twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 19:34:43BREKEND: Man met vuurwapens en messen verwondt drie personen in #Thalys van Amsterdam naar Parijs. Overmeesterd bij Arras (N-Frankrijk) reageer retweet
quote:Man pleegt aanslag in Thalys
Op het station van de Franse stad Arras is een man opgepakt na een schietpartij in een trein van de Thalys. De trein kwam uit Amsterdam en ging richting Parijs.
Drie mensen zijn in de trein gewond geraakt, nadat de man met een kalasjnikov het vuur opende op zijn medepassagiers. Hij werd daarna overmeesterd door Amerikaanse passagiers.
De Franse politie denkt aan een terreuraanslag.
Update 20.06 uur:
Volgens de Franse krant La Voix du Nord is de dader een man van Noord-Afrikaanse afkomst. Verder zouden de drie Amerikanen die de man hebben overmeesterd militairen in burger zijn die hoorden hoe op het toilet een zwaar vuurwapen werd doorgeladen.
Het leven gaat door he.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:49 schreef bombmannl het volgende:
NS reclame net: met de Thalys naar Parijs, 78% korting.
Beetje
Want in landen met alleen maar moslims gelukkig geen aanslagen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
Jullie kunnen ook allemaal moslim worden, dan was dit niet gebeurd :^)
Ja, in landen met alleen maar moslims is iedereen blij, vrolijk en gelukkig!!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Want in landen met alleen maar moslims gelukkig geen aanslagen.
Toevallig had deze marinier een verkleedpartijtjequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:52 schreef vaneiges het volgende:
Deze hippie ziet er toch niet uit als een marinier?
http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20150821_01828282
twitter:rConflictNews twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 22:54:48MORE: Terror suspect that 2 @USMC took down on a #French train today lived in Spain, had ties to extremist Islam - @francetvinfo #Thalys reageer retweet
Die man links was dan wss verkleed als Mike uit Breaking Bad. (Hij lijkt wel wat op hem)quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toevallig had deze marinier een verkleedpartijtje
Meneer, wij dachten te horen dat u een AK47 aan het doorladen was. Kan dit kloppen en waarom doet u dit?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:57 schreef luxerobots het volgende:
In het nieuws werd het zo gebracht, de mariniers hoorden het doorladen op het toilet, hierna wilden ze deze man ondervragen, waarna hij begon te schieten en overmeesterd is.
Als ik op het toilet zit klinkt het ook alsof ik aan het doorladen benquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:57 schreef luxerobots het volgende:
In het nieuws werd het zo gebracht, de mariniers hoorden het doorladen op het toilet, hierna wilden ze deze man ondervragen, waarna hij begon te schieten en overmeesterd is.
Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:57 schreef luxerobots het volgende:
In de Franse media wordt ook gezegd dat deze verdachte al bekend was bij justitie.
De terrorist had al schoten gelost en ging doorladen op de wc. Z'n eerste magazijn leeggepangpangd met maar 1 of 2 schampschotten als resultaat? In een kooi waar 554 infidels in opgesloten zitten? Eh.. extremistische faalhaas of wat?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:55 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Toevallig had deze marinier een verkleedpartijtje
Het leven is een groot filmscript jongen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.
Ik vraag me af of deze mensen ook een geloof aanhangen. Het zou wel een en ander verklaren.
En jou wereld is zo te zien zwart/witquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Het leven is een groot filmscript jongen.
*jouwquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:01 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
En jou wereld is zo te zien zwart/wit
Wat is de bron van deze versie?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:00 schreef vaneiges het volgende:
[..]
De terrorist had al schoten gelost en ging doorladen op de wc. Z'n eerste magazijn leeggepangpangd met maar 1 of 2 schampschotten als resultaat? In een kooi waar 554 infidels in opgesloten zitten? Eh.. extremistische faalhaas of wat?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:58 schreef disasterbutton het volgende:
[..]
Als ik op het toilet zit klinkt het ook alsof ik aan het doorladen ben
Lijkt mij ook niet logischquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze versie?
Ik zet de nieuwsfeiten achter elkaar.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:02 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Wat is de bron van deze versie?
Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.quote:
Het boeit me niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik vind het vooral stuitend dat men hier zonder één seconde zelf na te denken de officiële lezing direct voor 100%!! aanneemt, niet voor 80% nee gewoon 100%!! met alle toevalligheden vandien.
Ik vraag me af of deze mensen ook een geloof aanhangen. Het zou wel een en ander verklaren.
Wat kunnen we verder met dat bericht dan, aannemen dat het klopt, okay, aannemen dat het niet klopt, ja fijn, in beide situaties, wat dan? We waren er niet bij dus zeker weten zullen we het nooit doen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.
Meneer is op zijn pik getrapt omdat iemand het niet eens is met zijn versie van de waarheid.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gefeliciteerd. Inhoudelijk nog iets te melden? Anders kan je misschien beter naar een taalforum, misschien dat je daar wel iets kan toevoegen.
Precies, hij wil waarschijnlijk dat mensen allemaal scenarios gaan verzinnenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:06 schreef Rabieluh het volgende:
[..]
Wat kunnen we verder met dat bericht dan, aannemen dat het klopt, okay, aannemen dat het niet klopt, ja fijn, in beide situaties, wat dan? We waren er niet bij dus zeker weten zullen we het nooit doen.
Er is een man die mensen wou doodschieten overmeesterd door andere mannen, thats it.
Vindt de terrorist zelf ook jammer.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:06 schreef 9h05t het volgende:
[..]
Het boeit me niet.
Ik ben blij dat er niet meer gewonden zijn en ehb spijt dat die terrorist niet is afgeschoten of kans maakt op doodstraf
Lijkt me onlogisch dat hij schiet, daarna naar het toilet gaat om te herladen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef vaneiges het volgende:
[..]
Ik zet de nieuwsfeiten achter elkaar.
Ik snap 'm niet, leg eens uit? Wat heeft het geloof (van de mariniers?) hier mee te maken?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:59 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mijn versie van de waarheidquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:08 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Meneer is op zijn pik getrapt omdat iemand het niet eens is met zijn versie van de waarheid.
Er lopen vele militairen rond in Europa. Die reizen ook met Thalys. Bij die mensen gaat waarschijnlijk sneller een alarmbel af dan bij de meeste reizigers. Ze vangen iets op en overmeesteren de man. Kan toch gebeuren.
Nee hij vindt dat mensen te makkelijk iets geloven. In dit geval de officiële versie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:10 schreef Toga het volgende:
[..]
Ik snap 'm niet, leg eens uit? Wat heeft het geloof (van de mariniers?) hier mee te maken?
Voor mij maakt het geen ene moer uit of die mariniers de terrorist al volgden vóór, tijdens of pas na het bezoek van het schijthokje. Het gaat hier om de dader. Wat zou het geloof van de mariniers verklaren?
Je ziet toch dat ik er juist wel over na heb gedacht. Voor fantasten zoals jij hebben ze trouwens ook speciale huizen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Mijn versie van de waarheid.
Statistisch gezien is het officiële verhaal waarschijlijk, minder aannemelijk dan de theorie waar een marinier een target schaduw en pas bij een escalatie ingrijpt.
Dat is het idee wat ik heb bij de informatie die NU vrijgegeven is. De kans is best aanwezig dat dit morgen anders is als er meer bekend is.
Misschien moet je eens naar een kerk, daar zijn ze ook gek op mensen die alles aannemen zonder zelf na te denken
Amerikaanse mariniers wachten niet tot escalatie , die regelen belastend bewijs in Guantanamoquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Statistisch gezien is het officiële verhaal waarschijlijk, minder aannemelijk dan de theorie waar een marinier een target schaduw en pas bij een escalatie ingrijpt.
Dat is het idee wat ik heb bij de informatie die NU vrijgegeven is. De kans is best aanwezig dat dit morgen anders is als er meer bekend is.
Misschien moet je eens naar een kerk, daar zijn ze ook gek op mensen die alles aannemen zonder zelf na te denken
Hoe lang zou hij kunnen krijgen? Hij wordt berecht in Frankrijk neem ik aan?quote:
Want die terrorist is vast de enige nerveuze reiziger. En mariniers die pikken dat feilloos op, zo door een wc-deur heen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Fred_Flinkstoned het volgende:
Wat een onzin over Amerika die de man lieten schaduwen etc. Die soldaten kunnen toch ook gewoon vakantie hebben? Die gasten merken een verdacht trekje sneller op dan een normale mens. Ook zijn die gasten continue bezig met screenen van mensen, dat gaat gewoon vanzelf. Die schutter is gewoon dom om een sporttas mee de wc in te nemen. Hoe wek je argwaan? Maar dan moet je nog mensen hebben die durven in te grijpen en durven polshoogte te nemen, en daarom zijn die gasten marinier geworden. Toeval bestaat wel.
Ah ik dacht dat ik op preview had geklikt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:25 schreef opperkleurder het volgende:
Hier verdween iets tot 2 keer toe. Mods schaduwen iemand.
Als ik met de IC van/naar Brussel reis pik ik feilloos de zakkenrollers er uit. Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:25 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Want die terrorist is vast de enige nerveuze reiziger. En mariniers die pikken dat feilloos op, zo door een wc-deur heen.
Dat van die sporttas heb ik geopperd, helemaal niet zeker.
Hou die onzin even buiten dit topic.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef Slaro het volgende:
[..]
Ah ik dacht dat ik op preview had geklikt.
Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:26 schreef vaneiges het volgende:
De kans dat 2 mannen die ongewapend in staat zijn een zwaar bewapende terrorist uit te schakelen zich bevinden op het balkon in een Thalys, voor de deur van de wc waar de terrorist zijn Kalashnikov gaat laden lijkt mij ook verwaarloosbaar klein. De kans dat deze bij de geheime diensten bekende terrorist geschaduwd werd komt op mij een stuk geloofwaardiger over. Kan ook allemaal nog fake zijn om ons te doen geloven dat "ze" echt wel bovenop de risicomoslims zitten.
Ja en dan ben je bekeerd naar een sjiiet en wordt je alsnog afgemaakt door soennieten, of andersom. Religie van vrede.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:51 schreef topdeck het volgende:
Jullie kunnen ook allemaal moslim worden, dan was dit niet gebeurd :^)
Eentje was een Brit toch?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.
Nog steeds een marinier, maar die gebruiken ze niet, bovendien schijnen er 4 Amerikaanse soldaten in de buurt te zijn geweest?? Hoe dan ook, veel details moeten inderdaad nog naar buiten komen, maar als hij geschaduwd werd zou het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het een Amerikaan of Brit is die in de achtervolging gaat.quote:
Hoezo kan een Amerikaan of Brit niet in dienst zijn van de Franse inlichtingendienst? Mij lijkt het juist slim.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:30 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nog steeds een marinier, maar die gebruiken ze niet, bovendien schijnen er 4 Amerikaanse soldaten in de buurt te zijn geweest?? Hoe dan ook, veel details moeten inderdaad nog naar buiten komen, maar als hij geschaduwd werd zou het zeer onwaarschijnlijk zijn dat het een Amerikaan of Brit is die in de achtervolging gaat.
Ik vrees niet lang genoeg. zal weer een sociaal geval worden van een "slechte jeugd" en "geen kansen"quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:21 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hoe lang zou hij kunnen krijgen? Hij wordt berecht in Frankrijk neem ik aan?
Jij zou dan ook een prima spion zijn die de zakkenrollers en terroristen er feilloos uitpikt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Als ik met de IC van/naar Brussel reis pik ik feilloos de zakkenrollers er uit. Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
Het gaat er niet om dat het niet zou kunnen, maar van al die geheim agenten die ze hebben, waarom zouden ze voor deze achtervolging dan net een Amerikaan of Brit inzetten? Dat slaat nergens op?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:31 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Hoezo kan een Amerikaan of Brit niet in dienst zijn van de Franse inlichtingendienst? Mij lijkt het juist slim.
Iedereen Gelooft, doe eens wat minder dom, Islamieten die je hoofd eraf willen snijden is niet erger dan de Discriminatie die jij probeert te propaganderen hier.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Titel van de krant moest zijn:
Man schiet 3 ongelovigen neer na heldendaad
Het is dan ook een open sollicitatie. Reacties kunnen per DM.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:32 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij zou dan ook een prima spion zijn die de zakkenrollers en terroristen er feilloos uitpikt.
Hypothetisch gezien heb je naast de laatste nieuwsberichten, er is nog niet eens een officiel verhaal, andere mogelijke scenario's.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:15 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Dat is idd zo. Moslim met een sporttas in een Thalys met 554 reizigers zou ik ook dubbelchecken. Maar ik kan hem niet met blote handen uitschakelen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:27 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dat moet een marinier ook kunnen met een terrorist.
Atrecht heet die plaats dus even opletten graag.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iemand een idee waar het precies gebeurd is. Hij is in Arras opgepakt. Maar waar bevondt de trein zich wanneer het incident gebeurde. Is het in België dan zal het terreurdreigingsniveau terug omhoog gaan.
Tussen Brussel en Parijs, voor de afslag naar Arras.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
Iemand een idee waar het precies gebeurd is. Hij is in Arras opgepakt. Maar waar bevondt de trein zich wanneer het incident gebeurde. Is het in België dan zal het terreurdreigingsniveau terug omhoog gaan.
In Brussel opgestapt, maar op Frans grondgebied is er geschoten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:34 schreef capuchon_jongen het volgende:
twitter:stefandevries twitterde op vrijdag 21-08-2015 om 23:32:36#Thalys: Volgens de Belgische krant @LeSoir had de mislukte aanslag plaats op Belgisch grondgebied. http://t.co/xRnAP7igx5 reageer retweet
Je weet toch helemaal niet of het Amerikaanse Mariniers zijn.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:28 schreef Slaro het volgende:
[..]
Nogmaals, waarom Amerikanen op een trein die door tig landen komt die zelf genoeg agenten hebben voor dit soort klusjes mocht dit het geval zijn, bovendien Amerikaanse mariniers, die zet Amerika zelf niet eens in voor dit soort operaties, je kletst uit je nek.
Ja want in België/Nederland zelf kan zoiets nooit gebeuren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:38 schreef capuchon_jongen het volgende:
Misschien moeten we maar weer de grenzen sluiten.
Ditquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De eerste nieuwsberichten als een officieel verhaal neerzetten en je daar tegen afzetten door te doen alsof je zelf wel nadenkt begint ook een way of life te worden.
Het afzetten tegen het officiele gezag, het morele gelijk op zelfstandig nadenken claimen en alternatieve scenario's bedenken zonder dat er bewijs is dat een scenario suggereert. Het is een terugkerend patroon bij allerlei soorten incidenten, maar heeft weinig van doen met waarheidsvinding. Meer een roep om aandacht, jezelf uit de massa profileren en daardoor unieker lijken.
Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet toch helemaal niet of het Amerikaanse Mariniers zijn.
De enige vraag die je kunt stellen is: Was het toeval, of liep deze terrorist al langer in het oog van een veiligheidsdienst.
Klopt, en op FOK! schijnen een hoop mensen dat probleem te hebben. Heel irritant.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De eerste nieuwsberichten als een officieel verhaal neerzetten en je daar tegen afzetten door te doen alsof je zelf wel nadenkt begint ook een way of life te worden.
Het afzetten tegen het officiele gezag, het morele gelijk op zelfstandig nadenken claimen en alternatieve scenario's bedenken zonder dat er bewijs is dat een scenario suggereert. Het is een terugkerend patroon bij allerlei soorten incidenten, maar heeft weinig van doen met waarheidsvinding. Meer een roep om aandacht, jezelf uit de massa profileren en daardoor unieker lijken.
Brave New Worldquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
En nogmaals, mariniers of niet, waarom nou Amerikanen?
Wat zou de reden zijn?
Dit is wel een mooie ja.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
eensquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Dader is in BE opgestaptquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:43 schreef capuchon_jongen het volgende:
2 dagen geleden heeft een IS strijder wel België bedreigt:
http://www.hln.be/hln/nl/(...)zen-en-scholen.dhtml
Mss dat de politie eens een verband kan vinden tussen de 2
Ik ben ondertussen thuis, maar heb helemaal niets gemerkt van veiligheidsmaatregelen. Kaartcontrole in de trein (na een uur reizen pas). Geen militairen of politie gezien op de trein. Sterker nog, op Gare du Nord werd alleen opgeroepen dat de trein in onderhoud was en dat er verder niets bekend was waarom.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:11 schreef Rabieluh het volgende:
Heeft die user die nu in de thalys al militairen gespot? Misschien dat ze dien nu overal uit voorzorg maar meteen laten meereizen.
NSA/GCHQ onderscheppen gegevens over een nakende aanslag, sturen Amerikaanse mariniers achter en maken de Europeanen op die manier duidelijk dat ze niet moeten klagen over NSA spionage?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.
Wat zou de reden zijn?
Die bedreiger is juist van BElgiëquote:
Amerika dus gebruikt helemaal geen mariniers voor dit soort operatiesquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:46 schreef crystal_meth het volgende:
[..]
NSA/GCHQ onderschept gegevens over een nakende aanslag, sturen een Amerikaanse mariniers achter en maken de Europeanen op die manier duidelijk dat ze niet moeten klagen over NSA spionage?
Als we toch aan het speculeren zijn....
Vraagtekens zetten bij het eerste verhaal is al jezelf als uniek profileren? Psychologie van de koude grond.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:41 schreef Slaro het volgende:
[..]
Toeval bestaat niet. Zover we kunnen vinden was deze man alleen bekend bij de inlichtingendiensten omdat hij contact zou hebben gehad met extremisten. Maar vertrouw er maar op dat van dit soort lieden er talloze lui zijn die kan je niet allemaal in de gaten houden.
Wat zou de reden zijn?
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:40 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
De eerste nieuwsberichten tweets als een officieel verhaal neerzetten
Wel retegenant als de Amerikanen dit moeten doen omdat we zelf met onze kop in het zand zitten te niksen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.
Dat is dus flauwekul, het is dat we zo ontzettend veel delen met de Amerikanen, maar de Amerikanen zijn hier helemaal niet 'de baas' om het zo maar even uit te drukken, de Nederlandse inlichtingendiensten weten alles zelf al wat hier gebeurt, Amerikanen zijn alleen wat gewiekster zo nu en dan.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:51 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je weet ook niet zeker of het Amerikanen zijn. Wat ik wel weet is dat de VS de meest uitgebreide electronische inlichtingencapaciteit heeft. Ook hier in Europa.
Waar precies? Ik ken Antwerpen wel redelijk, heb er een korte periode van 2 maanden gewoond. Dat schijnt een van de "ergste" steden te zijn qua immigratie maar ik vond het erg meevallen. Aardige mensen. Zowel met joden als moslims gesproken. Ik ben de radicalen daar in elk geval niet tegengekomen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 22:54 schreef bombmannl het volgende:
Trouwens geen verrassing dat de dader vermoedelijk uit België komt. Daar is het echt een zootje met radicale moslims(groepen).
Uh nee en dat zeg ik ook niet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Vraagtekens zetten bij het eerste verhaal is al jezelf als uniek profileren? Psychologie van de koude grond.
Wat doet zoiets met hoe je over radicale moslims denkt?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:54 schreef HardMetal het volgende:
Wel enge gedachte, heb net 2,5 uur in de Thalys gezeten en als een of andere relioot daar een AK47 trekt kan je dus echt helemaal nergens heen. Als die idioot niet heel snel onschadelijk gemaakt was dan had hij gemakkelijk tientallen mensen kunnen vermoorden.
Dat is leven in het derde Milleniumquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:54 schreef HardMetal het volgende:
Wel enge gedachte, heb net 2,5 uur in de Thalys gezeten en als een of andere relioot daar een AK47 trekt kan je dus echt helemaal nergens heen. Als die idioot niet heel snel onschadelijk gemaakt was dan had hij gemakkelijk tientallen mensen kunnen vermoorden.
edit: laat ook maar, ben er al wel klaar mee.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:56 schreef LXIV het volgende:
Dat vier Mariniers in een de coupe van de Thalys aanwezig zijn, nietsvermoedend, boven het geluid van een rijdende trein uit, het geluid van het laden van een Kalashnikov hoort (en het je opvalt zonder erop voorbereid te zijn), en vervolgens hieruit de juiste conclusie trekt dat een terrorist op de WC zich voorbereid op een aanslag, en binnen 3 tot 5 seconden een plan hebt gemaakt en hebt kunnen ingrijpen op die terreurdaad, is echt een uiterst onwaarschijnlijk verhaal. Een kans van 1/1000
Dat deze man in de gaten werd gehouden door om het even welke inlichtingendienst dan ook, dat hij een kaartje op de Thalys bestelde en dat die dienst dit opviel, dat er 4 mannen opdracht kregen die man te schaduwen en in te grijpen als hij iets van plan was, dat verhaal 1 de wereld in werd gebracht om de bronnen van die inlichtingendienst te beschermen, nou, dát is een veel waarschijnlijker verhaal.
Je zegt vrij veel, maar weinig concreet.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 23:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Uh nee en dat zeg ik ook niet.
Maar goed, wie de schoen past..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |