Is het daar niet iets te vroeg voor? Zo lang is het geheugen van de kiezers nou ook weer niet.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 14:04 schreef Reya het volgende:
of gaan we al snel een nieuwe koers zien, eventueel met zicht op de verkiezingen van 2017?
twitter:Jorn twitterde op dinsdag 18-08-2015 om 18:29:42Harbers (VVD) stemt voor steunpakket omdat schijnwerpers anders op NL komen, zegt hij. "En juist Griekenland moet de paria blijven" reageer retweet
Eerlijk is eerlijk, vermakelijk is het welquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 18:41 schreef borisz het volgende:
Altijd lachen met de VVD.twitter:Jorn twitterde op dinsdag 18-08-2015 om 18:29:42Harbers (VVD) stemt voor steunpakket omdat schijnwerpers anders op NL komen, zegt hij. "En juist Griekenland moet de paria blijven" reageer retweet
![]()
!
Heel wat uren nodig gehad om deze smoes te verzinnen. Dat ze akkoord zouden gaan zag je al lang aankomen.
Te vaak. Die motie is totaal gedevalueerd sinds de PVV in de Kamer zit.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:41 schreef Janneke141 het volgende:
Hoe vaak heeft Wilders al een motie van wantrouwen ingediend tegen dit kabinet?
Ironisch genoeg was diezelfde houding bij premier Tzipras nog een reden tot zorgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:38 schreef Wespensteek het volgende:
Met Wilders en dit idiote VVD standpunt gaat het debat nu al niet meer over de inhoud. Wat is dat voor een vreemd debat als de premier verklaart dat het slecht beleid is, de VVD fractie het met de premier eens is maar toch voor het beleid gaat stemmen.
Er komt een moment dat de hele kamer tegen beleid is maar er wel voor stemt als dit zo doorgaat.
Dat had ik me ook al gerealiseerd. In Finland zal ook wel hetzelfde gebeuren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 20:53 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Ironisch genoeg was diezelfde houding bij premier Tzipras nog een reden tot zorgen.
Heb jij wat tegen bejaarden? Lekker sociaal.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:51 schreef xpompompomx het volgende:
Wilders z'n motie van wantrouwen is natuurlijk al bij voorbaat kansloos. Wildy zal natuurlijk ook gaan janken over dat er wel geld is voor Griekenland maar dat onze bejaarden maar 1x in de week kunnen schijten
Ik participeer als een malle. Dat pvvee nou liever met blikbier in de tuin zit en anderen het vuile werk op wil laten knappen kan ik ook niet helpen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:54 schreef Gerolsteiner het volgende:
[..]
Heb jij wat tegen bejaarden? Lekker sociaal.
Lekker makkelijk nu omdat ze weten dat er toch een Kamermeerderheid is.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 11:35 schreef Reya het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)riekenland~a4124504/
Het CDA heeft inmiddels verklaard tegen het hulppakket te zijn.
Op politiek24 staat inmiddels een placeholder dat het debat er ook op wordt uitgezonden.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 09:42 schreef Reya het volgende:
Het debat begint om twaalf uur. Politiek24 is zo te zien nog niet geheractiveerd, maar het is in ieder geval te volgen via de website van de Tweede Kamer:
http://www.tweedekamer.nl(...)artphones-en-tablets
Eigenlijk schrijft hij zijn verdriet weg omdat hij zijn eigen ziel aan het verkopen isquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:25 schreef Mani89 het volgende:
Mark doet altijd alsof hij een kruiswoordpuzzel aan het doen is als Geert aan het woord is.
Heeft waarschijnlijk even veel zin, veel nieuws vertelt ome Geert nietquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:25 schreef Mani89 het volgende:
Mark doet altijd alsof hij een kruiswoordpuzzel aan het doen is als Geert aan het woord is.
Nou nou nou nou nou nou nouquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:27 schreef Confetti het volgende:
Pechtold, misselijkmakende landverrader. Komt ie weer aan met stemmingen van 20 jaar geleden.
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:27 schreef Confetti het volgende:
Pechtold, misselijkmakende landverrader. Komt ie weer aan met stemmingen van 20 jaar geleden.
Kolonol Tsipras klinkt wel goedquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:30 schreef Confetti het volgende:
En ja hoor, weer de drogredenen van de PvdA. Als we geen geld naar die corrupte Grieken sturen komt er weer een colonel aan de macht.
Die zitten samen ergens in een dark roomquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:32 schreef Ajacied422 het volgende:
Wel gezellig dat Samsom en Zijlstra er niet bij zijn.
Op eigen kosten hoop ik. Dan kunnen we het geld dat we daarmee besparen tenminste in onze bejaarden pompen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:37 schreef Pedroso het volgende:
Wilders gaat binnenkort in Hongarije kijken hoe ze daar zo'n hoge muur bouwen.
Wat denk jezelf ?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:40 schreef Constermock het volgende:
Wat een ontzettende droplul, die Nijboer.
Hopelijk valt dit nog tegen te houden, maar ik vrees ervoor.
Nou nou nou nou nou nou nouquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:39 schreef Confetti het volgende:
Grappig dat die debiele PvdA'er eerst roept dat dit plan goed is voor Griekenland, dan Europa en als laatst..misschien Nederland.
Zelden vertoont dit verraad.
Ook in gele Piet ?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Ik geloofde vroeger in Sinterklaas, Henk.
druk bezig met zijn dochter.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:42 schreef Confetti het volgende:
Waarom doet Samson dit niet? De lafaard.
Misschien dat een motie van wantrouwen nog iets kan bereiken?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:40 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Wat denk jezelf ?
Leuk zo'n debat maar de uitslag staat allang vast natuurlijk.
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:42 schreef Confetti het volgende:
Waarom doet Samson dit niet? De lafaard.
Alsof dat de steeds weer dalende populariteit helptquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Een mr. nobody naar voren schuiven om de impopulaire dingen te zeggen
Nou ja, hij heeft natuurlijk wel gelijk dat je zonder politieke sturing geen monetaire unie kan vormenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:47 schreef Pedroso het volgende:
Ah Pechtold wil alle macht naar Europa verschuiven. Niets nieuws dus.
De conclusie kan dus net zo goed luiden dat we dan maar geen monetaire unie moeten hebben.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft natuurlijk wel gelijk dat je zonder politieke sturing geen monetaire unie kan vormen
Dat kan, maar naar mijn mening is het daar nu wat laat voor. Terug naar de gulden is, ondanks het leugenachtige rapport wat Wilders al eerder aanhaalde, echt geen optie, dan gaat onze economie kapot.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:49 schreef Confetti het volgende:
[..]
De conclusie kan dus net zo goed luiden dat we dan maar geen monetaire unie moeten hebben.
Gaat niet werken, verschillen tussen de Zuid-Europese landen en de Noordelijke landen zijn veel te groot. Dat barst hoe dan ook.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:48 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, hij heeft natuurlijk wel gelijk dat je zonder politieke sturing geen monetaire unie kan vormen
Hij riep net dat de Grieken pijnlijke maatregelen moeten nemen en voor 50 miljard euro gaan privatiseren.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:53 schreef Pedroso het volgende:
Overigens komt Pechtold wel een stuk overtuigender over dan die nono van de PvdA.
Lachwekkend?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:54 schreef Confetti het volgende:
[..]
Hij riep net dat de Grieken pijnlijke maatregelen moeten nemen en voor 50 miljard euro gaan privatiseren.
Vervolgens beargumenteerd hij dat door een lijstje van wat hotels en jachthavens op te noemen die te koop staan.
Lachwekkend.
Natuurlijk lijden de gewone Grieken. Ik doelde op die privatiseringen van 50 miljard. Totaal ongeloofwaardig argument.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Lachwekkend?
Heel Griekenland ligt nu al krom joh, gek. Mensen die met een beetje geluk 's avonds 3x per week warm kunnen eten, waar 25% aangeeft regelmatig een maaltijd te moeten overslaan, waar het werkloosheidscijfer astronomisch is. Als jij denkt dat de Grieken niet keihard getroffen zijn door al die maatregelen, heb je het goed mis
Zoals dat gaat bij iedere partij.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:03 schreef borisz het volgende:
Als het CDA weer in de regering zit hoor je ze niet meer.
wij kijken ookquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:14 schreef Odaiba het volgende:
13:13 Geen vragen voor Arie Slob
13:13 Buma wilt toch nog even wat kwijt over dat de voorzitter van de VVD, Zijlstra er niet is bij één van de belangrijkste debaten.
Ehm, laten we het inhoudelijk houden, mensen die niet kijken, kunnen dit bijvoorbeeld ook gewoon bij de VK zien.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:14 schreef Odaiba het volgende:
13:13 Geen vragen voor Arie Slob
13:13 Buma wilt toch nog even wat kwijt over dat de voorzitter van de VVD, Zijlstra er niet is bij één van de belangrijkste debaten.
Wat heeft Schippers hier mee te maken?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:15 schreef timmmmm het volgende:
Eens met BumaLaf van de VVD dat ze de kroonprins zo lekker buiten schot houden
Oke, duidelijk. Continuequote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ehm, laten we het inhoudelijk houden, mensen die niet kijken, kunnen dit bijvoorbeeld ook gewoon bij de VK zien.
Is wel duidelijk dat ze bij zowel de VVD als de PvdA doorhebben dat ze dit debat niet kunnen winnenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:15 schreef timmmmm het volgende:
Eens met BumaLaf van de VVD dat ze de kroonprins zo lekker buiten schot houden
Zijn betoog viel niet erg op. Niets gemist dus.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:16 schreef Silverdigger2 het volgende:
bah net slob gemist, wat had hij te melden?
Bron: Volkskrant.quote:Na Sybrand Buma spreekt ChristenUnie-leider Arie Slob. 'Opnieuw wordt gekozen voor het laten oplopen van Griekse schulden. Opgeteld gaat het om zo'n 326 miljard euro, dat is een enorme last.' Dat medicijn uit het verleden heeft niet geholpen, stelt Slob. Ook hij zegt: 'Er zijn geen makkelijke oplossingen.' Maar het pakket dat nu voorligt zal de ellende alleen maar vergroten, zegt Slob. 'Is schuldkwijtschelding soms een verboden woord?'
De ChristenUnie geeft geen steun aan dit pakket. 'Met ons valt wel te praten over oplossingen waar de Grieken echt wat aan hebben. Kwijtschelding van een deel van de schulden gecombineerd met uittreding uit de eurozone.' Slob wordt tijdens zijn inbreng niet geïnterrumpeerd.
naar mijn weten is het toch sowieso praten over iets wat al besloten is?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:17 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zijn betoog viel niet erg op. Niets gemist dus.
Natuurlijk, het blijft politiek he.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:18 schreef Silverdigger2 het volgende:
[..]
naar mijn weten is het toch sowieso praten over iets wat al besloten is?
Ik vind dat hier gewoon wetgeving over moet komen, het niet nakomen van een harde uitspraak is in principe gewoon verraad.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:22 schreef Pedroso het volgende:
VVD die tegen is maar toch maar Ja stemt omdat andere landen dat ook doen![]()
Benieuwd wat ze net voor de verkiezingen gaan uitkramen, zal wel weer stoere taal zijn.
Ja, of die VVD stemmers worden eens een keer wakker.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:23 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik vind dat hier gewoon wetgeving over moet komen, het niet nakomen van een harde uitspraak is in principe gewoon verraad.
Nu is het de VVD, maar in principe flikken alle grote partijen dit.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:24 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Ja, of die VVD stemmers worden eens een keer wakker.
Klopt. De een doet het wat slimmer dan de andere en slepen wat beters binnen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:25 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nu is het de VVD, maar in principe flikken alle grote partijen dit.
Blijkbaar trappen mensen er toch altijd weer in. Wat dat betreft had en heb ik veel meer respect voor de PvdA (wat mijn partij absoluut niet is) die niet zo brullerig de verkiezingen in gaan en het daarna net zo makkelijk weer los laten.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:25 schreef Confetti het volgende:
Dit is sowieso een afgang voor de VVD. Die gaan wel wat dalen. Hopelijk geloven de mensen pinokkio niet meer straks bij de verkiezingen.
D66 hadden ook Judas actie met de verkozen burgemeesters, waar Tommieboy nog geen halfjaar later onverkozen burgemeester word.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:26 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Klopt. De een doet het wat slimmer dan de andere en slepen wat beters binnen.
Yep, zo is het ook.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:27 schreef opperkleurder het volgende:
Een veto van Nederland heeft toch nauwelijks effect en inderdaad op gedoe (verkiezingen) zit niemand te wachten. De redenatie klopt, maar de verpakking is beroerd.
Wat snap je niet aan het woord vetoquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:27 schreef opperkleurder het volgende:
Een veto van Nederland heeft toch nauwelijks effect en inderdaad op gedoe (verkiezingen) zit niemand te wachten. De redenatie klopt, maar de verpakking is beroerd.
Daar eerlijk over zijn is wat lastig, want dan geef je verkapt toe dat de Kamer vrijwel geen ivloed heeft op het proces.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:27 schreef opperkleurder het volgende:
Omdat een veto van Nederland geen veto is in deze kwestie.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:31 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat snap je niet aan het woord veto![]()
![]()
Klopt, dit debat is voor de bühne.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:31 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar eerlijk over zijn is wat lastig, want dan geef je verkapt toe dat de Kamer vrijwel geen ivloed heeft op het proces.
Hoezo niet? Het moet door alle landen door de nationale kamers.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:31 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Omdat een veto van Nederland geen veto is in deze kwestie.
Geloof je nu echt dat als ons parlement nu nee zegt er geen derde steunpakket komt. Naïef hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hoezo niet? Het moet door alle landen door de nationale kamers.
De Nederlandse Staat kan onder geen beding gedwongen worden om het geld over te maken.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Geloof je nu echt dat als ons parlement nu nee zegt er geen derde steunpakket komt. Naïef hoor.
Nee, maar ALS we nee zeggen zal er opnieuw onderhandeld worden.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:34 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Geloof je nu echt dat als ons parlement nu nee zegt er geen derde steunpakket komt. Naïef hoor.
En toch zal dat gebeuren. Zware druk zal er dan zeker komen en uiteindelijk bezwijken we als we alleen staan.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:36 schreef Confetti het volgende:
[..]
De Nederlandse Staat kan onder geen beding gedwongen worden om het geld over te maken.
Dan stemmen we in met steunpakket 3.1quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee, maar ALS we nee zeggen zal er opnieuw onderhandeld worden.
Natuurlijk zal er zware druk komen, maar je kan niet 2 keer stemmen over 1 beslissing.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:37 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
En toch zal dat gebeuren. Zware druk zal er dan zeker komen en uiteindelijk bezwijken we als we alleen staan.
Heb jij toevallig de ruggengraat van Mark Rutte gekregen?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:38 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Dan stemmen we in met steunpakket 3.1
Regering kan ook nog om het parlement heen akkoord gaan.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Natuurlijk zal er zware druk komen, maar je kan niet 2 keer stemmen over 1 beslissing.
Nee, maar ik volg dit spel al langer dan vandaag.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:39 schreef raptorix het volgende:
[..]
Heb jij toevallig de ruggengraat van Mark Rutte gekregen?
[D66]Griekenland=Europa=Nederland[/D66]quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:43 schreef Confetti het volgende:
Pechtold: de PVV hoor je alleen over Nederlandse belangen.
Hoe durven ze.
Echt zo'n dooddoener ja. Doen alsof de belangen van Griekenland, de EU en Nederland altijd precies gelijk lopenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:44 schreef Max23 het volgende:
[..]
[D66]Griekenland=Europa=Nederland[/D66]
Joh, ik snap ook wel hoe het spel gespeeld word, maar dan kunnen we net zo goed alle debatten stoppen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:40 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Nee, maar ik volg dit spel al langer dan vandaag.
Nou ja, als je een béétje verder kijkt dan je neus lang is, lijkt het me logisch dat je ook verder kijkt dan de nederlandse belangenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:43 schreef Confetti het volgende:
Hoe durven ze.
Dit debat had daarom ook niet gehoeven.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Joh, ik snap ook wel hoe het spel gespeeld word, maar dan kunnen we net zo goed alle debatten stoppen.
Wilders vindt dit leukquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:46 schreef Silverdigger2 het volgende:
Roemer had hier heel makkelijk kunnen pareren met liever dat de gewone griek dit betaald dan de hardwerkende gewone Nederlander
Het is ook gewoon een lastige situatie; de Nederlandse belangen zijn onlosmakelijk verbonden met die van andere Europese landen, maar niet altijd gelijk. Probeer dat maar eens in concrete termen uit te leggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:45 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou ja, als je een béétje verder kijkt dan je neus lang is, lijkt het me logisch dat je ook verder kijkt dan de nederlandse belangen
Daarom heb ik dus mijn lidmaatschap van D66 opgezegd. Alsof er geen soevereine staten meer zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:43 schreef Confetti het volgende:
Hoe durven ze.
Zo iemand zou je eigenlijk het Nederlandse parlement uit moeten trappen. Ga maar lekker in het Europese parlement Europese belangen behartigen!quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:43 schreef Confetti het volgende:
Hoe durven ze.
Maar het Europese Parlement is ook een parlement voor de bühne.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:47 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zo iemand zou je eigenlijk het Nederlandse parlement uit moeten trappen. Ga maar lekker in het Europese parlement Europese belangen behartigen!
Er zouden wetten moeten worden ingevoerd om dit soort verraderlijke elementen uit het parlement te houden. De Staat moet beschermd worden tegen partijen die haar willen vernietigen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:47 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Zo iemand zou je eigenlijk het Nederlandse parlement uit moeten trappen. Ga maar lekker in het Europese parlement Europese belangen behartigen!
Klopt. Je zou ze eigenlijk meer macht moeten geven als je het goed zou willen doen, maar ik heb liever een ontmanteling van de hele rotzooi.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:48 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Maar het Europese Parlement is ook een parlement voor de bühne.
Nou, de zaak is heel simpel voor mij. We hebben in het verleden democratisch besloten aan de euro te gaan en een monetaire unie te vormen. Waarom, simpel, omdat we dachten dat we er dan economisch sterker voor zouden staan.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:46 schreef Reya het volgende:
[..]
Het is ook gewoon een lastige situatie; de Nederlandse belangen zijn onlosmakelijk verbonden met die van andere Europese landen, maar niet altijd gelijk. Probeer dat maar eens in concrete termen uit te leggen.
Uiteraard is dat mogelijk.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:50 schreef raptorix het volgende:
Is het eigenlijk een optie om een motie in te dienen dit te laten beslissen door een referendum?
D66 kan daar onmogelijk tegen zijn.
De meerderheid van de Nederlanders was bij de introductie van de Euro tegen de invoering daarvan. Parlementaire democratie is geen echte democratie.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:51 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nou, de zaak is heel simpel voor mij. We hebben in het verleden democratisch besloten aan de euro te gaan en een monetaire unie te vormen. Waarom, simpel, omdat we dachten dat we er dan economisch sterker voor zouden staan.
Vervolgens hebben we er democratisch voor gekozen in een megalomane aanval de munt zo groot mogelijk te maken om, daar is ie weer, er economisch sterker van de worden, pauperlanden als griekenland en het oostblok toe te laten terwijl ze daar, zo nu blijkt, economisch gezien helemaal niet klaar voor waren en het een verzwakking was.
Als je nu opkomt voor de Nederlandse belangen, zeg je, nadat je ze eerst de vernieling in geholpen hebt omdat je er zelf beter van wilde worden, dat Griekenland maar lekker de tering kan krijgen want dat is beter voor Nederland. Ik vind dat je dat niet kan maken. Als je internationale verbonden sluit omdat je er zelf beter van denkt te worden, kan je niet wanneer het toevallig jou uitkomt alleen naar de Nederlandse belangen kijken.
Volgens mij niet, wettelijk zijn daar geen regelingen voor. Wat wel kan is een referendum aanvragen op basis van de nu bestaande referendumwet, die 300.000 handtekeningen ophalen moet voor dit onderwerp niet echt een probleem zijn.quote:
Onze democratie ís een parlementaire democratie. Daarbij: dit kan je pas zo stellen als je er een referendum over had gehoudenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:53 schreef Confetti het volgende:
[..]
De meerderheid van de Nederlanders was bij de introductie van de Euro tegen de invoering daarvan. Parlementaire democratie is geen echte democratie.
De legitimiteit voor dit soort beslissingen bestaat allang niet meer.
Je kunt altijd in een motie vragen of de regering een referendum organiseert; zo'n motie is uiteraard niet bindend.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:54 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Volgens mij niet, wettelijk zijn daar geen regelingen voor. Wat wel kan is een referendum aanvragen op basis van de nu bestaande referendumwet, die 300.000 handtekeningen ophalen moet voor dit onderwerp niet echt een probleem zijn.
Jaaaquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:01 schreef Zipportal het volgende:
Wat zei hij nou? Winkelen op zondag?
Bontes stond er net wel bij ja.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:03 schreef Odaiba het volgende:
Krol mag ook wat zeggen, krijgen we Denk, Groep Bontes en VNL ook nog te horen?
Uiteraardquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:03 schreef Odaiba het volgende:
Groep Bontesquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:03 schreef Odaiba het volgende:
quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Onze Turk die door niemand serieus genomen wordt.
Laat die Grieken maar creperen gaat hij zeggen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Nu even luisteren naar het standpunt van Turkije over deze kwestie.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:08 schreef Ajacied422 het volgende:
Het is toch politici onwaardigquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:14 schreef Silverdigger2 het volgende:
luistert er nog wel iemand? of is iedereen aan het tekenen / tabletten
Ik ben verderquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:14 schreef Sked het volgende:
Ondertussen is iedereen druk bezig met level 651 van Candy Crush
Wat wil je dan? Staan we weer een jaar stil.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:42 schreef Ryan3 het volgende:
Het wordt wel tijd om een keer weer naar de stembus te gaan, vind ik...
Nee je staat niet stil, alles wat loopt blijft lopen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:44 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Staan we weer een jaar stil.
Jawel hoor, ze zaten alleen niet in de politiekquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:49 schreef Childofthe90s het volgende:
Blijkbaar waren er geen capabele mensen bezig met Griekenland in 2012...
Er was herstel, tot die communisten aan de macht kwamen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:51 schreef raptorix het volgende:
Hoezo ging het een jaar terug economisch goed met Griekenland? bron?
http://www.nu.nl/economie(...)oei-in-eurozone.htmlquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:51 schreef raptorix het volgende:
Het Songfestival misschien, maar dit niet.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:51 schreef raptorix het volgende:
Herstel? Zou het niet gewoon zo zijn dat het derde kwartaal het vakantieseizoen is?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:52 schreef opperkleurder het volgende:
[..]
Er was herstel, tot die communisten aan de macht kwamen.
Rutte wordt geslacht bij de volgende verkiezingsdebattenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:55 schreef Confetti het volgende:
Rutte kan ontzettend goed lullen. Hopelijk kijkt de kiezer voorlopig alleen naar zijn daden. Zal wel niet.
Achja, dit was toch zijn laatste termijn. Hij doet de volgende verkiezingen echt niet meer meequote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:55 schreef Sked het volgende:
[..]
Rutte wordt geslacht bij de volgende verkiezingsdebatten
Nee, hoor.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:55 schreef Sked het volgende:
[..]
Rutte wordt geslacht bij de volgende verkiezingsdebatten
Dan krijgt Halbe alles op zijn bordjequote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:57 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Achja, dit was toch zijn laatste termijn. Hij doet de volgende verkiezingen echt niet meer mee
En zit Mark hoog en droog op een prestigieuze post in Europa.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 14:58 schreef Sked het volgende:
[..]
Dan krijgt Halbe alles op zijn bordje
Zelf vastspijkeren aan het Griekse kruis.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:03 schreef Childofthe90s het volgende:
[..]
Wat verwacht je van iemand die in sprookjes gelooft?
Dat zou wel heel erg kinderachtig zijn.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:03 schreef raptorix het volgende:
Zou Halbe er misschien niet bij zijn omdat er intern mot is en dat hij gezegd heeft: Bekijk het maar.
Wel een flauwe vergelijking. Wij staan er financieel honderd maal beter voor dan die Grieken.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:04 schreef Ryan3 het volgende:
Als de Grieken auto's lopen, berg je.
Maar de NL'ers moeten wel auto's kopen.
Maar de Grieken kopen uit wantrouwen, maar de NL'ers niet, aldus Rutte..
en toch is vertrouwen het belangrijkste. Als dat er niet is, berg je dan maar.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel een flauwe vergelijking. Wij staan er financieel honderd maal beter voor dan die Grieken.
Er hoeft er maar 1 te zijn in de coalitie en je hebt verkiezingen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:05 schreef Odaiba het volgende:
Debat gaat niet meer over het steunpakket naar Griekenland of het Nederlandse belang daarbij, maar over de geloofwaardigheid van de Premier. Zal dit dan toch een motie van wantrouwen worden? Oppositie lijkt er iig klaar mee.
Nee, dus als wij auto's kopen dan moeten we dat vooral doen, omdat het dan beter gaat met de economie, maar als Griekenland auto's kopen dan is dat slecht voor hun economie?quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:05 schreef Confetti het volgende:
[..]
Wel een flauwe vergelijking. Wij staan er financieel honderd maal beter voor dan die Grieken.
Zal wel een voorzorgsmaatregel zijn, de VVD wil niet dat haar kroonprins tot uitspraken verleid wordt waar ze later spijt van gaan krijgen.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 15:03 schreef raptorix het volgende:
Zou Halbe er misschien niet bij zijn omdat er intern mot is en dat hij gezegd heeft: Bekijk het maar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |