SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Links:
Max Verstappen
Scuderia Toro Rosso
Formula 1
Max Verstappen on F1.com
Official news message on F1.com
[ Bericht 4% gewijzigd door WEST op 25-08-2015 10:30:33 ]Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
quote:Op donderdag 6 augustus 2015 00:38 schreef VacaLoca het volgende:
Mja zelfs met regen wordt t 'm niet op Spa vrees ik. Monza al helemaal niet. Signapore is de beste kans op punten
Altijd leuk, dit soort voorspellingenquote:Op donderdag 6 augustus 2015 08:47 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ze komen vermogen te kort, Spa, Monza, Sochi het wordt allemaal niks.
Singapore, Suzuka, Mexico zijn de plekken dat ie echt nog een kans op scoren heeft.
Met nog een keer de beelden erbij, zolang ze online staanquote:
quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:31 schreef Atreidez het volgende:
[..]
Met nog een keer de beelden erbij, zolang ze online staan
Een geluk zoals het weg vallen van een Vettel, Hulkenberg en een Maldonado reken je niet mee in een voorspelling.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Altijd leuk, dit soort voorspellingen
1e rondequote:Op maandag 24 augustus 2015 14:13 schreef VacaLoca het volgende:
Past mooi bij dat 'round the outside' filmpje van 'm
Zijn er geen onboard beelden vanaf begin?
Want?quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:50 schreef tong80 het volgende:
Hopen dat ie zakt voor z'n eerste rij-examen.
Danke!quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:29 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
1e ronde
vanaf 50 sec Fagnes tot busstop
Geen rekening houden met uitvallersquote:Op maandag 24 augustus 2015 15:27 schreef nils7 het volgende:
[..]
Een geluk zoals het weg vallen van een Vettel, Hulkenberg en een Maldonado reken je niet mee in een voorspelling.
En het circuit lag hen ook niet, hooguit P10 als er niemand voor hem weg viel.
Races zat gehad waarbij er maar 1 uitvaller was.
Als het hele jaar al vrij weinig mensen uitvallen ga ik daar geen rekening mee houden nee voor een voorspelling.quote:Op maandag 24 augustus 2015 16:05 schreef Dven het volgende:
[..]
Geen rekening houden met uitvallers![]()
Als als als als
Iets voor de OP? Daar zijn geen nieuwe vids meer aan toegevoegd sinds Macau.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:18 schreef Atreidez het volgende:
Alleen commentaar er tussendoor en delen niet fullscreenWel z'n start erbij, en die was ook prachtig.
En dan Olav Mol nadoen. Liefst het commentaar van de inhaalactie van Alonso op MSC in de 130R!quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:42 schreef Fer het volgende:
Het werkt wel aanstekelijk. Kon het net ook niet laten om de A200 -> A9 ri. Utrecht volgas in de buitenbocht te nemen.
Wauw, hierin zie je ook dat hij Alonso in ronde 1 aan de binnenkant inhaalt bij Blanchimont.quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:29 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
1e ronde
vanaf 50 sec Fagnes tot busstop
Vanwege treuzelen en niet vlot genoeg doorrijden?quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:50 schreef tong80 het volgende:
Hopen dat ie zakt voor z'n eerste rij-examen.
Toen ik bijna elke dag van Amersfoort naar Ede reed, deed ik dat steeds met mijn bestelbus bij knooppunt A1 > A30. Iedereen bleef braaf achter elkaar rijden terwijl er nog een linker rijbaan is, ik richtte er mijn bus zo op in dat niet mijn hele bus overhoop lag van het aanremmen van de bocht, rustig maar toch vlot rechtsafslaan en dan nog wat plekjes goed te maken in de acceleratie. Gaf echt een kick, elke keer weerquote:Op maandag 24 augustus 2015 17:42 schreef Fer het volgende:
Het werkt wel aanstekelijk. Kon het net ook niet laten om de A200 -> A9 ri. Utrecht volgas in de buitenbocht te nemen.
Ha ha haquote:Op maandag 24 augustus 2015 19:08 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Vanwege treuzelen en niet vlot genoeg doorrijden?
Whehehetwitter:former_f1doc twitterde op zaterdag 22-08-2015 om 19:22:09Just saw video of De Jong's accident. 1) no one, ever, went into that corner 2 abreast without crashing (think Irvine/Burti) ... reageer retweet
Mja ze hebben even gemist dat Sauber redelijk backwards is. Wel mazzel dat er 2 Mercedesjes uitvallen, als die hadden gereden was dat -2 plaatsen geweest, en Ricciardo reed ook wel beter rond. 11e van het veld is buiten de punten, maar goed dat is als, telt uiteindelijk niet.quote:Op maandag 24 augustus 2015 13:20 schreef Dven het volgende:
[..]
[..]
Altijd leuk, dit soort voorspellingen
Ik vond die eerste keer binnendoor echt super mooi. Die tweede gaf mij een hartverzakking. Aan de ene kant denk ik "doe dat nou niet" aan de andere kant... zonder deze acties zou Max geen Max zijn.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:36 schreef Geralt het volgende:
En Max deed dat 2x daar. 1x binnendoor bij Alonso en die buitenom later.
De examinator die het lef heeft om Max Verstappen te laten zakken dan moet je wel echt gigantische kloten hebben, met alle bagger dat je dan over je heen krijgt. Ik zou dan meteen maar een schuiladres zoeken voor de internationale pers en zijn fans van over de hele wereld.quote:Op maandag 24 augustus 2015 14:50 schreef tong80 het volgende:
Hopen dat ie zakt voor z'n eerste rij-examen.
Had een Nederlandskampioen motorcross hier uit Zaltommel.
Max tijdens z'n examen "kut, apex gemist, komt van de zenuwen".quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:28 schreef MakkieR het volgende:
[..]
De examinator die het lef heeft om Max Verstappen te laten zakken dan moet je wel echt gigantische kloten hebben, met alle bagger dat je dan over je heen krijgt. Ik zou dan meteen maar een schuiladres zoeken voor de internationale pers en zijn fans van over de hele wereld.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Max tijdens z'n examen "kut, apex gemist, komt van de zenuwen".
Elke coureur heeft hinder van de regen. De een is daar beter in dan de ander. Tevens is regen een grote gelijkmaker. De auto waarin je zit doet er dan veel minder toe en het komt meer op de coureur aan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:24 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen waarom half Nederland elke race hoopt op regen, Is het dan uitgesloten dat ook Max er hinder van kan hebben, terwijl we eigenlijk er al vanuit gaan dat regen op de baan gelijk staat aan winst voor Max.
De TR heeft minder motorvermogen dan de Mercedessen en Ferrari's, als de baan nat is kunnen die minder hard terwijl de TR relatief minder aan snelheid hoeft in te boeten om de limieten van de grip op te zoeken. Verder kan Max zoals eerder gemeld wel een aardig potje sturen en dat helpt ook enorm om die limieten op te zoeken.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 02:24 schreef MakkieR het volgende:
Kan iemand mij even uitleggen waarom half Nederland elke race hoopt op regen, Is het dan uitgesloten dat ook Max er hinder van kan hebben, terwijl we eigenlijk er al vanuit gaan dat regen op de baan gelijk staat aan winst voor Max.
Dit!quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 06:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Elke coureur heeft hinder van de regen. De een is daar beter in dan de ander. Tevens is regen een grote gelijkmaker. De auto waarin je zit doet er dan veel minder toe en het komt meer op de coureur aan.
Dat Max in de regen prima uit de voeten kan heeft hij vorig jaar reeds bewezen door tijdens de regen in
een F3 auto 2 seconden sneller te zijn dan het hele veld op een circuit wat in 50 seconden rondging.
Dat was zijn eerste echte regenrace in de autosport. Achteraf gaf hij aan dat het eigenlijk net karten was qua snelle lijnen zoeken en vinden. Max heeft in de karts veel gereden in de regen en daar veel ervaring mee.
Dat hij dan in zijn eerste regenrace in een auto zoiets laat zien geeft aan dat hij prima uit de voeten kan in de regen
Iemand die ook erg goed was in de regen was Senna. En waarom was dat? Omdat hij in zijn eerste regenrace in de karts er compleet geen zak van bakte en vervolgens steevast iedere keer als het regende in die kart kroop. Maakte niet uit hoe kut en koud het was. Daar heeft Senna de basis gelegd voor het prima uit de voeten kunnen in de regen. En die basis heeft Max ook.
Dat allemaal gezegd hebbende is regen erg listig en natuurlijk zal hij ook een keer van de baan schieten in de regen.
Haha wat een baas. Word je ff buitenom afgepist door een ventje van 17quote:Op maandag 24 augustus 2015 15:29 schreef Bonobo11 het volgende:
[..]
1e ronde
vanaf 50 sec Fagnes tot busstop
FI is wel behoorlijk op komen zettenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 00:00 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Mja ze hebben even gemist dat Sauber redelijk backwards is. Wel mazzel dat er 2 Mercedesjes uitvallen, als die hadden gereden was dat -2 plaatsen geweest, en Ricciardo reed ook wel beter rond. 11e van het veld is buiten de punten, maar goed dat is als, telt uiteindelijk niet.
Als iedere auto heel blijft haalt Max normaal geen punten op de snelle banen, maar in Spa zat t mee.
Ohja, 13e van het veld zelfs. Heeft ie er nog wat op de baan achter zich gehouden. Sws bottas want die reed matig.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
FI is wel behoorlijk op komen zetten
inderdaad en ze zitten erbij.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:28 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Iets voor de OP? Daar zijn geen nieuwe vids meer aan toegevoegd sinds Macau.
Hij kon er weinig aan doen dat hij de verkeerde band kreeg natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 09:37 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ohja, 13e van het veld zelfs. Heeft ie er nog wat op de baan achter zich gehouden. Sws bottas want die reed matig.
Max: "Oké, box box box!"quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 05:20 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Max tijdens z'n examen "kut, apex gemist, komt van de zenuwen".
hi la rischquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:36 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Max: "Oké, box box box!"
Examinator: "Eh, wat is er?"
Max: "Ik heb meer vleugel nodig!"
Examinator:![]()
Vervolgens bij iedere horizontale witte lijn op de weg: "Hey, waar zit hier de DRS?!"
Examinator: "Die heb je niet?"
Max: "Oh issie nog disabled? Maar wanneer wordt die dan enabled?"
Examintor: "Zucht.. we gaan hier rechtsaf. "![]()
Vervolgens bij ieder stoplicht: *Brrrrm brrrrm brrrrrm*
Examinator: "Wat ben je nou aan het doen?"![]()
Max: "Clutch bite point testen natuurlijk!"
Examinator: "Och jah natuurlijk, wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb."
Leuk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:36 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Max: "Oké, box box box!"
Examinator: "Eh, wat is er?"
Max: "Ik heb meer vleugel nodig!"
Examinator:![]()
Vervolgens bij iedere horizontale witte lijn op de weg: "Hey, waar zit hier de DRS?!"
Examinator: "Die heb je niet?"
Max: "Oh issie nog disabled? Maar wanneer wordt die dan enabled?"
Examintor: "Zucht.. we gaan hier rechtsaf. "![]()
Vervolgens bij ieder stoplicht: *Brrrrm brrrrm brrrrrm*
Examinator: "Wat ben je nou aan het doen?"![]()
Max: "Clutch bite point testen natuurlijk!"
Examinator: "Och jah natuurlijk, wat stom dat ik daar niet aan gedacht heb."
Servus TV = Red Bullquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:34 schreef Scrutinizer het volgende:
Het jong is haast vaker op de Oostenrijkse tv dan op de Nederlandse.
Maar het is niet zo dat Sainz het slecht doet dit jaar, integendeelquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:47 schreef TargaFlorio het volgende:
Dus is het niet gek dat hij daar vaak te zien is.
Wordt Sainz ook zo vaak uitgenodigd? Ik verwacht van niet overigens. Is minder interessant, spreekt waarschijnlijk ook geen Duits.
Komt uit Limboland dus halve Duitser.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:00 schreef Geralt het volgende:
Zijn Duits is echt goed. Kudo's daarvoor.
Ik ook, maar ik spreek maar half zo goed Duits. Ik kan me prima redden, daar niet van, maar zeker 21 jaar geleden sprak ik niet zo goed Duits als dat kereltje nu doetquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:16 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Komt uit Limboland dus halve Duitser.
Ik kan er nog weinig over zeggen, zn kwali's zijn over het algemeen goed, neemt weinig risico's, daarom ook weinig fouten, maar heeft te veel pech gehad tijdens races om er zinnige uitspraken over te doen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Maar het is niet zo dat Sainz het slecht doet dit jaar, integendeel
Die ongemakkelijke, niet-spontane applausjes, die op de vreemdste momenten komen.quote:
Het programma wordt uitgezonden vanuit Hangar-7 op Salzburg Airport. De akoestiek daar is door de gigantische hal zodanig slecht, dat je zelfs op de afstand dat het publiek zit de interviewer of gasten niet kan verstaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 21:40 schreef marcodej het volgende:
En waarom heeft het publiek oortjes in?
quote:
quote:
Oké... dat was dus geen succes.quote:
En duidelijk even slikken voor Jos toen het over Wilson ging. En dat was nog voor het overlijden van Wilson.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 19:31 schreef Geralt het volgende:
Even gekeken. Leuk interview. En veel waardering vanuit het publiek, zowel voor Jos als voor Max. Mooi om te zien
Dat viel me ook op. Wel terecht natuurlijk. Je zoon van amper 17 zit in het F1 wereldje wat dit jaar voor het eerst sinds Senna weer een dodelijk slachtoffer te betreuren gehad heeft en dan heeft je oud teamgenootje een zeer zeer zwaar ongeval gehad waarbij iedereen zich kon afvragen of dat wel te overleven was en dan gaat het over gevaar in de sport en of hij niet bang is en dergelijke.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 22:26 schreef Vriezzer het volgende:
En duidelijk even slikken voor Jos toen het over Wilson ging. En dat was nog voor het overlijden van Wilson.
Max en Jos zijn slogan is nu ook Overtaking is an Art. Zo is het ook, zoals Max kan inhalen zo konden alleen de echt grote mensen zoals Senna en Schumacher het.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 20:33 schreef Geralt het volgende:
Ik heb nog eens een flink aantal inhaalacties van Max teruggekeken. Zowel van de eerste helft van het seizoen van de F1 als het hele seizoen F3 vorig jaar.
Wat daarbij opvalt (mij in elk geval) is de manier van inhalen. En ik denk dat je die manier inmiddels wel zijn specialiteit mag noemen.
Buitenlangs sturen en als je er in die bocht voorbij kan prima en anders zitten blijven zitten blijven zitten blijven en de volgende bocht zit ie dan aan de binnenkant.
Dat doet ie ogenschijnlijk alleen waarbij de volgende bocht ook daadwerkelijk de andere kant op gaat (zodat hij dus niet weer moet proberen om buitenlangs te gaan als de bocht dezelfde kant op gaat), en daar heeft hij dan het voordeel van de binnenbocht houden.
Precies dus hoe hij het afgelopen weekend ook weer in Blanchimont deed. Buitenlangs lukte net niet, dus dan maar zitten blijven voor de volgende bocht.
Ik zie er dat maar weinig doen in de F1 als ik eerlijk ben. De meeste doen het nagenoeg nooit zelfs. Die doen alleen maar aan uitremacties.
Prachtig om te zien in elk geval, gewoon een paar bochten lang vechten om een plek en hem dan pakken. Veel mooier dan uit de slipstream komen, binnenkantje en klaar. Zoals het gros dus doet.
Volgens mij laten veel coureurs zich daarom ook verrassen door Max. Simpelweg omdat ze het niet verwachten.
Heerlijk om te zien in elk geval
Het mag nog een stukje minder wild allemaal. Bij drie van zijn acties zondag kwam hij baan te kort.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:34 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Max en Jos zijn slogan is nu ook Overtaking is an Art. Zo is het ook, zoals Max kan inhalen zo konden alleen de echt grote mensen zoals Senna en Schumacher het.
Als Max binnen 3 a 4 jaar in een wk auto zit, wint hij heel wat gp's. Max gaat heel wat records verbreken, ben ik wel van overtuigd. Zeker na een half seizoen F1. Zelden zo een goed debuut seizoen van iemand meegemaakt. Hamilton en Vettel waren de laatste met zo een goed debuutseizoen.
En we weten allemaal wat die zijn geworden, meervoudig WK.
De STR had op Spa flink minder vleugel staan om mee te kunnen komen op snelheid. Ik denk dat Max daarom wat meer last had van verlies van downforcequote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het mag nog een stukje minder wild allemaal. Bij drie van zijn acties zondag kwam hij baan te kort.
Alesi had ook een stormachtige eerste anderhalf jaar en heeft het niet ingelost. Je kunt er vaak wel jaren op teren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:34 schreef alwaysonhold het volgende:
[..]
Max en Jos zijn slogan is nu ook Overtaking is an Art. Zo is het ook, zoals Max kan inhalen zo konden alleen de echt grote mensen zoals Senna en Schumacher het.
Als Max binnen 3 a 4 jaar in een wk auto zit, wint hij heel wat gp's. Max gaat heel wat records verbreken, ben ik wel van overtuigd. Zeker na een half seizoen F1. Zelden zo een goed debuut seizoen van iemand meegemaakt. Hamilton en Vettel waren de laatste met zo een goed debuutseizoen.
En we weten allemaal wat die zijn geworden, meervoudig WK.
Tja, keuzes keuzes keuzes. Hij had een contract bij Williams, maar kon naar Ferrari en dat was z'n grote droom. De rest weten wequote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:23 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Alesi had ook een stormachtige eerste anderhalf jaar en heeft het niet ingelost. Je kunt er vaak wel jaren op teren.
Ik zie het meer als een soort onbevangenheid. Dat hebben wel meer rookies die snel door de ranks richting de F1 stromen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 00:06 schreef marcodej het volgende:
[..]
Het mag nog een stukje minder wild allemaal. Bij drie van zijn acties zondag kwam hij baan te kort.
quote:Sommigen zeggen dat Onze Lieve Heer hoogstpersoonlijk bij hem langs is geweest en hem heeft gesmeekt of Hij zijn rechtervoet eventjes mag lenen.
Ik heb begrepen dat veel coureurs hun beklag hebben gedaan bij Bernie en de FIA; dit kan zo niet langer doorgaan. Ze voelen zich in hun hemd gezet door een tiener zonder rijbewijs. Bottas werd na een zoekactie van stewards en baancommissarissen na drie uur teruggevonden in de omringende bossen, huilend tegen een boom. Van Nasr is tot op heden niets meer vernomen. Zijn wagen werd verlaten langs de baan teruggevonden. Het schijnt dat hij ergens in Brazilië op het strand watermeloenen verkoopt.
Sommigen zeggen dat hij niet op aarde is verwekt, anderen zeggen dat hij helemaal niet is verwekt maar dat hij half mens en half race auto is.
Massa piepte dat hij zich gekleineerd voelde, Kimi murmelde dat hij ijskoude rillingen kreeg van Max en Perez was alleen maar druk met de diverse vacaturesites op internet. De rijders hebben gelijk gekregen, dit kon inderdaad niet langer doorgaan. De actie -waarbij Max in één zucht Kimi voor Les Combes passeert, vervolgens Massa rechts verschalkt en Perez na het uitkomen van de bochtencombinatie voorbij rijdt- wordt geschrapt. In plaats daarvan mag Max een heel moedige doch vergeefse poging wagen om Kimi te passeren. Oud-coureurs, commentatoren en analisten zullen deze inhaalpoging prijzen en daarmee nogmaals het talent van Max benadrukken.
Sommigen zeggen dat zijn heerschappij vijftien jaar gaat duren en dat hij daarna de baas van de Formule 1 wordt. Er is niemand die dat tegenspreekt.
Hoewel Bottas letterlijk door Max het bos in werd gestuurd mag deze actie wel blijven staan. Frank Williams verhinderde dat ook deze werd geschrapt. Hij verontschuldigde zich hoogstpersoonlijk bij Max voor het gedrag van Massa en noemde hem zelfs een huilebalk. De actie van Max op Bottas was een leermoment voor de Fin en de psychiaters hadden gezegd dat het voor zijn genezingsproces beter was om zijn beperkingen onder ogen te zien.
Sommigen zeggen dat zijn linkertepel de vorm van het circuit van Spa-Francorchamps heeft.
Over de twee inhaalacties van Max in Blanchimont is veel discussie geweest. Alonso werd hier bij het ingaan van de bocht binnendoor ingehaald en Nasr in de bocht buitenom. Zelden vertoond, en vaak in tranen eindigend. Alonso gaf uiteindelijk toe, maar onder voorwaarde dat de actie niet live op tv wordt uitgezonden en in de samenvattingen slechts terloops wordt genoemd.
De actie buitenom op Nasr, daar was meer discussie over: Eigenlijk kon deze helemaal niet. Daniël de Jong was een dag eerder in dezelfde bocht bij precies dezelfde actie keihard eraf gegaan. Niemand haalt daar in. En tóch deed Max het en hij hield voet bij stuk, deze actie leverde hij niet in. Maar hij ging er wel mee akkoord dat hij tijdens het passeren niet een spelletje simracing op zijn stuur zal spelen terwijl hij een banaan eet.
Sommigen zeggen dat hij 'The Stig' in levende lijve heeft ontmoet. Wij weten niet wat er toen gebeurd is, maar Top Gear bestaat niet meer.
Het enige wat wij weten is dat hij Max Verstappen heet en racen in zijn bloed heeft.
Vettel presteerde nog wel een stukje meer en overklaste zijn teamgenoot totaal. Was ook een stukje ouder natuurlijk.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:34 schreef alwaysonhold het volgende:
Hamilton en Vettel waren de laatste met zo een goed debuutseizoen.
Tarso Marquez was natuurlijk niet de beste uitvinding sinds stromend water.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:22 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Vettel presteerde nog wel een stukje meer en overklaste zijn teamgenoot totaal. Was ook een stukje ouder natuurlijk.
Alonso in een Minardi destijds was ook knap.
Wat een intens kneuzig stuk, bijna net zo 'grappig' als die rijlessketch.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 06:44 schreef Geralt het volgende:
Stukje wat ik ergens op internet tegen kwam:
[..]
Wat vreemd is want in 96 was dat de verrassing van het seizoen..quote:Op woensdag 26 augustus 2015 07:58 schreef nils7 het volgende:
[..]
Tarso Marquez was natuurlijk niet de beste uitvinding sinds stromend water.
Ferrari of McLaren zijn de enige topteams waarop je kan bouwen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Ik vond Toranosuke Takagi altijd veel potentieel hebben. Hij had bijvoorbeeld Rosset op twee ronden achterstand gereden in de 1998 Argentijnse GP en een aantal zeer goed kwalificaties afgewerkt. 13de op de grid bij zijn debuut in de Tyrrell bijvoorbeeld. Maar dit geheel terzijde allemaal natuurlijk.
Wat Maxie betreft denk ik dat hij het goed doet al komt hij wat wild over en is hij het kwalificatie duel aan het verliezen. Het lijkt me lastig voor zijn kamp om zijn volgende stap te plannen want voor RBR ziet de toekomst er niet zo rooskleurig uit. Ik zou er als coureur niet vrolijk van worden om iedere keer te moeten lezen dat ze de stekker eruit willen trekken als de prestaties niet verbeteren. Het zou spectaculair zijn om hem in de tweede Ferrari te zien vanaf 2017 al lijkt het me niet makkelijk om met Vettel in een team te zitten.
Ja het lijkt me nogal demotiverend voor iedereen binnen Red Bull om te moeten lezen dat stoppen een serieuze mogelijkheid is. Als je dan als RBR personeelslid de mogelijkheid krijgt om naar een team als McLaren over te stappen zou ik het altijd doen. Nogal dom dus van Mateschitz/Marko om het zo te spelen maar de frustraties zitten kennelijk hoog. Op deze manier de druk opvoeren op Renault lijkt me ook overbodig want die hebben zelf ook wel in de gaten dat ze voorschut staan en dat het beter moet.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:22 schreef nils7 het volgende:
[..]
Ferrari of McLaren zijn de enige topteams waarop je kan bouwen.
Ondanks dat Ferrari het om de zoveel tijd roept, roept Red Bull het me iets te vaak.
En van Mercedes is het ook geen publiek geheim dat die er mee zullen nokken zodra ze geen podia meer scoren.
Kon er flink om lachen, vooral dat laatste stukquote:Op woensdag 26 augustus 2015 06:44 schreef Geralt het volgende:
Stukje wat ik ergens op internet tegen kwam:
[..]
quote:Op woensdag 26 augustus 2015 06:44 schreef Geralt het volgende:
Stukje wat ik ergens op internet tegen kwam:
[..]
Max blijft iemand die de grenzen opzoekt.. en blij dat hij niet te bang is om zijn nek niet uit te steken.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 06:31 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik zie het meer als een soort onbevangenheid. Dat hebben wel meer rookies die snel door de ranks richting de F1 stromen.
De scherpe randjes zijn er meestal na een paar jaar wel vanaf. Hopelijk blijven ze bij Max.
De tweede wet van Clarke.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Max blijft iemand die de grenzen opzoekt.. en blij dat hij niet te bang is om zijn nek niet uit te steken.
Iemand die dat ook deed was Schumacher, tijdens trainingen, uitentreure rondjes rijden, bochten missen, van de baan af glijden, fouten maken.. soms zelfs crashen. Dat is de enige manier om erachter te komen waar de grenzen liggen en de rempunten, en waar je wel en niet in kan halen.
Hij had geoefend! (link klikken voor filmpje er bij)twitter:Max33Verstappen twitterde op woensdag 26-08-2015 om 16:50:17People say I have been practising on overtaking on the outside of Blanchimont ;-) #Neverstop #BelgianGP #Overtakinghttps://t.co/ruF9ctBBKd reageer retweet
Wel grappig eigenlijk, Max lijkt een echte "next gen" racer die thuis op z'n simulator alle mogelijke inhaalacties op het volgende circuit uitprobeertquote:Op donderdag 27 augustus 2015 09:18 schreef TagForce het volgende:
Hij had geoefend! (link klikken voor filmpje er bij)twitter:Max33Verstappen twitterde op woensdag 26-08-2015 om 16:50:17People say I have been practising on overtaking on the outside of Blanchimont ;-) #Neverstop #BelgianGP #Overtakinghttps://t.co/ruF9ctBBKd reageer retweet
Kwam op mn Facebook een sponsored bericht voorbij dat Max aan het racen met Project Cars, maar op alle foto's zie ik of iRacing of rFactor.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Wel grappig eigenlijk, Max lijkt een echte "next gen" racer die thuis op z'n simulator alle mogelijke inhaalacties op het volgende circuit uitprobeert
Hij is met Jos langsgeweest bij Playseat... Daar heeft ie een beetje met Project Cars gespeeld. Thuis doet ie iRacing met Team RedLine.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 10:48 schreef nils7 het volgende:
[..]
Kwam op mn Facebook een sponsored bericht voorbij dat Max aan het racen met Project Cars, maar op alle foto's zie ik of iRacing of rFactor.
Dacht dat die foto bij m thuis was...quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:29 schreef TagForce het volgende:
[..]
Hij is met Jos langsgeweest bij Playseat... Daar heeft ie een beetje met Project Cars gespeeld. Thuis doet ie iRacing met Team RedLine.
http://www.playseathq.com(...)ayseat-headquarters/quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:32 schreef nils7 het volgende:
[..]
Dacht dat die foto bij m thuis was...
quote:Op donderdag 27 augustus 2015 11:52 schreef TagForce het volgende:
[..]
http://www.playseathq.com(...)ayseat-headquarters/
Die shakers kosten volgens mij al 10000 Euro. Pedalen zo'n 800 Euro.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 17:13 schreef Geralt het volgende:
Zo een stoel kost 1000 euro. Zonder stuur en pedalen. En zonder die bewegingen.
Hij rijdt met een Fanatec stuur volgens mij.
Denk alles bij elkaar al vlug een paar duizend euro (meer dan 2 in elk geval. En dat is dan zonder pc en monitoren).
Zou graag zo een setup thuis willen hebben staan hoor
Groot gelijk inderdaad, al zal dit wel grotendeels gesponsord zijn. Dat voordeel hebben dit soort gasten dan ook weer.quote:
http://www.jamesallenonf1(...)gs-of-the-crash-kid/quote:In the aftermath of the Belgian Grand Prix, Sebastian Vettel has come in for a fair bit of criticism for putting himself out of contention once again and damaging his championship chances.
Spa was his third retirement of the season. He is now 31 points off the championship lead. He’s made things more difficult for himself, but with 150 points up for grabs, he can still recover.
He’s under the spotlight for a collision with Jenson Button, which put the world champion out of the race and he made five visits to the pits, including a drive through penalty. It was another messy day, when there was a clear podium to be had from his fourth place on the grid.
But he has also found support from some quarters, with some fans and pundits feeling that the penalty from the stewards was too harsh. Many of those who defend him point to his age, just 23.
But there is more to it than that.
McLaren’s Martin Whitmarsh called him the “Crash Kid” after the race, which is clever and will almost certainly stick to him for a while, increasing the pressure. And it is the pressure, in my view, that is the issue here.
Vettel is very fast and as intelligent a driver as you will find on the grid, but he’s not handling the pressure well this year. In a Red Bull car which clearly deserves to win the title – Schumacher had the title wrapped up in July or August in the years when he had such a car – Vettel feels under pressure to get the job done, but has failed to impose himself on his team mate or secure the necessary race results.
There is no doubt his weak point, exacerbated by the pressure, is impetuousness. particularly in races, as we saw in Istanbul when he collided with his team mate, or Silverstone where he insisted on a pass at the start that was never going to come off. Ron Dennis used the word “impetuous” after the race,
“It seems Sebastian is just too impetuous,” says Dennis. “Look at the incident with his own team-mate (Istanbul), look at incidents that put him out of the race. It’s good to push, it’s good to be competitive, but there are so many historical lines in motorsport and the one that fits him more than anything is, ‘To finish first, first you have to finish.’
hierbij vergeleken is mijn setup wel erg basic.Maargoed ik heb dan ook geen sponsors of een f1 salaris : p Wel erg gaaf om te zien die trainingen met atze kerkhof.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 12:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dit is niet waar die video is geschoten
Ook andere monitoren trouwens...
Maar om snel te zijn heb je zo'n setup niet nodig. Genoeg die erg snel zijn maar gewoon met een Logitech stuur en pedalen rijden. Uiteindelijk blijft het maar een simulatie.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
hierbij vergeleken is mijn setup wel erg basic.Maargoed ik heb dan ook geen sponsors of een f1 salaris : p Wel erg gaaf om te zien die trainingen met atze kerkhof.
Mijnes ook. G25.quote:Op donderdag 27 augustus 2015 20:22 schreef Sjemmert het volgende:
hierbij vergeleken is mijn setup wel erg basic.
weet ik rij ook zelf ook met een g27. Gaat ook niet persee om de snelheid maar gewoon om hoe het aanvoelt. En natuurlijk blijft het simulatie en niet te vergelijken met het echte werk. Maar met een setup als max voelt die simulatie echt wel een stuk beter en voel je veel meer details.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 11:42 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Maar om snel te zijn heb je zo'n setup niet nodig. Genoeg die erg snel zijn maar gewoon met een Logitech stuur en pedalen rijden. Uiteindelijk blijft het maar een simulatie.
tip: zet een progressieve veer in je rempedaal van bv gteye of nixim. Kost weinig en geeft een veel beter gevoel in je rem. En makkelijk te monteren.quote:
Rij gewoon een tijdje Renault, leer je vanzelf doseren, zonder enige vorm van tegendruk. Echt, voor het eerst rijden in een Megane, bij het remmen je giegel tegem het raam.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
tip: zet een progressieve veer in je rempedaal van bv gteye of nixim. Kost weinig en geeft een veel beter gevoel in je rem. En makkelijk te monteren.
Nergens last van.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:29 schreef Fer het volgende:
[..]
Rij gewoon een tijdje Renault, leer je vanzelf doseren, zonder enige vorm van tegendruk. Echt, voor het eerst rijden in een Megane, bij het remmen je giegel tegem het raam.
Wat is deze?quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 17:01 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
tip: zet een progressieve veer in je rempedaal van bv gteye of nixim. Kost weinig en geeft een veel beter gevoel in je rem. En makkelijk te monteren.
Bij de standaard veer is de tegendruk van het pedaal altijd gelijk. Hierdoor moet je gokken of per auto aanleren tot hoever je je rem in kan drukken voordat je wielen blokkeren. Een progressieve veer geeft meer tegendruk naarmate je het rempedaal verder in trapt. Het rempedaal wordt dus steeds stijver wanneer je hem verder in drukt. Het verschil is dat je niet meer hoeft te onthouden hoe ver je je pedaal in kan trappen maar hoe hard je op het pedaal moet drukken, wat dus veel makkelijker/realistischer is. Tevens maakt het je rem iets stijver want de standaard veer is niet zo sterk.quote:Op vrijdag 28 augustus 2015 18:18 schreef Geralt het volgende:
[..]
Wat is deze?
Kun je hier wat meer over vertellen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |