abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:25:40 #1
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155359959
De kandidaten

FOK!-analyses
Analyse: het onwaarschijnlijke succes van Donald Trump
Analyse: Jeb Bush blijft de Republikeinse favoriet
Analyse: Scott Walker blijft kansrijk in Amerikaanse presidentsrace

De Republikeinse kandidaten

Jebb Bush - Florida
Jeb Bush presidential campaign, 2016

Ben Carson - Maryland
Ben Carson presidential campaign, 2016

Chris Christie - New Jersey
Chris Christie presidential campaign, 2016

Ted Cruz - Texas
Ted Cruz presidential campaign, 2016

Carly Fiorina - California
Carly Fiorina presidential campaign, 2016

Lindsey Graham - South Carolina
Lindsey Graham presidential campaign, 2016

Mike Huckabee - Arkansas
Mike Huckabee presidential campaign, 2016

Bobby Jindal - Louisiana
Bobby Jindal presidential campaign, 2016

John Kasich - Ohio
John Kasich presidential campaign, 2016

George Pataki - New York
George Pataki presidential campaign, 2016

Rand Paul - Kentucky
Rand Paul presidential campaign, 2016

Rick Perry - Texas
Rick Perry presidential campaign, 2016

Marco Rubio - Florida
Marco Rubio presidential campaign, 2016

Rick Santorum - Pennsylvania
Rick Santorum presidential campaign, 2016

Donald Trump - New York
Donald Trump presidential campaign, 2016

Scott Walker - Wisconsin
Scott Walker presidential campaign, 2016
Analyse: Scott Walker blijft kansrijk in Amerikaanse presidentsrace

Jim Gilmore - Virginia
Jim Gilmore presidential campaign, 2016

De Democratische kandidaten

Hillary Clinton - New York
Hillary Clinton presidential campaign, 2016

Lincoln Chafee - Rhode Island
Lincoln Chafee presidential campaign, 2016

Martin O'Malley - Maryland
Martin O'Malley presidential campaign, 2016

Bernie Sanders - Vermont
Bernie Sanders presidential campaign, 2016

Jim Webb - Virginia
Jim Webb presidential campaign, 2016

OP met dank aan Odaiba.

En hier weer verder....

[ Bericht 1% gewijzigd door Reya op 24-08-2015 12:35:25 ]
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:25:47 #2
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_155359964
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_155360034
De eerste voorverkiezingen zijn nog steeds vijfeneenhalf maand weg; er kan veel gebeuren in de tussentijd.
pi_155360085
Nog even over armoede in de VS.

quote:
De volgende kaart van de New York Times laat per regio het percentage huishoudens zien dat onder de armoedegrens leeft. Om u een idee te geven hoe hoog de armoedegrens ligt: In 2012 lag de grens voor een huishouden met twee volwassenen en twee kinderen op $23.283. Voor een alleenstaande onder de 65 jaar lag het minimuminkomen op $11.945 per jaar. http://marketupdate.nl/ni(...)aten-kaart-gebracht/
De armoedegrens voor een alleenstaande lag in 2012 op $11.945 per jaar. $20.000 is voor een alleenstaande geen vetpot, maar je kan er prima van leven in de VS.
pi_155360123
quote:
Van 20k per jaar kan je prima leven in de VS.
Nee. Onzin.

quote:
Voor 500 dollar heb je een kleine woonruimte buiten de stad.
O ja, joh? Overal? En wat nou als je in de stad werkt en dan 2 - 3 keer zoveel aan benzine kwijt bent?

quote:
Dan heb je samen met de gezondheidszorg de grootste kostenposten alweer gehad.
Gelukkig zijn boodschappen, electriciteit, water, verzekeringen (auto, renters/homeowners insurance, etc.) allemaal gratis.

quote:
Gezondheidszorg is duur in de VS, vandaar dat er ook zoveel onverzekerden zijn. Voor de rest is de VS aanzienlijk goedkoper dan Nederland.
Als je niet doucht en alleen op cornflakes leeft misschien wel.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:33:01 #6
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155360144
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:32 schreef OMG het volgende:

[..]

Nee. Onzin.

[..]

O ja, joh? Overal? En wat nou als je in de stad werkt en dan 2 - 3 keer zoveel aan benzine kwijt bent?

[..]

Gelukkig zijn boodschappen, electriciteit, water, verzekeringen (auto, renters/homeowners insurance, etc.) allemaal gratis.

[..]

ik onderschrijf wat deze meneer zegt.

Ligt er heel erg aan waar je woont.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155360183
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:32 schreef OMG het volgende:

[..]

Nee. Onzin.

[..]

[..]

[..]

Jij vindt het salaris van een docent slecht, $40.000, douche jij met champagne ofzo?
pi_155360212
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:33 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

ik onderschrijf wat deze meneer zegt.

Ligt er heel erg aan waar je woont.
Daar ben ik het mee eens. Maar het gemak waarmee $20.000 en zelfs $40.000 door OMG afgedaan wordt als weinig, irriteert me.
pi_155360259
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:30 schreef luxerobots het volgende:
Nog even over armoede in de VS.

[..]

De armoedegrens voor een alleenstaande lag in 2012 op $11.945 per jaar. $20.000 is voor een alleenstaande geen vetpot, maar je kan er prima van leven in de VS.
Dat zijn de officiële armoedecijfers ja. Die worden op miraculeuse wijze elk jaar weer anders berekend.

Wat er namelijk ook bij de Family Budget Calculator staat:
"..As compared with official poverty thresholds such as the federal poverty line and Supplemental Poverty Measure, EPI’s family budgets offer a higher degree of geographic customization and provide a more accurate measure of economic security. In all cases, they show families need more than twice the amount of the federal poverty line to get by"
pi_155360325
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:38 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Dat zijn de officiële armoedecijfers ja. Die worden op miraculeuse wijze elk jaar weer anders berekend.

Wat er namelijk ook bij de Family Budget Calculator staat:
"..As compared with official poverty thresholds such as the federal poverty line and Supplemental Poverty Measure, EPI’s family budgets offer a higher degree of geographic customization and provide a more accurate measure of economic security. In all cases, they show families need more than twice the amount of the federal poverty line to get by"
Als de armoedegrens op $11.945 ligt, dan zit je er met $20.000 toch mooi boven.

Geen vetpot, maar ook zeker geen armoede. Voor de rest is het natuurlijk sterk afhankelijk van waar je woont en je levensomstandigheden. Als je gezond bent is het genoeg, ben je ziek, heb je een serieus probleem.
pi_155360366
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daar ben ik het mee eens. Maar het gemak waarmee $20.000 en zelfs $40.000 door OMG afgedaan wordt als weinig, irriteert me.
Het irriteert mij hoe jij tegen alle bewijs in gewoon je eigen hypothese blijft doordrammen, gebasseerd op je onderbuikgevoel. Het leven in de Verenigde Staten is verre van 'veel goedkoper dan Nederland' zoals jij stelt. De helft van de werkenden verdient 500$ of minder per week en dat is te weinig om normaal van te kunnen leven. Dat is gewoon een feit, dus waar je je precies aan irriteert snap ik niet zo.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:42:13 #12
431144 Teydelyk
Bad, for the greater good
pi_155360368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Geen vetpot, maar ook zeker geen armoede. Voor de rest is het natuurlijk sterk afhankelijk van waar je woont en je levensomstandigheden. Als je gezond bent is het genoeg, ben je ziek, heb je een serieus probleem.
20k in Manhattan ben je straat en straatarm
Of Silicon Valley bijvoorbeeld, daar betaal je dit voor een kraakpand in de suburbs.
Shake with your right hand but hold a rock in the left.
pi_155360394
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:42 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Het irriteert mij hoe jij tegen alle bewijs in gewoon je eigen hypothese blijft doordrammen, gebasseerd op je onderbuikgevoel. Het leven in de Verenigde Staten is verre van 'veel goedkoper dan Nederland' zoals jij stelt. De helft van de werkenden verdient 500$ of minder per week en dat is te weinig om normaal van te kunnen leven. Dat is gewoon een feit, dus waar je je precies aan irriteert snap ik niet zo.
Jij draagt anders behoorlijk weinig bewijs aan, net als je hyperactieve (maar ietwat domme) vriendje OMG. Ik toon tenminste nog aan waar de armoedegrens precies ligt.
pi_155360397
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:34 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij vindt het salaris van een docent slecht, $40.000, douche jij met champagne ofzo?
Als je die calculator erop na slaat, en je ziet dat voor bijvoorbeeld Indianapolis, zoals ik al eerder meldde, het gemiddelde voor 1 ouder 1 kind op ~$47k uitkomt, dan vind ik die $40k weinig, ja. Zelfs als je single bent en geen kinderen hebt betekend het nog steeds geen meerdere vakanties, flink sparen of andere luxe.

Onder "prima leven" versta ik toch wel dat je rekeningen zonder probleem kunt betalen, een dak boven je hoofd, fatsoenlijk eten, af en toe nieuwe kleding, mogelijk een beetje geld om te besteden aan je kinderen of hobbies en dergelijke. Dat gaat met $20k niet allemaal lukken, en al helemaal niet prima.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_155360408
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:42 schreef Teydelyk het volgende:

[..]

20k in Manhattan ben je straat en straatarm
Of Silicon Valley bijvoorbeeld, daar betaal je dit voor een kraakpand in de suburbs.
Daar kan je helemaal niet wonen voor dat bedrag, dat weet ik.
pi_155360411
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:40 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De armoede grens ligt dus niet op $11.945, maar veel hoger. Lees jij niet?
pi_155360421
Kunnen jullie niet ophouden met dat gezeik over relatieve armoede?

IN Europa en de VS Japan Korea Australie is IEDEREEN schatrijk

Nu graag verder over de amerikaanse verkiezingen.
pi_155360458
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:44 schreef arjan1112 het volgende:
Kunnen jullie niet ophouden met dat gezeik over relatieve armoede?

IN Europa en de VS Japan Korea Australie is IEDEREEN schatrijk

Nu graag verder over de amerikaanse verkiezingen.
Vergeleken met grote delen van Azië en Afrika zeker.
pi_155360472
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:43 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij draagt anders behoorlijk weinig bewijs aan, net als je hyperactieve (maar ietwat domme) vriendje OMG. Ik toon tenminste nog aan waar de armoedegrens precies ligt.
Dat toon je helemaal niet aan, dat neem je klakkeloos over van de Federal Government die elk jaar de definitie van armoede bijstelt.
pi_155360489
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:44 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

De armoede grens ligt dus niet op $11.945, maar veel hoger. Lees jij niet?
Dit. En volgens 't ziekenhuis waar m'n dokter zit ligt die poverty line op zo'n ~$45k voor een gezin van 2 personen van wat ik me van een paar jaar geleden herinner.
pi_155360505
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:46 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Dat toon je helemaal niet aan, dat neem je klakkeloos over van de Federal Government die elk jaar de definitie van armoede bijstelt.
Lijkt me betrouwbaarder dan de family calculator, aangezien we het helemaal niet over families hebben.
pi_155360518
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:46 schreef OMG het volgende:

[..]

Dit. En volgens 't ziekenhuis waar m'n dokter zit ligt die poverty line op zo'n ~$45k voor een gezin van 2 personen van wat ik me van een paar jaar geleden herinner.
Dus volgens je dokter ligt het anders. Hij klust zeker bij als financieel deskundige?
pi_155360687
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:48 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dus volgens je dokter ligt het anders. Hij klust zeker bij als financieel deskundige?
Lezen is niet je sterkste kant.

En nee, een ziekenhuis houdt er een iets ruimer bedrag als poverty line op na, omdat mensen ook nog moeten leven. Iets wat ik jou hier niet zie doen op een budget van $20k per jaar.
pi_155360692
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Lijkt me betrouwbaarder dan de family calculator, aangezien we het helemaal niet over families hebben.
Wat jou 'lijkt' is niet interessant. Het gaat om verifieerbare feiten en de Federal Government heeft het aantoonbaar niet bij het juiste eind. Ik kan gewoon zo niet tegen domme roeptoeteraars met debiele standpunten als 'Succes is a choice' en 'Echte armoede vind je in Afrika'

Zo dat was het laatste woord van mij hierover en nu maar weer terug naar de verkiezingen.
pi_155360889
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:52 schreef NothingHappened het volgende:

[..]

Wat jou 'lijkt' is niet interessant. Het gaat om verifieerbare feiten en de Federal Government heeft het aantoonbaar niet bij het juiste eind. Ik kan gewoon zo niet tegen domme roeptoeteraars met debiele standpunten als 'Succes is a choice' en 'Echte armoede vind je in Afrika'

Zo dat was het laatste woord van mij hierover en nu maar weer terug naar de verkiezingen.
Dat is mooi, want als je het niet eens bent met de Federal Government, dan hebben ze het opeens niet bij het juiste eind. Maar dan wel zelf de situatie van gezinnen vergelijken met alleenstaanden.

Kartom, ik geef het laatste woord aan OMG. Kunnen we het daarna weer over de verkiezingen hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')