abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155329663
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Met baby's die 'eten'...

Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155329672
Ik sloot 'm met

Woah, ketel!!

Om het plaatje ff af te maken gaat het niet zo goed met Kleine Poes -O- Wat ze heeft weet ik nog niet, sneu en slapjes en lusteloos. Zo naar de DA :{
pi_155330171
Ohh, sneu van de poes JM! Hoop dat het meevalt.
pi_155330277
Ik hoop dat de dierenarts wat kan betekenen JM! En nog een keer een knuffel :*

Mari, ik hoop zo dat de medicatie gaat helpen! Want iets is er niet goed, dat weten we. Maar wat...

Euhm... Nog wel wat gelezen maar ook heel erg genoten van een Sjaak die zich wat beter voelt vandaag. Ik moest werken maar had de middag vrij genomen en daar ben ik erg blij mee. Morgen gaan we kijken voor een groot kleed, zoals ik hier al meer voorbij heb zien komen. Maar dan wat minder fancy, gewoon van de Kwantum/Leen Bakker.
pi_155330281
Sterkte met Kleine Poes bij de DA JM. :*

Mari, ik hoop dat de medicijnen wat doen!

Dames met depressies, +1. Hier daardoor hyperalert dat het niet nog een keer gebeurt. Juist daardoor heb ik het idee dat het niet snel zo ver komt (en ook doordat er geen enkel teken is op het moment).

Mijn kind is fan van mijn zangskills. 8-) Waarschijnlijk de enige op de hele wereld. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_155330763
Ik lees mee maar heb tussen de rennaardewcmomenten geen puf om te reageren. Iedereen in huis is nu ziek, ik heb denk ik A's buikvirus en bij lief is A's verkoudheid in bronchitis doorgeslagen.

Gelukkig zorgt schoonmama voor ons O+ en vanaf morgen mijn moeder. Anders wist ik echt niet wat te doen. Dikke kak dit :{ . Of, nouja, dunne dus eigenlijk :') .
pi_155330816
Luna, 68 al?? B zit met z'n 6,5kg nog in 62 en broekjes soms zelfs 56. Maar wat een lekker mannetje :)

Mariposas, ik hoop dat de medicatie gaat werken! Waarom zijn ze daar in het ziekenhuis niet mee gestart? Wouden ze eerst uitsluiten of het geen allergie was?

JM wat sneu van de poes!

En gister of eergisteren las ik over weer aan het werk gaan. Gister was mijn verlof afgelopen maar heb nu nog even vakantie. Ik zie ook erg op tegen weer werken. Nog niet eens perse om het achterlaten van B maar vooral ook het kan ik het nog wel, kan ik het lichamelijk al wel weet aan, vinden ze mij nog wel aardig op het werk, hoe moet ik dat doen met kolven wat zijn handige tijden voor de afdeling enzovoorts.
pi_155330848
O Razz, wat naar! Gelukkig hebben jullie hulp!! Beterschap!!
pi_155331614
68!
Die van mij heeft sinds het weekend eigenlijk pas 68 aan, de klein vallende 68 wel.
De broekjes nog een beetje te groot, maar ik ben bang dat straks de zomer voorbij is voor ze 68 aan heeft gehad. Dat is bij mij allemaal zomerspul. (Gekregen hoor, niet zelf gekocht)
En ze is al ruim 5 maanden.
Ik gok op een groeispurt straks, dat ze ineens in 74 zit ofzo. Geeft niks, die maat heb ik nog niet. Kan ik lekker los gaan.

Razz wat een shitzooi ( :') ) hopelijk snel weer beter. Gelukkig hulp van moeders. Soms zijn ze best handig he. ;)

Mari, hoop dat de medicijnen aanslaan. Zo sneu, dat verdriet. :'(

Zieke poes, dat is ook sneu. Die kunnen ook niet zeggen wat er mankeert.
pi_155331825
Ja, ik vind het ook bizar groot hoor! Vrienden van ons hebben een kindje van 5 maanden en K is gewoon bijna net zo groot :o

Maar het is op zich wel verklaarbaar, want ik ben ook niet klein (1.80) en mijn man helemaal (2.04). En hij is ook niet echt dik/spekkig, gewoon groot.
pi_155333633
Ai Razz, beterschap :{

Poes heeft zoals het nu lijkt 'gewoon' een maag-darm-infectie. Pep-shots gehad en hopelijk nu weer opknappen.
pi_155333702
Ah dat zou fijn zijn als dat het oplost JM!
Razz beterschap!

Verder bijlezen lukt niet.

Thuis, kint in bed, mama gaat er snel achteraan. :O
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:06:16 #13
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155333721
Ohh Razz, wat een ellende! Hoe is het met A? Gelukkig hebben jullie hulp :*

JM, gelukkig valt het mee met poes :)

Goed groeiend keteltje! Dat stabiliseert straks vast vanzelf :Y
pi_155333819
A is tussen de kotsbuien door blij. Score vandaag: 2 flessen en een rietjesbeker thee erin, 1 fles eruit. Diarree wordt wel minder. ORS wil ze niet, mond stijf dicht en theelepeltje wordt weggeslagen -O- . Ze heeft duidelijk een mening :') .

Man en schoonmams zijn nu de resten van een synchroonkotsbui van A en mij aan het opruimen, de arme lieverds. Ik hoop dat dit snel over is.
pi_155333929
Beterschap Razz ;(
pi_155334110
En toen was ik weer ongesteld. Bahbah, dat hoefde voor mij niet nu al hoor.
Helaas ook met krampjes, die mochten ze al helemaal houden zeg. :(
We zullen zien hoe ernstig het is. Maar ik ben die hele maandverband/tampon gedoe een beetje ontwent zeg maar, dus eraan denken dat ik op tijd even naar de wc ga. :')
pi_155334245
Beterschap familie Pluis :*

Keteltje O+ wat staat dat pakje hem lief! Drakenpakje is hij al uitgegroeid zeker dan? :o

JufM, ik wilde je gevoel niet bagatelliseren, alleen benadrukken dat je je er niet voor hoeft te schamen dat er andere dan positieve gevoelens zijn. Dat die bij de een dieper gaan dan bij de ander is evident. Ik vind het supergoed dat je er werk van maakt :*

Ik ben zelf net begonnen in het boek van Diana Koster (verloskundige en vrouwencoach), misschien ook iets voor andere mama's die na de kraamtijd met een grijze wolk blijven zitten die niet zo zwart is dat ze er voor naar een therapeut willen gaan. Het heet 'perfecte moeders bestaan niet', en gaat over balans vinden in je nieuwe levenssituatie.

Zelfs nu nog, nu het met Melba steeds makkelijker wordt (en op sommige manieren moeilijker).
Kwak
pi_155334640
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:
A is tussen de kotsbuien door blij. Score vandaag: 2 flessen en een rietjesbeker thee erin, 1 fles eruit. Diarree wordt wel minder. ORS wil ze niet, mond stijf dicht en theelepeltje wordt weggeslagen -O- . Ze heeft duidelijk een mening :') .

Man en schoonmams zijn nu de resten van een synchroonkotsbui van A en mij aan het opruimen, de arme lieverds. Ik hoop dat dit snel over is.
/ontlurkt
Ik heb op hockeykamp een keer een week lang een paar kinderen ORS moeten laten drinken ivm buikgriep, en vond dat ze er zo moeilijk over deden. Tot ik zelf ook ziek werd en het ook moest drinken. Mijn hemel, wat is dat goor. Ik kan me dus goed voorstellen dat dat er niet goed in gaat.. misschien dat ergens anders doorheen mengen werkt, als de fles en thee er wel (deels) in blijven? Of is de ORS voor baby's anders dan voor 8+ jarigen?
Edit: ik vind met Google net zelf dat je het niet moet mengen met flesvoeding. Dat is jammer..
Dan maar gewoon heel veel sterkte en hopelijk zijn jullie snel weer beter!
/lurkermodus weer aan
pi_155334820
On a brighter note (hoop dat dit werkt zo):

https://instagram.com/p/6iM3l2HEi8/
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:44:51 #20
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155334929
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:

O+ x 100! Lief!

Razz -O- . Heel veel beterschap voor jullie!
pi_155335238
Fuente, wat rot dat ze nu spruw blijkt te hebben. :{ Laten we hopen dat het met de krampjes in ieder geval snel beter gaat.

Saskia, dikke knuffel voor de kraamtranen. :*

Mariposas: dat moet fijn voelen, medicatie. Kan me althans zo indenken dat je nu het idee hebt dat er iets gebeurt om de situatie te verbeteren.

JM: wat sneu van de poes.

Jeetje wat rot Razz, iedereen zo ziek! Gelukkig hebben jullie wat hulp, heel veel beterschap in ieder geval.

MC, wat fijn dat Sjaak een goede dag had vandaag. Geniet lekker van die momentjes.
pi_155335360
quote:

Is Beatrix bij jullie geweest? "Even wuiven misschien" O+
pi_155335363
Heeft hier iemand ervaring met projectielbraken (bij de baby, niet bij jezelf :P ) ? Wolk heeft gisternacht en net opnieuw alles eruit gegooid. Gister tijdens de fles, nu tijdens borstvoeding. Echt alles helemaal onder, beiden moeten douchen, in die categorie.

Nu lees ik allerlei enge dingen over pylorusstenose, maar het zou toch ook gewoon een kwestie van te gulzig drinken kunnen zijn?
pi_155335435
quote:

ooohhhh O+ O+ O+
pi_155335527
quote:

Mnoh O+
pi_155335613
Oh ja, SQ, de gatenbh is binnen hoor, bedankt!

quote:

O+ !
pi_155335785
Hoi L! *zwaai*
En Vlegel is een teigert! :D
pi_155336871
Oh, de spiegel van de auto van gister kostte maar ¤8,50! Hij kwam vanavond aan de deur om dat even te vertellen. *O*
Opluchting!!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:30:18 #29
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155337025
beterschap voor alle zieken en sneutjes :*

een O+ voor zwaaiende L

Ik at vanavond rundvlees met haricot verts (van ah) uit pot. Lekker zacht dus. Ik had Michael op schoot tijdens het eten, en tussen de borst door heeft hij toch zeker een boontje of drie vier volledig verorberd. Dat wordt nog wat later, 't joch heeft nu al een verfijnde smaak :') :Y)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_155337561
O+ voor alle leuke foto's en zwaai filmpje

:* voor degenen die het nodig hebben (Mariposas, JM, misschien zie ik nog iemand over het hoofd)

:* voor de zieken!

Probeer mee te lezen, maar gaat lastig als je steeds bezig bent en je al een melding krijgt dat je bundel bijna leeg is.. Maar morgen zouden we weer WiFi en tv moeten hebben *O*

Gister was hier nogal brak, kort nadatvriend naar werk ging, begon het gejengel en gehuil. 1 keer met snikjes die ik alleen ken van prikjespijn en 1 keer bleef ie krijsen, wat ik ook deed.. Leek dus pijn te zijn, door het vele kwijlen en kauwen dacht ik aan tandjes. Hij deed een kort slaapje voor pappa weer terug was, daarna was het ineens weer vrolijk lachen naar hem en geen gehuil meer :? . Miste hij vriend dan stiekem ook gewoon?
Vandaag kreeg ik em na goed wakker te zijn geworden om 8.30u weer in slaap, had ik niet verwacht. Werd om 10.30u zelf wakker, even checken of Q. het nog wel deed.. Werd ie pas een kwartier later wakker! Hij was vandaag ook weer lekker vrolijk en sliep overdag goed. Nu eerder dan normaal in slaap gevallen, eens zien hoe de nacht gaat!
pi_155337779
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:22 schreef kwakz0r het volgende:
Keteltje O+ wat staat dat pakje hem lief! Drakenpakje is hij al uitgegroeid zeker dan? :o
ja! Maar hij heeft het wel meerdere keren gedragen en het stond erg leuk! :) Dit pakje wordt ook al aan de krappe kant. ;(
pi_155337972
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met projectielbraken (bij de baby, niet bij jezelf :P ) ? Wolk heeft gisternacht en net opnieuw alles eruit gegooid. Gister tijdens de fles, nu tijdens borstvoeding. Echt alles helemaal onder, beiden moeten douchen, in die categorie.

Nu lees ik allerlei enge dingen over pylorusstenose, maar het zou toch ook gewoon een kwestie van te gulzig drinken kunnen zijn?
Melba heeft ook een korte periode gehad dat hij dat deed :Y ging vanzelf weer over en gebeurt.nu alleen als hij ziek is.

Wat je gegoogled hebt is idd zeldzaam.
Kwak
pi_155338013
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 21:50 schreef lunapuella het volgende:

[..]

ja! Maar hij heeft het wel meerdere keren gedragen en het stond erg leuk! :) Dit pakje wordt ook al aan de krappe kant. ;(
Het gaat snel he? Melba racete ook door 56 en 62 heen, en ook 68 ging nog redelijk snel. Nu al een poos 74, maar nu echt toe aan 80. Alles n korte pootjes die nog best in 74 kunnen :+
Kwak
  dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:00:24 #34
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155338125
quote:

Zwaaiien *O*
Hoe schattig!
Jm :* En ook voor je poes :*

Razz heel veel beterschap!!!

Risu bleugh.. *schuift reep chocolade door*

DJ wat leuk dat hij die boontjes al gewoon smakelijk opeet joh! :)

Cactus wat fijn!

LuDann, nee geen ervaring met braken. Wat naar.. sterkte :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_155338360
Hier zit Js al heel lang in 74, terwijl Ow daar echt heel kort om heeft gezeten..
Beetje onhandig ;)

Ludann, Js heeft ook echt heel veel en heel erg gespuugd. Dat ging uiteindelijk vanzelf over. Even goed in de gaten houden (veel huilen erbij is wel een reden voor een bezoekje ha)

JM, wat een super schattig jongetje heb je toch! Ben je ook aan het nadenken over z'n eerste verjaardag?
pi_155338732
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:

Sjaak heeft heel veel gespuugd, maar gelukkig maar een paar keer geprojectielspiigd/projectielgespuugd/projectielgespogen. Is het ook echt met een boog?
pi_155339268
Q heeft in de eerste weken thuis ook een paar keer geprojectielbraakt (is dat een woord? :P ) . Daarna eigenlijk niet meer, tijdens een sprongetje en met overgang van 1 merk melk naar de ander (tegelijkertijd) heeft hij dat ook even gehad. Dat ie in z'n bed lag en ik vocht op de grond hoorde komen, hydrofiel zeiknat, door de spijlen heen en een plas op de grond, kind ook behoorlijk nat. Maar ook dat was maar even.
Misschien dat ze dat de eerste weken wat sneller hebben? Zou er even op letten dat het niet te vaak is. Af en toe lijkt me nog normaal.
pi_155339285
Nee joh Loj, niet onhandig maar een geweldig excuus om te shoppen! *O* ;)

Razz, beterschap voor jullie allemaal. Echt zwaar klote als je samen ziek bent.

JM :*. Hopelijk is er snel hulp (dat heb ik gemist, sorry) en t er weer een lichtpuntje in de donkere tunnel.

Mari, ik kreeg een knoop in mijn maag bij jouw foto ;(. Heel veel sterkte, mijn duimen draaien dat de medicatie het verschil gaat maken.

Soesa, ik had de stats ook gezien en vond het vooral frappant dat het cb er niks over te klagen had :+. Maar mooi gemiddeld meiske nu!

CB, ik ga er meestal met plezier heen, maar soms krijg ik advies (laten huilen, minderen in aantal voedingen ed.) wat ik ook langs me heen laat gaan. Ik heb geen behoefte aan het verdedigen van mijn (blijkbaar afwijkende/bijzondere opvoedvisie). Zal ook niet vertellen dat we samen slapen bijvoorbeeld. Maar soms hebben ze zeker nuttige info en er zijn aardige verpleegkundigen en artsen. Eerst hadden we een vpk die altijd op een toon praatte alsof we zelf nog kind waren, dat trok ik iets minder goed :P.

Tandjes zijn hier in zicht en Tuur is ook weer wat vrolijker. Hopelijk zet die trend zich vannacht ook voort, want 2 nachten op rij met een hoop huils en zeer weinig slaaps (en hij wilde absoluut niet drinken aan de borst, mijn "is-altijd-goed-oplossing" pur sang) zijn niet heel gezellig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155339328
JM O+

Ik kreeg een moederstuur voor m'n verjaardag *O* nu nog een stoeltje kopen en we kunnen O+ fietsen O+
pi_155339379
Maar ik kwam eigenlijk nog even (na net al de 1e nachtfles te hebben gegeven) omdat ik nog wat was vergeten te melden net: vanavond had ik naast me op de bank een rollie *O* afgelopen dagen al veel verwoede pogingen, maar hij bleef steeds op z'n schouders hangen, maar dr net lukte het em :)
pi_155339557
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:18 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Sjaak heeft heel veel gespuugd, maar gelukkig maar een paar keer geprojectielspiigd/projectielgespuugd/projectielgespogen. Is het ook echt met een boog?
Ja, echt met een boog inderdaad, en dan ook al deels verteerde melk. Verbazingwekkend dat er zoveel uit zo'n klein mensje kan komen. Daarna kijkt ze overigens erg tevreden. :P

Geen verhoging of gehuil gelukkig. Ik wacht het even af. Heb net voor een voeding eerst even afgekolfd, misschien dat dat helpt met het snelle klokken wat ze doet.
pi_155339829
Wij hadden vandaag het intakegesprek voor het CB. Naar aanleiding van de verhalen hier verwachtte ik allemaal vervelende dingen maar ik heb niets negatiefs kunnen ontdekken. Er werd ons uitgelegd dat het CB een keuze is en wat de alternatieven zijn, dat we het moeten zeggen als ons iets niet bevalt en verder gewoon goed advies gekregen volgens mij. Over d'r navelbreukje en gebruik van probiotica bijvoorbeeld. Ze zijn voorstander van Rapley dus ik denk dat ze voor andere dingen ook wat meer openstaan.

Tja, en die vragen over drank- en drugsgebruik, dat soort problemen, dat hoort erbij. Ze hebben tenslotte een signaleringsfunctie en het is maar goed dat dat bestaat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 22:35 schreef Gevalletje het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk nog even (na net al de 1e nachtfles te hebben gegeven) omdat ik nog wat was vergeten te melden net: vanavond had ik naast me op de bank een rollie *O* afgelopen dagen al veel verwoede pogingen, maar hij bleef steeds op z'n schouders hangen, maar dr net lukte het em :)
Oeh, wat leuk! Jompel voor de rollie. *O*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:50:55 #43
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155339875
quote:
Q en Michael ontlopen elkaar ook vrijwel geen dag he? :D Michael gisteren voor het eerst :s)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_155340752
JM dat filmpje O+

Mari: ik hoop dat de medicatie aanslaat!

Vervelend zeg LuDann dat spugen. Hoop dat het snel over is. Gaat het drinken nu wel beter eigenlijk?

Hier heeft M. al de hele dag een mopperdag. Niks is goed. (Volgens mij zitten we in het eerste sprongetje.) Man heeft wel net een klein flesje bv gegeven om te wennen. Ze zoop 'm in een minuut leeg :o Ik denk dat we dus maar moeten kijken naar een ander soort speen (heet dat ook zo op een fles?) want dit kon ze haast niet bijbenen. Ze keek na afloop wel heel content :D
pi_155340935
Ludann, geen ervaring mee, hopelijk gaat ze dat niet vaker doen :* Wat zeiden ze eigenlijk over de probiotica? Ben benieuwd :) Wij hebben dinsdag de intake van het cb. Met de meiden nooit echt negatieve ervaringen gehad, wel verschil van mening maar dat mag...
Hier overigens vandaag geen krampjes *O* (tot nu toe dan, ze ligt net in bed want heeft wel lekker bij ons gelegen vanavond :) ).
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155342271
Ik durf het bijna niet te zeggen, bang om dingen te jinxen, maar vandaag heb ik Wolk alle voedingen aan de borst gedaan. *O* Het lijkt er dus op dat het gaat lukken, al is het op dit moment nog wel met tepelhoedje.

Wat spannend, kazy, het eerste sprongetje! En leuk dat je man het eerste flesje heeft gegeven. Wij hebben flesjes van Nuby, die zijn niet zo duur en de spenen bootsen goed de tepel na.

Fuente, wat fijn dat de krampjes er vandaag niet zijn! Hopen dat dat zo door zet. Wolk heeft ook een stuk minder krampjes vanavond, misschien dat dat de probiotica al is of het feit dat ze minder valse lucht binnen heeft gekregen omdat ze alleen de borst heeft gehad vandaag.

CB mevrouw zei dat de probiotica met water mengen niet zo'n goed idee is omdat dat water dan weer de ruimte van bv inneemt en ze dan minder voedingsstoffen binnen krijgt. Dat had ik zelf ook al zo bedacht maar mijn man wilde dat weten. Niks bijzonder dus eigenlijk, behalve dat ze het een goed idee vond om het te geven.
pi_155344734
Knappe baby DJMO en Gevalletje O+

JM O+ wat is hij toch leuk

LuDann *O* Wat goed!

Hier veel stress en drukte om een nieuwe GO te vinden }:|. Best lastig om iemand te vinden die thuis oppast. Man gaat volgende week een week weg voor werk. Die week erna ook..
En ik kan het met familie niet regelen want iedereen werkt (oma's en opa's werken ook allemaal)

Nouja we zullen zien.
pi_155344742
quote:
Yes! Goed zo Q!!
pi_155345126
Wat fijn Ludann! En ook fijn dat het cb het er mee eens is :D
Hier een hele goede nacht en sinds gisteren geen krampjes meer. Geslapen van 00 tot 6 :o Ze is echt een stuk rustiger, gaat meer kijken en reageren. Dit is heerlijk O+
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_155345232
Q. en Michael aan de rol! *O*

LuDann, wat fijn, alle voedingen zelf. Ik vond dat zó'n overwinnig de eerste dag dat dat lukte (hier ook moeite met het opstarten van de BV). Hier loopt de borstvoeding nu eindelijk goed, wij hebben echt de 6 weken nodig gehad om goed op te starten. Komt goed! Lekker zo doorgaan. :)

Zoë, wat ontzettend frustrerend van de GO. }:|

Fuente, wat heerlijk! Ook even lekker kunnen bijtanken qua slaap.

Kazy, eerste sprongetje inderdaad. Succes! En kleine schrokop. *; Vond je man het leuk haar te kunnen voeden?

Hier een goede nacht weer. 23:00-5:00-7:30. En nu ligt ze weer lekker te knorren. Ze wil overdag alleen niet in haar eigen bed slapen en slaapt beneden. De box is echter ook lava en ze slaapt sinds deze week alleen op een zitzak (wordt lekker warm en ze ligt iets met haar hoofd omhoog). Is dat iets waar ik nu al mee moet gaan oefenen dat ze lekker in haar eigen bed gaat slapen? Of komt dat gewoon nog goed?

Verder is ze iedereen op stralende lachjes aan het trakteren. Ze begint andere geluidjes te maken dan alleen maar huils. Ik vind het zo'n heerlijk kind op dit moment. *;

Al heb ik gister zitten lezen over het 8-weken sprongetje en wat me te wachten staat en daar word ik niet heel blij van. :')
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:22:09 #51
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155345273
Wat super LuDann! *O* *O* dat hebben jullie toch best snel voor elkaar gekregen, daar mag je best trots op zijn!

Fuente wat ontzettend fijn dat het berer gaat!

Zoë, wat lastig met die GO! Kan me voorstellen dat het stress oplevert. Hoop dat je het snel kan regelen en een dag extra kan werken.

L gaat zo even een ochtend naar nn schoonzus zodat ik even wat dingen kan regelen. En even heel rustig ongestoord koffie bij de Bijenkorf drinken zonder onrustig kind op me. *O*
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_155345328
Geniet van je koffie bij de Bijenkorf Mari!
pi_155345346
Ik kom even binnenvallen met een vraag (en crosspost in het dreumestopic)...

Melba wordt nu wel erg groot voor de maxi cosi:

(En check hoe niet blauw de bank is :7 )

Als we zijn kontje niet iets naar voren trekken waardoor hij een beetje gek ligt komt zijn hoofdje er al bovenuit...

Nu twijfel ik heel erg over of we overgaan op de volgende maat en welke dan. Ik dacht aan de Tobi, maar ik lees nu overal dat kinderen eigenlijk voor de veiligheid langer andersom vervoerd moeten worden. In onze auto zit alleen geen IsoFix, dus ik kan geen 2wat pearl e.d. en andere isafe stoeltjes... Dus ik zie eigenlijk geen andere manier (plus kleine driedeurs dus het past er niet eens in volgens mij).

Maar ik vind het een rot idee dat ik hem blijkbaar aan extra gevaar blootstel bij een eventuele botsing -O-

Zijn hier al mensen overgestapt naar groep 1 stoeltjes?
Kwak
pi_155345519
Komt goed Kris, ze is nog zó klein!! L en veel anderen hier hebben maaaaanden in draagdoek gewoond, pas met een maand of 6, 7 ofzo ging overdag in bed bijna zonder uitzondering goed ;)
pi_155345560
Ja, dat leek mij ook. En ik vind het eigenlijk belangrijker dat ze lekker slaapt dan waar ze slaapt. Man wil graag dat ik oefen met in de box of in bed slapen, maar volgens mij snapt ze daar nog helemaal niks van. :P
pi_155345711
Wat denken jullie van baby bij je in bed laten slapen? N. wilde gisteren niet in haar bed, maar alleen op mij of naast mij slapen (normaal valt ze aan de borst in slaap of als je haar wiegt, en dan kan je haar naar haar bed verplaatsen, maar nu was dat meteen huilen). Maar mijn man vindt het een erg eng idee - toen ze een keer bij ons lag, had ie al een arm op haar gezicht gelegd in zijn slaap. Hoe kan je het veilig maken om haar dicht bij ons te laten slapen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_155345755
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 07:02 schreef Zoë23 het volgende:
Knappe baby DJMO en Gevalletje O+

JM O+ wat is hij toch leuk

LuDann *O* Wat goed!

Hier veel stress en drukte om een nieuwe GO te vinden }:|. Best lastig om iemand te vinden die thuis oppast. Man gaat volgende week een week weg voor werk. Die week erna ook..
En ik kan het met familie niet regelen want iedereen werkt (oma's en opa's werken ook allemaal)

Nouja we zullen zien.
Zit je niet bij een gastouderbureau dat voor jou kan zoeken?
pi_155345777
:W .

JM, dikke kus. :*. Ik schrok best wel een beetje van wat je gisteren vertelde, ik hoop zo dat de hulp die je in hebt geschakeld je gaat helpen. En dat zwaaien! O+.

LuDann, wat fijn dat het voeden inmiddels al zo goed gaat! Super!

Razz, hoe gaat het vandaag met jullie? Hoera voor (schoon)mamsen. *; .

Ik heb er weer twee dagen werken opzitten (vandaag ben ik vrij) en I is weer twee dagen naar de gastouder geweest. Hij moet wel echt weer even wennen. ;(. Hij huilt niet op het moment dat ik wegga, maar daarna is hij wel steeds even een uurtje of twee heel onwennig. Als hij dan even heeft geslapen, is het de rest van de dag gelukkig wel weer goed. De gastouder was echt superenthousiast over zijn nieuwe kunstjes. Ze stond te klappen toen ze hem zag kruipen en bij het ophalen vertelde ze helemaal enthousiast over hoe goed hij nu kan eten en zo. :D. Zijn nieuwe favoriete speelgoed bij haar is een auto, dus nu moeten wij ook een speelgoedauto. :').
De nachten gaan ook weer goed! Gisteravond ging hij voor het eerst in een hele poos zonder een kik te geven slapen en vervolgens kwam hij om 23 uur en 6 uur. En hij eet. :o. Ik verwacht zo een sperzieboon uit bed te halen, zo veel heeft hij daar gisteren van weggebunkerd. :Y) .

SaskiaR, je post lijkt niet helemaal af (oh, nu wel!), maar ik vind het dikke prima om de baby bij ons in bed te laten slapen. In principe ligt hij tegenwoordig in zijn eigen bedje, maar toen hij nog echt klein was, heeft hij veel bij ons geslapen. En nu nog, in geval van ziekte of iets anders waardoor het in eigen bedje niet lukt. Ik weet zo even niet hoe oud de jouwe is, maar in het begin legden we I op het aankleedkussen of het matrasje van zijn wieg tussen ons in, en dan helemaal hoog.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_155345792
Zeg maar tegen Mr Kris dat dat echt echt echt goedkomt!

En Sas, L heeft tot ruim 9 maanden regelmatig tussen ons in geslapen, belangrijkste 'regel' was: hoe krijgen we per saldo alle3 zo veel mogelijk slaap? :z Wel heel belangrijk dat het vertrouwd is, ik ben nooit bang geweest dat er iets mis zou gaan, Lucas wurmde zich niet onder de dekens. Sliep rustig en goed bij ons. En Mr JM sliep ook rustig naast 'm, geen maaiende ledematen of wakker liggen ;) Nu overigens ook wel heerlijk dat iedereen z'n eigen plek weer heeft hoor *O*

Edit: idd aankleedkussen kan, of cosleeper als dat past? Of shuffle zodat jij in het midden ligt (en aan baby's kant muur of cosleeper natuurlijk ;) )
pi_155346053
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
Wat denken jullie van baby bij je in bed laten slapen? N. wilde gisteren niet in haar bed, maar alleen op mij of naast mij slapen (normaal valt ze aan de borst in slaap of als je haar wiegt, en dan kan je haar naar haar bed verplaatsen, maar nu was dat meteen huilen). Maar mijn man vindt het een erg eng idee - toen ze een keer bij ons lag, had ie al een arm op haar gezicht gelegd in zijn slaap. Hoe kan je het veilig maken om haar dicht bij ons te laten slapen?
Onze N. heeft de eerste 5 weken meer bij ons in bed geslapen dan in haar eigen bedje. Eerst wilde ze helemaal niet op haar rug slapen (verholpen door osteopaat) en sliep ze op haar zij tegen mij aan (aan de borst in slaap vallen dicht tegen mij aan zodat ze niet op haar buik kon rollen, mijn kussen aan de kant, mijn knieën optrekken zodat ze niet naar onder kon schuiven), dat was eerst best eng maar echt de enige manier waarop ze sliep. Later (door de reflux) sliep ze een tijdje op haar buik op mijn buik. Toen alles weer goed ging hebben we haar eerst een tijdje op het aankleedkussen tussen ons in gelegd (bovenin ons bed zodat onze dekens met geen mogelijkheid over haar heen konden komen) en haar daarna verplaatst naar de co-sleeper. Het was wat uitzoeken, maar ze slaapt nu elke nacht in de co-sleeper. *O*

Veel opties dus, het belangrijkste is dat je je beide bewust bent van de baby in bed en als je jezelf/de situatie niet vertrouwt moet je het niet doen. Je zou je baby alleen naast jou ipv ook naast man kunnen leggen of tijdelijk ergens anders gaan slapen indien mogelijk. Ik heb meerdere nachten met N. op een matras in de woonkamer gelegen bijvoorbeeld.

Wat een gedoe als ik dit teruglees. :')
pi_155346343
LuDann en Fuente: *O*
Zijn de krampjes ook weg gebleven Fuente?

Bedankt LuDann voor de flestip, ik ga die eens opzoeken!

Man vond het erg leuk om de fles te geven. Hij was zo trots O+

Kris: ze snapt inderdaad waarschijnlijk toch het verschil nog niet in slaapplaats, dus ik zou haar lekker laten slapen waar ze wél slaapt. (Bij ons is dat momenteel enkel de wieg bijv.) Die zitzak klinkt wel heerlijk trouwens :D En dat van dat 8-weken sprongetje klinkt minder, dus ik ga nog maar niet lezen hoe of wat :')

Saskia: herkenbaar dat huilen bij wegleggen terwijl ze eerst prima sliep
na de voeding! (Is dat een fase bij alle baby's rond die leeftijd??) Op een aankleedkussen tussen jullie in zou veiliger moeten zijn.

DaD: wat goed van het slapen en eten!

Zoe: wat vervelend van die gastouder. Hoop dat je snel vervanging vindt!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:36:46 #62
149959 SQ
snelle trees
pi_155346377
quote:
aan jouw kant leggen. Jij bent alerter. En uit bed rollen doet ze niet zo vlug nog, ze zal instinctief naar jou kruipen.
disclaimer
pi_155346426
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 09:36 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

aan jouw kant leggen. Jij bent alerter. En uit bed rollen doet ze niet zo vlug nog, ze zal instinctief naar jou kruipen.
Of een voedingskussen tussen man en baby leggen. :)
pi_155346449
En zelf een pyjama aandoen. Dan blijven je schouders lekker warm en ben je niet geneigd om de deken hoog op te trekken.
pi_155346477
Goeie tips! Ze ligt nu al op het matrasje van de kinderwagen naast mij, dat gaat meestal wel goed. Alleen vannacht wou ze echt alleen maar slapen met lichaamscontact.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 09:48:47 #66
149959 SQ
snelle trees
pi_155346549
Kwak, wat wordt ie groot! Ik zou het even in dreumes vragen, hier zit denk ik iedereen nog in de cosi :)

Oh, daar had je het al gevraagd :D
disclaimer
pi_155346690
:W hai! ik ben weer boven water na 10 uur slaap :'). W is wel een beetje zielig vanmorgen, hopelijk wil hij zo na zijn dutje wel lekker wat eten/drinken.

Kwak dat boek kreeg ik tijdens mijn zwangerschap mee van mijn VK. De aanleiding weet ik niet meer precies, maar ik vond toen met name de ervaringsverhalen wel leuk. De oefeningen kun je weinig mee met een baby nog in de buik natuurlijk :+ .
oh en mijn moeder heeft een maxicosi (uit de jaren 90, dat wel :P), en daar zit W net zo krap in als je foto. Wij hebben zelf een ander merk te leen, en dat gaat weer prima. Ze gaan hard he!

Mariposas, hoe is het daar? Merk je al iets van de medicatie?

Fijn dat de tandjes doorzijn Phaidra!

Risu die eerste menstruatie was hier echt heftig. de tweede was weer normaal. Het wordt beter!
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:05:39 #68
149959 SQ
snelle trees
pi_155346784
ik wil helemaal niet naar een "grote" autostoel :') Ik O+ de flexibiliteit van de cosi. Nu haalt mijn pa haar elke dinsdag op, dat kan dan dus niet meer bijvoorbeeld. Of ik moet 'm zo gek krijgen een autostoel in z'n driedeurs Hyundai te monteren _O-
disclaimer
pi_155346910
quote:
Op de website van La leche league staat een heel artikel over veilig samen in bed slapen, maar ik zit mobiel en kan de link niet copy pasten. Je kunt even zoeken op 'veilig samen slapen'. Daar staan de do's en don'ts.

Een andere optie is op een aankleedkussen tussen jullie in inderdaad. :Y
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:21:23 #70
149959 SQ
snelle trees
pi_155347019
Oh en HOEZO krijg ik gewoon elke dag wel spammail dat mijn baby bijna 1 jaar wordt?
Toevallig duurt dat nog heel lang :')
En daar ben ik ook helemaal niet mee bezig nog _O-
disclaimer
pi_155347046
Wat? Ben je nog geen cakemash aan het plannen en traktaties met foto van maud erop aan het knutselen???
pi_155347050
Kwak, 5 jaar geleden was het criteria voor overgang van mc naar opvolg dat de oren boven de zijkant uit moesten komen... Dan pas was ie "te groot" voor de cosi. Maar wij zijn toendertijd ook wel eerder overgestapt op de tobi want minke was zon mini dat ze dan onderhand 3 was of zo.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:31:52 #73
149959 SQ
snelle trees
pi_155347166
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:23 schreef Crumpette het volgende:
Wat? Ben je nog geen cakemash aan het plannen en traktaties met foto van maud erop aan het knutselen???
ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zien :)
disclaimer
pi_155347243
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en HOEZO krijg ik gewoon elke dag wel spammail dat mijn baby bijna 1 jaar wordt?
Toevallig duurt dat nog heel lang :')
En daar ben ik ook helemaal niet mee bezig nog _O-
WIJ vakantiemail centerparcs aanbieding? :+
pi_155347263
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zien :)
Zeg zit mijn ideeën eens niet te jatten }:| .
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:39:46 #76
149959 SQ
snelle trees
pi_155347277
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:37 schreef Skittles het volgende:

[..]

WIJ vakantiemail centerparcs aanbieding? :+
jup! Lekker gratis olvarit schransen in het zwemparadijs met de hele familie *O*
disclaimer
pi_155347308
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

jup! Lekker gratis olvarit schransen in het zwemparadijs met de hele familie *O*
Gelukkig staat de kotsemmer al naast me.
pi_155347321
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:39 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zijn ook helemaal geen goede deals. Er stond in mijn mail een weekend in hetzelfde park als waar wij over een paar weken heen gaan. Voor 10 euro meer heb ik daar een week geboekt :')

Gratis!! O+ *O*
:')
pi_155347355
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ohja dat is ook wel het minste wat je kunt doen. En wat gaat er in de goodiebag voor haar themafeest?
pi_155347368
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil helemaal niet naar een "grote" autostoel :') Ik O+ de flexibiliteit van de cosi. Nu haalt mijn pa haar elke dinsdag op, dat kan dan dus niet meer bijvoorbeeld. Of ik moet 'm zo gek krijgen een autostoel in z'n driedeurs Hyundai te monteren _O-
Mja voor mij zit t gemak juist in de grote: niet meer mijn rug breken om een kind van 11 kilo (schat ik) en een mc van 3,5 kg doo het ietsbte krappe voorportier langs de stoel acherin te proppen, of nog erger, eruithalen. Niet meer zeulen met dat klereding :@ gewoon kind achterin t stoeltje stoppen en riemojes dichtdoen O+

Maar goed, ik vind dat mijn gemak niet de reden mag zijn om over te gaan. Hij kan nog even in de MC (omdanks steeds sneller pieps erin).
Kwak
  woensdag 19 augustus 2015 @ 10:46:21 #81
149959 SQ
snelle trees
pi_155347369
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:43 schreef Skittles het volgende:

[..]

Zijn ook helemaal geen goede deals. Er stond in mijn mail een weekend in hetzelfde park als waar wij over een paar weken heen gaan. Voor 10 euro meer heb ik daar een week geboekt :')

Gratis!! O+ *O*
:')
Zelfde park! Ga je ook voor de GRATIS olvarit?
Zouden ze een kaarsje op de olvarit zetten als je daar de babyverjaardag komt vieren? O+
disclaimer
pi_155347376
Die stomme CP aanbiedingen kan ik nooit wat mee want is altijd buitn deachoolvakanties alleen maar geldig. Meh.
Kwak
pi_155347390
Als iemand nog 1x het woord olvarit typt stop ik met dit topic :')

Ik houd echt niks binnen en moest net van de geur van thee al kotsen. Reuzeleuk dit.
pi_155347407
Melba vindt Orlavit dus echt HEEL lekker :'(

Dus ik ga vandaag zelf weer wat meer voorraad koken voor hem O+ met dw verhuizing en drukte daarna best veel potjes en zakjes gegeven, op zich niet erg maar wel duuurrrr.

Ben wel achter het verchil tussen orlavit potjes en zakjes van orlavit friends. In de potjes zit wel appelsap als aanzoeter, in de zakjes niet...
Kwak
pi_155347414
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:46 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Zelfde park! Ga je ook voor de GRATIS olvarit?
Zouden ze een kaarsje op de olvarit zetten als je daar de babyverjaardag komt vieren? O+
We blijven Nederlanders hè. Die gratis olvarit was mijn drijfveer, dat we kunnen gaan zwemmen en leuke dagjes fietsen enzo zijn maar bijzaak. Misschien blijven we ook gewoon in onze hut zitten, met onze olvarit en snuggie.

Ben jij nu pas bezig met je caramel? Wel laat hoor! Geen stress?
pi_155347422
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Als iemand nog 1x het woord olvarit typt stop ik met dit topic :')

Ik houd echt niks binnen en moest net van de geur van thee al kotsen. Reuzeleuk dit.
Ik heb speciaal voor jou geedit.

*aai*
Kwak
pi_155347481
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:50 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik heb speciaal voor jou geedit.

*aai*
:D O+

Ohja, op school denkt iedereen dat ik nu geveld ben door zwangerschapsmisselijkheid want ik had maandag dus verteld van zwanger + misselijk. Dit is alleen echt wel dikke buik-maag-griep-ellende. Voelt toch een beetje stom om dat er zo expliciet bij te vermelden. Zouden jullie dat doen?
pi_155347558
Och Razz, wat vervelend dat je nog steeds zo ziek bent! Ik zou het er wel bij vermelden, ook om aan te geven dat je verwacht dat je echt over een aantal dagen wel weer present bent. Anders zijn ze misschien bang dat het weken gaat duren nog...
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:02:33 #89
149959 SQ
snelle trees
pi_155347694
Och Razz :*

Ik heb Mauw nu twee keer een half potje gegeven omdat ik het eten niet op tijd klaar kreeg en ze eet het wel. Ze eet alleen een half potje van 200 gram. Heb de rest ingevroren, en dan te bedenken dat ik al die potjes uit de 50 cent bak graai :') #jebenteenhollanderofjebentutniet
disclaimer
pi_155347767
Mijn kind eet geen eten dat ik speciaal met liefde voor hem heb gekookt, gepureerd en ingevroren. Als ik het daarna ontdooi en verwarm dan is het geen pureetje meer en wil hij het echt niet eten...wat doe ik fout?! Overigens eet hij ook a la rapley hele stukken, maar dan krijgt hij toch wat weinig binnen en hij slaapt gewoon beter met een wat voller buikje..
Zwangerschapsdocent bij de vereniging Samen Bevallen ❤
pi_155347816
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef Sicilia het volgende:
Mijn kind eet geen eten dat ik speciaal met liefde voor hem heb gekookt, gepureerd en ingevroren. Als ik het daarna ontdooi en verwarm dan is het geen pureetje meer en wil hij het echt niet eten...wat doe ik fout?! Overigens eet hij ook a la rapley hele stukken, maar dan krijgt hij toch wat weinig binnen en hij slaapt gewoon beter met een wat voller buikje..
Ik vries vaak ongepureerde gekookte groente/aardappel/pasta/vis/vlees in in een portie, ontdooi dat en prak het een beetje. Die textuur misschien fijner ook voor K?
Kwak
pi_155347846
Mijn baby is een maand oud! Een maand! Dat is 1/12 deel van een jaar, dat is bijna 10% :o

Beterschap Razz!

Fijn dat de voeding zoveel beter gaat LuDann!

En 'leren' waar ze moet slapen doen we ook niet hoor. Leg haar iedere dag wel een paar keer in de box. Soms ligt ze dan een kwartier om zich heen te kijken of kan ik haar slapend wegleggen en slaapt ze een tijdje. Maar als ze niet wil dan niet hoor.

Vannacht wilde ze nieslapenie. Dus toen ze van 8 tot 10.30 wilde slapen heb ik ook nog meegedaan. Nu lijkt ze weer in slaap te vallen, maar hoewel ik ook nog wel weer kan slapen moet ik er nu zelf toch maar uit :') zo eens voor het eerst proberen wat ik na de voeding nog uit mijn borst kan krijgen met de kolf.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:10:31 #93
149959 SQ
snelle trees
pi_155347849
quote:
mijn kind eet ook geen (zelfgemaakte) puree. Gewoon vertrouwen dat ie pakt wat ie wil en yoghurt of kwark om af te toppen ;)
Rapley mag ook gewoon met beetzacht voedsel. Mauw eet overigens nu gewoon van mijn bord mee. Vind ik zelf ook makkelijker :')
disclaimer
pi_155348044
Kint is door pa naar kdv gebracht, ik ben thuis zonder auto, moet straks de verhuizers binnenlaten om de dozen op te halen, en verder NIKS (ja duizent dingen die ik vind dat ik moet doen). Lig al sinds acht uur te lamballen op de bank. :')

Vroegah deed ik dit zes weken lang. Daar word je ook niet gelukkig van :+, maar zo dit halve ochtendje is wel even lekker stiekem :@
Kwak
pi_155348115
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:08 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik vries vaak ongepureerde gekookte groente/aardappel/pasta/vis/vlees in in een portie, ontdooi dat en prak het een beetje. Die textuur misschien fijner ook voor K?
Ja het is dus de stuctuur van het eten dat hij niet fijn lijkt te vinden. Want als ik het kook, pureer en het hem dan geef dan zit hij heerlijk te smullen ervan. Ik ga wel even verder experimenteren :) Thanks!
pi_155348213
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:20 schreef kwakz0r het volgende:
Kint is door pa naar kdv gebracht, ik ben thuis zonder auto, moet straks de verhuizers binnenlaten om de dozen op te halen, en verder NIKS (ja duizent dingen die ik vind dat ik moet doen). Lig al sinds acht uur te lamballen op de bank. :')

Vroegah deed ik dit zes weken lang. Daar word je ook niet gelukkig van :+, maar zo dit halve ochtendje is wel even lekker stiekem :@
Dat je überhaupt je bed uit gekomen bent! :D
pi_155348267
*O* GRATIS Olvarit! *O*
Ik heb hier nog *O* GRATIS *O* zut uit de blijde dozen enzo bedenk ik me. Binnenkort maar eens in m'n *O* GRATIS *O* kind proppen in de *O* GRATIS *O* van ouders gekregen kinderstoel!

*O*
pi_155348495
Kwak, gister weer verdiept in nummer 1 stoel. Ik wil wel een veilige maar andersom vervoeren doen we niet want dat gaat niet passen in ons kleine autootje. Ik hou me vast aan de testen van de consumentenbond. Kiddy kwam daar als beste, met een vangtafel. Er waren nog twee, zonder isofix, met vangtafel. Op de foto lijkt wel dat hij zeker toe is aan grotere stoel. Weet niet wat veiliger is, met rijrichting mee of te kleine stoel?
Hier wachten we nog even. Hij zakt flink ver in de stoel en het hoofd zit er nog niet bovenuit.
Ik wil wel voor je kijken bij consumentenbond want er zijn sommige echt met lage score op frontaal botsen en dat lijkt me niet wenselijk.

Oh en jaaa, baby 1 jaar post hier ook. Leek best aardige aanbieding van centerparcs of niet? 50% korting.

[ Bericht 7% gewijzigd door Hilmo op 19-08-2015 11:57:33 ]
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:43:25 #99
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155348503
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn baby is een maand oud! Een maand! Dat is 1/12 deel van een jaar, dat is bijna 10% :o

Beterschap Razz!

Fijn dat de voeding zoveel beter gaat LuDann!

En 'leren' waar ze moet slapen doen we ook niet hoor. Leg haar iedere dag wel een paar keer in de box. Soms ligt ze dan een kwartier om zich heen te kijken of kan ik haar slapend wegleggen en slaapt ze een tijdje. Maar als ze niet wil dan niet hoor.

Vannacht wilde ze nieslapenie. Dus toen ze van 8 tot 10.30 wilde slapen heb ik ook nog meegedaan. Nu lijkt ze weer in slaap te vallen, maar hoewel ik ook nog wel weer kan slapen moet ik er nu zelf toch maar uit :') zo eens voor het eerst proberen wat ik na de voeding nog uit mijn borst kan krijgen met de kolf.
Technisch gezien: 4 weken, toch? :P Zaterdag een maand oud.
pi_155348636
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:43 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Technisch gezien: 4 weken, toch? :P Zaterdag een maand oud.
Ja! dat scheelt weer een stukje :D
pi_155349318
quote:
Is het een optie om wel alleen te rapleyen en daarna nog een bakje volle yoghurt erbij voor een vol buikje?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155349387
Oh en kwak, is het niet mogelijk om de maxi cosi gewoon in de auto te laten en kint eruit te tillen zoals je bij een groep 1 stoel zou doen? Of gaat dat niet lekker in jullie auto?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155349402
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:18 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Is het een optie om wel alleen te rapleyen en daarna nog een bakje volle yoghurt erbij voor een vol buikje?
Ja dat is ook zeker een goede optie! Ik vroeg me eigenlijk vooral of hoe het komt dat hij zo anders reageert op verschillende structuren en of ik niet gewoon iets fout deed met invriezen en weer verwarmen :@
pi_155349525
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:22 schreef Sicilia het volgende:

[..]

Ja dat is ook zeker een goede optie! Ik vroeg me eigenlijk vooral of hoe het komt dat hij zo anders reageert op verschillende structuren en of ik niet gewoon iets fout deed met invriezen en weer verwarmen :@
Ingevroren en ontdooid smaakt ook echt wel anders vaak. Wat vochtiger en sommige groenten wat anders van smaak.

Wat wij bij de oudste vaak deden was gewoon een aardappel + groenten van ons nemen en voor 2 dagen pureren. Helft in de koelkast en dan aten wij de dag daarna iets wat hij nog niet mocht/kon eten. Hoefden we niks apart klaar te maken en ook geen gedoe met invriezen/ontdooien.

We zijn nu om en nabij 2 weken met hapjes bezig bij A., ook rapley, en hij is een partij fanatiek!! Zo veel mogelijk wil hij in zijn mond proppen (wat er vaak ook weer uitkomt met een sloot melk, maar dat terzijde :')) en BOOS! als er iets valt of hij het niet van tafel gepulkt krijgt _O-.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155349774
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:21 schreef Phaidra het volgende:
Oh en kwak, is het niet mogelijk om de maxi cosi gewoon in de auto te laten en kint eruit te tillen zoals je bij een groep 1 stoel zou doen? Of gaat dat niet lekker in jullie auto?
Dat probeerde ik gisteren, via het voorportier. Het AMK heeft denk ik zelf maar een melding gedaan n.a.v. het luchtalarm dat af ging :+

@Hilmo, het schijnt dat ze erin mogen tot de oren bij de rand zijn dus t kan nog effe. Die ene die jij noemt lijkt me vreselijk :@ Ik ga denk ik heel eigenwijs toch voor de Maxi Cosi Tobi als hij nog ietsje groter is. Gelukkig groeit hij wel minder hard nu (wel spurtje gemaakt want INEENS is alles in maat 74 te klein :') )
Kwak
pi_155349789
Wij geven na het avondeten ook altijd nog een bakje geitenyoghurt, eventueel aangemaakt met rijstmeel tot pap. :Y.

I deed gister zo iets slims: we aten sperzieboontjes en het lukte hem soms niet om die binnenste boontjes op te pakken. Tot hij erachter kwam dat hij ze met zijn duimpje naar de zijkant van het tafelblad kon schuiven, om ze daar tussen diezelfde duim en zijn wijsvinger te klemmen.
pi_155349830
Slimme I O+

M heeft ook een truc, die duwt met zn andere duim dat wat nog in zn knuistje zit in zn mond :D

Kwark is hier een dikke hit trouwens. Veeeeel beter dat yoghurt volgens Melba.
Kwak
pi_155350306
Slimme baby's O+

Dat los erin zetten in MC lukt mij ook nauwelijks maar doe het wel nu.

Wat lijkt je niks aan die stoel kwak? Ik overweegt hem wel. Die vangtafel leek me eerst niks maar heb nu filmpjes gezien en het ziet er toch prettig uit en zeer veilig. En neemt weinig plek in.

Krijg net van kdv bericht op mijn vraag hoe het gaat dat hij heeft gegeten en geslapen maar dat hij de fles niet wil :o is ook voor het eerst. 2x aangeboden. Wat moeten we daar nou mee? Morgen op papadag maar kijken hoe het gaat. Anders in beker aanbieden ofzo? Gister ook maar 4x aan de borst geweest maar dat is niet zo gek met 10maanden toch?

[ Bericht 36% gewijzigd door Hilmo op 19-08-2015 13:32:21 ]
pi_155352416
Kazy, hier nog steeds krampjesvrij ja, alleen net totaal over de zeik door iets te druk kraambezoek en te lang bij iemand op de arm. Maar nu ligt ze weer lekker te slapen :)

Mariposas hoe gaat het daar? Wat beter met de medicatie?
Sara
Merel
Ukje
pi_155352496
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 12:58 schreef Hilmo het volgende:
Slimme baby's O+

Wat lijkt je niks aan die stoel kwak? Ik overweegt hem wel. Die vangtafel leek me eerst niks maar heb nu filmpjes gezien en het ziet er toch prettig uit en zeer veilig. En neemt weinig plek in.

Krijg net van kdv bericht op mijn vraag hoe het gaat dat hij heeft gegeten en geslapen maar dat hij de fles niet wil :o is ook voor het eerst. 2x aangeboden. Wat moeten we daar nou mee? Morgen op papadag maar kijken hoe het gaat. Anders in beker aanbieden ofzo? Gister ook maar 4x aan de borst geweest maar dat is niet zo gek met 10maanden toch?
Js weigert de laatste weken ook regelmatig de fles. Hij heeft 1, 2 of 3 flessen per dag. Maak mezelf er niet druk om. Het regelt zichzelf denk ik maar :)
pi_155352569
quote:
Slimme baby's O+

Lou weigert ook de fles tegenwoordig. Alleen aan de borst drinkt ze of water uit een rietjesbeker. Dat water pffrrt ze er voor 90% weer uit, maar toch.
pi_155352578
Ik ben vanochtend eindelijk weer bij de kapper geweest ( O+ ) en trof N. bij thuiskomst Heel Hard Huilend aan bij mijn moeder. ;( Gelukkig was het pas een paar minuutjes bezig, maar ze was gewoon supermoe! Ingebakerd, en nu al 1,5 uur aan het slapen. O+

Geen wonder ook dat ze moe was, vanochtend vanaf 4:15 had ze al niet meer goed geslapen, heel licht en heel veel geluidjes makend waardoor ik geen oog meer dicht heb gedaan en nu als een zombie (met heel mooi haar :') ) op de bank zit.

Poging tot bijlezen:

Ik zag/las:

Maxi-Mellie O+

Krampjesvrij bij Fuente! *O*

Superslimme I'tje *O*

Niet etende baby's doeeensniet o|O

En ik wilde nog even een dikke :* aan JM en andere mama's die het moeilijk hebben (gehad) geven.
pi_155352683
Over flesjes gesproken, ik heb eind van de ochtend 50ml gekolfd en in de koelkast gezet. als we dan vanavond eens willen kijken hoe ze op een flesje reageert, hoe kan ik dan de melk op een goede temperatuur krijgen? is onder de warme kraan voldoende?
pi_155352778
IMA jahoor, of even in een bakje warm water zetten en af en toe omschudden om het weer gelijkmatig verwarmd te krijgen. Succes!

En tnx voor de kusjes!!
pi_155352821
Zo doen wij het inderdaad ook. Toen N. een keer heel ongeduldig was kwamen we erachter dat ze het zo uit de koelkast ook lust. :@
pi_155352850
L. heeft ineens door hoe de speen werkt en nu ligt ze er boos op te sabbelen alsof het haar arch-nemesis is onder luid ge-omnomnomnom. :')
pi_155352971
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 11:32 schreef ingee het volgende:
*O* GRATIS Olvarit! *O*
Ik heb hier nog *O* GRATIS *O* zut uit de blijde dozen enzo bedenk ik me. Binnenkort maar eens in m'n *O* GRATIS *O* kind proppen in de *O* GRATIS *O* van ouders gekregen kinderstoel!

*O*
En dat bied je Sjaak niet even aan :( Is dat omdat hij niet gratis was? :(
pi_155353559
Oh apart zeg, zoveel babys van dezelfde periode die niet willen drinken uit de fles. Zal de leeftijd wel wat zijn dan. Hier wel water drinken. Hoop op de opvang ook, heb zijn beker niet meegegeven maar bekertje aan de mond zetten werkt ook wel (met geknoei).
  woensdag 19 augustus 2015 @ 15:10:52 #119
149959 SQ
snelle trees
pi_155353868
quote:
Slimme baby's O+

Hilmo, de mijne drinkt overdag momenteel 4 keer 80 cc ofzo. 's Nachts gevarieerd. Wil ook niks anders. Ze is verder vrolijk, alert en levendig, dus het zal wel weer bij de leeftijd horen. Ik hoor er meer over ;)

edit - tot die conclusie was je al gekomen zie ik :D
disclaimer
pi_155353984
Het spijt mij. Ik probeer steeds bij te lezen, maar ik loop standaard 3 dagen achter :@

Dus even wij leven nog meld post ^^,
Schudden voor gebruik
pi_155354433
Hilmo, mijnes drink ook nog ongeveer 4 x pd, maar 60-100 cc momenteel. Hier en daar een slokje water. Weigers galore! Ik dacht ook dat het er wel bij zou horen idd. Ik bied nu maar gewoon steeds 90/3 omdat ik anders alles moet weggooien steeds }:|
  woensdag 19 augustus 2015 @ 15:37:35 #122
409579 LuDann
All the way
pi_155354643
Het is nu elke voeding projectielbraaks. Net zelfs 2 keer in 1 voeding. -O-

Het is begonnen sinds ik zelf antibiotica ben gaan slikken, vraag me af of er een link is.

Heb de huisarts iig gebeld, die belt me er straks over terug.
pi_155355971
Hè wat naar LuDann, heb je net de BV op de rit en nu dit. Heeft de HA je al teruggebeld?
  woensdag 19 augustus 2015 @ 16:43:37 #124
409579 LuDann
All the way
pi_155356475
Nee, nog niet, ben aan het wachten. Ze is visites aan het doen begreep ik van de assistente.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 16:55:35 #125
409579 LuDann
All the way
pi_155356825
Hmm, ik had niet veel aan d'r. Even aankijken maar zei ze, en als het aanhoudt een kinderarts bellen. Het zou kunnen dat het de antibiotica in de moedermelk is, of dat ze te gretig drinkt.

Ze hikt ook enorm na elke voeding, maar dat doet ze al sinds haar geboorte.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 augustus 2015 @ 17:14:34 #126
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155357288
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 16:55 schreef LuDann het volgende:
Hmm, ik had niet veel aan d'r. Even aankijken maar zei ze, en als het aanhoudt een kinderarts bellen. Het zou kunnen dat het de antibiotica in de moedermelk is, of dat ze te gretig drinkt.

Ze hikt ook enorm na elke voeding, maar dat doet ze al sinds haar geboorte.
heb je nog contact met een lk? Dan zou ik die even bellen, die kan je vast ook wel helpen ..

woensdag 19 augustus 2015 @ 17:25:07 #127
409579 LuDann
All the way
pi_155357520
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:14 schreef DJMO het volgende:

[..]

heb je nog contact met een lk? Dan zou ik die even bellen, die kan je vast ook wel helpen ..
Das een goede. Morgen heb ik een belafspraak met haar, ik zal het dan ter sprake brengen. :Y

In de tussentijd is ze wel hongerig na het spugen, al duurt het soms een half uurtje voor ze weer komt. Het zal vermoeiend voor haar zijn misschien. Ik leg haar gewoon aan dan en probeer veel pauzes in te lassen tijdens het drinken.
pi_155357783
Hoe oud is ze nu Ludann? A had op regeldagen ook veel en vaak honger, en spuugde dan ook meer.
pi_155357890
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:25 schreef LuDann het volgende:

[..]

Das een goede. Morgen heb ik een belafspraak met haar, ik zal het dan ter sprake brengen. :Y

In de tussentijd is ze wel hongerig na het spugen, al duurt het soms een half uurtje voor ze weer komt. Het zal vermoeiend voor haar zijn misschien. Ik leg haar gewoon aan dan en probeer veel pauzes in te lassen tijdens het drinken.
Ik weet ook niet of je het al doet, maar zo rechtop mogelijk voeden en een half uurtje rechtop houden na de voeding kan misschien (tijdelijk) helpen. Tot het niet meer nodig is :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 17:56:11 #130
409579 LuDann
All the way
pi_155358166
Ze is 10 dagen oud. Meer honger dan normaal lijkt ze niet te hebben, alleen als ze alles eruit gegooid heeft (en het is echt haar gehele maaginhoud, inclusief halfverteerde melk van de vorige voeding) dan heeft ze weer honger natuurlijk.

Rechtop voeden ga ik proberen (wordt even puzzelen met aanleggen :P ), bedankt voor de tip MC. Na de voeding geeft ze niet over, het is echt alleen tijdens de voeding dat opeens alles eruit komt in een grote boog.
pi_155358177
10 dagen is een regeldag meen ik :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 17:58:28 #132
409579 LuDann
All the way
pi_155358212
Ah oke. Het is eergisteren begonnen, dus sinds dag 8. Ze is ook niks aangekomen sinds gisteren en dat lijkt me komen door dit kotsavontuur.
pi_155358260
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:58 schreef LuDann het volgende:
Ah oke. Het is eergisteren begonnen, dus sinds dag 8. Ze is ook niks aangekomen sinds gisteren en dat lijkt me komen door dit kotsavontuur.
Dat lijkt me ook ja. Ik zou het nog 1 dag in de gaten houden en dan vrijdag (voor het weekend) aan de bel trekken. Je wilt dit niet pas maandag met iemand gaan bespreken als het dan nog is.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 18:14:44 #134
409579 LuDann
All the way
pi_155358500
Dat is het plan inderdaad. :Y De huisarts vertelde dat bij baby's tot drie weken je rechtstreeks contact op kunt nemen met een kinderarts, dus dat wordt de volgende stap als het niet beter gaat morgen.
pi_155358578
Wat balen LuDann. Tips heb ik ook niet, behalve wat al genoemd werd. Ik weet wel dat B altijd hikt na een voeding, rechtop helpt dan, maar ja, ze spuugt niet dus dat is wel anders. Sterkte :*
Sara
Merel
Ukje
pi_155359096
Wat naat LuDann, hopelijk gaat het snel over.

Echt zo leuk om hier te lezen wat alle oudere baby's/bijna-dreumesen kunnen, ik kan bijna niet wachten totdat die van ons ook dat soort leuke dingen kan :s)

En :* voor JM, wat een moeilijke tijd is dit voor jou.

Het lijkt er trouwens op dat ik voor het eerst min of meer ongesteld ben na de bevalling (8 weken geleden) *O* ondanks volledige borstvoeding. Ja *O* inderdaad want mijn cycli waren ongelofelijk lang tijdens het wachten op het tweede streepje (dat kwam uiteindelijk op dag 90...) en ik bleek PCOS te hebben (wel spontaan zwanger geraakt). Maar ik ben dus zo blij omdat het nu een beetje lijkt alsof mijn hormonen gereset zijn door de zwangerschap en wellicht de PCOS weg is en ik mijn vroegere regelmatige cyclus van voor de pil er terug heb ^O^. Ik was zo gefrustreerd door die lange cycli voor mijn zwangerschap!

En we willen niet superlang wachten met proberen voor nummer 2 (maar nu nog niet ;) ) en ik was stiekem al een beetje bang dat het allemaal niet op gang zou komen enzovoort *insert allerlei doemgedachten* maar dan toch ^O^. Vandaar ook de happiness, als ik nooit meer zwanger zou willen worden dan kon die cyclus me gestolen worden. Het is maar wat je blij van wordt haha :@

Was het bij jullie trouwens ook zo licht? Ik heb vooral kramp en licht bruinverlies, het zet nog niet heel hard door (hopelijk niet te vroeg gejuicht :D).
pi_155359138
Sterkte Lu! Benieuwd wat de lk zegt, ze wil hopelijk even meekijken.
pi_155359142
Ik lig boven in bed. Mijn moeder is beneden met A. Hoor ik A. *flap* *flap* naar de trap kruipen en onderaan de trap roept ze MAMA.

Veeg me op O+ .
pi_155359270
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:56 schreef Skittles het volgende:

[..]

Zit je niet bij een gastouderbureau dat voor jou kan zoeken?
Ja. Er zijn nu 2 bureau's voor me opzoek gelukkig.
Moet het echt loslaten maar heb er wel stress van :{
Ook omdat man 2x een week weg gaat..

Vandaag ben ik gebeld. Ze hebben al een aantal geschikte GO's gevonden. Nu kijken of ze beschikbaar zijn en dan kennismaking ed.

Verder niet bijgelezen -O- druk
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 augustus 2015 @ 19:07:29 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155359495
ik ben vermoeider van drie (2,5) dag school, dan van 2,5 week vakantie met de jongens. Michael is nog steeds een voorbeeldbaby, maar drie kinderen in je eentje is toch even iets pittiger dan dat ik me had voorgesteld. Hopelijk straks weer een beetje een fatsoenlijk ritme, dat ze dan weer wat hanteerbaarder zijn ...

pi_155359566
Minarosa, ik dacht vorige week ook ongesteld te worden, maar het is bij mij gebleven bij 2 dagen wat vegen bloed variërend van oud tot vers bloed.

LuDann, wat vervelend dat ze nu zo aan het spugen is!

Zoe wat balen van de GO, kan dat trouwens zomaar? Van het een op het andere moment stoppen?

Razz wat lief! Voel jij je alweer wat beter?

Hier een mannetje wat alleen maar korte dutjes doet vanaf 11.00uur vanmorgen maarja verder ook vanaf gisteravond 21.30uur tot aan dan geslapen met voedingen om 6 en 9 uur. Dus gelukkig wel vrolijk ondanks de donkere kringen onder zijn ogen.
Hoop dat hij morgen ook goed gehumeurd is savonds. Hij gaat dan een paar uurtjes naar mijn ouders en dan gaan man en ik met vrienden uit eten.
Verder zijn wij vanmorgen lopends met de tula boodschappen gaan doen en dat ging zo goed! Ik was bang dat mijn rug dat toch niet zo fijn zou vinden of dat het nog te ver zou zijn maar het ging goed! En onderweg allemaal lieve oudjes die het toch zo knus vonden :)
pi_155359568
@minarosa nee bij mij was de eerste keer (en alle keren daar na) eerder alsof ik weer net bevallen was. Of iemand even Mozes kan bellen om de rode zee te splijten zeg maar... :X
Kwak
pi_155359579
Oh en O+ wat liefffff Razz!
Kwak
pi_155359641
Babyfoon is binnen *O*
Wat een gaaf ding!
Ik zie nu gewoon dat ze wakker is, maar geen kik geeft. Even kijken hoe lang het duurt voor ze gaat piepen. En het bereik is ook gewoon goed. Heerlijk zeg, niet meer elk half uur naar boven voor een check, geluid heel zacht zodat ik haar tenminste kan horen enzo.

Spuugkindje had ik in het begin ook. (Heel veel in maatje 50 hadden we) Kwam bij ons door te snelle melk. Is uiteindelijk vanzelf goed gekomen, maar ik heb haar tussendoor ook los geweekt en even laten boeren enzo. Dat hielp iets.

Oh 10 minuten duurde het. Papa gaat haar halen. O+
pi_155359710
Ik ben nu ook ongesteld voor het eerst. So far, so good. Lichte krampen, maar niks geks. Beetje normale bruin en rood.
Nou eens kijken hoe lang het duurt.
Productie is ook wat minder lijkt wel. Arme Y.
pi_155359711
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 18:56 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Ja. Er zijn nu 2 bureau's voor me opzoek gelukkig.
Moet het echt loslaten maar heb er wel stress van :{
Ook omdat man 2x een week weg gaat..

Vandaag ben ik gebeld. Ze hebben al een aantal geschikte GO's gevonden. Nu kijken of ze beschikbaar zijn en dan kennismaking ed.

Verder niet bijgelezen -O- druk
Oei stressvol van je GO, zou fijn zijn als er een geschikte bij zit.

En zo schattig Razz O+ en beterschap.
pi_155360361
Aww, Razz, wat schattig. Hier alleen nog 'mamamama' tijdens het huilen. :').

Mina, niet om je enthousiasme te temperen, maar ik dacht zeven weken na de bevalling ook ongesteld te zijn, maar achteraf denk ik eerder dat dat een soort nabloeding was. Het duurde daarna namelijk weer tot zeven maanden na de bevalling tot ik echt (?) ongesteld werd. En daarna zat er twee maanden tussen.

Eigen blijheid: de duur is zo'n beetje gehalveerd. Van tien naar vijf dagen!
pi_155360370
DJMO :*

Razz
Lieve A O+ beterschap

Mina
1e keer ongesteldheid viel me reuze mee. Zal vast per persoon verschillen.
Nu 1,5mnd begonnen met de pil en al 4weken bloedingen. Daar baal ik meer van :{

Ik86
Ja ze noemt het onveilig omdat ze een zere pols heeft en 2 baby's de trap op moet tillen.. -O- ze gaat niet naar de ha of fysio dus heb het gastouderbureau gezegd dat ik ook geen 6weken 'ziekte' ga doorbetalen. De GO zegt ook dat ze niet ziek is. Dus :W Doei

Baal er wel van. Maargoed zo kan t soms lopen. Had liever gehad dat ze gewoon had gezegd dat het te pittig was. Dan had mijn moeder of zus wel op peuter kunnen passen en had de GO het minder druk..en konden we met wat minder stress op zoek naar een nieuwe GO.
(ik kan peuter iets gemakkelijker ergens tijdelijk brengen dan 2 baby's of 3 kindjes)
pi_155360713
Sjaak heeft vandaag met R. van Ingee gespeeld. Ze heeft geprobeerd zijn haar uit te trekken en hij heeft geprobeerd haar speelboog om te schoppen. Hartstikke leuk zijn ze samen O+
Sjaak had wel een iets mindere dag met veel huils en wilnieslapennie (zelfs niet in R.'s bedje), maar uiteindelijk viel hij op mij in slaap O+ Later tijdens een wandeling in de Tula nog een keer.

Razz, wat heb jij toch een lief kind he. En je krijgt er (als het goed is) nog zo eentje O+

1e keer ongesteld was hier HOPPA zeg maar, bloed tot op m'n enkels voor mijn gevoel. Ik ga binnenkort naar de HA om te kijken of ik iets van anticonceptie kan krijgen, want ik hoef niet nog een kind en wil eigenlijk gewoon niet meer ongesteld worden. Ik weet niet zo goed wat de opties dan zijn, behalve alles eruit (en dat vind ik wel heel rigoureus meteen, dan kom ik ook in de overgang en dat wil ik nog niet).

Zoë, heel vervelend van je GO. Het klinkt als een smoes ja, dus goed dat je die 6 weken niet door hoeft te betalen. Ik hoop dat je snel wat anders hebt! Kan me goed voorstellen dat je er even wat stress door ervaart.
pi_155360784
Haha cactus ik vind een hysterectomie ook nogal rigoreus hoor voor AC :P spiraaltje misschien?
pi_155360831
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:55 schreef Crumpette het volgende:
Haha cactus ik vind een hysterectomie ook nogal rigoreus hoor voor AC :P spiraaltje misschien?
Ja dat zou kunnen. Ik heb gewoon al 11 jaar geen AC meer gebruikt, dus ik heb geen idee wat de opties zijn :D
Nu is het wel zo dat m'n moeder eierstokkanker heeft gehad en dat schijnt erfelijk te kunnen zijn, dus wat dat betreft mag het er van mij wel (preventief) uit. Maar er zal vast iets tussen een pilletje en een hysterectomie zitten ;)
pi_155360967
Ongetwijfeld. Geloof dat medici uberhaupt terughoudend zijn met dat soort ingrepen bij vrouwen van vruchtbare leeftijd? Je zou toch eens van gedachten veranderen! :o :'(
pi_155361374
M heeft de 50ml uit het flesje lekker opgedronken bij papa op schoot! Ze weet er dus wel raad mee en accepteert het ook wel. Dat scheelt alvast voor het kolven straks!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_155361460
Herkenbaar wel van het begin IMA. Toen R flesjes gaf in het begin zat ik er maar een beetje naar te kijken van -O- . Maar het is toch wel heel fijn als ze een flesje accepteert hoor, dat kan je later weer veel stress schelen :)
pi_155361565
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:00 schreef Crumpette het volgende:
Ongetwijfeld. Geloof dat medici uberhaupt terughoudend zijn met dat soort ingrepen bij vrouwen van vruchtbare leeftijd? Je zou toch eens van gedachten veranderen! :o :'(
Serieus, een kennis van mij had een erfelijke vorm van borstkanker die ook vaak eierstokkanker veroorzAakt. Die wilde dus na de chemo en amputatie van borsten ook haar eierstokken eruit want geen kinderwens. Nou nou wat een gedoe. Ze werd behandeld alsof ze wilsonbekwaam was ofzo.

Als wraak en omdat grappig was ze eigenlijk van plan om bij de nacontrole afspraak te doen alsof ze niet goed begrepen had dat ze nu geen baby's meer kon maken en dan heel ontzet te zijn :') O+ maar die dokter was heel chill en toen won haar empathie het van haar cynische humor O+

en nu is ze er gewoon niet meer ;(
Kwak
pi_155361653
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:18 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Serieus, een kennis van mij had een erfelijke vorm van borstkanker die ook vaak eierstokkanker veroorzAakt. Die wilde dus na de chemo en amputatie van borsten ook haar eierstokken eruit want geen kinderwens. Nou nou wat een gedoe. Ze werd behandeld alsof ze wilsonbekwaam was ofzo.

Als wraak en omdat grappig was ze eigenlijk van plan om bij de nacontrole afspraak te doen alsof ze niet goed begrepen had dat ze nu geen baby's meer kon maken en dan heel ontzet te zijn :') O+ maar die dokter was heel chill en toen won haar empathie het van haar cynische humor O+

en nu is ze er gewoon niet meer ;(
Ik kan me daar best iets bij voorstellen. Wel mooi om dan die arts nog even te laten zweten. :*
pi_155361710
-O- jeetje kwak. wat naar.

on a serious note snap ik wel weer dat ze echt heel voorzichtig zijn daarmee. Als je nog jong bent kun je je vaak ook niet voorstellen hoe sterk de klok is wanneer hij gaat tikken - ik kon me dat ook niet voorstellen. Oh alle jaren die ik heb geroepen dat ik het echt niet wou, nee hoor nooit! :')
pi_155361951
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:23 schreef Crumpette het volgende:
-O- jeetje kwak. wat naar.

on a serious note snap ik wel weer dat ze echt heel voorzichtig zijn daarmee. Als je nog jong bent kun je je vaak ook niet voorstellen hoe sterk de klok is wanneer hij gaat tikken - ik kon me dat ook niet voorstellen. Oh alle jaren die ik heb geroepen dat ik het echt niet wou, nee hoor nooit! :')
Ik snap het ook, maar als je haar beter kende zou je het ook zo aannemen denk ik. Als ze van gedachten zou veranderen zou ze zeg maar alsnog met deze beslissing kunnen leven, zo was ze wel.

In de basis moet je idd heel voorzichtig zijn.
Kwak
pi_155362089
Een vriendin van mij die om medische redenen haar baarmoeder zou laten verwijderen, zat al helemaal klaar te wachten op de operatie. Toen kwam de arts nog even langs voor een laatste check/gesprekje, die zag hoe emotioneel ze eronder was en zei toen: als je het er zo moeilijk mee hebt, dan doen we het niet. Ik wil niet dat je op deze manier de operatie ingaat, dan stellen we het uit en denk jij er nog eens goed over na. Misschien is het medisch gezien wel de juiste stap, maar als het niet goed voelt, kijken we naar andere oplossingen.

Ik vond dat heel bijzonder dat een arts zoiets doet. Het lijkt misschien belerend maar het is gewoon echt heel erg als je spijt krijgt van zoiets. En dan gaat het ook niet eens altijd om de vraag of je nog een kind wilt of niet.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155362858
Ik kan me wel voorstellen dat je anders in de keuze staat als je al borstkanker hebt (gehad), behandeld bent met alle narigheid erbij, en weet dat je 85% kans hebt om binnen 20 jaar eierstokkanker te ontwikkelen. Dat is anders dan 'gewoon' preventief zeg maar.

Edit: wel heel mooi dat die arts dat zo oppakt ja!
Kwak
  woensdag 19 augustus 2015 @ 21:07:14 #161
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155363110
Ik vind het juist heel erg fijn dat L zo makkelijk uit de fles drinkt, ik vind het best benauwend dat ik in rincipe degene ben die altijd voor zijn voeding moet zorgen. Maar ik ben ook niet zo moeilijk met voeding, hij mag gerust kunstvoeding, zeker nu ik nog niet echt een kolfvoorraad heb (tijdens ziekenhuisopname bijvoorbeeld toen ik thuis ben gaan slapen).

Ik moet ook weer aan de a/C, zo geen zin in. Ik had hiervoor de Nuvaring maar die mag niet in combinatie met borstvoeding.. }:|
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 augustus 2015 @ 21:23:30 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155363710
fles, ac .. Ik geef michael een enkele keer zelf een flesje met gekolfde bv + rijstbloem om hem de structuur van pap te leren kennen zodat hij straks wel brinta lust, of cornflakes en niet op een cracker wil leven. Ik krijg binnenkort een koperspiraaltje in aanloop naar definitieve ac. ben er nog steeds niet over uit of dat een verwijdering gaat zijn, of een knip, of een essure ..

woensdag 19 augustus 2015 @ 21:26:20 #163
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155363822
Een knip? Ik dacht dat je geen vaste partner had maar een soort fling?

Razz hoop dat het bij jullie inmiddels wat beter gaat!

Mariposas helpt de medicatie al? Of lees ik daar nu overheen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 augustus 2015 @ 21:30:23 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155363940
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:26 schreef Spees_Eend het volgende:
Een knip? Ik dacht dat je geen vaste partner had maar een soort fling?

Razz hoop dat het bij jullie inmiddels wat beter gaat!

Mariposas helpt de medicatie al? Of lees ik daar nu overheen?
of ik nou een vaste partner heb of niet, dat doet er niet toe in mijn beslissing om zelf definitief de boel te laten blokkeren. ;)

woensdag 19 augustus 2015 @ 21:31:24 #165
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155363983
Oh ik dacht een knip bij de partner. Ik vond het al een wat rigoureus voorstel aan een niet-vaste partner :') :+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 19 augustus 2015 @ 21:34:44 #166
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155364117
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:31 schreef Spees_Eend het volgende:
Oh ik dacht een knip bij de partner. Ik vond het al een wat rigoureus voorstel aan een niet-vaste partner :') :+
ook bij de vrouw kan er geknipt worden :+ en precies wat je zegt: IK wil geen kinderen meer, dus ik vind ook dat IK er verantwoordelijk voor ben dat ze er niet meer komen. Of ik nou een voorgoed-partner heb of losse flodders .. ik kan ze geen allen verplichten om zich te laten steriliseren omdat ik niet meer hoef.

pi_155364528
Ik heb nog helemaal geen zin in pil, nuvaring of soortgelijk gedoe. :( Denk dat ik er gewoon niet meer aan begin tot ik uitgebaard ben.

(Niet de bedoeling om in vol tempo door te baren hoor! :D )

Er zat een hele boon in R haar luier vanmiddag en vanavond nog twee. Ik heb M er speciaal bij geroepen en we hebben samen bewonderend gekeken.

Ouderschap verandert je toch wel wat. :')
  woensdag 19 augustus 2015 @ 21:51:07 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_155364724
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:46 schreef ingee het volgende:
Ik heb nog helemaal geen zin in pil, nuvaring of soortgelijk gedoe. :( Denk dat ik er gewoon niet meer aan begin tot ik uitgebaard ben.

(Niet de bedoeling om in vol tempo door te baren hoor! :D )

Er zat een hele boon in R haar luier vanmiddag en vanavond nog twee. Ik heb M er speciaal bij geroepen en we hebben samen bewonderend gekeken.

Ouderschap verandert je toch wel wat. :')
O+
disclaimer
  woensdag 19 augustus 2015 @ 21:56:17 #169
149959 SQ
snelle trees
pi_155364911
Zoë, het is heel vervelend van je gastouder en ik hoop oprecht dat je snel een nieuwe fijne opvang vindt voor je meiden!
Wat ik wel een beetje gek vind is de reacties die ik hier een beetje zo lees. Als zij dit werk niet meer wil / kan doen is het toch haar goed recht om er mee te stoppen? Daar hoeven we toch niet collectief over te vallen? ;)
disclaimer
  woensdag 19 augustus 2015 @ 21:57:36 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_155364948
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 20:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
M heeft de 50ml uit het flesje lekker opgedronken bij papa op schoot! Ze weet er dus wel raad mee en accepteert het ook wel. Dat scheelt alvast voor het kolven straks!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
oh heel veel! Maar dat is nu nog niet zo zichtbaar. Maar hang je toegevoegde waarde als moeder nooit aan borstvoeding op! Voor haar ben jij de wereld. Altijd.
disclaimer
pi_155365018
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:56 schreef Stormqueen het volgende:
Zoë, het is heel vervelend van je gastouder en ik hoop oprecht dat je snel een nieuwe fijne opvang vindt voor je meiden!
Wat ik wel een beetje gek vind is de reacties die ik hier een beetje zo lees. Als zij dit werk niet meer wil / kan doen is het toch haar goed recht om er mee te stoppen? Daar hoeven we toch niet collectief over te vallen? ;)
Ik vind het eraan liggen hoe je het brengt en welke termijn je een gezin geeft om een nieuwe GO te vinden :) Zo vind ik het niet netjes.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:00:55 #172
149959 SQ
snelle trees
pi_155365075
Maar wij kunnen toch niet beoordelen of haar pols werkelijk slecht genoeg is?
Ik heb vorig jaar een rotte pols gehad en daar had ik onder geen beding een baby mee van de trap getild ;)
Of mis ik vitale informatie nu?
disclaimer
pi_155365125
Dank voor de beterschapswensen. A knapt wat op (tot nu toe nog geen kots vanavond, fingers crossed!). Ik hou zelf niks binnen, alleen thee. Maar goed, mijn O+ moeder O+ is er nu en die blijft tot vrijdagmiddag. En ze heeft kippensoep gemaakt voor morgen. Dus er wordt voor ons gezorgd. Baal alleen zo dat ik de eerste schoolweek mis. Had echt zin in weer werken. En heb het gevoel dat ik dan nu alweer achterloop op alles.
pi_155365162
:D @ ingee

Nou, dat aan de andere kant die afhankelijkheid een beetje benauwend is herken ik ook wel, maar dat had ik vooral de eerste dagen na de kraamweek. Nu ik ook wel weer met haar op pad ben geweest heb ik dat al een stuk minder. Juist nu we meer 'onder de mensen' zijn vind ik de borstvoeding ook wel heel fijn, omdat het iets is dat andere mensen haar niet kunnen geven.

Ik heb eigenlijk nog sterker het 'van mij/ons!' gevoel dan ik van tevoren dacht.

Loslaten wordt nog wel een thema in de toekomst misschien :')
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:04:20 #175
149959 SQ
snelle trees
pi_155365173
Ja, dat is echt beroerde timing Razz -O- ik hoop dat jij ook snel opknapt! Waren we maar zo veerbaar als die baby's :D
disclaimer
pi_155365212
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 21:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

oh heel veel! Maar dat is nu nog niet zo zichtbaar. Maar hang je toegevoegde waarde als moeder nooit aan borstvoeding op! Voor haar ben jij de wereld. Altijd.
Ik moest er een beetje van slikken ;( O+
pi_155365294
@Gastouderverhaal: Je weet het nooit natuurlijk. Ik heb redelijk wat ziekmeldingen verwerkt de afgelopen jaren en daar zit genoeg bij waarvan je denkt, mja...

Maar gelukkig leest Zoë's ex-GO niet mee en zo wel, dan pech! ;)
Ik lees in ieder geval een gefrustreerde Zoë, die vast niet op die manier richting GO zelf gereageerd heeft.
pi_155365389
O ja, minibaby die uit iets anders dan je borst drinkt. ;(

Maar inderdaad, zoals ze al van kleins af aan meteen haar hoofd omdraaide als ze me hoorde en bij iemand anders op schoot lag. O+
Je bent echt nog het middelpunt van de wereld voor je mini. O+

En Razz, beterschap! Als ik een kippensoep smiley had zou ik hem voor je plakken! :*
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:13:29 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_155365450
Ik was het er dan ook helemaal mee eens dat het kut was voor Zoë ;)
disclaimer
pi_155365539
Het is ook een rottig verschil tussen moeder zijn en voor iemand anders kind zorgen.

Als moeder ga je toch door, terwijl een ander zich ziek kan melden net als bij elke andere baan. :(
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:21:46 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_155365677
Jup, het is ook "maar" een baan natuurlijk :)
Dat vind ik dan zelf wel weer prettig aan een kdv. Is wel wat duurder, maar er is altijd bezetting. Je bent niet van 1 persoon afhankelijk.
disclaimer
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:29:01 #182
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155365890
Alles bijgelezen, maar vergeten wie/wat waar. Onderwerpen weet ik nog wel:

Borstvoeding en flesje
Oh wat herkenbaar. De eerste keer dat ro een afgekolfd flesje kreeg stond ik vanuit de keuken de scène gade te slaan. Man gaf haar de fles. Ze pakte hem in 1 keer en dronk als een pro. Ik had me toch een brok in m'n keel! Voelde me ook jaloers en er ontstond een stukje afstand waar ik nog niet klaar voor was.
Nu geef ik nog altijd de borst, maar heb naast m'n man ook de oma's, 2 trotse tantes en nichtje de fles laten geven. Nu kan ik juist heel ontroerd naar zo'n schouwspel kijken. O+ Wordt beter!

Autostoel
Die kiddy ziet er echt kolossaal uit.
Wat is dat ding voor om hun middel? Man, man wat lijkt me dat warm.

SPOILER
Kwak, misschien kun je eens aan iemand vragen of je een stoeltje mag lenen?
Hier wordt het de mc zolang het comfortabel blijft. Wanneer ze niet lekker meer zit koop ik echt een autostoel. Ondanks de richtlijn. Wij hebben beide familie wonen op meer dan een uur rijden en dan wil ik haar toch ook comfort bieden.

Even denken.. What else.

Voeding ..
Eh.. Ik wilde nooit aan potjes beginnen, maar inmiddels eet ro al anderhalve week enkel uit potjes. Elk potje vind ze heerlijk. Er gaat bijna een half potje per maaltijd in.

En potverdrie..
Vandaag nieuwe features dag. opeens Rolde ze om van rug naar buik, had haar voeten in haar mond én snapt opeens het spelletje kiekeboe. Gieren van het lachen.
O+
Heerlijke wandeling gemaakt in draagdoek.
pi_155366202
Ik heb bij de GO ook een achterwacht, als zij ziek is gaat R dus gewoon naar een ander. Dat is ook waarvoor je bureaukosten naast het GO uurtarief betaalt. Bij een GO aan huis is dat vast lastiger, valt onder huispersoneel ofzo?

Al denk ik dat wij eerder nog mijn moeder vragen, het is wel meteen een ander huis, etc.

Kijk Ro gaan met de features! en het eten als een pro! *O*

R trekt soms haar benen onder zich en maakte daarnet een hupje vooruit! *O* En deed een faceplant. :')
  woensdag 19 augustus 2015 @ 22:46:07 #184
335643 faptist
Maakt fouten
pi_155366431
Razz.
Beterschap.
Terugkomend ophef vraag; ik zou tegen je leidinggevende wel zeggen dat het een Buikgriep is . De rest gaat het niet aan en trekken toch hun eigen conclusies.

Ingee,
R 'kruipt' bij jou toch ook achteruit? Hier begon ze er vanmiddag ook al mee. :o
pi_155366817
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 22:46 schreef faptist het volgende:
Razz.
Beterschap.
Terugkomend ophef vraag; ik zou tegen je leidinggevende wel zeggen dat het een Buikgriep is . De rest gaat het niet aan en trekken toch hun eigen conclusies.

Ingee,
R 'kruipt' bij jou toch ook achteruit? Hier begon ze er vanmiddag ook al mee. :o
Frustratietime has started! *O*
pi_155371938
Fap en ingee, wat gaan jullie baby's-die-niet-zo-heel-veel-ouder-zijn-dan-mijn-baby snel! :o Nieuwe features! *O*

Succes met het vinden van een nieuwe GO Zoë!

Mijn langste werkdag van de week vandaag en N. sliep (met 3x speentje teruggeven) door van half 11 tot half 7! *O*
pi_155372072
Al jullie verse babies die rollen en (achteruit) kruipen en vaste hapjes krijgen ;( Kan niet :{w
pi_155372492
Nieuwe features *O*

Beterschap nog Razz! Ik snap je gevoel over het missen van de eerste week, maar beter worden is ook belangrijk.

IMA: ik vond je gevoel wel ontroerend om te lezen (en ik sluit me aan bij de reactie van SQ daarop).

Ik had dat gevoel helemaal niet. Man was zo blij dat hij een flesje kongeven en ik vind het een prettig idee dat ze straks qua voeding een paar uurtjes zonder mijn borst kan. (Aan de andere kant moet ik er alleen nog niet aan denken dat anderen al een flesje gaan geven :P Over een poosje denk ik daar vast anders over.)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 08:21:57 #189
149959 SQ
snelle trees
pi_155372555
Achter- en voorwaarts mars!
disclaimer
pi_155373405
A heeft vannacht niet gekotst *O*!
Ik wel :')

Kortom, het komt wel weer goed hier maar ik ben er nog (lang) niet.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 09:24:02 #191
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155373414
Speedybaby's unite *O*! Knap zeg, van jullie ienieminie's :o!

Razz, wat enorm lief 'mama' O+ O+ O+! S. zegt voornamelijk papa. En DIE! :'). Oh, ik zie je post, hoera voor no-kots-night van A *O*!

Gister zei mijn schoonmoeder ineens: 'ja, want S. is natuurlijk ook volgende maand al 1' en daar schrok ik gewoon van :'). Wat is dit jaar énorm snel gegaan zeg!
pi_155374251
Ja dus echt niet al volgende maand hè :o
Want dan is A dat ook maar dat kan niet want ze is mijn baby :{w
pi_155374354
ah joh geeft niet Razz, je krijgt een nieuwe. :7

Fijn dat A niet heeft gekotst!

W was gisteravond schorrieborrie en dat resulteert in heel zielig hoog huilen :') ;( sneude kindje. Gelukkig ging hij wel slapen en had R de eerste wacht 8-) dus ik heb lekker doorgeslapen muhaha.
nou heb ik zelf ook keelpijn :') .
pi_155374785
Man heeft de melodietjes gevonden op de babyfoon... Toen ik haar net aan het troosten was op haar kamer. Schrok me een hoedje. En Y ook.
Die gebruiken we dus niet. Ze slaapt al ruim 5 maanden zonder. Gelukkig ging ze daarna wel gewoon weer slapen.

Er zit ook een app bij, kan papa op zijn werk kijken naar Y. Vind ik toch wel leuk voor hem.
Maar alleen hij, verder mag niemand. Zelfs de oma's niet. :{w

Maargoed, dat was dus echt het eind van op de kamer slapen, dus ik denk, nog 1 keer bij ons in de wieg, en dan een slaapfoto maken en dan weg wieg. Ligt ze heerlijk te slapen in die wieg, heeft man de camera mee, 8)7
Morgen dan maar een laatste keer.
pi_155375134
Razz beterschap voor jullie. fijn dat A een kotsveije nacht had.

En al die snelle beebs, doe es normaal joh, jullie zijn nog babies hoor! :P behalve die bijna 1 zijn haha

Hier ook nieuwe feature: eigen duim in mond frotten *O* nu nog soepeltjes kunnen dat scheelt weer vuistslagen in je eigen gezicht. Net weer bij het cb geweest en goedgekeurd. Wel oppassen met een hele lichte voorkeurshouding maar verder prima. Wel grappig want de osteopaat vond maandag juist nog niet dat er een voorkeurshouding was, maar goed. In de gaten houden kan geen kwaad. Prikjes waren erg gemeen kennelijk want er werd als een speenvarken gekrijst :'( maar de statistieken waten dikke (pun intended) prima: 61cm bij 6,35kg.
pi_155375205
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 06:37 schreef Selvaria het volgende:
Fap en ingee, wat gaan jullie baby's-die-niet-zo-heel-veel-ouder jonger-zijn-dan-mijn-baby snel! :o Nieuwe features! *O*
Fixed that!! :o Maar ik vind het nog wel prima, dat mijn baby het rustig aan doet. Het is mijn laatste en ik heb het al druk genoeg als hij gewoon stil ligt :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155375233
Mooie stats Lijn! K gaat morgen voor de 1e prikjes, vind het wel spannend.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 11:22:22 #198
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155375582
Al die snelle mini's O+ !

Razz, fijn dat jullie in een stijgende lijn zitten *O* !

Uhm... de rest ben ik even vergeten.

Hier gaat het allemaal weer eens niet zo goed. Veel huils voor het slapen -O-. En dan weer elke nacht een keer of 4 eruit.
En dan Draak nog rondlopen die al recalcitrant word als ik zeg dat Piranha naar bed moet, want dan weer ze dat ze lang alleen beneden moet blijven (meenemen naar boven is geen optie, die stuitert over de hele bovenverdieping met nogal wat herrie). Dus de afgelopen dagen heeft ze o.a. mijn naaidoos leeggegooid en is ze van de trap gestuitert.
Kortom, moeders heeft Draak bij oma geparkeert, Piranha in bed gegooid en toen hij sliep heel agressief 2 bomen gesnoeid :@.

Maar positieve dingen zijn er ook hoor ;). Hij eet als een bootwerker, drinkt uit een tuitbeker, is de overgang van tijgeren naar kruipen aan het uittesten en probeert zich soms al op te trekken, weliswaar aan de verkeerde dingen (activitycenter bijvoorbeeld, ja, dat kukelt dan om hè :')).
pi_155376232
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:22 schreef NotTheSame het volgende:
Al die snelle mini's O+ !

Razz, fijn dat jullie in een stijgende lijn zitten *O* !

Uhm... de rest ben ik even vergeten.

Hier gaat het allemaal weer eens niet zo goed. Veel huils voor het slapen -O-. En dan weer elke nacht een keer of 4 eruit.
En dan Draak nog rondlopen die al recalcitrant word als ik zeg dat Piranha naar bed moet, want dan weer ze dat ze lang alleen beneden moet blijven (meenemen naar boven is geen optie, die stuitert over de hele bovenverdieping met nogal wat herrie). Dus de afgelopen dagen heeft ze o.a. mijn naaidoos leeggegooid en is ze van de trap gestuitert.
Kortom, moeders heeft Draak bij oma geparkeert, Piranha in bed gegooid en toen hij sliep heel agressief 2 bomen gesnoeid :@.

Maar positieve dingen zijn er ook hoor ;). Hij eet als een bootwerker, drinkt uit een tuitbeker, is de overgang van tijgeren naar kruipen aan het uittesten en probeert zich soms al op te trekken, weliswaar aan de verkeerde dingen (activitycenter bijvoorbeeld, ja, dat kukelt dan om hè :')).
Herkenbaar... Ik leg A. nu in bed met speen als ik alleen ben met 2 kinderen en ga dan weer naar beneden. Dat doe ik een keer of 3. Wil hij dan toch niet slapen, ga ik weer met hem naar beneden en gaan we wel naar buiten in de wagen of mag hij in de doek. Anders is er met peuter geen beginnen aan inderdaad.

Fijn dat hij het verder zo goed doet!!
Venus in pocketformaat
© loveli
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 augustus 2015 @ 12:27:10 #200
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155376923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:01 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Fixed that!! :o Maar ik vind het nog wel prima, dat mijn baby het rustig aan doet. Het is mijn laatste en ik heb het al druk genoeg als hij gewoon stil ligt :P.
qft!

*nu verder lezen*

pi_155377438
Jaaaaaaa. We *O* hebben *O* een *O* TAND *O* ! 11 maanden en 4 dagen duurde het, maar dan heb je ook wat :D
pi_155377498
*O* .

Maar dan was ze dus en ziek en ze had last van een doorkomende tand. Ach gut. Dan zou ik ook om mijn moeder roepen onderaan de trap. :o . ;) . O+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155377549
Ik mag toch hopen dat ze niet bij elke tand zo ziek wordt!
pi_155377559
Tandenpluisje! *O*

Toen ik vanochtend alles aan het klaarmaken was voor bij de gastouder had ik N. in de box onder de mobiel gelegd want 'daar valt ze toch nooit in slaap'. Kom ik terug van de wc, is mevrouw in slaap gevallen. :o We moesten inmiddels weg, dus ik aai over haar buikje - niks, onder haar voetje - niks, over haar wangetjes - niks, ik pak haar op - slaapt tegen mijn schouder verder, zet haar in de maxi-cosi - slaaps, laad haar uit de auto - slaaps. :') Heb maar aan de gastouder gezegd dat ze nog wel een uurtje in de mc mocht blijven slapen indien nodig.

Mijn schone slaapster. O+ Ik hoop alleen maar dat ze niet is geschrokken omdat ik er ineens niet meer was.
pi_155377570
Een tand *O* Woah!!
pi_155377624
Een tand voor A. *O* *O*
  donderdag 20 augustus 2015 @ 12:59:20 #207
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155377730
Woehaaa een tand voor A *O*! Jeej! Onze tandenlaatbloeiers O+

Selvaria, zal je altijd zien he :D
pi_155378263
Tandenparty! Wij hadden vanmorgen nummer zes (in zes weken, hoop voor A dat ze niet zo'n turbosprint doet...)

Ik heb net de hakve Hema en H&M leeggekocht. Kind had niks meee voor kouder dan 18/20 graden dat paste :@ wanneer komt de kinderbijslag ook alweer? O-)

Edit: hij was er allang natuurlijk, op een andere rekening dan ik dacht _O-
Kwak
pi_155378331
quote:
11s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:51 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze niet bij elke tand zo ziek wordt!
Nee! Vast niet! Ik bedoelde meer dat het een ongelukkige samenloop was dat ze het allebei tegelijk had. Het ziek zijn en haar TAND.
pi_155378411
Oh god ja, prikjes. Ik heb straks de eerste cb-afspraak met R. (De eerdere heb ik afgezegd.) Dan zal ze wel meteen dr eerste prikjes krijgen.
pi_155378470
quote:
2s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:27 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Nee! Vast niet! Ik bedoelde meer dat het een ongelukkige samenloop was dat ze het allebei tegelijk had. Het ziek zijn en haar TAND.
Oh zo :D ik lees denk ik nogal scheel vanwege de misselijkheid. Ja is ook sneu. Vandaag is ze gelukkig blij en ze drinkt goed en heeft weer plasluiers.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:33:11 #212
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155379922
NTA balen van die nachten weer :( Wel fijn dat het voor de rest wel lekker loopt :Y
Crump niet ziek worden! :*
Lijn hoe schattig dat duimen!
Jeeeeh een tandje voor A *O*
Slaapkoppie Selv O+

Hier gisteren maar z'n bedje een standje naar beneden gedaan ;)
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:37:36 #213
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155380025
Oooh Rady kijk dat blij eitje daar eens zitten O+ O+ O+ !
pi_155380542
Oh Rady O+

B mag stoppen met de antibiotica *O* Niertje zag er goed uit. Komende tijd in de gaten houden of ze niet toch urineweginfecties gaan ontwikkelen (bij mij in de familie komt reflux naar de nieren veel voor, en dat icm haar vergrote stelsel geeft meer risico). Maar de kinderarts denkt dat het wel los zal lopen :)
Nog even gewogen (met kleding aan, luier om en net na een voeding :') ) 4420 gram, dus de groei zit erin :Y)
Sara
Merel
Ukje
pi_155380786
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:33 schreef Radyhyn het volgende:
NTA balen van die nachten weer :( Wel fijn dat het voor de rest wel lekker loopt :Y
Crump niet ziek worden! :*
Lijn hoe schattig dat duimen!
Jeeeeh een tandje voor A *O*
Slaapkoppie Selv O+

Hier gisteren maar z'n bedje een standje naar beneden gedaan ;)
[ afbeelding ] [ afbeelding ]
O+ O+.

En verder een +1.
pi_155380892
Een tandje voor A.! *O*

V. wat ben je leuk! O+ Bij die tweede foto hoor ik een "How you doin'?" :7

Wat een goed nieuws van B.'s niertjes.

Ik moest net verplicht met baby meeslapen van man, want moemoemoe. Maar dat was natuurlijk reden voor L. om te keten in bed. Net toen ik het proberen te slapen opgaf en naar beneden ging viel ze natuurlijk in slaap. En nu heb ik geen zin meer om te liggen. :)

Ik wil gaan kijken of ik L. eens in de 2 dagen in bad kan doen in plaats van eens in de 3 dagen. Ze vindt badderen heerlijk en ze slaapt er onwijs goed op. Alleen heeft ze nogal een droog huidje.

Smeren jullie je baby ergens mee in na het badderen? Want dat doe ik nu eigenlijk niet.
pi_155380986
Wij smeren in met Zwitsal rijke huidolie oid. Hypoallergene variant in doorzichtig flesje.
pi_155381044
I was de eerste dagen na de bevalling helemaal aan het schilferen, zo droog was zijn huidje toen. Net een slang die aan het vervellen was. :D. Op aanraden van de kraamverzorgster zijn we toen zemelenbad (fles van Kruidvat eigen merk) in het badje gaan doen. Inmiddels doen we eigenlijk bijna nooit meer iets in het badje. Na het badje smeerden we hem in (en doen we eigenlijk nog steeds, want dan gaat I liggen krioelen van genot O+) met babyolie (ook van Kruidvat, Pure & nature). Al heel snel was 'ie zo zacht als een, euh, baby.
pi_155381280
Hier smeren wij ook met babyolie van het Kruidvat. Dezelfde als die DaD gebruikt. (Die ruikt ook niet zo sterk.) De schilfers waren inderdaad heel snel verdwenen!

We hebben ook nog een badolie, maar geen idee wat voor effect dat heeft op de huid. Badderen is hier trouwens ook the bomb O+ Wij doen het om de dag en op de niet-baddag gaan we alleen wassen (en dat vind ik zo zielig.. dat trillende lipje van de kou die ze dan laat zien ;( )
pi_155381565
Rady kiek m nou O+
pi_155381576
Badolie van Petit & Jolie hier O+ Bio enzo, en ruikt lekker. Eerder olie van Naïf, ook fijn O+
  donderdag 20 augustus 2015 @ 15:44:51 #222
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155381636
Fuente wat goed! *O*
pi_155381732
Ik ga een lekkere olie uitzoeken en lekker smeren. *;
pi_155381884
Tand en geen kots voor A. *O*

Crump en W. aan de keelpijn :( Niet ziek gaan worden hoor..is helemaal niks aan!

Slapende N. van Selvaria. Op die momenten zou ik soms ook wel weer even baby willen zijn :s)
Bluh stomme prikjes! Sterkte voor de mini's die ze hebben gehad of vandaag nog moeten krijgen!

Vrolijke V. die gewoon staat in zijn bedje O+ Wat wordt hij groot!

B. zonder atibiotica, wat fijn! Hopelijk eindelijk wat minder krampjes nu!

Wij gebruiken babyolie of babybodylotion na het baderen/douchen. Ruikt zo lekker :)

SPOILER
pi_155381979
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:55 schreef Sicilia het volgende:
Tand en geen kots voor A. *O*

Crump en W. aan de keelpijn :( Niet ziek gaan worden hoor..is helemaal niks aan!

Slapende N. van Selvaria. Op die momenten zou ik soms ook wel weer even baby willen zijn :s)
Bluh stomme prikjes! Sterkte voor de mini's die ze hebben gehad of vandaag nog moeten krijgen!

Vrolijke V. die gewoon staat in zijn bedje O+ Wat wordt hij groot!

B. zonder atibiotica, wat fijn! Hopelijk eindelijk wat minder krampjes nu!

Wij gebruiken babyolie of babybodylotion na het baderen/douchen. Ruikt zo lekker :)

SPOILER
Gefeliciteerd Sicilia!! En *O* +1 op de andere dingen die je zegt :)
Kwak
pi_155382050
Sicilia, gefeliciteerd!
pi_155382422
Fijn Sici!!
En V O+ En geen ab meer voor ehh.. B? :@ *O* En beterschaps voor Crump & W :*

Wij waren koffiedrinken met oud-studiegenoot die al jaren in 't zuiden woont en nu Stad liet zien aan zijn nieuwe lief O+ Uk was ook mee en maakte de tent onveilig ;) :Y)
SPOILER
En we kwamen in de haast Krijgerr nog tegen! Met S :Z O+

En het festival (voor de deur) begint vandaag, nu uk in bed leggen tijdens soundcheck }:| :|W :W Ben benieuwd :+
pi_155382523
Oh wat heerlijk Sicilia!

Haha en L op pad bij JM :) Succes met het slapen, met dat geluid ;)

Hier toch een ander autostoeltje gevonden wat ik nou op het oog heb. Iemand vroeg wat bij de Kiddy dat ding was over de buik. Dat is een vangtafel. Steeds meer autostoeltjes hebben dat en die komen als beste,veiligste uit de test. Maar het lijkt me toch ook wel erg warm met onze zweetbaby :7 Ik heb nu de Römer Duo Plus op het oog. Denk dat ik die zelfs al wil gaan aanschaffen want zie een goede aanbieding... :)

En mijn baby liep net een paar stappen, half vallend, achter de blokkenkar. Met blokjes erin valt de wagen dus niet om, blijkt O-) :D
pi_155382549
Ohja, autostoeltjes! Wij gaan ivm family fix voor een 'gewone' mc pearl (niet de draaibare)

En slaaps: de drums gaan net nu soundchecken, dus 8)7 :N -O-

Edit: omgwtfbbq, slaaps! Terwijl de ruiten hier echt af en toe trillen van de muziek :o *O* ik kan denk ik ook wel kappen met zachtjes doen als hij slaapt :D

[ Bericht 34% gewijzigd door JufMariska op 20-08-2015 16:42:22 ]
pi_155383186
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:30 schreef JufMariska het volgende:
Ohja, autostoeltjes! Wij gaan ivm family fix voor een 'gewone' mc pearl (niet de draaibare)

En slaaps: de drums gaan net nu soundchecken, dus 8)7 :N -O-

Edit: omgwtfbbq, slaaps! Terwijl de ruiten hier echt af en toe trillen van de muziek :o *O* ik kan denk ik ook wel kappen met zachtjes doen als hij slaapt :D
Haha, wat goed! Fijn!
pi_155383259
Een tand voor A! Fijn dat het weer wat beter gaat.

Fuente, super dat B mag stoppen met de antibiotica! Hoe gaat het met de krampjes? Ik heb trouwens van mijn lk het advies gekregen on de probiotica ipv in 1 gift die 2 schepjes te doen, het over de dag te verspreiden. Dus bij elke voeding een beetje en dan wel totaal over de dag die 2 schepjes. Het schijnt wat beter te verwerken te zijn op die manier.

Rady, wat een blij ei!

Sicilia gefeliciteerd met jullie huis. *O*

Krisc: wij gebruiken een huidolie van Neutral na het badderen en voor in het water ook iets van Neutral. Wolk lijkt nogal een gevoelig huidje te hebben (rode vlekken overal) en is ook aan het vervellen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door LuDann op 20-08-2015 17:11:06 ]
pi_155383347
Sinds ik Wolk rechtop ben gaan voeden gisteren heeft ze niet meer zo vreselijk gebraakt. Fingers crossed dat dat zo blijft. Mogelijk ligt het toch aan mijn tetten, te veel en te snel melk. Ik kan per kolfbeurt nu ook zo 300 cc afkolven, bit much maybe. :')

Ik vermoed dat Wolk spruw heeft, hoe zie je het verschil tussen gewone luieruitslag en spruw? Vind dat lastig. Morgen maar weer de huisarts bellen.
pi_155383607
Slaaps voor L! *O*
Tand voor A! *O*

Het gaat goed hier, het lijkt nu weer voornamelijk tandjesleed. Tand 3 schijnt door en 4 komt daar vermoedelijk maar 1 dag achteraan. Nog niet voelbaar, maar dat komt vast snel! Verder istie wel vrolijk vandaag O+

Morgen krijgen we mijn sm een weekendje op bezoek! W is zo veranderd, ze gaat vast meteen huilen. :') O+.

Ludann, heb je ook pijn? Ik weet niet van spruw in de luiers eigenlijk, alleen in het mondje.
pi_155383821
Meer tandjes. O+

Ik heb zelf pijn links, Maar ik vermoed dat dat door verkeerd aanhappen komt. Ik kolf die borst sinds gisteren af, hoop dat een pauze van live voeden de pijn vermindert.
pi_155384978
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:34 schreef LuDann het volgende:
Meer tandjes. O+

Ik heb zelf pijn links, Maar ik vermoed dat dat door verkeerd aanhappen komt. Ik kolf die borst sinds gisteren af, hoop dat een pauze van live voeden de pijn vermindert.
Spruw kan zeker ook in de luiers/darmen zitten. En na antibiotica is de kans vrij groot dat je spruw hebt dus zou er zeker even naar laten kijken...
Kwak
pi_155385048
Het was btw een kort dutje hoor, 30 minuten ;) Nu speelt hij al een poosje zelf O+ Zo eten fiksen en dan maar eens kijken hoe 's avonds slapen gaat.
pi_155385853
Ik zou er zeker naar laten kijken LuDann!

Sicilia gefeliciteerd!

Razz *O* Een tandje

E gaat zelf staan *O*

Ze waren leuk met de lego aan het spelen O+
pi_155385905
Dat ziet er gezellig uit Zoë! En go E.! *O*

Mijn kint poept groene slijmerige brokjes. Ik overweeg Ghostbusters te bellen. 8-)
pi_155386211
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 18:24 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Spruw kan zeker ook in de luiers/darmen zitten. En na antibiotica is de kans vrij groot dat je spruw hebt dus zou er zeker even naar laten kijken...
Ja, het is vanwege die AB dat ik aan spruw denk. Ik heb de HA vanmiddag al gebeld maar die is dan alleen bereikbaar voor spoedgevallen. Ik zie niks aan haar mondje maar de luieruitslag die ze heeft vind ik vrij hevig.
pi_155386296
Leuk je ook eens in het echt te zien, JM! :) L is echt O+

S heeft haar dag niet vandaag :') Maar ze ligt alweer in bed, dus ik heb eigenlijk niks te klagen ^O^
pi_155386509
LuDann, wat vervelend, spruw. Volgens mij kan je daar flink wat last van hebben! Maar wow, 300cc!! Ik heb nu het beeld van een melk-machine voor me :D (niet beledigend bedoeld, maar wow... 300! Ik kreeg max 60 uit twee borsten in 45 minuten).

E. gaat staan!! *O* Wat een ontzettende lieverds zijn het toch he. Dat zijn gewoon bijna geen baby's meer...

L. blijft toch ook een heerlijke jongen.

Sjaak at vanavond sperziebonen en zoete aardappelen. Zoete aardappel was een dikke hit! Hij drinkt ook al goed uit een gewone beker (wanneer ik de beker vast houd) en vindt water echt de bom. O+ en tussendoor met mond vol lachen naar ons O+ O+
pi_155386851
Ja, die 300 cc vond ik ook bizar veel. :') Daar heeft Wolk 3 maaltijden aan. :D Het was wel in de ochtend na een uur of 5 niet gevoed te hebben (s'nachts heeft man een flesje gekolfde melk gedaan) dus ik stond op ploffen.

Ik moet kolven nu gaan afbouwen van de lk, maar dat vind ik moeilijk. Stuwing is zo'n rotgevoel en even kolven lost het zo op.

Sjaak gaat hard! In mijn hoofd is hij nog maar net geboren. Als ik over alle features van jullie baby's lees kan ik me niet indenken dat de mijne dat ook allemaal zal kunnen op een dag.
pi_155386877
Oh man, als I niet vrij snel eens beter gaat slapen ben ik bang dat JM een klus kwijt is. :').
pi_155387059
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:30 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh man, als I niet vrij snel eens beter gaat slapen ben ik bang dat JM een klus kwijt is. :').
:* Weinig slaap is echt funest voor jezelf. Hopelijk leert hij snel!
pi_155387222
Ik had een goede dag vandaag! Veel was gedaan, visite gehad, boodschappen gedaan, gezond gekookt, was opgeruimd en net nog een stukje gewandeld met M. Heerlijk weer nu en het is zo O+ rond ons huis :)

pi_155387269
DaD :*

*O* voor melkmachines en -O- voor spruw.

Gefeliciteerd Sicilia! *O*

Ik zag nog mooie Vic en L. van JM. O+

Hier *O* ivm poep *O* na 15 dagen (!) geen poep. Dus joepiedepoepie! *O*
pi_155387364
En nog een luier vol! *O* Wat een opluchting *O*
pi_155387377
Oei dad, heftig :*

Stuwing is niet fijn idd, ben blij dat ik dat alleen in kraamweek echt zo erg had.

Eten gaat gestaag steeds een beetje beter. Brood, fruit met bakken tegelijk :P en vlees en groente proeven. Wel is hij eerst afhoudend, ruiken en proeven, en dan pas echt mondje open haha _O-
Gister rauwe wortel klein hapje genomen en vandaag had ik aardappel met witlof en wat gehakt geprakt met wat boter. Paar hapjes genomen, daarna niet meer. Toen maar fruit en yoghurt gegeven. Honger had hij wel maar niet in groente. Ach, jullie baby's proefden groente met 4 of 6 maanden. R met 10 maanden dus dan zal het met 14 maanden wel eens goed komen... O-)
pi_155387661
Ow DaD, dat is zuur, zoveel gedoe tussen jullie over het slapen :{
:*
pi_155387831
-O- DaD
Wat rot dat het slapen zo slecht gaat

Wauw IMA!

Mevrcactus
:Y) lekkerrrr!

Hilmo
Geef je groente rapley? Of ook geprakt? Of een soortvan puree (aardappel,melk,beetje roomboter?) bijv

:o vast een hele oplichting na zoveel dagen Selvaria

[ Bericht 0% gewijzigd door Zoë23 op 20-08-2015 20:17:35 ]
pi_155388135
Ja rapley maar afhankelijk van wat het is, prak ik soms. Met boter idd. Ik had nog wat bv in koelkast overwogen maar die uiteindelijk niet gebruikt. Volgende keer maar. Maar R wil zelf doen :') en lepel wordt gelanceerd. Vork is wel grote hit. Ja enorme opluchting dat hij het langzaam door krijgt *O*
pi_155388266
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 19:56 schreef JufMariska het volgende:
Ow DaD, dat is zuur, zoveel gedoe tussen jullie over het slapen :{
Mjah, nog niet eens over het slapen zelf. Maar onze lontjes zijn door het slaapgebrek gewoon echt heel kort. We waren het Stel Zonder Ruzie. Nu zijn we het Stel Dat Snauwt. :{ .

Heb ook al (uit oprechte bezorgdheid) de buurvrouwen van beide kanten bij me gehad om te vragen of er iets was met I, omdat ze hem 's avonds en 's nachts zo veel hoorden huilen.

Maar goed, hij lijkt de strijd voor nu opgegeven te hebben!

Selvaria, dat zal zeker een opluchting geweest zijn!

Zoë, al nieuws op het gastouderfront?
pi_155388490
Jeetje, wat rot DaD. Slaapgebrek gaat je niet in de koude kleren zitten. Ik hoop dat het snel beter gaat.

IMA, klinkt als een lekker dagje!

Wow, Selvaria, das lang zonder poep! :o
pi_155388557
DaD, heel herkenbaar en het is driewerf klote. -O- :*.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155388662
Hilmo
:D Ja hier slaan ze soms de lepel ook weg. Heb een hele trukendoos met afleidingsmanoeuvres..2 baby's tegelijk eten geven is een uitdaging haha.
Ik geef ze eerst geprakte groente/aardappel en daarna krijgen ze rapley. Gegrilde courgette is favo.

DaD :*
Herkenbaar.. Hadden we ook toen S.ara steeds slechter ging slapen en meer ging huilen. Toen ze 9mnd was zaten we echt met de handen in ons haar. Gesprek met de ka bood uitkomst..Iemand die goed meedenkt en die advies geeft..Dat was wel fijn. Misschien ookwel omdat de ha ons niet serieus nam.

Maargoed. Je wordt er niet gezelliger van -O-
Heb je een idee? Waarom het zo gaat? Heeft hij ergens last van of verlatingsangst?

Morgenmiddag komt er iemand op gesprek *O* En een gastouder die ik ken (maar zelf een baby heeft en dus niet voor vast kan oppassen) heeft aangeboden te helpen als we zo snel niemand kunnen vinden. Dan hebben we wat meer tijd en minder stress. Voor een maand kan ze haar baby wel bij haar ouders brengen.
pi_155388666
DaD :* dat is ook echt heel zwaar ;(

Ima is dat bij jouw huis?? O+ wauw.

W heeft zijn complete avondeten eruit gespuugd, in 1 keer, echt als in een tekenfilm ofzo :o. Gelukkig wou hij nog wel een flesje. Nu ligt ie te tukken.. hij blijft maar een beetje sneude deze dagen -O-
pi_155388900
Idd DaD, slaapgebrek is killing... Wordt niet voor niks als martelmethode gebruikt ;(
Hoe gaat het drinken uit fles nu? Ik kan me voorstellen dat je er nu he-le-maal geen puf voor hebt, maar verandering van omgeving of aanpak kan misschien wat verschil maken, ergens uit logeren of zelf 1 of 2 nachten met 'm ergens anders (ouders..? Zoiets) gaan slapen misschien..? En verder: als we verder iets kunnen doen, dan weet je ons te vinden he :*
pi_155389176
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:23 schreef Crumpette het volgende:
DaD :* dat is ook echt heel zwaar ;(

Ima is dat bij jouw huis?? O+ wauw.

W heeft zijn complete avondeten eruit gespuugd, in 1 keer, echt als in een tekenfilm ofzo :o. Gelukkig wou hij nog wel een flesje. Nu ligt ie te tukken.. hij blijft maar een beetje sneude deze dagen -O-
Aaw, ook al een sneue baby..

Ja, is ons uitzicht aan de voorkant :) (of nouja, dit was 100 meter opzij, maar voor t huis is het net zo)
pi_155389212
jaloersmakend IMA!

en Sicilia heeft een huis! *O* wat fijn!
pi_155389394
Ja IMA, wat een schitterend uitzicht en wat een mooie plek om te wonen!

JM, ik heb laatst twee nachten met I bij de in laws gelogeerd. Hij heeft de eerste nacht alleen maar gehuild. :+. Maar this too shall pass, toch?
pi_155389492
Ik heb niet elke dag meegelezen DaD dus misschien mis ik wat info..is dit al lang zo?
Waar heeft hij last van? Of zijn jullie daar nog niet achter gekomen? -O-
pi_155389651
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ja IMA, wat een schitterend uitzicht en wat een mooie plek om te wonen!

JM, ik heb laatst twee nachten met I bij de in laws gelogeerd. Hij heeft de eerste nacht alleen maar gehuild. :+. Maar this too shall pass, toch?
Ah dat deed W ook met mij bij mijn moeder maandag -O- we waren aan het "proefslapen" omdat hij daar over 2 weken moet logeren... niks dan huils. twee uur geslapen, bij mij in bed -O- . ik hou nu mn hart al vast voor de logeerpartij. (hoewel het dan misschien niet mijn probleem is :') )

Ging het de tweede nacht beter bij jullie?
pi_155389687
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:43 schreef Zoë23 het volgende:
Ik heb niet elke dag meegelezen DaD dus misschien mis ik wat info..is dit al lang zo?
Waar heeft hij last van? Of zijn jullie daar nog niet achter gekomen? -O-
Geen idee of hij ergens last van heeft. Dat idee heb ik niet per se, want overdag gaat het soms wel gewoon goed (en bij de gastouder slaapt hij ook prima). Hij is gewoon een slechte slaper (net als ikzelf, dus eigenlijk zou ik niet eens verbaasd moeten zijn). Het is alleen met periodes nog wat slechter dan normaal. :Y) .
pi_155389838
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:49 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Geen idee of hij ergens last van heeft. Dat idee heb ik niet per se, want overdag gaat het soms wel gewoon goed (en bij de gastouder slaapt hij ook prima). Hij is gewoon een slechte slaper (net als ikzelf, dus eigenlijk zou ik niet eens verbaasd moeten zijn). Het is alleen met periodes nog wat slechter dan normaal. :Y) .
-O- vervelend
S.ara is ook geen geweldige slaper maar 'vrolijk'wakker zijn of huilend..vond ik wel een groot verschil.
Na het 1e jaar heb ik vaak snachts beneden gezeten met dr maar dan was het gewoon oké. Minder vermoeiend. Dat huilen is echt uitputtend

Hoop dat het een fase is en snel over gaat

pi_155390063
Dank je, Zoë. :*.
Crump, de tweede nacht ging wel wat beter, wel bij ons in bed weer. Misschien viel het bij jullie samen met zijn niet lekker in zijn vel zitten en gaat het de volgende keer gewoon goed?
pi_155390160
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:58 schreef DevilsAndDust het volgende:
Dank je, Zoë. :*.
Crump, de tweede nacht ging wel wat beter, wel bij ons in bed weer. Misschien viel het bij jullie samen met zijn niet lekker in zijn vel zitten en gaat het de volgende keer gewoon goed?
ik hoop het maar voor mijn kleine man. de gedachte dat ik hem daar een nacht achterlaat en hij doet niks dan huilen... ;( .
pi_155390361
Ah dat is ook zo DaD, wat naar dat het daar ook niet goed ging :{
En Crump, dat is idd een rotgevoel, kan ik me voorstellen -O-

Hoop dat W het goed doet als hij zich weer wat beter voelt en dat I de slaapsmaak snel te pakken krijgt.. Dikke :* voor jullie!
  donderdag 20 augustus 2015 @ 21:15:19 #268
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155390641
Wat enorm vervelend DaD. En Herkenbaar. En niet echt bemoedigend voor me. :')
Ik irriteer me enorm aan mijn man die L na 4 uur thuis zijn al zat is en z'n handen eraf trekt. Euhm ik zit hier de hele dag en nacht mee. Ben nu ook maar weer buiten aan het lopen met L in de draagdoek om hem rustig te krijgen.
De Ranitidine lijkt nog niets te doen. Elke keer is het nog steeds 5-10 min na de voeding krijsen.
pi_155390699
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:15 schreef Mariposas het volgende:
Ik irriteer me enorm aan mijn man die L na 4 uur thuis zijn al zat is en z'n handen eraf trekt. Euhm ik zit hier de hele dag en nacht mee. Ben nu ook maar weer buiten aan het lopen met L in de draagdoek om hem rustig te krijgen.
De Ranitidine lijkt nog niets te doen. Elke keer is het nog steeds 5-10 min na de voeding krijsen.
Hoelang krijgt L de Ranitidine nu al?
En waarop is het aantal ML gebaseerd?

Wat rot dat L nog zoveel last heeft :*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 20 augustus 2015 @ 21:25:39 #270
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155390914
sterkte DaD en Mariposas! Als ik jullie verhalen lees word ik soms plaatsvervangend verdrietig -O-

Zoë : fijn dat je iig voor even uit de brand bent en wat meer rust hebt om een geschikte goah te vinden :*

ik O+ de oxy-neusspray. Het is nog steeds niet overweldigend, maar ik kolf tegenwoordig 's avonds tussen twee voedingen in zo'n 60 cc. heb nu drie flesjes in de vriezer staan en één in de koelkast. Het plan is om morgenochtend een flesje pap te geven en dan tegelijk af te kolven. Eens kijken of ik er dan wat meer uithaal ..

donderdag 20 augustus 2015 @ 21:32:05 #271
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155391137
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:16 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Hoelang krijgt L de Ranitidine nu al?
En waarop is het aantal ML gebaseerd?

Wat rot dat L nog zoveel last heeft :*
Sinds eergisteren. Ik geef 2 x per dag 1 ml, hij is circa 4,5 kg.
Weet ook niet of het verborgen reflux is... Het is even lullig gezegd een probeersel. We hebben geen idee waarom hij zo veel huilt. Volgende week mogen we weer naar de kinderarts, maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van. Hij is namelijk verder gezond, dus daarmee zijn alle aandoeningen (voor hun) uitgesloten. En ja, daar huilde hij ook op een gegeven moment minder. Maar hier thuis is het weer de hele dag gehuil. Tenzij ik hem in de draagdoek heb, maar dat kan niet 24 uur per dag, ik ben geen kangoeroe... -O-
pi_155391321
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:32 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Sinds eergisteren. Ik geef 2 x per dag 1 ml, hij is circa 4,5 kg.
Weet ook niet of het verborgen reflux is... Het is even lullig gezegd een probeersel. We hebben geen idee waarom hij zo veel huilt. Volgende week mogen we weer naar de kinderarts, maar ik verwacht er eerlijk gezegd weinig van. Hij is namelijk verder gezond, dus daarmee zijn alle aandoeningen (voor hun) uitgesloten. En ja, daar huilde hij ook op een gegeven moment minder. Maar hier thuis is het weer de hele dag gehuil. Tenzij ik hem in de draagdoek heb, maar dat kan niet 24 uur per dag, ik ben geen kangoeroe... -O-
:* Aww wat zwaar zo.

S.ophie kreeg toen ze 2wk was ranitidine en dat ging snel beter. Na 2dgn werd ze rustiger.
S.ara kreeg veel later ranitidine (toen was ze al bijna 1jr) en haar slokdarm was toen al beschadigd.. Dat duurde 2-3mnd voor ze minder last kreeg.

Hoop dat het na een paar dagen wat meer resultaat geeft :* uitproberen is echt niet erg. E heeft het ook een tijdje gekregen omdat ze veel overgaf. Zijn we na een maand mee gestopt.
pi_155392432
Pff Mariposas hoe houd je het vol! Hopelijk helpt de ranitidine alsnog binnenkort of vinden ze iets anders.
pi_155393890
Pff, dad, sterkte ;( :*
pi_155394298
Dad ook ja :*

Ik heb mijn knorrie maar weer eens warm aangekleed voor de nacht. Ze kwam ineens steeds om 4:30 's ochtends en sliep onrustog. Dat is natuurlijk prima, maar helemaal niet haar normale ritme (21-7).
Eens kijken of het niet van de kou is.
pi_155394656
Sicilia, gefeliciteerd met je huis!!! *O*

DaD en Mariposas, helaas weet ik hoe het is om een huilend/krijsend kind te hebben en het is loodzwaar. Het is bizar wat je voor superkracht hebt als moeder om toch nog voor je kind te kunnen zorgen en te overleven. :* voor jullie allebei.
Hier duurde het een week voordat medicatie werkte overigens.

Ingee, Sjaak heeft R. gister de geheimen van kort slapen verteld. Sjaak wordt namelijk al weken ergens tussen 4.20u en 6.00u wakker. We zijn nu met voeding voor hongerige baby's begonnen bij de droomvoeding, hoop dat dit wat helpt.
pi_155394780
Oh en LuDann, fijn dat het projectielbraken minder is!! Ik duim dat het zo blijft.

Ik las ook nog een Hilmo die kleine stapjes maakt in de wereld van de groenten. In Amerika zijn er kinderen die groot worden op alleen kipnuggets van de MacD... Ik ben blij dat fruit wel goed gaat! De rest komt vanzelf.
pi_155395187
MC wil je aub niet meer mijn kind stuk maken. :(

Mijn hongerige baby heeft penne gerapleyed aka gelikt :') Met langwerpige stukken aubergine en courgette vanzelfsprekend. :)
Tomatensaus overal, maar de muren zijn nog wit! *O*
Dus nu mag ze mee uit eten. ;)
pi_155395923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 21:15 schreef Mariposas het volgende:
Och lieve Mariposas :*

Ik heb al een aantal keer iets getikt en het uiteindelijk weer weggehaald maar ik doe het toch maar. Ik hoop dat je het niet opvat als het zoveelste ongevraagde advies, ik wil je vooral een hart onder de riem steken. E. huilde de eerste twee jaar vreselijk veel, 10 tot 14 uur per dag haalde ze rustig.
De boel verbeterde iets toen we zantac (ranitidine) zijn gaan gebruiken na een bezoekje kinderarts, ze had typische refluxklachten. Tegelijk zijn we gestart (we... ik :') ) met een hypo-allergeen dieet, ook dat hielp ietsjes. Ze huilde toen een uur of 8 op een gewone dag en een uur of 10-12 op hele slechte dagen. Probleem was wel dat ze voornamelijk 's nachts huilde en erg veel wakker was. Toen we haar op haar buik lieten slapen sliep ze s nachts ook een uur aan 1 stuk ipv steeds 10 minuten en dan weer krijsen. Het gehuil ging me echt door merg en been en het was op een bepaald moment zodanig dat ik haar zelfs nog hoorde als ik in de albert heijn stond en ze helemaal niet bij me was. Het is loodzwaar en sloopt je echt :* In de spoiler tik ik wat dingetjes die ik deed en die voor mij hielpen, wellicht heb je er iets aan, misschien ook niet, who knows. Hoe dan ook, veel sterkte, het gaat écht over en het wordt écht beter :*

SPOILER
:)
pi_155399746
Mariposas, het blijft nog even heftig dus :{ Veel sterkte!!

Hier ondanks onrustig draaien tijdens het hoofdconcert van de eerste festivalavond doorslaaps :o Geen late fles en geen nachtvoeding, nu net wakker (doordat wij ook in actie zijn, allebei vroeg werken) O+
pi_155399811
Heel veel sterkte voor DaD en Mariposas, wat moet dat slopend zijn! :*

Fijn van de doorslaaps JM *O*

Bedankt voor de felicitaties allemaal :) kan niet wachten tot we er in kunnen! Krijgen 3 dagen voor K. 1 wordt de sleutel, op O+ zijn verjaardag. Hopelijk vlak voor kerst over!
pi_155400193
Mariposas, bij jou valt het gehuil hier in het niet. Ik hoop zo ontzettend dat het snel beter wordt bij jullie. :*.
pi_155400790
Is het normaal dat een baby van 2 weken de hele avond wil drinken?
De afgelopen dagen gaat het ongeveer zo: van 19 tot 21 uur continu voeden, dan proberen we haar in bed te leggen, maar dat is huilen. Alle manieren om te troosten (rondlopen en wiegen, op mijn buik liggen, op mijn pink zuigen enzo) werken niet, het enige waarmee ze stopt met huilen is aan de borst leggen. Dan lijkt ze in slaap te vallen, maar als we haar in bed leggen is het weer huilen en begint het weer opnieuw. Tot nu toe valt ze gelukkig rond 1 uur 's nachts wel echt in slaap.
Maar doen we iets fout? Ik vind het prima om zo vaak de borst te geven, maar krijgt ze zo niet teveel melk binnen? En kunnen we haar laten wennen aan andere manieren van troosten? En liefst wat eerder op de avond :') ?
(ik verwacht waarschijnlijk teveel, lol :') )
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:19:16 #284
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155400813
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:16 schreef SaskiaR het volgende:
Is het normaal dat een baby van 2 weken de hele avond wil drinken?
De afgelopen dagen gaat het ongeveer zo: van 19 tot 21 uur continu voeden, dan proberen we haar in bed te leggen, maar dat is huilen. Alle manieren om te troosten (rondlopen en wiegen, op mijn buik liggen, op mijn pink zuigen enzo) werken niet, het enige waarmee ze stopt met huilen is aan de borst leggen. Dan lijkt ze in slaap te vallen, maar als we haar in bed leggen is het weer huilen en begint het weer opnieuw. Tot nu toe valt ze gelukkig rond 1 uur 's nachts wel echt in slaap.
Maar doen we iets fout? Ik vind het prima om zo vaak de borst te geven, maar krijgt ze zo niet teveel melk binnen? En kunnen we haar laten wennen aan andere manieren van troosten? En liefst wat eerder op de avond :') ?
(ik verwacht waarschijnlijk teveel, lol :') )
ja, is normaal. clusteren en regelen (productie opvoeren). Een baby die live gevoed wordt aan de borst kan nooit teveel krijgen!

vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:26:59 #285
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_155400920
-O- Mariposas, ik hoop dat de Ranitidine snel aanslaat!
JM, wat fijn dat L door het festivalgeluid heen heeft geslapen!
De kleine van ingee en van MC al druk aan het eten. Ook M van DJMO. Wat gaat dat allemaal snel.
Sicilia *O* een nieuw huis.

Hier afgelopen woensdag met N op controle geweest bij de cardioloog. Er is nog een kleine vernauwing te zien en een kleine lek. Op de middellange termijn hoeven we ons hier geen zorgen over te maken. Alleen is die middellange termijn 5 jaar. Dat vind ik kort! Maar het kan ook zijn dat het daarna goed blijft gaan. Over een half jaar weer op controle.
Ook van de week de KA gebeld voor N. Die heeft zoveel last/pijn van de reflux. Ze had al Ranitidine voorgeschreven gekregen en de eerste paar dagen leek het of het werkte, maar ze ging weer steeds meer huilen van de pijn. Zo zielig. Echt ontroostbaar was ze dan. Als ze tanden had, had ze haar speen in tweeën gebeten, De dosis is nu verhoogd van 2x 0,8 ml naar 2x 1,3 ml. Hopelijk helpt het!
N is van de week ook weer gewogen en gemeten. Ze zijn hun achterstand aan het inhalen!
SPOILER
pi_155400934
Mari, het is geen oplossing, maar we kunnen binnenkort weer een stuk gaan wandelen?

Hier ging dat precies hetzelfde Inge. Vanaf 7 uur wakker. Naar bed brengen lukte in het begin pas rond een uur of 1, nu met 6,5 week lukt het me om haar om 11 uur in bed te krijgen. :P Pink is inmiddels ook goed en zelfs de speen werkt zo nu en dan.

Mijn meisje lijkt verkouden. Ze piept af en toe bij het ademen, ze snurkt en heeft snotjes. En ze slaapt als een blok. Ik vind het maar niks, nu maak ik me druk dat ze te rustig is. :') Zolang ze geen koorts heeft laat ik het maar begaan.
pi_155401255
Saskia, N. heeft ook ontzettend veel geclusterd 's avonds, gewoon aan toegeven. Eerst kregen we haar niet voor 11 uur op bed, toen ging ze een hele tijd om 10 uur met ons mee en gisteren (14,5 week is ze nu) lag ze om kwart voor 9 zonder ons op bed! *O* Ze kwam om 4.30 pas weer voor een voeding. O+

Komt goed, vroeger of later. :*

Mariposas :* Geef dr medicatie even, hopelijk slaat het aan.

Shop, kan me voorstellen dat je 5 jaar kort vindt! Hopelijk blijft het gewoon goed en kan je zorgeloos genieten van je mooie meisjes. O+

O+ kolfbijlezen O+
pi_155401328
Shop, je maffiastel! O+
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 09:58:12 #289
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155401346
Sici gefeliciteerd *O*
E gaat zelf staan jeeeehh *O*
Selv hoeraa voor de poep!! *O* (en 15 dagen!! :o )
Hoera voor de goede eters bij Cactus en Hilmo en de likker van Ingee *O*
IMA dat ziet er heerlijk uit bij jou O+
Doorslaaps met achtergrond muziek voor L *O*

Shop dat zijn mooi stijgende lijnen!! *O*
Was dit ook het beoogde effect van de operatie of hadden ze het beter verwacht?
Wat een plaatje je meisjes O+
:* voor de reflux

LuDann wat rot van de spruw :(
DAD en Mari :*

Saskia, inderdaad lekker clusteren. Wat DJ zegt :)
pi_155401371
Klinkt als clusteren inderdaad, Saskia! K deed dat de eerste weken ook.

Keteltje heeft zijn eerste prikjes overleefd! Was er vooraf behoorlijk nerveus over, maar ging gelukkig goed. Alleen de prikjes zelf waren Heeeeel Hard Huilen, erg sneu. Maar daarna meteen in de voorgeknoopte draagdoek gehesen, en voor ik bij de assistente stond voor de volgende afspraak was hij al in slaap gevallen. O+

Verder is het nog steeds een groeibeertje :D
SPOILER
pi_155401436
Thanks all, dat dacht ik al :)
Dan maar wat minder slaap (nu toch zo'n 5 tot 7 uur per 24 uur, dat is best vol te houden...)
Ze groeit goed in elk geval, nu 3500 gram, dus 300 erbij in een week!
pi_155401449
Wij gaan straks naar de kinderboerderij. O+
Kijken of er nog konijnen zijn om te knijpen. :'(
pi_155401487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:03 schreef SaskiaR het volgende:
Thanks all, dat dacht ik al :)
Dan maar wat minder slaap (nu toch zo'n 5 tot 7 uur per 24 uur, dat is best vol te houden...)
Ze groeit goed in elk geval, nu 3500 gram, dus 300 erbij in een week!
Clusteren is met een paar daagjes ook wel weer even klaar (toch?) :)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:08:16 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155401541
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:05 schreef ingee het volgende:

[..]

Clusteren is met een paar daagjes ook wel weer even klaar (toch?) :)
clusteren kan weken aanhouden itt tol regelen. sowwy :P

pi_155401635
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 17:05 schreef LuDann het volgende:
Een tand voor A! Fijn dat het weer wat beter gaat.

Fuente, super dat B mag stoppen met de antibiotica! Hoe gaat het met de krampjes? Ik heb trouwens van mijn lk het advies gekregen on de probiotica ipv in 1 gift die 2 schepjes te doen, het over de dag te verspreiden. Dus bij elke voeding een beetje en dan wel totaal over de dag die 2 schepjes. Het schijnt wat beter te verwerken te zijn op die manier.

Klinkt als een goede tip, wij deden de abc dophilus ook altijd met een mespuntje in elke fles. Ga ik denk ik hier ook zo doen dan! Thnx :*
De krampjes waren er gisteren wel hoor, of in ieder geval onrust met tussendoor krampen. Gehuild van 16 tot 22 met tussenpozen waarin ze uitgeput bij ons in slaap viel. Echt zielig. Maar er gaan ook dagen voorbij nu zonder noemenswaardige krampen dus dat scheelt. En de nachten gaan best goed dus ook dat is fijn. Hoe gaat het bij jullie met de krampen?
Spruw kwam hier ook met de antibiotica. We zagen het in haar mondje. Maar onze huisarts zei dat het 't spijsverteringsstelsel door kan gaan en dan zie je het o.a. aan luieruitslag. De nystatine gaf hier na een dag al verbetering, inmiddels zie je er niks meer van en geven we alleen nog om te voorkomen dat het direct terugkomt. Je moet dan wel even goed alles uitkoken zoals speentjes, flesjes kolfspullen etc. Ik kook nu na elke voeding de fles uit voor een paar dagen.

DaD wat rot die nachten zo :*

Mariposas wat zwaar zo, en wat naar dat de medicatie geen verlichting geeft. Hopelijk heeft de kinderarts nog een idee, dit lijkt me geen doen :*

Shop wat een mooie meisjes O+

Luna wat een groeibeer inderdaad :o O+

Hier gisteren veel huilen dus. Ze zat echt niet helemaal lekker in d'r vel. Vanmorgen ook niet, want de eerste fles kwam er na de nystatine met een grote boog weer uit, ze vindt het spul zo vies dat ze van een klein beetje in haar mond gaat kokhalzen. Te zielig.
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:15:55 #296
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155401680
Mooie stats Luna! En lekker slapen in de doek O+
Knijntjes aaien knijpen.. veel plezier! O+
In ons durp zit niet eens een echte kinderboerderij :{ Alleen van die herte-kampjes.. kijke... kijke.. niet knuffelen..
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:27:34 #297
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155401869
Ach wat sneu van het het overgeven Fuen :{
Maar het spul is voor een goed doel :*
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:41:34 #298
360012 Shopaholic1984
pi_155402137
Radyhyn, de cardioloog vond het een mooi resultaat. En als hij tevreden is, zijn wij dat ook! Over een half jaar moeten we weer op controle om alles te controleren of het zo goed blijft. Vooral omdat ze het eerste jaar zo hard groeien. Daarna mogen we geloof ik 1x per jaar op controle komen.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 10:49:47 #299
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_155402290
Ah dat is dus goed nieuws :Y
(Al had het natuurlijk het mooiste geweest als het helemaal weg was. het blijft een naar iets :*)
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:13:43 #300
360012 Shopaholic1984
pi_155406440
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 10:49 schreef Radyhyn het volgende:
Ah dat is dus goed nieuws :Y
(Al had het natuurlijk het mooiste geweest als het helemaal weg was. het blijft een naar iets :*)
Goed nieuws inderdaad. Het was inderdaad het mooiste als alles helemaal goed zou zijn, maar het is nu al heel veel beter.

Nu hopen dat die ranitidine aan gaat slaan, want mijn kleine poppetje is al heel de dag aan het huilen/krijsen. Zo zielig. Zelfs de draagdoek is niet goed. Ze heeft echt pijn. Ik heb ook even mee zitten huilen vanmorgen. Ze had gelukkig even een goed momentje. En toen heb ik zo'n lieve foto kunnen maken.

Daarna heb ik ze op bed gelegd en daar liggen ze nu al 2 uur. Hopelijk slapen ze een beetje bij, want vannacht was ook niet veel soeps. En ik hoop dat N straks minder pijn heeft
pi_155406622
Dicht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')