wij zijn er al 5 jaar mee bezigquote:Op dinsdag 14 maart 2017 13:10 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Zelf iets beginnen of iets bestaands overnemen?
Ik zou lavast beginnen met op willekeurige dagen gewoon eens langs te rijden bij je concurrentie of tenten in de buurt en kijken hoeveel man er binnen zit en daar een realistische begroting op te maken
Met zo'n lange en gedegen voorbereiding komt het vast helemaal goedquote:Op dinsdag 14 maart 2017 23:43 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
wij zijn er al 5 jaar mee bezig
We gaan 2 a 3 keer per jaar naar Tenerife.
Het enige obstakel was ons koophuis
Hoi hoi,quote:Op donderdag 9 maart 2017 13:26 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Wat achtergrond informatie over ons. Ik ben gewoon Nederlands, mijn man sinds zijn 18e ook. Zijn vader komt uit Tenerife en zijn moeder uit A Coruna. Ik wilde vrij snel emigreren naar Spanje, alleen zag hij het toen nog niet zitten. Nu we wat ouder zijn, we vrienden hebben gemaakt in Tenerife, durft hij wel de stap te zetten. Ik spreek helaas geen Spaans, ja wat woordjes, en mijn man spreekt gewoon Spaans. Dus dat is gelukkig geen probleem.
[..]
Gelijk een vraag. Ik heb begrepen dat je in Nederland je NIE nummer kan aanvragen, bij het Spaanse consulaat. Is dat zo? Of kan ik dit alvast in Juli aanvragen als ik in tenerife ben. En als ik het dan aanvraag, is het dan geen probleem dat we pas maart 2018 gaan emigreren?
Yup, ik woon hier nu 3 jaar.quote:Op woensdag 15 maart 2017 09:55 schreef Ludootje het volgende:
Zijn hier nog mensen die ook in (de buurt van) Barcelona wonen?
Mijn man had de Spaanse nationalitieit. Tot hij 18 werd, hij kreeg toen een oproep voor het Spaanse leger. Maar dat wilde hij natuurlijk niet. Hij is toen Nederlander geworden.quote:Op woensdag 22 maart 2017 17:35 schreef Hexley het volgende:
[..]
Maar die man van je, heeft hij de Spaanse nationaliteit? Als hij dat niet heeft, dan moet hij even bij het consulaat vragen wat de mogelijkheden zijn om deze (terug) te krijgen. De kans is heel groot dat hij het gewoon kan aanvragen. Het was altijd zo dat als een van je (groot) ouders Spaans was, je er ook recht op had maar of dat nog steeds zo is? Dingen kunnen veranderen hé,...
Als je man wel de Spaanse nationaliteit heeft en na zijn 12de of 14de officeel in Spanje heeft gewoond dan zou hij een DNI (documento nacional de identidad) moeten hebben. Mocht hij er een hebben, het DNI nummer is ook zijn NIF nummer. Hou de kaart ook als ze verlopen is iig bij de hand, op het moment dat hij een nieuwe aanvraagt willen ze de oude hebben/zien. Mocht hij om wat voorn reden deze zomer een nieuwe willen halen (DNI kan alleen in Spanje), dan heeft hij omdat zijn huidige adres in Nederland is wel papierwerk van het consulaat nodig. Niet dat jullie daar dan voor J(u)an lul zitten.![]()
Wij gaan verhuizen voor de gezondheid van mijn man. En omdat we een eigen Loungebar willen open. Iets voor ons zelf beginnen. Is al 10 jaar onze droom.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:32 schreef RedFever007 het volgende:
Voor de mensen die in SPanje wonen een vraag:
waarom ben je naar Spanje verhuisd? En valt het mee/tegen? Maak je gemakkelijk contact met de lokale mensen?
Reden: ik heb er wel eens over nagedacht om ook eens (tijdelijk) in Spanje te gaan wonen en werken.
Heb mn mening gegeven..quote:Op zaterdag 15 april 2017 18:06 schreef sigme het volgende:
Kan iemand van hier misschien de TS van dit topic: WGR / Accountant/Advies nodig mbt remigrerende Opa/Oma uit Spanje op weg helpen?
Het Neverendumquote:Op vrijdag 9 juni 2017 12:54 schreef Strani het volgende:
Gezellig, opnieuw een referendum in Catalonie.. Het houdt nooit op.
wanneer ga je nou eindelijk eens weg?quote:Op zaterdag 25 maart 2017 12:16 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Wij gaan verhuizen voor de gezondheid van mijn man. En omdat we een eigen Loungebar willen open. Iets voor ons zelf beginnen. Is al 10 jaar onze droom.
Ik denk dat het contact maken overal anders is.
In Tenerife maken wij makkelijk contact, maar mijn man spreekt Spaans en spreekt ook iedereen aan. Wij hebben al wat vrienden (locals) gemaakt tijdens de vakanties, en dat gaat makkelijk. Dus ik denk echt dat
Verhuisd zo'n 6 maanden geleden naar Barcelona. Beste keuze die ik tot nu toe heb kunnen maken.quote:Op zaterdag 25 maart 2017 11:32 schreef RedFever007 het volgende:
Voor de mensen die in SPanje wonen een vraag:
waarom ben je naar Spanje verhuisd? En valt het mee/tegen? Maak je gemakkelijk contact met de lokale mensen?
Reden: ik heb er wel eens over nagedacht om ook eens (tijdelijk) in Spanje te gaan wonen en werken.
Waar ga je wonen?quote:Op donderdag 22 juni 2017 14:17 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Nog tips voor het vinden van (gemeubileerde) apartementen om te huren?
Ik ken idealista, fotocasa, enalquiler, buscocasa, kyero, habitaclia.
Idealiste veel neppers tussen. Fotocasa ook zo nu en dan, maar die verwijderen dat heel snel gelukkig.
En nog een andere vraag:
heeft er iemand eigenlijk ervaring met het wonen in een apartementencomplex met zwembad?
Ik vind die prijzen niet verschrikkelijk hoog, maar vraag me af hoe chill zo'n zwembad is...
Te meer ook omdat ik waarschijnlook toch op loopafstand van het strand ga wonen. Maar ervaringen zijn welkom...
Huur kan je gewoon cash betalen als je maar een bon hebt, al maakt dat in de praktijk ook niet echt uit. Ik geloof wel dat je niet meer dan 1000 in cash mag betalen.quote:Op vrijdag 23 juni 2017 12:46 schreef LorenzoVonMatterhorn het volgende:
Palma De Mallorca.
Also, paar landlords willen dat je de huur in cash betaalt. Lekker tax ontduiken gok ik. Kan dat problemen voor mij opleveren? Met bonnetjes wel.
eindelijkquote:Op vrijdag 23 juni 2017 14:35 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
huis verkocht nu definitief.
Dus maart 2018
Goed verhaal, lekker kortquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |