abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155422130
Drie gewonden blijkbaar in de Thalys.
stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 19:34:43 BREKEND: Man met vuurwapens en messen verwondt drie personen in #Thalys van Amsterdam naar Parijs. Overmeesterd bij Arras (N-Frankrijk) reageer retweet
quote:
Man pleegt aanslag in Thalys

Op het station van de Franse stad Arras is een man opgepakt na een schietpartij in een trein van de Thalys. De trein kwam uit Amsterdam en ging richting Parijs.

Drie mensen zijn in de trein gewond geraakt, nadat de man met een kalasjnikov het vuur opende op zijn medepassagiers. Hij werd daarna overmeesterd door Amerikaanse passagiers.

De Franse politie denkt aan een terreuraanslag.

Update 20.06 uur:
Volgens de Franse krant La Voix du Nord is de dader een man van Noord-Afrikaanse afkomst. Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
mag het weten
pi_155422183
NS reclame net: met de Thalys naar Parijs, 78% korting.

Beetje :')
pi_155422226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:49 schreef bombmannl het volgende:
NS reclame net: met de Thalys naar Parijs, 78% korting.

Beetje :')
Het leven gaat door he.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:51:37 #4
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155422265
Jullie kunnen ook allemaal moslim worden, dan was dit niet gebeurd :^)
graag op anoniem
pi_155422295
Deze hippie ziet er toch niet uit als een marinier?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150821_01828282
pi_155422297
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
Want in landen met alleen maar moslims gelukkig geen aanslagen.
pi_155422397
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Want in landen met alleen maar moslims gelukkig geen aanslagen.
Ja, in landen met alleen maar moslims is iedereen blij, vrolijk en gelukkig!!

Vooral de kindertjes!
pi_155422405
Trouwens geen verrassing dat de dader vermoedelijk uit België komt. Daar is het echt een zootje met radicale moslims(groepen).
pi_155422424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef vaneiges het volgende:
Deze hippie ziet er toch niet uit als een marinier?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150821_01828282

Toevallig had deze marinier een verkleedpartijtje :')
pi_155422431
rConflictNews twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 22:54:48 MORE: Terror suspect that 2 @USMC took down on a #French train today lived in Spain, had ties to extremist Islam - @francetvinfo #Thalys reageer retweet
pi_155422499
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die man links was dan wss verkleed als Mike uit Breaking Bad. (Hij lijkt wel wat op hem)
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_155422507
In het nieuws werd het zo gebracht, de mariniers hoorden het doorladen op het toilet, hierna wilden ze deze man ondervragen, waarna hij begon te schieten en overmeesterd is.

In de Franse media wordt ook gezegd dat deze verdachte al bekend was bij justitie.
pi_155422548
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:57 schreef luxerobots het volgende:
In het nieuws werd het zo gebracht, de mariniers hoorden het doorladen op het toilet, hierna wilden ze deze man ondervragen, waarna hij begon te schieten en overmeesterd is.
Meneer, wij dachten te horen dat u een AK47 aan het doorladen was. Kan dit kloppen en waarom doet u dit?
pi_155422554
quote:
Als ik op het toilet zit klinkt het ook alsof ik aan het doorladen ben
pi_155422568
Respect voor deze mannen. ^O^
Your opinion of me is none of my business.
pi_155422582
quote:

In de Franse media wordt ook gezegd dat deze verdachte al bekend was bij justitie.
Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.

Ik vraag me af of deze mensen ook een geloof aanhangen. Het zou wel een en ander verklaren.
pi_155422608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De terrorist had al schoten gelost en ging doorladen op de wc. Z'n eerste magazijn leeggepangpangd met maar 1 of 2 schampschotten als resultaat? In een kooi waar 554 infidels in opgesloten zitten? Eh.. extremistische faalhaas of wat?
pi_155422609
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.

Ik vraag me af of deze mensen ook een geloof aanhangen. Het zou wel een en ander verklaren.
Het leven is een groot filmscript jongen.
pi_155422651
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Het leven is een groot filmscript jongen.
En jou wereld is zo te zien zwart/wit
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:01:07 #20
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155422653
A M E R I C A

graag op anoniem
pi_155422657
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

En jou wereld is zo te zien zwart/wit
*jouw
pi_155422675
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef vaneiges het volgende:

[..]

De terrorist had al schoten gelost en ging doorladen op de wc. Z'n eerste magazijn leeggepangpangd met maar 1 of 2 schampschotten als resultaat? In een kooi waar 554 infidels in opgesloten zitten? Eh.. extremistische faalhaas of wat?
Wat is de bron van deze versie?
pi_155422687
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:58 schreef disasterbutton het volgende:

[..]

Als ik op het toilet zit klinkt het ook alsof ik aan het doorladen ben
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155422691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet logisch
pi_155422729
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zet de nieuwsfeiten achter elkaar.
pi_155422738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:01 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

*jouw
Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.
pi_155422783
:O
pi_155422811
Maar goed, je kan dus eigenlijk rustig stellen dat Europa deze keer aardig ontsnapt is aan een bloedbad dat die van Charlie Hebdo had kunnen doen verbleken qua slachtoffers, gezien het aantal extra clips dat die gek bij zich had.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155422817
quote:

[..]

Het boeit me niet.
Ik ben blij dat er niet meer gewonden zijn en ehb spijt dat die terrorist niet is afgeschoten of kans maakt op doodstraf
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:06:18 #30
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_155422818
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.
Wat kunnen we verder met dat bericht dan, aannemen dat het klopt, okay, aannemen dat het niet klopt, ja fijn, in beide situaties, wat dan? We waren er niet bij dus zeker weten zullen we het nooit doen.

Er is een man die mensen wou doodschieten overmeesterd door andere mannen, thats it.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_155422899
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Meneer is op zijn pik getrapt omdat iemand het niet eens is met zijn versie van de waarheid.

Er lopen vele militairen rond in Europa. Die reizen ook met Thalys. Bij die mensen gaat waarschijnlijk sneller een alarmbel af dan bij de meeste reizigers. Ze vangen iets op en overmeesteren de man. Kan toch gebeuren.
pi_155422901
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:06 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Wat kunnen we verder met dat bericht dan, aannemen dat het klopt, okay, aannemen dat het niet klopt, ja fijn, in beide situaties, wat dan? We waren er niet bij dus zeker weten zullen we het nooit doen.

Er is een man die mensen wou doodschieten overmeesterd door andere mannen, thats it.
Precies, hij wil waarschijnlijk dat mensen allemaal scenarios gaan verzinnen :') terwijl juist ieder normaal denkend mensen op de eerste informatie afgaat en daarop reageert.
pi_155422911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:06 schreef 9h05t het volgende:

[..]

Het boeit me niet.
Ik ben blij dat er niet meer gewonden zijn en ehb spijt dat die terrorist niet is afgeschoten of kans maakt op doodstraf
Vindt de terrorist zelf ook jammer.
pi_155422957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Ik zet de nieuwsfeiten achter elkaar.
Lijkt me onlogisch dat hij schiet, daarna naar het toilet gaat om te herladen.
En ook nog eens als een blinde schiet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_155422977
quote:

[..]
Ik snap 'm niet, leg eens uit? Wat heeft het geloof (van de mariniers?) hier mee te maken?
Voor mij maakt het geen ene moer uit of die mariniers de terrorist al volgden vóór, tijdens of pas na het bezoek van het schijthokje. Het gaat hier om de dader. Wat zou het geloof van de mariniers verklaren?
Racist
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:11:11 #36
12172 Rabieluh
pi_155422991
Heeft die user die nu in de thalys al militairen gespot? Misschien dat ze dien nu overal uit voorzorg maar meteen laten meereizen.
pi_155423129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:08 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Meneer is op zijn pik getrapt omdat iemand het niet eens is met zijn versie van de waarheid.

Er lopen vele militairen rond in Europa. Die reizen ook met Thalys. Bij die mensen gaat waarschijnlijk sneller een alarmbel af dan bij de meeste reizigers. Ze vangen iets op en overmeesteren de man. Kan toch gebeuren.
Mijn versie van de waarheid :').

Statistisch gezien is het officiële verhaal waarschijlijk, minder aannemelijk dan de theorie waar een marinier een target schaduw en pas bij een escalatie ingrijpt.

Dat is het idee wat ik heb bij de informatie die NU vrijgegeven is. De kans is best aanwezig dat dit morgen anders is als er meer bekend is.

Misschien moet je eens naar een kerk, daar zijn ze ook gek op mensen die alles aannemen zonder zelf na te denken :D
pi_155423130
Wat een onzin over Amerika die de man lieten schaduwen etc. Die soldaten kunnen toch ook gewoon vakantie hebben? Die gasten merken een verdacht trekje sneller op dan een normale mens. Ook zijn die gasten continue bezig met screenen van mensen, dat gaat gewoon vanzelf. Die schutter is gewoon dom om een sporttas mee de wc in te nemen. Hoe wek je argwaan? Maar dan moet je nog mensen hebben die durven in te grijpen en durven polshoogte te nemen, en daarom zijn die gasten marinier geworden. Toeval bestaat wel.
Niet Fokken met mij.
pi_155423143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:10 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik snap 'm niet, leg eens uit? Wat heeft het geloof (van de mariniers?) hier mee te maken?
Voor mij maakt het geen ene moer uit of die mariniers de terrorist al volgden vóór, tijdens of pas na het bezoek van het schijthokje. Het gaat hier om de dader. Wat zou het geloof van de mariniers verklaren?
Nee hij vindt dat mensen te makkelijk iets geloven. In dit geval de officiële versie.
Dat moeten welhaast mensen zijn die zo stom zijn om ook te geloven volgens hem.

Die mensen geloven alles dus zomaar zonder enig bewijs. Dat er voor zijn versie evenmin bewijs is doet er niet toe. Hij denkt immers wel kritisch volgens zichzelf.
pi_155423215
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Statistisch gezien is het officiële verhaal waarschijlijk, minder aannemelijk dan de theorie waar een marinier een target schaduw en pas bij een escalatie ingrijpt.

Dat is het idee wat ik heb bij de informatie die NU vrijgegeven is. De kans is best aanwezig dat dit morgen anders is als er meer bekend is.

Misschien moet je eens naar een kerk, daar zijn ze ook gek op mensen die alles aannemen zonder zelf na te denken :D
Je ziet toch dat ik er juist wel over na heb gedacht. Voor fantasten zoals jij hebben ze trouwens ook speciale huizen. :')
pi_155423246
Wat een onzin wordt hier rondgestrooid, nu al een False Flag Operatie onder meer, hiervoor is toch BNW ooit gemaakt?!
pi_155423327
quote:

[..]

Amerikaanse mariniers wachten niet tot escalatie , die regelen belastend bewijs in Guantanamo ;)
Het zou kunnen maar het Belangrijkste is dat ie opgepakt is en nooit het daglicht meer ziet
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:21:52 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155423391
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:20 schreef 9h05t het volgende:

[..]
en nooit het daglicht meer ziet
Hoe lang zou hij kunnen krijgen? Hij wordt berecht in Frankrijk neem ik aan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155423430
Brave New World

Kan geen kwaad hier.
pi_155423528
Hier verdween iets tot 2 keer toe. Mods schaduwen iemand.
pi_155423532
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Wat een onzin over Amerika die de man lieten schaduwen etc. Die soldaten kunnen toch ook gewoon vakantie hebben? Die gasten merken een verdacht trekje sneller op dan een normale mens. Ook zijn die gasten continue bezig met screenen van mensen, dat gaat gewoon vanzelf. Die schutter is gewoon dom om een sporttas mee de wc in te nemen. Hoe wek je argwaan? Maar dan moet je nog mensen hebben die durven in te grijpen en durven polshoogte te nemen, en daarom zijn die gasten marinier geworden. Toeval bestaat wel.
Want die terrorist is vast de enige nerveuze reiziger. En mariniers die pikken dat feilloos op, zo door een wc-deur heen.

Dat van die sporttas heb ik geopperd, helemaal niet zeker.
pi_155423569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:25 schreef opperkleurder het volgende:
Hier verdween iets tot 2 keer toe. Mods schaduwen iemand.
Ah ik dacht dat ik op preview had geklikt.
pi_155423587
De kans dat 2 mannen die ongewapend in staat zijn een zwaar bewapende terrorist uit te schakelen zich bevinden op het balkon in een Thalys, voor de deur van de wc waar de terrorist zijn Kalashnikov gaat laden lijkt mij ook verwaarloosbaar klein. De kans dat deze bij de geheime diensten bekende terrorist geschaduwd werd komt op mij een stuk geloofwaardiger over. Kan ook allemaal nog fake zijn om ons te doen geloven dat "ze" echt wel bovenop de risicomoslims zitten.
pi_155423606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Want die terrorist is vast de enige nerveuze reiziger. En mariniers die pikken dat feilloos op, zo door een wc-deur heen.

Dat van die sporttas heb ik geopperd, helemaal niet zeker.
Als ik met de IC van/naar Brussel reis pik ik feilloos de zakkenrollers er uit. Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
pi_155423633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ah ik dacht dat ik op preview had geklikt.
Hou die onzin even buiten dit topic.
pi_155423659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef vaneiges het volgende:
De kans dat 2 mannen die ongewapend in staat zijn een zwaar bewapende terrorist uit te schakelen zich bevinden op het balkon in een Thalys, voor de deur van de wc waar de terrorist zijn Kalashnikov gaat laden lijkt mij ook verwaarloosbaar klein. De kans dat deze bij de geheime diensten bekende terrorist geschaduwd werd komt op mij een stuk geloofwaardiger over. Kan ook allemaal nog fake zijn om ons te doen geloven dat "ze" echt wel bovenop de risicomoslims zitten.
Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.
pi_155423682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
Ja en dan ben je bekeerd naar een sjiiet en wordt je alsnog afgemaakt door soennieten, of andersom. Religie van vrede.
pi_155423697
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.
Eentje was een Brit toch?
pi_155423711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:29 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Ja
pi_155423737
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:29 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Nog steeds een marinier, maar die gebruiken ze niet, bovendien schijnen er 4 Amerikaanse soldaten in de buurt te zijn geweest?? Hoe dan ook, veel details moeten inderdaad nog naar buiten komen, maar als hij geschaduwd werd zou het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het een Amerikaan of Brit is die in de achtervolging gaat.
pi_155423791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Slaro het volgende:

[..]

Nog steeds een marinier, maar die gebruiken ze niet, bovendien schijnen er 4 Amerikaanse soldaten in de buurt te zijn geweest?? Hoe dan ook, veel details moeten inderdaad nog naar buiten komen, maar als hij geschaduwd werd zou het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het een Amerikaan of Brit is die in de achtervolging gaat.
Hoezo kan een Amerikaan of Brit niet in dienst zijn van de Franse inlichtingendienst? Mij lijkt het juist slim.
pi_155423825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe lang zou hij kunnen krijgen? Hij wordt berecht in Frankrijk neem ik aan?
Ik vrees niet lang genoeg. zal weer een sociaal geval worden van een "slechte jeugd" en "geen kansen"
of " gediscrimineerd" om vervolgens met de mantel der liefde te bedekken en de volgende lading immigranten binnen te hengelen
pi_155423828
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Als ik met de IC van/naar Brussel reis pik ik feilloos de zakkenrollers er uit. Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
Jij zou dan ook een prima spion zijn die de zakkenrollers en terroristen er feilloos uitpikt.
pi_155423838
Titel van de krant moest zijn:

Man schiet 3 ongelovigen neer na heldendaad
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_155423842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo kan een Amerikaan of Brit niet in dienst zijn van de Franse inlichtingendienst? Mij lijkt het juist slim.
Het gaat er niet om dat het niet zou kunnen, maar van al die geheim agenten die ze hebben, waarom zouden ze voor deze achtervolging dan net een Amerikaan of Brit inzetten? Dat slaat nergens op?
pi_155423862
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Titel van de krant moest zijn:

Man schiet 3 ongelovigen neer na heldendaad
Iedereen Gelooft, doe eens wat minder dom, Islamieten die je hoofd eraf willen snijden is niet erger dan de Discriminatie die jij probeert te propaganderen hier.
pi_155423876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij zou dan ook een prima spion zijn die de zakkenrollers en terroristen er feilloos uitpikt.
Het is dan ook een open sollicitatie. Reacties kunnen per DM.
pi_155423891
quote:

[..]

Hypothetisch gezien heb je naast de laatste nieuwsberichten, er is nog niet eens een officiel verhaal, andere mogelijke scenario's.

Ben wel benieuwd hoe je statistische onderbouwing er uitziet. Welke toets gebruik je, wat is de data? Jij vind waarschijnlijk een alternatief scenario waarschijnlijker, dat is wat anders dan dat je dat kan concluderen uit al bestaande data met een statistische analyse.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_155423922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
Dat is idd zo. Moslim met een sporttas in een Thalys met 554 reizigers zou ik ook dubbelchecken. Maar ik kan hem niet met blote handen uitschakelen. ;(
pi_155423927
Iemand een idee waar het precies gebeurd is. Hij is in Arras opgepakt. Maar waar bevondt de trein zich wanneer het incident gebeurde. Is het in België dan zal het terreurdreigingsniveau terug omhoog gaan.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_155423934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iemand een idee waar het precies gebeurd is. Hij is in Arras opgepakt. Maar waar bevondt de trein zich wanneer het incident gebeurde. Is het in België dan zal het terreurdreigingsniveau terug omhoog gaan.
Atrecht heet die plaats dus even opletten graag.
pi_155423939
quote:
Tussen Brussel en Parijs, voor de afslag naar Arras.
pi_155423952
quote:
In Brussel opgestapt, maar op Frans grondgebied is er geschoten.
pi_155424043
quote:
stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 23:32:36 #Thalys: Volgens de Belgische krant @LeSoir had de mislukte aanslag plaats op Belgisch grondgebied. http://t.co/xRnAP7igx5 reageer retweet
pi_155424049
Misschien moeten we maar weer de grenzen sluiten.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:39:31 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:

[..]

Je weet toch helemaal niet of het Amerikaanse Mariniers zijn.

De enige vraag die je kunt stellen is: Was het toeval, of liep deze terrorist al langer in het oog van een veiligheidsdienst.
The End Times are wild
pi_155424084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien moeten we maar weer de grenzen sluiten.
Ja want in België/Nederland zelf kan zoiets nooit gebeuren. :')
pi_155424102
De eerste nieuwsberichten als een officieel verhaal neerzetten en je daar tegen afzetten door te doen alsof je zelf wel nadenkt begint ook een way of life te worden.

Het afzetten tegen het officiele gezag, het morele gelijk op zelfstandig nadenken claimen en alternatieve scenario's bedenken zonder dat er bewijs is dat een scenario suggereert. Het is een terugkerend patroon bij allerlei soorten incidenten, maar heeft weinig van doen met waarheidsvinding. Meer een roep om aandacht, jezelf uit de massa profileren en daardoor unieker lijken.
pi_155424130
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De eerste nieuwsberichten als een officieel verhaal neerzetten en je daar tegen afzetten door te doen alsof je zelf wel nadenkt begint ook een way of life te worden.

Het afzetten tegen het officiele gezag, het morele gelijk op zelfstandig nadenken claimen en alternatieve scenario's bedenken zonder dat er bewijs is dat een scenario suggereert. Het is een terugkerend patroon bij allerlei soorten incidenten, maar heeft weinig van doen met waarheidsvinding. Meer een roep om aandacht, jezelf uit de massa profileren en daardoor unieker lijken.
Dit _O_
pi_155424142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je weet toch helemaal niet of het Amerikaanse Mariniers zijn.

De enige vraag die je kunt stellen is: Was het toeval, of liep deze terrorist al langer in het oog van een veiligheidsdienst.
Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.

En nogmaals, mariniers of niet, waarom nou Amerikanen?
Wat zou de reden zijn?
pi_155424150
quote:

Klopt, en op FOK! schijnen een hoop mensen dat probleem te hebben. Heel irritant.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155424193
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:41 schreef Slaro het volgende:

[..]
Wat zou de reden zijn?
Brave New World
pi_155424219
2 dagen geleden heeft een IS strijder wel België bedreigt:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)zen-en-scholen.dhtml

Mss dat de politie eens een verband kan vinden tussen de 2
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:44:12 #79
12172 Rabieluh
pi_155424231
quote:

Dit is wel een mooie ja.
pi_155424234
quote:

eens
pi_155424245
quote:
Je snapt hopelijk dat ik juist het BNW-gehalte hier wat naar beneden probeer te brengen.
pi_155424279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
2 dagen geleden heeft een IS strijder wel België bedreigt:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)zen-en-scholen.dhtml

Mss dat de politie eens een verband kan vinden tussen de 2
Dader is in BE opgestapt
pi_155424334
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:11 schreef Rabieluh het volgende:
Heeft die user die nu in de thalys al militairen gespot? Misschien dat ze dien nu overal uit voorzorg maar meteen laten meereizen.
Ik ben ondertussen thuis, maar heb helemaal niets gemerkt van veiligheidsmaatregelen. Kaartcontrole in de trein (na een uur reizen pas). Geen militairen of politie gezien op de trein. Sterker nog, op Gare du Nord werd alleen opgeroepen dat de trein in onderhoud was en dat er verder niets bekend was waarom.
60 HRC
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:46:45 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155424338
quote:

[..]

Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.

Wat zou de reden zijn?
NSA/GCHQ onderscheppen gegevens over een nakende aanslag, sturen Amerikaanse mariniers achter en maken de Europeanen op die manier duidelijk dat ze niet moeten klagen over NSA spionage?
Als we toch aan het speculeren zijn....
are we infinite or am I alone
pi_155424353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:45 schreef 9h05t het volgende:

[..]

Dader is in BE opgestapt
Die bedreiger is juist van BElgië
pi_155424366
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

NSA/GCHQ onderschept gegevens over een nakende aanslag, sturen een Amerikaanse mariniers achter en maken de Europeanen op die manier duidelijk dat ze niet moeten klagen over NSA spionage?
Als we toch aan het speculeren zijn....
Amerika dus gebruikt helemaal geen mariniers voor dit soort operaties :') :').
Nogmaals.
pi_155424396
quote:

Vraagtekens zetten bij het eerste verhaal is al jezelf als uniek profileren? Psychologie van de koude grond.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:51:04 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424484
quote:

[..]

Wat zou de reden zijn?
Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.
The End Times are wild
pi_155424495
quote:
De eerste nieuwsberichten tweets als een officieel verhaal neerzetten
pi_155424567
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.
Wel retegenant als de Amerikanen dit moeten doen omdat we zelf met onze kop in het zand zitten te niksen.
pi_155424586
Wel enge gedachte, heb net 2,5 uur in de Thalys gezeten en als een of andere relioot daar een AK47 trekt kan je dus echt helemaal nergens heen. Als die idioot niet heel snel onschadelijk gemaakt was dan had hij gemakkelijk tientallen mensen kunnen vermoorden.
60 HRC
pi_155424590
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is dus flauwekul, het is dat we zo ontzettend veel delen met de Amerikanen, maar de Amerikanen zijn hier helemaal niet 'de baas' om het zo maar even uit te drukken, de Nederlandse inlichtingendiensten weten alles zelf al wat hier gebeurt, Amerikanen zijn alleen wat gewiekster zo nu en dan.

Hoe dan ook, als het geen Amerikanen zijn dan zien we dan wel weer, maar tot dusverre is dat wordt gesteld dus moeten we het maar even mee doen en ik zie geen reden om Amerikaanse troepen in te zetten, laat staan dat Amerikaanse troepen aanslagen in Europa gaan voorkomen, wat ze doen is het netjes inlichten van de inlichtingendiensten in bijvoorbeeld Nederland, België, of Frankrijk en vervolgens hun het vuile werken dus laten opknappen.
pi_155424625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:54 schreef bombmannl het volgende:
Trouwens geen verrassing dat de dader vermoedelijk uit België komt. Daar is het echt een zootje met radicale moslims(groepen).
Waar precies? Ik ken Antwerpen wel redelijk, heb er een korte periode van 2 maanden gewoond. Dat schijnt een van de "ergste" steden te zijn qua immigratie maar ik vond het erg meevallen. Aardige mensen. Zowel met joden als moslims gesproken. Ik ben de radicalen daar in elk geval niet tegengekomen.
pi_155424633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vraagtekens zetten bij het eerste verhaal is al jezelf als uniek profileren? Psychologie van de koude grond.
Uh nee en dat zeg ik ook niet.

Maar goed, wie de schoen past..
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:56:59 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424670
Dat vier Mariniers in een de coupe van de Thalys aanwezig zijn, nietsvermoedend, boven het geluid van een rijdende trein uit, het geluid van het laden van een Kalashnikov hoort (en het je opvalt zonder erop voorbereid te zijn), en vervolgens hieruit de juiste conclusie trekt dat een terrorist op de WC zich voorbereid op een aanslag, en binnen 3 tot 5 seconden een plan hebt gemaakt en hebt kunnen ingrijpen op die terreurdaad, is echt een uiterst onwaarschijnlijk verhaal. Een kans van 1/1000

Dat deze man in de gaten werd gehouden door om het even welke inlichtingendienst dan ook, dat hij een kaartje op de Thalys bestelde en dat die dienst dit opviel, dat er 4 mannen opdracht kregen die man te schaduwen en in te grijpen als hij iets van plan was, dat verhaal 1 de wereld in werd gebracht om de bronnen van die inlichtingendienst te beschermen, nou, dát is een veel waarschijnlijker verhaal.
The End Times are wild
pi_155424671
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:54 schreef HardMetal het volgende:
Wel enge gedachte, heb net 2,5 uur in de Thalys gezeten en als een of andere relioot daar een AK47 trekt kan je dus echt helemaal nergens heen. Als die idioot niet heel snel onschadelijk gemaakt was dan had hij gemakkelijk tientallen mensen kunnen vermoorden.
Wat doet zoiets met hoe je over radicale moslims denkt?
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:57:29 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424685
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:54 schreef HardMetal het volgende:
Dat is leven in het derde Millenium
The End Times are wild
pi_155424699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:56 schreef LXIV het volgende:
Dat vier Mariniers in een de coupe van de Thalys aanwezig zijn, nietsvermoedend, boven het geluid van een rijdende trein uit, het geluid van het laden van een Kalashnikov hoort (en het je opvalt zonder erop voorbereid te zijn), en vervolgens hieruit de juiste conclusie trekt dat een terrorist op de WC zich voorbereid op een aanslag, en binnen 3 tot 5 seconden een plan hebt gemaakt en hebt kunnen ingrijpen op die terreurdaad, is echt een uiterst onwaarschijnlijk verhaal. Een kans van 1/1000

Dat deze man in de gaten werd gehouden door om het even welke inlichtingendienst dan ook, dat hij een kaartje op de Thalys bestelde en dat die dienst dit opviel, dat er 4 mannen opdracht kregen die man te schaduwen en in te grijpen als hij iets van plan was, dat verhaal 1 de wereld in werd gebracht om de bronnen van die inlichtingendienst te beschermen, nou, dát is een veel waarschijnlijker verhaal.
edit: laat ook maar, ben er al wel klaar mee.
pi_155424719
Devildogs! _O_
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_155424728
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Uh nee en dat zeg ik ook niet.

Maar goed, wie de schoen past..
Je zegt vrij veel, maar weinig concreet.

Wie heeft het eerste verhaal dan neergezet als een officieel verhaal?
pi_155424739
quote:

Hoe kom jij aan 4 mariniers?
pi_155424771
quote:

Ik ken de Thalys niet qua ruis.. maar ik heb wel in andere HSL's gezeten, die zijn stukken minder gehorig dan de gemiddelde gewone trein. En daar kun je inderdaad wel wat horen vallen.
pi_155424776
Het zal er uiteindelijk wel op neer komen bij een aantal hier dat het de schuld van de Amerikanen is :'(
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_155424798
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ken de Thalys niet qua geluid.. maar ik heb wel in andere HSL's gezeten, die zijn stukken minder gehorig dan de gemiddelde gewone trein. En daar kun je inderdaad wel wat horen vallen.
Zelfs als ze bezig zijn met het vullen van de cateringwagen in de eerste klas kun je dit horen als je dicht bij de deur zit weet ik uit ervaring.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:01:34 #105
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424804
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:57 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

edit: laat ook maar, ben er al wel klaar mee.
Ja, prima. Ik ben nooit in BNW te vinden. Maar ik weet wel hoe snel het duurt om een Kalashnikov door te laden en hoeveel en wat voor geluid dat maakt. En puur met die kennis zeg ik dat het een lulverhaal is.
Je mag tegenwoordig niets meer in twijfel trekken, ook niet als het je eigen vakkennis betreft, omdat er op FOK! een forum is met gastjes die geloven in vliegende schotels en samenzweringen? Kom op zeg!
The End Times are wild
pi_155424815
quote:

Nogmaals, het is veel waarschijnlijker dat ze hem al lang in het oog hadden omdat hij zich verdacht gedroeg, daarvoor zijn ze opgeleid. Verder is het geen boemeltreintje die rammelt van alle kanten maar een hypermoderne trein die lekker stil en rustig is.

Hoe dan ook, voor hen die interesse hebben, het speelde zich af ten hoogte van https://fr.wikipedia.org/wiki/Oignies_(Pas-de-Calais).
De plaats heet dus Oignies of iets in die richting.

Het is nogmaals zeer onwaarschijnlijk te denken dat Amerikanen hiervoor worden ingezet, als er al iets klopt van je verhaal zouden die 'soldaten' gewoon Fransen zijn geweest, maar dat lijkt me sterk.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:02:28 #107
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424827
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:00 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ik ken de Thalys niet qua ruis.. maar ik heb wel in andere HSL's gezeten, die zijn stukken minder gehorig dan de gemiddelde gewone trein. En daar kun je inderdaad wel wat horen vallen.
Doorladen duurt 4 seconden of zo. In die tijd dit waarnemen, consclusie trekken, plan maken, actie ondernemen, en zonder dat je vantevoren ergens van op de hoogte bent? Kansloos.
The End Times are wild
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:02:48 #108
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155424836
quote:
'No reports' of British injuries in Thalys train shooting

A spokesperson for the Foreign and Commonwealth Office (FCO) has said that there are no reports of British injuries in the Thalys train shooting.

Initial reports from the scene suggested that a British national was among the casualties.

We are aware of reports that shots were fired on a train in France earlier today.

The French authorities have responded. There are no reports that British nationals have been injured.

– Spokesperson for the Foreign and Commonweath Office
pi_155424857
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:02 schreef LXIV het volgende:

[..]

Doorladen duurt 4 seconden of zo. In die tijd dit waarnemen, consclusie trekken, plan maken, actie ondernemen, en zonder dat je vantevoren ergens van op de hoogte bent? Kansloos.
Ga er maar vanuit dat hij zijn hele wapen nog in elkaar moest zeggen, die had hij echt niet in één deel in zijn tas gestopt, dus het is niet alleen doorladen met het helemaal opzetten anders had hij niet eens naar de toilet gehoeven om een wapen te pakken (bovendien had hij een automatisch pistool bij zich dus). Neem je bijvoorbeeld ook niet mee dat die kerel misschien zo enorm nerveus was, een getrainde soldaat doet er misschien 4 tellen over, misschien hij wat langer.
pi_155424861
quote:

[..]

Doorladen is niet hetzelfde als de deur openen en de coupe inlopen. Wie weet zat daar flink wat tijd tussen. Kan me voorstellen dat je best zenuwachtig bent als je dit doet.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:04:11 #111
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424877
Er is ook een heel duidelijk motief om niet de ware toedracht bekend te maken, en dat is het beschermen van bronnen en methoden. Dat gebeurt heel vaak. Dat maakt het nog geen samenzwering.
The End Times are wild
pi_155424889
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:47 schreef Slaro het volgende:

[..]

Amerika dus gebruikt helemaal geen mariniers voor dit soort operaties :') :').
Nogmaals.
Daarom zag hij er ook niet uit als een marinier met z'n lange haren.
pi_155424906
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:04 schreef LXIV het volgende:
Er is ook een heel duidelijk motief om niet de ware toedracht bekend te maken, en dat is het beschermen van bronnen en methoden. Dat gebeurt heel vaak. Dat maakt het nog geen samenzwering.
Onzin, als het verhaal een beetje klopt dan zijn het gewoon Franse agenten in burger geweest die ter hoogte van de Franse grens, immers daar is het gebeurd, in actie zijn gekomen, maar vooralsnog is van dat verhaal weinig te vinden.
pi_155424915
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:04 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Daarom zag hij er ook niet uit als een marinier met z'n lange haren.
Vakantie...................................
pi_155424933
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:05 schreef Slaro het volgende:

[..]

Komen zat Amerikanen in Brussel. Vooral om bier te drinken. Geef ze eens ongelijk.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:07:04 #116
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424955
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:03 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ga er maar vanuit dat hij zijn hele wapen nog in elkaar moest zeggen, die had hij echt niet in één deel in zijn tas gestopt, dus het is niet alleen doorladen met het helemaal opzetten anders had hij niet eens naar de toilet gehoeven om een wapen te pakken (bovendien had hij een automatisch pistool bij zich dus). Neem je bijvoorbeeld ook niet mee dat die kerel misschien zo enorm nerveus was, een getrainde soldaat doet er misschien 4 tellen over, misschien hij wat langer.
Een wapen bedienen is echt heel eenvoudig. Zeker een Kalashnikov. Een getrained soldaat kan in 1-2 seconden herladen.
Er is geen reden om dat wapen niet in één geheel in een tas te stoppen. Zo groot is het niet. Hooguit was de kolf ingeklapt. DIe klap je in één beweging weer uit.
The End Times are wild
pi_155424984
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Een wapen bedienen is echt heel eenvoudig. Zeker een Kalashnikov. Een getrained soldaat kan in 1-2 seconden herladen.
Er is geen reden om dat wapen niet in één geheel in een tas te stoppen. Zo groot is het niet. Hooguit was de kolf ingeklapt. DIe klap je in één beweging weer uit.
Maar dan ga je voorbij aan de mogelijkheid dat er wat tijd tussen doorladen en schieten zat.
pi_155424993
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:06 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Komen zat Amerikanen in Brussel. Vooral om bier te drinken. Geef ze eens ongelijk.
En allemaal in hetzelfde café :') :') :') :') :') :') :') :').
pi_155425009
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:05 schreef Slaro het volgende:

[..]

Niet geloofwaardig. Die zwaar getrainde crew cut vechtmachines zien er in hun vrije tijd niet uit als halfvadsige linksgekkies.
pi_155425010
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dan had hij ook niet naar het toilet hoeven gaan.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:08:47 #121
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425011
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Maar dan ga je voorbij aan de mogelijkheid dat er wat tijd tussen doorladen en schieten zat.
Dan heb je een geladen semi-automatisch wapen in je hand. Dan ben je een probleem voor de rest geworden.
The End Times are wild
pi_155425020
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:08 schreef Slaro het volgende:

[..]

En allemaal in hetzelfde café :') :') ;') :').
Breng ze nu niet op een idee.
pi_155425049
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:08 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Niet geloofwaardig. Die zwaar getrainde crew cut vechtmachines zien er in hun vrije tijd niet uit als halfvadsige linksgekkies.
Nee, Amerikaanse mariniers die nooit dit soort operaties uitvoeren maar nu opeens wel midden in Frankrijk is veel geloofwaardiger, kom op zeg wat een onzin.

En je hebt te veel films gekeken ze zijn niet allemaal uit Hollywood weggelopen.

Spannend.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:10:29 #124
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425059
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:08 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dan had hij ook niet naar het toilet hoeven gaan.
Neuh. Niet echt. In een gemiddelde treincoupé heb je dat wapen geladen voordat iemand doorheeft wat er nu precies aan de hand is. Bovendien, na het verschieten van het eerste magazijn, zou hij telkens een nieuw magazijn hebben moeten laden. Dat is precies hetzelfde. Dan kan hij ook niet telkens naar de WC. En dan weet iedereen al wel wat er aan de hand is.
Breivik heeft zijn wapen ook telkens opnieuw herladen. Dat gaat snel, maakt niets uit.
The End Times are wild
pi_155425061
Vind het huidige verhaal ook erg ongeloofwaardig, het horen laden van een kalasjnikov door een deur heen, in een rijdende trein, en daar op handelen.

Dan moet je de dekmantel van de marinier haast wel gebruiken, een normale burger herkent dat geluid niet en zal daar niet zo snel op handelen. Nog los van de vraag hoe duidelijk het te horen is achter een wc-deur in een rijdende trein.
pi_155425064
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:09 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Breng ze nu niet op een idee.
Is zo, als je Brussel een beetje kent weet je ook precies welke plek ik bedoel, haha.
pi_155425069
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:07 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Aangezien er verder geen gewonden zijn onder de reizigers zal hij alleen schoten gelost hebben tijdens het overmeesterd worden.
pi_155425073
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:10 schreef LXIV het volgende:

[..]

Neuh. Niet echt. In een gemiddelde treincoupé heb je dat wapen geladen voordat iemand doorheeft wat er nu precies aan de hand is. Bovendien, na het verschieten van het eerste magazijn, zou hij telkens een nieuw magazijn hebben moeten laden. Dat is precies hetzelfde. Dan kan hij ook niet telkens naar de WC. En dan weet iedereen al wel wat er aan de hand is.
Breivik heeft zijn wapen ook telkens opnieuw herladen. Dat gaat snel, maakt niets uit.
En toch ging hij naar het toilet dus.
pi_155425074
Gaat dit nog gevolgen hebben de komende tijd?

Moet volgende week met de Thalys naar Parijs. Zoiets zal niet zomaar nog eens gebeuren, maar vind het toch geen fijn idee ;(
Koel en donker bewaren
pi_155425081
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:10 schreef Slaro het volgende:

[..]

Is zo, als je Brussel een beetje kent weet je ook precies welke plek ik bedoel, haha.
Delerium
pi_155425094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:11 schreef Guanabana het volgende:

Moet volgende week met de Thalys naar Parijs. Zoiets zal niet zomaar nog eens gebeuren, maar vind het toch geen fijn idee ;(
Ach, een vliegtuig stort ook niet twee keer neer op dezelfde plek.
pi_155425096
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:11 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Delerium
En nu je reactie verwijderen voordat iemand van IS meeleest.
pi_155425108
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:11 schreef Guanabana het volgende:

De kans op herhaling is bij dit soort zaken bijzonder klein. Juist door de extra aandacht.
pi_155425157
Een Franse woordvoerder, volgens mij minister, bevestigt dat het om twee Amerikanen gaat die gewond zijn geraakt in hun poging de dader te overmeesteren.
pi_155425185
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:13 schreef Slaro het volgende:
Een Franse woordvoerder, volgens mij minister, bevestigt dat het om twee Amerikanen gaat die gewond zijn geraakt in hun poging de dader te overmeesteren.
Als ze echt op "missie" waren hadden ze wel beschermende kleding gedragen neem ik aan en raak je niet zwaargewond.
pi_155425204
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:14 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Als ze echt op "missie" waren hadden ze wel beschermende kleding gedragen neem ik aan en raak je niet zwaargewond.
Dat ook nog eens.
pi_155425217
Bizar verhaal, met gelukkig een goede afloop. In het buitenland is er ook wel eens 'airport'-check voor HSL treinen, maar dat verschuift ook alleen maar het probleem. Dan pakt hij volgende keer een regionale trein in de spits...
Jack does it in real time...
pi_155425223
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:04 schreef LXIV het volgende:
Dat lijkt me ook de reden waarom er afluistertapes verdwenen waren van de Hofstadgroep. Er moest waarschijnlijk een mol beschermd worden.
pi_155425242
Een van de Amerikanen zou in levensgevaar zijn volgens de NOS.
pi_155425293
quote:

[..]

Bij een geplande actie kan er ook iets fout gaan.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:19:44 #141
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425347
quote:

[..]

Je bedoelt een scherfvest oid onder hun kleding? WIe zegt dat je dan niet gewond kunt raken? In Afghanistan draagt iedereen een scherfvest, daar vallen gewonden genoeg. Zo'n vest stopt niet eens een kogel.
The End Times are wild
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:20:45 #142
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_155425379
Naar incident, maar dit kun je onmogelijk dichttimmeren. Niemand zit er op te wachten iedere ochtend door de security te moeten als hij met de trein naar het werk moet.
pi_155425385
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je bedoelt een scherfvest oid onder hun kleding? WIe zegt dat je dan niet gewond kunt raken? In Afghanistan draagt iedereen een scherfvest, daar vallen gewonden genoeg. Zo'n vest stopt niet eens een kogel.
Maar al die factoren bij elkaar maken jouw verhaal nog veel onwaarschijnlijker dan het eigenlijk al is.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:21:06 #144
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155425392
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:16 schreef Slaro het volgende:
Een van de Amerikanen zou in levensgevaar zijn volgens de NOS.
Damn, laten we even een kaarsje voor hem aansteken, en voor hem duimen.
pi_155425396
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik ben geen expert in beschermde kleding, jij wel?
pi_155425397
Wat hebben ze dan gedaan? Dat toilet open getrokken terwijl hij daar zat te knutselen?
- verwijderd door admin -
  Moderator zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:22:41 #147
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_155425432
Je zou maar een citytrip naar Parijs hebben geboekt voor zaterdag waarbij je Vrijdagnamiddag moet vertrekken vanuit Brussel-zuid
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:23:21 #148
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425453
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:21 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik ben geen expert in beschermde kleding, jij wel?
Een expert zou ik mezelf niet willen noemen. Maar ik heb het zeker in totaal 22 maanden bijna dag en nacht gebruikt. Ik weet er dus wel iets van.
The End Times are wild
pi_155425467
Een nieuw bericht wijst erop dat de mannen dus inderdaad hoorde wat hij op de toilet deed (ongeacht of ze hem al in het oog hadden bijvoorbeeld door nerveus gedrag). Vervolgens komt hij, interpretatie van het bericht, van het toilet met zijn tas. Er begint een vechtpartij en in zijn tas vindt men later alle bovengenoemde wapens.

Waarschijnlijk heeft hij zijn wapen dus alleen in elkaar gezet al dan niet geladen op de toilet maar wel teruggestopt in de tas. Toen de Amerikanen hem benaderde heeft hij zijn automatische pistool gebruikt.
pi_155425469
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:24:00 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425479
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:20 schreef Slaro het volgende:

[..]

Maar al die factoren bij elkaar maken jouw verhaal nog veel onwaarschijnlijker dan het eigenlijk al is.
Ik weet niet of er sprake was van beschermende kleding. Als het zo is zullen we het nooit horen.
The End Times are wild
pi_155425490
Ik hoorde een ooggetuige op het NOS-journaal, die zei dat hij zag dat dader bij zijn nek werd gepakt en dat ze op hem zaten.

Lijkt me in ieder geval een goede samenwerking.
pi_155425514
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik weet niet of er sprake was van beschermende kleding. Als het zo is zullen we het nooit horen.
Maar op missie maakt het de kans wel groter dat ze een dergelijk vest zouden hebben gedragen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:25:51 #154
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425536
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:25 schreef Slaro het volgende:

[..]

Maar op missie maakt het de kans wel groter dat ze een dergelijk vest zouden hebben gedragen.
Dat klopt. Maar dat is echt geen enkele garantie voor niet gewond raken.
The End Times are wild
pi_155425553
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:24 schreef luxerobots het volgende:
Ik hoorde een ooggetuige op het NOS-journaal, die zei dat hij zag dat dader bij zijn nek werd gepakt en dat ze op hem zaten.

Lijkt me in ieder geval een goede samenwerking.
Een andere Amerikaanse getuige die in de aangrenzende wagon zat zei dat ze een schot hoorden (wat dus eerder wijs op een pistool naar alle waarschijnlijkheid dus), vervolgens komt een man in burger de wagon in, zijn gezicht bebloed, die vervolgens in zijn nek door een kogel wordt getroffen.
pi_155425559
Een kogelwerend vest is nogal zwaar en opvallend, steekwerende kleding is veel praktischer en niet opvallend.
pi_155425568
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:25 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar dat is echt geen enkele garantie voor niet gewond raken.
Inderdaad maar alle factoren bij elkaar opgeteld zegt het wel iets.
pi_155425594
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:26 schreef luxerobots het volgende:
Een kogelwerend vest is nogal zwaar en opvallend, steekwerende kleding is veel praktischer en niet opvallend.
Een terrorist volgens die op pad is om een aanslag te plegen, en dan alleen steekwerende kleding gebruiken, vast.
pi_155425612
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:26 schreef luxerobots het volgende:
Ook dat weegt wat hoor :+
pi_155425648
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:27 schreef Slaro het volgende:

[..]

Een terrorist volgens die op pad is om een aanslag te plegen, en dan alleen steekwerende kleding gebruiken, vast.
Er worden zo veel terroristen geschaduwd, dan wordt er echt niet altijd kogelwerende kleding gedragen hoor.
pi_155425672
Ik vermoed dat de inlichtingendiensten gewoon goed werken hebben afgeleverd, en een tikkeltje mazzel hebben gehad, voor de rest zie ik hier geen false flag of iets dergelijks in.
pi_155425684
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:29 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Er worden zo veel terroristen geschaduwd, dan wordt er echt niet altijd kogelwerende kleding gedragen hoor.
Amerikanen die alleen schaduwen, dus ze wisten niet eens volgens jou dat hij van plan was een aanslag te plegen, dat maakt het allemaal nog waarschijnlijker maar niet heus.
pi_155425710
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:30 schreef Slaro het volgende:

[..]

Amerikanen die alleen schaduwen, dus ze wisten niet eens volgens jou dat hij van plan was een aanslag te plegen, dat maakt het allemaal nog waarschijnlijker maar niet heus.
Dat kan je niet altijd zeker weten.
pi_155425712
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:54 schreef bombmannl het volgende:
Tsja, West-Europeanen worden keer op keer gewaarschuwd dat de islam een gewelddadige extreem-rechtse ideologie is. Maar nog steeds denken sommige groepen West-Europeanen dat de islam best wel tolerant is en dat "de onverdraagzaamheid wel meevalt".
pi_155425730
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:31 schreef Zienswijze het volgende:
gewelddadige extreem-rechts
pi_155425766
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat kan je niet altijd zeker weten.
Het gaat om de waarschijnlijkheid dus.
Hoe dan ook deze Marokkaan zou volgens bronnen in Spanje wonen.
pi_155425800
quote:
10s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:32 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Je denkt dat de islam een linkse ideologie vol tolerantie, gelijkheid en verdraagzaamheid is? Welnu, aanslagen over de hele wereld, ook in islamitische landen, willen dat niet bepaald ondersteunen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:36:54 #168
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425858
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:27 schreef Slaro het volgende:

[..]

Als je niet wil opvallen, zeker mogelijk hoor.
The End Times are wild
pi_155425876
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Je denkt dat de islam een linkse ideologie vol tolerantie, gelijkheid en verdraagzaamheid is? Welnu, aanslagen over de hele wereld, ook in islamitische landen, willen dat niet bepaald ondersteunen.
Euh ja, de islamitische principes( voor zover je een stroming binnen de islam al kunt verheffen tot DE Islamitische stroming ) is meer links dan rechts. Je retoriek gaat niet verder dan zwaar subjectieve waardeoordelen en generalisatie van een beschamend niveau. Nationalisme en racisme gaat niet samen met de fundamenten van de Islamitische theologie, zelfs niet in de meest barbaarse vormen zoals in het geval van IS.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:38:20 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425896
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:30 schreef luxerobots het volgende:
Ik vermoed dat de inlichtingendiensten gewoon goed werken hebben afgeleverd, en een tikkeltje mazzel hebben gehad, voor de rest zie ik hier geen false flag of iets dergelijks in.
Nee, dat beweert ook niemand hier. Ze hebben die kerel gewoon onderkend en opgepakt.
The End Times are wild
pi_155425911
quote:
13s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:37 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Euh ja, de islamitische principes( voor zover je een stroming binnen de islam al kunt verheffen tot DE Islamitische stroming ) is meer links dan rechts. Je retoriek gaat niet verder dan zwaar subjectieve waardeoordelen en generalisatie van een beschamend niveau. Nationalisme en racisme gaat niet samen met de fundamenten van de Islamitische theologie, zelfs niet in de meest barbaarse vormen zoals in het geval van IS.
Wat is er precies links aan het plegen van geweld en het onderscheid maken tussen verschillende groepen? De stichter van de islam pleegde al geweld: is dat meer extreem-rechts of is dat meer links?

Extreem-rechts hoeft niet per se op nationalisme of racisme te slaan. Extreem-rechts kan ook op discriminatie slaan. Of wil je beweren dat de islam geen enkel onderscheid tussen groepen mensen maakt (moslims, mensen van het boek, ongelovigen, afvalligen)?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:39:06 #172
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155425921
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:33 schreef Slaro het volgende:

[..]

Het gaat om de waarschijnlijkheid dus.
Hoe dan ook deze Marokkaan zou volgens bronnen in Spanje wonen.
Jouw vermogen tot analyse is echt heel beperkt.
The End Times are wild
pi_155425981
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jouw vermogen tot analyse is echt heel beperkt.
Haha onzin, jij bent degene die al het bewijsmateriaal afserveert en je eigen verhaal er opplakt, hoe dan ook zeg ik evenmin dat jouw verhaal onmogelijk is alleen niet heel waarschijnlijk kijkend naar de informatie.
pi_155426035
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vrij onwaarschijnlijk nog steeds in de wetenschap dat hij gaat schieten dus.
pi_155426038
Ik weet echt niet of er inlichtingendiensten of wat dan ook bij betrokken zijn geweest, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat het ook allemaal heel gelukkig is geweest dat er mariniers of wat dan ook in burger toevallig op het juiste moment op de juiste plaats zijn geweest en zodoende we aan een ramp zijn ontsnapt.

Ik zat dus vanavond nog in de Thalys en zo'n Thalys is van binnen fluisterstil. Ik kan me ook heel goed voorstellen dat er toevallig mensen zich ophouden bij de wc's. Er is een restauratiewagen, er wordt heel wat heen en weer gelopen en je ziet groepjes reizigers die samen reizen zich in de restauratiewagen en de ruimtes tussen de treinstellen zich ophouden. Veel gezelliger als met 2 man bijna van alle reizigers afgesloten (erg hoge rugleuningen, waardoor je veel privé hebt).
Sterker nog, ik ben vanavond in de Thalys ook even naar de wc geweest en toen hielden zich daar ook reizigers op. Onder andere 1 studente uit Nieuw Caledonië waarmee ik daar bij de wc's een praatje heb gemaakt Ze ging in Eindhoven studeren. Zij was via Canada naar Parijs gevlogen en reisde zo verder naar Eindhoven. Je ziet en hoort allerlei nationaliteiten. Fransozen veel, maar ook Aziaten, Amerikanen en ongetwijfeld nog veel meer.
60 HRC
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:45:16 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155426091
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:41 schreef Slaro het volgende:

[..]

Haha onzin, jij bent degene die al het bewijsmateriaal afserveert en je eigen verhaal er opplakt, hoe dan ook zeg ik evenmin dat jouw verhaal onmogelijk is alleen niet heel waarschijnlijk kijkend naar de informatie.
Welk bewijsmateriaal heb je het over? Een persbericht? Dat is geen bewijsmateriaal!

Het verhaal dat deze man al op de korrel was is juist veel waarschijnlijker.
The End Times are wild
pi_155426096
Dat is onverwacht :o

Thalys *O*
pi_155426113
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:45 schreef LXIV het volgende:

[..]

Welk bewijsmateriaal heb je het over? Een persbericht? Dat is geen bewijsmateriaal!

Het verhaal dat deze man al op de korrel was is juist veel waarschijnlijker.
De man was al op de korrel, dat is al bevestigd door al die persberichten, maar dat hij gevolgd wordt door Amerikaanse soldaten is niet heel waarschijnlijk te noemen.
pi_155426131
Afijn, gelukkig loopt het met een sisser af en zijn er geen doden gevallen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:46:47 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155426133
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:46 schreef Slaro het volgende:

[..]

De man was al op de korrel, dat is al bevestigd door al die persberichten, maar dat hij gevolgd wordt door Amerikaanse soldaten is niet heel waarschijnlijk te noemen.
Het hoeven geen soldaten geweest te zijn. Het hoeven ook geen Amerikanen geweest te zijn.
The End Times are wild
pi_155426146
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:38 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat is er precies links aan het plegen van geweld en het onderscheid maken tussen verschillende groepen? De stichter van de islam pleegde al geweld: is dat meer extreem-rechts of is dat meer links?
Hoeveel denkfouten kan je maken in een reactie zeg, als je de criteria geweld plegen en extremistische principes zijn voldoet extreem-links meer en beter dan extreem-rechts, zeker als we kijken naar de inhoudelijke standpunten van bijvoorbeeld de ideale samenleving in de islamitische literatuur en de positie van de mens en maatschappij.

quote:
Extreem-rechts hoeft niet per se op nationalisme of racisme te slaan. Extreem-rechts kan ook op discrminatie slaan. Of wil je beweren dat de islam een enkel onderscheid tussen groepen mensen maaakt (moslims, mensen van het boek, ongelovigen, afvalligen)?
Ja joh, noem eens een extreem-rechtse kliek waar opvattingen zoals nationalisme en racisme niet centraal staan? Een maar. Discrimineren is niet behouden tot extreem-rechts, iedereen discrimineert, op grond van vriendschap, relaties, zaken, geaardheid etc. Noem overigens eens een verschijning die mensen niet in deelt in categorieën en classificaties. Ik ben een allochtoon, Jantje is een autochtoon, is dat nu een criterium voor extreem-rechts, dat we ingedeeld zijn in groepen? Hou toch op.
pi_155426181
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:47 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Hoeveel denkfouten kan je maken in een reactie zeg, als je de criteria geweld plegen en extremistische principes zijn voldoet extreem-links meer en beter dan extreem-rechts, zeker als we kijken naar de inhoudelijke standpunten van bijvoorbeeld de ideale samenleving in de islamitische literatuur en de positie van de mens en maatschappij.

[..]

Ja joh, noem eens een extreem-rechtse kliek waar opvattingen zoals nationalisme en racisme niet centraal staan? Een maar. Discrimineren is niet behouden tot extreem-rechts, iedereen discrimineert, op grond van vriendschap, relaties, zaken, geaardheid etc. Noem overigens eens een verschijning die mensen niet in deelt in categorieën en classificaties. Ik ben een allochtoon, Jantje is een autochtoon, is dat nu een criterium voor extreem-rechts, dat we ingedeeld zijn in groepen? Hou toch op.
Wat is dan de ideale samenleving in de islamitische literatuur? Hebben alle mensen, ongeacht religie, dezelfde rechten?
pi_155426183
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het hoeven geen soldaten geweest te zijn. Het hoeven ook geen Amerikanen geweest te zijn.
Nou alles wijst erop dat het Amerikanen zijn geweest, de Franse Minister van Binnenlandse Zaken heeft dat inmiddels ook al bevestigd, dus wat dat betreft.
pi_155426197
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:36 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vrijwel alles is mogelijk, maar dan kan ik de Reptilians er ook weer bij gaan halen, lijkt me niet verstandig.
pi_155426206
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

Nou alles wijst erop dat het Amerikanen zijn geweest, de Franse Minister van Binnenlandse Zaken heeft dat inmiddels ook al bevestigd, dus wat dat betreft.
Ze zeggen natuurlijk maar dat het Amerikanen zijn, maar in werkelijkheid komen ze heel ergens anders vandaan. :')
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:50:19 #186
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155426219
De islam is niet in een links-rechts vakje te stoppen. Qua welvaart, aalmoezen e.d. is het wel enigzins socialistisch te noemen, verder natuurlijk heel traditioneel en conservatief als het om normen en waarden gaat. (dat zou dan weer rechts zijn).
The End Times are wild
pi_155426220
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:49 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ze zeggen natuurlijk maar dat het Amerikanen zijn, maar in werkelijkheid komen ze heel ergens anders vandaan. :')
Ik houd rekening met Iran.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 00:51:33 #188
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155426250
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:49 schreef Slaro het volgende:

[..]

Vrijwel alles is mogelijk, maar dan kan ik de Reptilians er ook weer bij gaan halen, lijkt me niet verstandig.
Ja, maar met Reptilians komen is heel wat anders dan zeggen dat het je sterk lijkt dat een onvoorbereid en onbewust groepje mariniers, wat toevallig ook daar aanwezig was, op deze manier heeft gereageerd op het geluid van het doorladen van een Kalashnikov.
Die Reptilian is van een heel ander kaliber dan dat.
The End Times are wild
pi_155426265
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Slaro het volgende:

[..]

De ooggetuige op het journaal bevestigde dat het Amerikanen waren, hoewel dat ook niet per se heel betrouwbaar is.

De precieze toedracht zullen we wel niet weten, maar deze eerste versie van de kalasjnikov op het toilet met twee toevallige mariniers in de buurt doet mijn bullshit-detector in ieder geval afgaan.
pi_155426292
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Wat is dan de ideale samenleving in de islamitische literatuur? Hebben alle mensen, ongeacht religie, dezelfde rechten?
Kom op dan, noem eens een extreemrechts kliek, waarin nationalisme en etniciteit geen rol in speelt. Negeer de vraag niet.

Beloofd, ga ik daarna reageren op jouw vraag.
pi_155426308
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:50 schreef LXIV het volgende:
De islam is niet in een links-rechts vakje te stoppen. Qua welvaart, aalmoezen e.d. is het wel enigzins socialistisch te noemen, verder natuurlijk heel traditioneel en conservatief als het om normen en waarden gaat. (dat zou dan weer rechts zijn).
Sure, rechts is een ding, extreem-rechts is een tweede.
pi_155426309
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ja, maar met Reptilians komen is heel wat anders dan zeggen dat het je sterk lijkt dat een onvoorbereid en onbewust groepje mariniers, wat toevallig ook daar aanwezig was, op deze manier heeft gereageerd op het geluid van het doorladen van een Kalashnikov.
Die Reptilian is van een heel ander kaliber dan dat.
Toeval bestaat niet, het is vakantieperiode, waarom zou het niet kunnen?
Wat maakt het waarschijnlijker dat Amerikaanse troepen op Europees grondgebied opereren om een aanslag in Europa te gaan voorkomen?
Als de Amerikanen al op de hoogte waren dan hadden ze hun contacten hier of elders in Europa ingelicht om de daders te pakken.
Jij bent degene die er van alles bij verzint, want het wordt nergens zo benoemd, voor jouw verhaal.
pi_155426339
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De ooggetuige op het journaal bevestigde dat het Amerikanen waren, hoewel dat ook niet per se heel betrouwbaar is.

De precieze toedracht zullen we wel niet weten, maar deze eerste versie van de kalasjnikov op het toilet met twee toevallige mariniers in de buurt doet mijn bullshit-detector in ieder geval afgaan.
Toeval bestaat niet, ze waren op vakantie of waren met verlof wie zal het zeggen, maar nogmaals Amerikaanse soldaten, mariniers, gaan niet op missie in Europa, je kan dat blijven negeren, maar de inlichtingendiensten van de Amerikanen hebben voor dit soort missies heel ander personeel.
pi_155426354
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:53 schreef Slaro het volgende:

[..]

Toeval bestaat niet, het is vakantieperiode, waarom zou het niet kunnen?
Wat maakt het waarschijnlijker dat Amerikaanse troepen op Europees grondgebied opereren om een aanslag in Europa te gaan voorkomen?
Als de Amerikanen al op de hoogte waren dan hadden ze hun contacten hier of elders in Europa ingelicht om de daders te pakken.
Jij bent degene die er van alles bij verzint, want het wordt nergens zo benoemd, voor jouw verhaal.
Slaro, succes in jouw strijd tegen de fantasten. Ik ga slapen.
pi_155426435
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:52 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Kom op dan, noem eens een extreemrechts kliek, waarin nationalisme en etniciteit geen rol in speelt. Negeer de vraag niet.

Beloofd, ga ik daarna reageren op jouw vraag.
Toegegeven, nationalisme en etniciteit zijn variabelen die meespelen. Mijn fout. :)
pi_155426510
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:54 schreef Slaro het volgende:

[..]

Toeval bestaat niet, ze waren op vakantie of waren met verlof wie zal het zeggen, maar nogmaals Amerikaanse soldaten, mariniers, gaan niet op missie in Europa, je kan dat blijven negeren, maar de inlichtingendiensten van de Amerikanen hebben voor dit soort missies heel ander personeel.
We weten helemaal niet of het Amerikaanse mariniers waren. Je kan Amerikaanse ex-mariniers/agenten trouwens gewoon inhuren hoor. Ook in Nederland/België/Frankrijk.

Volgens NOS zijn alleen de mariniers gewond geraakt (en iemand die een ruitje insloeg), vind ik ook erg toevallig, alsof je als schutter als eerste mariniers tegenkomt, dat is nog eens pech hebben.
pi_155426526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef vaneiges het volgende:
Zenuwachtige booslim die met rugtas en nog een enorme tas de wc in gaat lijkt mij toch best wel verdacht.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:01:01 #198
302403 KempiX23
Voetbal Analist
pi_155426529
Deze mannen hebben een hoop leed voorkomen! Helden!
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:01:35 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155426540
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

We weten helemaal niet of het Amerikaanse mariniers waren. Je kan Amerikaanse ex-mariniers/agenten trouwens gewoon inhuren hoor. Ook in Nederland/België/Frankrijk.

Volgens NOS zijn alleen de mariniers gewond geraakt (en iemand die een ruitje insloeg), vind ik ook erg toevallig, alsof je als schutter als eerste mariniers tegenkomt, dat is nog eens pech hebben.
Voor de rest van de trein ip dat geluk hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:02:48 #200
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155426571
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:00 schreef tralalala het volgende:

[..]

Zenuwachtige booslim die met rugtas en nog een enorme tas de wc in gaat lijkt mij toch best wel verdacht.
Ja, maar dat is ethnisch profilen, dat mag helemaal niet!
The End Times are wild
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:03:17 #201
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155426580
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:54 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dat is een onzinnig argument, zo'n mensen (SAD/SOG bvb) werken sowieso undercover, dus waarom niet als mariniers?
pi_155426589
Volgens het schema-van-de-treinstellen van de Thalys zit de bagageruimte tegenover de wc. Geen zitplaatsen. Of 1 klapstoeltje. Er hebben ieg geen 2 Amerikanen toevallig bij het toilet gezeten tijdens een off duty treinreis. Die zitplaatsen zijn er gewoon niet.

Url verwijzing naar de plattegronden van de Thalys treinstellen werkt niet. Zelf even copy-pasten.

1www.thalys.com/nl/nl/diensten/aan-bord/ontdek-comfort-thalystrein#schema-van-de-treinstellen

[ Bericht 4% gewijzigd door vaneiges op 22-08-2015 01:11:42 ]
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:05:21 #203
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155426640
lol, bericht van gisteren:
quote:
Het dreigingsniveau in België wordt niet verhoogd na het opduiken van een audioboodschap waarin gedreigd wordt met aanslagen in heel België. Volgens Pieter Van Ostaeyen, kenner van IS, is de dreiging niet meer dan propaganda.
http://www.knack.be/nieuw(...)e-normal-595625.html
pi_155426688
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:03 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Dat is een onzinnig argument, zo'n mensen (SAD/SOG bvb) werken sowieso undercover, dus waarom niet als mariniers?
Undercover als marinier :') :') wat een prachtige dekmantel heb je dan.
pi_155426697
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:57 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Toegegeven, nationalisme en etniciteit zijn variabelen die meespelen. Mijn fout. :)
quote:
5s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 00:48 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Het socialistische karakter van de Islamitische literatuur heeft geen uitleg nodig en is algemeen bekend geloof ik, niet?

Verder is de wijze waarop bijvoorbeeld de Bolsjewieken en de IS haar principes uitvoert op veel gronden vergelijkbaar, meer dan een staatsverheerlijking, richt het zich op een utopisch ideale samenleving met zogenaamde rechtvaardigheid voor de eigen klasse.

Onder meer maakt Bernard Lewis de volgende vergelijking:

quote:
I turn now from the accidental to the essential factors, to those deriving from the very nature of Islamic society, tradition, and thought. The first of these is the authoritarianism, perhaps we may even say the totalitarianism, of the Islamic political tradition… [T]he political history of Islam is one of almost unrelieved autocracy…[I]t was authoritarian, often arbitrary, sometimes tyrannical…[N]othing but the sovereign power, to which the subject owed complete and unwavering obedience as a religious duty imposed by the Holy Law [Sharia]…Quite obviously, the Ulama [religious leaders] of Islam are very different from the Communist Party. Nevertheless, on closer examination, we find certain uncomfortable resemblances. Both groups profess a totalitarian doctrine, with complete and final answers to all questions on heaven and earth; the answers are different in every respect, alike only in their finality and completeness, and in the contrast they offer with the eternal questioning of Western man. Both groups offer to their members and followers the agreeable sensation of belonging to a community of believers, who are always right, as against an outer world of unbelievers, who are always wrong. Both offer an exhilarating feeling of mission, of purpose, of being engaged in a collective adventure to accelerate the historically inevitable victory of the true faith over the infidel evil-doers. The traditional Islamic division of the world into the House of Islam and the House of War, two necessarily opposed groups, of which the first has the collective obligation of perpetual struggle against the second, also has obvious parallels in the Communist view of world affairs. There again, the content of belief is utterly different, but the aggressive fanaticism of the believer is the same. The humorist who summed up the Communist creed as “There is no God and Karl Marx is his Prophet” was laying his finger on a real affinity. The call to a Communist Jihad, a Holy War for the faith — a new faith, but against the self-same Western Christian enemy
http://www.theblaze.com/b(...)islam-and-communism/

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2015 01:16:12 ]
pi_155426726
quote:
Zoooo rijp voor een Belgenmop. :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2015 01:09:52 ]
pi_155426754
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:03 schreef vaneiges het volgende:
Volgens het schema van de Thalys zit de bagageruimte tegenover de wc. Geen zitplaatsen. Of 1 klapstoeltje. Er hebben ieg geen 2 Amerikanen toevallig bij het toilet gezeten tijdens een off duty treinreis. Die zitplaatsen zijn er gewoon niet.
Toeval bestaat niet, terrorist gedraagt zich nerveus, gaat naar de toilet, Amerikaan ziet dat hij zijn bagage van het rek pakt en meeneemt in de toilet, waarschuwt zijn maat en ze luisteren wat er op de toilet gebeurt.

Vergeet niet dat je in zo'n trein dus niet even je bagage van het rek kan pakken. Vaak is het ingepakt tussen andere tassen of moet je het van een hoger rek naar beneden halen. Het valt dus echt wel op als jij even jouw tas tijdens een rit van het rek weghaalt en dan het mee de toilet inneemt bijvoorbeeld.

Ik kan me nog herinneren dat ik tijdens zo'n reis mijn koffer op zo'n rek had gezet. Elke keer als iemand naar de toilet ging bijvoorbeeld keek ik want ik wilde zeker weten dat niemand mijn koffer pakte of er in ging snuffelen.
pi_155426778
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:07 schreef Triggershot het volgende:

[..]

[..]

De socialistische karakter van de Islamitische literatuur heeft geen uitleg nodig en is algemeen bekend geloof ik, niet?

Verder is de wijze waarop bijvoorbeeld de Bolsjewieken en de IS haar principes uitvoert op veel gronden vergelijkbaar, meer dan een staatsverheerlijking, richt het zich op een utopisch ideale samenleving met zogenaamde rechtvaardigheid voor de eigen klasse.

Onder meer maakt Bernard Lewis de volgende vergelijking:

[..]

http://www.theblaze.com/b(...)islam-and-communism/
Bedankt voor je reactie. IS maakt dan weer onderscheid op basis van geloof en dat is wel zeker als rechts aan te merken (wat de PVV bijvoorbeeld ook doet). Ik ga naar bed, heb een lange werkdag achter de rug. Deze discussie kunnen we een andere keer voortzetten :).
pi_155426782
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:00 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Toeval bestaat niet. Want het zijn vakantieperiodes en ook Amerikaanse mariniers gaan op vakantie.

Luister eens, de Franse inlichtingendiensten huren geen Amerikanen in voor achtervolgingen op Franse bodem, en al helemaal niet als ze weten dat zo'n kerel een aanslag gaat plegen.
pi_155426848
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:09 schreef Slaro het volgende:

[..]

Toeval bestaat niet, terrorist gedraagt zich nerveus, gaat naar de toilet, Amerikaan ziet dat hij zijn bagage van het rek pakt en meeneemt in de toilet, waarschuwt zijn maat en ze luisteren wat er op de toilet gebeurt.
Dit is mogelijk. Maar daar toevallig zitten voor die wc dus niet.
pi_155426864
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:10 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie. IS maakt dan weer onderscheid op basis van geloof en dat is wel zeker als rechts aan te merken (wat de PVV bijvoorbeeld ook doet. Ik ga naar bed, heb een lange werkdag achter de rug. Deze discussie kunnen we een andere keer voortzetten :).
En de communisten deden dat op sociale klasse, zodra je de 'juiste' houding aannam mbt arbeid en welvaart werd je al minder vijandig beschouwd in de SU, hetzelfde met IS, zodra je het juiste 'geloof' aanhangt, ben je al 'welkom' ongeacht je kleur, ras of nationaliteit.

Welterusten. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-08-2015 01:15:53 (fuck u Speculaas) ]
pi_155426882
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:12 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Maar nogmaals.
Toeval bestaat niet want wie zegt dat ze bij de toilet zaten?
Ze kunnen hem toch gevolgd zijn nadat hij al die verdachte zaken deed?
Om maar een van de vele voorbeelden te noemen.
pi_155426894
Overigens de naam van de dader is bekend gemaakt in een Spaanse krant:

Ayoub El Qahzzani

Woonachtig in Spanje dus.
pi_155426975
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:13 schreef Triggershot het volgende:

[..]

En de communisten deden dat op sociale klasse, zodra je de 'juiste' houding aannam mbt arbeid en welvaart werd je al minder vijandig beschouwd in de SU, hetzelfde met IS, zodra je de juiste 'geloof' aanhangt, ben je al 'welkom' ongeacht je kleur, ras of nationaliteit.

Welterusten. :)
Deels met je eens. Voor een ander deel zijn er - naast communistische elementen - naar mijn mening ook rechtse elementen aanwezig.

Bewaren we voor een andere keer. Bedankt en jij ook een fijne nachtrust toegewenst ;).
pi_155427014
Actor Injured In French Train Attack

Dat is de kop van CNN om het nog maar even te vermelden :') :').
pi_155427070
Dader is waarschijnlijk toch een Syrië-ganger en woonde tot 2014 in Spanje wie weet waar hij later zat.
pi_155427297
Hoe kunnen die Amerikanen een persoon met automatische wapens en messen overmeesteren dan? Hadden ze zelf ook wapens ofzo?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:31:43 #218
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155427383
Meguini twitterde op zaterdag 22-08-2015 om 01:25:46 Le compte FB de Ayoub El Kahzzani le Terroriste du #Thalys https://t.co/pWNeslO3Rb http://t.co/3MHUBxIi0w reageer retweet
pi_155427388
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:12 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Waarom niet, ik heb daar dus vanavond zelf nog een praatje gemaakt met een studente uit Nieuw-Caledonië. Ik zou niet weten waarom iemand anders daar niet toevallig ook een praatje maakt.
Het kan natuurlijk ook heel goed dat die helden onraad roken toen hij met een koffer of iets dergelijks naar de wc ging, maar het is zeer zeker niet onmogelijk dat ze zich daar toevallig ophielden.
60 HRC
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:32:24 #220
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155427403
pi_155427519
https://www.facebook.com/ayoub.elkhazzani

Schijnt de terrorist te zijn. Ayoub El Khazzani

En links op de foto

pi_155427524
pi_155427542
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:37 schreef Slaro het volgende:
https://www.facebook.com/ayoub.elkhazzani

Schijnt de terrorist te zijn. Ayoub El Khazzani

[ afbeelding ]

En links op de foto

[ afbeelding ]
welke wedstrijd kijkt ie
pi_155427568
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:38 schreef Rickertman96 het volgende:

[..]

welke wedstrijd kijkt ie
Lastig te zeggen maar de wedstrijd werd volgens bronnen afgelast ivm een bommelding.
pi_155427782
Op zijn facebook staan wel veel filmpjes/foto's van gruwelijkheden die de moslims aangedaan is :/
Waarschijnlijk gefrustreerd geraakt en tot deze daad gekomen
pi_155427866
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:28 schreef Rickertman96 het volgende:
Hoe kunnen die Amerikanen een persoon met automatische wapens en messen overmeesteren dan? Hadden ze zelf ook wapens ofzo?
Nooit beelden gezien van trainingen van het Amerikaanse leger? Die lui kunnen perfect anticiperen op agressieve vijanden en kennen tientallen soorten grepen om een gewapen tegenstander onschadelijk te maken.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:53:16 #227
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155427887
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:47 schreef Inspireme het volgende:
Op zijn facebook staan wel veel filmpjes/foto's van gruwelijkheden die de moslims aangedaan is :/
Waarschijnlijk gefrustreerd geraakt en tot deze daad gekomen
link?
graag op anoniem
pi_155427909

De twee Amerikanen op de foto en nu zwaar gewond, althans in ieder geval één, helden.
pi_155427929
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:53 schreef topdeck het volgende:

[..]

link?
Post #221 is er een link.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 01:57:18 #230
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155427981
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:55 schreef Inspireme het volgende:

[..]

Post #221 is er een link.
thx, ff toevoegen als vrind :+
graag op anoniem
pi_155427993
En voor hen die twijfelen:

De kerel links heeft dezelfde blauwe broek en je ziet nog eens stuk van zijn Bayern Munchen shirt dus.
pi_155428032
Wat een simpelheid. Dus nu zaten daar mensen uit de US speciaal voor deze taak?
pi_155428078
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 21:09:35 Ik zit nu in N-Syrie op 6km van frontlinie met Nusra (al-qaeda). Maar gelukkig dat ik de Thalys van A'dam naar Parijs niet heb genomen... reageer retweet
Wat een idioot zeg, beetje interessant lopen doen, want meneer Doornbos die loopt pas echt gevaar (kies je toch zelf voor kneus).
pi_155428081
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:59 schreef mastertephon het volgende:
Wat een simpelheid. Dus nu zaten daar mensen uit de US speciaal voor deze taak?
Nee die zaten toevallig in de trein omdat ze op vakantie waren ofzo
pi_155428090
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:01 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Nee die zaten toevallig in de trein omdat ze op vakantie waren ofzo
Ja. Lijkt mij het meest logische.
pi_155428126
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:01 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja. Lijkt mij het meest logische.
Is dat sarcasme?

Die ene droeg een shirt van Bayern, in Duitsland zitten enorm veel Amerikaanse soldaten. Bijvoorbeeld rond Wiesbade, dat is één grote Amerikaanse enclave. En die dachten misschien wel, hey laten we eens de trein pakken naar Parijs.
pi_155428141
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:02 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Is dat sarcasme?

Die ene droeg een shirt van Bayern, in Duitsland zitten enorm veel Amerikaanse soldaten. Bijvoorbeeld rond Wiesbade, dat is één grote Amerikaanse enclave. En die dachten misschien wel, hey laten we eens de trein pakken naar Parijs.
Dat bedoel ik. Gewoon normaal.
pi_155428240
Niet raar die Thalys stikt van de Amerikaanse toeristen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_155428342
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 01:52 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Nooit beelden gezien van trainingen van het Amerikaanse leger? Die lui kunnen perfect anticiperen op agressieve vijanden en kennen tientallen soorten grepen om een gewapen tegenstander onschadelijk te maken.
Wat een geneuzel.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:13:11 #240
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155428365
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:00 schreef Slaro het volgende:
HaraldDoornbos twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 21:09:35 Ik zit nu in N-Syrie op 6km van frontlinie met Nusra (al-qaeda). Maar gelukkig dat ik de Thalys van A'dam naar Parijs niet heb genomen... reageer retweet
Wat een idioot zeg, beetje interessant lopen doen, want meneer Doornbos die loopt pas echt gevaar (kies je toch zelf voor kneus).
Wat een debiel ja _O-
Harald is op zijn pik getrapt omdat ie geen aandacht krijgt. :')
pi_155428488
Kom net thuis. Fijn om te lezen dat onze favoriete soort cultuurverrijkers weer van zich heeft doen spreken. :r
pi_155428491
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:12 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Wat een geneuzel.
Nuttige reactie! Goede inhoud ook.
pi_155428511
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:18 schreef bombmannl het volgende:

[..]

Nuttige reactie! Goede inhoud ook.
Meer was het niet waard.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:31:48 #244
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155428820
graag op anoniem
pi_155428994
quote:
Wat is de zin?
pi_155429007
Verbaasd dit alles? Nee.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:45:47 #247
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155429101
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:18 schreef Elfletterig het volgende:
Kom net thuis. Fijn om te lezen dat onze favoriete soort cultuurverrijkers weer van zich heeft doen spreken. :r
Wij bombarderen hen, zij slaan terug. Wat had je anders verwacht?
pi_155429124
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:45 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waar? IS bedoel je?

Je hebt het gewoon over geestelijk afgetakelde figuren.
pi_155429127
quote:

[..]

Ik kan iets gemist hebben, maar ik meende te lezen dat de dader een Marokkaan is. Ik kan me niet herinneren dat Nederland, België of Frankrijk recent bombardementen op Marokko heeft uitgevoerd. Jij kennelijk wel...
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:47:30 #250
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155429131
quote:

[..]

'wij' bombarderen hen die hun (eigen mensen) afslachten. Belangrijke distinctie.
graag op anoniem
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 02:49:50 #251
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155429171
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:47 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik kan iets gemist hebben, maar ik meende te lezen dat de dader een Marokkaan is. Ik kan me niet herinneren dat Nederland, België of Frankrijk recent bombardementen op Marokko heeft uitgevoerd. Jij kennelijk wel...
Jijj weet niet dat er een hoop nationaliteiten bij IS aangesloten zijn? Onder welke steen heb jij geleefd?
pi_155429176
Bepaalde Marokkanen staan gewoon open voor extreem denken. Niet voor niets scoort men zo op de IQ schaal en heeft men vaak geestelijke hulp nodig. Daar is iets aan de hand. Een bruin neefje uit het buitenland die hier pas was gaf aan zeker niet te willen lijken op een Marokkaan trouwens. Ook wel veelzeggend.
pi_155429189
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Jijj weet niet dat er een hoop nationaliteiten bij IS aangesloten zijn? Onder welke steen heb jij geleefd?
Ja. En vanuit Nederland zijn dat vooral Marokkanen.
pi_155429216
quote:
Zo te zien is de marinier met het Bayern Munchen shirt niet gewond geraakt aan zijn arm, de donkere manier in de kleding van de LA Lakers filmt maar lijkt evenmin gewond, een onbekende kale man is behoorlijk gewond geraakt in zijn nek maar bekommert zich om een onbekende man (dat is de man in spijkerbroek misschien dat hij in levensgevaar is) die op de grond ligt, de dader ligt gekneveld op de grond, en een wit hondje heeft de strijd zo te zien ongeschonden doorstaan dat is mooi.

----
Volgens de berichten is een derde Amerikaanse militair betrokken bij het voorkomen van dit drama, mogelijk ligt hij dus zwaar gewond op de grond en is hij de man die we afgevoerd zagen worden op een brancard, dat is nog even wachten.
pi_155429675
quote:

[..]

Als je een getraind militair bent met ervaring met wapens weet je bepaalde geluiden mbt wapens wel beter te plaatsen dan de gemiddelde boerenlul.

En 5 a 10 (21.. 22.. 23 etc) seconden zijn genoeg, er vanuitgaande dat die Marokkaan niet een topschutter is, geeft dit tijd om actie te ondernemen voor een militair, die ook prive gewoon de knop om kunnen gooien en snel kunnen handelen. Bovendien schoot en stak de schutter al in 't rond, dus ze waren 'net' te laat, niet op tijd.

Zoals de user hierboven opmerkte zijn de treinen helemaal niet zo lawaaiig als jij denkt dat ze zijn. Als HSL's lawaai maken dan is er iets goed mis, die horen over de rails te glijden, niet te stuiteren zoals oude bommeltreintjes en in mindere mate de gewone treinen. Met beide heb je dus 0 ervaring en daar pretendeer je vervolgens alles over te weten en er een buitengewone conclusie aan te verbinden. Zoals de meeste BNW'ers doen over zaken waar ze wat over lezen.

[ Bericht 9% gewijzigd door Beathoven op 22-08-2015 03:29:41 ]
pi_155429783
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:22 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Als je een getraind militair bent met ervaring met wapens weet je bepaalde geluiden mbt wapens wel beter te plaatsen dan de gemiddelde boerenlul en 5 a 10 (21.. 22.. 23 etc) seconden, er vanuitgaande dat die Marokkaan niet een topschutter is, geeft genoeg tijd om actie te ondernemen voor een militair. En zoals de user hierboven opmerkte zijn de treinen helemaal niet zo lawaaiig als jij denkt dat ze zijn. Als HSL's lawaai maken dan is er iets goed mis. Met beide heb je dus 0 ervaring en pretendeer je er alles over te weten. Zoals de meeste BNW'ers.
Ja. Maar je verwacht het niet in die situatie. Wat zou jouw reactie zijn als je op vakantie bent?
pi_155429851
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:29 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja. Maar je verwacht het niet in die situatie. Wat zou jouw reactie zijn als je op vakantie bent?
Je bent een pro of je bent het niet.

Als een dokter op vakantie is en iemand krijgt in de nabijheid een hartstilstand, dan herkent hij de symptomen die vaak buiten de patronen liggen die de gemiddelde janlul verwacht. Als er iemand verdrinkt dan herkent een reddingszwemmer het eerder dan wij en is deze beter in staat actie te ondernemen wie dan ook. Het maakt niet uit of men op vakantie is of niet, sommige beroepen doe je voor het leven, ook in je prive. Dat is waarom het ook goed mag verdienen.

En ja, als een militair in een trein het geluid van een kalashnikov hoort die wordt doorgeladen dan is dat een geluid die daar niet hoort he. Alle reden om meteen in actie te komen ipv te blijven zitten en een krantje te lezen omdat het vakantie is. En dat deden ze. Complot, nee.. geluk ja.

P.s. ik ben een boerenlul, ik heb mijn gaves maar daar red ik geen levens mee denk ik ;)

volgende topic.
pi_155429898
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 02:49 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

De dader is een Marokkaan. Er is zijn geen bombardementen op Marokko uitgevoerd.
pi_155429910
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je bent een pro of je bent het niet.

Als een dokter op vakantie is en iemand krijgt in de nabijheid een hartstilstand, dan herkent hij gewoon de symptomen die vaak buiten de patronen liggen die de gemiddelde janlul verwacht. Als er iemand verdrinkt dan herkent een reddingszwemmer het eerder dan ons en is deze beter in staat actie te ondernemen wie dan ook.

En ja, als een militair in een trein het geluid van een kalashnikov hoort die wordt doorgeladen dan is dat een geluid die daar niet hoort he. Alle reden om meteen in actie te komen ipv te blijven zitten en een krantje te lezen omdat het vakantie is. En dat deden ze. Complot, nee.. geluk ja.

P.s. ik ben een boerenlul, ik heb mijn gaves maar daar red ik geen levens mee denk ik ;)

volgende topic.
Onzin. Je bent in een omgeving waar je het verwacht of niet. Ik weet niet wat men verkeerd heeft gedaan maar reageren is dan vaak wat trager. Je hoort dat het mis is. Dan gaat er tijd over heen om dat daadwerkelijk te registreren in een trein in Belgie kan ik mij voorstellen. En dan moet je nog binnen 1 seconde een plan maken.
pi_155429941
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:40 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Onzin. Je bent in een omgeving waar je het verwacht of niet. Ik weet niet wat men verkeerd heeft gedaan maar reageren is dan vaak wat trager. Je hoort dat het mis is. Dan gaat er tijd over heen om dat daadwerkelijk te registreren in een trein in Belgie kan ik mij voorstellen. En dan moet je nog binnen 1 seconde een plan maken.
Zoals ik schreef.. de gemiddelde tijd van het doorladen is 5 seconden. Maar dat is het gemiddelde, ik mag er vanuitgaan dat je weet wat gemiddelde betekend.

Deze Marokkaan kan het best in 10 hebben gedaan afhankelijk van hoe (on)ervaren hij was. En blijkbaar was hij niet zo ervaren anders had hij dat doorladen wel vooraf gedaan. En daar komt bij dat de militairen net iets te laat waren, anders waren er geen slachtoffers gevallen door de kogels, en had de dader geen mes kunnen gebruiken ook. Ze hebben de schade slechts kunnen beperken, niet kunnen voorkomen. Dus dat klopt prima met je registratie-tijd. Professioneel opgetreden maar niet met onverklaarbare skills.

[ Bericht 1% gewijzigd door Beathoven op 22-08-2015 03:49:39 ]
pi_155429957
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:44 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zoals ik schreef.. de gemiddelde tijd van het doorladen is 5 seconden. Maar dat is het gemiddelde, ik mag er vanuitgaan dat je weet wat gemiddelde betekend.

Deze Marokkaan kan het best in 10 hebben gedaan afhankelijk van hoe ervaren hij was. En blijkbaar was hij niet zo ervaren anders had hij dat doorladen wel vooraf gedaan. En daar komt bij dat de militairen net iets te laat waren, anders waren er geen slachtoffers gevallen en door de kogels, en had de dader geen mes kunnen gebruiken ook. Ze hebben de schade slechts kunnen beperken, niet kunnen voorkomen. Dus dat klopt prima met je registratie-tijd.
Doorladen kost minder dan 1 seconde. Daarop snel reageren is niet mogelijk in een situatie als deze. Men verwacht het gewoon niet.
pi_155429964
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:46 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Doorladen kost minder dan 1 seconde. Daarop snel reageren is niet mogelijk in een situatie als deze. Men verwacht het gewoon niet.
iets minder unreal tournament spelen jochie.
pi_155429975
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:48 schreef Beathoven het volgende:

[..]

iets minder unreal tournament spelen jochie.
Gewoon ervaring. Het doorladen kost bij jou 5 seconden? Je weet gewoon zelf niet waar je over praat.
pi_155430049
Je moet je ook afvragen of er niet meer mensen bij betrokken zijn. Marokkanen doen bijna nooit iets zelfstandig.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 04:02:19 #265
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_155430056
Het lijkt allemaal wel erg toevallig, maar als ze hem echt aan het schaduwen waren, dan waren die Amerikanen niet ongewapend geweest, denk ik. Als 'ie al schietend uit de wc was gekomen had 'ie al tientallen mensen om kunnen leggen voordat je hem te pakken had gehad. Als je tegen die tijd zelf tenminste nog niet het loodje had gelegd. M.a.w., dan hadden ze zelf ook wapens gehad om hem snel uit te kunnen schakelen. Je gaat er niet vanuit dat je dat met alleen je blote handen lukt, lijkt me.
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_155430075
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:02 schreef Jane het volgende:
Het lijkt allemaal wel erg toevallig, maar als ze hem echt aan het schaduwen waren, dan waren die Amerikanen niet ongewapend geweest, denk ik. Als 'ie al schietend uit de wc was gekomen had 'ie al tientallen mensen om kunnen leggen voordat je hem te pakken had gehad. Als je tegen die tijd zelf tenminste nog niet het loodje had gelegd. M.a.w., dan hadden ze zelf ook wapens gehad om hem snel uit te kunnen schakelen. Je gaat er niet vanuit dat je dat met alleen je blote handen lukt, lijkt me.
Het meest logische is dat het gewoon militairen waren uit de US gestationeerd in Duitsland. Het hoeft niet altijd spannend te zijn.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 04:15:33 #267
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_155430135
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:04 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het meest logische is dat het gewoon militairen waren uit de US gestationeerd in Duitsland. Het hoeft niet altijd spannend te zijn.
Spannender dan dit hoeft van mij ook niet, eigenlijk. B-)

Zou natuurlijk wel kunnen dat die gast zich al wat zenuwachtig en vreemd gedroeg en dan ze daarom bij de wc zijn gaan luisteren. Ik bedoel, dat iemand nietsvermoedend langs een treinwc loopt en dan denkt 'Goh, hoor ik daar niet het doorschakelen van een kalashnikov?', komt op mij ook een beetje vreemd over. Maar als je toch al het gevoel had dat het geen zuivere koffie was, dan ga je misschien poolshoogte nemen en herken je het geluid. (Zij dan, ikzelf heb geen idee hoe dat klinkt)
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_155430167
quote:
2s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:15 schreef Jane het volgende:

[..]

Spannender dan dit hoeft van mij ook niet, eigenlijk. B-)

Zou natuurlijk wel kunnen dat die gast zich al wat zenuwachtig en vreemd gedroeg en dan ze daarom bij de wc zijn gaan luisteren. Ik bedoel, dat iemand nietsvermoedend langs een treinwc loopt en dan denkt 'Goh, hoor ik daar niet het doorschakelen van een kalashnikov?', komt op mij ook een beetje vreemd over. Maar als je toch al het gevoel had dat het geen zuivere koffie was, dan ga je misschien poolshoogte nemen en herken je het geluid. (Zij dan, ikzelf heb geen idee hoe dat klinkt)
Het kan. Als je het hoort weet ook jij het. Het klinkt zoals vaak in een film....... Maar dan weet je nog niet wat te doen. Want zeker ben je niet. Zeker in een trein. Ik heb er een aardig verhaal over uit Thailand in een kroeg van een vriend van mij. Een werkneemster hoort iemand een wapen doorladen in het toilet. Dat bleek later iemand van de US ambassade te zijn die zijn wapen aan het ontladen was.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 04:21:37 #269
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155430171
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 03:38 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

De dader is een Marokkaan. Er is zijn geen bombardementen op Marokko uitgevoerd.
Inderdaad. En Canadezen, Nederlanders, Australiërs etc... droppen bommen op IS, ook al heeft IS geen aanslagen op hun grondgebied uitgevoerd.
pi_155430187
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Inderdaad. En Canadezen, Nederlanders, Australiërs etc... droppen bommen op IS, ook al heeft IS geen aanslagen op hun grondgebied uitgevoerd.
Dus? Niet goed? Of moet je volkomen Nazi tuig gewoon proberen te stoppen?
pi_155430232
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:21 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Welk IS grondgebied? IS erkent IS, voor de rest bestaat 't niet en zal 't ook nooit bestaan als land.

Je bedoeld de piraten die zich in syrie en irak gevestigd hebben en daar mensenrechten schenden en op een vreedzame manier burgers afslachten?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 04:32:46 #272
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155430245
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:24 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Dus? Niet goed? Of moet je volkomen Nazi tuig gewoon proberen te stoppen?
Het is fuckin oorlog, geen spelletje. Dan moet je niet gaan klagen over het feit dat de aanvaller uit een land komt dat niet gebombardeerd wordt, alsof er regels zijn waaraan ze zich zouden moeten houden.
pi_155430250
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:32 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Het is fuckin oorlog, geen spelletje. Dan moet je niet gaan klagen over het feit dat de aanvaller uit een land komt dat niet gebombardeerd wordt, alsof er regels zijn waaraan ze zich zouden moeten houden.
Men houdt zich aan geen enkele normale regel. Dit is geen normale oorlog.
pi_155430256
Geweld is naar. Oorlog ook. Dit gaat vele stappen verder.
pi_155430276
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:33 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Men houdt zich aan geen enkele normale regel. Dit is geen normale oorlog.
De apen van IS erkennen de mensenrechten niet en wij erkennen hun staat niet. Dus blijft het bij gebagger in de woestijn.

Het plan dat ze hebben staat op papier, ze willen de wereld veroveren. De wereld heeft zich geinformeerd en heef alle reden deze kakkerlakken te ruimen. En IS sympathisanten hebben geen reden om daar tegen te protesteren zolang ze de mensenrechten niet erkennen. Die willen geen eerlijke gang van zaken anders dan een IS wereld, dus hoeft ze dat ook niet te worden gegeven.
pi_155430282
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:46 schreef Beathoven het volgende:

[..]

De apen van IS erkennen de mensenrechten niet en wij erkennen hun staat niet. Dus blijft het bij gebagger in de woestijn.

Het plan dat ze hebben staat op papier, ze willen de wereld veroveren. De wereld heeft zich geinformeerd en heef alle reden deze kakkerlakken te ruimen. En IS sympathisanten hebben geen reden om daar tegen te protesteren zolang ze de mensenrechten niet erkennen. Die willen geen eerlijke gang van zaken anders dan een IS wereld, dus hoeft ze dat ook niet te worden gegeven.
Daar kan je dus weinig mee. En men verbergt zich tussen burgers.
pi_155430296
quote:

Hier leg je ook werkelijk niets mee uit. Eveneens een standaard verhaal om de andere kant weer weg te zetten als idioten. Beiden werken even goed.

Met de eventuele waarheid heeft het weinig te maken. Omdat je nooit weet hoe iets is gepland of verlopen. Je kunt feiten weergeven, maar feitelijk hoeft dat niet de werkelijke situatie weer te geven zoals beoogt.

Ik zeg niet dat dit een false flag zou zijn trouwens. Want dat weet ik natuurlijk niet. Ga gewoon uit van de juistheid van het nieuws.
Voor al uw dwaze oneliners en geavanceerde sofisterij
pi_155430299
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 04:50 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Daar kan je dus weinig mee. En men verbergt zich tussen burgers.
Ja sowieso,

Maar het is geen farc, geen pkk of andere terreurorganisatle die eventueel open staat voor dialoog om meer rechten en het dan wel ok vindt. Het is een nieuwe islamitische doodscult die taktieken van de mexicaanse drugsgangs hebben afgekeken. De media bespelen doen ze als de beste. Ze willen de wereld, geen dialoog.

Als er mensen zijn die denken dat ze met dit soort acties aandacht willen vestigen op problemen dan mogen die ernstig aan zichzelf gaan twijfelen.
pi_155430303
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 05:11 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Ja sowieso,

Maar het is geen farc, geen pkk of andere terreurorganisatle die eventueel open staat voor dialoog om meer rechten en het dan wel ok vindt. Het is een nieuwe islamitische doodscult die taktieken van de mexicaanse drugsgangs hebben afgekeken. De media bespelen doen ze als de beste.
Ja. Ook die kan je moeilijk aanpakken. Het enige wat je werkelijk humaan kan doen is grondtroepen inzetten. En dat helpt niet echt. Als je volkomen aso bezig bent is er een probleem. Maar dat zie je ook deels in Nederland. Mensen die volkomen buiten het boekje gaan komen er vaak mee weg.
pi_155430307
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 05:14 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Ja. Ook die kan je moeilijk aanpakken. Het enige wat je werkelijk humaan kan doen is grondtroepen inzetten. En dat helpt niet echt. Als je volkomen aso bezig bent is er een probleem. Maar dat zie je ook deels in Nederland. Mensen die volkomen buiten het boekje gaan komen er vaak mee weg.
Wat helpt zijn grondtroepen waar ze geen eer aan kunnen behalen. Geen Amerikanen of Europeanen. Geen "kruisvaarders". Daarom is het verstandiger dat landen in het Midden-Oosten dit doen.

En zoals met veel bewegingen met verkeerde ideeen die continue op hun tenen lopen om te overleven komt de klad er weleens in. De aanvoer is al niet meer voldoende. Baghdadi riep op aan iedereen die IS steunde om naar irak en syrie te komen. Zo'n Marokkaan kan dan wel wat doen maar het is meer een fan-actie dan iets waar men op zit te wachten. Meneer durfde waarschijnlijk niet naar Syrie. Dus verwacht geen hoogvliegers in de "sleeping cells". Het is erg daf dit soort psychiatrische patienten vrij rondloopt, maar het meeste tuig is al opgeruimd elders.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 05:26:16 #281
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155430310
Maar waarom een aanslag op een fucking trein? Zijn doel was zoveel mogelijk burgerslachtoffers?
pi_155430314
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 05:23 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Wat helpt zijn grondtroepen waar ze geen eer aan kunnen behalen. Geen Amerikanen of Europeanen. Geen "kruisvaarders". Daarom is het verstandiger dat landen in het Midden-Oosten dit doen.

En zoals met veel bewegingen met verkeerde ideeen die continue op hun tenen lopen om te overleven komt de klad er weleens in. De aanvoer is al niet meer voldoende. Baghdadi riep op aan iedereen die IS steunde om naar irak en syrie te komen. Zo'n Marokkaan kan dan wel wat doen maar het is meer een fan-actie dan iets waar men op zit te wachten. Meneer durfde waarschijnlijk niet naar Syrie. Dus verwacht geen hoogvliegers in de "sleeping cells". Het is erg maar het meeste tuig is al opgeruimd elders.
Het probleem is er en blijft. Niet de ene Marokkaan. Het idee en zo denken en willen. Daar moet je echt iets aan doen. Het probleem blijft dat moslims zelf weinig ondernemen tegen dit soort mensen. Ook Imams moeten wereldwijd zich hard uitspreken. Dat gebeurt niet echt. Wat je wel ziet en hoort is dat er meer hardheid is. Dat hoor ik ook van islamitische familie. Dat je in Europa eerder aangesproken wordt op zaken. Dat is erg zorgelijk.
pi_155430315
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 05:26 schreef Twiitch het volgende:
Maar waarom een aanslag op een fucking trein? Zijn doel was zoveel mogelijk burgerslachtoffers?
Het was gewoon een simpele ziel zonder echt plan waarschijnlijk.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 05:38:42 #284
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_155430323
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 05:29 schreef mastertephon het volgende:

[..]

Het was gewoon een simpele ziel zonder echt plan waarschijnlijk.
Dat lijkt er wel op. Maar wel een simpele ziel met een volautomatisch wapen. Ik ben benieuwd hoeveel simpele zielen er nog rondlopen.
pi_155430324
quote:

[..]

Het probleem is er en blijft. Niet de ene Marokkaan. Het idee en zo denken en willen. Daar moet je echt iets aan doen. Het probleem blijft dat moslims zelf weinig ondernemen tegen dit soort mensen. Ook Imams moeten wereldwijd zich hard uitspreken. Dat gebeurt niet echt. Wat je wel ziet en hoort is dat er meer hardheid is. Dat hoor ik ook van islamitische familie. Dat je in Europa eerder aangesproken wordt op zaken. Dat is erg zorgelijk.
Nederland zou net als Turkije een overheidsorgaan moeten krijgen die de teksten uitschrijft voor imams, die ook gewoon saaie ambtenaren zijn.

Wij hebben de vrije markt waarin iedere salafist en wahabist maar zn persoonlijke gal kan spuwen en tot jihad kan oproepen. Dat radicale tuig heeft in Turkije geen schijn van kans omdat ze niet in 't systeem komen. En zie je daar dus ook weinig gebrainwashte zaadcellen.
pi_155430325
quote:
9s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 05:38 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat lijkt er wel op. Maar wel een simpele ziel met een volautomatisch wapen. Ik ben benieuwd hoeveel simpele zielen er nog rondlopen.
Veel. Het probleem is meer dat die figuren, in een soort van psychose, makkelijk aan dit soort wapens kunnen komen. Het is bij bepaalde figuren een soort van domme haat. Daar kan je weinig aan doen.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 06:20:33 #287
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155430361
quote:

[..]

Moslims doen hier niet veel tegen, wamt ze zien het vaak als complot/false flag. Mocht dat niet gedacht worden, dan is er een kans dat de actir wordt toegejuicht.
graag op anoniem
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 06:33:38 #288
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155430386
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 05:23 schreef Beathoven het volgende:
Meneer durfde waarschijnlijk niet naar Syrie.
quote:
Spanish newspaper El País has named him as Ayoub El Kahzzani. It says he was living in Spain until 2014 before moving to France and going to Syria.
http://www.telegraph.co.u(...)n-sparks-terror.html
pi_155430547
Verdacht gedrag is goed te herkennen, vorige week nog liep ik door de stad en het viel me op dat drie gasten zich verdacht gedroegen, ze waren meer met de omgeving bezig dan met elkaar. Ik besloot vanuit een winkel even te kijken wat ze van plan waren en heb maar even een foto gemaakt. Mijn geduld werd "beloond"; één van de gasten trok een fiets met kinderzitje uit het rek en reed met een wheelie weg van z'n vrienden. Had ik om de hoek gestaan had ik ook vast wel de "klak" van het fietsslot gehoord, maar echt nodig was het niet. De eigenaresse sprak ik later, het schijnt dat de fiets verderop weer op slot stond, op de plek waar ik ze weer zag verzamelen. De foto is uiteraard doorgestuurd naar de politie.
Ik heb niet ingegrepen, mijn organen zijn me namelijk heilig. Het leken me trouwens "arme" jongens, ze hadden vast geen keus.

[ Bericht 1% gewijzigd door Toga op 22-08-2015 07:56:43 ]
Racist
pi_155430965
De mannen zaten vrijdag met elkaar in hetzelfde treinstel toen ze opeens een man met ontbloot bovenlijf uit de wc zagen komen met een geweer over zijn schouder. Een treinmedewerker rende door de coupé nadat er al was geschoten, vertelt zakenman Norman. „Ik zag de man met de kalasjnikov en dook naar beneden in mijn stoel.”
De militairen Skarlatos en Stone grepen daarna meteen in. „Mijn vriend Alek schreeuwde: pak hem. Mijn vriend Spencer stond meteen op om die man te pakken, gevolgd door Alek en mijzelf”, zegt student Sadler tegen CNN. „Wij sloegen hem met zijn drieën in elkaar.”
Stone is volgens de drie de grote held in het verhaal. Hij rende 10 meter richting de verdachte en pakte het geweer van hem af. Samen met de drie anderen wist de militair hem te overmeesteren en tegen de grond te drukken. De man haalde echter een mes tevoorschijn en stak Stone.
Sadler heeft de verdachte daarna met hulp van Norman weten vast te binden. Volgens de student raakte Stone gewond aan zijn hoofd, nek en duim. Desondanks bleef hij helpen. „Zelfs toen hij gewond was, heeft hij een andere man geholpen die ook was gestoken”, vertelt Sadler.
Stone ligt nog in het ziekenhuis en maakt het volgens de mannen naar omstandigheden goed. „Maar als er iemand was doodgeschoten, was het Spencer geweest. We hebben geluk gehad.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)elen_bloedbad__.html

Lijkt me ook logisch, al die mannen in die coupés gaan heus wel op zo'n vent af, wat dacht je nou? Iemand op straat ren je van weg, iemand in een kleine ruimte die pak je, ook al kost het je eigen leven want dat had het sowieso wel gekost.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:01:37 #292
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_155430986
Een sporttas met 9 rammelende kalashnikov magazijnen pakken is ook wel een aardig karakteristiek geluid. Kan me voorstellen dat dat je triggert om misschien achter iemand aan te lopen om te checken.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:02:19 #293
78918 SeLang
Black swans matter
pi_155430990
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 08:57 schreef Loekie1 het volgende:

Lijkt me ook logisch, al die mannen in die coupés gaan heus wel op zo'n vent af, wat dacht je nou? Iemand op straat ren je van weg, iemand in een kleine ruimte die pak je, ook al kost het je eigen leven want dat had het sowieso wel gekost.
Lekker makkelijk gezegd. Je eigen leven proberen te redden is hier de natuurlijke reactie, niet 10 meter naar een kerel met Kalashnikov toe rennen.

Die mannen zijn helden! _O_
Daar valt niets op af te dingen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_155430999
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Lekker makkelijk gezegd. Je eigen leven proberen te redden is hier de natuurlijke reactie, niet 10 meter naar een kerel met Kalashnikov toe rennen.

Die mannen zijn helden! _O_
Dat sowieso. Die ene had nog een baardje ook, misschien is de dader daarvan in de war geraakt. Misschien wel een medemoslim!
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:08:17 #295
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_155431041
Gelukkig waren die Amerikanen er om de dag te redden. Aan die Fransen heb je niks.

quote:
French actor Jean-Hugues Anglade cut his hand smashing the alarm glass
http://www.bbc.com/news/world-europe-34023361
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:10:42 #296
424655 MisterCe
The B but not the C
pi_155431055
Amsterdam
Als noodmaatregel heeft de Franse regering per direct alle stageplaatsen "on hold" gezet. De Fransen hebben tot nader orde besloten de verdeling van alle stageplekken te laten verlopen via de regering. Van bestaande stageplaatsen zal onderzocht worden hoe de toewijzing tot stand is gekomen. Mochten er onrechtmatigheden zich hebben voorgedaan dan zullen de betreffende stageplaatsen ongeldig worden verklaard.

http://www.telegraaf.nl/f(...)stageplaatsen__.html
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:11:01 #297
862 Arcee
Look closer
pi_155431058
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:48 schreef Joosie200 het volgende:
Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
Die Amerikanen. _O_
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_155431085
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:11 schreef Arcee het volgende:

[..]
Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
Klopt niet, ze zaten gewoon in een coupé toen de dader binnenstapte. Wat de actie nog véél moediger maakt.
pi_155431102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Klopt niet, ze zaten gewoon in een coupé toen de dader binnenstapte.
Nog steeds helden
pi_155431136
Het is maar een incident toevallig door een Noord Afrikaan.... moet je verder niets achter zoeken.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2015 @ 09:21:02 #301
862 Arcee
Look closer
pi_155431172
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 09:14 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Klopt niet, ze zaten gewoon in een coupé toen de dader binnenstapte. Wat de actie nog véél moediger maakt.
Inderdaad, totale eindbazen.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')