abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155455784
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 21:14 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Mensen zien in kleuren :')
Exact! Ik zie het zo niet en zal het nooit zo zien....racisten (als Gario en Bluesdusde) daarintegen wel. Die zien kleuren......die zien alleen maar rasisme...Oeh zwart.....oeh rasisme.

Nuances en interpretatie zijn hen vreemd.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  Moderator zondag 23 augustus 2015 @ 02:49:39 #102
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155457002
Ik vind racisme sowieso een rare term hier

ik kan me best voorstellen dat niet iedereen, met name mensen van buiten nederland, blij is met onze piet maar racisme kun je het echt niet noemen hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_155459294
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 01:27 schreef Montagui het volgende:

[..]

Exact! Ik zie het zo niet en zal het nooit zo zien....racisten (als Gario en Bluesdusde) daarintegen wel. Die zien kleuren......die zien alleen maar rasisme...Oeh zwart.....oeh rasisme.

Nuances en interpretatie zijn hen vreemd.
Het valt op dat de meest agressieve bekken die roepen dat Quinsy en Co een racismeroeper is , zelf steeds meer racismeroepers worden in dit zp-debat.
Nu ben ik geen Co van Quinsy, maar het is voor sommigen makkelijker om iemand op die hoop te gooien en dan is het makkelijker afzeiken.
Wat is die intolerantie toch ? Gewone burgers die oprecht de zp-traditie willen behouden?
Is het dogmatisch nationalisme .... vanwaar die ongezonde agressie ? En
Vreemdelingenhaters die zp misbruiken voor hun haat ? ...... zolang die knuffelallochtoon nep is wordt hij als boegbeeld gebruikt?
pi_155459361
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 02:49 schreef sp3c het volgende:

ik kan me best voorstellen dat niet iedereen, met name mensen van buiten nederland, blij is met onze piet maar racisme kun je het echt niet noemen hoor
Yip. Het karakter ZP is ook niet racistisch. Hoewel meerdere acteurs in al die jaren de rol dubieus speelde , her en der.

De meeste portie etnische haat is vrijgekomen in het zp-debat.... niet al die jaren daarvoor door het spelen van ZP.
Onderwijl kun je best wel stellen dat het zp-debat in Nederland een steeds terugkerende verbale rassenrel is.
pi_155459422
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 02:49 schreef sp3c het volgende:

Zwarte piet zelf zie ik niet als racisme, zwarte piet wordt wel misbruikt voor racisme.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_155459463
Check deze traktatie... double racist

Ziek ziek ziek
  Moderator zondag 23 augustus 2015 @ 12:22:47 #107
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155460672
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 10:53 schreef erodome het volgende:

[..]

Zwarte piet zelf zie ik niet als racisme, zwarte piet wordt wel misbruikt voor racisme.
mjah er komen hele rare racisten op het debat af, echt gewoon gekke mensen aan beide kanten, die zijn niet ineens weg als Piet weg (of niet weg) is, die gaan dan gewoon naar het volgende 'vraagstuk'
pi_155460705
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:22 schreef sp3c het volgende:

[..]

mjah er komen hele rare racisten op het debat af, echt gewoon gekke mensen aan beide kanten, die zijn niet ineens weg als Piet weg (of niet weg) is, die gaan dan gewoon naar het volgende 'vraagstuk'
Zoals ik al heb gezegd, je lost het racisme (en het overdreven gehuil van de andere kant) er niet mee op, je zorgt alleen maar dat dit feest daar niet door vervuilt wordt en het weer gewoon een onschuldig kinderfeest wordt zoals het hoort te zijn.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  Moderator zondag 23 augustus 2015 @ 12:48:35 #109
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155461159
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 12:24 schreef erodome het volgende:

[..]

Zoals ik al heb gezegd, je lost het racisme (en het overdreven gehuil van de andere kant) er niet mee op, je zorgt alleen maar dat dit feest daar niet door vervuilt wordt en het weer gewoon een onschuldig kinderfeest wordt zoals het hoort te zijn.
je lost dat op door het gewoon geen aandacht meer te geven

er waren een aantal reeele klachten over Piet, die zijn afgehandeld dan moet het op een gegeven moment ook een keer van de andere kant komen en dan is het klaar ipv constant 1 van de 2 kampen de zin te geven

de racisten en huilebalken mogen thuisblijven
  zondag 23 augustus 2015 @ 12:56:41 #110
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_155461355
Kroatië zit nu ook bij de EU, waarom leggen ze morčić niet aan banden. Dat woord betekent moor.

Omdat ze daar (nog) geen zeurpieten hebben.

Met wel doel is het antiracisme comité opgericht? Welke zaken hebben ze nog in het vizier? Of alleen het sinterklaasfeest?

[ Bericht 20% gewijzigd door Manke op 23-08-2015 13:02:52 ]
  Moderator zondag 23 augustus 2015 @ 13:30:48 #111
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155462189
wat the fuck interesseert iemand kroatie nou :')
  zondag 23 augustus 2015 @ 13:51:06 #112
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_155462757
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 13:30 schreef sp3c het volgende:
wat the fuck interesseert iemand kroatie nou :')
De VN zou het wel eens in de gaten kunnen krijgen!
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  zondag 23 augustus 2015 @ 14:24:47 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155463699
Ga je toch lekker in Kroatië wonen als je per se negertje wil spelen. Daar is het ook nog bon-ton om poten te rammen, dus da's twee vliegen in één klap.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator zondag 23 augustus 2015 @ 14:59:46 #114
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_155464494
Anders ga jij toch lekker in Amerika wonen, daar is het de normaalste zaak om te doen alsof je gezicht schilderen en snoep uit te delen de grootste muur is tussen de rassen
pi_155464762
Schending van mensenrechten :')

Mijn God wat zitten er toch een stelletje huilebalken daar. Bovendien denk ik dat ze hun terminologie ook niet helemaal op orde hebben aan dit artikel te lezen.
pi_155469319
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 15:10 schreef Maharajah het volgende:
Schending van mensenrechten :')

Mijn God wat zitten er toch een stelletje huilebalken daar. Bovendien denk ik dat ze hun terminologie ook niet helemaal op orde hebben aan dit artikel te lezen.
Zij begrijpen gewoon niets van de Nederlandse cultuur. Ze lezen wat bullshitverhaaltjes van extremisten, waaronder die Shepard, waar veel fouten in staan en trekken op basis daarvan conclusies.
Shepard viel al direct door de mand door zich hardop af te vragen, in het officiële rapport wat ze voor de UN opstelde nota bene, "waarom Nederland zo nodig een tweede kerstman moet hebben" terwijl de kerstman juist een tweede Sinterklaas is. Je hoort het zelfs aan de naam, spreek Sinterklaas maar eens uit zoals een Americaan het zou uitspreken, een beetje verbastering en je komt uit op Santa Claus. Klaas => Claus
Sinter => Santa
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155469398
quote:
7s.gif Op zondag 23 augustus 2015 14:24 schreef Ringo het volgende:
Ga je toch lekker in Kroatië wonen als je per se negertje wil spelen. Daar is het ook nog bon-ton om poten te rammen, dus da's twee vliegen in één klap.
Ik heb zelf helemaal niet de behoefte om ooit in mijn leven ZP te spelen maar als een ander dat wil doen dan zie ik er geen kwaad in. Ook al liet Schenkman zich misschien inspireren door negers (Moren), weinig Nederlanders leggen de associatie tussen ZP en negers, inclusief de mensen die ZP spelen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_155471335
Oké, wat is nou helemaal het probleem? Verf die pieten in een andere kleur, drie jaar later weet niemand meer dat het ooit anders was en is iedereen blij.
pi_155471457
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:23 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, wat is nou helemaal het probleem? Verf die pieten in een andere kleur, drie jaar later weet niemand meer dat het ooit anders was en is iedereen blij.
Makkelijker nog: Laat iedereen gewoon lekker zelf bepalen wat voor kleur z'n hun gezicht schilderen. Hoef je meteen niets te veranderen.
Conscience do cost.
pi_155471535
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:26 schreef ems. het volgende:

[..]

Makkelijker nog: Laat iedereen gewoon lekker zelf bepalen wat voor kleur z'n hun gezicht schilderen. Hoef je meteen niets te veranderen.
Ook best.

Maar echt, volwassen mensen die helemaal door het lint gaan omdat een detail in een jaarlijks kinderfeestje anders wordt... Waarom?
pi_155471709
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ook best.

Maar echt, volwassen mensen die helemaal door het lint gaan omdat een detail in een jaarlijks kinderfeestje anders wordt... Waarom?
Ik denk dat dat voornamelijk voortkomt uit dat men het niet op prijs stelt als een klein groepje vocale klagers wel even voor hun gaat bepalen wat ze wel of niet mogen doen en dat de politiek daarin meegaat. Ik vermoed dat men dat principe kwaadaardiger vindt dan een eventuele aanpassing van traditie.
Conscience do cost.
pi_155471757
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Ik denk dat dat voornamelijk voortkomt uit dat men het niet op prijs stelt als een klein groepje vocale klagers wel even voor hun gaat bepalen wat ze wel of niet mogen doen en dat de politiek daarin meegaat. Ik vermoed dat men dat principe kwaadaardiger vindt dan een eventuele aanpassing van traditie.
Zou kunnen.

Maar stel nou dat dat kleine groepje klagers gelijk heeft?
pi_155471862
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zou kunnen.

Maar stel nou dat dat kleine groepje klagers gelijk heeft?
Het is in deze niet zozeer een kwestie van gelijk of ongelijk, het is een kwestie van perspectief. Ook dat maakt het een des te heikeler punt, gezien een hoop mensen van mening zijn dat er helemaal niets racistisch aan is.
Conscience do cost.
pi_155471947
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:41 schreef ems. het volgende:

[..]

Het is in deze niet zozeer een kwestie van gelijk of ongelijk, het is een kwestie van perspectief. Ook dat maakt het een des te heikeler punt, gezien een hoop mensen van mening zijn dat er helemaal niets racistisch aan is.
Er is bij heel veel mensen geen racistische intentie. Bij vrijwel niemand zelfs, denk ik.

Tegelijkertijd hoeven we echt niet blind te zijn voor die andere perspectieven.
pi_155472103
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 18:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er is bij heel veel mensen geen racistische intentie. Bij vrijwel niemand zelfs, denk ik.
Het lijkt me sowieso sterk dat iemand die een hekel heeft aan negers zich als een verkleed en dan allemaal coole dingen gaat doen.
quote:
Tegelijkertijd hoeven we echt niet blind te zijn voor die andere perspectieven.
Dat sowieso niet. Maar gezien de impasse waar we ons nu min of meer in bevinden lijkt de meest logische oplossing dat iedereen het gewoon voor zichzelf blijft bepalen. Als je dan moeite hebt met zwarte of juist kleuren-pieten kan je eventueel de gordijnen dicht doen en jezelf in alle kleuren van de regenboog verven.
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')