abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155640942
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Wel een beetje, want je leest en reageert op onderwerpen waar je blijkbaar je neus voor ophaalt. Verder prima, doe ik ook wel eens. Maar als dat de reden is waarom je niet meer naar forums gaat dan gebruik je een forum verkeerd. Het is een beetje als naar het voetbalforum gaan om daar te gaan klagen dat voetbal een stomme sport is.

[..]

Nee, ik beweer dat jij er net zo goed aan bijdraagt. Als je het er niet over wilt hebben, heb het er dan niet over.

Ik zie (zag) ze soms ook op social media. Van die mensen die dan op fucking facebook gaan klagen over dat het nog te vroeg is voor zwarte piet of dat ze het nodig vinden om aan de wereld duidelijk te maken hoe koud de hele zaak ze laat, onschuldig van het idee dat ze met dergelijke posts eigenlijk juist het tegendeel bewijzen en de zaak verder opblazen.

Maar zelf weten yo.
Ik ga geeneens reageren op het eerste gedeelte. Ik geef gewoon mijn mening,net zoals iedereen. Blijkbaar voel je je nogal aangesproken en kan je of wil je geeneens een simpele vraag beantwoorden.
pi_155641001
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:36 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Ik ga geeneens reageren op het eerste gedeelte. Dat loop je gewoon zelf in te vullen.Ik geef gewoon mijn mening,net zoals iedereen. Blijkbaar voel je je nogal aangesproken en kan je of wil je geeneens een simpele vraag beantwoorden.
pi_155641006
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

asociaal, discriminerend, anti-democratisch.
Anti democratisch? Jij vind het democratisch dat veruit de minderheid probeert een kinderfeestje te verstieren? Jij vind het democratisch dat een of ander VN gebeuren denkt hier iets over te zeggen te hebben terwijl wij in Nederland die mensen niet gekozen hebben?

Ik noem dát juist antidemocratisch. Het gros van alle mensen in Nederland hebben geen enkel probleem met Zwarte Piet.

Ik vind het nogal wat dat jij roept dat ik ondemocratisch ben. Ik ben van de meerderheid. En die meerderheid is vóór Zwarte Piet. }:|
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_155641108
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:38 schreef Geralt het volgende:

[..]

Anti democratisch? Jij vind het democratisch dat veruit de minderheid probeert een kinderfeestje te verstieren? Jij vind het democratisch dat een of ander VN gebeuren denkt hier iets over te zeggen te hebben terwijl wij in Nederland die mensen niet gekozen hebben?

Ik noem dát juist antidemocratisch. Het gros van alle mensen in Nederland hebben geen enkel probleem met Zwarte Piet.

Ik vind het nogal wat dat jij roept dat ik ondemocratisch ben. Ik ben van de meerderheid. En die meerderheid is vóór Zwarte Piet. }:|
In een democratie heeft de minderheid ook een stem, juist zodat de meerderheid niet de minderheid zomaar alles kan opleggen. Dat is maar goed ook. Daarnaast kan het soms ook voorkomen dat de minderheid een punt heeft, en misschien, zelfs wel gelijk?
pi_155641126
Wat een gezeik om een kinderfeestje. :{
Alsof kinderen racisme wordt bijgeleerd door het sinterklaasfeest 8)7

Te gek voor woorden <O)
pi_155641180
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:41 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

In een democratie heeft de minderheid ook een stem, juist zodat de meerderheid niet de minderheid zomaar alles kan opleggen. Dat is maar goed ook.
Wij leggen die minderheid niets op. Zwarte Piet was er al voordat zij hier kwamen. Dan accepteer je dat maar. Heel moeilijk is dat allemaal niet.
pi_155641230
Maargoed ik ben wel klaar met heel dat gezeik om een kinderfeestje.

Bedankt al die zeurpieten :r :r :r
pi_155641252
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:43 schreef Geralt het volgende:

[..]

Wij leggen die minderheid niets op. Zwarte Piet was er al voordat zij hier kwamen. Dan accepteer je dat maar. Heel moeilijk is dat allemaal niet.
"Lekkah je bek dicht houduh of anders maar oprotte naar Istanbulistan". Weer heel tolerant van je. Oh bedoel eigenlijk totalitair.
pi_155641275
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:46 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

"Lekkah je bek dicht houden of anders maar oprotte naar Istanbulistan". Weer heel tolerant van je. Oh bedoel eigenlijk totalitair.
Democratisch bedoel ik. En de minderheid moet maar gewoon zn bek dicht houden ja.
Of een politieke partij oprichten en lekker in de oppositie gaan lopen roeptoeteren.

Nu ben ik er echt klaar mee. Doei! :W
pi_155641346
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Democratisch bedoel ik. En de minderheid moet maar gewoon zn bek dicht houden ja.
Of een politieke partij oprichten en lekker in de oppositie gaan lopen roeptoeteren.

Je wil dus willens en wetens een minderheid muilkorven. Ok, duidelijk. Nee is heel goed dat we dat duidelijk hebben.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:50:05 #215
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155641350
Ja nee zo werkt dat niet echt gelukkig, het werkte al niet echt zo voordat jij geboren was en de overgrote meerderheid vind dat hele vrijheid van meningsuitingdingetje een topshow

dus als je het er niet mee eens bent damoet je gewoon je bek houden
ofzo :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155641393
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:49 schreef IDDGGG1 het volgende:
Je wil dus willens en wetens een minderheid muilkorven.
Helemaal niet. Van mij staan ze vrij om de AZWPP op te richten. :)
pi_155641487
quote:
14s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:51 schreef Geralt het volgende:

[..]

Helemaal niet. Van mij staan ze vrij om de AZWPP op te richten. :)
Eerder zei je van niet he? Wat moet ik nou geloven?
pi_155641498
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:50 schreef sp3c het volgende:
Ja nee zo werkt dat niet echt gelukkig, het werkte al niet echt zo voordat jij geboren was en de overgrote meerderheid vind dat hele vrijheid van meningsuitingdingetje een topshow

dus als je het er niet mee eens bent damoet je gewoon je bek houden
ofzo :')
Dus een minderheid heeft gelijk dan in dit geval? :D
pi_155641544
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:54 schreef aloa het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Voor veel mensen is zwarte piet gewoon discriminerend en achterhaald iets. Waarom zou je dat dan in stand willen houden? Kan dat heel goed begrijpen.

Of is vrijheid van meningsuiting alleen voor de groep die het hardst schreeuwt dat dat niet kan en mag, vinden dat zwarte piet moet verdwijnen? Zoals die mensen op die PVV facebookpagina's die het vrije woord hoog in het vaandel hebben staan, behalve diegene die een andere mening heeft. Die mag lekker zijn bek houden en bedreigd en gediscrimineerd worden. Want zo werkt dat in het tolerante Nederland.
pi_155641598
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:55 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Waarom zou dat niet kunnen? Voor veel mensen is zwarte piet gewoon discriminerend en achterhaald iets. Waarom zou je dat dan in stand willen houden? Kan dat heel goed begrijpen.
Omdat de meerderheid het gewoon een heel erg leuk kinderfeestje vindt en er niets kwaads in ziet misschien!??!?!?!?!
pi_155641599
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:55 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Ik niet!
Zoals zo vaak gebeurt...een klein groepje verpest het voor de rest.
pi_155641831
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:57 schreef Geralt het volgende:

[..]

Omdat de meerderheid het gewoon een heel erg leuk kinderfeestje vindt en er niets kwaads in ziet misschien!??!?!?!?!
Maar dus niet een kinderfeest voor iedereen? Dat zou toch het uitgangspunt moeten zijn? Er zijn gewoon kinderen die gediscrimineerd worden tijdens sinterklaas vanwege hun donkere huid, "want die hoeven niet meer geschminkt te worden, ze zijn al donker". Of "hahah kijk eens zwarte piet is weer bezig", als een donker kind iets heeft gedaan wat niet mocht.
pi_155641843
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:57 schreef aloa het volgende:

[..]

Ik niet!
Zoals zo vaak gebeurt...een klein groepje verpest het voor de rest.
Dat is meestal inderdaad het geval. Als hier een referendum over wordt gehouden weet ik de uitkomst al. Maar zelfs dan wordt het door je strot geboord,zoals we al vaker hebben gezien.
pi_155641907
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:03 schreef Rattataki het volgende:

[..]

Dat is meestal inderdaad het geval. Als hier een referendum over wordt gehouden weet ik de uitkomst al. Maar zelfs dan wordt het door je strot geboord,zoals we al vaker hebben gezien.
Referendum zou een goed idee zijn! Grote meerderheid van de Nederlanders vindt het namelijk belachelijk...
pi_155641950
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:05 schreef aloa het volgende:

[..]

Referendum zou een goed idee zijn! Grote meerderheid van de Nederlanders vindt het namelijk belachelijk...
dat zwarte piet nog in stand wordt gehouden. Ik denk, maak hem effe voor je af. :)
pi_155641962
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:02 schreef IDDGGG1 het volgende:
Maar dus niet een kinderfeest voor iedereen? Dat zou toch het uitgangspunt moeten zijn?
Vertel mij eens waarom in godsnaam dat precies het uitgangspunt voor iedereen moet zijn?

Het was voor iedereen. Tot deze zogenaamde cultuurverrijkers hier kwamen. Toen was het niet meer voor iedereen en was alles racisme. En nu moet het feest wat voor iedereen was aangepast worden. Zodat het weer voor iedereen is. Juist ja.

Gooi je eigen cultuur lekker ten grabbel zou ik zeggen; ik wens daar niet aan mee te doen :6
pi_155641978
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:07 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

dat zwarte piet nog in stand wordt gehouden. Ik denk, maak hem effe voor je af. :)
Huh huh... 8}
pi_155641993
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:07 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus niet.
pi_155642001
Van mij mogen alle pieten wel vervangen worden door clowntjes. Dat is veel vrolijker en je bent van die racisme excuus rellers af.
pi_155642019
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:46 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

"Lekkah je bek dicht houduh of anders maar oprotte naar Istanbulistan". Weer heel tolerant van je. Oh bedoel eigenlijk totalitair.
Nou, dit klinkt al beter als kanker en kut zoals je hier eerder riep, heb even bijgelezen en je bent daadwerkelijk de enige die dit steeds zegt.
pi_155642030
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:53 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Eerder zei je van niet he? Wat moet ik nou geloven?
quote:
7s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:47 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ik zei nergens van niet. :6
pi_155642054
quote:
7s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:07 schreef Geralt het volgende:

[..]

Vertel mij eens waarom in godsnaam dat precies het uitgangspunt voor iedereen moet zijn?

Het was voor iedereen. Tot deze zogenaamde cultuurverrijkers hier kwamen. Toen was het niet meer voor iedereen en was alles racisme. En nu moet het feest wat voor iedereen was aangepast worden. Zodat het weer voor iedereen is. Juist ja.

Gooi je eigen cultuur lekker ten grabbel zou ik zeggen; ik wens daar niet aan mee te doen :6
"Cultuurverrijkers". :N Jij zo'n zwartepiettokkie die het wel leuk vinden om mensen te discrimineren en te beledigen en lekker ongefundeerd je mening te spuien op die PVV-facebookpagina's. Juist ja.
pi_155642088
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:49 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Je wil dus willens en wetens een minderheid muilkorven. Ok, duidelijk. Nee is heel goed dat we dat duidelijk hebben.
Muilkorven? Niet lopen janken als "jullie" een eenzaam blank sinterklaasavondje hebben, gezellig met Quin... Je lijkt me serieus vervelend gezelschap.
pi_155642089
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:09 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Nou, dit klinkt al beter als kanker en kut zoals je hier eerder riep, heb even bijgelezen en je bent daadwerkelijk de enige die dit steeds zegt.
Ik zeg niks. Dit kunnen gewoon daadwerkelijk quotes zijn van mensen die lekker ongefundeerd hun mening spuien. Je weet wel, van die simpele zielen op die PVV-facebookpagina's waar ze zo lekker tolerant kunnen wezen.
pi_155642090
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:11 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

"Cultuurverrijkers". :N Jij zo'n zwartepiettokkie die het wel leuk vinden om mensen te discrimineren en te beledigen en lekker ongefundeerd je mening te spuien op die PVV-facebookpagina's. Juist ja.
Ik heb geen facebook en stem geen PVV.

Ik stem op een partij waar veel meer mensen op zouden moeten stemmen, maar die hebben allemaal een plaat voor hun harses, want "ze hebben toch niks te verbergen?!"

:)
pi_155642097
'Zwartepiettokkie' .. je bent hier al een tokkie als je Zwarte Piet een warm hart toedraagt..
pi_155642151
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:08 schreef DrDentz het volgende:
Van mij mogen alle pieten wel vervangen worden door clowntjes. Dat is veel vrolijker en je bent van die racisme excuus rellers af.
Clownen zijn eng
pi_155642190
quote:

[..]

tokkie en Pvv :r Lekker bezig.... haal je wel even adem?
pi_155642221
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:15 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

tokkie en Pvv :r Lekker bezig.... haal je wel even adem?
Wie is hier de tokkie door over 'cultuurverrijkers' te beginnen? Selectieve verontwaardiging noemen ze dat.
pi_155642234
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:14 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Clownen zijn eng
Stel je voor zo'n hele boot vol met clowns.. fucking psychedlisch.. en dan van die enge clownmuziek erbij.. ik wil dat wel dan ga ik eerst wat blowen.
pi_155642237
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:12 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Ik zeg niks. Dit kunnen gewoon daadwerkelijk quotes zijn van mensen die lekker ongefundeerd hun mening spuien. Je weet wel, van die simpele zielen op die PVV-facebookpagina's waar ze zo lekker tolerant kunnen wezen.
Nee hoor, ik heb het even nagekeken maar jij bent de enige die dit taalgebruik meent te moeten gebruiken. En elke keer in combinatie met het verwijt dat anderen dat zouden zeggen.
Terwijl dat niet met geval is
pi_155642353
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:17 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Wie is hier de tokkie door over 'cultuurverrijkers' te beginnen? Selectieve verontwaardiging noemen ze dat.
Niemand is een tokkie, alleen de mensen met die achternaam.
Ik vind dat dus heel vervelend taalgebruik, mensen worden door jou taalgebruik gekwetst... Heb je daar wel eens aan gedacht?

Hetzelfde voor kanker... even dimmen dus.
pi_155642428
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Ik vind dat dus heel vervelend taalgebruik, mensen worden door jou taalgebruik gekwetst... Heb je daar wel eens aan gedacht?

Tokkie was misschien sterk. Maar wie begint er over cultuurverrijkers op een denigrerende manier en denkt er dan mee weg te komen? En dat laatste bedoelde ik niet beledigend. Excuses als dat zo overkwam dan. Ging meer om het feit dat mensen in deze discussie daadwerkelijk zo reageren.
pi_155642438
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:20 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Weet je wie gekwetst worden.. de familie Tokkie.. iedere asociaal wordt maar naar hen vernoemd, terwijl het schatten van mensen zijn.
pi_155642482
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:23 schreef DrDentz het volgende:

[..]

Weet je wie gekwetst worden.. de familie Tokkie.. iedere asociaal wordt maar naar hen vernoemd, terwijl het schatten van mensen zijn.
Dat bedoel ik, schandalig
pi_155642506
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:25 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, schandalig
Mensen kunnen een tokkie zijn, hoor. Dat is ondertussen synoniem geworden voor asociaal.

En dit wel schandalig vinden, maar het gebruik van cultuurverrijker niet. :N Duidelijk.
pi_155642520
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:12 schreef DrDentz het volgende:
'Zwartepiettokkie' .. je bent hier al een tokkie als je Zwarte Piet een warm hart toedraagt..
de meerderheid is tokkie :D
pi_155642579
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 00:26 schreef IDDGGG1 het volgende:

[..]

Mensen kunnen een tokkie zijn, hoor. Dat is ondertussen synoniem geworden voor asociaal.
Zwarte piet is kwetsend maar iemand een Tokkie noemen niet?

Te pas en te onpas wordt het hele jaar door het woord Tokkie gebruikt, en dit is niet positief bedoeld..
Maar dat mag wel volgens de grootste anti-piet poster van Fok....
  Moderator zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:46:32 #249
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155642986
quote:
2s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:54 schreef aloa het volgende:

[..]

dat staat er toch niet :D :D :D

er staat dat ook een minderheid het recht heeft om zijn bek open te trekken

zo subtiel was dat toch niet :D
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 00:52:01 #250
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155643105
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:31 schreef Eufonie het volgende:
Ik bemoei mij nooit echt met dat zwarte pieten gebeuren, maar er zijn twee punten die ik ergerlijk vind aan de VN in deze situatie:

- Het Iraanse Nowruzfeest, waarbij ook mensen zwart geschminkt worden en net als Nederland geen geschiedenis heeft van 'blackface' (het gebruiken van (al dan niet blanke) acteurs met schmink voor het spelen van individuen met een donkere huidskleur) is door de VN tot UNESCO cultureel erfgoed gerekend. Ondanks dat men het op dezelfde racistische trekken kan veroordelen als zwarte piet.
UNESCO heeft niets met de commissie te maken, net zomin als bvb het IPCC te maken heeft met de veiligheidsraad. Die organisaties werken onafhankelijk van elkaar.
quote:
- De aanvankelijke uitspraken komen van het Committee on the Elimination of Racial Discrimination, welke net als de andere VN onderdelen een roulerend systeem heeft qua voorzitters waarin deze ook het land vertegenwoordigen waaruit zij voortkomen.
Waar lees jij dat de commissieleden hun eigen land vertegenwoordigen?
Members serve in their personal capacity
http://www.ohchr.org/EN/HRBodies/CERD/Pages/Membership.aspx
quote:
Deze organisatie worden heden ten dage geleid door onder andere Zuid-Afrika, Pakistan, Algerije en Rusland. De vraag is of dit VN-onderdeel, waarin de voorzitters ook hun land, en dus niet alleen hun individuele mening vertegenwoordigen, Nederland kan aanspreken op vermeend racisme als het geleid wordt door landen met extreem racistisch, religieus en ander extremistisch geweld.
Het rapport over Rusland is veel kritischer dan het rapport over Nederland.
quote:
Kortom, verbied of bekritiseer ook het Nowruzfeest maar vorm niet de situatie waarin voorbeeld 1 veroordeeld wordt en voorbeeld 2 als werelderfgoed erkend is. Tevens dient een comité tegen racisme geleid te worden door landen welke dit concept daadwerkelijk serieus nemen.
Zullen we het internationaal gerechtshof in den Haag ook maar opdoeken? Bij het Joegoslavië tribunaal kwamen de permanente rechters uit oa Tanzania, Rusland, Senegal, Madagascar, Pakistan, Z. Afrika, Argentinië, China, Egypte, Togo en Nigeria.
are we infinite or am I alone
pi_155643568
quote:

[..]

Vergeet je je medicijntjes niet?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_155644042
De wereld staat in brand(Syrië Oekraïne) en de VN gaat zich hier druk over maken.
Stelletje zeurpieten bij de VN 8} 8}
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 02:57:09 #253
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155645631
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 01:34 schreef Houtenbeen het volgende:
De wereld staat in brand(Syrië Oekraïne) en de VN gaat zich hier druk over maken.
Stelletje zeurpieten bij de VN 8} 8}
De VN maakt zich niet druk, deze commissie doet slechts haar taak, namelijk rapporteren over de 177 landen die de conventie (International Convention on the Elimination of All Forms of Racial Discrimination) geratificeerd hebben. Ze doen dat op basis van wat organisaties in die landen zelf melden. In dit specifiek geval baseren ze zich op een rapport van het "Nederlands Juristen Comité voor de Mensenrechten" dat opmerkingen van 27 Nederlandse NGOs bundelt. In dat rapport staat ondermeer:

quote:
The developments signaled in our parallel report to the CERD of 2009 have taken a very
worrisome path. The last couple of years, the debate about racism was brought to a society-wide and
national level, propelled by a heated discussion about the controversial figure of Black Pete (see 2 (1)
section 1); as well as occurrences relating to discrimination on the labor market (see 5 (E) (I)); ethnic
profiling by the police (see 2 (1) section 2); and public figures such as politician Geert Wilders who
continuously target racial minorities in public debate'(see 4(A) section 4). While society, and
especially the victims of the racism in this discussion, was in need of a vocal government, denouncing
racism, the government instead remained largely quiet and inept to deal with the situation. In some
situations it even defied the efforts of anti-racism activists. For example, Prime-Minister Mark Rutte
stated in November 2014, at the height of the minority-led campaign against Black Pete and racism
that according to him Black Pete could stay. 1 Although it was a personal statement, nevertheless such statements contribute to the impression that the government had already taken sides in this public discussion.
http://www.njcm.nl/site/uploads/download/625 (zie ook pag 7 en 8)
De kritiek komt dus in de eerste plaats uit Nederland zelf.
are we infinite or am I alone
pi_155645923
Ik vraag mij eigenlijk af; Dat alle commotie die de VN maakt rondom het sinterklaasfeest er niet voor zorgt dat wij Nederlanders het oeroude Hollandse feest nog fanatieker gaan vieren?

Overigens vind ik het wel grappig, hoe vrijwel elk jaar, wanneer de Sint met zijn pieten ons huis met mijn zonen niet vergeten, dat dan juist de Surinaamse buurvrouw die niets wil weten van het sinterklaasfeest wel bijna smeekt of ik niet even kan regelen dat Sinterklaas ook even een bliksem bezoekje brengt aan haar 5 jarige dochter. Mijn hart is dan groot, gezien ik er voor betaal, maar zo'n kleine wil je toch ook niet in de kou laten zitten, omdat volwassenen lopen te ruziën over het sinterklaasfeest.
pi_155647078
Het zal er gewoon aan liggen hoe het door de NPO en de overige omroepen/scholen en organisaties wordt opgepakt.

Trekken ze een duidelijke lijn of wordt de boel versnippert in allerlei soorten pieten en verhalen.
In het laatste geval dan valt het hele feest uit elkaar, en vrees ik het einde van een mooie traditie.

Gisterenavond was de mening van de antipiet aanhangers hier, het feest moet van iedereen zijn.
ZP's zijn kwetsend voor een aantal personen en dus moet het weg.
Maar oplossingen heb ik niet gehoord uit dat kamp. Wel veel grote monden en heel veel smerige woorden. Iets moet kapot en ze zoeken het verder maar uit.

Iedereen moet van het feest genieten, nou dat zal nog moeilijk worden. Iedereen loopt op zijn tenen en o wee, straks wordt er wat verkeerd opgepakt Elk liedje wordt op de weegschaal gelegd want o jee, straks is het racistisch. De intocht is alweer vergalt door dat stelletje onvoorspelbare mafketels, wie gaat er nu demonstreren tussen kleine kinderen? Respect is ver te zoeken uit kamp Anti piet en o wee als je ze wijst op hun gedrag, dan klinkt het snel Racist, Racist.. Schaamteloos wordt dat te pas en te onpas geroepen.

Ik ben geen racist, verre van. En wil hier niet voor uitgemaakt worden, toch blijkt dat wel te kunnen en mogen...

Met twee maten meten in mijn ogen, alles kapot maken want het is niet alleen het uiterlijk van de piet, nee een complete traditie wordt verkracht en voor oud vuil achtergelaten want wat is de oplossing?

Met agressiviteit en bedreigingen, want ik vind dat zooitje demonstranten tijdens een kinderfeest dreigend overkomen met hun pislinke blikken en de bedreigingen om elke zwarte piet die ze tegenkomen in elkaar te slaan, proberen ze hun gelijk te halen. Fijn als je kinderen een leuke avond wilt bezorgen en bang moet zijn om geschmickt op straat geen klappen te krijgen. De omgekeerde wereld. En dan vinden ze het gek dan de meerderheid geen veranderingen wil en wat roepen ze dan? Racisten.....

Clownspieten? Wat hebben die van doen met Sinterklaas?
Kaaspieten? Is dat niet stigmatiserend?

Die volle boot zal ook wel afgeschaft worden, veel te aanstootgevend voor de vluchtelingen.
Ook al is dat niet zo, laten we maar rekening houden met ze want stel dat.

Chocoladeletters, doe ook maar weg die zijn ook donker en met de pepernoten zal ook wel wat zijn.

Alleen het uiterlijk van zwarte piet veranderen is genoeg.... zeggen ze...
Nee hoor, de liedjes, de pakken, de functie en de verhaallijn zijn al afgeschreven, even aanpassen moeten ze het...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')