En wie dan op rechts?quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tete is verdedigend prima. Aanvallend brengt hij helemaal niets, waardoor El Ghazi elke keer tegen twee man staat.
Ik zie El Ghazi ook liever op links, kan hij naar binnen met zijn goede been en Dijks komt er toch wel overheen. Heb je altijd twee mogelijkheden.
Schone, Younes, Fischer, Cerny, Muric. Kies maar.quote:
Precies, Tete verdedigend erg sterk. Beter dan Rhijn, en aanvallend minder. Al kreeg Rhijn ze ook slecht voor afgelopen seizoen hoor. Maar ik heb dan toch liever Tete..quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tete is verdedigend prima. Aanvallend brengt hij helemaal niets, waardoor El Ghazi elke keer tegen twee man staat.
Ik zie El Ghazi ook liever op links, kan hij naar binnen met zijn goede been en Dijks komt er toch wel overheen. Heb je altijd twee mogelijkheden.
Dan gaat het goed komen in de uitwedstrijd de voorsprong verdedigen.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 08:52 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Verdedigend aspect is juist hetgene waar ik me het minst zorgen over maak.
Uitslag op zich prima, scoren daar en je bent er bijna al.
Mja als ik dan gisteren zie hoe me de vleugels aanspeelt is het ook niet zo gek dat daar nauwelijks rendement uit komt. In plaats van ruimte te trekken en een bal diep of op snelheid te geven, loopt men praktisch naar El Ghazi toe en speelt de bal met een laf tikkie in de voeten of zelfs nog achter de speler. Die moet dan vervolgens vanuit stilstand een man of 2-3 voorbij. El Ghazi kon die back op snelheid makkelijk hebben. Als er iets vaker een dieptepass wordt gegeven, dan komt er veel meer gevaar uit.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:34 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Dan kies je voor bewuste onbalans in je elftal, waardoor één kant veel sterker wordt dan de ander.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 08:59 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Schone, Younes, Fischer, Cerny, Muric. Kies maar.
Ik vind dat we onze beste aanvaller op de voor hem beste plek moeten zetten. Daarnaast denk ik dat de wisselwerking met Dijks beter werkt dan die met Tete. We kunnen het allicht een keer proberen.
Uiteraard, er zijn meer oorzaken. Zo'n Gudelj doet ook alles verkeerd in balbezit. Een stappie naar voren of naar achteren en hij is constant aanspeelbaar, maar hij blijft alleen maar achter zijn man staan. Vreselijk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:19 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja als ik dan gisteren zie hoe me de vleugels aanspeelt is het ook niet zo gek dat daar nauwelijks rendement uit komt. In plaats van ruimte te trekken en een bal diep of op snelheid te geven, loopt men praktisch naar El Ghazi toe en speelt de bal met een laf tikkie in de voeten of zelfs nog achter de speler. Die moet dan vervolgens vanuit stilstand een man of 2-3 voorbij. El Ghazi kon die back op snelheid makkelijk hebben. Als er iets vaker een dieptepass wordt gegeven, dan komt er veel meer gevaar uit.
Natuurlijk heeft het er ook mee te maken dat Tete niet heel veel diepgang heeft, maar primair is het toch het risicoloze, voorspelbare rondtikken wat er voor zorgt dat Ajax letterlijk vleugellam is.
Het probleem is vooral dat ik als relatieve voetballeek bij balbezit van Ajax de volgende 10 passes al zie aankomen. Dan ziet een tegenstander dat al helemaal. Dergelijke voorspelbaarheid is natuurlijk dodelijk. Tenzij je Arjan Robben heet en gewoon elke wedstrijd weer succes kunt boeken met hetzelfde trucje.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:22 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Uiteraard, er zijn meer oorzaken. Zo'n Gudelj doet ook alles verkeerd in balbezit. Een stappie naar voren of naar achteren en hij is constant aanspeelbaar, maar hij blijft alleen maar achter zijn man staan. Vreselijk.
Tja, wij spiegelen ons graag aan Barca (quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het probleem is vooral dat ik als relatieve voetballeek bij balbezit van Ajax de volgende 10 passes al zie aankomen. Dan ziet een tegenstander dat al helemaal. Dergelijke voorspelbaarheid is natuurlijk dodelijk. Tenzij je Arjan Robben heet en gewoon elke wedstrijd weer succes kunt boeken met hetzelfde trucje.
Mja, wij spelen ook in de eredivisie. Dan heb je ook geen Messi, Suarez, Neymar of Iniesta nodig om tegenstanders kapot te spelen. Ik zie wel steeds meer crosspasses, maar het is allemaal nog wel erg veilig in de voeten in plaats van eens een bal in de ruimte.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:29 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Tja, wij spiegelen ons graag aan Barca () alleen hebben wij geen Messi, geen Suarez, geen Neymar, geen Iniesta, ga zo maar door...
Het is werkelijk ongelofelijk dat we tegen zo'n kut team geen uitgespeelde kans hebben gecreëerd. Maar goed, zondag gaat nek eraan en volgende week met hangen en wurgen 1-1 en we hebben een prima competitiestart
Moeten we wel Rapid even vergeten
Als je zo voetbalt als Ajax, dat oeverloos achterin rondtikken in slow motion, dan heb je toch wel een aantal spelers nodig die een individuele actie hebben. Anders ga je een ploeg nooit kapot spelen. Ook niet in de Eredivisie.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Mja, wij spelen ook in de eredivisie. Dan heb je ook geen Messi, Suarez, Neymar of Iniesta nodig om tegenstanders kapot te spelen. Ik zie wel steeds meer crosspasses, maar het is allemaal nog wel erg veilig in de voeten in plaats van eens een bal in de ruimte.
En als je dan zoals Barcelona wilt spelen, dan moet je ook vol druk zetten bij balverlies of wanneer de tegenstander aan het opbouwen is. Nu krijgt de tegenstander alle gelegenheid om zelf nog weer rustig rond te tikken. Terwijl je ziet dat de incidentele keer dat er eindelijk eens druk wordt gezet zo'n verdediger die er geen hol van kan gewoon de bal weer braaf bij Ajax inlevert. Als je dan ook nog scherp bent in de omschakeling, dan hebben je middenvelders / aanvallers ook gelijk de ruimte om eens goed te voetballen zonder tegen een verdedigende muur te staan.
Een spits is ook wel vrij essentieel bij Ajax, daar komen we nu gewoon al jaren veel tekort.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Als je zo voetbalt als Ajax, dat oeverloos achterin rondtikken in slow motion, dan heb je toch wel een aantal spelers nodig die een individuele actie hebben. Anders ga je een ploeg nooit kapot spelen. Ook niet in de Eredivisie.
Er zit wel een verschil tussen een individuele actie in huis hebben en van het niveau Messi of Suarez zijn. Maar zoals ik al aangeef, als je de pretentie hebt om als Barcelona te spelen, dan moet je veel meer druk zetten, veel meer in beweging zijn, enzovoort.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:49 schreef HeinekenAFCA het volgende:
[..]
Als je zo voetbalt als Ajax, dat oeverloos achterin rondtikken in slow motion, dan heb je toch wel een aantal spelers nodig die een individuele actie hebben. Anders ga je een ploeg nooit kapot spelen. Ook niet in de Eredivisie.
Als dit klopt dan maar weer direct afscheid van hem nemen. Waarschijnlijk zal het dan ook wel helemaal een beetje over zijn met de blinde Cruijff kliek die er nog rondloopt bij Ajax.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:51 schreef opperkleurder het volgende:
Linggod![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)te-bestaan~a4125691/
Fluwelen revolutie heeft wel effect gehad. Gisteren werd een middenmoter uit Tsjechië met goed voetbal van de mat gespeeld.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:59 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Als dit klopt dan maar weer direct afscheid van hem nemen. Waarschijnlijk zal het dan ook wel helemaal een beetje over zijn met de blinde Cruijff kliek die er nog rondloopt bij Ajax.
Denk niet dat we daar erg rouwig om moeten zijn overigens.
De tijd dat Nederlandse clubs dit soort clubs oprolt ligt al meer dan 10 jaar achter ons.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:01 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Fluwelen revolutie heeft wel effect gehad. Gisteren werd een middenmoter uit Tsjechië met goed voetbal van de mat gespeeld.
Dit is het andere uiterste.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:02 schreef Pedroso het volgende:
[..]
De tijd dat Nederlandse clubs dit soort clubs oprolt ligt al meer dan 10 jaar achter ons.
Nee, dit is het niveau van de Nederlandse topclubs op dit moment.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:03 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dit is het andere uiterste.
Ik heb genoten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:01 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Fluwelen revolutie heeft wel effect gehad. Gisteren werd een middenmoter uit Tsjechië met goed voetbal van de mat gespeeld.
Hij heeft wel verstand van voetbal en daar draait het om volgens Johanquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:51 schreef opperkleurder het volgende:
Linggod![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)te-bestaan~a4125691/
Wat bedoel jequote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:54 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Hij heeft wel verstand van voetbal en daar draait het om volgens Johan
Beter een aangeschoten beer dan zwak lammetje, dat is logisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |