abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155400577
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 07:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Tete is verdedigend prima. Aanvallend brengt hij helemaal niets, waardoor El Ghazi elke keer tegen twee man staat.

Ik zie El Ghazi ook liever op links, kan hij naar binnen met zijn goede been en Dijks komt er toch wel overheen. Heb je altijd twee mogelijkheden.
En wie dan op rechts?
pi_155400612
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 08:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

En wie dan op rechts?
Schone, Younes, Fischer, Cerny, Muric. Kies maar.

Ik vind dat we onze beste aanvaller op de voor hem beste plek moeten zetten. Daarnaast denk ik dat de wisselwerking met Dijks beter werkt dan die met Tete. We kunnen het allicht een keer proberen.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:07:23 #278
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_155400705
quote:

[..]

Tete is verdedigend prima. Aanvallend brengt hij helemaal niets, waardoor El Ghazi elke keer tegen twee man staat.

Ik zie El Ghazi ook liever op links, kan hij naar binnen met zijn goede been en Dijks komt er toch wel overheen. Heb je altijd twee mogelijkheden.
Precies, Tete verdedigend erg sterk. Beter dan Rhijn, en aanvallend minder. Al kreeg Rhijn ze ook slecht voor afgelopen seizoen hoor. Maar ik heb dan toch liever Tete..
pi_155400766
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 08:52 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Verdedigend aspect is juist hetgene waar ik me het minst zorgen over maak.
Uitslag op zich prima, scoren daar en je bent er bijna al.
Dan gaat het goed komen in de uitwedstrijd de voorsprong verdedigen.
pi_155400810
quote:

[..]

Mja als ik dan gisteren zie hoe me de vleugels aanspeelt is het ook niet zo gek dat daar nauwelijks rendement uit komt. In plaats van ruimte te trekken en een bal diep of op snelheid te geven, loopt men praktisch naar El Ghazi toe en speelt de bal met een laf tikkie in de voeten of zelfs nog achter de speler. Die moet dan vervolgens vanuit stilstand een man of 2-3 voorbij. El Ghazi kon die back op snelheid makkelijk hebben. Als er iets vaker een dieptepass wordt gegeven, dan komt er veel meer gevaar uit.
Natuurlijk heeft het er ook mee te maken dat Tete niet heel veel diepgang heeft, maar primair is het toch het risicoloze, voorspelbare rondtikken wat er voor zorgt dat Ajax letterlijk vleugellam is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:21:35 #281
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_155400847
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 08:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Schone, Younes, Fischer, Cerny, Muric. Kies maar.

Ik vind dat we onze beste aanvaller op de voor hem beste plek moeten zetten. Daarnaast denk ik dat de wisselwerking met Dijks beter werkt dan die met Tete. We kunnen het allicht een keer proberen.
Dan kies je voor bewuste onbalans in je elftal, waardoor één kant veel sterker wordt dan de ander.

Ben ik het volledig mee eens, hoor, maar het past niet binnen het harmoniemodel van de Boer. Het is namelijk een duidelijke keuze om iemand belangrijk te maken en deels te ontdekken uit de strakke discipline van het elftal. Niet de Boer zijn stijl.
pi_155400858
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja als ik dan gisteren zie hoe me de vleugels aanspeelt is het ook niet zo gek dat daar nauwelijks rendement uit komt. In plaats van ruimte te trekken en een bal diep of op snelheid te geven, loopt men praktisch naar El Ghazi toe en speelt de bal met een laf tikkie in de voeten of zelfs nog achter de speler. Die moet dan vervolgens vanuit stilstand een man of 2-3 voorbij. El Ghazi kon die back op snelheid makkelijk hebben. Als er iets vaker een dieptepass wordt gegeven, dan komt er veel meer gevaar uit.
Natuurlijk heeft het er ook mee te maken dat Tete niet heel veel diepgang heeft, maar primair is het toch het risicoloze, voorspelbare rondtikken wat er voor zorgt dat Ajax letterlijk vleugellam is.
Uiteraard, er zijn meer oorzaken. Zo'n Gudelj doet ook alles verkeerd in balbezit. Een stappie naar voren of naar achteren en hij is constant aanspeelbaar, maar hij blijft alleen maar achter zijn man staan. Vreselijk.
pi_155400918
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Uiteraard, er zijn meer oorzaken. Zo'n Gudelj doet ook alles verkeerd in balbezit. Een stappie naar voren of naar achteren en hij is constant aanspeelbaar, maar hij blijft alleen maar achter zijn man staan. Vreselijk.
Het probleem is vooral dat ik als relatieve voetballeek bij balbezit van Ajax de volgende 10 passes al zie aankomen. Dan ziet een tegenstander dat al helemaal. Dergelijke voorspelbaarheid is natuurlijk dodelijk. Tenzij je Arjan Robben heet en gewoon elke wedstrijd weer succes kunt boeken met hetzelfde trucje. :P
pi_155400964
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het probleem is vooral dat ik als relatieve voetballeek bij balbezit van Ajax de volgende 10 passes al zie aankomen. Dan ziet een tegenstander dat al helemaal. Dergelijke voorspelbaarheid is natuurlijk dodelijk. Tenzij je Arjan Robben heet en gewoon elke wedstrijd weer succes kunt boeken met hetzelfde trucje. :P
Tja, wij spiegelen ons graag aan Barca ( :r ) alleen hebben wij geen Messi, geen Suarez, geen Neymar, geen Iniesta, ga zo maar door... ;(

Het is werkelijk ongelofelijk dat we tegen zo'n kut team geen uitgespeelde kans hebben gecreëerd. Maar goed, zondag gaat nek eraan en volgende week met hangen en wurgen 1-1 en we hebben een prima competitiestart *O*

Moeten we wel Rapid even vergeten :')
pi_155401172
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Tja, wij spiegelen ons graag aan Barca ( :r ) alleen hebben wij geen Messi, geen Suarez, geen Neymar, geen Iniesta, ga zo maar door... ;(

Het is werkelijk ongelofelijk dat we tegen zo'n kut team geen uitgespeelde kans hebben gecreëerd. Maar goed, zondag gaat nek eraan en volgende week met hangen en wurgen 1-1 en we hebben een prima competitiestart *O*

Moeten we wel Rapid even vergeten :')
Mja, wij spelen ook in de eredivisie. Dan heb je ook geen Messi, Suarez, Neymar of Iniesta nodig om tegenstanders kapot te spelen. Ik zie wel steeds meer crosspasses, maar het is allemaal nog wel erg veilig in de voeten in plaats van eens een bal in de ruimte.
En als je dan zoals Barcelona wilt spelen, dan moet je ook vol druk zetten bij balverlies of wanneer de tegenstander aan het opbouwen is. Nu krijgt de tegenstander alle gelegenheid om zelf nog weer rustig rond te tikken. Terwijl je ziet dat de incidentele keer dat er eindelijk eens druk wordt gezet zo'n verdediger die er geen hol van kan gewoon de bal weer braaf bij Ajax inlevert. Als je dan ook nog scherp bent in de omschakeling, dan hebben je middenvelders / aanvallers ook gelijk de ruimte om eens goed te voetballen zonder tegen een verdedigende muur te staan.
pi_155401202
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:46 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, wij spelen ook in de eredivisie. Dan heb je ook geen Messi, Suarez, Neymar of Iniesta nodig om tegenstanders kapot te spelen. Ik zie wel steeds meer crosspasses, maar het is allemaal nog wel erg veilig in de voeten in plaats van eens een bal in de ruimte.
En als je dan zoals Barcelona wilt spelen, dan moet je ook vol druk zetten bij balverlies of wanneer de tegenstander aan het opbouwen is. Nu krijgt de tegenstander alle gelegenheid om zelf nog weer rustig rond te tikken. Terwijl je ziet dat de incidentele keer dat er eindelijk eens druk wordt gezet zo'n verdediger die er geen hol van kan gewoon de bal weer braaf bij Ajax inlevert. Als je dan ook nog scherp bent in de omschakeling, dan hebben je middenvelders / aanvallers ook gelijk de ruimte om eens goed te voetballen zonder tegen een verdedigende muur te staan.
Als je zo voetbalt als Ajax, dat oeverloos achterin rondtikken in slow motion, dan heb je toch wel een aantal spelers nodig die een individuele actie hebben. Anders ga je een ploeg nooit kapot spelen. Ook niet in de Eredivisie.
pi_155401205
We hebben toevallig wel als enige ploeg van een Tsjechische ploeg gewonnnen, de andere 3 (Sparta Praag, Slov. Liberec en Vikt. Pilzen) allen gewonnen.
UEFA beker is bijna al binnen dus.
Als je geen kop hebt kan je niet uit het raam kijken.
pi_155401282
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Als je zo voetbalt als Ajax, dat oeverloos achterin rondtikken in slow motion, dan heb je toch wel een aantal spelers nodig die een individuele actie hebben. Anders ga je een ploeg nooit kapot spelen. Ook niet in de Eredivisie.
Een spits is ook wel vrij essentieel bij Ajax, daar komen we nu gewoon al jaren veel tekort.
Milik is een sympathieke speler met scorend vermogen maar kan fysiek niets forceren, kan niet koppen en heeft uiteindelijk niet het niveau.
Geef daar maar een kapitaal aan uit, dat maakt dat de overige spelers ook meer renderen.
pi_155401352
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:

[..]

Er zit wel een verschil tussen een individuele actie in huis hebben en van het niveau Messi of Suarez zijn. Maar zoals ik al aangeef, als je de pretentie hebt om als Barcelona te spelen, dan moet je veel meer druk zetten, veel meer in beweging zijn, enzovoort.
Het risicoloos rondtikken heeft verder weinig van doen met het spel van Barcelona.
Een Sinkgraven en Dijks hebben best al laten zien dat ze op eredivisieniveau een individuele actie in huis hebben, net als El Ghazi. Spelers als Klaassen, Bazoer, Gudelj en Milik hebben dat helaas wel een stuk minder.

En dan heb je zoals Pedroso als zegt eigenlijk ook geen spits van het niveau dat Ajax mag verwachten. Als Ajax nou gewoon eens dat eigen vermogen aanspreekt om eens voor een miljoen of 6-8 een goede ervaren spits aan te trekken, dan kan dat het spel ook nog wel aanzienlijk verbeteren. Al heb je alleen al een type Pantelic die zijn medespelers beter kan laten renderen.
pi_155401376
quote:
Als dit klopt dan maar weer direct afscheid van hem nemen. Waarschijnlijk zal het dan ook wel helemaal een beetje over zijn met de blinde Cruijff kliek die er nog rondloopt bij Ajax.
Denk niet dat we daar erg rouwig om moeten zijn overigens.
pi_155401405
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:59 schreef Pedroso het volgende:

[..]

Als dit klopt dan maar weer direct afscheid van hem nemen. Waarschijnlijk zal het dan ook wel helemaal een beetje over zijn met de blinde Cruijff kliek die er nog rondloopt bij Ajax.
Denk niet dat we daar erg rouwig om moeten zijn overigens.
Fluwelen revolutie heeft wel effect gehad. Gisteren werd een middenmoter uit Tsjechië met goed voetbal van de mat gespeeld.
pi_155401430
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:01 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Fluwelen revolutie heeft wel effect gehad. Gisteren werd een middenmoter uit Tsjechië met goed voetbal van de mat gespeeld.
De tijd dat Nederlandse clubs dit soort clubs oprolt ligt al meer dan 10 jaar achter ons.
pi_155401448
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:02 schreef Pedroso het volgende:

[..]

De tijd dat Nederlandse clubs dit soort clubs oprolt ligt al meer dan 10 jaar achter ons.
Dit is het andere uiterste.
pi_155401526
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:03 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Dit is het andere uiterste.
Nee, dit is het niveau van de Nederlandse topclubs op dit moment.
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:20:01 #296
7889 tong80
Spleenheup
pi_155401735
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:01 schreef opperkleurder het volgende:

[..]

Ik heb genoten. _O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:50:52 #297
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_155402315
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
pi_155402394
quote:
Hij heeft wel verstand van voetbal en daar draait het om volgens Johan
Beter een aangeschoten beer dan zwak lammetje, dat is logisch.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:56:19 #299
423773 mokkiemok
een lekker bakkie pleur
pi_155402418
Je zal zien dat er van NEC weer met 3-0 gewonnen wordt, zo erg is het gesteld met de ED.
FOK!ker sinds 18 april 2004 ---
Op maandag 30 juni 2014 14:05 schreef stbabylon het volgende:
Rukken met een zak paprikachips bij de hand, krijg je vanzelf een oranje Duitse helm.
  Trouwste user 2022 vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:56:47 #300
7889 tong80
Spleenheup
pi_155402428
quote:
2s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:54 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Hij heeft wel verstand van voetbal en daar draait het om volgens Johan
Beter een aangeschoten beer dan zwak lammetje, dat is logisch.
Wat bedoel je :?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')