twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 19:34:43BREKEND: Man met vuurwapens en messen verwondt drie personen in #Thalys van Amsterdam naar Parijs. Overmeesterd bij Arras (N-Frankrijk) reageer retweet
quote:Man pleegt aanslag in Thalys
Op het station van de Franse stad Arras is een man opgepakt na een schietpartij in een trein van de Thalys. De trein kwam uit Amsterdam en ging richting Parijs.
Drie mensen zijn in de trein gewond geraakt, nadat de man met een kalasjnikov het vuur opende op zijn medepassagiers. Hij werd daarna overmeesterd door Amerikaanse passagiers.
De Franse politie denkt aan een terreuraanslag.
Update 20.06 uur:
Volgens de Franse krant La Voix du Nord is de dader een man van Noord-Afrikaanse afkomst. Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
Het leven gaat door he.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:49 schreef bombmannl het volgende:
NS reclame net: met de Thalys naar Parijs, 78% korting.
Beetje
Want in landen met alleen maar moslims gelukkig geen aanslagen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
Jullie kunnen ook allemaal moslim worden, dan was dit niet gebeurd :^)
Ja, in landen met alleen maar moslims is iedereen blij, vrolijk en gelukkig!!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Want in landen met alleen maar moslims gelukkig geen aanslagen.
Toevallig had deze marinier een verkleedpartijtjequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef vaneiges het volgende:
Deze hippie ziet er toch niet uit als een marinier?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150821_01828282
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 22:54:48MORE: Terror suspect that 2 @USMC took down on a #French train today lived in Spain, had ties to extremist Islam - @francetvinfo #Thalys reageer retweet
Die man links was dan wss verkleed als Mike uit Breaking Bad. (Hij lijkt wel wat op hem)quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toevallig had deze marinier een verkleedpartijtje
Meneer, wij dachten te horen dat u een AK47 aan het doorladen was. Kan dit kloppen en waarom doet u dit?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:57 schreef luxerobots het volgende:
In het nieuws werd het zo gebracht, de mariniers hoorden het doorladen op het toilet, hierna wilden ze deze man ondervragen, waarna hij begon te schieten en overmeesterd is.
Als ik op het toilet zit klinkt het ook alsof ik aan het doorladen benquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:57 schreef luxerobots het volgende:
In het nieuws werd het zo gebracht, de mariniers hoorden het doorladen op het toilet, hierna wilden ze deze man ondervragen, waarna hij begon te schieten en overmeesterd is.
Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:57 schreef luxerobots het volgende:
In de Franse media wordt ook gezegd dat deze verdachte al bekend was bij justitie.
De terrorist had al schoten gelost en ging doorladen op de wc. Z'n eerste magazijn leeggepangpangd met maar 1 of 2 schampschotten als resultaat? In een kooi waar 554 infidels in opgesloten zitten? Eh.. extremistische faalhaas of wat?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toevallig had deze marinier een verkleedpartijtje
Het leven is een groot filmscript jongen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.
Ik vraag me af of deze mensen ook een geloof aanhangen. Het zou wel een en ander verklaren.
En jou wereld is zo te zien zwart/witquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het leven is een groot filmscript jongen.
*jouwquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En jou wereld is zo te zien zwart/wit
Wat is de bron van deze versie?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef vaneiges het volgende:
[..]
De terrorist had al schoten gelost en ging doorladen op de wc. Z'n eerste magazijn leeggepangpangd met maar 1 of 2 schampschotten als resultaat? In een kooi waar 554 infidels in opgesloten zitten? Eh.. extremistische faalhaas of wat?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:58 schreef disasterbutton het volgende:
[..]
Als ik op het toilet zit klinkt het ook alsof ik aan het doorladen ben
Lijkt mij ook niet logischquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze versie?
Ik zet de nieuwsfeiten achter elkaar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze versie?
Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.quote:
Het boeit me niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.
Ik vraag me af of deze mensen ook een geloof aanhangen. Het zou wel een en ander verklaren.
Wat kunnen we verder met dat bericht dan, aannemen dat het klopt, okay, aannemen dat het niet klopt, ja fijn, in beide situaties, wat dan? We waren er niet bij dus zeker weten zullen we het nooit doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.
Meneer is op zijn pik getrapt omdat iemand het niet eens is met zijn versie van de waarheid.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.
Precies, hij wil waarschijnlijk dat mensen allemaal scenarios gaan verzinnenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:06 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat kunnen we verder met dat bericht dan, aannemen dat het klopt, okay, aannemen dat het niet klopt, ja fijn, in beide situaties, wat dan? We waren er niet bij dus zeker weten zullen we het nooit doen.
Er is een man die mensen wou doodschieten overmeesterd door andere mannen, thats it.
Vindt de terrorist zelf ook jammer.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:06 schreef 9h05t het volgende:
[..]
Het boeit me niet.
Ik ben blij dat er niet meer gewonden zijn en ehb spijt dat die terrorist niet is afgeschoten of kans maakt op doodstraf
Lijkt me onlogisch dat hij schiet, daarna naar het toilet gaat om te herladen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ik zet de nieuwsfeiten achter elkaar.
Ik snap 'm niet, leg eens uit? Wat heeft het geloof (van de mariniers?) hier mee te maken?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mijn versie van de waarheidquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:08 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Meneer is op zijn pik getrapt omdat iemand het niet eens is met zijn versie van de waarheid.
Er lopen vele militairen rond in Europa. Die reizen ook met Thalys. Bij die mensen gaat waarschijnlijk sneller een alarmbel af dan bij de meeste reizigers. Ze vangen iets op en overmeesteren de man. Kan toch gebeuren.
Nee hij vindt dat mensen te makkelijk iets geloven. In dit geval de officiële versie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:10 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik snap 'm niet, leg eens uit? Wat heeft het geloof (van de mariniers?) hier mee te maken?
Voor mij maakt het geen ene moer uit of die mariniers de terrorist al volgden vóór, tijdens of pas na het bezoek van het schijthokje. Het gaat hier om de dader. Wat zou het geloof van de mariniers verklaren?
Je ziet toch dat ik er juist wel over na heb gedacht. Voor fantasten zoals jij hebben ze trouwens ook speciale huizen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mijn versie van de waarheid.
Statistisch gezien is het officiële verhaal waarschijlijk, minder aannemelijk dan de theorie waar een marinier een target schaduw en pas bij een escalatie ingrijpt.
Dat is het idee wat ik heb bij de informatie die NU vrijgegeven is. De kans is best aanwezig dat dit morgen anders is als er meer bekend is.
Misschien moet je eens naar een kerk, daar zijn ze ook gek op mensen die alles aannemen zonder zelf na te denken
Amerikaanse mariniers wachten niet tot escalatie , die regelen belastend bewijs in Guantanamoquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het officiële verhaal waarschijlijk, minder aannemelijk dan de theorie waar een marinier een target schaduw en pas bij een escalatie ingrijpt.
Dat is het idee wat ik heb bij de informatie die NU vrijgegeven is. De kans is best aanwezig dat dit morgen anders is als er meer bekend is.
Misschien moet je eens naar een kerk, daar zijn ze ook gek op mensen die alles aannemen zonder zelf na te denken
Hoe lang zou hij kunnen krijgen? Hij wordt berecht in Frankrijk neem ik aan?quote:
Want die terrorist is vast de enige nerveuze reiziger. En mariniers die pikken dat feilloos op, zo door een wc-deur heen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Wat een onzin over Amerika die de man lieten schaduwen etc. Die soldaten kunnen toch ook gewoon vakantie hebben? Die gasten merken een verdacht trekje sneller op dan een normale mens. Ook zijn die gasten continue bezig met screenen van mensen, dat gaat gewoon vanzelf. Die schutter is gewoon dom om een sporttas mee de wc in te nemen. Hoe wek je argwaan? Maar dan moet je nog mensen hebben die durven in te grijpen en durven polshoogte te nemen, en daarom zijn die gasten marinier geworden. Toeval bestaat wel.
Ah ik dacht dat ik op preview had geklikt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:25 schreef opperkleurder het volgende:
Hier verdween iets tot 2 keer toe. Mods schaduwen iemand.
Als ik met de IC van/naar Brussel reis pik ik feilloos de zakkenrollers er uit. Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Want die terrorist is vast de enige nerveuze reiziger. En mariniers die pikken dat feilloos op, zo door een wc-deur heen.
Dat van die sporttas heb ik geopperd, helemaal niet zeker.
Hou die onzin even buiten dit topic.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat ik op preview had geklikt.
Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef vaneiges het volgende:
De kans dat 2 mannen die ongewapend in staat zijn een zwaar bewapende terrorist uit te schakelen zich bevinden op het balkon in een Thalys, voor de deur van de wc waar de terrorist zijn Kalashnikov gaat laden lijkt mij ook verwaarloosbaar klein. De kans dat deze bij de geheime diensten bekende terrorist geschaduwd werd komt op mij een stuk geloofwaardiger over. Kan ook allemaal nog fake zijn om ons te doen geloven dat "ze" echt wel bovenop de risicomoslims zitten.
Ja en dan ben je bekeerd naar een sjiiet en wordt je alsnog afgemaakt door soennieten, of andersom. Religie van vrede.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
Jullie kunnen ook allemaal moslim worden, dan was dit niet gebeurd :^)
Eentje was een Brit toch?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.
Nog steeds een marinier, maar die gebruiken ze niet, bovendien schijnen er 4 Amerikaanse soldaten in de buurt te zijn geweest?? Hoe dan ook, veel details moeten inderdaad nog naar buiten komen, maar als hij geschaduwd werd zou het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het een Amerikaan of Brit is die in de achtervolging gaat.quote:
Hoezo kan een Amerikaan of Brit niet in dienst zijn van de Franse inlichtingendienst? Mij lijkt het juist slim.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nog steeds een marinier, maar die gebruiken ze niet, bovendien schijnen er 4 Amerikaanse soldaten in de buurt te zijn geweest?? Hoe dan ook, veel details moeten inderdaad nog naar buiten komen, maar als hij geschaduwd werd zou het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het een Amerikaan of Brit is die in de achtervolging gaat.
Ik vrees niet lang genoeg. zal weer een sociaal geval worden van een "slechte jeugd" en "geen kansen"quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe lang zou hij kunnen krijgen? Hij wordt berecht in Frankrijk neem ik aan?
Jij zou dan ook een prima spion zijn die de zakkenrollers en terroristen er feilloos uitpikt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als ik met de IC van/naar Brussel reis pik ik feilloos de zakkenrollers er uit. Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
Het gaat er niet om dat het niet zou kunnen, maar van al die geheim agenten die ze hebben, waarom zouden ze voor deze achtervolging dan net een Amerikaan of Brit inzetten? Dat slaat nergens op?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo kan een Amerikaan of Brit niet in dienst zijn van de Franse inlichtingendienst? Mij lijkt het juist slim.
Iedereen Gelooft, doe eens wat minder dom, Islamieten die je hoofd eraf willen snijden is niet erger dan de Discriminatie die jij probeert te propaganderen hier.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Titel van de krant moest zijn:
Man schiet 3 ongelovigen neer na heldendaad
Het is dan ook een open sollicitatie. Reacties kunnen per DM.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij zou dan ook een prima spion zijn die de zakkenrollers en terroristen er feilloos uitpikt.
Hypothetisch gezien heb je naast de laatste nieuwsberichten, er is nog niet eens een officiel verhaal, andere mogelijke scenario's.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is idd zo. Moslim met een sporttas in een Thalys met 554 reizigers zou ik ook dubbelchecken. Maar ik kan hem niet met blote handen uitschakelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
Atrecht heet die plaats dus even opletten graag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iemand een idee waar het precies gebeurd is. Hij is in Arras opgepakt. Maar waar bevondt de trein zich wanneer het incident gebeurde. Is het in België dan zal het terreurdreigingsniveau terug omhoog gaan.
Tussen Brussel en Parijs, voor de afslag naar Arras.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iemand een idee waar het precies gebeurd is. Hij is in Arras opgepakt. Maar waar bevondt de trein zich wanneer het incident gebeurde. Is het in België dan zal het terreurdreigingsniveau terug omhoog gaan.
In Brussel opgestapt, maar op Frans grondgebied is er geschoten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 23:32:36#Thalys: Volgens de Belgische krant @LeSoir had de mislukte aanslag plaats op Belgisch grondgebied. http://t.co/xRnAP7igx5 reageer retweet
Je weet toch helemaal niet of het Amerikaanse Mariniers zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.
Ja want in België/Nederland zelf kan zoiets nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien moeten we maar weer de grenzen sluiten.
Ditquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De eerste nieuwsberichten als een officieel verhaal neerzetten en je daar tegen afzetten door te doen alsof je zelf wel nadenkt begint ook een way of life te worden.
Het afzetten tegen het officiele gezag, het morele gelijk op zelfstandig nadenken claimen en alternatieve scenario's bedenken zonder dat er bewijs is dat een scenario suggereert. Het is een terugkerend patroon bij allerlei soorten incidenten, maar heeft weinig van doen met waarheidsvinding. Meer een roep om aandacht, jezelf uit de massa profileren en daardoor unieker lijken.
Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet of het Amerikaanse Mariniers zijn.
De enige vraag die je kunt stellen is: Was het toeval, of liep deze terrorist al langer in het oog van een veiligheidsdienst.
Klopt, en op FOK! schijnen een hoop mensen dat probleem te hebben. Heel irritant.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De eerste nieuwsberichten als een officieel verhaal neerzetten en je daar tegen afzetten door te doen alsof je zelf wel nadenkt begint ook een way of life te worden.
Het afzetten tegen het officiele gezag, het morele gelijk op zelfstandig nadenken claimen en alternatieve scenario's bedenken zonder dat er bewijs is dat een scenario suggereert. Het is een terugkerend patroon bij allerlei soorten incidenten, maar heeft weinig van doen met waarheidsvinding. Meer een roep om aandacht, jezelf uit de massa profileren en daardoor unieker lijken.
Brave New Worldquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
En nogmaals, mariniers of niet, waarom nou Amerikanen?
Wat zou de reden zijn?
Dit is wel een mooie ja.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
eensquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dader is in BE opgestaptquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
2 dagen geleden heeft een IS strijder wel België bedreigt:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)zen-en-scholen.dhtml
Mss dat de politie eens een verband kan vinden tussen de 2
Ik ben ondertussen thuis, maar heb helemaal niets gemerkt van veiligheidsmaatregelen. Kaartcontrole in de trein (na een uur reizen pas). Geen militairen of politie gezien op de trein. Sterker nog, op Gare du Nord werd alleen opgeroepen dat de trein in onderhoud was en dat er verder niets bekend was waarom.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:11 schreef Rabieluh het volgende:
Heeft die user die nu in de thalys al militairen gespot? Misschien dat ze dien nu overal uit voorzorg maar meteen laten meereizen.
NSA/GCHQ onderscheppen gegevens over een nakende aanslag, sturen Amerikaanse mariniers achter en maken de Europeanen op die manier duidelijk dat ze niet moeten klagen over NSA spionage?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.
Wat zou de reden zijn?
Die bedreiger is juist van BElgiëquote:
Amerika dus gebruikt helemaal geen mariniers voor dit soort operatiesquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
NSA/GCHQ onderschept gegevens over een nakende aanslag, sturen een Amerikaanse mariniers achter en maken de Europeanen op die manier duidelijk dat ze niet moeten klagen over NSA spionage?
Als we toch aan het speculeren zijn....
Vraagtekens zetten bij het eerste verhaal is al jezelf als uniek profileren? Psychologie van de koude grond.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.
Wat zou de reden zijn?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De eerste nieuwsberichten tweets als een officieel verhaal neerzetten
Wel retegenant als de Amerikanen dit moeten doen omdat we zelf met onze kop in het zand zitten te niksen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.
Dat is dus flauwekul, het is dat we zo ontzettend veel delen met de Amerikanen, maar de Amerikanen zijn hier helemaal niet 'de baas' om het zo maar even uit te drukken, de Nederlandse inlichtingendiensten weten alles zelf al wat hier gebeurt, Amerikanen zijn alleen wat gewiekster zo nu en dan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.
Waar precies? Ik ken Antwerpen wel redelijk, heb er een korte periode van 2 maanden gewoond. Dat schijnt een van de "ergste" steden te zijn qua immigratie maar ik vond het erg meevallen. Aardige mensen. Zowel met joden als moslims gesproken. Ik ben de radicalen daar in elk geval niet tegengekomen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:54 schreef bombmannl het volgende:
Trouwens geen verrassing dat de dader vermoedelijk uit België komt. Daar is het echt een zootje met radicale moslims(groepen).
Uh nee en dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vraagtekens zetten bij het eerste verhaal is al jezelf als uniek profileren? Psychologie van de koude grond.
Wat doet zoiets met hoe je over radicale moslims denkt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:54 schreef HardMetal het volgende:
Wel enge gedachte, heb net 2,5 uur in de Thalys gezeten en als een of andere relioot daar een AK47 trekt kan je dus echt helemaal nergens heen. Als die idioot niet heel snel onschadelijk gemaakt was dan had hij gemakkelijk tientallen mensen kunnen vermoorden.
Dat is leven in het derde Milleniumquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:54 schreef HardMetal het volgende:
Wel enge gedachte, heb net 2,5 uur in de Thalys gezeten en als een of andere relioot daar een AK47 trekt kan je dus echt helemaal nergens heen. Als die idioot niet heel snel onschadelijk gemaakt was dan had hij gemakkelijk tientallen mensen kunnen vermoorden.
edit: laat ook maar, ben er al wel klaar mee.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:56 schreef LXIV het volgende:
Dat vier Mariniers in een de coupe van de Thalys aanwezig zijn, nietsvermoedend, boven het geluid van een rijdende trein uit, het geluid van het laden van een Kalashnikov hoort (en het je opvalt zonder erop voorbereid te zijn), en vervolgens hieruit de juiste conclusie trekt dat een terrorist op de WC zich voorbereid op een aanslag, en binnen 3 tot 5 seconden een plan hebt gemaakt en hebt kunnen ingrijpen op die terreurdaad, is echt een uiterst onwaarschijnlijk verhaal. Een kans van 1/1000
Dat deze man in de gaten werd gehouden door om het even welke inlichtingendienst dan ook, dat hij een kaartje op de Thalys bestelde en dat die dienst dit opviel, dat er 4 mannen opdracht kregen die man te schaduwen en in te grijpen als hij iets van plan was, dat verhaal 1 de wereld in werd gebracht om de bronnen van die inlichtingendienst te beschermen, nou, dát is een veel waarschijnlijker verhaal.
Je zegt vrij veel, maar weinig concreet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Uh nee en dat zeg ik ook niet.
Maar goed, wie de schoen past..
Hoe kom jij aan 4 mariniers?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:56 schreef LXIV het volgende:
Dat vier Mariniers in een de coupe van de Thalys aanwezig zijn, nietsvermoedend, boven het geluid van een rijdende trein uit, het geluid van het laden van een Kalashnikov hoort (en het je opvalt zonder erop voorbereid te zijn), en vervolgens hieruit de juiste conclusie trekt dat een terrorist op de WC zich voorbereid op een aanslag, en binnen 3 tot 5 seconden een plan hebt gemaakt en hebt kunnen ingrijpen op die terreurdaad, is echt een uiterst onwaarschijnlijk verhaal. Een kans van 1/1000
Dat deze man in de gaten werd gehouden door om het even welke inlichtingendienst dan ook, dat hij een kaartje op de Thalys bestelde en dat die dienst dit opviel, dat er 4 mannen opdracht kregen die man te schaduwen en in te grijpen als hij iets van plan was, dat verhaal 1 de wereld in werd gebracht om de bronnen van die inlichtingendienst te beschermen, nou, dát is een veel waarschijnlijker verhaal.
Ik ken de Thalys niet qua ruis.. maar ik heb wel in andere HSL's gezeten, die zijn stukken minder gehorig dan de gemiddelde gewone trein. En daar kun je inderdaad wel wat horen vallen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:56 schreef LXIV het volgende:
Zelfs als ze bezig zijn met het vullen van de cateringwagen in de eerste klas kun je dit horen als je dicht bij de deur zit weet ik uit ervaring.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ken de Thalys niet qua geluid.. maar ik heb wel in andere HSL's gezeten, die zijn stukken minder gehorig dan de gemiddelde gewone trein. En daar kun je inderdaad wel wat horen vallen.
Ja, prima. Ik ben nooit in BNW te vinden. Maar ik weet wel hoe snel het duurt om een Kalashnikov door te laden en hoeveel en wat voor geluid dat maakt. En puur met die kennis zeg ik dat het een lulverhaal is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
edit: laat ook maar, ben er al wel klaar mee.
Nogmaals, het is veel waarschijnlijker dat ze hem al lang in het oog hadden omdat hij zich verdacht gedroeg, daarvoor zijn ze opgeleid. Verder is het geen boemeltreintje die rammelt van alle kanten maar een hypermoderne trein die lekker stil en rustig is.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:56 schreef LXIV het volgende:
Doorladen duurt 4 seconden of zo. In die tijd dit waarnemen, consclusie trekken, plan maken, actie ondernemen, en zonder dat je vantevoren ergens van op de hoogte bent? Kansloos.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ik ken de Thalys niet qua ruis.. maar ik heb wel in andere HSL's gezeten, die zijn stukken minder gehorig dan de gemiddelde gewone trein. En daar kun je inderdaad wel wat horen vallen.
quote:'No reports' of British injuries in Thalys train shooting
A spokesperson for the Foreign and Commonwealth Office (FCO) has said that there are no reports of British injuries in the Thalys train shooting.
Initial reports from the scene suggested that a British national was among the casualties.
We are aware of reports that shots were fired on a train in France earlier today.
The French authorities have responded. There are no reports that British nationals have been injured.
– Spokesperson for the Foreign and Commonweath Office
Ga er maar vanuit dat hij zijn hele wapen nog in elkaar moest zeggen, die had hij echt niet in één deel in zijn tas gestopt, dus het is niet alleen doorladen met het helemaal opzetten anders had hij niet eens naar de toilet gehoeven om een wapen te pakken (bovendien had hij een automatisch pistool bij zich dus). Neem je bijvoorbeeld ook niet mee dat die kerel misschien zo enorm nerveus was, een getrainde soldaat doet er misschien 4 tellen over, misschien hij wat langer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doorladen duurt 4 seconden of zo. In die tijd dit waarnemen, consclusie trekken, plan maken, actie ondernemen, en zonder dat je vantevoren ergens van op de hoogte bent? Kansloos.
Doorladen is niet hetzelfde als de deur openen en de coupe inlopen. Wie weet zat daar flink wat tijd tussen. Kan me voorstellen dat je best zenuwachtig bent als je dit doet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Doorladen duurt 4 seconden of zo. In die tijd dit waarnemen, consclusie trekken, plan maken, actie ondernemen, en zonder dat je vantevoren ergens van op de hoogte bent? Kansloos.
Daarom zag hij er ook niet uit als een marinier met z'n lange haren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:47 schreef Slaro het volgende:
[..]
Amerika dus gebruikt helemaal geen mariniers voor dit soort operaties![]()
.
Nogmaals.
Onzin, als het verhaal een beetje klopt dan zijn het gewoon Franse agenten in burger geweest die ter hoogte van de Franse grens, immers daar is het gebeurd, in actie zijn gekomen, maar vooralsnog is van dat verhaal weinig te vinden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:04 schreef LXIV het volgende:
Er is ook een heel duidelijk motief om niet de ware toedracht bekend te maken, en dat is het beschermen van bronnen en methoden. Dat gebeurt heel vaak. Dat maakt het nog geen samenzwering.
Vakantie...................................quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:04 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Daarom zag hij er ook niet uit als een marinier met z'n lange haren.
Komen zat Amerikanen in Brussel. Vooral om bier te drinken. Geef ze eens ongelijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:05 schreef Slaro het volgende:
[..]
Vakantie...................................
Een wapen bedienen is echt heel eenvoudig. Zeker een Kalashnikov. Een getrained soldaat kan in 1-2 seconden herladen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:03 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ga er maar vanuit dat hij zijn hele wapen nog in elkaar moest zeggen, die had hij echt niet in één deel in zijn tas gestopt, dus het is niet alleen doorladen met het helemaal opzetten anders had hij niet eens naar de toilet gehoeven om een wapen te pakken (bovendien had hij een automatisch pistool bij zich dus). Neem je bijvoorbeeld ook niet mee dat die kerel misschien zo enorm nerveus was, een getrainde soldaat doet er misschien 4 tellen over, misschien hij wat langer.
Maar dan ga je voorbij aan de mogelijkheid dat er wat tijd tussen doorladen en schieten zat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een wapen bedienen is echt heel eenvoudig. Zeker een Kalashnikov. Een getrained soldaat kan in 1-2 seconden herladen.
Er is geen reden om dat wapen niet in één geheel in een tas te stoppen. Zo groot is het niet. Hooguit was de kolf ingeklapt. DIe klap je in één beweging weer uit.
En allemaal in hetzelfde caféquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:06 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Komen zat Amerikanen in Brussel. Vooral om bier te drinken. Geef ze eens ongelijk.
Niet geloofwaardig. Die zwaar getrainde crew cut vechtmachines zien er in hun vrije tijd niet uit als halfvadsige linksgekkies.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:05 schreef Slaro het volgende:
[..]
Vakantie...................................
Dan had hij ook niet naar het toilet hoeven gaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Een wapen bedienen is echt heel eenvoudig. Zeker een Kalashnikov. Een getrained soldaat kan in 1-2 seconden herladen.
Er is geen reden om dat wapen niet in één geheel in een tas te stoppen. Zo groot is het niet. Hooguit was de kolf ingeklapt. DIe klap je in één beweging weer uit.
Dan heb je een geladen semi-automatisch wapen in je hand. Dan ben je een probleem voor de rest geworden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Maar dan ga je voorbij aan de mogelijkheid dat er wat tijd tussen doorladen en schieten zat.
Breng ze nu niet op een idee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:08 schreef Slaro het volgende:
[..]
En allemaal in hetzelfde café![]()
;')
.
Nee, Amerikaanse mariniers die nooit dit soort operaties uitvoeren maar nu opeens wel midden in Frankrijk is veel geloofwaardiger, kom op zeg wat een onzin.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:08 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Niet geloofwaardig. Die zwaar getrainde crew cut vechtmachines zien er in hun vrije tijd niet uit als halfvadsige linksgekkies.
Neuh. Niet echt. In een gemiddelde treincoupé heb je dat wapen geladen voordat iemand doorheeft wat er nu precies aan de hand is. Bovendien, na het verschieten van het eerste magazijn, zou hij telkens een nieuw magazijn hebben moeten laden. Dat is precies hetzelfde. Dan kan hij ook niet telkens naar de WC. En dan weet iedereen al wel wat er aan de hand is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:08 schreef Slaro het volgende:
[..]
Dan had hij ook niet naar het toilet hoeven gaan.
Is zo, als je Brussel een beetje kent weet je ook precies welke plek ik bedoel, haha.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:09 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Breng ze nu niet op een idee.
Aangezien er verder geen gewonden zijn onder de reizigers zal hij alleen schoten gelost hebben tijdens het overmeesterd worden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Maar dan ga je voorbij aan de mogelijkheid dat er wat tijd tussen doorladen en schieten zat.
En toch ging hij naar het toilet dus.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:10 schreef LXIV het volgende:
[..]
Neuh. Niet echt. In een gemiddelde treincoupé heb je dat wapen geladen voordat iemand doorheeft wat er nu precies aan de hand is. Bovendien, na het verschieten van het eerste magazijn, zou hij telkens een nieuw magazijn hebben moeten laden. Dat is precies hetzelfde. Dan kan hij ook niet telkens naar de WC. En dan weet iedereen al wel wat er aan de hand is.
Breivik heeft zijn wapen ook telkens opnieuw herladen. Dat gaat snel, maakt niets uit.
Deleriumquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:10 schreef Slaro het volgende:
[..]
Is zo, als je Brussel een beetje kent weet je ook precies welke plek ik bedoel, haha.
Ach, een vliegtuig stort ook niet twee keer neer op dezelfde plek.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:11 schreef Guanabana het volgende:
Gaat dit nog gevolgen hebben de komende tijd?
Moet volgende week met de Thalys naar Parijs. Zoiets zal niet zomaar nog eens gebeuren, maar vind het toch geen fijn idee
De kans op herhaling is bij dit soort zaken bijzonder klein. Juist door de extra aandacht.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:11 schreef Guanabana het volgende:
Gaat dit nog gevolgen hebben de komende tijd?
Moet volgende week met de Thalys naar Parijs. Zoiets zal niet zomaar nog eens gebeuren, maar vind het toch geen fijn idee
Als ze echt op "missie" waren hadden ze wel beschermende kleding gedragen neem ik aan en raak je niet zwaargewond.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:13 schreef Slaro het volgende:
Een Franse woordvoerder, volgens mij minister, bevestigt dat het om twee Amerikanen gaat die gewond zijn geraakt in hun poging de dader te overmeesteren.
Dat ook nog eens.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als ze echt op "missie" waren hadden ze wel beschermende kleding gedragen neem ik aan en raak je niet zwaargewond.
Dat lijkt me ook de reden waarom er afluistertapes verdwenen waren van de Hofstadgroep. Er moest waarschijnlijk een mol beschermd worden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:04 schreef LXIV het volgende:
Er is ook een heel duidelijk motief om niet de ware toedracht bekend te maken, en dat is het beschermen van bronnen en methoden. Dat gebeurt heel vaak. Dat maakt het nog geen samenzwering.
Bij een geplande actie kan er ook iets fout gaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als ze echt op "missie" waren hadden ze wel beschermende kleding gedragen neem ik aan en raak je niet zwaargewond.
Je bedoelt een scherfvest oid onder hun kleding? WIe zegt dat je dan niet gewond kunt raken? In Afghanistan draagt iedereen een scherfvest, daar vallen gewonden genoeg. Zo'n vest stopt niet eens een kogel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:14 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Maar al die factoren bij elkaar maken jouw verhaal nog veel onwaarschijnlijker dan het eigenlijk al is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt een scherfvest oid onder hun kleding? WIe zegt dat je dan niet gewond kunt raken? In Afghanistan draagt iedereen een scherfvest, daar vallen gewonden genoeg. Zo'n vest stopt niet eens een kogel.
Damn, laten we even een kaarsje voor hem aansteken, en voor hem duimen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:16 schreef Slaro het volgende:
Een van de Amerikanen zou in levensgevaar zijn volgens de NOS.
Ik ben geen expert in beschermde kleding, jij wel?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je bedoelt een scherfvest oid onder hun kleding? WIe zegt dat je dan niet gewond kunt raken? In Afghanistan draagt iedereen een scherfvest, daar vallen gewonden genoeg. Zo'n vest stopt niet eens een kogel.
Een expert zou ik mezelf niet willen noemen. Maar ik heb het zeker in totaal 22 maanden bijna dag en nacht gebruikt. Ik weet er dus wel iets van.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:21 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ik ben geen expert in beschermde kleding, jij wel?
Ik weet niet of er sprake was van beschermende kleding. Als het zo is zullen we het nooit horen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:20 schreef Slaro het volgende:
[..]
Maar al die factoren bij elkaar maken jouw verhaal nog veel onwaarschijnlijker dan het eigenlijk al is.
Maar op missie maakt het de kans wel groter dat ze een dergelijk vest zouden hebben gedragen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:24 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik weet niet of er sprake was van beschermende kleding. Als het zo is zullen we het nooit horen.
Dat klopt. Maar dat is echt geen enkele garantie voor niet gewond raken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:25 schreef Slaro het volgende:
[..]
Maar op missie maakt het de kans wel groter dat ze een dergelijk vest zouden hebben gedragen.
Een andere Amerikaanse getuige die in de aangrenzende wagon zat zei dat ze een schot hoorden (wat dus eerder wijs op een pistool naar alle waarschijnlijkheid dus), vervolgens komt een man in burger de wagon in, zijn gezicht bebloed, die vervolgens in zijn nek door een kogel wordt getroffen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:
Ik hoorde een ooggetuige op het NOS-journaal, die zei dat hij zag dat dader bij zijn nek werd gepakt en dat ze op hem zaten.
Lijkt me in ieder geval een goede samenwerking.
Inderdaad maar alle factoren bij elkaar opgeteld zegt het wel iets.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:25 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar dat is echt geen enkele garantie voor niet gewond raken.
Een terrorist volgens die op pad is om een aanslag te plegen, en dan alleen steekwerende kleding gebruiken, vast.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:26 schreef luxerobots het volgende:
Een kogelwerend vest is nogal zwaar en opvallend, steekwerende kleding is veel praktischer en niet opvallend.
Ook dat weegt wat hoorquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:26 schreef luxerobots het volgende:
Een kogelwerend vest is nogal zwaar en opvallend, steekwerende kleding is veel praktischer en niet opvallend.
Er worden zo veel terroristen geschaduwd, dan wordt er echt niet altijd kogelwerende kleding gedragen hoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:27 schreef Slaro het volgende:
[..]
Een terrorist volgens die op pad is om een aanslag te plegen, en dan alleen steekwerende kleding gebruiken, vast.
Amerikanen die alleen schaduwen, dus ze wisten niet eens volgens jou dat hij van plan was een aanslag te plegen, dat maakt het allemaal nog waarschijnlijker maar niet heus.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:29 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Er worden zo veel terroristen geschaduwd, dan wordt er echt niet altijd kogelwerende kleding gedragen hoor.
Dat kan je niet altijd zeker weten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:30 schreef Slaro het volgende:
[..]
Amerikanen die alleen schaduwen, dus ze wisten niet eens volgens jou dat hij van plan was een aanslag te plegen, dat maakt het allemaal nog waarschijnlijker maar niet heus.
Tsja, West-Europeanen worden keer op keer gewaarschuwd dat de islam een gewelddadige extreem-rechtse ideologie is. Maar nog steeds denken sommige groepen West-Europeanen dat de islam best wel tolerant is en dat "de onverdraagzaamheid wel meevalt".quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:54 schreef bombmannl het volgende:
Trouwens geen verrassing dat de dader vermoedelijk uit België komt. Daar is het echt een zootje met radicale moslims(groepen).
Het gaat om de waarschijnlijkheid dus.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat kan je niet altijd zeker weten.
Je denkt dat de islam een linkse ideologie vol tolerantie, gelijkheid en verdraagzaamheid is? Welnu, aanslagen over de hele wereld, ook in islamitische landen, willen dat niet bepaald ondersteunen.quote:
Als je niet wil opvallen, zeker mogelijk hoor.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:27 schreef Slaro het volgende:
[..]
Een terrorist volgens die op pad is om een aanslag te plegen, en dan alleen steekwerende kleding gebruiken, vast.
Euh ja, de islamitische principes( voor zover je een stroming binnen de islam al kunt verheffen tot DE Islamitische stroming ) is meer links dan rechts. Je retoriek gaat niet verder dan zwaar subjectieve waardeoordelen en generalisatie van een beschamend niveau. Nationalisme en racisme gaat niet samen met de fundamenten van de Islamitische theologie, zelfs niet in de meest barbaarse vormen zoals in het geval van IS.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:34 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Je denkt dat de islam een linkse ideologie vol tolerantie, gelijkheid en verdraagzaamheid is? Welnu, aanslagen over de hele wereld, ook in islamitische landen, willen dat niet bepaald ondersteunen.
Nee, dat beweert ook niemand hier. Ze hebben die kerel gewoon onderkend en opgepakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:30 schreef luxerobots het volgende:
Ik vermoed dat de inlichtingendiensten gewoon goed werken hebben afgeleverd, en een tikkeltje mazzel hebben gehad, voor de rest zie ik hier geen false flag of iets dergelijks in.
Wat is er precies links aan het plegen van geweld en het onderscheid maken tussen verschillende groepen? De stichter van de islam pleegde al geweld: is dat meer extreem-rechts of is dat meer links?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:37 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Euh ja, de islamitische principes( voor zover je een stroming binnen de islam al kunt verheffen tot DE Islamitische stroming ) is meer links dan rechts. Je retoriek gaat niet verder dan zwaar subjectieve waardeoordelen en generalisatie van een beschamend niveau. Nationalisme en racisme gaat niet samen met de fundamenten van de Islamitische theologie, zelfs niet in de meest barbaarse vormen zoals in het geval van IS.
Jouw vermogen tot analyse is echt heel beperkt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:33 schreef Slaro het volgende:
[..]
Het gaat om de waarschijnlijkheid dus.
Hoe dan ook deze Marokkaan zou volgens bronnen in Spanje wonen.
Haha onzin, jij bent degene die al het bewijsmateriaal afserveert en je eigen verhaal er opplakt, hoe dan ook zeg ik evenmin dat jouw verhaal onmogelijk is alleen niet heel waarschijnlijk kijkend naar de informatie.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Jouw vermogen tot analyse is echt heel beperkt.
Vrij onwaarschijnlijk nog steeds in de wetenschap dat hij gaat schieten dus.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je niet wil opvallen, zeker mogelijk hoor.
Welk bewijsmateriaal heb je het over? Een persbericht? Dat is geen bewijsmateriaal!quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
Haha onzin, jij bent degene die al het bewijsmateriaal afserveert en je eigen verhaal er opplakt, hoe dan ook zeg ik evenmin dat jouw verhaal onmogelijk is alleen niet heel waarschijnlijk kijkend naar de informatie.
De man was al op de korrel, dat is al bevestigd door al die persberichten, maar dat hij gevolgd wordt door Amerikaanse soldaten is niet heel waarschijnlijk te noemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Welk bewijsmateriaal heb je het over? Een persbericht? Dat is geen bewijsmateriaal!
Het verhaal dat deze man al op de korrel was is juist veel waarschijnlijker.
Het hoeven geen soldaten geweest te zijn. Het hoeven ook geen Amerikanen geweest te zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:46 schreef Slaro het volgende:
[..]
De man was al op de korrel, dat is al bevestigd door al die persberichten, maar dat hij gevolgd wordt door Amerikaanse soldaten is niet heel waarschijnlijk te noemen.
Hoeveel denkfouten kan je maken in een reactie zeg, als je de criteria geweld plegen en extremistische principes zijn voldoet extreem-links meer en beter dan extreem-rechts, zeker als we kijken naar de inhoudelijke standpunten van bijvoorbeeld de ideale samenleving in de islamitische literatuur en de positie van de mens en maatschappij.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:38 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat is er precies links aan het plegen van geweld en het onderscheid maken tussen verschillende groepen? De stichter van de islam pleegde al geweld: is dat meer extreem-rechts of is dat meer links?
Ja joh, noem eens een extreem-rechtse kliek waar opvattingen zoals nationalisme en racisme niet centraal staan? Een maar. Discrimineren is niet behouden tot extreem-rechts, iedereen discrimineert, op grond van vriendschap, relaties, zaken, geaardheid etc. Noem overigens eens een verschijning die mensen niet in deelt in categorieën en classificaties. Ik ben een allochtoon, Jantje is een autochtoon, is dat nu een criterium voor extreem-rechts, dat we ingedeeld zijn in groepen? Hou toch op.quote:Extreem-rechts hoeft niet per se op nationalisme of racisme te slaan. Extreem-rechts kan ook op discrminatie slaan. Of wil je beweren dat de islam een enkel onderscheid tussen groepen mensen maaakt (moslims, mensen van het boek, ongelovigen, afvalligen)?
Wat is dan de ideale samenleving in de islamitische literatuur? Hebben alle mensen, ongeacht religie, dezelfde rechten?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:47 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoeveel denkfouten kan je maken in een reactie zeg, als je de criteria geweld plegen en extremistische principes zijn voldoet extreem-links meer en beter dan extreem-rechts, zeker als we kijken naar de inhoudelijke standpunten van bijvoorbeeld de ideale samenleving in de islamitische literatuur en de positie van de mens en maatschappij.
[..]
Ja joh, noem eens een extreem-rechtse kliek waar opvattingen zoals nationalisme en racisme niet centraal staan? Een maar. Discrimineren is niet behouden tot extreem-rechts, iedereen discrimineert, op grond van vriendschap, relaties, zaken, geaardheid etc. Noem overigens eens een verschijning die mensen niet in deelt in categorieën en classificaties. Ik ben een allochtoon, Jantje is een autochtoon, is dat nu een criterium voor extreem-rechts, dat we ingedeeld zijn in groepen? Hou toch op.
Nou alles wijst erop dat het Amerikanen zijn geweest, de Franse Minister van Binnenlandse Zaken heeft dat inmiddels ook al bevestigd, dus wat dat betreft.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het hoeven geen soldaten geweest te zijn. Het hoeven ook geen Amerikanen geweest te zijn.
Vrijwel alles is mogelijk, maar dan kan ik de Reptilians er ook weer bij gaan halen, lijkt me niet verstandig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als je niet wil opvallen, zeker mogelijk hoor.
Ze zeggen natuurlijk maar dat het Amerikanen zijn, maar in werkelijkheid komen ze heel ergens anders vandaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nou alles wijst erop dat het Amerikanen zijn geweest, de Franse Minister van Binnenlandse Zaken heeft dat inmiddels ook al bevestigd, dus wat dat betreft.
Ik houd rekening met Iran.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:49 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Ze zeggen natuurlijk maar dat het Amerikanen zijn, maar in werkelijkheid komen ze heel ergens anders vandaan.
Ja, maar met Reptilians komen is heel wat anders dan zeggen dat het je sterk lijkt dat een onvoorbereid en onbewust groepje mariniers, wat toevallig ook daar aanwezig was, op deze manier heeft gereageerd op het geluid van het doorladen van een Kalashnikov.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:49 schreef Slaro het volgende:
[..]
Vrijwel alles is mogelijk, maar dan kan ik de Reptilians er ook weer bij gaan halen, lijkt me niet verstandig.
De ooggetuige op het journaal bevestigde dat het Amerikanen waren, hoewel dat ook niet per se heel betrouwbaar is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nou alles wijst erop dat het Amerikanen zijn geweest, de Franse Minister van Binnenlandse Zaken heeft dat inmiddels ook al bevestigd, dus wat dat betreft.
Kom op dan, noem eens een extreemrechts kliek, waarin nationalisme en etniciteit geen rol in speelt. Negeer de vraag niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat is dan de ideale samenleving in de islamitische literatuur? Hebben alle mensen, ongeacht religie, dezelfde rechten?
Sure, rechts is een ding, extreem-rechts is een tweede.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:50 schreef LXIV het volgende:
De islam is niet in een links-rechts vakje te stoppen. Qua welvaart, aalmoezen e.d. is het wel enigzins socialistisch te noemen, verder natuurlijk heel traditioneel en conservatief als het om normen en waarden gaat. (dat zou dan weer rechts zijn).
Toeval bestaat niet, het is vakantieperiode, waarom zou het niet kunnen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, maar met Reptilians komen is heel wat anders dan zeggen dat het je sterk lijkt dat een onvoorbereid en onbewust groepje mariniers, wat toevallig ook daar aanwezig was, op deze manier heeft gereageerd op het geluid van het doorladen van een Kalashnikov.
Die Reptilian is van een heel ander kaliber dan dat.
Toeval bestaat niet, ze waren op vakantie of waren met verlof wie zal het zeggen, maar nogmaals Amerikaanse soldaten, mariniers, gaan niet op missie in Europa, je kan dat blijven negeren, maar de inlichtingendiensten van de Amerikanen hebben voor dit soort missies heel ander personeel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
De ooggetuige op het journaal bevestigde dat het Amerikanen waren, hoewel dat ook niet per se heel betrouwbaar is.
De precieze toedracht zullen we wel niet weten, maar deze eerste versie van de kalasjnikov op het toilet met twee toevallige mariniers in de buurt doet mijn bullshit-detector in ieder geval afgaan.
Slaro, succes in jouw strijd tegen de fantasten. Ik ga slapen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:53 schreef Slaro het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet, het is vakantieperiode, waarom zou het niet kunnen?
Wat maakt het waarschijnlijker dat Amerikaanse troepen op Europees grondgebied opereren om een aanslag in Europa te gaan voorkomen?
Als de Amerikanen al op de hoogte waren dan hadden ze hun contacten hier of elders in Europa ingelicht om de daders te pakken.
Jij bent degene die er van alles bij verzint, want het wordt nergens zo benoemd, voor jouw verhaal.
Toegegeven, nationalisme en etniciteit zijn variabelen die meespelen. Mijn fout.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:52 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kom op dan, noem eens een extreemrechts kliek, waarin nationalisme en etniciteit geen rol in speelt. Negeer de vraag niet.
Beloofd, ga ik daarna reageren op jouw vraag.
We weten helemaal niet of het Amerikaanse mariniers waren. Je kan Amerikaanse ex-mariniers/agenten trouwens gewoon inhuren hoor. Ook in Nederland/België/Frankrijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:54 schreef Slaro het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet, ze waren op vakantie of waren met verlof wie zal het zeggen, maar nogmaals Amerikaanse soldaten, mariniers, gaan niet op missie in Europa, je kan dat blijven negeren, maar de inlichtingendiensten van de Amerikanen hebben voor dit soort missies heel ander personeel.
Zenuwachtige booslim die met rugtas en nog een enorme tas de wc in gaat lijkt mij toch best wel verdacht.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef vaneiges het volgende:
De kans dat 2 mannen die ongewapend in staat zijn een zwaar bewapende terrorist uit te schakelen zich bevinden op het balkon in een Thalys, voor de deur van de wc waar de terrorist zijn Kalashnikov gaat laden lijkt mij ook verwaarloosbaar klein. De kans dat deze bij de geheime diensten bekende terrorist geschaduwd werd komt op mij een stuk geloofwaardiger over. Kan ook allemaal nog fake zijn om ons te doen geloven dat "ze" echt wel bovenop de risicomoslims zitten.
Voor de rest van de trein ip dat geluk hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We weten helemaal niet of het Amerikaanse mariniers waren. Je kan Amerikaanse ex-mariniers/agenten trouwens gewoon inhuren hoor. Ook in Nederland/België/Frankrijk.
Volgens NOS zijn alleen de mariniers gewond geraakt (en iemand die een ruitje insloeg), vind ik ook erg toevallig, alsof je als schutter als eerste mariniers tegenkomt, dat is nog eens pech hebben.
Ja, maar dat is ethnisch profilen, dat mag helemaal niet!quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:00 schreef tralalala het volgende:
[..]
Zenuwachtige booslim die met rugtas en nog een enorme tas de wc in gaat lijkt mij toch best wel verdacht.
Dat is een onzinnig argument, zo'n mensen (SAD/SOG bvb) werken sowieso undercover, dus waarom niet als mariniers?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:54 schreef Slaro het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet, ze waren op vakantie of waren met verlof wie zal het zeggen, maar nogmaals Amerikaanse soldaten, mariniers, gaan niet op missie in Europa, je kan dat blijven negeren, maar de inlichtingendiensten van de Amerikanen hebben voor dit soort missies heel ander personeel.
1 | www.thalys.com/nl/nl/diensten/aan-bord/ontdek-comfort-thalystrein#schema-van-de-treinstellen |
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-595625.htmlquote:Het dreigingsniveau in België wordt niet verhoogd na het opduiken van een audioboodschap waarin gedreigd wordt met aanslagen in heel België. Volgens Pieter Van Ostaeyen, kenner van IS, is de dreiging niet meer dan propaganda.
Undercover als marinierquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:03 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Dat is een onzinnig argument, zo'n mensen (SAD/SOG bvb) werken sowieso undercover, dus waarom niet als mariniers?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:57 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Toegegeven, nationalisme en etniciteit zijn variabelen die meespelen. Mijn fout.
Het socialistische karakter van de Islamitische literatuur heeft geen uitleg nodig en is algemeen bekend geloof ik, niet?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Wat is dan de ideale samenleving in de islamitische literatuur? Hebben alle mensen, ongeacht religie, dezelfde rechten?
http://www.theblaze.com/b(...)islam-and-communism/quote:I turn now from the accidental to the essential factors, to those deriving from the very nature of Islamic society, tradition, and thought. The first of these is the authoritarianism, perhaps we may even say the totalitarianism, of the Islamic political tradition… [T]he political history of Islam is one of almost unrelieved autocracy…[I]t was authoritarian, often arbitrary, sometimes tyrannical…[N]othing but the sovereign power, to which the subject owed complete and unwavering obedience as a religious duty imposed by the Holy Law [Sharia]…Quite obviously, the Ulama [religious leaders] of Islam are very different from the Communist Party. Nevertheless, on closer examination, we find certain uncomfortable resemblances. Both groups profess a totalitarian doctrine, with complete and final answers to all questions on heaven and earth; the answers are different in every respect, alike only in their finality and completeness, and in the contrast they offer with the eternal questioning of Western man. Both groups offer to their members and followers the agreeable sensation of belonging to a community of believers, who are always right, as against an outer world of unbelievers, who are always wrong. Both offer an exhilarating feeling of mission, of purpose, of being engaged in a collective adventure to accelerate the historically inevitable victory of the true faith over the infidel evil-doers. The traditional Islamic division of the world into the House of Islam and the House of War, two necessarily opposed groups, of which the first has the collective obligation of perpetual struggle against the second, also has obvious parallels in the Communist view of world affairs. There again, the content of belief is utterly different, but the aggressive fanaticism of the believer is the same. The humorist who summed up the Communist creed as “There is no God and Karl Marx is his Prophet” was laying his finger on a real affinity. The call to a Communist Jihad, a Holy War for the faith — a new faith, but against the self-same Western Christian enemy
Zoooo rijp voor een Belgenmop.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:05 schreef crystal_meth het volgende:
lol, bericht van gisteren:
[..]
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-595625.html
Toeval bestaat niet, terrorist gedraagt zich nerveus, gaat naar de toilet, Amerikaan ziet dat hij zijn bagage van het rek pakt en meeneemt in de toilet, waarschuwt zijn maat en ze luisteren wat er op de toilet gebeurt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:03 schreef vaneiges het volgende:
Volgens het schema van de Thalys zit de bagageruimte tegenover de wc. Geen zitplaatsen. Of 1 klapstoeltje. Er hebben ieg geen 2 Amerikanen toevallig bij het toilet gezeten tijdens een off duty treinreis. Die zitplaatsen zijn er gewoon niet.
Bedankt voor je reactie. IS maakt dan weer onderscheid op basis van geloof en dat is wel zeker als rechts aan te merken (wat de PVV bijvoorbeeld ook doet). Ik ga naar bed, heb een lange werkdag achter de rug. Deze discussie kunnen we een andere keer voortzettenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
[..]
De socialistische karakter van de Islamitische literatuur heeft geen uitleg nodig en is algemeen bekend geloof ik, niet?
Verder is de wijze waarop bijvoorbeeld de Bolsjewieken en de IS haar principes uitvoert op veel gronden vergelijkbaar, meer dan een staatsverheerlijking, richt het zich op een utopisch ideale samenleving met zogenaamde rechtvaardigheid voor de eigen klasse.
Onder meer maakt Bernard Lewis de volgende vergelijking:
[..]
http://www.theblaze.com/b(...)islam-and-communism/
Toeval bestaat niet. Want het zijn vakantieperiodes en ook Amerikaanse mariniers gaan op vakantie.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
We weten helemaal niet of het Amerikaanse mariniers waren. Je kan Amerikaanse ex-mariniers/agenten trouwens gewoon inhuren hoor. Ook in Nederland/België/Frankrijk.
Volgens NOS zijn alleen de mariniers gewond geraakt (en iemand die een ruitje insloeg), vind ik ook erg toevallig, alsof je als schutter als eerste mariniers tegenkomt, dat is nog eens pech hebben.
Dit is mogelijk. Maar daar toevallig zitten voor die wc dus niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:09 schreef Slaro het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet, terrorist gedraagt zich nerveus, gaat naar de toilet, Amerikaan ziet dat hij zijn bagage van het rek pakt en meeneemt in de toilet, waarschuwt zijn maat en ze luisteren wat er op de toilet gebeurt.
En de communisten deden dat op sociale klasse, zodra je de 'juiste' houding aannam mbt arbeid en welvaart werd je al minder vijandig beschouwd in de SU, hetzelfde met IS, zodra je het juiste 'geloof' aanhangt, ben je al 'welkom' ongeacht je kleur, ras of nationaliteit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:10 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. IS maakt dan weer onderscheid op basis van geloof en dat is wel zeker als rechts aan te merken (wat de PVV bijvoorbeeld ook doet. Ik ga naar bed, heb een lange werkdag achter de rug. Deze discussie kunnen we een andere keer voortzetten.
Maar nogmaals.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:12 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dit is mogelijk. Maar daar toevallig zitten voor die wc dus niet.
Deels met je eens. Voor een ander deel zijn er - naast communistische elementen - naar mijn mening ook rechtse elementen aanwezig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En de communisten deden dat op sociale klasse, zodra je de 'juiste' houding aannam mbt arbeid en welvaart werd je al minder vijandig beschouwd in de SU, hetzelfde met IS, zodra je de juiste 'geloof' aanhangt, ben je al 'welkom' ongeacht je kleur, ras of nationaliteit.
Welterusten.
twitter:Meguini twitterde op zaterdag 22-08-2015 om 01:25:46Le compte FB de Ayoub El Kahzzani le Terroriste du #Thalys https://t.co/pWNeslO3Rb http://t.co/3MHUBxIi0w reageer retweet
Waarom niet, ik heb daar dus vanavond zelf nog een praatje gemaakt met een studente uit Nieuw-Caledonië. Ik zou niet weten waarom iemand anders daar niet toevallig ook een praatje maakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:12 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Dit is mogelijk. Maar daar toevallig zitten voor die wc dus niet.
welke wedstrijd kijkt iequote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:37 schreef Slaro het volgende:
https://www.facebook.com/ayoub.elkhazzani
Schijnt de terrorist te zijn. Ayoub El Khazzani
[ afbeelding ]
En links op de foto
[ afbeelding ]
Nooit beelden gezien van trainingen van het Amerikaanse leger? Die lui kunnen perfect anticiperen op agressieve vijanden en kennen tientallen soorten grepen om een gewapen tegenstander onschadelijk te maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:28 schreef Rickertman96 het volgende:
Hoe kunnen die Amerikanen een persoon met automatische wapens en messen overmeesteren dan? Hadden ze zelf ook wapens ofzo?
link?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:47 schreef Inspireme het volgende:
Op zijn facebook staan wel veel filmpjes/foto's van gruwelijkheden die de moslims aangedaan is :/
Waarschijnlijk gefrustreerd geraakt en tot deze daad gekomen
Wat een idioot zeg, beetje interessant lopen doen, want meneer Doornbos die loopt pas echt gevaar (kies je toch zelf voor kneus).twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 21:09:35Ik zit nu in N-Syrie op 6km van frontlinie met Nusra (al-qaeda). Maar gelukkig dat ik de Thalys van A'dam naar Parijs niet heb genomen... reageer retweet
Nee die zaten toevallig in de trein omdat ze op vakantie waren ofzoquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:59 schreef mastertephon het volgende:
Wat een simpelheid. Dus nu zaten daar mensen uit de US speciaal voor deze taak?
Ja. Lijkt mij het meest logische.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:01 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Nee die zaten toevallig in de trein omdat ze op vakantie waren ofzo
Is dat sarcasme?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:01 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ja. Lijkt mij het meest logische.
Dat bedoel ik. Gewoon normaal.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:02 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Is dat sarcasme?
Die ene droeg een shirt van Bayern, in Duitsland zitten enorm veel Amerikaanse soldaten. Bijvoorbeeld rond Wiesbade, dat is één grote Amerikaanse enclave. En die dachten misschien wel, hey laten we eens de trein pakken naar Parijs.
Wat een geneuzel.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 01:52 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Nooit beelden gezien van trainingen van het Amerikaanse leger? Die lui kunnen perfect anticiperen op agressieve vijanden en kennen tientallen soorten grepen om een gewapen tegenstander onschadelijk te maken.
Wat een debiel jaquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:00 schreef Slaro het volgende:
Wat een idioot zeg, beetje interessant lopen doen, want meneer Doornbos die loopt pas echt gevaar (kies je toch zelf voor kneus).twitter:HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 21:09:35Ik zit nu in N-Syrie op 6km van frontlinie met Nusra (al-qaeda). Maar gelukkig dat ik de Thalys van A'dam naar Parijs niet heb genomen... reageer retweet
Meer was het niet waard.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:18 schreef bombmannl het volgende:
[..]
Nuttige reactie! Goede inhoud ook.
Wat is de zin?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:31 schreef topdeck het volgende:
al gezien?
http://i.4cdn.org/k/1440202780299.webm
Wij bombarderen hen, zij slaan terug. Wat had je anders verwacht?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:18 schreef Elfletterig het volgende:
Kom net thuis. Fijn om te lezen dat onze favoriete soort cultuurverrijkers weer van zich heeft doen spreken.
Waar? IS bedoel je?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Wij bombarderen hen, zij slaan terug. Wat had je anders verwacht?
Ik kan iets gemist hebben, maar ik meende te lezen dat de dader een Marokkaan is. Ik kan me niet herinneren dat Nederland, België of Frankrijk recent bombardementen op Marokko heeft uitgevoerd. Jij kennelijk wel...quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
'wij' bombarderen hen die hun (eigen mensen) afslachten. Belangrijke distinctie.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:45 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jijj weet niet dat er een hoop nationaliteiten bij IS aangesloten zijn? Onder welke steen heb jij geleefd?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik kan iets gemist hebben, maar ik meende te lezen dat de dader een Marokkaan is. Ik kan me niet herinneren dat Nederland, België of Frankrijk recent bombardementen op Marokko heeft uitgevoerd. Jij kennelijk wel...
Ja. En vanuit Nederland zijn dat vooral Marokkanen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jijj weet niet dat er een hoop nationaliteiten bij IS aangesloten zijn? Onder welke steen heb jij geleefd?
Zo te zien is de marinier met het Bayern Munchen shirt niet gewond geraakt aan zijn arm, de donkere manier in de kleding van de LA Lakers filmt maar lijkt evenmin gewond, een onbekende kale man is behoorlijk gewond geraakt in zijn nek maar bekommert zich om een onbekende man (dat is de man in spijkerbroek misschien dat hij in levensgevaar is) die op de grond ligt, de dader ligt gekneveld op de grond, en een wit hondje heeft de strijd zo te zien ongeschonden doorstaan dat is mooi.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:31 schreef topdeck het volgende:
al gezien?
http://i.4cdn.org/k/1440202780299.webm
Als je een getraind militair bent met ervaring met wapens weet je bepaalde geluiden mbt wapens wel beter te plaatsen dan de gemiddelde boerenlul.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 00:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Maar je verwacht het niet in die situatie. Wat zou jouw reactie zijn als je op vakantie bent?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je een getraind militair bent met ervaring met wapens weet je bepaalde geluiden mbt wapens wel beter te plaatsen dan de gemiddelde boerenlul en 5 a 10 (21.. 22.. 23 etc) seconden, er vanuitgaande dat die Marokkaan niet een topschutter is, geeft genoeg tijd om actie te ondernemen voor een militair. En zoals de user hierboven opmerkte zijn de treinen helemaal niet zo lawaaiig als jij denkt dat ze zijn. Als HSL's lawaai maken dan is er iets goed mis. Met beide heb je dus 0 ervaring en pretendeer je er alles over te weten. Zoals de meeste BNW'ers.
Je bent een pro of je bent het niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:29 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ja. Maar je verwacht het niet in die situatie. Wat zou jouw reactie zijn als je op vakantie bent?
De dader is een Marokkaan. Er is zijn geen bombardementen op Marokko uitgevoerd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 02:49 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Jijj weet niet dat er een hoop nationaliteiten bij IS aangesloten zijn? Onder welke steen heb jij geleefd?
Onzin. Je bent in een omgeving waar je het verwacht of niet. Ik weet niet wat men verkeerd heeft gedaan maar reageren is dan vaak wat trager. Je hoort dat het mis is. Dan gaat er tijd over heen om dat daadwerkelijk te registreren in een trein in Belgie kan ik mij voorstellen. En dan moet je nog binnen 1 seconde een plan maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:34 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je bent een pro of je bent het niet.
Als een dokter op vakantie is en iemand krijgt in de nabijheid een hartstilstand, dan herkent hij gewoon de symptomen die vaak buiten de patronen liggen die de gemiddelde janlul verwacht. Als er iemand verdrinkt dan herkent een reddingszwemmer het eerder dan ons en is deze beter in staat actie te ondernemen wie dan ook.
En ja, als een militair in een trein het geluid van een kalashnikov hoort die wordt doorgeladen dan is dat een geluid die daar niet hoort he. Alle reden om meteen in actie te komen ipv te blijven zitten en een krantje te lezen omdat het vakantie is. En dat deden ze. Complot, nee.. geluk ja.
P.s. ik ben een boerenlul, ik heb mijn gaves maar daar red ik geen levens mee denk ik
volgende topic.
Zoals ik schreef.. de gemiddelde tijd van het doorladen is 5 seconden. Maar dat is het gemiddelde, ik mag er vanuitgaan dat je weet wat gemiddelde betekend.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:40 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Onzin. Je bent in een omgeving waar je het verwacht of niet. Ik weet niet wat men verkeerd heeft gedaan maar reageren is dan vaak wat trager. Je hoort dat het mis is. Dan gaat er tijd over heen om dat daadwerkelijk te registreren in een trein in Belgie kan ik mij voorstellen. En dan moet je nog binnen 1 seconde een plan maken.
Doorladen kost minder dan 1 seconde. Daarop snel reageren is niet mogelijk in een situatie als deze. Men verwacht het gewoon niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:44 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zoals ik schreef.. de gemiddelde tijd van het doorladen is 5 seconden. Maar dat is het gemiddelde, ik mag er vanuitgaan dat je weet wat gemiddelde betekend.
Deze Marokkaan kan het best in 10 hebben gedaan afhankelijk van hoe ervaren hij was. En blijkbaar was hij niet zo ervaren anders had hij dat doorladen wel vooraf gedaan. En daar komt bij dat de militairen net iets te laat waren, anders waren er geen slachtoffers gevallen en door de kogels, en had de dader geen mes kunnen gebruiken ook. Ze hebben de schade slechts kunnen beperken, niet kunnen voorkomen. Dus dat klopt prima met je registratie-tijd.
iets minder unreal tournament spelen jochie.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:46 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Doorladen kost minder dan 1 seconde. Daarop snel reageren is niet mogelijk in een situatie als deze. Men verwacht het gewoon niet.
Gewoon ervaring. Het doorladen kost bij jou 5 seconden? Je weet gewoon zelf niet waar je over praat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:48 schreef Beathoven het volgende:
[..]
iets minder unreal tournament spelen jochie.
Het meest logische is dat het gewoon militairen waren uit de US gestationeerd in Duitsland. Het hoeft niet altijd spannend te zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:02 schreef Jane het volgende:
Het lijkt allemaal wel erg toevallig, maar als ze hem echt aan het schaduwen waren, dan waren die Amerikanen niet ongewapend geweest, denk ik. Als 'ie al schietend uit de wc was gekomen had 'ie al tientallen mensen om kunnen leggen voordat je hem te pakken had gehad. Als je tegen die tijd zelf tenminste nog niet het loodje had gelegd. M.a.w., dan hadden ze zelf ook wapens gehad om hem snel uit te kunnen schakelen. Je gaat er niet vanuit dat je dat met alleen je blote handen lukt, lijkt me.
Spannender dan dit hoeft van mij ook niet, eigenlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:04 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het meest logische is dat het gewoon militairen waren uit de US gestationeerd in Duitsland. Het hoeft niet altijd spannend te zijn.
Het kan. Als je het hoort weet ook jij het. Het klinkt zoals vaak in een film....... Maar dan weet je nog niet wat te doen. Want zeker ben je niet. Zeker in een trein. Ik heb er een aardig verhaal over uit Thailand in een kroeg van een vriend van mij. Een werkneemster hoort iemand een wapen doorladen in het toilet. Dat bleek later iemand van de US ambassade te zijn die zijn wapen aan het ontladen was.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:15 schreef Jane het volgende:
[..]
Spannender dan dit hoeft van mij ook niet, eigenlijk.
Zou natuurlijk wel kunnen dat die gast zich al wat zenuwachtig en vreemd gedroeg en dan ze daarom bij de wc zijn gaan luisteren. Ik bedoel, dat iemand nietsvermoedend langs een treinwc loopt en dan denkt 'Goh, hoor ik daar niet het doorschakelen van een kalashnikov?', komt op mij ook een beetje vreemd over. Maar als je toch al het gevoel had dat het geen zuivere koffie was, dan ga je misschien poolshoogte nemen en herken je het geluid. (Zij dan, ikzelf heb geen idee hoe dat klinkt)
Inderdaad. En Canadezen, Nederlanders, Australiërs etc... droppen bommen op IS, ook al heeft IS geen aanslagen op hun grondgebied uitgevoerd.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
De dader is een Marokkaan. Er is zijn geen bombardementen op Marokko uitgevoerd.
Dus? Niet goed? Of moet je volkomen Nazi tuig gewoon proberen te stoppen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inderdaad. En Canadezen, Nederlanders, Australiërs etc... droppen bommen op IS, ook al heeft IS geen aanslagen op hun grondgebied uitgevoerd.
Welk IS grondgebied? IS erkent IS, voor de rest bestaat 't niet en zal 't ook nooit bestaan als land.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:21 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Inderdaad. En Canadezen, Nederlanders, Australiërs etc... droppen bommen op IS, ook al heeft IS geen aanslagen op hun grondgebied uitgevoerd.
Het is fuckin oorlog, geen spelletje. Dan moet je niet gaan klagen over het feit dat de aanvaller uit een land komt dat niet gebombardeerd wordt, alsof er regels zijn waaraan ze zich zouden moeten houden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:24 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Dus? Niet goed? Of moet je volkomen Nazi tuig gewoon proberen te stoppen?
Men houdt zich aan geen enkele normale regel. Dit is geen normale oorlog.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:32 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
Het is fuckin oorlog, geen spelletje. Dan moet je niet gaan klagen over het feit dat de aanvaller uit een land komt dat niet gebombardeerd wordt, alsof er regels zijn waaraan ze zich zouden moeten houden.
De apen van IS erkennen de mensenrechten niet en wij erkennen hun staat niet. Dus blijft het bij gebagger in de woestijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:33 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Men houdt zich aan geen enkele normale regel. Dit is geen normale oorlog.
Daar kan je dus weinig mee. En men verbergt zich tussen burgers.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:46 schreef Beathoven het volgende:
[..]
De apen van IS erkennen de mensenrechten niet en wij erkennen hun staat niet. Dus blijft het bij gebagger in de woestijn.
Het plan dat ze hebben staat op papier, ze willen de wereld veroveren. De wereld heeft zich geinformeerd en heef alle reden deze kakkerlakken te ruimen. En IS sympathisanten hebben geen reden om daar tegen te protesteren zolang ze de mensenrechten niet erkennen. Die willen geen eerlijke gang van zaken anders dan een IS wereld, dus hoeft ze dat ook niet te worden gegeven.
Hier leg je ook werkelijk niets mee uit. Eveneens een standaard verhaal om de andere kant weer weg te zetten als idioten. Beiden werken even goed.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Ja sowieso,quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 04:50 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar kan je dus weinig mee. En men verbergt zich tussen burgers.
Ja. Ook die kan je moeilijk aanpakken. Het enige wat je werkelijk humaan kan doen is grondtroepen inzetten. En dat helpt niet echt. Als je volkomen aso bezig bent is er een probleem. Maar dat zie je ook deels in Nederland. Mensen die volkomen buiten het boekje gaan komen er vaak mee weg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:11 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ja sowieso,
Maar het is geen farc, geen pkk of andere terreurorganisatle die eventueel open staat voor dialoog om meer rechten en het dan wel ok vindt. Het is een nieuwe islamitische doodscult die taktieken van de mexicaanse drugsgangs hebben afgekeken. De media bespelen doen ze als de beste.
Wat helpt zijn grondtroepen waar ze geen eer aan kunnen behalen. Geen Amerikanen of Europeanen. Geen "kruisvaarders". Daarom is het verstandiger dat landen in het Midden-Oosten dit doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:14 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Ja. Ook die kan je moeilijk aanpakken. Het enige wat je werkelijk humaan kan doen is grondtroepen inzetten. En dat helpt niet echt. Als je volkomen aso bezig bent is er een probleem. Maar dat zie je ook deels in Nederland. Mensen die volkomen buiten het boekje gaan komen er vaak mee weg.
Het probleem is er en blijft. Niet de ene Marokkaan. Het idee en zo denken en willen. Daar moet je echt iets aan doen. Het probleem blijft dat moslims zelf weinig ondernemen tegen dit soort mensen. Ook Imams moeten wereldwijd zich hard uitspreken. Dat gebeurt niet echt. Wat je wel ziet en hoort is dat er meer hardheid is. Dat hoor ik ook van islamitische familie. Dat je in Europa eerder aangesproken wordt op zaken. Dat is erg zorgelijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:23 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Wat helpt zijn grondtroepen waar ze geen eer aan kunnen behalen. Geen Amerikanen of Europeanen. Geen "kruisvaarders". Daarom is het verstandiger dat landen in het Midden-Oosten dit doen.
En zoals met veel bewegingen met verkeerde ideeen die continue op hun tenen lopen om te overleven komt de klad er weleens in. De aanvoer is al niet meer voldoende. Baghdadi riep op aan iedereen die IS steunde om naar irak en syrie te komen. Zo'n Marokkaan kan dan wel wat doen maar het is meer een fan-actie dan iets waar men op zit te wachten. Meneer durfde waarschijnlijk niet naar Syrie. Dus verwacht geen hoogvliegers in de "sleeping cells". Het is erg maar het meeste tuig is al opgeruimd elders.
Het was gewoon een simpele ziel zonder echt plan waarschijnlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:26 schreef Twiitch het volgende:
Maar waarom een aanslag op een fucking trein? Zijn doel was zoveel mogelijk burgerslachtoffers?
Dat lijkt er wel op. Maar wel een simpele ziel met een volautomatisch wapen. Ik ben benieuwd hoeveel simpele zielen er nog rondlopen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:29 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het was gewoon een simpele ziel zonder echt plan waarschijnlijk.
Nederland zou net als Turkije een overheidsorgaan moeten krijgen die de teksten uitschrijft voor imams, die ook gewoon saaie ambtenaren zijn.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:29 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het probleem is er en blijft. Niet de ene Marokkaan. Het idee en zo denken en willen. Daar moet je echt iets aan doen. Het probleem blijft dat moslims zelf weinig ondernemen tegen dit soort mensen. Ook Imams moeten wereldwijd zich hard uitspreken. Dat gebeurt niet echt. Wat je wel ziet en hoort is dat er meer hardheid is. Dat hoor ik ook van islamitische familie. Dat je in Europa eerder aangesproken wordt op zaken. Dat is erg zorgelijk.
Veel. Het probleem is meer dat die figuren, in een soort van psychose, makkelijk aan dit soort wapens kunnen komen. Het is bij bepaalde figuren een soort van domme haat. Daar kan je weinig aan doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:38 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat lijkt er wel op. Maar wel een simpele ziel met een volautomatisch wapen. Ik ben benieuwd hoeveel simpele zielen er nog rondlopen.
Moslims doen hier niet veel tegen, wamt ze zien het vaak als complot/false flag. Mocht dat niet gedacht worden, dan is er een kans dat de actir wordt toegejuicht.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:29 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Het probleem is er en blijft. Niet de ene Marokkaan. Het idee en zo denken en willen. Daar moet je echt iets aan doen. Het probleem blijft dat moslims zelf weinig ondernemen tegen dit soort mensen. Ook Imams moeten wereldwijd zich hard uitspreken. Dat gebeurt niet echt. Wat je wel ziet en hoort is dat er meer hardheid is. Dat hoor ik ook van islamitische familie. Dat je in Europa eerder aangesproken wordt op zaken. Dat is erg zorgelijk.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 05:23 schreef Beathoven het volgende:
Meneer durfde waarschijnlijk niet naar Syrie.
http://www.telegraph.co.u(...)n-sparks-terror.htmlquote:Spanish newspaper El País has named him as Ayoub El Kahzzani. It says he was living in Spain until 2014 before moving to France and going to Syria.
Lekker makkelijk gezegd. Je eigen leven proberen te redden is hier de natuurlijke reactie, niet 10 meter naar een kerel met Kalashnikov toe rennen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 08:57 schreef Loekie1 het volgende:
Lijkt me ook logisch, al die mannen in die coupés gaan heus wel op zo'n vent af, wat dacht je nou? Iemand op straat ren je van weg, iemand in een kleine ruimte die pak je, ook al kost het je eigen leven want dat had het sowieso wel gekost.
Dat sowieso. Die ene had nog een baardje ook, misschien is de dader daarvan in de war geraakt. Misschien wel een medemoslim!quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:02 schreef SeLang het volgende:
[..]
Lekker makkelijk gezegd. Je eigen leven proberen te redden is hier de natuurlijke reactie, niet 10 meter naar een kerel met Kalashnikov toe rennen.
Die mannen zijn helden!
http://www.bbc.com/news/world-europe-34023361quote:French actor Jean-Hugues Anglade cut his hand smashing the alarm glass
Die Amerikanen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:48 schreef Joosie200 het volgende:
Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
Klopt niet, ze zaten gewoon in een coupé toen de dader binnenstapte. Wat de actie nog véél moediger maakt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:11 schreef Arcee het volgende:
[..]
Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
Nog steeds heldenquote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Klopt niet, ze zaten gewoon in een coupé toen de dader binnenstapte.
Inderdaad, totale eindbazen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2015 09:14 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
Klopt niet, ze zaten gewoon in een coupé toen de dader binnenstapte. Wat de actie nog véél moediger maakt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |