Tjah ik weet het niet. Het hele elftal straalt uit dat het vooral solide wil zijn en balbezit wil hebben. Dat extra stapje om 1 keer te raken, of de aanhoudende zoektocht naar ruimte zijn niet aanwezig. Ik kan me niet voorstellen dat Frank dat verboden heeft.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 00:13 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Maar waarom zouden ze het, zodra ze op het hoogste niveau komen, opeens niet meer willen? Dat is echt het probleem niet
Dat is een denkfout die vaak gemaakt wordt. Die gaan niet komen, die laten Ajax weer komen en die gaan omdat domineren.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 00:16 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pluspunt is ook dat Jablonec volgende week moet komen, meer ruimte voor Ajax
Maar de subtop van Spanje is wel een niveautje hoger dan de subtop van Nederland.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 23:43 schreef inslagenreuring het volgende:
Als ik dan gisteren Valencia zag, die speelden helemaal niet zo supergoed, maar de wil om te combineren, die drang naar de openingen. Echt genieten.
En die Dani Parejo, wat een baas
Hier moeten we naartoe![]()
Uiteraard, die rijgen Europa leagues aaneen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 00:19 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Maar de subtop van Spanje is wel een niveautje hoger dan de subtop van Nederland.
Ik ben iedere keer als ik op de tribune zit en gaap bang dat er net een camera op me staat en ik 's avonds met m'n kop in Studio Sport zit: "het was een slaapverwekkende wedstrijd".quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 00:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik heb zelden zo'n saaie wedstrijd van Ajax gezien. Ik viel echt letterlijk in slaap![]()
Gebeurde niks, stadion niet eens vol. Leek wel op een oefenwedstrijdje van Jong Ajax
Ik heb nauwelijks het gevoel gehad dat Ajax vanavond heeft gespeeldquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 01:09 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik ben iedere keer als ik op de tribune zit en gaap bang dat er net een camera op me staat en ik 's avonds met m'n kop in Studio Sport zit: "het was een slaapverwekkende wedstrijd".
Ik heb op de tablet gekeken zodat m'n vriendin op tv Mike & Molly kon kijken. Ik heb voornamelijk over de rand van m'n tablet naar die prulserie zitten meeglurenquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 01:13 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb nauwelijks het gevoel gehad dat Ajax vanavond heeft gespeeld
Zo weinig indruk heeft het op me gemaakt allemaal
Ajax was niet veel, maar dat je die shit kan kijken...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 01:17 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik heb op de tablet gekeken zodat m'n vriendin op tv Mike & Molly kon kijken. Ik heb voornamelijk over de rand van m'n tablet naar die prulserie zitten meegluren
Nooit van gehoord.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 01:17 schreef FritzWepper het volgende:
[..]
Ik heb op de tablet gekeken zodat m'n vriendin op tv Mike & Molly kon kijken. Ik heb voornamelijk over de rand van m'n tablet naar die prulserie zitten meegluren
Oogaids is oogaids.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 01:20 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ajax was niet veel, maar dat je die shit kan kijken...
Ik vond er ook helemaal niks aan. 410 was wel lekker bezigquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 00:34 schreef JR-Style-93 het volgende:
Ik heb zelden zo'n saaie wedstrijd van Ajax gezien. Ik viel echt letterlijk in slaap![]()
Gebeurde niks, stadion niet eens vol. Leek wel op een oefenwedstrijdje van Jong Ajax
Zulke dingen begonnen mij ook op te vallen jaquote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:20 schreef Leonos het volgende:
Net terug uit de ArenA, nog nooit zo verveeld
Weetke; eerste helft vlogen de vliegtuigen om de 3:30 over de arena, 2e helft geen vliegtuig gezien?
Tete speelde weer eens uitstekend. Je moet maar eens letten op de duels die hij uitvecht. Hij verovert bijna elke keer de bal of werkt hem over de zijlijn. Hele goede verdediger, nu alquote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:57 schreef Seam het volgende:
Wel mooi om te zien hoe goed en stabiel Tete en Dijks spelen nu. Gewoon iedere wedstrijd tot nu toe een dikke voldoende. Dat was met Rico en Boilesen wel anders.
Lekker aant ophemelen weer voor een modaal spelertjequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 03:43 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Tete speelde weer eens uitstekend. Je moet maar eens letten op de duels die hij uitvecht. Hij verovert bijna elke keer de bal of werkt hem over de zijlijn. Hele goede verdediger, nu al
Tegen Willem II, Jong AZ en een Tsjechische ploeg van het niveau Roda JC.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 03:43 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Tete speelde weer eens uitstekend. Je moet maar eens letten op de duels die hij uitvecht. Hij verovert bijna elke keer de bal of werkt hem over de zijlijn. Hele goede verdediger, nu al
quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 03:43 schreef Heeinz het volgende:
[..]
De prijzen voor een lange zijde waren ook achterlijk natuurlijk. Ik vond 20 euro voor 410 ook veel te veel. Zeker als je achteraf kijkt wat je voorgeschoteld krijgt. Kan Flappie wel roepen dat hij de de Arena graag vol wilt hebben, maar dan moet hij zijn prijzen maar eens aanpassen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 03:35 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Ik vond er ook helemaal niks aan. 410 was wel lekker bezig
Zat tegen Wolfsburg nog voller, veel voller zelfs
Tete is verdedigend prima. Aanvallend brengt hij helemaal niets, waardoor El Ghazi elke keer tegen twee man staat.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 03:43 schreef Heeinz het volgende:
[..]
Verdedigend aspect is juist hetgene waar ik me het minst zorgen over maak.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:37 schreef Piet_Piraat het volgende:
Vol vertrouwen de return tegemoet met 1-0 voorsprong, ow wacht verdedigen is een kunst.
En wie dan op rechts?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tete is verdedigend prima. Aanvallend brengt hij helemaal niets, waardoor El Ghazi elke keer tegen twee man staat.
Ik zie El Ghazi ook liever op links, kan hij naar binnen met zijn goede been en Dijks komt er toch wel overheen. Heb je altijd twee mogelijkheden.
Schone, Younes, Fischer, Cerny, Muric. Kies maar.quote:
Precies, Tete verdedigend erg sterk. Beter dan Rhijn, en aanvallend minder. Al kreeg Rhijn ze ook slecht voor afgelopen seizoen hoor. Maar ik heb dan toch liever Tete..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tete is verdedigend prima. Aanvallend brengt hij helemaal niets, waardoor El Ghazi elke keer tegen twee man staat.
Ik zie El Ghazi ook liever op links, kan hij naar binnen met zijn goede been en Dijks komt er toch wel overheen. Heb je altijd twee mogelijkheden.
Dan gaat het goed komen in de uitwedstrijd de voorsprong verdedigen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 08:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Verdedigend aspect is juist hetgene waar ik me het minst zorgen over maak.
Uitslag op zich prima, scoren daar en je bent er bijna al.
Mja als ik dan gisteren zie hoe me de vleugels aanspeelt is het ook niet zo gek dat daar nauwelijks rendement uit komt. In plaats van ruimte te trekken en een bal diep of op snelheid te geven, loopt men praktisch naar El Ghazi toe en speelt de bal met een laf tikkie in de voeten of zelfs nog achter de speler. Die moet dan vervolgens vanuit stilstand een man of 2-3 voorbij. El Ghazi kon die back op snelheid makkelijk hebben. Als er iets vaker een dieptepass wordt gegeven, dan komt er veel meer gevaar uit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan kies je voor bewuste onbalans in je elftal, waardoor één kant veel sterker wordt dan de ander.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 08:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Schone, Younes, Fischer, Cerny, Muric. Kies maar.
Ik vind dat we onze beste aanvaller op de voor hem beste plek moeten zetten. Daarnaast denk ik dat de wisselwerking met Dijks beter werkt dan die met Tete. We kunnen het allicht een keer proberen.
Uiteraard, er zijn meer oorzaken. Zo'n Gudelj doet ook alles verkeerd in balbezit. Een stappie naar voren of naar achteren en hij is constant aanspeelbaar, maar hij blijft alleen maar achter zijn man staan. Vreselijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja als ik dan gisteren zie hoe me de vleugels aanspeelt is het ook niet zo gek dat daar nauwelijks rendement uit komt. In plaats van ruimte te trekken en een bal diep of op snelheid te geven, loopt men praktisch naar El Ghazi toe en speelt de bal met een laf tikkie in de voeten of zelfs nog achter de speler. Die moet dan vervolgens vanuit stilstand een man of 2-3 voorbij. El Ghazi kon die back op snelheid makkelijk hebben. Als er iets vaker een dieptepass wordt gegeven, dan komt er veel meer gevaar uit.
Natuurlijk heeft het er ook mee te maken dat Tete niet heel veel diepgang heeft, maar primair is het toch het risicoloze, voorspelbare rondtikken wat er voor zorgt dat Ajax letterlijk vleugellam is.
Het probleem is vooral dat ik als relatieve voetballeek bij balbezit van Ajax de volgende 10 passes al zie aankomen. Dan ziet een tegenstander dat al helemaal. Dergelijke voorspelbaarheid is natuurlijk dodelijk. Tenzij je Arjan Robben heet en gewoon elke wedstrijd weer succes kunt boeken met hetzelfde trucje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Uiteraard, er zijn meer oorzaken. Zo'n Gudelj doet ook alles verkeerd in balbezit. Een stappie naar voren of naar achteren en hij is constant aanspeelbaar, maar hij blijft alleen maar achter zijn man staan. Vreselijk.
Tja, wij spiegelen ons graag aan Barca (quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat ik als relatieve voetballeek bij balbezit van Ajax de volgende 10 passes al zie aankomen. Dan ziet een tegenstander dat al helemaal. Dergelijke voorspelbaarheid is natuurlijk dodelijk. Tenzij je Arjan Robben heet en gewoon elke wedstrijd weer succes kunt boeken met hetzelfde trucje.
Mja, wij spelen ook in de eredivisie. Dan heb je ook geen Messi, Suarez, Neymar of Iniesta nodig om tegenstanders kapot te spelen. Ik zie wel steeds meer crosspasses, maar het is allemaal nog wel erg veilig in de voeten in plaats van eens een bal in de ruimte.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tja, wij spiegelen ons graag aan Barca () alleen hebben wij geen Messi, geen Suarez, geen Neymar, geen Iniesta, ga zo maar door...
Het is werkelijk ongelofelijk dat we tegen zo'n kut team geen uitgespeelde kans hebben gecreëerd. Maar goed, zondag gaat nek eraan en volgende week met hangen en wurgen 1-1 en we hebben een prima competitiestart
Moeten we wel Rapid even vergeten
Als je zo voetbalt als Ajax, dat oeverloos achterin rondtikken in slow motion, dan heb je toch wel een aantal spelers nodig die een individuele actie hebben. Anders ga je een ploeg nooit kapot spelen. Ook niet in de Eredivisie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, wij spelen ook in de eredivisie. Dan heb je ook geen Messi, Suarez, Neymar of Iniesta nodig om tegenstanders kapot te spelen. Ik zie wel steeds meer crosspasses, maar het is allemaal nog wel erg veilig in de voeten in plaats van eens een bal in de ruimte.
En als je dan zoals Barcelona wilt spelen, dan moet je ook vol druk zetten bij balverlies of wanneer de tegenstander aan het opbouwen is. Nu krijgt de tegenstander alle gelegenheid om zelf nog weer rustig rond te tikken. Terwijl je ziet dat de incidentele keer dat er eindelijk eens druk wordt gezet zo'n verdediger die er geen hol van kan gewoon de bal weer braaf bij Ajax inlevert. Als je dan ook nog scherp bent in de omschakeling, dan hebben je middenvelders / aanvallers ook gelijk de ruimte om eens goed te voetballen zonder tegen een verdedigende muur te staan.
Een spits is ook wel vrij essentieel bij Ajax, daar komen we nu gewoon al jaren veel tekort.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Als je zo voetbalt als Ajax, dat oeverloos achterin rondtikken in slow motion, dan heb je toch wel een aantal spelers nodig die een individuele actie hebben. Anders ga je een ploeg nooit kapot spelen. Ook niet in de Eredivisie.
Er zit wel een verschil tussen een individuele actie in huis hebben en van het niveau Messi of Suarez zijn. Maar zoals ik al aangeef, als je de pretentie hebt om als Barcelona te spelen, dan moet je veel meer druk zetten, veel meer in beweging zijn, enzovoort.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Als je zo voetbalt als Ajax, dat oeverloos achterin rondtikken in slow motion, dan heb je toch wel een aantal spelers nodig die een individuele actie hebben. Anders ga je een ploeg nooit kapot spelen. Ook niet in de Eredivisie.
Als dit klopt dan maar weer direct afscheid van hem nemen. Waarschijnlijk zal het dan ook wel helemaal een beetje over zijn met de blinde Cruijff kliek die er nog rondloopt bij Ajax.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:51 schreef opperkleurder het volgende:
Linggod![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)te-bestaan~a4125691/
Fluwelen revolutie heeft wel effect gehad. Gisteren werd een middenmoter uit Tsjechië met goed voetbal van de mat gespeeld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als dit klopt dan maar weer direct afscheid van hem nemen. Waarschijnlijk zal het dan ook wel helemaal een beetje over zijn met de blinde Cruijff kliek die er nog rondloopt bij Ajax.
Denk niet dat we daar erg rouwig om moeten zijn overigens.
De tijd dat Nederlandse clubs dit soort clubs oprolt ligt al meer dan 10 jaar achter ons.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:01 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Fluwelen revolutie heeft wel effect gehad. Gisteren werd een middenmoter uit Tsjechië met goed voetbal van de mat gespeeld.
Dit is het andere uiterste.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:02 schreef Pedroso het volgende:
[..]
De tijd dat Nederlandse clubs dit soort clubs oprolt ligt al meer dan 10 jaar achter ons.
Nee, dit is het niveau van de Nederlandse topclubs op dit moment.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:03 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dit is het andere uiterste.
Ik heb genoten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:01 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Fluwelen revolutie heeft wel effect gehad. Gisteren werd een middenmoter uit Tsjechië met goed voetbal van de mat gespeeld.
Hij heeft wel verstand van voetbal en daar draait het om volgens Johanquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:51 schreef opperkleurder het volgende:
Linggod![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)te-bestaan~a4125691/
Wat bedoel jequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij heeft wel verstand van voetbal en daar draait het om volgens Johan
Beter een aangeschoten beer dan zwak lammetje, dat is logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |