Ik ook en nog een reden is het minimum bedrag van 1000 euro. Het blijft toch "maar" een site?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:43 schreef ZeKraut het volgende:
[..]
betreft achtergestelde converteerbare lening van 7%, denk er nog over na (heb daar gelukkig wel de tijd voor). De hausse aan cf-sites en de omgekeerd evenredige kwaliteit aan projecten doen mij twijfelen...
En dat is 3... voor mijquote:
Alhoewel bovenstaand wel weer helpt. Eerst maar eens even HIN afwachten.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:53 schreef aborren het volgende:
[..]
Dankjewel! Heel aardig om inzicht te krijgen! Met de huidige spaarrente is een defaultpercentage van 10% op gemiddeld de helft van de looptijd, nog steeds rendabel. Mmz, zou dat verklaren waarom mensen nauwelijks meer kijken naar de inhoud, maar gewoon hun geld erin 'dumpen' ?
Van mn 1e default heb ik ook een update gehad en daar viel nu niet veel te halen maar er is wel een loonbeslag op het inkomen ingezet dus wellicht dat daar toch wel iets van binnen komt.?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:39 schreef ZeKraut het volgende:
[..]
Hoppa weer eentje in mijn gespreide mandje. Er blijken veel te veel van deze laatste reddingsboei-leners, zoals eerder gemeld heb ik al van 4 vroege defaulters van gve vernomen dat er hoofdelijk niets maar dan ook niets te verhalen valt (allemaal in de bijstand enzo). Blijken achteraf allemaal hopeloos verliesgevende zaken, die soms al snel na cf-geld op de fles gingen. Vraag is wat er dan in die korte tijd met het gefunde geld is gebeurd, daar geeft gve/deurwaarder geen enkel inzicht in. Heb er zo mijn vermoedens over...
Zo vreemd hoeft dat niet te zijn. Ik kan me goed voorstellen dat er vooraf afspraken met een investeerder zijn gemaakt dat het aandelenkapitaal voor een bepaald bedrag kan worden gekocht. En als de winst dan goed uitvalt, dan wil je dat natuurlijk doen. Wel is het vreemd dat dit punt niet duidelijk wordt toegelicht.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:52 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Waarom zou de uittredende aandeelhouder dan verkopen?? Hij geeft zelfs de winst 2014 en eerste helft 2015 weg! Bij mij gaan dan de alarmbellen rinkelen
Ik vertrouw dat Casa23 ook niet helemaal hoor..quote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:19 schreef wou het volgende:
[..]
Zo vreemd hoeft dat niet te zijn. Ik kan me goed voorstellen dat er vooraf afspraken met een investeerder zijn gemaakt dat het aandelenkapitaal voor een bepaald bedrag kan worden gekocht. En als de winst dan goed uitvalt, dan wil je dat natuurlijk doen. Wel is het vreemd dat dit punt niet duidelijk wordt toegelicht.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:52 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Waarom zou de uittredende aandeelhouder dan verkopen?? Hij geeft zelfs de winst 2014 en eerste helft 2015 weg! Bij mij gaan dan de alarmbellen rinkelen
Duurt nog wel een maandje of 2 denk ik, bij m'n 1e default duurde dat ook zo lang.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 00:35 schreef leolinedance het volgende:
Vraag mij wel af wanneer er nieuwe info over Quickboats komt.
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar Lendahand gaat ook aandelen van zichzelf verkopen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:28 schreef Crazy Harry het volgende:
Even wat nieuwtjes over verschillende platformen.
...
Alweer? https://www.symbid.nl/ideas/4770-lendahand Groeit zeker lekker.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 07:48 schreef troepjepdat het volgende:
[..]
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is, maar Lendahand gaat ook aandelen van zichzelf verkopen.
Hopelijk wel, maar dan moeten er geen andere, preferente, vorderingen en beslagen zijn. En als er wat geld terugkomt zal dat wsl. eerst toevloeien naar de deurwaarder en de 'voorgeschoten' gve-betalingen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:15 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Van mn 1e default heb ik ook een update gehad en daar viel nu niet veel te halen maar er is wel een loonbeslag op het inkomen ingezet dus wellicht dat daar toch wel iets van binnen komt.?
Ik heb het niet gedaan toen ik de mogelijkheid had. Voor mij was ook de hoeveelheid aan CF-sites daarvoor een reden, en er is ook niets aan oneplanetcrowd dat zich echt onderscheid van de rest.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:43 schreef ZeKraut het volgende:
[..]
betreft achtergestelde converteerbare lening van 7%, denk er nog over na (heb daar gelukkig wel de tijd voor). De hausse aan cf-sites en de omgekeerd evenredige kwaliteit aan projecten doen mij twijfelen...
40 projecten hier, ben iets meer daneen jaar bezig.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 22:42 schreef impact9 het volgende:
Van mijn kant trouwens nog 0 defaults! Enkel bij KoM 1 bedrijf die steeds te laat betaalt.43x GVE 16x KoM 4x Collin (+ nog wat kleine dingen bij Lendico en Bondora)
Dank voor de oplettendheid en mijn excuses, er is een fout gemaakt in de formule. Hierbij een nieuwe link met de goede berekening.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:57 schreef _okmer het volgende:
[..]
thanks voor de tool.
Kun je toelichten waarom je in cell D24 het totaal aan gemiste termijnen optelt bij het uitgeleende bedrag? Ik zie niet 1-2-3 waarom dit hetzelfde is als het niet terugbetaald krijgen van die termijnen?
Antwoord van Kom:quote:Op donderdag 20 augustus 2015 09:54 schreef impact9 het volgende:
Mbt FootActive op KoM:
Bij opbouw van pensioen in eigen beheer is de Belastingdienst extra alert of u en de bv zich wel aan de spelregels houden. Onzakelijk handelen heeft grote gevolgen. De volgende handelingen zijn verboden:
"de pensioenaanspraak mag niet formeel of feitelijk voorwerp van zekerheid worden. De pensioenaanspraak mag dus niet als onderpand dienen voor een lening of worden verpand aan de bank."
Op KoM wordt dit echter als "zekerheid" ingebracht. Apart toch?!
Da's nog best wat. Ik heb sinds april nog maar in vijf projecten geïnvesteerd en heb de boel nu praktisch stil liggen. Ik zie wel wat er binnenkort en probeer dat wel ergens anders te investeren. Komen er nog écht goede projecten voorbij, dan stap ik wel in. En ik vind CF via Lendahand, met relatief snelle return, ook nog wel interessant. Maar gezien de informatievoorziening waar steeds vaker gaten in zitten stap ik enkel nog in projecten op GvE en KoM als ze écht goed zijn. En voordat je daar achter bent, zitten ze meestal al vol...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:21 schreef CaLeX het volgende:
Ik ben wel een stuk minder gaan investeren in 2015 (van gemiddeld 3.6 projecten per maand naar 2.9). Eerst maar eens het opgelopen aantal terugontvangen termijnen op laten lopen en als er wat moois en leuks langs komt dan pakken we die wel weer mee als herinvestering.![]()
Het zijn gemiddelde vanaf de start, sinds begin april in 5 (+1 AYD) gestapt.quote:
En wat zijn hierbij je afwegingen? Zijn de huidige projecten van mindere kwaliteit dan voorheen, of heb je zelf in de loop der tijd beter geleerd wanneer een project goede kwaliteit heeft? Zelf ben ik pas enkele maanden bezig, en investeer gemiddeld 1 maal per week (in het begin iets meer) via verschillende platformsquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Da's nog best wat. Ik heb sinds april nog maar in vijf projecten geïnvesteerd en heb de boel nu praktisch stil liggen. Ik zie wel wat er binnenkort en probeer dat wel ergens anders te investeren. Komen er nog écht goede projecten voorbij, dan stap ik wel in. En ik vind CF via Lendahand, met relatief snelle return, ook nog wel interessant. Maar gezien de informatievoorziening waar steeds vaker gaten in zitten stap ik enkel nog in projecten op GvE en KoM als ze écht goed zijn. En voordat je daar achter bent, zitten ze meestal al vol...
Bedankt voor de update, ik ga er eens naar kijken. Wel apart dat toen ik thuis nietsvermoedend de eerste tool op mijn Imac opende, ik de formules zo kon zien. Zojuist opende ik echter de 2e tool op mijn werk in Excel en toen bleken de velden te zijn beveiligd, evenals die van de eerste versie...quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 11:32 schreef Investormatch2 het volgende:
[..]
Dank voor de oplettendheid en mijn excuses, er is een fout gemaakt in de formule. Hierbij een nieuwe link met de goede berekening.
https://www.dropbox.com/s/ropjm221iom7eb1/Rekentool%20defaults%20crowdfunding%2021-08-2015.xlsx?dl=0
De posts worden normaal door mijn collega gedaan, vandaar dat ik nu vanuit een Investormatch2 account post. Ik ben wel persoonlijk verantwoordelijk voor deze tools. Mocht er iets mis zijn dan hoor ik het graag.
Het was in eerste instantie ook de bedoeling dat het bestand beveiligd zou zijn. Ik was al verbaasd dat je het kon openen, ik dacht eigenlijk dat je een hele goede hacker wasquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:06 schreef _okmer het volgende:
[..]
Bedankt voor de update, ik ga er eens naar kijken. Wel apart dat toen ik thuis nietsvermoedend de eerste tool op mijn Imac opende, ik de formules zo kon zien. Zojuist opende ik echter de 2e tool op mijn werk in Excel en toen bleken de velden te zijn beveiligd, evenals die van de eerste versie...
Haha, met deze post wilde ik me daar even tegen indekken inderdaadquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 12:24 schreef Investormatch2 het volgende:
[..]
Het was in eerste instantie ook de bedoeling dat het bestand beveiligd zou zijn. Ik was al verbaasd dat je het kon openen, ik dacht eigenlijk dat je een hele goede hacker was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |