abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155422130
Drie gewonden blijkbaar in de Thalys.
stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 19:34:43 BREKEND: Man met vuurwapens en messen verwondt drie personen in #Thalys van Amsterdam naar Parijs. Overmeesterd bij Arras (N-Frankrijk) reageer retweet
quote:
Man pleegt aanslag in Thalys

Op het station van de Franse stad Arras is een man opgepakt na een schietpartij in een trein van de Thalys. De trein kwam uit Amsterdam en ging richting Parijs.

Drie mensen zijn in de trein gewond geraakt, nadat de man met een kalasjnikov het vuur opende op zijn medepassagiers. Hij werd daarna overmeesterd door Amerikaanse passagiers.

De Franse politie denkt aan een terreuraanslag.

Update 20.06 uur:
Volgens de Franse krant La Voix du Nord is de dader een man van Noord-Afrikaanse afkomst. Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
mag het weten
pi_155422183
NS reclame net: met de Thalys naar Parijs, 78% korting.

Beetje :')
pi_155422226
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:49 schreef bombmannl het volgende:
NS reclame net: met de Thalys naar Parijs, 78% korting.

Beetje :')
Het leven gaat door he.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 22:51:37 #4
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155422265
Jullie kunnen ook allemaal moslim worden, dan was dit niet gebeurd :^)
graag op anoniem
pi_155422295
Deze hippie ziet er toch niet uit als een marinier?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150821_01828282
pi_155422297
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
Want in landen met alleen maar moslims gelukkig geen aanslagen.
pi_155422397
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Want in landen met alleen maar moslims gelukkig geen aanslagen.
Ja, in landen met alleen maar moslims is iedereen blij, vrolijk en gelukkig!!

Vooral de kindertjes!
pi_155422405
Trouwens geen verrassing dat de dader vermoedelijk uit België komt. Daar is het echt een zootje met radicale moslims(groepen).
pi_155422424
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef vaneiges het volgende:
Deze hippie ziet er toch niet uit als een marinier?

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150821_01828282

Toevallig had deze marinier een verkleedpartijtje :')
pi_155422431
rConflictNews twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 22:54:48 MORE: Terror suspect that 2 @USMC took down on a #French train today lived in Spain, had ties to extremist Islam - @francetvinfo #Thalys reageer retweet
pi_155422499
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Die man links was dan wss verkleed als Mike uit Breaking Bad. (Hij lijkt wel wat op hem)
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_155422507
In het nieuws werd het zo gebracht, de mariniers hoorden het doorladen op het toilet, hierna wilden ze deze man ondervragen, waarna hij begon te schieten en overmeesterd is.

In de Franse media wordt ook gezegd dat deze verdachte al bekend was bij justitie.
pi_155422548
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:57 schreef luxerobots het volgende:
In het nieuws werd het zo gebracht, de mariniers hoorden het doorladen op het toilet, hierna wilden ze deze man ondervragen, waarna hij begon te schieten en overmeesterd is.
Meneer, wij dachten te horen dat u een AK47 aan het doorladen was. Kan dit kloppen en waarom doet u dit?
pi_155422554
quote:
Als ik op het toilet zit klinkt het ook alsof ik aan het doorladen ben
pi_155422568
Respect voor deze mannen. ^O^
Your opinion of me is none of my business.
pi_155422582
quote:

In de Franse media wordt ook gezegd dat deze verdachte al bekend was bij justitie.
Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.

Ik vraag me af of deze mensen ook een geloof aanhangen. Het zou wel een en ander verklaren.
pi_155422608
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De terrorist had al schoten gelost en ging doorladen op de wc. Z'n eerste magazijn leeggepangpangd met maar 1 of 2 schampschotten als resultaat? In een kooi waar 554 infidels in opgesloten zitten? Eh.. extremistische faalhaas of wat?
pi_155422609
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.

Ik vraag me af of deze mensen ook een geloof aanhangen. Het zou wel een en ander verklaren.
Het leven is een groot filmscript jongen.
pi_155422651
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Het leven is een groot filmscript jongen.
En jou wereld is zo te zien zwart/wit
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:01:07 #20
434283 topdeck
graag op anoniem
pi_155422653
A M E R I C A

graag op anoniem
pi_155422657
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:01 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

En jou wereld is zo te zien zwart/wit
*jouw
pi_155422675
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef vaneiges het volgende:

[..]

De terrorist had al schoten gelost en ging doorladen op de wc. Z'n eerste magazijn leeggepangpangd met maar 1 of 2 schampschotten als resultaat? In een kooi waar 554 infidels in opgesloten zitten? Eh.. extremistische faalhaas of wat?
Wat is de bron van deze versie?
pi_155422687
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:58 schreef disasterbutton het volgende:

[..]

Als ik op het toilet zit klinkt het ook alsof ik aan het doorladen ben
:')
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155422691
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet logisch
pi_155422729
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik zet de nieuwsfeiten achter elkaar.
pi_155422738
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:01 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

*jouw
Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.
pi_155422783
:O
pi_155422811
Maar goed, je kan dus eigenlijk rustig stellen dat Europa deze keer aardig ontsnapt is aan een bloedbad dat die van Charlie Hebdo had kunnen doen verbleken qua slachtoffers, gezien het aantal extra clips dat die gek bij zich had.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_155422817
quote:

[..]

Het boeit me niet.
Ik ben blij dat er niet meer gewonden zijn en ehb spijt dat die terrorist niet is afgeschoten of kans maakt op doodstraf
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:06:18 #30
12172 Rabieluh
Pronopower! Fight the ploon!
pi_155422818
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.
Wat kunnen we verder met dat bericht dan, aannemen dat het klopt, okay, aannemen dat het niet klopt, ja fijn, in beide situaties, wat dan? We waren er niet bij dus zeker weten zullen we het nooit doen.

Er is een man die mensen wou doodschieten overmeesterd door andere mannen, thats it.
Recht zo die gaat, braaf zo die heen.
pi_155422899
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Meneer is op zijn pik getrapt omdat iemand het niet eens is met zijn versie van de waarheid.

Er lopen vele militairen rond in Europa. Die reizen ook met Thalys. Bij die mensen gaat waarschijnlijk sneller een alarmbel af dan bij de meeste reizigers. Ze vangen iets op en overmeesteren de man. Kan toch gebeuren.
pi_155422901
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:06 schreef Rabieluh het volgende:

[..]

Wat kunnen we verder met dat bericht dan, aannemen dat het klopt, okay, aannemen dat het niet klopt, ja fijn, in beide situaties, wat dan? We waren er niet bij dus zeker weten zullen we het nooit doen.

Er is een man die mensen wou doodschieten overmeesterd door andere mannen, thats it.
Precies, hij wil waarschijnlijk dat mensen allemaal scenarios gaan verzinnen :') terwijl juist ieder normaal denkend mensen op de eerste informatie afgaat en daarop reageert.
pi_155422911
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:06 schreef 9h05t het volgende:

[..]

Het boeit me niet.
Ik ben blij dat er niet meer gewonden zijn en ehb spijt dat die terrorist niet is afgeschoten of kans maakt op doodstraf
Vindt de terrorist zelf ook jammer.
pi_155422957
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Ik zet de nieuwsfeiten achter elkaar.
Lijkt me onlogisch dat hij schiet, daarna naar het toilet gaat om te herladen.
En ook nog eens als een blinde schiet.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_155422977
quote:

[..]
Ik snap 'm niet, leg eens uit? Wat heeft het geloof (van de mariniers?) hier mee te maken?
Voor mij maakt het geen ene moer uit of die mariniers de terrorist al volgden vóór, tijdens of pas na het bezoek van het schijthokje. Het gaat hier om de dader. Wat zou het geloof van de mariniers verklaren?
Racist
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:11:11 #36
12172 Rabieluh
pi_155422991
Heeft die user die nu in de thalys al militairen gespot? Misschien dat ze dien nu overal uit voorzorg maar meteen laten meereizen.
pi_155423129
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:08 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Meneer is op zijn pik getrapt omdat iemand het niet eens is met zijn versie van de waarheid.

Er lopen vele militairen rond in Europa. Die reizen ook met Thalys. Bij die mensen gaat waarschijnlijk sneller een alarmbel af dan bij de meeste reizigers. Ze vangen iets op en overmeesteren de man. Kan toch gebeuren.
Mijn versie van de waarheid :').

Statistisch gezien is het officiële verhaal waarschijlijk, minder aannemelijk dan de theorie waar een marinier een target schaduw en pas bij een escalatie ingrijpt.

Dat is het idee wat ik heb bij de informatie die NU vrijgegeven is. De kans is best aanwezig dat dit morgen anders is als er meer bekend is.

Misschien moet je eens naar een kerk, daar zijn ze ook gek op mensen die alles aannemen zonder zelf na te denken :D
pi_155423130
Wat een onzin over Amerika die de man lieten schaduwen etc. Die soldaten kunnen toch ook gewoon vakantie hebben? Die gasten merken een verdacht trekje sneller op dan een normale mens. Ook zijn die gasten continue bezig met screenen van mensen, dat gaat gewoon vanzelf. Die schutter is gewoon dom om een sporttas mee de wc in te nemen. Hoe wek je argwaan? Maar dan moet je nog mensen hebben die durven in te grijpen en durven polshoogte te nemen, en daarom zijn die gasten marinier geworden. Toeval bestaat wel.
Niet Fokken met mij.
pi_155423143
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:10 schreef Toga het volgende:

[..]

Ik snap 'm niet, leg eens uit? Wat heeft het geloof (van de mariniers?) hier mee te maken?
Voor mij maakt het geen ene moer uit of die mariniers de terrorist al volgden vóór, tijdens of pas na het bezoek van het schijthokje. Het gaat hier om de dader. Wat zou het geloof van de mariniers verklaren?
Nee hij vindt dat mensen te makkelijk iets geloven. In dit geval de officiële versie.
Dat moeten welhaast mensen zijn die zo stom zijn om ook te geloven volgens hem.

Die mensen geloven alles dus zomaar zonder enig bewijs. Dat er voor zijn versie evenmin bewijs is doet er niet toe. Hij denkt immers wel kritisch volgens zichzelf.
pi_155423215
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Statistisch gezien is het officiële verhaal waarschijlijk, minder aannemelijk dan de theorie waar een marinier een target schaduw en pas bij een escalatie ingrijpt.

Dat is het idee wat ik heb bij de informatie die NU vrijgegeven is. De kans is best aanwezig dat dit morgen anders is als er meer bekend is.

Misschien moet je eens naar een kerk, daar zijn ze ook gek op mensen die alles aannemen zonder zelf na te denken :D
Je ziet toch dat ik er juist wel over na heb gedacht. Voor fantasten zoals jij hebben ze trouwens ook speciale huizen. :')
pi_155423246
Wat een onzin wordt hier rondgestrooid, nu al een False Flag Operatie onder meer, hiervoor is toch BNW ooit gemaakt?!
pi_155423327
quote:

[..]

Amerikaanse mariniers wachten niet tot escalatie , die regelen belastend bewijs in Guantanamo ;)
Het zou kunnen maar het Belangrijkste is dat ie opgepakt is en nooit het daglicht meer ziet
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:21:52 #43
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_155423391
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:20 schreef 9h05t het volgende:

[..]
en nooit het daglicht meer ziet
Hoe lang zou hij kunnen krijgen? Hij wordt berecht in Frankrijk neem ik aan?
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_155423430
Brave New World

Kan geen kwaad hier.
pi_155423528
Hier verdween iets tot 2 keer toe. Mods schaduwen iemand.
pi_155423532
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Wat een onzin over Amerika die de man lieten schaduwen etc. Die soldaten kunnen toch ook gewoon vakantie hebben? Die gasten merken een verdacht trekje sneller op dan een normale mens. Ook zijn die gasten continue bezig met screenen van mensen, dat gaat gewoon vanzelf. Die schutter is gewoon dom om een sporttas mee de wc in te nemen. Hoe wek je argwaan? Maar dan moet je nog mensen hebben die durven in te grijpen en durven polshoogte te nemen, en daarom zijn die gasten marinier geworden. Toeval bestaat wel.
Want die terrorist is vast de enige nerveuze reiziger. En mariniers die pikken dat feilloos op, zo door een wc-deur heen.

Dat van die sporttas heb ik geopperd, helemaal niet zeker.
pi_155423569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:25 schreef opperkleurder het volgende:
Hier verdween iets tot 2 keer toe. Mods schaduwen iemand.
Ah ik dacht dat ik op preview had geklikt.
pi_155423587
De kans dat 2 mannen die ongewapend in staat zijn een zwaar bewapende terrorist uit te schakelen zich bevinden op het balkon in een Thalys, voor de deur van de wc waar de terrorist zijn Kalashnikov gaat laden lijkt mij ook verwaarloosbaar klein. De kans dat deze bij de geheime diensten bekende terrorist geschaduwd werd komt op mij een stuk geloofwaardiger over. Kan ook allemaal nog fake zijn om ons te doen geloven dat "ze" echt wel bovenop de risicomoslims zitten.
pi_155423606
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Want die terrorist is vast de enige nerveuze reiziger. En mariniers die pikken dat feilloos op, zo door een wc-deur heen.

Dat van die sporttas heb ik geopperd, helemaal niet zeker.
Als ik met de IC van/naar Brussel reis pik ik feilloos de zakkenrollers er uit. Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
pi_155423633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ah ik dacht dat ik op preview had geklikt.
Hou die onzin even buiten dit topic.
pi_155423659
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef vaneiges het volgende:
De kans dat 2 mannen die ongewapend in staat zijn een zwaar bewapende terrorist uit te schakelen zich bevinden op het balkon in een Thalys, voor de deur van de wc waar de terrorist zijn Kalashnikov gaat laden lijkt mij ook verwaarloosbaar klein. De kans dat deze bij de geheime diensten bekende terrorist geschaduwd werd komt op mij een stuk geloofwaardiger over. Kan ook allemaal nog fake zijn om ons te doen geloven dat "ze" echt wel bovenop de risicomoslims zitten.
Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.
pi_155423682
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
Ja en dan ben je bekeerd naar een sjiiet en wordt je alsnog afgemaakt door soennieten, of andersom. Religie van vrede.
pi_155423697
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:

[..]

Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.
Eentje was een Brit toch?
pi_155423711
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:29 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Ja
pi_155423737
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:29 schreef vaneiges het volgende:

[..]

Nog steeds een marinier, maar die gebruiken ze niet, bovendien schijnen er 4 Amerikaanse soldaten in de buurt te zijn geweest?? Hoe dan ook, veel details moeten inderdaad nog naar buiten komen, maar als hij geschaduwd werd zou het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het een Amerikaan of Brit is die in de achtervolging gaat.
pi_155423791
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Slaro het volgende:

[..]

Nog steeds een marinier, maar die gebruiken ze niet, bovendien schijnen er 4 Amerikaanse soldaten in de buurt te zijn geweest?? Hoe dan ook, veel details moeten inderdaad nog naar buiten komen, maar als hij geschaduwd werd zou het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het een Amerikaan of Brit is die in de achtervolging gaat.
Hoezo kan een Amerikaan of Brit niet in dienst zijn van de Franse inlichtingendienst? Mij lijkt het juist slim.
pi_155423825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:21 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Hoe lang zou hij kunnen krijgen? Hij wordt berecht in Frankrijk neem ik aan?
Ik vrees niet lang genoeg. zal weer een sociaal geval worden van een "slechte jeugd" en "geen kansen"
of " gediscrimineerd" om vervolgens met de mantel der liefde te bedekken en de volgende lading immigranten binnen te hengelen
pi_155423828
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Als ik met de IC van/naar Brussel reis pik ik feilloos de zakkenrollers er uit. Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
Jij zou dan ook een prima spion zijn die de zakkenrollers en terroristen er feilloos uitpikt.
pi_155423838
Titel van de krant moest zijn:

Man schiet 3 ongelovigen neer na heldendaad
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_155423842
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:31 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo kan een Amerikaan of Brit niet in dienst zijn van de Franse inlichtingendienst? Mij lijkt het juist slim.
Het gaat er niet om dat het niet zou kunnen, maar van al die geheim agenten die ze hebben, waarom zouden ze voor deze achtervolging dan net een Amerikaan of Brit inzetten? Dat slaat nergens op?
pi_155423862
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Titel van de krant moest zijn:

Man schiet 3 ongelovigen neer na heldendaad
Iedereen Gelooft, doe eens wat minder dom, Islamieten die je hoofd eraf willen snijden is niet erger dan de Discriminatie die jij probeert te propaganderen hier.
pi_155423876
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij zou dan ook een prima spion zijn die de zakkenrollers en terroristen er feilloos uitpikt.
Het is dan ook een open sollicitatie. Reacties kunnen per DM.
pi_155423891
quote:

[..]

Hypothetisch gezien heb je naast de laatste nieuwsberichten, er is nog niet eens een officiel verhaal, andere mogelijke scenario's.

Ben wel benieuwd hoe je statistische onderbouwing er uitziet. Welke toets gebruik je, wat is de data? Jij vind waarschijnlijk een alternatief scenario waarschijnlijker, dat is wat anders dan dat je dat kan concluderen uit al bestaande data met een statistische analyse.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_155423922
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
Dat is idd zo. Moslim met een sporttas in een Thalys met 554 reizigers zou ik ook dubbelchecken. Maar ik kan hem niet met blote handen uitschakelen. ;(
pi_155423927
Iemand een idee waar het precies gebeurd is. Hij is in Arras opgepakt. Maar waar bevondt de trein zich wanneer het incident gebeurde. Is het in België dan zal het terreurdreigingsniveau terug omhoog gaan.
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_155423934
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iemand een idee waar het precies gebeurd is. Hij is in Arras opgepakt. Maar waar bevondt de trein zich wanneer het incident gebeurde. Is het in België dan zal het terreurdreigingsniveau terug omhoog gaan.
Atrecht heet die plaats dus even opletten graag.
pi_155423939
quote:
Tussen Brussel en Parijs, voor de afslag naar Arras.
pi_155423952
quote:
In Brussel opgestapt, maar op Frans grondgebied is er geschoten.
pi_155424043
quote:
stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 23:32:36 #Thalys: Volgens de Belgische krant @LeSoir had de mislukte aanslag plaats op Belgisch grondgebied. http://t.co/xRnAP7igx5 reageer retweet
pi_155424049
Misschien moeten we maar weer de grenzen sluiten.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:39:31 #71
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424082
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:

[..]

Je weet toch helemaal niet of het Amerikaanse Mariniers zijn.

De enige vraag die je kunt stellen is: Was het toeval, of liep deze terrorist al langer in het oog van een veiligheidsdienst.
The End Times are wild
pi_155424084
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien moeten we maar weer de grenzen sluiten.
Ja want in België/Nederland zelf kan zoiets nooit gebeuren. :')
pi_155424102
De eerste nieuwsberichten als een officieel verhaal neerzetten en je daar tegen afzetten door te doen alsof je zelf wel nadenkt begint ook een way of life te worden.

Het afzetten tegen het officiele gezag, het morele gelijk op zelfstandig nadenken claimen en alternatieve scenario's bedenken zonder dat er bewijs is dat een scenario suggereert. Het is een terugkerend patroon bij allerlei soorten incidenten, maar heeft weinig van doen met waarheidsvinding. Meer een roep om aandacht, jezelf uit de massa profileren en daardoor unieker lijken.
pi_155424130
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De eerste nieuwsberichten als een officieel verhaal neerzetten en je daar tegen afzetten door te doen alsof je zelf wel nadenkt begint ook een way of life te worden.

Het afzetten tegen het officiele gezag, het morele gelijk op zelfstandig nadenken claimen en alternatieve scenario's bedenken zonder dat er bewijs is dat een scenario suggereert. Het is een terugkerend patroon bij allerlei soorten incidenten, maar heeft weinig van doen met waarheidsvinding. Meer een roep om aandacht, jezelf uit de massa profileren en daardoor unieker lijken.
Dit _O_
pi_155424142
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je weet toch helemaal niet of het Amerikaanse Mariniers zijn.

De enige vraag die je kunt stellen is: Was het toeval, of liep deze terrorist al langer in het oog van een veiligheidsdienst.
Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.

En nogmaals, mariniers of niet, waarom nou Amerikanen?
Wat zou de reden zijn?
pi_155424150
quote:

Klopt, en op FOK! schijnen een hoop mensen dat probleem te hebben. Heel irritant.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155424193
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:41 schreef Slaro het volgende:

[..]
Wat zou de reden zijn?
Brave New World
pi_155424219
2 dagen geleden heeft een IS strijder wel België bedreigt:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)zen-en-scholen.dhtml

Mss dat de politie eens een verband kan vinden tussen de 2
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:44:12 #79
12172 Rabieluh
pi_155424231
quote:

Dit is wel een mooie ja.
pi_155424234
quote:

eens
pi_155424245
quote:
Je snapt hopelijk dat ik juist het BNW-gehalte hier wat naar beneden probeer te brengen.
pi_155424279
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
2 dagen geleden heeft een IS strijder wel België bedreigt:

http://www.hln.be/hln/nl/(...)zen-en-scholen.dhtml

Mss dat de politie eens een verband kan vinden tussen de 2
Dader is in BE opgestapt
pi_155424334
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:11 schreef Rabieluh het volgende:
Heeft die user die nu in de thalys al militairen gespot? Misschien dat ze dien nu overal uit voorzorg maar meteen laten meereizen.
Ik ben ondertussen thuis, maar heb helemaal niets gemerkt van veiligheidsmaatregelen. Kaartcontrole in de trein (na een uur reizen pas). Geen militairen of politie gezien op de trein. Sterker nog, op Gare du Nord werd alleen opgeroepen dat de trein in onderhoud was en dat er verder niets bekend was waarom.
60 HRC
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:46:45 #84
441090 crystal_meth
has new fav drug
pi_155424338
quote:

[..]

Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.

Wat zou de reden zijn?
NSA/GCHQ onderscheppen gegevens over een nakende aanslag, sturen Amerikaanse mariniers achter en maken de Europeanen op die manier duidelijk dat ze niet moeten klagen over NSA spionage?
Als we toch aan het speculeren zijn....
are we infinite or am I alone
pi_155424353
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:45 schreef 9h05t het volgende:

[..]

Dader is in BE opgestapt
Die bedreiger is juist van BElgië
pi_155424366
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:46 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

NSA/GCHQ onderschept gegevens over een nakende aanslag, sturen een Amerikaanse mariniers achter en maken de Europeanen op die manier duidelijk dat ze niet moeten klagen over NSA spionage?
Als we toch aan het speculeren zijn....
Amerika dus gebruikt helemaal geen mariniers voor dit soort operaties :') :').
Nogmaals.
pi_155424396
quote:

Vraagtekens zetten bij het eerste verhaal is al jezelf als uniek profileren? Psychologie van de koude grond.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:51:04 #88
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424484
quote:

[..]

Wat zou de reden zijn?
Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.
The End Times are wild
pi_155424495
quote:
De eerste nieuwsberichten tweets als een officieel verhaal neerzetten
:')
pi_155424567
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.
Wel retegenant als de Amerikanen dit moeten doen omdat we zelf met onze kop in het zand zitten te niksen.
pi_155424586
Wel enge gedachte, heb net 2,5 uur in de Thalys gezeten en als een of andere relioot daar een AK47 trekt kan je dus echt helemaal nergens heen. Als die idioot niet heel snel onschadelijk gemaakt was dan had hij gemakkelijk tientallen mensen kunnen vermoorden.
60 HRC
pi_155424590
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is dus flauwekul, het is dat we zo ontzettend veel delen met de Amerikanen, maar de Amerikanen zijn hier helemaal niet 'de baas' om het zo maar even uit te drukken, de Nederlandse inlichtingendiensten weten alles zelf al wat hier gebeurt, Amerikanen zijn alleen wat gewiekster zo nu en dan.

Hoe dan ook, als het geen Amerikanen zijn dan zien we dan wel weer, maar tot dusverre is dat wordt gesteld dus moeten we het maar even mee doen en ik zie geen reden om Amerikaanse troepen in te zetten, laat staan dat Amerikaanse troepen aanslagen in Europa gaan voorkomen, wat ze doen is het netjes inlichten van de inlichtingendiensten in bijvoorbeeld Nederland, België, of Frankrijk en vervolgens hun het vuile werken dus laten opknappen.
pi_155424625
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 22:54 schreef bombmannl het volgende:
Trouwens geen verrassing dat de dader vermoedelijk uit België komt. Daar is het echt een zootje met radicale moslims(groepen).
Waar precies? Ik ken Antwerpen wel redelijk, heb er een korte periode van 2 maanden gewoond. Dat schijnt een van de "ergste" steden te zijn qua immigratie maar ik vond het erg meevallen. Aardige mensen. Zowel met joden als moslims gesproken. Ik ben de radicalen daar in elk geval niet tegengekomen.
pi_155424633
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Vraagtekens zetten bij het eerste verhaal is al jezelf als uniek profileren? Psychologie van de koude grond.
Uh nee en dat zeg ik ook niet.

Maar goed, wie de schoen past..
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:56:59 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424670
Dat vier Mariniers in een de coupe van de Thalys aanwezig zijn, nietsvermoedend, boven het geluid van een rijdende trein uit, het geluid van het laden van een Kalashnikov hoort (en het je opvalt zonder erop voorbereid te zijn), en vervolgens hieruit de juiste conclusie trekt dat een terrorist op de WC zich voorbereid op een aanslag, en binnen 3 tot 5 seconden een plan hebt gemaakt en hebt kunnen ingrijpen op die terreurdaad, is echt een uiterst onwaarschijnlijk verhaal. Een kans van 1/1000

Dat deze man in de gaten werd gehouden door om het even welke inlichtingendienst dan ook, dat hij een kaartje op de Thalys bestelde en dat die dienst dit opviel, dat er 4 mannen opdracht kregen die man te schaduwen en in te grijpen als hij iets van plan was, dat verhaal 1 de wereld in werd gebracht om de bronnen van die inlichtingendienst te beschermen, nou, dát is een veel waarschijnlijker verhaal.
The End Times are wild
pi_155424671
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:54 schreef HardMetal het volgende:
Wel enge gedachte, heb net 2,5 uur in de Thalys gezeten en als een of andere relioot daar een AK47 trekt kan je dus echt helemaal nergens heen. Als die idioot niet heel snel onschadelijk gemaakt was dan had hij gemakkelijk tientallen mensen kunnen vermoorden.
Wat doet zoiets met hoe je over radicale moslims denkt?
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 23:57:29 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155424685
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:54 schreef HardMetal het volgende:
Dat is leven in het derde Millenium
The End Times are wild
pi_155424699
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:56 schreef LXIV het volgende:
Dat vier Mariniers in een de coupe van de Thalys aanwezig zijn, nietsvermoedend, boven het geluid van een rijdende trein uit, het geluid van het laden van een Kalashnikov hoort (en het je opvalt zonder erop voorbereid te zijn), en vervolgens hieruit de juiste conclusie trekt dat een terrorist op de WC zich voorbereid op een aanslag, en binnen 3 tot 5 seconden een plan hebt gemaakt en hebt kunnen ingrijpen op die terreurdaad, is echt een uiterst onwaarschijnlijk verhaal. Een kans van 1/1000

Dat deze man in de gaten werd gehouden door om het even welke inlichtingendienst dan ook, dat hij een kaartje op de Thalys bestelde en dat die dienst dit opviel, dat er 4 mannen opdracht kregen die man te schaduwen en in te grijpen als hij iets van plan was, dat verhaal 1 de wereld in werd gebracht om de bronnen van die inlichtingendienst te beschermen, nou, dát is een veel waarschijnlijker verhaal.
edit: laat ook maar, ben er al wel klaar mee.
pi_155424719
Devildogs! _O_
"Academics, people who know the word for coal in seventeen languages but gape and stammer when asked to lay a fire."
pi_155424728
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:

[..]

Uh nee en dat zeg ik ook niet.

Maar goed, wie de schoen past..
Je zegt vrij veel, maar weinig concreet.

Wie heeft het eerste verhaal dan neergezet als een officieel verhaal?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')