ouch, net (geen) 20/48ste terug denk ik, komt neer op 48%quote:
De Bank vermoedelijk wel. Vraagt ook meestal zekerheid in prive. Zeker bij wankele bedrijven.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:32 schreef CRWD het volgende:
Is meneer in deze niet hoofdelijk aansprakelijk? Indien dat wel het geval is, dan is die uitspraak hooguit merkwaardig. Nu kan iedereen wel voor gaan in de BV, echter verhalen die waarschijnlijk niet op zijn privé persoon.
5 AAA valt toch niet in de categorie goedquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:44 schreef doesd00 het volgende:
Ze kunnen niet allemaal blijven bestaan. Wel jammer en merkwaardig dat het er 1 is met een goede rating.
Dat is inderdaad niet logisch. Wellicht waren het eenmalige baten. Projecten waar nu geen winst meer uit voortvloeit oid. Als dat resultaat voor de aankomende jaren van toepassing is, dan is die 225 K wel een weggevertje.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:06 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Waarom verkoopt iemand een 50% belang in een onderneming die in 2014 800K na belasting realiseert voor 225K??
AAA lijkt me een prima rating.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:48 schreef CaLeX het volgende:
[..]
5 AAA valt toch niet in de categorie goed
Waarom zou de uittredende aandeelhouder dan verkopen?? Hij geeft zelfs de winst 2014 en eerste helft 2015 weg! Bij mij gaan dan de alarmbellen rinkelenquote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:49 schreef CRWD het volgende:
[..]
Dat is inderdaad niet logisch. Wellicht waren het eenmalige baten. Projecten waar nu geen winst meer uit voortvloeit oid. Als dat resultaat voor de aankomende jaren van toepassing is, dan is die 225 K wel een weggevertje.
Het gaat dan ook om de 5.quote:
Dat laatste klopte uiteindelijk wel!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:56 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Het gaat dan ook om de 5.
De AAA is prima, maar het is een rating die kijkt hoe groot de kans is dat de onderneming na 12 maanden nog bestaat.
Eerste jaar gehaald, daarna zakte het weg naar CCC?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:03 schreef rockenfeller het volgende:
[..]
Dat laatste klopte uiteindelijk wel!
Dat dacht ik ook. Heel fijn die AAA maar met een classificatie 5 is het dan toch oppassen.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:48 schreef CaLeX het volgende:
[..]
5 AAA valt toch niet in de categorie goed
Staat in de pitch weer uitermate mooi omschreven; financiering is nodig voor de groei. Voor mij is het gewoon verliesfinanciering!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:08 schreef MSR het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook. Heel fijn die AAA maar met een classificatie 5 is het dan toch oppassen.
Nog een bevestiging om de classificatie altijd goed in het oog te houden. 4 en 5 is bij mij vaak al een teken om af te zien van. Vooral als het om aanzienlijke bedragen gaat.
Hoppa weer eentje in mijn gespreide mandje. Er blijken veel te veel van deze laatste reddingsboei-leners, zoals eerder gemeld heb ik al van 4 vroege defaulters van gve vernomen dat er hoofdelijk niets maar dan ook niets te verhalen valt (allemaal in de bijstand enzo). Blijken achteraf allemaal hopeloos verliesgevende zaken, die soms al snel na cf-geld op de fles gingen. Vraag is wat er dan in die korte tijd met het gefunde geld is gebeurd, daar geeft gve/deurwaarder geen enkel inzicht in. Heb er zo mijn vermoedens over...quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:44 schreef CRWD het volgende:
Ja oké, maar als ik even snel reken staat er nog 53 a 54 K open. Dat moet toch wel terug te betalen zijn in een fulltime job in aankomende jaren.
Als we dat verdubbelen voor de bank moet het alsnog lukken. Maar goed, als de bank en de fiscus nog tonnen tegoed hebben wordt het lastig. Het lijkt mij overigens dat de fiscus alleen privé verhaald bij ondegelijk bestuur.
Iemand overigens in de praktijk al iets van een dergelijke situatie gemerkt. Of is op tot heden geen default die de betaling hervat heeft in prive of wat dan ook?
De eerste defaults zijn volgens mij al van meer dan een jaar terug.
Dank, dat is een goede rekenbasis. Bij het daadwerkelijke rendement dienen m.i. nog wel in ogenschouw te worden genomen:quote:Op woensdag 19 augustus 2015 17:40 schreef Investormatch het volgende:
Beste Forum leden. Zoals beloofd de rekentool om effectieve rente berekenen. Gaat wel uit van gemiddelden, maar kan aardig inzicht geven.
https://dl.dropboxusercon(...)ng%2019-08-2015.xlsx
ik niet maar ben wel benieuwd of je daar op ingegaan bent en tegen welke waarderingquote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:36 schreef ZeKraut het volgende:
Grappig, dat Seedrs-verhaal. Ik heb onlangs mogelijkheid geboden gekregen om mee te financieren in Oneplanetcrowd en zo mede-eigenaar te worden... Meer?
betreft achtergestelde converteerbare lening van 7%, denk er nog over na (heb daar gelukkig wel de tijd voor). De hausse aan cf-sites en de omgekeerd evenredige kwaliteit aan projecten doen mij twijfelen...quote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:44 schreef komrad het volgende:
[..]
ik niet maar ben wel benieuwd of je daar op ingegaan bent en tegen welke waardering
Ha ha, dan zet ik ook in op snel verkopen ...quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:53 schreef snoopy40 het volgende:
Kijk maar even naar de ontwikkeling van de koers van trustbuddy, is niet allemaal rozegeur en maneschijn. mr. Van schelven heeft GVE ook verkocht eind vorig jaar tegen een vast bedrag en een aandelenpakket....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |