quote:Straaljager stort neer in Groot-Brittannië
Een gevechtsvliegtuig is zaterdag tijdens een luchtshow in het Britse graafschap West Sussex neergestort op een aantal auto's. Daarbij zijn volgens de BBC meerdere slachtoffers gevallen, maar over hun toestand is niets bekendgemaakt.
Een getuige beschreef hoe het toestel neerstortte na een mislukte looping. "Toen hij uit de loop kwam dacht ik: je vliegt te laag, trek op", zei een toeschouwer tegen de Britse omroep. De crash ging gepaard met een vuurbal en dikke, zwarte rookwolken.
Het toestel raakte volgens de hulpdiensten een aantal voertuigen op een weg naast het vliegveld. Daarna zou de straaljager, naar verluidt een jet van het type Hawker Hunter, terecht zijn gekomen in de struiken.
Want het is bekend dat de piloot en alle andere slachtoffers geen kinderen hadden?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:56 schreef spierbal het volgende:
Verkeerde inschatting lijkt het op, gevalletje darwin award.
Onzin. De Darwin Award win je als je achter een opstijgende straaljager gaat staan om te kijken of je weggeblazen wordt. Een piloot verdient per definitie nooit een Darwin award.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 16:56 schreef spierbal het volgende:
Verkeerde inschatting lijkt het op, gevalletje darwin award.
Ik weet het niet hoor.. hoeveel vliegshows zijn er wereldwijd en hoe vaak gaat het mis?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:12 schreef SeculasStatius het volgende:
Het gaat vrij vaak mis bij vliegshows?
Misschien maakt de aard van het beestje (moderne straaljager techniek), het wel ongeschikt voor publieke consumptie vanwege dat het zo gemakkelijk en zo vaak mis gaat.
Die laatste zin, ben erg benieuwd naar jouw onderbouwing.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Onzin. De Darwin Award win je als je achter een opstijgende straaljager gaat staan om te kijken of je weggeblazen wordt. Een piloot verdient per definitie nooit een Darwin award.
Ja het is sneu idd, het is ook dom om dicht bij de grond te komen met een vliegtuig. (tenzijn je wil landen.)quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want het is bekend dat de piloot en alle andere slachtoffers geen kinderen hadden?
En kom op nou, bij zo'n sneu ongeluk toch weer even populair willen doen met deze term? Triest
Ontopic:
Wat mij trouwens opvalt is dat de piloot voor het grootste deel v/d stunt over een weiland lijkt te vliegen om dan juist op het gevaarlijkste moment de weg met mensen over te vliegen...
Goed punt. Alle shows die goed gaan, horen we niks over.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor.. hoeveel vliegshows zijn er wereldwijd en hoe vaak gaat het mis?
En then some.quote:Sussex Police said there are several casualties,
A27, de autoweg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:20 schreef SeculasStatius het volgende:
Je ziet die straaljager neer gaan in een gebied met stands,
Auto's. De A27 is niet voor niets afgesloten en de BBC heeft niet voor niets de volgende kop:quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:27 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Op 0:37, rechts van de vuurbal, wat maak jij ervan?
Ik meen ook nog wel wat kleiner grut te zien.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:30 schreef Dagonet het volgende:
[..]
Auto's. De A27 is niet voor niets afgesloten en de BBC heeft niet voor niets de volgende kop:
'Casualties' as airshow plane crashes into cars on A27 at Shoreham
Je hebt gelijk:quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:32 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik meen ook nog wel wat kleiner grut te zien.
Ahuh.quote:
quote:South East Coast Ambulance Service NHS Foundation Trust has confirmed that there has been seven fatalities declared at the scene, one patient with serious life-threatening injuries has been transported to Royal Sussex County Hospital and further 14 patients treated for minor injuries.
Dit. Waarom zo dicht bij een bewoond gebied en waarom de toeschouwers zo dicht bijquote:
Um, inhet boekje Darwin Awards 4 komen toch echt een paar piloten voor....quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 17:16 schreef Strani het volgende:
[..]
Onzin. De Darwin Award win je als je achter een opstijgende straaljager gaat staan om te kijken of je weggeblazen wordt. Een piloot verdient per definitie nooit een Darwin award.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |