Maar je rijdt even verder in Duitsland en je hebt weer vergezichten. Niet in Nederland.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedrijvenparken en industriegebieden in NL zijn een genot voor het oog als je het vergelijkt met net over de grens hier in Duitsland. Wat een lelijkheid, de VS is er mooi bij
Onzin, ff verder kijken dan de randstadquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:42 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Maar je rijdt even verder in Duitsland en je hebt weer vergezichten. Niet in Nederland.
Zijn punt was vooral dat de overgang tussen bebouwing en landschap enorm aan het verlelijken is doordat niemand er verantwoordelijkheid voor neemt en die gruwelen kunnen ontstaan. Dat zijn wel de plekken waar miljoenen mensen dagelijks langskomen en gedeprimeerd van raken, terwijl het met een beetje regie en verantwoordelijkheidsbesef voor nauwelijks meer geld een visitekaartje van de stad dan wel het buitengebied kan zijn.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 12:33 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bedrijvenparken en industriegebieden in NL zijn een genot voor het oog als je het vergelijkt met net over de grens hier in Duitsland. Wat een lelijkheid, de VS is er mooi bij
Ik vind de werken die gereguleerd neergezet worden, vinexwijken, niet echt mooierquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 13:29 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Zijn punt was vooral dat de overgang tussen bebouwing en landschap enorm aan het verlelijken is doordat niemand er verantwoordelijkheid voor neemt en die gruwelen kunnen ontstaan. Dat zijn wel de plekken waar miljoenen mensen dagelijks langskomen en gedeprimeerd van raken, terwijl het met een beetje regie en verantwoordelijkheidsbesef voor nauwelijks meer geld een visitekaartje van de stad dan wel het buitengebied kan zijn.
Heel het landschap in D wordt verpest door windmolens.quote:In Duitsland en Frankrijk is dat vaak ook doffe ellende, hoewel ik het in Duitsland als minder erg dan in Nederland ervaar, maar daar neemt het een veel kleinere plaats in door de geringe dichtheid. Vergeleken daarbij zijn windmolens echt sieraden voor het landschap.
NPO Doc: http://www.npodoc.nl/docu(...)mei/bravehearts.htmlquote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:17 schreef Raves het volgende:
Afgelopen zomergasten lieten ze een fragment zien uit een documentaire over Anders Breivik, vertelt door een meisje die het live heeft meegemaakt. Weet iemand waar ik de hele documentaire kan vinden? Heb al gezocht, maar ik kan het niet vinden.
Super, dankjewel!!quote:Op woensdag 26 augustus 2015 10:21 schreef Mike het volgende:
[..]
NPO Doc: http://www.npodoc.nl/docu(...)mei/bravehearts.html
Ze zijn qua architectuur niet allemaal even gelukkig, en duurt het 20 jaar voordat de begroeing op niveau is, maar ze missen die stuitende lelijkheid en verrommeling van kantorenparken en het omliggend gebied.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 08:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik vind de werken die gereguleerd neergezet worden, vinexwijken, niet echt mooier
Net zoals het verpest is door wegen, maar ja, juist door die wegen kunnen we het zien, en straks kunnen we juist door die windmolens over die wegen rijden. Ik vind het ook geen verrijking, maar esthetisch zijn er veel ergere dingen.quote:Heel het landschap in D wordt verpest door windmolens.
quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 11:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Heb genoten van oa Jan Blokker, Johnny van Doorn, Ayaan Hirsi Ali, Mr GBJ Hilterman, Jan Montijn, Frits Muller, Ponke Princen, Frits Staal. Het zijn prachtige gesprekken.
Download ze en geniet ervan in de auto of trein.
Maar je vraagt je toch af waarom in een land als Nederland, waar voor de burger alles geregeld is, sommige ontwikkelaars gewoon schots en scheef in foeilelijke kleuren en met schreeuwerige borden alles mogen neerzetten wat ze willen neerzetten zonder dat er één schoonheidscommissie naar kijkt of ook maar één ontwerper er een blik op heeft geworpen. Op een traject waar dagelijks miljoenen mensen voorbijkomen met auto en trein.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 11:51 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ze zijn qua architectuur niet allemaal even gelukkig, en duurt het 20 jaar voordat de begroeing op niveau is, maar ze missen die stuitende lelijkheid en verrommeling van kantorenparken en het omliggend gebied.
[..]
Net zoals het verpest is door wegen, maar ja, juist door die wegen kunnen we het zien, en straks kunnen we juist door die windmolens over die wegen rijden. Ik vind het ook geen verrijking, maar esthetisch zijn er veel ergere dingen.
Grappig ik vind juist dat er in media tegenwoordig veel te weinig getwijfeld wordt, alles wordt gepresenteerd als een waarheid, zelfs al zijn ze soms pertinent onjuist. (net weer een herhaling van boeken gezien waarin een filosoof die geen bioloog wilde worden meldt dat epigenitica zich buiten de celkern afspeelt. Echt zo'n opmerking waarmee hij een soort diepgang wil veinzen maar duidelijk niet weet hoe het zit.) Dan heb ik liever iemand die duidelijk aangeeft waar zijn eigen kennis ophoudt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 23:27 schreef Claudia_x het volgende:
Ik houd eigenlijk niet van twijfelaars, van mensen die het allemaal niet zo goed weten
Twijfel is een gave, veel mensen kunnen het niet eens al zouden ze het willen. Het wordt ook vaak verward met weifelen, terwijl twijfel juist een onderdeel is van besluitvaardigheid.quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:01 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Grappig ik vind juist dat er in media tegenwoordig veel te weinig getwijfeld wordt, alles wordt gepresenteerd als een waarheid, zelfs al zijn ze soms pertinent onjuist. (net weer een herhaling van boeken gezien waarin een filosoof die geen bioloog wilde worden meldt dat epigenitica zich buiten de celkern afspeelt. Echt zo'n opmerking waarmee hij een soort diepgang wil veinzen maar duidelijk niet weet hoe het zit.) Dan heb ik liever iemand die duidelijk aangeeft waar zijn eigen kennis ophoudt.
Ik luister liever naar iemand die over zijn of haar vakgebied wel veel weet en ook connecties met andere vakgebieden kan leggen maar wel met duidelijk afbakening van waar hij/zij dingen niet zeker weet. En welke opmerkingen slechts speculatie zijn.quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:06 schreef DO2 het volgende:
Ik heb juist n broertje dood aan mensen die ( pretenderen ) alles ( te ) weten.
Vooral die je dan tegenkomt op een forum als Fok!quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:06 schreef DO2 het volgende:
Ik heb juist n broertje dood aan mensen die ( pretenderen ) alles ( te ) weten.
Bijna alles van hetgeen we zeggen en denken is speculatie. Als je streng in de leer wilt zijn, kun je maar beter doen wat Wittgenstein ons heeft opgedragen en zwijgen over hetgeen we niet kunnen spreken. De wereld als een grote stiltecoupé - oh, zaligheid!quote:Op zondag 30 augustus 2015 12:10 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik luister liever naar iemand die over zijn of haar vakgebied wel veel weet en ook connecties met andere vakgebieden kan leggen maar wel met duidelijk afbakening van waar hij/zij dingen niet zeker weet. En welke opmerkingen slechts speculatie zijn.
Misschien wel maar altijd weer de moeite waard om één keer in de zoveel jaar weer eens te zien.quote:Op zondag 30 augustus 2015 11:59 schreef DO2 het volgende:
Z'n keuzefilm is alvast erg afgezaagd. Maar vooruit.
Dat lag toen heel moeilijk hoor. Ik vond het een redelijke man met een fatsoenlijke benadering, maar iedereen die toen immigratie als een probleem voorstelde moest in het hokje van xenofobie en racisme geplaatst worden. Zeker het idee van een etnische onderklasse was taboe, het was hier een gelijke kansenparadijs en dat de ellendige flatjes volhingen met schotelantennes en elke tint op de grachtengordel een Japanse toerist was een observatie die je beter voor je hield. Wat hij zei deed er al snel niet meer toe, zie het artikel 1 gedoe, hij was een nieuwe Janmaat en klaar.quote:Op zondag 30 augustus 2015 15:01 schreef Franny_G het volgende:
Dat viel me zeker op. Ik vond het ook erg verbazingwekkend dat iemand die zo duidelijk niets met politiek heeft (en daar ook duidelijk geen inzicht in heeft) toch een aantal politieke fragmenten uitkiest voor het programma. Ze presenteerde dit als een feit maar deed daarnaast ook alsof niemand ten tijde van Fortuyn doorhad dat hij rake dingen zei. Dat is natuurlijk ook onjuist.
Hetzelfde was destijds het geval met Bolkenstein.quote:Op zondag 30 augustus 2015 16:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat lag toen heel moeilijk hoor. Ik vond het een redelijke man met een fatsoenlijke benadering, maar iedereen die toen immigratie als een probleem voorstelde moest in het hokje van xenofobie en racisme geplaatst worden. Zeker het idee van een etnische onderklasse was taboe, het was hier een gelijke kansenparadijs en dat de ellendige flatjes volhingen met schotelantennes en elke tint op de grachtengordel een Japanse toerist was een observatie die je beter voor je hield. Wat hij zei deed er al snel niet meer toe, zie het artikel 1 gedoe, hij was een nieuwe Janmaat en klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |