Pechtgod had tot voor kort wel Europese zaken in zijn portefeuille (recent overgedragen aan Kees Verhoeven, nu is AP woordvoerder cultuur), maar het klopt dat Kamerleden meestal een management summary lezen en de medewerkers het echt volledig lezen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
420 pagina's is meer dan een avondje op de bank lezen. En wat ben je wijzer geworden als fractievoorzitter? Geen ene reet.
Dit lijkt me toch meer zaak voor het Kamerlid dat dit in zijn portefeuille heeft zitten.
Dus zo'n 8 mensen in de hele kamer neemt die moeite?quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:50 schreef Euribob het volgende:
[..]
420 pagina's is meer dan een avondje op de bank lezen. En wat ben je wijzer geworden als fractievoorzitter? Geen ene reet.
Dit lijkt me toch meer zaak voor het Kamerlid dat dit in zijn portefeuille heeft zitten.
Waarschijnlijk minder.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:02 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dus zo'n 8 mensen in de hele kamer neemt die moeite?
Hoeveel politici hebben de Miljoenennota volledig doorgenomen denk je?quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:02 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Dus zo'n 8 mensen in de hele kamer neemt die moeite?
Een Kamerlid dat, Kaas. Hét Kamerlid.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:02 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Pechtgod had tot voor kort wel Europese zaken in zijn portefeuille (recent overgedragen aan Kees Verhoeven, nu is AP woordvoerder cultuur), maar het klopt dat Kamerleden meestal een management summary lezen en de medewerkers het echt volledig lezen.
Er is overigens geen enkel Kamerlid die alle stukken voor de debatten volledig leest, daar is simpelweg niet genoeg tijd voor. Ik ben dan ook voorstander van grotere fractiebudgetten, zodat er meer medewerkers in dienst genomen kunnen worden wat de kwaliteit van de Kamer sterk verhoogt maar dat is vloeken in de kerk anno 2015.
Dat is nog wel het meest gelezen stuk, omdat praktisch alle Kamerleden het voor hen relevante gedeelte in detail bestuderen.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoeveel politici hebben de Miljoenennota volledig doorgenomen denk je?
Let op het woordje volledig.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:07 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Dat is nog wel het meest gelezen stuk, omdat praktisch alle Kamerleden het voor hen relevante gedeelte in detail bestuderen.
x jaar geleden nog weleens voor mijn lol gedaan. Ik mag aannemen dat een kamerlid dat stuk kan spellen van achter naar voren.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
Hoeveel politici hebben de Miljoenennota volledig doorgenomen denk je?
Een Kamerlid stelt daar niet eens alle vragen over die ze willen stellen. Tijdens de speech bij de WGO'tjes waarin de diverse deelbegrotingen worden behandeld is er ruimte om drie puntjes te maken. Dan houdt het al gauw op.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:12 schreef Pharkus het volgende:
[..]
x jaar geleden nog weleens voor mijn lol gedaan. Ik mag aannemen dat een kamerlid dat stuk kan spellen van achter naar voren.
Ze gaan anders best los in de feitelijke vragenrondequote:Op dinsdag 22 september 2015 21:16 schreef Kaas- het volgende:
[..]
Een Kamerlid stelt daar niet eens alle vragen over die ze willen stellen. Tijdens de speech bij de WGO'tjes waarin de diverse deelbegrotingen worden behandeld is er ruimte om drie puntjes te maken. Dan houdt het al gauw op.
Dat zijn voornamelijk medewerkers en stagiairs die er anoniem lekker op los rammen. Ambtenarenwerkverschaffing noemen ze het ook wel.quote:Op dinsdag 22 september 2015 21:22 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ze gaan anders best los in de feitelijke vragenronde
Of zou die alles maar klakkeloos aannemen?quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:58 schreef Monolith het volgende:
Als je als fractievoorzitter alles zelf gaat lezen, dan geeft dat vooral aan dat je niet kan delegeren.
Dirk Hugo Dyck Haag judo Michelangelo Sydney husten jajaja dak vandaar haai Jenny gaan KSK Irak snuit.quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:02 schreef john2406 het volgende:
[..]
Of zou die alles maar klakkeloos aannemen?
Bovenin de straat ben ik verkouwden onderin heb ik longkanker, als het maar door genoeg monden gaat veranderd er al het een en ander bedoel ik dus.
Jij noemt het delegeren ik noem het gemakzucht!quote:Op dinsdag 22 september 2015 22:58 schreef Monolith het volgende:
Als je als fractievoorzitter alles zelf gaat lezen, dan geeft dat vooral aan dat je niet kan delegeren.
Goed verhaal.quote:Op dinsdag 22 september 2015 20:46 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat een paar fractiemedewerkers de zwik highlighten en dat ze zo'n stuk behandelen. Dan nog 300 pagina's das een avondje op de bank lezen.
Foei.quote:Op dinsdag 22 september 2015 23:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dirk Hugo Dyck Haag judo Michelangelo Sydney husten jajaja dak vandaar haai Jenny gaan KSK Irak snuit.
Ja ik denk ik zet ook maar wat woorden in willekeurige volgorde achter elkaar.
Eindsprint!quote:
Niet echt. Mijn persoonlijke doel is eerder andersom. Mensen overtuigen eens kritisch naar de vraagstelling en onderwerp te kijken en zichzelf af te vragen wat het doel is van deze oefening... en dat lijkt in mijn kring gelukkig redelijk goed te lukken.quote:Op woensdag 23 september 2015 12:40 schreef LXIV het volgende:
[..]
Probeer vooral nog een paar mensen in je directe omgeving te laten tekenen!
Als het maar onder de aandacht komt. Tegen het referendum stemmen is toch niet mogelijk!quote:Op woensdag 23 september 2015 14:35 schreef ijdod het volgende:
[..]
Niet echt. Mijn persoonlijke doel is eerder andersom. Mensen overtuigen eens kritisch naar de vraagstelling en onderwerp te kijken en zichzelf af te vragen wat het doel is van deze oefening... en dat lijkt in mijn kring gelukkig redelijk goed te lukken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |