De armoedegrens voor een alleenstaande lag in 2012 op $11.945 per jaar. $20.000 is voor een alleenstaande geen vetpot, maar je kan er prima van leven in de VS.quote:De volgende kaart van de New York Times laat per regio het percentage huishoudens zien dat onder de armoedegrens leeft. Om u een idee te geven hoe hoog de armoedegrens ligt: In 2012 lag de grens voor een huishouden met twee volwassenen en twee kinderen op $23.283. Voor een alleenstaande onder de 65 jaar lag het minimuminkomen op $11.945 per jaar. http://marketupdate.nl/ni(...)aten-kaart-gebracht/
Nee. Onzin.quote:Van 20k per jaar kan je prima leven in de VS.
O ja, joh? Overal? En wat nou als je in de stad werkt en dan 2 - 3 keer zoveel aan benzine kwijt bent?quote:Voor 500 dollar heb je een kleine woonruimte buiten de stad.
Gelukkig zijn boodschappen, electriciteit, water, verzekeringen (auto, renters/homeowners insurance, etc.) allemaal gratis.quote:Dan heb je samen met de gezondheidszorg de grootste kostenposten alweer gehad.
Als je niet doucht en alleen op cornflakes leeft misschien wel.quote:Gezondheidszorg is duur in de VS, vandaar dat er ook zoveel onverzekerden zijn. Voor de rest is de VS aanzienlijk goedkoper dan Nederland.
ik onderschrijf wat deze meneer zegt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee. Onzin.
[..]
O ja, joh? Overal? En wat nou als je in de stad werkt en dan 2 - 3 keer zoveel aan benzine kwijt bent?
[..]
Gelukkig zijn boodschappen, electriciteit, water, verzekeringen (auto, renters/homeowners insurance, etc.) allemaal gratis.
[..]
Als je niet doucht en alleen op cornflakes leeft misschien wel.
Jij vindt het salaris van een docent slecht, $40.000, douche jij met champagne ofzo?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:32 schreef OMG het volgende:
[..]
Nee. Onzin.
[..]
O ja, joh? Overal? En wat nou als je in de stad werkt en dan 2 - 3 keer zoveel aan benzine kwijt bent?
[..]
Gelukkig zijn boodschappen, electriciteit, water, verzekeringen (auto, renters/homeowners insurance, etc.) allemaal gratis.
[..]
Als je niet doucht en alleen op cornflakes leeft misschien wel.
Daar ben ik het mee eens. Maar het gemak waarmee $20.000 en zelfs $40.000 door OMG afgedaan wordt als weinig, irriteert me.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:33 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
ik onderschrijf wat deze meneer zegt.
Ligt er heel erg aan waar je woont.
Dat zijn de officiële armoedecijfers ja. Die worden op miraculeuse wijze elk jaar weer anders berekend.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:30 schreef luxerobots het volgende:
Nog even over armoede in de VS.
[..]
De armoedegrens voor een alleenstaande lag in 2012 op $11.945 per jaar. $20.000 is voor een alleenstaande geen vetpot, maar je kan er prima van leven in de VS.
Als de armoedegrens op $11.945 ligt, dan zit je er met $20.000 toch mooi boven.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:38 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Dat zijn de officiële armoedecijfers ja. Die worden op miraculeuse wijze elk jaar weer anders berekend.
Wat er namelijk ook bij de Family Budget Calculator staat:
"..As compared with official poverty thresholds such as the federal poverty line and Supplemental Poverty Measure, EPI’s family budgets offer a higher degree of geographic customization and provide a more accurate measure of economic security. In all cases, they show families need more than twice the amount of the federal poverty line to get by"
Het irriteert mij hoe jij tegen alle bewijs in gewoon je eigen hypothese blijft doordrammen, gebasseerd op je onderbuikgevoel. Het leven in de Verenigde Staten is verre van 'veel goedkoper dan Nederland' zoals jij stelt. De helft van de werkenden verdient 500$ of minder per week en dat is te weinig om normaal van te kunnen leven. Dat is gewoon een feit, dus waar je je precies aan irriteert snap ik niet zo.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:35 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Daar ben ik het mee eens. Maar het gemak waarmee $20.000 en zelfs $40.000 door OMG afgedaan wordt als weinig, irriteert me.
20k in Manhattan ben je straat en straatarmquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als de armoedegrens op $11.945 ligt, dan zit je er met $20.000 toch mooi boven.
Geen vetpot, maar ook zeker geen armoede. Voor de rest is het natuurlijk sterk afhankelijk van waar je woont en je levensomstandigheden. Als je gezond bent is het genoeg, ben je ziek, heb je een serieus probleem.
Jij draagt anders behoorlijk weinig bewijs aan, net als je hyperactieve (maar ietwat domme) vriendje OMG. Ik toon tenminste nog aan waar de armoedegrens precies ligt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:42 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Het irriteert mij hoe jij tegen alle bewijs in gewoon je eigen hypothese blijft doordrammen, gebasseerd op je onderbuikgevoel. Het leven in de Verenigde Staten is verre van 'veel goedkoper dan Nederland' zoals jij stelt. De helft van de werkenden verdient 500$ of minder per week en dat is te weinig om normaal van te kunnen leven. Dat is gewoon een feit, dus waar je je precies aan irriteert snap ik niet zo.
Als je die calculator erop na slaat, en je ziet dat voor bijvoorbeeld Indianapolis, zoals ik al eerder meldde, het gemiddelde voor 1 ouder 1 kind op ~$47k uitkomt, dan vind ik die $40k weinig, ja. Zelfs als je single bent en geen kinderen hebt betekend het nog steeds geen meerdere vakanties, flink sparen of andere luxe.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:34 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij vindt het salaris van een docent slecht, $40.000, douche jij met champagne ofzo?
Daar kan je helemaal niet wonen voor dat bedrag, dat weet ik.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:42 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
20k in Manhattan ben je straat en straatarm
Of Silicon Valley bijvoorbeeld, daar betaal je dit voor een kraakpand in de suburbs.
De armoede grens ligt dus niet op $11.945, maar veel hoger. Lees jij niet?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:40 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Als de armoedegrens op $11.945 ligt, dan zit je er met $20.000 toch mooi boven.
Geen vetpot, maar ook zeker geen armoede. Voor de rest is het natuurlijk sterk afhankelijk van waar je woont en je levensomstandigheden. Als je gezond bent is het genoeg, ben je ziek, heb je een serieus probleem.
Vergeleken met grote delen van Azië en Afrika zeker.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:44 schreef arjan1112 het volgende:
Kunnen jullie niet ophouden met dat gezeik over relatieve armoede?
IN Europa en de VS Japan Korea Australie is IEDEREEN schatrijk
Nu graag verder over de amerikaanse verkiezingen.
Dat toon je helemaal niet aan, dat neem je klakkeloos over van de Federal Government die elk jaar de definitie van armoede bijstelt.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:43 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Jij draagt anders behoorlijk weinig bewijs aan, net als je hyperactieve (maar ietwat domme) vriendje OMG. Ik toon tenminste nog aan waar de armoedegrens precies ligt.
Dit. En volgens 't ziekenhuis waar m'n dokter zit ligt die poverty line op zo'n ~$45k voor een gezin van 2 personen van wat ik me van een paar jaar geleden herinner.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:44 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
De armoede grens ligt dus niet op $11.945, maar veel hoger. Lees jij niet?
Lijkt me betrouwbaarder dan de family calculator, aangezien we het helemaal niet over families hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:46 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Dat toon je helemaal niet aan, dat neem je klakkeloos over van de Federal Government die elk jaar de definitie van armoede bijstelt.
Dus volgens je dokter ligt het anders. Hij klust zeker bij als financieel deskundige?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:46 schreef OMG het volgende:
[..]
Dit. En volgens 't ziekenhuis waar m'n dokter zit ligt die poverty line op zo'n ~$45k voor een gezin van 2 personen van wat ik me van een paar jaar geleden herinner.
Lezen is niet je sterkste kant.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:48 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dus volgens je dokter ligt het anders. Hij klust zeker bij als financieel deskundige?
Wat jou 'lijkt' is niet interessant. Het gaat om verifieerbare feiten en de Federal Government heeft het aantoonbaar niet bij het juiste eind. Ik kan gewoon zo niet tegen domme roeptoeteraars met debiele standpunten als 'Succes is a choice' en 'Echte armoede vind je in Afrika'quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:47 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Lijkt me betrouwbaarder dan de family calculator, aangezien we het helemaal niet over families hebben.
Dat is mooi, want als je het niet eens bent met de Federal Government, dan hebben ze het opeens niet bij het juiste eind. Maar dan wel zelf de situatie van gezinnen vergelijken met alleenstaanden.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:52 schreef NothingHappened het volgende:
[..]
Wat jou 'lijkt' is niet interessant. Het gaat om verifieerbare feiten en de Federal Government heeft het aantoonbaar niet bij het juiste eind. Ik kan gewoon zo niet tegen domme roeptoeteraars met debiele standpunten als 'Succes is a choice' en 'Echte armoede vind je in Afrika'
Zo dat was het laatste woord van mij hierover en nu maar weer terug naar de verkiezingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |