abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155507005
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:27 schreef Camogli het volgende:

[..]

ik denk dat KoM met het aanpassen van het juiste bedrag voor aflossing voor jaar 2 in de pdf klaar meent te zijn. Een afloscapaciteit van 1,01: joh, dat is toch prima ....

Ik vind het echt veel te rooskleurig voorgesteld, zeker in combinatie met de matige vooruitzichten van deze branche.
Deze sector staat of valt met het algemeen functioneren van de economie. Als die aantrekt gaan de marges omhoog omdat er te weinig schepen zijn. Afkoeling van economie zet marges zeer onder druk. De vraag voor mij is met name of de lang cyclische groei voldoende gaat doorzetten. Als China blijft vertragen en olieprijs laag blijft is de weg een goed alternatief.

Twijfels ook bij mij dus.
Signature
pi_155509664
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:40 schreef crowd-fundi het volgende:
Krijg nou wat? De autoboer en de fitnessfabriek zijn van The Dutch Deal afgehaald. Dat gekke fanproject van die psv-shirtreclame staat er nog wel. Streefbedrag: een miljoen. Toe maar. Dat durfde GVE na vier jaar eens een keer aan, toen er meer dan 19000 mensen een account hadden.
Ik had me dus ingeschreven op de cre8yourbox (laag bedrag en weinig risico) en met nog voldoende tijd te gaan stond hij op bijna 90%.

Ik snap dat projecten soms niet door gaan, maar dan is het wel prettig om een berichtje te ontvangen van de CF site. Redelijk slordig dat er geen melding gestuurd wordt.
Als er een nieuw project is, of een project moet weer onder de aandacht gebracht worden dan mailen ze je plat, maar bij het annuleren van een project niet eens een luizig mailtje :(
  maandag 24 augustus 2015 @ 21:16:23 #258
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155510568
En bij KoM zag de pakketvervoerder in dat hij een andere route moest nemen: project lijkt gecanceld te zijn.
  maandag 24 augustus 2015 @ 21:16:43 #259
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155510582
* dubbel *
pi_155510710
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:16 schreef crowd-fundi het volgende:
En bij KoM zag de pakketvervoerder in dat hij een andere route moest nemen: project lijkt gecanceld te zijn.
Dat project was ook gedoemd om te mislukken natuurlijk.

Veel te veel geld en een (imho) slap business plan.

Zit er wel over te denken om in te stappen in Admiraal, maar wel nadat KoM de cijfertjes op orde heeft.
Vind het wel raar dat het zoveel pogingen moet kosten om de cijfers op rij te krijgen. Zeker omdat dit een van de redenen is om provisie te betalen. Zodat we een juiste voorstelling van zaken krijgen.

Morgen even afwachten of ze de calculators goed hebben kunnen opwarmen.
pi_155511640
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:20 schreef rwachtel het volgende:

[..]

Dat project was ook gedoemd om te mislukken natuurlijk.

Veel te veel geld en een (imho) slap business plan.

Zit er wel over te denken om in te stappen in Admiraal, maar wel nadat KoM de cijfertjes op orde heeft.
Vind het wel raar dat het zoveel pogingen moet kosten om de cijfers op rij te krijgen. Zeker omdat dit een van de redenen is om provisie te betalen. Zodat we een juiste voorstelling van zaken krijgen.

Morgen even afwachten of ze de calculators goed hebben kunnen opwarmen.
volgens mij doet KoM niets meer: de juiste aflossing staat nu bij jaar 2.
Of verwacht je meer?
pi_155512834
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 21:16 schreef crowd-fundi het volgende:
en in dat rijtje gaan nog komen: Box-nl, speelparadijs de Ballon, Make up by Tatou en de kerstwinkel. 5 van de 10.

Ondertussen is het oorverdovend stil bij GvE.
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:26:48 #263
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155513588
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:06 schreef Camogli het volgende:

[..]

en in dat rijtje gaan nog komen: Box-nl, speelparadijs de Ballon, Make up by Tatou en de kerstwinkel. 5 van de 10.

Ondertussen is het oorverdovend stil bij GvE.
Dat geeft hun slagingspercentage een enorme klap naar beneden!
GVE heeft zeker heel goed geluisterd naar de investeerdersraad en wil alleen nog maar met projecten komen vanaf classificatie 3. Daar zijn er niet zo heel veel van. ;)
pi_155513747
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:26 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Dat geeft hun slagingspercentage een enorme klap naar beneden!
GVE heeft zeker heel goed geluisterd naar de investeerdersraad en wil alleen nog maar met projecten komen vanaf classificatie 3. Daar zijn er niet zo heel veel van. ;)
huh: heb ik iets gemist? Alleen klasse 3? Dat zal de omzet trouwens fors verlagen.
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:34:22 #265
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_155513854
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:31 schreef Camogli het volgende:

[..]

huh: heb ik iets gemist? Alleen klasse 3? Dat zal de omzet trouwens fors verlagen.
Nee joh, niks gemist. Zit zomaar wat hardop te bedenken waarom GVE zo rustig blijft.
Ze wilden zo graag een platform zijn voor beginnende ondernemers. Die zijn de laatste weken bij bosjes omgevallen. De teller staat toch inmiddels al op 20? Tja, dan snap ik wel dat je even wat gas terug neemt met de 5s-jes.
pi_155514535
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:34 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Nee joh, niks gemist. Zit zomaar wat hardop te bedenken waarom GVE zo rustig blijft.
Ze wilden zo graag een platform zijn voor beginnende ondernemers. Die zijn de laatste weken bij bosjes omgevallen. De teller staat toch inmiddels al op 20? Tja, dan snap ik wel dat je even wat gas terug neemt met de 5s-jes.
hahaha! Leuk!
For the record: de teller staat op 19, met nog twee door fok!-ers aangekondigde waarschijnlijke defaults. 5s-jes, als ik het me goed herinner. Geen 3-tjes ☺️.
pi_155515262
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 22:52 schreef Camogli het volgende:
For the record: de teller staat op 19, met nog twee door fok!-ers aangekondigde waarschijnlijke defaults. 5s-jes, als ik het me goed herinner. Geen 3-tjes ☺️.
Maak er daar maar drie van, want ik ken er ook nog één. Ik wil er nog niets over kwijt in het belang van de investeerders (waaronder ondergetekende).
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:18:14 #268
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_155515311
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:16 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Maak er daar maar drie van, want ik ken er ook nog één. Ik wil er nog niets over kwijt in het belang van de investeerders (waaronder ondergetekende).
Kan natuurlijk zijn dat jullie allemaal dezelfde kennen ;)
pi_155515352
quote:

[..]

Hmm, heb nog 0 defaults bij GVE maar hoop dat het zo blijft.
Komen nog veel verassingen aan als ik de aankondigingen hier mag geloven.
Ik heb niet echt gespreid met 14 projecten in totaal, tot nu toe nog in mijn voordeel geweest.
Maar als er een default komt dan doet die extra veel pijn :{
pi_155515428
quote:
7s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:18 schreef Sheffield het volgende:
[..]
Kan natuurlijk zijn dat jullie allemaal dezelfde kennen ;)
Daar zit ik inderdaad heel erg op te hopen.
pi_155515543
quote:

[..]

is het ook een 5s-je?
pi_155515651
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:26 schreef Camogli het volgende:

[..]

is het ook een 5s-je?
Een 5je. Meer informatie wil ik (nog) niet geven.
pi_155515781
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:29 schreef Groepfunder het volgende:

[..]

Een 5je. Meer informatie wil ik (nog) niet geven.
dank!
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:37:48 #274
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155515882
Ik zat weer eens een paar lopende projecten van mij te bekijken. Waaronder Churchill Spirits, 12 maanden, 10%, 5S.

7 betalingen netjes binnen, maar is is hélemaal niks te vinden over dit bedrijf. Dat vind ik toch vreemd. Hij heeft deze domainnaam geregistreerd (www.churchill-spirits.com) maar daar is niks te vinden... Hoeft niet negatief te zijn natuurlijk, er is geen enkele aanleiding om maar iets te denken.

Maar je zou toch op zijn minst wat reclame, een website of iets dergelijks verwachten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 december 2014 14:34 schreef bleyenburg het volgende:
Er is er eentje dit jaar die ik gemist heb en waarvan ik dat echt serieus jammer vond......
Churchill Spirits uit Hoofddorp.
Het project zelf, de looptijd en het percentage was echt té leuk....
Zo komen we ze inderdaad niet meer tegen. Ik kwam je post tegen tijdens het googlen naar informatie... :P

[ Bericht 7% gewijzigd door leolinedance op 24-08-2015 23:55:41 ]
  maandag 24 augustus 2015 @ 23:50:33 #275
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_155516180
Ziet er naar uit dat volgende projecten die als eerste op mijn lijstje staan om af te lopen netjes afgerond gaan worden:

TW Techniek - nog 3 betalingen
De Rotterdamsche Kookpot - nog 6 betalingen

En dan HiN verzekeringen hopelijk ook nog natuurlijk.
pi_155518985
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:37 schreef leolinedance het volgende:
Ik zat weer eens een paar lopende projecten van mij te bekijken. Waaronder Churchill Spirits, 12 maanden, 10%, 5S.

7 betalingen netjes binnen, maar is is hélemaal niks te vinden over dit bedrijf. Dat vind ik toch vreemd. Hij heeft deze domainnaam geregistreerd (www.churchill-spirits.com) maar daar is niks te vinden... Hoeft niet negatief te zijn natuurlijk, er is geen enkele aanleiding om maar iets te denken.

Maar je zou toch op zijn minst wat reclame, een website of iets dergelijks verwachten.

[..]

Zo komen we ze inderdaad niet meer tegen. Ik kwam je post tegen tijdens het googlen naar informatie... :P
Churchill lijkt in de Hoofdvaartkerk te zitten. In de pitch op GVE zie je ook HVK op een foto staan.
https://m.facebook.com/RestaurantHoofdvaartkerk
pi_155520449
Ok... de kogel is door de kerk. Ik ben de ROBLA ingestapt :)

Het onderpand is voor mij voldoende om de stap te wagen.
pi_155521072
Webstijl op KoM heeft een flinke spurt gemaakt de laatste tijd, 91% nu. Zit één van jullie hierin?
pi_155521574
ik niet
pi_155521590
leolinedance: kan jij mij ff pm sturen inzake verwachte default?
pi_155521824
Ik sta in dubio over de boot 2.0 op KoM.
2x zo hoog bedrag, maar risico blijft volgens KoM hetzelfde.

En dat gekloot met cijfers bevalt me ook niet.
Agium of KoM (of allebei) laten nogal wat steken vallen.
Ik heb geen tijd en zin om álles te controleren. Helaas blijkt het wel nodig.
:(
pi_155521893
zijn er hier mensen die willen gaan investeren in aandelen lendahand?
pi_155521959
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:46 schreef bleyenburg het volgende:
Ik sta in dubio over de boot 2.0 op KoM.
2x zo hoog bedrag, maar risico blijft volgens KoM hetzelfde.

En dat gekloot met cijfers bevalt me ook niet.
Agium of KoM (of allebei) laten nogal wat steken vallen.
Ik heb geen tijd en zin om álles te controleren. Helaas blijkt het wel nodig.
Ik neem de boot ook nog niet, zat wel in de Iris. Er heeft een investeerder een vraag gesteld over de winst toename en onderbouwing daarvan in het tweede jaar. Dat vind ik ook wel een ineressante vraag. Ik wacht in ieder geval het antwoord op die vraag af. Gelukkig is er nog tijd.................. Zit nog niet voor de helft vol en de tweede helft duurt ongetwijfelt langer dan het eerste deel. :)
pi_155522010
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:49 schreef Gijsbertus het volgende:
Hoezo dat zat toch al vol?
pi_155522013
Heb bij GvE maar eens een statusupdate gevraagd mbt derdenrekening....
pi_155522056
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:55 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hoezo dat zat toch al vol?
Ze willen een nieuwe ronde aandelen uitgeven. Dit hebben ze al kenbaar gemaakt aan de investeerders van LAH, om te kijken hoeveel animo er hiervoor is.
pi_155522152
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:55 schreef AapNootMuis het volgende:
Heb bij GvE maar eens een statusupdate gevraagd mbt derdenrekening....
Hallo AapNootMuis,

Heb je nog niet eerder gezien hier, ben je nieuw?
pi_155522255
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:57 schreef Murene het volgende:

[..]

Ze willen een nieuwe ronde aandelen uitgeven. Dit hebben ze al kenbaar gemaakt aan de investeerders van LAH, om te kijken hoeveel animo er hiervoor is.
Ik ga me er niet aan wagen. Heb de eerste investeringen via LAH lopen, eerst maar eens afwachten hoe dat afloopt. Het is me nu nog te veel een gok.
Schip ahoy!
pi_155522306
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik neem de boot ook nog niet, zat wel in de Iris. Er heeft een investeerder een vraag gesteld over de winst toename en onderbouwing daarvan in het tweede jaar. Dat vind ik ook wel een ineressante vraag. Ik wacht in ieder geval het antwoord op die vraag af. Gelukkig is er nog tijd.................. Zit nog niet voor de helft vol en de tweede helft duurt ongetwijfelt langer dan het eerste deel. :)
ik vind dat ook een goede vraag (waarop het antwoord niet snel komt merk ik).
Aanvullende: die huurovereenkomst is, als ik het me goed herinner, nog 1 of 2 jaar. Die huurpenningen zijn dus een in tijd beperkt onderpand vooralsnog.
pi_155522318
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:01 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Hallo AapNootMuis,

Heb je nog niet eerder gezien hier, ben je nieuw?
quote:
6s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 11:03 schreef AapNootMuis het volgende:
Hoi!
ook even voorstellen. Ik ben nu een paar weken onderweg met CF en enthousiast meelezer hier. Begonnen vanwege de dramatisch lage spaarrente, maar meerdere aspecten staan me erg aan (gun-factor, betrokkenheid, zelf kunnen kiezen waarin te inveteren, ...).

Ik heb, om te proberen, een niet te hoog budget voor mezelf gezet, en dat enthousiast volgegooid ;). Spreiding met meestal 100, enkele keer 200 per project en ook spreiding over meerdere platforms.

Portefuille bestaat nu uit 4x GvE, 2x KoM, 2x Zencap, 4x LendaHand en de schipper op investormatch. Eind deze maand mijn eerste uitbetaling te verwachten.

dank voor het delen van tips, ideeen en overwegingen. Hoop in de toekomst ook zo af en toe iets te kunnen toevoegen.
:)
pi_155522369
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:05 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Ik ga me er niet aan wagen. Heb de eerste investeringen via LAH lopen, eerst maar eens afwachten hoe dat afloopt. Het is me nu nog te veel een gok.
Voor mij is het vooral dat ik nog niet echt fan ben van Symbid. Heb er nu 1 project ongeveer 6 maanden lopen. Maar nu is het me nog niet echt duidelijk wat hiervan de status is. Weinig communicatie.
Dus ik blijf eventjes weg van de aandelenconstructies via Symbid.
pi_155522371
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:57 schreef Murene het volgende:
Vreemd ik heb in de projecten van lendahand geinvesteerd maar heb niets gehoord. Zie ook niets op hun site staan. Of bedoel je dat ze het kenbaar hebben gemaakt aan bestaande aandeelhouders?

[ Bericht 0% gewijzigd door NaRegenDeZon op 25-08-2015 11:22:31 ]
pi_155522410
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Vreemd ik heb bij hen in de projecten van lendahand geinvesteerd maar heb niets gehoord. Zie ook niets op hun site staan. Of bedoel je dat ze het kenbaar hebben gemaakt aan bestaande aandeel houders?
Nee, aan de investeerders.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:17:51 #294
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_155522545
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:50 schreef leolinedance het volgende:
Ziet er naar uit dat volgende projecten die als eerste op mijn lijstje staan om af te lopen netjes afgerond gaan worden:

Leuk! Ik zou zeggen: stuur die bedrijven een mailtje als het zover is, en vraag eens hoe het nu gaat. :)
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_155522576
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 11:12 schreef Murene het volgende:
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2015 11:10 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Vreemd ik heb bij hen in de projecten van lendahand geinvesteerd maar heb niets gehoord. Zie ook niets op hun site staan. Of bedoel je dat ze het kenbaar hebben gemaakt aan bestaande aandeel houders?
Nee, aan de investeerders.
Zeker de mail in de vakantie gekregen en ongeopend weggegooid. :)

Die jongens van Lendahand hebben ook een beetje de gouden bergen in hun hoofd als ik het zo lees.
De afgelopen emissie wa het bedrijf nog 1.2 miljoen waard. Nu schrijft men dat de waarde 4 miljoen Euries is. Ben benieuwd hoe dat onderbouwd wordt? O-) :? :?
pi_155523025
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:49 schreef Gijsbertus het volgende:
dat wordt dan ronde 4 in een jaar:
- 60k in augustus 2014 (5% van de aandelen via Symbid; waarde Lendahand 1,2 miljoen).
- De in de vorige thread genoemde ronde in 2015 kan ik niet terugvinden.
- Oneplanetcrowd: 150.000 achtergesteld converteerbare lening (februari 2015).
- Er zijn al 5 businessangels voor samen 150.000.

Nu wordt er dus gedacht aan 350.000, waarbij Lendahand ineens gewaardeerd wordt op 4 miljoen.

Ambitieus?!
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 11:43:28 #297
62913 Blik
The one and Only!
pi_155523074
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 23:50 schreef leolinedance het volgende:

Leuk, ik heb er 2 die het komende jaar afronden. Haguru met nog 11 maanden en Groos on-offshore met 9 maanden. En idd nog HIN verzekeringen die begin september zou moeten uitbetalen.

Omdat mijn investeringen de laatste tijd een beetje achterblijven gaat mijn "geïnvesteerd bedrag vs terug ontvangen bedrag"-ratio nu naar de 50% toe. In september zal ik op 50% zitten.
pi_155523439
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 19:27 schreef Camogli het volgende:

[..]

ik denk dat KoM met het aanpassen van het juiste bedrag voor aflossing voor jaar 2 in de pdf klaar meent te zijn. Een afloscapaciteit van 1,01: joh, dat is toch prima ....

Ik vind het echt veel te rooskleurig voorgesteld, zeker in combinatie met de matige vooruitzichten van deze branche.
Ik blijf worstelen met de vraag hoe ik de ratings tussen GVE en KOM nu moet vergelijken. Als ik het goed lees is een aflossingscapaciteit van 1,01 toch gewoon een 5 rating bij GVE? Dan zou dit dus een erg hoog risico zijn volgens GVE ratings, maar volgens KOM is het een B+, 4e rating in rij van 9 (a+ tm c-) dus best goed.

Of mag ik dit niet zo vergelijken?
pi_155523537
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:00 schreef NB1908 het volgende:

[..]

Ik blijf worstelen met de vraag hoe ik de ratings tussen GVE en KOM nu moet vergelijken. Als ik het goed lees is een aflossingscapaciteit van 1,01 toch gewoon een 5 rating bij GVE? Dan zou dit dus een erg hoog risico zijn volgens GVE ratings, maar volgens KOM is het een B+, 4e rating in rij van 9 (a+ tm c-) dus best goed.

Of mag ik dit niet zo vergelijken?
dit mag je zo niet vergelijken. 1,01 is inderdaad een 5 bij GVE. Maar 1,01 is slechts 1 van de inputs voor de B+, zie voor alle inputs de financiele samenvatting. Alhoewel het dan weer niet doorzichtig hoe de inputs precies leiden tot B+. B+ is eerder te vergelijken met de Graydon PD rating van GVE.
pi_155524007
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 12:06 schreef _okmer het volgende:

[..]

dit mag je zo niet vergelijken. 1,01 is inderdaad een 5 bij GVE. Maar 1,01 is slechts 1 van de inputs voor de B+, zie voor alle inputs de financiele samenvatting. Alhoewel het dan weer niet doorzichtig hoe de inputs precies leiden tot B+. B+ is eerder te vergelijken met de Graydon PD rating van GVE.
Ook weer niet helemaal aangezien Graydon iets zegt over het percentage kans dat een bedrijf in het eerste jaar default. (Beetje een wassen neus aangezien er bij GvE al 2 triple-A projecten zijn omgevallen).

Score van KOM is meer te vergelijken met de de creditsafe rapport van GvE
pi_155528222
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 10:53 schreef NaRegenDeZon het volgende:

[..]

Ik vind het ook raar, als je kijkt naar de cijfers van het eerste jaar in relatie tot het tweede jaar.
Soms lijkt het alsof het tijdsevenredig is (winst en privé opnamen) en soms is het duidelijk een vol jaar (afschrijving en lening Kom).

Ik vind die Agium overzichten helemaal niks. Constant dat soort inconsekwentheden en nietszeggende ratio's, en tot slot die irritante centen achter de komma; alsof dat het allemaal nauwkeuriger maakt. ;(

[ Bericht 3% gewijzigd door obligataire op 25-08-2015 15:12:47 ]
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')