/ontlurktquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:09 schreef Razztwizzle het volgende:
A is tussen de kotsbuien door blij. Score vandaag: 2 flessen en een rietjesbeker thee erin, 1 fles eruit. Diarree wordt wel minder. ORS wil ze niet, mond stijf dicht en theelepeltje wordt weggeslagen. Ze heeft duidelijk een mening
.
Man en schoonmams zijn nu de resten van een synchroonkotsbui van A en mij aan het opruimen, de arme lieverds. Ik hoop dat dit snel over is.
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
On a brighter note (hoop dat dit werkt zo):
https://instagram.com/p/6iM3l2HEi8/
Is Beatrix bij jullie geweest? "Even wuiven misschien"quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
ooohhhhquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
Mnohquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
ja! Maar hij heeft het wel meerdere keren gedragen en het stond erg leuk!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:22 schreef kwakz0r het volgende:
Keteltjewat staat dat pakje hem lief! Drakenpakje is hij al uitgegroeid zeker dan?
Melba heeft ook een korte periode gehad dat hij dat deedquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met projectielbraken (bij de baby, niet bij jezelf) ? Wolk heeft gisternacht en net opnieuw alles eruit gegooid. Gister tijdens de fles, nu tijdens borstvoeding. Echt alles helemaal onder, beiden moeten douchen, in die categorie.
Nu lees ik allerlei enge dingen over pylorusstenose, maar het zou toch ook gewoon een kwestie van te gulzig drinken kunnen zijn?
Het gaat snel he? Melba racete ook door 56 en 62 heen, en ook 68 ging nog redelijk snel. Nu al een poos 74, maar nu echt toe aan 80. Alles n korte pootjes die nog best in 74 kunnenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 21:50 schreef lunapuella het volgende:
[..]
ja! Maar hij heeft het wel meerdere keren gedragen en het stond erg leuk!Dit pakje wordt ook al aan de krappe kant.
Zwaaiienquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef JufMariska het volgende:
Sjaak heeft heel veel gespuugd, maar gelukkig maar een paar keer geprojectielspiigd/projectielgespuugd/projectielgespogen. Is het ook echt met een boog?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:55 schreef LuDann het volgende:
Heeft hier iemand ervaring met projectielbraken (bij de baby, niet bij jezelf) ? Wolk heeft gisternacht en net opnieuw alles eruit gegooid. Gister tijdens de fles, nu tijdens borstvoeding. Echt alles helemaal onder, beiden moeten douchen, in die categorie.
Nu lees ik allerlei enge dingen over pylorusstenose, maar het zou toch ook gewoon een kwestie van te gulzig drinken kunnen zijn?
Ja, echt met een boog inderdaad, en dan ook al deels verteerde melk. Verbazingwekkend dat er zoveel uit zo'n klein mensje kan komen. Daarna kijkt ze overigens erg tevreden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
[..]
Sjaak heeft heel veel gespuugd, maar gelukkig maar een paar keer geprojectielspiigd/projectielgespuugd/projectielgespogen. Is het ook echt met een boog?
Oeh, wat leuk! Jompel voor de rollie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:35 schreef Gevalletje het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk nog even (na net al de 1e nachtfles te hebben gegeven) omdat ik nog wat was vergeten te melden net: vanavond had ik naast me op de bank een rollieafgelopen dagen al veel verwoede pogingen, maar hij bleef steeds op z'n schouders hangen, maar dr net lukte het em
Q en Michael ontlopen elkaar ook vrijwel geen dag he?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:35 schreef Gevalletje het volgende:
Maar ik kwam eigenlijk nog even (na net al de 1e nachtfles te hebben gegeven) omdat ik nog wat was vergeten te melden net: vanavond had ik naast me op de bank een rollieafgelopen dagen al veel verwoede pogingen, maar hij bleef steeds op z'n schouders hangen, maar dr net lukte het em
Yes! Goed zo Q!!quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 22:35 schreef Gevalletje het volgende:
Zit je niet bij een gastouderbureau dat voor jou kan zoeken?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 07:02 schreef Zoë23 het volgende:
Knappe baby DJMO en Gevalletje
JMwat is hij toch leuk
LuDannWat goed!
Hier veel stress en drukte om een nieuwe GO te vinden. Best lastig om iemand te vinden die thuis oppast. Man gaat volgende week een week weg voor werk. Die week erna ook..
En ik kan het met familie niet regelen want iedereen werkt (oma's en opa's werken ook allemaal)
Nouja we zullen zien.
Onze N. heeft de eerste 5 weken meer bij ons in bed geslapen dan in haar eigen bedje. Eerst wilde ze helemaal niet op haar rug slapen (verholpen door osteopaat) en sliep ze op haar zij tegen mij aan (aan de borst in slaap vallen dicht tegen mij aan zodat ze niet op haar buik kon rollen, mijn kussen aan de kant, mijn knieën optrekken zodat ze niet naar onder kon schuiven), dat was eerst best eng maar echt de enige manier waarop ze sliep. Later (door de reflux) sliep ze een tijdje op haar buik op mijn buik. Toen alles weer goed ging hebben we haar eerst een tijdje op het aankleedkussen tussen ons in gelegd (bovenin ons bed zodat onze dekens met geen mogelijkheid over haar heen konden komen) en haar daarna verplaatst naar de co-sleeper. Het was wat uitzoeken, maar ze slaapt nu elke nacht in de co-sleeper.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
Wat denken jullie van baby bij je in bed laten slapen? N. wilde gisteren niet in haar bed, maar alleen op mij of naast mij slapen (normaal valt ze aan de borst in slaap of als je haar wiegt, en dan kan je haar naar haar bed verplaatsen, maar nu was dat meteen huilen). Maar mijn man vindt het een erg eng idee - toen ze een keer bij ons lag, had ie al een arm op haar gezicht gelegd in zijn slaap. Hoe kan je het veilig maken om haar dicht bij ons te laten slapen?
aan jouw kant leggen. Jij bent alerter. En uit bed rollen doet ze niet zo vlug nog, ze zal instinctief naar jou kruipen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
Wat denken jullie van baby bij je in bed laten slapen? N. wilde gisteren niet in haar bed, maar alleen op mij of naast mij slapen (normaal valt ze aan de borst in slaap of als je haar wiegt, en dan kan je haar naar haar bed verplaatsen, maar nu was dat meteen huilen). Maar mijn man vindt het een erg eng idee - toen ze een keer bij ons lag, had ie al een arm op haar gezicht gelegd in zijn slaap. Hoe kan je het veilig maken om haar dicht bij ons te laten slapen?
Of een voedingskussen tussen man en baby leggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
aan jouw kant leggen. Jij bent alerter. En uit bed rollen doet ze niet zo vlug nog, ze zal instinctief naar jou kruipen.
Op de website van La leche league staat een heel artikel over veilig samen in bed slapen, maar ik zit mobiel en kan de link niet copy pasten. Je kunt even zoeken op 'veilig samen slapen'. Daar staan de do's en don'ts.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 08:53 schreef SaskiaR het volgende:
ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zienquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:23 schreef Crumpette het volgende:
Wat? Ben je nog geen cakemash aan het plannen en traktaties met foto van maud erop aan het knutselen???
WIJ vakantiemail centerparcs aanbieding?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:21 schreef Stormqueen het volgende:
Oh en HOEZO krijg ik gewoon elke dag wel spammail dat mijn baby bijna 1 jaar wordt?
Toevallig duurt dat nog heel lang
En daar ben ik ook helemaal niet mee bezig nog
Zeg zit mijn ideeën eens niet te jattenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zien
jup! Lekker gratis olvarit schransen in het zwemparadijs met de hele familiequote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:37 schreef Skittles het volgende:
[..]
WIJ vakantiemail centerparcs aanbieding?
Gelukkig staat de kotsemmer al naast me.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup! Lekker gratis olvarit schransen in het zwemparadijs met de hele familie
Zijn ook helemaal geen goede deals. Er stond in mijn mail een weekend in hetzelfde park als waar wij over een paar weken heen gaan. Voor 10 euro meer heb ik daar een week geboektquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:39 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
jup! Lekker gratis olvarit schransen in het zwemparadijs met de hele familie
Ohja dat is ook wel het minste wat je kunt doen. En wat gaat er in de goodiebag voor haar themafeest?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik ga Mauwt dr hooft 30 keer 3D laten printen in caramel om uit te delen! Kost wel 500 EUR maar dat heb ik er graag voor over om indruk te maken op de andere ouders mijn kindje blij te zien
Mja voor mij zit t gemak juist in de grote: niet meer mijn rug breken om een kind van 11 kilo (schat ik) en een mc van 3,5 kg doo het ietsbte krappe voorportier langs de stoel acherin te proppen, of nog erger, eruithalen. Niet meer zeulen met dat kleredingquote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:05 schreef Stormqueen het volgende:
ik wil helemaal niet naar een "grote" autostoelIk
de flexibiliteit van de cosi. Nu haalt mijn pa haar elke dinsdag op, dat kan dan dus niet meer bijvoorbeeld. Of ik moet 'm zo gek krijgen een autostoel in z'n driedeurs Hyundai te monteren
Zelfde park! Ga je ook voor de GRATIS olvarit?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:43 schreef Skittles het volgende:
[..]
Zijn ook helemaal geen goede deals. Er stond in mijn mail een weekend in hetzelfde park als waar wij over een paar weken heen gaan. Voor 10 euro meer heb ik daar een week geboekt
Gratis!!![]()
![]()
![]()
We blijven Nederlanders hč. Die gratis olvarit was mijn drijfveer, dat we kunnen gaan zwemmen en leuke dagjes fietsen enzo zijn maar bijzaak. Misschien blijven we ook gewoon in onze hut zitten, met onze olvarit en snuggie.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:46 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Zelfde park! Ga je ook voor de GRATIS olvarit?
Zouden ze een kaarsje op de olvarit zetten als je daar de babyverjaardag komt vieren?
Ik heb speciaal voor jou geedit.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Als iemand nog 1x het woord olvarit typt stop ik met dit topic![]()
Ik houd echt niks binnen en moest net van de geur van thee al kotsen. Reuzeleuk dit.
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 10:50 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik heb speciaal voor jou geedit.
*aai*
Ik vries vaak ongepureerde gekookte groente/aardappel/pasta/vis/vlees in in een portie, ontdooi dat en prak het een beetje. Die textuur misschien fijner ook voor K?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef Sicilia het volgende:
Mijn kind eet geen eten dat ik speciaal met liefde voor hem heb gekookt, gepureerd en ingevroren. Als ik het daarna ontdooi en verwarm dan is het geen pureetje meer en wil hij het echt niet eten...wat doe ik fout?! Overigens eet hij ook a la rapley hele stukken, maar dan krijgt hij toch wat weinig binnen en hij slaapt gewoon beter met een wat voller buikje..
mijn kind eet ook geen (zelfgemaakte) puree. Gewoon vertrouwen dat ie pakt wat ie wil en yoghurt of kwark om af te toppenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:06 schreef Sicilia het volgende:
Mijn kind eet geen eten dat ik speciaal met liefde voor hem heb gekookt, gepureerd en ingevroren. Als ik het daarna ontdooi en verwarm dan is het geen pureetje meer en wil hij het echt niet eten...wat doe ik fout?! Overigens eet hij ook a la rapley hele stukken, maar dan krijgt hij toch wat weinig binnen en hij slaapt gewoon beter met een wat voller buikje..
Ja het is dus de stuctuur van het eten dat hij niet fijn lijkt te vinden. Want als ik het kook, pureer en het hem dan geef dan zit hij heerlijk te smullen ervan. Ik ga wel even verder experimenterenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:08 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vries vaak ongepureerde gekookte groente/aardappel/pasta/vis/vlees in in een portie, ontdooi dat en prak het een beetje. Die textuur misschien fijner ook voor K?
Dat je überhaupt je bed uit gekomen bent!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:20 schreef kwakz0r het volgende:
Kint is door pa naar kdv gebracht, ik ben thuis zonder auto, moet straks de verhuizers binnenlaten om de dozen op te halen, en verder NIKS (ja duizent dingen die ik vind dat ik moet doen). Lig al sinds acht uur te lamballen op de bank.
Vroegah deed ik dit zes weken lang. Daar word je ook niet gelukkig van, maar zo dit halve ochtendje is wel even lekker stiekem
Technisch gezien: 4 weken, toch?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:10 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Mijn baby is een maand oud! Een maand! Dat is 1/12 deel van een jaar, dat is bijna 10%![]()
Beterschap Razz!
Fijn dat de voeding zoveel beter gaat LuDann!
En 'leren' waar ze moet slapen doen we ook niet hoor. Leg haar iedere dag wel een paar keer in de box. Soms ligt ze dan een kwartier om zich heen te kijken of kan ik haar slapend wegleggen en slaapt ze een tijdje. Maar als ze niet wil dan niet hoor.
Vannacht wilde ze nieslapenie. Dus toen ze van 8 tot 10.30 wilde slapen heb ik ook nog meegedaan. Nu lijkt ze weer in slaap te vallen, maar hoewel ik ook nog wel weer kan slapen moet ik er nu zelf toch maar uitzo eens voor het eerst proberen wat ik na de voeding nog uit mijn borst kan krijgen met de kolf.
Ja! dat scheelt weer een stukjequote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:43 schreef Mariposas het volgende:
[..]
Technisch gezien: 4 weken, toch?Zaterdag een maand oud.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |