Exact! Ik zie het zo niet en zal het nooit zo zien....racisten (als Gario en Bluesdusde) daarintegen wel. Die zien kleuren......die zien alleen maar rasisme...Oeh zwart.....oeh rasisme.quote:
Het valt op dat de meest agressieve bekken die roepen dat Quinsy en Co een racismeroeper is , zelf steeds meer racismeroepers worden in dit zp-debat.quote:Op zondag 23 augustus 2015 01:27 schreef Montagui het volgende:
[..]
Exact! Ik zie het zo niet en zal het nooit zo zien....racisten (als Gario en Bluesdusde) daarintegen wel. Die zien kleuren......die zien alleen maar rasisme...Oeh zwart.....oeh rasisme.
Nuances en interpretatie zijn hen vreemd.
Yip. Het karakter ZP is ook niet racistisch. Hoewel meerdere acteurs in al die jaren de rol dubieus speelde , her en der.quote:Op zondag 23 augustus 2015 02:49 schreef sp3c het volgende:
Ik vind racisme sowieso een rare term hier
ik kan me best voorstellen dat niet iedereen, met name mensen van buiten nederland, blij is met onze piet maar racisme kun je het echt niet noemen hoor
Zwarte piet zelf zie ik niet als racisme, zwarte piet wordt wel misbruikt voor racisme.quote:Op zondag 23 augustus 2015 02:49 schreef sp3c het volgende:
Ik vind racisme sowieso een rare term hier
ik kan me best voorstellen dat niet iedereen, met name mensen van buiten nederland, blij is met onze piet maar racisme kun je het echt niet noemen hoor
mjah er komen hele rare racisten op het debat af, echt gewoon gekke mensen aan beide kanten, die zijn niet ineens weg als Piet weg (of niet weg) is, die gaan dan gewoon naar het volgende 'vraagstuk'quote:Op zondag 23 augustus 2015 10:53 schreef erodome het volgende:
[..]
Zwarte piet zelf zie ik niet als racisme, zwarte piet wordt wel misbruikt voor racisme.
Zoals ik al heb gezegd, je lost het racisme (en het overdreven gehuil van de andere kant) er niet mee op, je zorgt alleen maar dat dit feest daar niet door vervuilt wordt en het weer gewoon een onschuldig kinderfeest wordt zoals het hoort te zijn.quote:Op zondag 23 augustus 2015 12:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
mjah er komen hele rare racisten op het debat af, echt gewoon gekke mensen aan beide kanten, die zijn niet ineens weg als Piet weg (of niet weg) is, die gaan dan gewoon naar het volgende 'vraagstuk'
je lost dat op door het gewoon geen aandacht meer te gevenquote:Op zondag 23 augustus 2015 12:24 schreef erodome het volgende:
[..]
Zoals ik al heb gezegd, je lost het racisme (en het overdreven gehuil van de andere kant) er niet mee op, je zorgt alleen maar dat dit feest daar niet door vervuilt wordt en het weer gewoon een onschuldig kinderfeest wordt zoals het hoort te zijn.
De VN zou het wel eens in de gaten kunnen krijgen!quote:Op zondag 23 augustus 2015 13:30 schreef sp3c het volgende:
wat the fuck interesseert iemand kroatie nou
Zij begrijpen gewoon niets van de Nederlandse cultuur. Ze lezen wat bullshitverhaaltjes van extremisten, waaronder die Shepard, waar veel fouten in staan en trekken op basis daarvan conclusies.quote:Op zondag 23 augustus 2015 15:10 schreef Maharajah het volgende:
Schending van mensenrechten![]()
Mijn God wat zitten er toch een stelletje huilebalken daar. Bovendien denk ik dat ze hun terminologie ook niet helemaal op orde hebben aan dit artikel te lezen.
Ik heb zelf helemaal niet de behoefte om ooit in mijn leven ZP te spelen maar als een ander dat wil doen dan zie ik er geen kwaad in. Ook al liet Schenkman zich misschien inspireren door negers (Moren), weinig Nederlanders leggen de associatie tussen ZP en negers, inclusief de mensen die ZP spelen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 14:24 schreef Ringo het volgende:
Ga je toch lekker in Kroatië wonen als je per se negertje wil spelen. Daar is het ook nog bon-ton om poten te rammen, dus da's twee vliegen in één klap.
Makkelijker nog: Laat iedereen gewoon lekker zelf bepalen wat voor kleur z'n hun gezicht schilderen. Hoef je meteen niets te veranderen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:23 schreef Jigzoz het volgende:
Oké, wat is nou helemaal het probleem? Verf die pieten in een andere kleur, drie jaar later weet niemand meer dat het ooit anders was en is iedereen blij.
Ook best.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:26 schreef ems. het volgende:
[..]
Makkelijker nog: Laat iedereen gewoon lekker zelf bepalen wat voor kleur z'n hun gezicht schilderen. Hoef je meteen niets te veranderen.
Ik denk dat dat voornamelijk voortkomt uit dat men het niet op prijs stelt als een klein groepje vocale klagers wel even voor hun gaat bepalen wat ze wel of niet mogen doen en dat de politiek daarin meegaat. Ik vermoed dat men dat principe kwaadaardiger vindt dan een eventuele aanpassing van traditie.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ook best.
Maar echt, volwassen mensen die helemaal door het lint gaan omdat een detail in een jaarlijks kinderfeestje anders wordt... Waarom?
Zou kunnen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:35 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik denk dat dat voornamelijk voortkomt uit dat men het niet op prijs stelt als een klein groepje vocale klagers wel even voor hun gaat bepalen wat ze wel of niet mogen doen en dat de politiek daarin meegaat. Ik vermoed dat men dat principe kwaadaardiger vindt dan een eventuele aanpassing van traditie.
Het is in deze niet zozeer een kwestie van gelijk of ongelijk, het is een kwestie van perspectief. Ook dat maakt het een des te heikeler punt, gezien een hoop mensen van mening zijn dat er helemaal niets racistisch aan is.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:37 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Zou kunnen.
Maar stel nou dat dat kleine groepje klagers gelijk heeft?
Er is bij heel veel mensen geen racistische intentie. Bij vrijwel niemand zelfs, denk ik.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Het is in deze niet zozeer een kwestie van gelijk of ongelijk, het is een kwestie van perspectief. Ook dat maakt het een des te heikeler punt, gezien een hoop mensen van mening zijn dat er helemaal niets racistisch aan is.
Het lijkt me sowieso sterk dat iemand die een hekel heeft aan negers zich als een verkleed en dan allemaal coole dingen gaat doen.quote:Op zondag 23 augustus 2015 18:44 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Er is bij heel veel mensen geen racistische intentie. Bij vrijwel niemand zelfs, denk ik.
Dat sowieso niet. Maar gezien de impasse waar we ons nu min of meer in bevinden lijkt de meest logische oplossing dat iedereen het gewoon voor zichzelf blijft bepalen. Als je dan moeite hebt met zwarte of juist kleuren-pieten kan je eventueel de gordijnen dicht doen en jezelf in alle kleuren van de regenboog verven.quote:Tegelijkertijd hoeven we echt niet blind te zijn voor die andere perspectieven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |