abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155372700
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 01:50 schreef Nober het volgende:

[..]

Kan er niks over vinden.

[..]

Israël, Turkije en Azerbeidzjan mogen de Euro ook wel eens gaan invoeren, ze doen ook altijd mee op EK's.
En bij het songfestival. Is dat niet leidend?
Ik heb gister getekend :) niet adhv dit topic trouwens ;) sowwy!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:36:03 #27
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_155372747
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:14 schreef LXIV het volgende:
Meld graag of je getekend hebt. Dan kunnen we hier tellen hoeveel mensen adhv dit topic dit gedaan hebben!
300.000 handtekeningen is enorm veel. Dat is 20x zoveel dan er initieel opgehaald zijn. En dat moet binnen een maand! Dat betekent dat iedereen die voor de eerste ronde getekend heeft 20 mensen moet vinden die dat ook willen. Gelukkig kan het nu online, dus de drempel is een stuk lager.
Zojuist Alexander Pechtold heel ongelukkig gemaakt _O-
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_155372749
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:14 schreef LXIV het volgende:
Meld graag of je getekend hebt. Dan kunnen we hier tellen hoeveel mensen adhv dit topic dit gedaan hebben!
300.000 handtekeningen is enorm veel. Dat is 20x zoveel dan er initieel opgehaald zijn. En dat moet binnen een maand! Dat betekent dat iedereen die voor de eerste ronde getekend heeft 20 mensen moet vinden die dat ook willen. Gelukkig kan het nu online, dus de drempel is een stuk lager.
Mensen die in de eerste fase hebben getekend, moeten overigens opnieuw tekenen in de tweede fase.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:43:15 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155372848
De gewone media negeren dit referendum angstvallig. Opmerkelijk, want het is de eerste keer dat er 10.000 handttekeningen voor de eerste ronde verzameld zijn. Stond dit in de krant? Was dit op TV? Nee. Het bleef doodstil.
Dit kan alleen gerealiseerd worden buiten de MSM om, via particuliere acties en FB.

Ik zal in ieder geval die 20 handtekeningen bij elkaar proberen te krijgen.
The End Times are wild
pi_155372867
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:43 schreef LXIV het volgende:
De gewone media negeren dit referendum angstvallig. Opmerkelijk, want het is de eerste keer dat er 10.000 handttekeningen voor de eerste ronde verzameld zijn. Stond dit in de krant? Was dit op TV? Nee. Het bleef doodstil.
Dit kan alleen gerealiseerd worden buiten de MSM om, via particuliere acties en FB.

Schopje BNW? ;)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:47:38 #31
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155372904
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:44 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Schopje BNW? ;)
Is het geen feit dat het de eerste keer is dat zo'n raadgevend referendum de 10.000 stemmen behaald heeft? En is het ook geen feit dat hierover niets in de reguliere media te lezen was?
The End Times are wild
pi_155373153
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Is het geen feit dat het de eerste keer is dat zo'n raadgevend referendum de 10.000 stemmen behaald heeft? En is het ook geen feit dat hierover niets in de reguliere media te lezen was?
Er is wel vaker bericht over EU-kritische referenda, beste paap.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155374280
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:54 schreef LXIV het volgende:
Ik wilde net een dergelijk topic openen. Er zijn op dit forum toch honderden mensen tegen Europa en haar uitbreidingsdrang. Brussel brengt met haar expansiedrift onze veiligheid in gevaar, het kost veel geld (Griekenland c.s.) en we hebben er niks aan om vreemde landen zonder binding met de (West)Europese cultuur binnen de grenzen te trekken.
Als je er iets aan doel wil, neem dan die moeite om dat online formulier in te vullen. Het is nog geen 5 minuten werk. 300.000 handtekeningen is echt gigantisch veel, maar ook niet onmogelijk.

Het gaat om het houden van een referendum. Of je nu links of rechts bent, je kunt er altijd voor zijn dat uitbreiding van de EU via een referendum kan.

Bovendien is er nog een leuk grapje als je de bevestigingsmail bevestigd.
Ingevuld en ondertekend. Misschien een idee om dit bericht op meerdere fora te plaatsen?
pi_155374302
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:58 schreef loni55 het volgende:

[..]

Een stap dat decenia kan duren tot de daadwerkelijke toetreding. Leuk en aardig dat je tegen de uitbreiding bent maar ik adviseer je om eerst even jezelf te informeren.
Kroatie: 2001. Daadwerkelijke toetreding: 2013. 12 jaar dus. Wat heel snel gaat.
pi_155374356
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 01:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:
Waarom zit Georgie en Moldavie niet bij dit referendum?

Ik zie alleen Oekraine.
Dan zou je 3 referenda moetem organiseren en dus 3x 300.000 handtekeningen moeten ophalen. Staat op hun website uitgelegd.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 10:46:15 #36
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_155374923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:00 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Dat weet ik. Maar ook over 10 jaar vind ik toetreding van Oekraïne, Georgië en Moldavië niet wenselijk.
Moet er niet een zekere mate van interne stabiliteit zijn voordat een land überhaupt in aanmerking komt voor een toetredingsprocedure?

Alleen al door het eeuwige geklooi in Abchazië, Ossetië, Transnistrië en sinds vorig jaar de Donbas lijken bovenstaande landen voorlopig niet bepaald in aanmerking te komen voor een (kandidaats-)lidmaatschap. En dan zijn er nog de criteria op het gebied van mensenrechten en economie. Het zal zo'n vaart niet lopen, lijkt me.
pi_155375016
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:09 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Kroatie: 2001. Daadwerkelijke toetreding: 2013. 12 jaar dus. Wat heel snel gaat.
En Turkije?
pi_155375085
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 00:25 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

Ook niet. Nooit niet. Deze landen passen beter bij de Euraziatische Unie. Maar allemaal soevereine landen die met elkaar vrijwillig verdragen met elkaar aangaan is nog veel beter. De EU moet kleiner in plaats van groter. En omgevormd worden naar de oude EEG.

[..]

Hoop ik ook. Al hoop ik op meer, want FOK! is wel een groot forum. Ik ben terughoudend in het spammen, enerzijds is het discussie, anderzijds is dit natuurlijk ook gewoon een politieke actie.
Welke landen? Trouwens op wat voor manier passen ze beter bij de Euro-Aziatische unie?
pi_155375562
Een Oekraïne dat voor Europa kiest in plaats van voor Rusland ga je toch niet serieus tegen proberen te houden (niet dat dat zal lukken) en terug in de handen van de Russen willen drukken? Dan schiet je jezelf in de voet. Bovendien zal het land alvorens het daadwerkelijk (kandidaat-)lid is enorm veel vooruitgang moeten boeken en in het geval van Oekraïne zal dat veel langer duren dan bij bijvoorbeeld landen als Kroatië (prima aanwinst voor de EU overigens), omdat Oekraïne zoveel minder ver is. En als het ooit op een dag in de verre toekomst wel ver genoeg is, is dat alleen maar mooi.

Maar elke toenadering van Oekraïne tot de EU en dan vooral wat betreft het geleidelijk aan voldoen aan de EU-normen voor mensenrechten, anti-corruptiemaatregelen etc. is alleen maar goed voor zo'n land. Lekker laten gaan; goed voor hen, goed voor ons.
pi_155375611
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:43 schreef LXIV het volgende:

Er is tegenwoordig praktisch elke maand zo'n initiatief en meestal niet bepaald kansrijk, waarom zou je er dan elke keer uitgebreid over rapporteren als serieus nieuwsmedium?
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:26:32 #41
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_155375661
quote:
6s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:46 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Moet er niet een zekere mate van interne stabiliteit zijn voordat een land überhaupt in aanmerking komt voor een toetredingsprocedure?
Klopt. Wat dat betreft is de insteek van deze associatieverdragen volgens mij ook heel anders dan voor de verdragen die met landen op de Westelijke Balkan zijn afgesloten. Daar was het nadrukkelijk de bedoeling dat deze landen uiteindelijk lid zouden worden. Hier niet.
pi_155375714
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:21 schreef De_Kaas- het volgende:
Een Oekraïne dat voor Europa kiest in plaats van voor Rusland ga je toch niet serieus tegen proberen te houden (niet dat dat zal lukken) en terug in de handen van de Russen willen drukken? Dan schiet je jezelf in de voet. [..]
Volgens mij wil Oekraine, gedeeltelijk althans want er zijn ook veel mensen die met Rusland sympathiseren, vooral weg bij Rusland. In hoeverre Oekraïne kiest voor Europa vind ik nog maar de vraag. Verder vind ik dat de EU eigenlijk al wel veel te groot is, het is nu al een gedrocht in mijn ogen.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:30:30 #43
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_155375730
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 01:27 schreef JanKorteachternaam het volgende:

[..]

dobberen ongehinderd miljoenen Afrikanen ons continent binnen. Allemaal met dank aan die geweldige EU :r
Hoezo valt dit de EU te verwijten dan? Dit neigt behoorlijk naar de "thx Obama" reflex..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:33:21 #44
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_155375775
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:23 schreef De_Kaas- het volgende:

[..]

Er is tegenwoordig praktisch elke maand zo'n initiatief en meestal niet bepaald kansrijk, waarom zou je er dan elke keer uitgebreid over rapporteren als serieus nieuwsmedium?
Dit is geen burgerinitiatief he. Dat is om iets op de agenda van de Kamer te zetten.

Sinds 1 juli is er weer een referendumwet, waarmee een raadgevend referendum over een wetsvoorstel gehouden moet worden, als er 300.000 handtekeningen aangeleverd worden. Dit zijn überhaupt de eerste wetsvoorstellen die onder die nieuwe wet in aanmerking zouden kunnen komen voor een raadgevend referendum.
pi_155375884
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:33 schreef freako het volgende:

Sinds 1 juli is er weer een referendumwet, waarmee een raadgevend referendum over een wetsvoorstel gehouden moet worden, als er 300.000 handtekeningen aangeleverd worden. Dit zijn überhaupt de eerste wetsvoorstellen die onder die nieuwe wet in aanmerking zouden kunnen komen voor een raadgevend referendum.
Hoe moeten die handtekeningen er eigenlijk uit zien? Krabbeltje op papier of is een digitaal vinkje voldoende? Waarbij ik mij dan weer afvraag hoe er gecontroleerd kan worden dat er niet gefraudeerd wordt.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:01:03 #46
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_155377767
quote:
7s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:38 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Hoe moeten die handtekeningen er eigenlijk uit zien? Krabbeltje op papier of is een digitaal vinkje voldoende? Waarbij ik mij dan weer afvraag hoe er gecontroleerd kan worden dat er niet gefraudeerd wordt.
Krabbeltje op papier, en per post opsturen naar de Kiesraad in Heerlen. Het formulier staat hier: https://www.referendumovereenwet.nl/wetten/34116
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:06:19 #47
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155379351
Ik heb geen problemen met raadgevende referenda maar dit is gewoon een kansloze poging om wat tokkies en andere PVV'ers een tijdsbesteding te geven. Jammer, want dit had een hele interessante ' showcase' kunnen zijn van wat de nieuwe wet allemaal mogelijk kan maken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:37:14 #48
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_155380016
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 10:51 schreef loni55 het volgende:

[..]

En Turkije?
Die willen zelf niet meer, die zijn een andere (Islamitische) weg ingeslagen en hebben nu geld en zijn niet meer geïnteresseerd in onze pauperunie. :')
Griekenland is hun buurland, ik neem aan dat de schrik er wel in zit bij de Turken om niet in een unie te treden waar ook Griekenland (en hun buurland Bulgarije is ook straatarm) bij zit.

Bovendien een land waar youtube, facebook en twitter geblokkeerd wordt en journalisten verdwijnen voldoet niet erg aan de standaard van de EU. Anderzijds geschieden in Oekraine en Moldavie nog veel gekkere zaken, dus wat die landen bij de EU moeten blijft mij een raadsel.

Misschien moet een EU-parlementarier voor de gein twee weken Tiraspol boeken in het enige hotel dat Tiraspol kent (en wellicht ook wel het enige hotel dat het land rijk is, de rest is steevast in 'remont' :') ) Aist, waar niet USSR-onderdanen het drievoudige betalen van hetgeen wel USSR-onderdanen betalen (helemaal officieel), je jezelf binnen 24 dient te registreren bij de OVIR Otdel Viz i Registratsii (zoniet kom je het land nooit meer uit) en men bij binnenkomst in het land niet alleen vragen om een 'darok' (niet geheel vrijwillige 'donatie' voor het glorierijke land), maar ook of je spion of journalist (komt daar op hetzelfde neer) bent.

Ja, dat land is een aanwinst voor de EU en voldoet ook echt aan alle EU-voorwaarden. Bij de grens met Belgie worden me deze vragen ook steevast gesteld namelijk. :')

Het zou me niet verbazen wanneer over 3 jaar Turkmenistan EU-lidmaatschap verwerft, ook echt een land dat aan alle EU-voorwaarden voldoet. Eeuwige president ook daar, lekker makkelijk.
pi_155380054
quote:
10s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:37 schreef Linkse_Boomknuffelaar het volgende:

[..]

Die willen zelf niet meer, die zijn een andere (Islamitische) weg ingeslagen en hebben nu geld en zijn niet meer geïnteresseerd in onze pauperunie. :')
Griekenland is hun buurland, ik neem aan dat de schrik er wel in zit bij de Turken om niet in een unie te treden waar ook Griekenland (en hun buurland Bulgarije is ook straatarm) bij zit.

Bovendien een land waar youtube, facebook en twitter geblokkeerd wordt en journalisten verdwijnen voldoet niet erg aan de standaard van de EU. Anderzijds geschieden in Oekraine en Moldavie nog veel gekkere zaken, dus wat die landen bij de EU moeten blijft mij een raadsel.

Misschien moet een EU-parlementarier voor de gein twee weken Tiraspol boeken in het enige hotel dat Tiraspol kent (en wellicht ook wel het enige hotel dat het land rijk is, de rest is steevast in 'remont' :') ) Aist, waar niet USSR-onderdanen het drievoudige betalen van hetgeen wel USSR-onderdanen betalen (helemaal officieel), je jezelf binnen 24 dient te registreren bij de OVIR Otdel Viz i Registratsii (zoniet kom je het land nooit meer uit) en men bij binnenkomst in het land niet alleen vragen om een 'darok' (niet geheel vrijwillige 'donatie' voor het glorierijke land), maar ook of je spion of journalist (komt daar op hetzelfde neer) bent.

Ja, dat land is een aanwinst voor de EU en voldoet ook echt aan alle EU-voorwaarden. Bij de grens met Belgie worden me deze vragen ook steevast gesteld namelijk. :')

Het zou me niet verbazen wanneer over 3 jaar Turkmenistan EU-lidmaatschap verwerft, ook echt een land dat aan alle EU-voorwaarden voldoet. Eeuwige president ook daar, lekker makkelijk.
Tiraspol is dan ook de feitelijke hoofdstad van de door Ruslang gesteunde, niet-erkende republiek Transnistrië.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:44:59 #50
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_155380182
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:39 schreef Reya het volgende:

[..]

Tiraspol is dan ook de feitelijke hoofdstad van de door Ruslang gesteunde, niet-erkende republiek Transnistrië.
Zeker, maar als Moldavie toetreedt tot de EU, treedt dit land automatisch ook toe tot de EU, sterker nog, nu de grens tussen Moldavie en Roemenie open is, kunnen ingezetenen van Transdnistria (inclusief Russische agenten, spionnen, KGB, Russische militairen en tanks) ook vrij door heel Europa reizen.
Daar moet over nagedacht zijn in Brussel. Mwaah ... rijdt er morgen een toffe Sovjet-tank over de A58 met een Russische vlag.
Er zitten duizenden Russen als vredestroepen opgesteld tussen Moldavie en Moldavie-oost. Transdnistria behoort volgens de EU tot Moldavie (zeg dit nooit in Transdnistria zelf, want dan kan je 30 jaar steentjes hakken in een toffe mijn in Magadan en zul je ervaren dat het gebied toch echt wel de facto Russisch grondgebied is), dus alle (Russische) inwoners kunnen gezellig reizen naar Amsterdam, Brussel, Parijs etc.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')