Dan zou ik me niet druk maken. Downloaden van films ed is inmiddels weliswaar illegaal, maar er is geen jacht op de 'kleine consument'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:20 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nee, maar in NL geldt zelfde wetgeving als in Duitsland.
Nog niet iig, kan altijd veranderen natuurlijkquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan zou ik me niet druk maken. Downloaden van films ed is inmiddels weliswaar illegaal, maar er is geen jacht op de 'kleine consument'.
BREIN en aanverwanten jagen op de jongens die op de markt dvd's verkopen van films die nog in de bioscoop draaien, en op beheerders van torrentsites. In de mensen die downloaden hebben ze geen interesse.
In Duitsland ontvang je een brief met daarin een schikkingsvoorstel ter hoogte van een paar honderd euro (+ administratiekosten).quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:21 schreef Ludd het volgende:
[..]
Volgens mij krijg je geen celstraf, alleen (zware) geldboetes.
Ja, maar hier wordt niet op particulieren gejaagd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:19 schreef Ludd het volgende:
Ik zie net dat het meevalt, het gaat om 2 bestanden, maar daar zitten wel alsnog 7 videobestanden in.
[..]
Nee, maar in NL hebben we sinds een jaar ook een downloadverbod.
Niet door de overheid of Brein. Maar het staat rechthebbenden van de illegaal gedeelde content vrij om zelf zaken aan te spannen. Dat gaat nog wel gebeuren, kwestie van tijd.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:26 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Ja, maar hier wordt niet op particulieren gejaagd.
ooit wel jaquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:28 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Niet door de overheid of Brein. Maar het staat rechthebbenden van de illegaal gedeelde content vrij om zelf zaken aan te spannen. Dat gaat nog wel gebeuren, kwestie van tijd.
Het kán, maar vooralsnog lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:24 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Nog niet iig, kan altijd veranderen natuurlijk
Nederland heeft toch dezelfde wetgeving als Duitsland? Ja, ik ben hier wel paniekerig over. Kort na het downloadverbod heb ik ook besloten niets meer te downloaden via torrents om ellende te voorkomen, en nu dit.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:23 schreef nikky het volgende:
[..]
In Duitsland worden de gegevens die bij het IP adres horen gewoon verstrekt wanneer 'advocaat' hiernaar vraagt.
Dat is in Nederland niet zo. Je hoeft niet zo paniekerig te doen.
Nee, maar dat kan elk moment komen natuurlijk, de wetgeving is er gewoon.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:23 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dan zou ik me niet druk maken. Downloaden van films ed is inmiddels weliswaar illegaal, maar er is geen jacht op de 'kleine consument'.
Nee, maar als het gebeurt, dan wel met terugwerkende kracht uiteraard, omdat de wetgeving als vanaf 2014 van kracht is.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het kán, maar vooralsnog lijkt het er niet op dat dat gaat gebeuren.
Wat vind je grappig? Vind je dat ik overdrijf? Voor de duidelijkheid: er is gedownload via een torrent. Dat betekent dat er dus ook geupload is!!!!!!!quote:
Dit hele topic inclusief reacties. En ja, je overdrijft een heel klein beetje erg veelquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat vind je grappig? Vind je dat ik overdrijf? Voor de duidelijkheid: er is gedownload via een torrent. Dat betekent dat er dus ook geupload is!!!!!!!
Hou eens op met overdrijven man, jezus.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wat vind je grappig? Vind je dat ik overdrijf? Voor de duidelijkheid: er is gedownload via een torrent. Dat betekent dat er dus ook geupload is!!!!!!!
Dan moet je de software eraf gooien.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:31 schreef Ludd het volgende:
[..]
Nederland heeft toch dezelfde wetgeving als Duitsland? Ja, ik ben hier wel paniekerig over. Kort na het downloadverbod heb ik ook besloten niets meer te downloaden via torrents om ellende te voorkomen, en nu dit.
[..]
Nee, maar dat kan elk moment komen natuurlijk, de wetgeving is er gewoon.
Denk aan je bloeddruk. Je maakt je onnodig druk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat inderdaad en zorgen dat je geen WiFi hebt, kan bezoek ook niets stiekem doen, gewoon alles via kabel.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:35 schreef nikky het volgende:
[..]
Dan moet je de software eraf gooien.
Heb ik ook gedaan toen ik naar DE verhuisde. Geen risico dat anderen gaan downloaden.
Leesvoer: http://nos.nl/artikel/202(...)nd-big-business.htmlquote:In Nederland is het veel moeilijker om de naam- en adresgegevens van een IP-adreshouder te krijgen. Je moet voor elk individueel geval een zaak aanspannen en bewijs leveren. De rechter denkt er dan twee weken over na, voor hij tot een besluit komt. Daardoor is het voor advocatenkantoren lang niet zo lucratief als in Duitsland.
Ook is bij de invoering van het verbod afgesproken om de kleine downloader niet te hard aan te pakken. De focus ligt meer op de mensen achter downloadsites.
Ik gebruik zelf nooit torrents. Muziek luister ik via CD's en radio. series/films kijk ik via netflix.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:35 schreef nikky het volgende:
[..]
Dan moet je de software eraf gooien.
Heb ik ook gedaan toen ik naar DE verhuisde. Geen risico dat anderen gaan downloaden.
Ik hoop het. Dat de meerderheid hier lijkt te denken dat het meevalt stelt me wel enigszins gerust. Van de andere kant zal je net zien dat mensen die vaak zoiets doen de dans ontspringen, en als het dan 1 x via mijn aansluiting gebeurt, dat ik dan de lul bent.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:37 schreef James1988 het volgende:
[..]
Denk aan je bloeddruk. Je maakt je onnodig druk.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:41 schreef James1988 het volgende:
De wetgeving is niet helemaal hetzelfde, dit is het grootste verschil:
[..]
Leesvoer: http://nos.nl/artikel/202(...)nd-big-business.html
Dat is nu nog zo, maar als dat gewijzigd wordt, zal iedereen natuurlijk met terugwerkende kracht ook nog gepakt worden. Denk je zelf ook niet?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:41 schreef James1988 het volgende:
De wetgeving is niet helemaal hetzelfde, dit is het grootste verschil:
[..]
Leesvoer: http://nos.nl/artikel/202(...)nd-big-business.html
In Duitsland is de eigenaar van de aansluiting gewoon verantwoordelijk, en acht de rechter je ook verantwoordelijk van het afschermen van je wifi bijvoorbeeld.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |