Santa is wel weer discriminerend voor dwergen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:50 schreef Ryan3 het volgende:
De racisme vrije Sinterklaas komt gek genoeg uit de VS hè. Santa Claus.
Misschien een idee om de ZP helemaal af te schaffen?
Stop toch eens met dat flauwe spel.... kindertjes zien heus wel dat het Tante Jo is en als de jongsten het niet zien, dan horen ze het wel van de iets oudere kinderen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat werkt misschien voor een tv-piet, maar niet voor de piet die onherkenbaar moet blijven. Met wat roetvegen zie je direct dat het tante Jo is.
Ach, de mensen moet gewoon wat relativeren. Kijk anders de conference van Toon Hermans weer eens.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Stop toch eens met dat flauwe spel.... kindertjes zien heus wel dat het Tante Jo is en als de jongsten het niet zien, dan horen ze het wel van de iets oudere kinderen.
Kinderen zien dat niet. Als juf zich voor de klas als Sinterklaas verkleed, verdwijnt de juf en is er ineens Sinterklaas (is een bekend gegeven). Zal met piet hetzelfde werken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:59 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Stop toch eens met dat flauwe spel.... kindertjes zien heus wel dat het Tante Jo is en als de jongsten het niet zien, dan horen ze het wel van de iets oudere kinderen.
welnee....... dat geldt enigszins voor de jongsten onder de 6 jaar. De oudere kinderen zien dat en die vertellen het door.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:02 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kinderen zien dat niet. Als juf zich voor de klas als Sinterklaas verkleed, verdwijnt de juf en is er ineens Sinterklaas (is een bekend gegeven). Zal met piet hetzelfde werken.
Echt traditioneel is geen Piet laten opdraven. Zo ging dat eeuwen lang in Nederland.quote:Maar bottom line is natuurlijk dat je alles zonder problemen kunt veranderen aan zwarte piet, behalve dat ie pekzwart is - dat is het enige dat echt traditioneel is.
niet iedereen is even kien als kleuter... als je na je zesde nog niet je vader herkende dan is er iets mis met je..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:03 schreef sp3c het volgende:
Ik zag het nooit man en dat bleek gewoon mijn vadermet mijn ooms
geloof niet dat kinderen er echt bij stilstaan wie er onder de schmink zit
Ook daar valt wel een mouw aan te passen. En als de tv piet een roetpiet wordt is het snel genoeg afgelopen met de "neger" piet. Dan krijg je geklaag van de kinderen, "maar dat is niet de echte piet.quote:te]Op vrijdag 21 augustus 2015 17:55 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Dat werkt misschien voor een tv-piet, maar niet voor de piet die onherkenbaar moet blijven. Met wat roetvegen zie je direct dat het tante Jo is.
Nou maak je jezelf echt compleet belachelijkquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:06 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
niet iedereen is even kien als kleuter... als je na je zesde nog niet je vader herkende dan is er iets mis met je..
Maar het is gewoon stomzinnig om kinderen te laten geloven dat Sint en Piet echt bestaan,
Het is kinderen NIET serieus nemen, Het is niet grappig, het is niet lief
Als de juf zich verkleed als tante miep verdwijnt ook de juf en wordt het tante miep, ook al is het verschil alleen maar wat overduidelijk nepsproeten en een rode pruik.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:02 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Kinderen zien dat niet. Als juf zich voor de klas als Sinterklaas verkleed, verdwijnt de juf en is er ineens Sinterklaas (is een bekend gegeven). Zal met piet hetzelfde werken.
Maar bottom line is natuurlijk dat je alles zonder problemen kunt veranderen aan zwarte piet, behalve dat ie pekzwart is - dat is het enige dat echt traditioneel is.
Nu herinner ik het me weer. Het is een goed initiatief, ik ben benieuwd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 17:38 schreef SuicideErrorist het volgende:
[..]
Nee, dat was (Zo?) Zwart Als Roet. De docu waar ik het over heb is van Arnold-Jan Scheer en gaat juist in op de ware oorsprong van deze traditie die iets verder teruggaat dan het jaar 1850.
Dat wil je graag zo zien ? Daar kick je op ?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou maak je jezelf echt compleet belachelijk.
1 Nee... het is eerder beledigend om kinderen zo voor te liegenquote:Ten eerste beledig je keihard kinderen die in alle redelijkheid in Sinterklaas geloven, ten tweede is het voor de gek houden van kinderen enorm belangrijk.
klopt... je wauwelt en je moet zo nodig mij minachten en de grond intrappen....quote:Wat een gewauwel weer zeg. Er is geen enkel topic waar jij je niet compleet voor schut zet.
Als je als kind op je 6de nog echt in sinterklaas geloofd is er wel degelijk iets mis. Vrijwel elk kind komt daar voor die tijd wel achter, geheel zelf.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:22 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou maak je jezelf echt compleet belachelijk. Ten eerste beledig je keihard kinderen die in alle redelijkheid in Sinterklaas geloven, ten tweede is het voor de gek houden van kinderen enorm belangrijk. Het uitvogelen dat Sinterklaas niet echt bestaat is juist een stimulans voor het kritische denken, en er is niemand die als een kind het eenmaal weet hen toch blijft laten geloven dat Sinterklaas echt bestaat.
Wat een gewauwel weer zeg. Er is geen enkel topic waar jij je niet compleet voor schut zet.
Nou ja dit bedoel ik dus. Waar slaat dit in vredesnaam op? Compleet ongegrond maar wat dingen roepen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dat wil je graag zo zien ? Daar kick je op ?
Je punten herhalen zonder op die van mij te reageren gaat je niet helpen. Nogmaals, kinderen wordt de waarheid uiteindelijk verteld maar ze krijgen de kans het eerst zelf uit te vogelen. En ten tweede is het juist goed dat kinderen hun ouders wantrouwen. Jonge kinderen nemen alles wat hun ouders zeggen voor 100% waar aan. Op een gegeven moment komt daar vanzelf verandering in, en dit is daar onderdeel van.quote:1 Nee... het is eerder beledigend om kinderen zo voor te liegen
2 Nee..... je leert kinderen zo hun ouders te wantrouwen.
Nee hoor.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:27 schreef erodome het volgende:
[..]
Als je als kind op je 6de nog echt in sinterklaas geloofd is er wel degelijk iets mis. Vrijwel elk kind komt daar voor die tijd wel achter, geheel zelf.
Misschien was daar weinig fantasie voor nodig?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:23 schreef erodome het volgende:
[..]
Als de juf zich verkleed als tante miep verdwijnt ook de juf en wordt het tante miep, ook al is het verschil alleen maar wat overduidelijk nepsproeten en een rode pruik.
Dat is nu eenmaal hoe de fantasie van kleintjes werkt.
Zo heb ik ooit de grote fout gemaakt door te grappen dat ik een weerwolf was. Verder niet meer aan gedacht, tot het volle maan was en ik een huilende kleuter had die werkelijk dacht dat ik in een weerwolf zou veranderen.
Zelfs zonder enige uiterlijke verandering ging hij daar zo in mee in zijn fantasie.
Heb wel even tijd erin moeten steken om dat recht te krijgen
quote:Mummer's Day
Mummer's Day, or "Darkie Day" as it is sometimes known (a corruption of the original "Darking Day"), is an ancient Cornish midwinter celebration that occurs every year on Boxing Day and New Year's Day in Padstow, Cornwall. It was originally part of the pagan heritage of midwinter celebrations that were regularly celebrated throughout Cornwall where people would take part in the traditional custom of guise dancing, which involves disguising themselves by painting their faces black or wearing masks.
The dark face paint, masks and dark clothing are symbols of the celebration of the winter solstice, and is in contrast to the 'white' summer solstice festivals of Cornish towns such as the 'Obby 'Oss festival in Padstow and Golowan in Penzance. The Montol Festival in Penzance is a similar winter solstice celebration, during which people guise dance with darkly painted skin or masks to disguise themselves.
There has been recently controversy in the British media regarding Mummer's Day, due to the blackened faces and the term "Darkie Day", with commentators misinterpreting the festival as racist. The name "Darkie Day" is actually a corruption of the original "Darking Day", which refers to the "darking" (darkening) of the faces. Both the face painting and the term "Darkie" have no connection to black people as a group.
Dan ben jij de grote uitzondering en werd er erg gelachen door andere kinderen achter je rug om.quote:
Ik niet. Rond de 6 weten de meeste kinderen het inderdaad wel maar lang niet alle. En dan is er niet iets 'mis' met die kinderen. Dat is een belachelijk statement.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan ben jij de grote uitzondering en werd er erg gelachen door andere kinderen achter je rug om.
Hier nog een uitzondering. "Er werd achter mijn rug om gelachen."quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:36 schreef erodome het volgende:
[..]
Dan ben jij de grote uitzondering en werd er erg gelachen door andere kinderen achter je rug om.
Toen ik klein was wist echt elk kind van 6 dat sinterklaas nep is en ik heb geen ander beeld daarvan gekregen via mijn zoon, ook daar wist elk kind van 6 dat sinterklaas nep was.
Op basisscholen zijn er veel gecombineerde klassen, vandaar dat in groep 3/4 het vaak nog niet over suprise's gaat, in groep 5/6 is dat doodnormaal. Meestal is het zo dat het in groep 4 ook al heel gewoon is dat kinderen het weten.
Wie weet, ben wel een beest.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:32 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Misschien was daar weinig fantasie voor nodig?
jij begon met zomaar wat roepen. Vanwaar anders die arrogantie?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 18:31 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nou ja dit bedoel ik dus. Waar slaat dit in vredesnaam op? Compleet ongegrond maar wat dingen roepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |