/ontlurktquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:
A is tussen de kotsbuien door blij. Score vandaag: 2 flessen en een rietjesbeker thee erin, 1 fles eruit. Diarree wordt wel minder. ORS wil ze niet, mond stijf dicht en theelepeltje wordt weggeslagen. Ze heeft duidelijk een mening
.
Man en schoonmams zijn nu de resten van een synchroonkotsbui van A en mij aan het opruimen, de arme lieverds. Ik hoop dat dit snel over is.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
On a brighter note (hoop dat dit werkt zo):
https://instagram.com/p/6iM3l2HEi8/
Is Beatrix bij jullie geweest? "Even wuiven misschien"quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
ooohhhhquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
Mnohquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
ja! Maar hij heeft het wel meerdere keren gedragen en het stond erg leuk!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:22 schreef kwakz0r het volgende:
Keteltjewat staat dat pakje hem lief! Drakenpakje is hij al uitgegroeid zeker dan?
Melba heeft ook een korte periode gehad dat hij dat deedquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met projectielbraken (bij de baby, niet bij jezelf) ? Wolk heeft gisternacht en net opnieuw alles eruit gegooid. Gister tijdens de fles, nu tijdens borstvoeding. Echt alles helemaal onder, beiden moeten douchen, in die categorie.
Nu lees ik allerlei enge dingen over pylorusstenose, maar het zou toch ook gewoon een kwestie van te gulzig drinken kunnen zijn?
Het gaat snel he? Melba racete ook door 56 en 62 heen, en ook 68 ging nog redelijk snel. Nu al een poos 74, maar nu echt toe aan 80. Alles n korte pootjes die nog best in 74 kunnenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:50 schreef lunapuella het volgende:
[..]
ja! Maar hij heeft het wel meerdere keren gedragen en het stond erg leuk!Dit pakje wordt ook al aan de krappe kant.
Zwaaiienquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
Sjaak heeft heel veel gespuugd, maar gelukkig maar een paar keer geprojectielspiigd/projectielgespuugd/projectielgespogen. Is het ook echt met een boog?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met projectielbraken (bij de baby, niet bij jezelf) ? Wolk heeft gisternacht en net opnieuw alles eruit gegooid. Gister tijdens de fles, nu tijdens borstvoeding. Echt alles helemaal onder, beiden moeten douchen, in die categorie.
Nu lees ik allerlei enge dingen over pylorusstenose, maar het zou toch ook gewoon een kwestie van te gulzig drinken kunnen zijn?
Ja, echt met een boog inderdaad, en dan ook al deels verteerde melk. Verbazingwekkend dat er zoveel uit zo'n klein mensje kan komen. Daarna kijkt ze overigens erg tevreden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak heeft heel veel gespuugd, maar gelukkig maar een paar keer geprojectielspiigd/projectielgespuugd/projectielgespogen. Is het ook echt met een boog?
Oeh, wat leuk! Jompel voor de rollie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:35 schreef Gevalletje het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk nog even (na net al de 1e nachtfles te hebben gegeven) omdat ik nog wat was vergeten te melden net: vanavond had ik naast me op de bank een rollieafgelopen dagen al veel verwoede pogingen, maar hij bleef steeds op z'n schouders hangen, maar dr net lukte het em
Q en Michael ontlopen elkaar ook vrijwel geen dag he?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:35 schreef Gevalletje het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk nog even (na net al de 1e nachtfles te hebben gegeven) omdat ik nog wat was vergeten te melden net: vanavond had ik naast me op de bank een rollieafgelopen dagen al veel verwoede pogingen, maar hij bleef steeds op z'n schouders hangen, maar dr net lukte het em
Yes! Goed zo Q!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:35 schreef Gevalletje het volgende:
Zit je niet bij een gastouderbureau dat voor jou kan zoeken?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 07:02 schreef Zoë23 het volgende:
Knappe baby DJMO en Gevalletje
JMwat is hij toch leuk
LuDannWat goed!
Hier veel stress en drukte om een nieuwe GO te vinden. Best lastig om iemand te vinden die thuis oppast. Man gaat volgende week een week weg voor werk. Die week erna ook..
En ik kan het met familie niet regelen want iedereen werkt (oma's en opa's werken ook allemaal)
Nouja we zullen zien.
Onze N. heeft de eerste 5 weken meer bij ons in bed geslapen dan in haar eigen bedje. Eerst wilde ze helemaal niet op haar rug slapen (verholpen door osteopaat) en sliep ze op haar zij tegen mij aan (aan de borst in slaap vallen dicht tegen mij aan zodat ze niet op haar buik kon rollen, mijn kussen aan de kant, mijn knieën optrekken zodat ze niet naar onder kon schuiven), dat was eerst best eng maar echt de enige manier waarop ze sliep. Later (door de reflux) sliep ze een tijdje op haar buik op mijn buik. Toen alles weer goed ging hebben we haar eerst een tijdje op het aankleedkussen tussen ons in gelegd (bovenin ons bed zodat onze dekens met geen mogelijkheid over haar heen konden komen) en haar daarna verplaatst naar de co-sleeper. Het was wat uitzoeken, maar ze slaapt nu elke nacht in de co-sleeper.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
Wat denken jullie van baby bij je in bed laten slapen? N. wilde gisteren niet in haar bed, maar alleen op mij of naast mij slapen (normaal valt ze aan de borst in slaap of als je haar wiegt, en dan kan je haar naar haar bed verplaatsen, maar nu was dat meteen huilen). Maar mijn man vindt het een erg eng idee - toen ze een keer bij ons lag, had ie al een arm op haar gezicht gelegd in zijn slaap. Hoe kan je het veilig maken om haar dicht bij ons te laten slapen?
aan jouw kant leggen. Jij bent alerter. En uit bed rollen doet ze niet zo vlug nog, ze zal instinctief naar jou kruipen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
Wat denken jullie van baby bij je in bed laten slapen? N. wilde gisteren niet in haar bed, maar alleen op mij of naast mij slapen (normaal valt ze aan de borst in slaap of als je haar wiegt, en dan kan je haar naar haar bed verplaatsen, maar nu was dat meteen huilen). Maar mijn man vindt het een erg eng idee - toen ze een keer bij ons lag, had ie al een arm op haar gezicht gelegd in zijn slaap. Hoe kan je het veilig maken om haar dicht bij ons te laten slapen?
Of een voedingskussen tussen man en baby leggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
aan jouw kant leggen. Jij bent alerter. En uit bed rollen doet ze niet zo vlug nog, ze zal instinctief naar jou kruipen.
Op de website van La leche league staat een heel artikel over veilig samen in bed slapen, maar ik zit mobiel en kan de link niet copy pasten. Je kunt even zoeken op 'veilig samen slapen'. Daar staan de do's en don'ts.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zienquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:23 schreef Crumpette het volgende:
Wat? Ben je nog geen cakemash aan het plannen en traktaties met foto van maud erop aan het knutselen???
WIJ vakantiemail centerparcs aanbieding?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en HOEZO krijg ik gewoon elke dag wel spammail dat mijn baby bijna 1 jaar wordt?
Toevallig duurt dat nog heel lang
En daar ben ik ook helemaal niet mee bezig nog
Zeg zit mijn ideeën eens niet te jattenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zien
jup! Lekker gratis olvarit schransen in het zwemparadijs met de hele familiequote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:37 schreef Skittles het volgende:
[..]
WIJ vakantiemail centerparcs aanbieding?
Gelukkig staat de kotsemmer al naast me.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup! Lekker gratis olvarit schransen in het zwemparadijs met de hele familie
Zijn ook helemaal geen goede deals. Er stond in mijn mail een weekend in hetzelfde park als waar wij over een paar weken heen gaan. Voor 10 euro meer heb ik daar een week geboektquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup! Lekker gratis olvarit schransen in het zwemparadijs met de hele familie
Ohja dat is ook wel het minste wat je kunt doen. En wat gaat er in de goodiebag voor haar themafeest?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zien
Mja voor mij zit t gemak juist in de grote: niet meer mijn rug breken om een kind van 11 kilo (schat ik) en een mc van 3,5 kg doo het ietsbte krappe voorportier langs de stoel acherin te proppen, of nog erger, eruithalen. Niet meer zeulen met dat kleredingquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil helemaal niet naar een "grote" autostoelIk
de flexibiliteit van de cosi. Nu haalt mijn pa haar elke dinsdag op, dat kan dan dus niet meer bijvoorbeeld. Of ik moet 'm zo gek krijgen een autostoel in z'n driedeurs Hyundai te monteren
Zelfde park! Ga je ook voor de GRATIS olvarit?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:43 schreef Skittles het volgende:
[..]
Zijn ook helemaal geen goede deals. Er stond in mijn mail een weekend in hetzelfde park als waar wij over een paar weken heen gaan. Voor 10 euro meer heb ik daar een week geboekt
Gratis!!![]()
![]()
![]()
We blijven Nederlanders hè. Die gratis olvarit was mijn drijfveer, dat we kunnen gaan zwemmen en leuke dagjes fietsen enzo zijn maar bijzaak. Misschien blijven we ook gewoon in onze hut zitten, met onze olvarit en snuggie.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zelfde park! Ga je ook voor de GRATIS olvarit?
Zouden ze een kaarsje op de olvarit zetten als je daar de babyverjaardag komt vieren?
Ik heb speciaal voor jou geedit.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Als iemand nog 1x het woord olvarit typt stop ik met dit topic![]()
Ik houd echt niks binnen en moest net van de geur van thee al kotsen. Reuzeleuk dit.
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb speciaal voor jou geedit.
*aai*
Ik vries vaak ongepureerde gekookte groente/aardappel/pasta/vis/vlees in in een portie, ontdooi dat en prak het een beetje. Die textuur misschien fijner ook voor K?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef Sicilia het volgende:
Mijn kind eet geen eten dat ik speciaal met liefde voor hem heb gekookt, gepureerd en ingevroren. Als ik het daarna ontdooi en verwarm dan is het geen pureetje meer en wil hij het echt niet eten...wat doe ik fout?! Overigens eet hij ook a la rapley hele stukken, maar dan krijgt hij toch wat weinig binnen en hij slaapt gewoon beter met een wat voller buikje..
mijn kind eet ook geen (zelfgemaakte) puree. Gewoon vertrouwen dat ie pakt wat ie wil en yoghurt of kwark om af te toppenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef Sicilia het volgende:
Mijn kind eet geen eten dat ik speciaal met liefde voor hem heb gekookt, gepureerd en ingevroren. Als ik het daarna ontdooi en verwarm dan is het geen pureetje meer en wil hij het echt niet eten...wat doe ik fout?! Overigens eet hij ook a la rapley hele stukken, maar dan krijgt hij toch wat weinig binnen en hij slaapt gewoon beter met een wat voller buikje..
Ja het is dus de stuctuur van het eten dat hij niet fijn lijkt te vinden. Want als ik het kook, pureer en het hem dan geef dan zit hij heerlijk te smullen ervan. Ik ga wel even verder experimenterenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vries vaak ongepureerde gekookte groente/aardappel/pasta/vis/vlees in in een portie, ontdooi dat en prak het een beetje. Die textuur misschien fijner ook voor K?
Dat je überhaupt je bed uit gekomen bent!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:20 schreef kwakz0r het volgende:
Kint is door pa naar kdv gebracht, ik ben thuis zonder auto, moet straks de verhuizers binnenlaten om de dozen op te halen, en verder NIKS (ja duizent dingen die ik vind dat ik moet doen). Lig al sinds acht uur te lamballen op de bank.
Vroegah deed ik dit zes weken lang. Daar word je ook niet gelukkig van, maar zo dit halve ochtendje is wel even lekker stiekem
Technisch gezien: 4 weken, toch?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn baby is een maand oud! Een maand! Dat is 1/12 deel van een jaar, dat is bijna 10%![]()
Beterschap Razz!
Fijn dat de voeding zoveel beter gaat LuDann!
En 'leren' waar ze moet slapen doen we ook niet hoor. Leg haar iedere dag wel een paar keer in de box. Soms ligt ze dan een kwartier om zich heen te kijken of kan ik haar slapend wegleggen en slaapt ze een tijdje. Maar als ze niet wil dan niet hoor.
Vannacht wilde ze nieslapenie. Dus toen ze van 8 tot 10.30 wilde slapen heb ik ook nog meegedaan. Nu lijkt ze weer in slaap te vallen, maar hoewel ik ook nog wel weer kan slapen moet ik er nu zelf toch maar uitzo eens voor het eerst proberen wat ik na de voeding nog uit mijn borst kan krijgen met de kolf.
Ja! dat scheelt weer een stukjequote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Technisch gezien: 4 weken, toch?Zaterdag een maand oud.
Is het een optie om wel alleen te rapleyen en daarna nog een bakje volle yoghurt erbij voor een vol buikje?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef Sicilia het volgende:
Ja dat is ook zeker een goede optie! Ik vroeg me eigenlijk vooral of hoe het komt dat hij zo anders reageert op verschillende structuren en of ik niet gewoon iets fout deed met invriezen en weer verwarmenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:18 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Is het een optie om wel alleen te rapleyen en daarna nog een bakje volle yoghurt erbij voor een vol buikje?
Ingevroren en ontdooid smaakt ook echt wel anders vaak. Wat vochtiger en sommige groenten wat anders van smaak.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:22 schreef Sicilia het volgende:
[..]
Ja dat is ook zeker een goede optie! Ik vroeg me eigenlijk vooral of hoe het komt dat hij zo anders reageert op verschillende structuren en of ik niet gewoon iets fout deed met invriezen en weer verwarmen
Dat probeerde ik gisteren, via het voorportier. Het AMK heeft denk ik zelf maar een melding gedaan n.a.v. het luchtalarm dat af gingquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:21 schreef Phaidra het volgende:
Oh en kwak, is het niet mogelijk om de maxi cosi gewoon in de auto te laten en kint eruit te tillen zoals je bij een groep 1 stoel zou doen? Of gaat dat niet lekker in jullie auto?
Js weigert de laatste weken ook regelmatig de fles. Hij heeft 1, 2 of 3 flessen per dag. Maak mezelf er niet druk om. Het regelt zichzelf denk ik maarquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:58 schreef Hilmo het volgende:
Slimme baby's![]()
Dat los erin zetten in MC lukt mij ook nauwelijks maar doe het wel nu.
Wat lijkt je niks aan die stoel kwak? Ik overweegt hem wel. Die vangtafel leek me eerst niks maar heb nu filmpjes gezien en het ziet er toch prettig uit en zeer veilig. En neemt weinig plek in.
Krijg net van kdv bericht op mijn vraag hoe het gaat dat hij heeft gegeten en geslapen maar dat hij de fles niet wilis ook voor het eerst. 2x aangeboden. Wat moeten we daar nou mee? Morgen op papadag maar kijken hoe het gaat. Anders in beker aanbieden ofzo? Gister ook maar 4x aan de borst geweest maar dat is niet zo gek met 10maanden toch?
Lou weigert ook de fles tegenwoordig. Alleen aan de borst drinkt ze of water uit een rietjesbeker. Dat water pffrrt ze er voor 90% weer uit, maar toch.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:58 schreef Hilmo het volgende:
Slimme baby's![]()
Wat lijkt je niks aan die stoel kwak? Ik overweegt hem wel. Die vangtafel leek me eerst niks maar heb nu filmpjes gezien en het ziet er toch prettig uit en zeer veilig. En neemt weinig plek in.
Krijg net van kdv bericht op mijn vraag hoe het gaat dat hij heeft gegeten en geslapen maar dat hij de fles niet wilis ook voor het eerst. 2x aangeboden. Wat moeten we daar nou mee? Morgen op papadag maar kijken hoe het gaat. Anders in beker aanbieden ofzo? Gister ook maar 4x aan de borst geweest maar dat is niet zo gek met 10maanden toch?
En dat bied je Sjaak niet even aanquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:32 schreef ingee het volgende:
GRATIS Olvarit!
Ik heb hier nogGRATIS
zut uit de blijde dozen enzo bedenk ik me. Binnenkort maar eens in m'n
GRATIS
kind proppen in de
GRATIS
van ouders gekregen kinderstoel!
Hilmo, de mijne drinkt overdag momenteel 4 keer 80 cc ofzo. 's Nachts gevarieerd. Wil ook niks anders. Ze is verder vrolijk, alert en levendig, dus het zal wel weer bij de leeftijd horen. Ik hoor er meer overquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:58 schreef Hilmo het volgende:
Slimme baby's![]()
heb je nog contact met een lk? Dan zou ik die even bellen, die kan je vast ook wel helpen ..quote:Op woensdag 19 augustus 2015 16:55 schreef LuDann het volgende:
Hmm, ik had niet veel aan d'r. Even aankijken maar zei ze, en als het aanhoudt een kinderarts bellen. Het zou kunnen dat het de antibiotica in de moedermelk is, of dat ze te gretig drinkt.
Ze hikt ook enorm na elke voeding, maar dat doet ze al sinds haar geboorte.
Das een goede. Morgen heb ik een belafspraak met haar, ik zal het dan ter sprake brengen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 17:14 schreef DJMO het volgende:
[..]
heb je nog contact met een lk? Dan zou ik die even bellen, die kan je vast ook wel helpen ..
Ik weet ook niet of je het al doet, maar zo rechtop mogelijk voeden en een half uurtje rechtop houden na de voeding kan misschien (tijdelijk) helpen. Tot het niet meer nodig isquote:Op woensdag 19 augustus 2015 17:25 schreef LuDann het volgende:
[..]
Das een goede. Morgen heb ik een belafspraak met haar, ik zal het dan ter sprake brengen.
In de tussentijd is ze wel hongerig na het spugen, al duurt het soms een half uurtje voor ze weer komt. Het zal vermoeiend voor haar zijn misschien. Ik leg haar gewoon aan dan en probeer veel pauzes in te lassen tijdens het drinken.
Dat lijkt me ook ja. Ik zou het nog 1 dag in de gaten houden en dan vrijdag (voor het weekend) aan de bel trekken. Je wilt dit niet pas maandag met iemand gaan bespreken als het dan nog is.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 17:58 schreef LuDann het volgende:
Ah oke. Het is eergisteren begonnen, dus sinds dag 8. Ze is ook niks aangekomen sinds gisteren en dat lijkt me komen door dit kotsavontuur.
Ja. Er zijn nu 2 bureau's voor me opzoek gelukkig.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:56 schreef Skittles het volgende:
[..]
Zit je niet bij een gastouderbureau dat voor jou kan zoeken?
Oei stressvol van je GO, zou fijn zijn als er een geschikte bij zit.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 18:56 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Ja. Er zijn nu 2 bureau's voor me opzoek gelukkig.
Moet het echt loslaten maar heb er wel stress van![]()
Ook omdat man 2x een week weg gaat..
Vandaag ben ik gebeld. Ze hebben al een aantal geschikte GO's gevonden. Nu kijken of ze beschikbaar zijn en dan kennismaking ed.
Verder niet bijgelezendruk
Ja dat zou kunnen. Ik heb gewoon al 11 jaar geen AC meer gebruikt, dus ik heb geen idee wat de opties zijnquote:Op woensdag 19 augustus 2015 19:55 schreef Crumpette het volgende:
Haha cactus ik vind een hysterectomie ook nogal rigoreus hoor voor ACspiraaltje misschien?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Serieus, een kennis van mij had een erfelijke vorm van borstkanker die ook vaak eierstokkanker veroorzAakt. Die wilde dus na de chemo en amputatie van borsten ook haar eierstokken eruit want geen kinderwens. Nou nou wat een gedoe. Ze werd behandeld alsof ze wilsonbekwaam was ofzo.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:00 schreef Crumpette het volgende:
Ongetwijfeld. Geloof dat medici uberhaupt terughoudend zijn met dat soort ingrepen bij vrouwen van vruchtbare leeftijd? Je zou toch eens van gedachten veranderen!![]()
Ik kan me daar best iets bij voorstellen. Wel mooi om dan die arts nog even te laten zweten.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:18 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Serieus, een kennis van mij had een erfelijke vorm van borstkanker die ook vaak eierstokkanker veroorzAakt. Die wilde dus na de chemo en amputatie van borsten ook haar eierstokken eruit want geen kinderwens. Nou nou wat een gedoe. Ze werd behandeld alsof ze wilsonbekwaam was ofzo.
Als wraak en omdat grappig was ze eigenlijk van plan om bij de nacontrole afspraak te doen alsof ze niet goed begrepen had dat ze nu geen baby's meer kon maken en dan heel ontzet te zijn![]()
maar die dokter was heel chill en toen won haar empathie het van haar cynische humor
en nu is ze er gewoon niet meer
Ik snap het ook, maar als je haar beter kende zou je het ook zo aannemen denk ik. Als ze van gedachten zou veranderen zou ze zeg maar alsnog met deze beslissing kunnen leven, zo was ze wel.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:23 schreef Crumpette het volgende:
jeetje kwak. wat naar.
on a serious note snap ik wel weer dat ze echt heel voorzichtig zijn daarmee. Als je nog jong bent kun je je vaak ook niet voorstellen hoe sterk de klok is wanneer hij gaat tikken - ik kon me dat ook niet voorstellen. Oh alle jaren die ik heb geroepen dat ik het echt niet wou, nee hoor nooit!![]()
of ik nou een vaste partner heb of niet, dat doet er niet toe in mijn beslissing om zelf definitief de boel te laten blokkeren.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Een knip? Ik dacht dat je geen vaste partner had maar een soort fling?
Razz hoop dat het bij jullie inmiddels wat beter gaat!
Mariposas helpt de medicatie al? Of lees ik daar nu overheen?
ook bij de vrouw kan er geknipt wordenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik dacht een knip bij de partner. Ik vond het al een wat rigoureus voorstel aan een niet-vaste partner![]()
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
Ik heb nog helemaal geen zin in pil, nuvaring of soortgelijk gedoe.Denk dat ik er gewoon niet meer aan begin tot ik uitgebaard ben.
(Niet de bedoeling om in vol tempo door te baren hoor!)
Er zat een hele boon in R haar luier vanmiddag en vanavond nog twee. Ik heb M er speciaal bij geroepen en we hebben samen bewonderend gekeken.
Ouderschap verandert je toch wel wat.
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 20:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft de 50ml uit het flesje lekker opgedronken bij papa op schoot! Ze weet er dus wel raad mee en accepteert het ook wel. Dat scheelt alvast voor het kolven straks!oh heel veel! Maar dat is nu nog niet zo zichtbaar. Maar hang je toegevoegde waarde als moeder nooit aan borstvoeding op! Voor haar ben jij de wereld. Altijd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.disclaimer
Ik vind het eraan liggen hoe je het brengt en welke termijn je een gezin geeft om een nieuwe GO te vindenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Zoë, het is heel vervelend van je gastouder en ik hoop oprecht dat je snel een nieuwe fijne opvang vindt voor je meiden!
Wat ik wel een beetje gek vind is de reacties die ik hier een beetje zo lees. Als zij dit werk niet meer wil / kan doen is het toch haar goed recht om er mee te stoppen? Daar hoeven we toch niet collectief over te vallen?
Ik moest er een beetje van slikkenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 21:57 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh heel veel! Maar dat is nu nog niet zo zichtbaar. Maar hang je toegevoegde waarde als moeder nooit aan borstvoeding op! Voor haar ben jij de wereld. Altijd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kwak, misschien kun je eens aan iemand vragen of je een stoeltje mag lenen?
Hier wordt het de mc zolang het comfortabel blijft. Wanneer ze niet lekker meer zit koop ik echt een autostoel. Ondanks de richtlijn. Wij hebben beide familie wonen op meer dan een uur rijden en dan wil ik haar toch ook comfort bieden.
Even denken.. What else.
Voeding ..
Eh.. Ik wilde nooit aan potjes beginnen, maar inmiddels eet ro al anderhalve week enkel uit potjes. Elk potje vind ze heerlijk. Er gaat bijna een half potje per maaltijd in.
En potverdrie..
Vandaag nieuwe features dag. opeens Rolde ze om van rug naar buik, had haar voeten in haar mond én snapt opeens het spelletje kiekeboe. Gieren van het lachen.
![]()
Heerlijke wandeling gemaakt in draagdoek.
Frustratietime has started!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 22:46 schreef faptist het volgende:
Razz.
Beterschap.
Terugkomend ophef vraag; ik zou tegen je leidinggevende wel zeggen dat het een Buikgriep is . De rest gaat het niet aan en trekken toch hun eigen conclusies.
Ingee,
R 'kruipt' bij jou toch ook achteruit? Hier begon ze er vanmiddag ook al mee.
Fixed that!!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 06:37 schreef Selvaria het volgende:
Fap en ingee, wat gaan jullie baby's-die-niet-zo-heel-veel-ouder jonger-zijn-dan-mijn-baby snel!Nieuwe features!
![]()
Herkenbaar... Ik leg A. nu in bed met speen als ik alleen ben met 2 kinderen en ga dan weer naar beneden. Dat doe ik een keer of 3. Wil hij dan toch niet slapen, ga ik weer met hem naar beneden en gaan we wel naar buiten in de wagen of mag hij in de doek. Anders is er met peuter geen beginnen aan inderdaad.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:22 schreef NotTheSame het volgende:
Al die snelle mini's!
Razz, fijn dat jullie in een stijgende lijn zitten!
Uhm... de rest ben ik even vergeten.
Hier gaat het allemaal weer eens niet zo goed. Veel huils voor het slapen. En dan weer elke nacht een keer of 4 eruit.
En dan Draak nog rondlopen die al recalcitrant word als ik zeg dat Piranha naar bed moet, want dan weer ze dat ze lang alleen beneden moet blijven (meenemen naar boven is geen optie, die stuitert over de hele bovenverdieping met nogal wat herrie). Dus de afgelopen dagen heeft ze o.a. mijn naaidoos leeggegooid en is ze van de trap gestuitert.
Kortom, moeders heeft Draak bij oma geparkeert, Piranha in bed gegooid en toen hij sliep heel agressief 2 bomen gesnoeid.
Maar positieve dingen zijn er ook hoor. Hij eet als een bootwerker, drinkt uit een tuitbeker, is de overgang van tijgeren naar kruipen aan het uittesten en probeert zich soms al op te trekken, weliswaar aan de verkeerde dingen (activitycenter bijvoorbeeld, ja, dat kukelt dan om hè
).
qft!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 11:01 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Fixed that!!Maar ik vind het nog wel prima, dat mijn baby het rustig aan doet. Het is mijn laatste en ik heb het al druk genoeg als hij gewoon stil ligt
.
Nee! Vast niet! Ik bedoelde meer dat het een ongelukkige samenloop was dat ze het allebei tegelijk had. Het ziek zijn en haar TAND.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 12:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze niet bij elke tand zo ziek wordt!
Oh zoquote:Op donderdag 20 augustus 2015 13:27 schreef Franny_G het volgende:
[..]
Nee! Vast niet! Ik bedoelde meer dat het een ongelukkige samenloop was dat ze het allebei tegelijk had. Het ziek zijn en haar TAND.
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 14:33 schreef Radyhyn het volgende:
NTA balen van die nachten weerWel fijn dat het voor de rest wel lekker loopt
Crump niet ziek worden!
Lijn hoe schattig dat duimen!
Jeeeeh een tandje voor A
Slaapkoppie Selv
Hier gisteren maar z'n bedje een standje naar beneden gedaan
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 15:55 schreef Sicilia het volgende:
Tand en geen kots voor A.![]()
Crump en W. aan de keelpijnNiet ziek gaan worden hoor..is helemaal niks aan!
Slapende N. van Selvaria. Op die momenten zou ik soms ook wel weer even baby willen zijn![]()
Bluh stomme prikjes! Sterkte voor de mini's die ze hebben gehad of vandaag nog moeten krijgen!
Vrolijke V. die gewoon staat in zijn bedjeWat wordt hij groot!
B. zonder atibiotica, wat fijn! Hopelijk eindelijk wat minder krampjes nu!
Wij gebruiken babyolie of babybodylotion na het baderen/douchen. Ruikt zo lekkerGefeliciteerd Sicilia!! EnSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.+1 op de andere dingen die je zegt
Kwak
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En we kwamen in de haast Krijgerr nog tegen! Met S![]()
En het festival (voor de deur) begint vandaag, nu uk in bed leggen tijdens soundcheck![]()
![]()
Ben benieuwd
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
Haha, wat goed! Fijn!quote:Op donderdag 20 augustus 2015 16:30 schreef JufMariska het volgende:
Ohja, autostoeltjes! Wij gaan ivm family fix voor een 'gewone' mc pearl (niet de draaibare)
En slaaps: de drums gaan net nu soundchecken, dus![]()
![]()
Edit: omgwtfbbq, slaaps! Terwijl de ruiten hier echt af en toe trillen van de muziek![]()
ik kan denk ik ook wel kappen met zachtjes doen als hij slaapt
![]()
Spruw kan zeker ook in de luiers/darmen zitten. En na antibiotica is de kans vrij groot dat je spruw hebt dus zou er zeker even naar laten kijken...quote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:34 schreef LuDann het volgende:
Meer tandjes.![]()
Ik heb zelf pijn links, Maar ik vermoed dat dat door verkeerd aanhappen komt. Ik kolf die borst sinds gisteren af, hoop dat een pauze van live voeden de pijn vermindert.
Ja, het is vanwege die AB dat ik aan spruw denk. Ik heb de HA vanmiddag al gebeld maar die is dan alleen bereikbaar voor spoedgevallen. Ik zie niks aan haar mondje maar de luieruitslag die ze heeft vind ik vrij hevig.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 18:24 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Spruw kan zeker ook in de luiers/darmen zitten. En na antibiotica is de kans vrij groot dat je spruw hebt dus zou er zeker even naar laten kijken...
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh man, als I niet vrij snel eens beter gaat slapen ben ik bang dat JM een klus kwijt is..
Mjah, nog niet eens over het slapen zelf. Maar onze lontjes zijn door het slaapgebrek gewoon echt heel kort. We waren het Stel Zonder Ruzie. Nu zijn we het Stel Dat Snauwt.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 19:56 schreef JufMariska het volgende:
Ow DaD, dat is zuur, zoveel gedoe tussen jullie over het slapen![]()
Aaw, ook al een sneue baby..quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:23 schreef Crumpette het volgende:
DaDdat is ook echt heel zwaar
![]()
Ima is dat bij jouw huis??wauw.
W heeft zijn complete avondeten eruit gespuugd, in 1 keer, echt als in een tekenfilm ofzo. Gelukkig wou hij nog wel een flesje. Nu ligt ie te tukken.. hij blijft maar een beetje sneude deze dagen
Ah dat deed W ook met mij bij mijn moeder maandagquote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja IMA, wat een schitterend uitzicht en wat een mooie plek om te wonen!
JM, ik heb laatst twee nachten met I bij de in laws gelogeerd. Hij heeft de eerste nacht alleen maar gehuild.. Maar this too shall pass, toch?
Geen idee of hij ergens last van heeft. Dat idee heb ik niet per se, want overdag gaat het soms wel gewoon goed (en bij de gastouder slaapt hij ook prima). Hij is gewoon een slechte slaper (net als ikzelf, dus eigenlijk zou ik niet eens verbaasd moeten zijn). Het is alleen met periodes nog wat slechter dan normaal.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:43 schreef Zoë23 het volgende:
Ik heb niet elke dag meegelezen DaD dus misschien mis ik wat info..is dit al lang zo?
Waar heeft hij last van? Of zijn jullie daar nog niet achter gekomen?
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:49 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Geen idee of hij ergens last van heeft. Dat idee heb ik niet per se, want overdag gaat het soms wel gewoon goed (en bij de gastouder slaapt hij ook prima). Hij is gewoon een slechte slaper (net als ikzelf, dus eigenlijk zou ik niet eens verbaasd moeten zijn). Het is alleen met periodes nog wat slechter dan normaal..
ik hoop het maar voor mijn kleine man. de gedachte dat ik hem daar een nacht achterlaat en hij doet niks dan huilen...quote:Op donderdag 20 augustus 2015 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dank je, Zoë..
Crump, de tweede nacht ging wel wat beter, wel bij ons in bed weer. Misschien viel het bij jullie samen met zijn niet lekker in zijn vel zitten en gaat het de volgende keer gewoon goed?
Hoelang krijgt L de Ranitidine nu al?quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:15 schreef Mariposas het volgende:
Wat enorm vervelend DaD. En Herkenbaar. En niet echt bemoedigend voor me.
Ik irriteer me enorm aan mijn man die L na 4 uur thuis zijn al zat is en z'n handen eraf trekt. Euhm ik zit hier de hele dag en nacht mee. Ben nu ook maar weer buiten aan het lopen met L in de draagdoek om hem rustig te krijgen.
De Ranitidine lijkt nog niets te doen. Elke keer is het nog steeds 5-10 min na de voeding krijsen.
Sinds eergisteren. Ik geef 2 x per dag 1 ml, hij is circa 4,5 kg.quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:16 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Hoelang krijgt L de Ranitidine nu al?
En waarop is het aantal ML gebaseerd?
Wat rot dat L nog zoveel last heeft
quote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:32 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Sinds eergisteren. Ik geef 2 x per dag 1 ml, hij is circa 4,5 kg.
Weet ook niet of het verborgen reflux is... Het is even lullig gezegd een probeersel. We hebben geen idee waarom hij zo veel huilt. Volgende week mogen we weer naar de kinderarts, maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van. Hij is namelijk verder gezond, dus daarmee zijn alle aandoeningen (voor hun) uitgesloten. En ja, daar huilde hij ook op een gegeven moment minder. Maar hier thuis is het weer de hele dag gehuil. Tenzij ik hem in de draagdoek heb, maar dat kan niet 24 uur per dag, ik ben geen kangoeroe...
Och lieve Mariposasquote:Op donderdag 20 augustus 2015 21:15 schreef Mariposas het volgende:
Wat enorm vervelend DaD. En Herkenbaar. En niet echt bemoedigend voor me.
Ik irriteer me enorm aan mijn man die L na 4 uur thuis zijn al zat is en z'n handen eraf trekt. Euhm ik zit hier de hele dag en nacht mee. Ben nu ook maar weer buiten aan het lopen met L in de draagdoek om hem rustig te krijgen.
De Ranitidine lijkt nog niets te doen. Elke keer is het nog steeds 5-10 min na de voeding krijsen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
ja, is normaal. clusteren en regelen (productie opvoeren). Een baby die live gevoed wordt aan de borst kan nooit teveel krijgen!quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 09:16 schreef SaskiaR het volgende:
Is het normaal dat een baby van 2 weken de hele avond wil drinken?
De afgelopen dagen gaat het ongeveer zo: van 19 tot 21 uur continu voeden, dan proberen we haar in bed te leggen, maar dat is huilen. Alle manieren om te troosten (rondlopen en wiegen, op mijn buik liggen, op mijn pink zuigen enzo) werken niet, het enige waarmee ze stopt met huilen is aan de borst leggen. Dan lijkt ze in slaap te vallen, maar als we haar in bed leggen is het weer huilen en begint het weer opnieuw. Tot nu toe valt ze gelukkig rond 1 uur 's nachts wel echt in slaap.
Maar doen we iets fout? Ik vind het prima om zo vaak de borst te geven, maar krijgt ze zo niet teveel melk binnen? En kunnen we haar laten wennen aan andere manieren van troosten? En liefst wat eerder op de avond?
(ik verwacht waarschijnlijk teveel, lol)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Clusteren is met een paar daagjes ook wel weer even klaar (toch?)quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:03 schreef SaskiaR het volgende:
Thanks all, dat dacht ik al
Dan maar wat minder slaap (nu toch zo'n 5 tot 7 uur per 24 uur, dat is best vol te houden...)
Ze groeit goed in elk geval, nu 3500 gram, dus 300 erbij in een week!
clusteren kan weken aanhouden itt tol regelen. sowwyquote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:05 schreef ingee het volgende:
[..]
Clusteren is met een paar daagjes ook wel weer even klaar (toch?)
Klinkt als een goede tip, wij deden de abc dophilus ook altijd met een mespuntje in elke fles. Ga ik denk ik hier ook zo doen dan! Thnxquote:Op donderdag 20 augustus 2015 17:05 schreef LuDann het volgende:
Een tand voor A! Fijn dat het weer wat beter gaat.
Fuente, super dat B mag stoppen met de antibiotica! Hoe gaat het met de krampjes? Ik heb trouwens van mijn lk het advies gekregen on de probiotica ipv in 1 gift die 2 schepjes te doen, het over de dag te verspreiden. Dus bij elke voeding een beetje en dan wel totaal over de dag die 2 schepjes. Het schijnt wat beter te verwerken te zijn op die manier.
Goed nieuws inderdaad. Het was inderdaad het mooiste als alles helemaal goed zou zijn, maar het is nu al heel veel beter.quote:Op vrijdag 21 augustus 2015 10:49 schreef Radyhyn het volgende:
Ah dat is dus goed nieuws
(Al had het natuurlijk het mooiste geweest als het helemaal weg was. het blijft een naar iets)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |