abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155380873
quote:
Ai, dat was een AAA, wel een 5. Gelukkig heb ik er zelf maar 200 in geďnvesteerd.
pi_155381093
quote:
ouch, net (geen) 20/48ste terug denk ik, komt neer op 48%

Begin hem toch steeds meer te knijpen voor mijn lopende projecten.

Overigens wel mooi dat rtlnieuws doorlinked aan (onze) cfmailer ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_155381315
Zo, het is weer raak zo te zien. Weer zuur voor de mensen die er wat in hebben zitten.

Ik maak graag even 1 quote vanuit het interview van die kattenburg:
Eigenaar Kattenburg acht de kans klein dat de crowdfunders iets terugzien van hun investering. “Zij moeten hun vordering indienen bij de curator. Maar de banken, de fiscus en de curator gaan voor, waardoor ik vrees dat er voor hen niets overblijft.”

Is meneer in deze niet hoofdelijk aansprakelijk? Indien dat wel het geval is, dan is die uitspraak hooguit merkwaardig. Nu kan iedereen wel voor gaan in de BV, echter verhalen die waarschijnlijk niet op zijn privé persoon.

Dan moet hij zijn salaris aankomende vijf jaar wel in kunnen leveren tot 80% van het bestaans minimum lijkt mij. Zelf zal hij daar natuurlijk niet op zitten te wachten, maar goed. Its all in the game
pi_155381373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:32 schreef CRWD het volgende:
Is meneer in deze niet hoofdelijk aansprakelijk? Indien dat wel het geval is, dan is die uitspraak hooguit merkwaardig. Nu kan iedereen wel voor gaan in de BV, echter verhalen die waarschijnlijk niet op zijn privé persoon.
De Bank vermoedelijk wel. Vraagt ook meestal zekerheid in prive. Zeker bij wankele bedrijven.
pi_155381618
Ze kunnen niet allemaal blijven bestaan. Wel jammer en merkwaardig dat het er 1 is met een goede rating.
pi_155381620
Ja oké, maar als ik even snel reken staat er nog 53 a 54 K open. Dat moet toch wel terug te betalen zijn in een fulltime job in aankomende jaren.
Als we dat verdubbelen voor de bank moet het alsnog lukken. Maar goed, als de bank en de fiscus nog tonnen tegoed hebben wordt het lastig. Het lijkt mij overigens dat de fiscus alleen privé verhaald bij ondegelijk bestuur.

Iemand overigens in de praktijk al iets van een dergelijke situatie gemerkt. Of is op tot heden geen default die de betaling hervat heeft in prive of wat dan ook?

De eerste defaults zijn volgens mij al van meer dan een jaar terug.
pi_155381720
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:44 schreef doesd00 het volgende:
Ze kunnen niet allemaal blijven bestaan. Wel jammer en merkwaardig dat het er 1 is met een goede rating.
5 AAA valt toch niet in de categorie goed
pi_155381741
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:06 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Waarom verkoopt iemand een 50% belang in een onderneming die in 2014 800K na belasting realiseert voor 225K??
Dat is inderdaad niet logisch. Wellicht waren het eenmalige baten. Projecten waar nu geen winst meer uit voortvloeit oid. Als dat resultaat voor de aankomende jaren van toepassing is, dan is die 225 K wel een weggevertje.
pi_155381761
quote:
99s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:48 schreef CaLeX het volgende:

[..]

AAA lijkt me een prima rating.
pi_155381817
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:49 schreef CRWD het volgende:

[..]

Dat is inderdaad niet logisch. Wellicht waren het eenmalige baten. Projecten waar nu geen winst meer uit voortvloeit oid. Als dat resultaat voor de aankomende jaren van toepassing is, dan is die 225 K wel een weggevertje.
Waarom zou de uittredende aandeelhouder dan verkopen?? Hij geeft zelfs de winst 2014 en eerste helft 2015 weg! Bij mij gaan dan de alarmbellen rinkelen
pi_155381887
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:50 schreef doesd00 het volgende:

[..]

AAA lijkt me een prima rating.
Het gaat dan ook om de 5.

De AAA is prima, maar het is een rating die kijkt hoe groot de kans is dat de onderneming na 12 maanden nog bestaat.
pi_155382063
quote:
99s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:56 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Het gaat dan ook om de 5.

De AAA is prima, maar het is een rating die kijkt hoe groot de kans is dat de onderneming na 12 maanden nog bestaat.
Dat laatste klopte uiteindelijk wel!
pi_155382084
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:03 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Dat laatste klopte uiteindelijk wel!
Eerste jaar gehaald, daarna zakte het weg naar CCC?
pi_155382152
quote:
99s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:48 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Heel fijn die AAA maar met een classificatie 5 is het dan toch oppassen.
Nog een bevestiging om de classificatie altijd goed in het oog te houden. 4 en 5 is bij mij vaak al een teken om af te zien van. Vooral als het om aanzienlijke bedragen gaat.
pi_155382218
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:08 schreef MSR het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook. Heel fijn die AAA maar met een classificatie 5 is het dan toch oppassen.
Nog een bevestiging om de classificatie altijd goed in het oog te houden. 4 en 5 is bij mij vaak al een teken om af te zien van. Vooral als het om aanzienlijke bedragen gaat.
Staat in de pitch weer uitermate mooi omschreven; financiering is nodig voor de groei. Voor mij is het gewoon verliesfinanciering!
pi_155382228
Graydon rating zegt inderdaad niet alles. Maar ik was gewoon verbaasd haha. Balen voor de mensen die erin zitten. Moet niet te vaak gaan gebeuren dit soort dingen.
pi_155382714
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:44 schreef CRWD het volgende:
Ja oké, maar als ik even snel reken staat er nog 53 a 54 K open. Dat moet toch wel terug te betalen zijn in een fulltime job in aankomende jaren.
Als we dat verdubbelen voor de bank moet het alsnog lukken. Maar goed, als de bank en de fiscus nog tonnen tegoed hebben wordt het lastig. Het lijkt mij overigens dat de fiscus alleen privé verhaald bij ondegelijk bestuur.

Iemand overigens in de praktijk al iets van een dergelijke situatie gemerkt. Of is op tot heden geen default die de betaling hervat heeft in prive of wat dan ook?

De eerste defaults zijn volgens mij al van meer dan een jaar terug.
Hoppa weer eentje in mijn gespreide mandje. Er blijken veel te veel van deze laatste reddingsboei-leners, zoals eerder gemeld heb ik al van 4 vroege defaulters van gve vernomen dat er hoofdelijk niets maar dan ook niets te verhalen valt (allemaal in de bijstand enzo). Blijken achteraf allemaal hopeloos verliesgevende zaken, die soms al snel na cf-geld op de fles gingen. Vraag is wat er dan in die korte tijd met het gefunde geld is gebeurd, daar geeft gve/deurwaarder geen enkel inzicht in. Heb er zo mijn vermoedens over...
pi_155383600
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:40 schreef Investormatch het volgende:
Beste Forum leden. Zoals beloofd de rekentool om effectieve rente berekenen. Gaat wel uit van gemiddelden, maar kan aardig inzicht geven.

https://dl.dropboxusercon(...)ng%2019-08-2015.xlsx
Dank, dat is een goede rekenbasis. Bij het daadwerkelijke rendement dienen m.i. nog wel in ogenschouw te worden genomen:
-min de 'succesfee' en/of transferfee van de betreffende site;
-min renteverlies voorafgaand aan start project
-min renteverlies door vertraagde uitbetalingen
-rente begin / eind vd maand

Daarnaast moet worden beseft (op basis van mijn kentallen):
-gemiddelde looptijd langer dan 36 maanden
-8% gemiddeld is mooi percentage, maar laatste jaren lastig haalbaar (zonder al te gekke risico's / projecten)
-defaults -opvallend- vaak kort na 1e jaar...
  Redactie Frontpage donderdag 20 augustus 2015 @ 17:28:24 #69
4530 crew  Crazy Harry
pi_155383690
Even wat nieuwtjes over verschillende platformen.

Gambitious doet voorlopig niet meer aan crowdfunding via consumenten. De regelgeving rondom (equity-) crowdfunding is nog te complex en te snel veranderend om iets fatsoenlijks neer te kunnen zetten voor consumenten die in games investeren.
De weg die ze genomen hebben met Train Fever bleek ook te traag en te stroperig, ondanks het project dus wel succesvol was.
Een tijdje geleden zijn ze erop overgegaan om als publisher verder te gaan en enkel nog investeerders toe te laten die meer dan 5000 euro per game kunnen investeren. Een model die je ook terugziet bij het gisteren aangekondigde Fig.
Wanneer de regelgeving rondom crowdfunding duidelijker en rustiger is zullen ze weer gaan kijken naar een model waarbij consumenten wel kunnen investeren.

Seedrs opent morgen een investeringsronde voor het platform zelf. Dus dan kan je daar weer een aandeel in kopen. Ik ga ervoor, lijkt me een goede investering aangezien Seedrs best goed draait.

Companisto biedt nu ook de leenvorm aan, voorheen was het enkel equity.
De discussie is niet privacy tegenover veiligheid maar vrijheid tegenover controle
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing. ― George Bernard Shaw
pi_155383847
Grappig, dat Seedrs-verhaal. Ik heb onlangs mogelijkheid geboden gekregen om mee te financieren in Oneplanetcrowd en zo mede-eigenaar te worden... Meer?
pi_155383981
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:36 schreef ZeKraut het volgende:
Grappig, dat Seedrs-verhaal. Ik heb onlangs mogelijkheid geboden gekregen om mee te financieren in Oneplanetcrowd en zo mede-eigenaar te worden... Meer?
ik niet maar ben wel benieuwd of je daar op ingegaan bent en tegen welke waardering

[ Bericht 0% gewijzigd door komrad op 20-08-2015 18:10:17 ]
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_155385806
Balen van katenburg, is mijn eerste op 35 projecten en een van mijn oudste projecten. Dit geeft minder vertrouwen dat de projecten ook het einde bereiken, ben in dit project ongeveer de helft van de inleg kwijt. Volgende aflossing zou ongeveer 30 augustus moeten binnenkomen. Maar afwachten wat er gebeurt, GvE heeft nog niet gereageerd. Trouwens met de Q2 resultaten van buddy hebben ze wel aangegeven meer te focussen op de kwaliteit van de portfolio en dat de meeste problemen in oudere projecten zitten......heb contract even nagekeken, hoofdelijk verantwoordelijk, ben benieuwd

[ Bericht 4% gewijzigd door snoopy40 op 20-08-2015 19:38:53 ]
pi_155387258
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:44 schreef komrad het volgende:

[..]

ik niet maar ben wel benieuwd of je daar op ingegaan bent en tegen welke waardering
betreft achtergestelde converteerbare lening van 7%, denk er nog over na (heb daar gelukkig wel de tijd voor). De hausse aan cf-sites en de omgekeerd evenredige kwaliteit aan projecten doen mij twijfelen...
pi_155387558
Kijk maar even naar de ontwikkeling van de koers van trustbuddy, is niet allemaal rozegeur en maneschijn. mr. Van schelven heeft GVE ook verkocht eind vorig jaar tegen een vast bedrag en een aandelenpakket....
pi_155387689
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:53 schreef snoopy40 het volgende:
Kijk maar even naar de ontwikkeling van de koers van trustbuddy, is niet allemaal rozegeur en maneschijn. mr. Van schelven heeft GVE ook verkocht eind vorig jaar tegen een vast bedrag en een aandelenpakket....
Ha ha, dan zet ik ook in op snel verkopen ... :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')