Ja, of jij krijgt een klap met de deegrol van je vrouw hè.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:38 schreef LXIV het volgende:
Het leven is nu eenmaal niet risicoloos. Die mensen hadden vanavond op de weg terug ook een ongeluk kunnen krijgen. Laten we alsjeblieft stoppen met alles proberen te verbieden wat enig risico met zich meebrengt.
Zoals ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:38 schreef LXIV het volgende:
Het leven is nu eenmaal niet risicoloos. Die mensen hadden vanavond op de weg terug ook een ongeluk kunnen krijgen. Laten we alsjeblieft stoppen met alles proberen te verbieden wat enig risico met zich meebrengt.
Precies, risicos zijn bestquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 19:44 schreef tong80 het volgende:
Risico ok. Niks mis mee. Ga maar bunjie jumpen. Doe het echter niet boven een winkelcentrum.
Genoeg mensen die rally races maar al te graag willen verbieden omdat er zo vaak ongelukken met het publiek zijn gevallen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 21:15 schreef Snowsquall het volgende:
[..]
Precies, risicos zijn best(ik heb ook rally's gereden
) maar zorg(probeer) dat jijzelf het risico en gevolgen draagt en niet voorbijgangers/toeschouwers
Ik ben fel tegenstander van verbieden-verbieden-verbieden, maar volgens mij zijn er al vrij strenge regels. Ik ben vooral benieuwd waarom de stunt, en dan ook nog eens het gevaarlijkste deel v/d stunt, boven de weg deed i.p.v. boven het grasveld/weiland...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:18 schreef MariMiep het volgende:
Ik vind dit toch wel heel heftig hoor, 7 mensen dood vanwege entertainment. En geen bezoekers, maar mensen die er niks mee te maken hadden.
Van mij mag de discussie over vliegshows losbarsten.
helemaal mee eens! Niet alles moet verboden worden mits de risico's tot een minimum beperkt worden......en das hier duidelijk niet het geval geweestquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 22:30 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik ben fel tegenstander van verbieden-verbieden-verbieden, maar volgens mij zijn er al vrij strenge regels. Ik ben vooral benieuwd waarom de stunt, en dan ook nog eens het gevaarlijkste deel v/d stunt, boven de weg deed i.p.v. boven het grasveld/weiland...
http://www.independent.co(...)idents-10467165.htmlquote:August 2015
Pilot Kevin Whyman, 35, was killed when his aircraft plummeted from the sky during an aerial display at the CarFest event in Oulton Park, Cheshire. Mr Whyman, an RAF-trained fast jet pilot, started flying the Folland Gnat in 2005 and was one of the founder members of the Gnat Display Team in 2007.
April 2015
Champion aerobatic pilot David Jenkins was killed while showcasing his skills in an Edge 360 plane during a media event to launch the Old Buckenham Airshow in Norfolk
http://nos.nl/artikel/205(...)jager-leeft-nog.htmlquote:Piloot van gecrashte Britse straaljager leeft nog
De piloot die vanmiddag bij een luchtshow in Engeland neerstortte, heeft de crash overleefd. Volgens de Britse politie ligt hij in het ziekenhuis en vecht hij voor zijn leven.
De piloot deed met een historisch Brits gevechtsvliegtuig mee aan een luchtshow in de buurt van Brighton. Toen hij kort na de start een looping wilde maken ging het mis. Zijn vliegtuig vloog te laag en kwam neer op een drukke autoweg.
Het ongeluk heeft aan zeven mensen het leven gekost. Behalve de piloot raakten nog eens veertien mensen gewond. Alleen van de piloot is de toestand kritiek.
List of air show accidents and incidentsquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.. hoeveel vliegshows zijn er wereldwijd en hoe vaak gaat het mis?
Best veel incidenten inderdaad. Maar dan moeten we nog wel weten hoeveel shows er zijn waarin het niet mis gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 23:15 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
List of air show accidents and incidents
Wilde het net posten.quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:22 schreef Fred0w het volgende:
Ongeluk met twee vliegtuigen bij vliegshow Zwitserland
Tijdens een vliegshow bij de Zwitserse plaats Dittingen zijn twee vliegtuigen in de lucht op elkaar gebotst. Dat melden Zwitserse lokale media. Vermoedelijk is een van de piloot omgekomen.
Dat meldt de Zwitserse nieuwssite Blick.
Een andere piloot zou zich met een parachute in veiligheid hebben gebracht. De luchtshow is afgebroken.
Volgens een Zwitserse krant hoorden de luchtvaartuigen bij een Duits amateurteam dat zich Formation Grasshoppers noemt. Een van de vliegtuigen crashte in een schuur midden in Dittingen. Maar voor zover bekend zijn er geen slachtoffers gevallen op de grond.
Het is het tweede ongeval tijdens een luchtshow dit weekeinde. Zeker zeven mensen kwamen zaterdag om het leven toen een gevechtsvliegtuig neerstortte tijdens een luchtshow in het Britse graafschap West Sussex.
http://www.nu.nl/buitenla(...)how-zwitserland.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |