Mmmkay

.
Date-ervaringen dan maar weer. Tussen alle hilariteiten door.
Laatste een Echt Heel Leuke date gehad via tinder. Niet alleen ik-wil-z'n-kleren-van-z'n-lijf-af-scheuren-leuk, maar vooral kaarsjes, romantisch gepingel en handjes vasthouden-leuk. Zo leuk dat ik vooraf echt bloedzenuwachtig was, en dat heb ik niet héél gauw in die mate. Na nog wat meer geapp stelde hij voor om wat te gaan drinken et voila, zo gezegd, zo gedaan.
Eenmaal bij mij thuis was het als een cliché indie muziekvideo

. Thee, filmpje, handjes vasthouden, toch nog maar een filmpje, iets minder aandacht voor het filmpje, geen idee meer waar het filmpje over gaat, enzovoorts enzovoorts. Belle en Sebastian hadden de soundtrack kunnen maken, zeg maar. Ik was echt een beetje puberaal in de wolken, achteraf. Heb nog net niet z'n naam 400 keer in m'n rekenschrift gekliederd en omringd met hartjes.
.... En toen hoorde ik, na een "ik heb het heel leuk gehad"-berichtje van hem niets meer, en bleek hij bij navraag een ander te hebben

.
Gebroken als mijn hart was en gefrustreerd als mijn hoofd was, dacht ik "weet je, boerboy wil al tijden weer langskomen, ik nodig hem uit". Ik bedoel, hij had
het incident ruimschoots gecompenseerd door Heel Goed te zijn in dingen en niets beters om je over je zieligheid te helpen dan juist die dingen.
Goed, hij had me gewaarschuwd dat hij wel een tikje aangeschoten zou zijn. Geen probleem, een tikje alcohol maakt de boel alleen maar leuker. Wist ik veel dat "aangeschoten" een ander woord voor "zo shitfaced dat je amper kunt lopen" betekent. God. Ver. Domme. Daar zit je dan. In plaats van een nacht lang alle hoeken van de kamers te zien krijgen, kon ik als een soort gefrustreerde moeder Theresa glaasjes water, paracetamol, eten en nog meer paracetamol rondsjouwen, en "neenee, het is echt niet erg" zeggend over z'n rug aaien terwijl hij een emotionele breakdown heeft. Ik bedoel, naar huis sturen was ook geen optie meer, want ik was er 76% zeker van dat hij halverwege ergens in een berm zou komen te overlijden door kots-verstikking.
Buddha zij geprezen dat drinken, voedsel en een obligate douche de alcohol-waas aanzienlijk verminderde, want ik was het op een gegeven moment goed beu. Toegegeven, hij had een bijzonder goede reden om emotioneel te zijn en dat weg te willen drinken maar dúde, geef me even een heads up ofzo. Ik zat in een kek negligeetje te wachten op een scenario waar 50 Shades of Grey Libelle-vrouwen al láng en breed hun safety word voor in hadden gezet. Als er al tranen zouden vloeien zouden dat de mijne zijn, en niet in de slechte zin van het woord.
Het ergste van dit alles? Eenmaal helderder maakte hij alles weer helemaal goed door urenlang de wereld om c_c te laten draaien en alsnog te leveren wat ik eigenlijk had besteld, waardoor ik het hem godverdomme nog ruimschoots vergeven heb ook.