Nee, vooraf betalen als je geen verzekering hebt. En terecht.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:38 schreef Mubassie het volgende:
Ook al is ie niet verzekerd, iedereen in NL heeft recht op behandeling.. Rekening volgt later wel.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Iedereen heeft recht op dringende medische hulp. Of daar in dit geval sprake van is laat ik bij gebrek aan informatie in het midden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:38 schreef Mubassie het volgende:
Ook al is ie niet verzekerd, iedereen in NL heeft recht op behandeling.. Rekening volgt later wel.
Of zit ik er nu helemaal naast?
Dan raap je de buurman op en ga je met hem naar de huisarts toe.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:25 schreef sturmpie het volgende:
De huisarts wil niet langskomen omdat de buurman geen zorgverzekering heeft.
Als hij niet legaal is in NL dan heeft hij waarschijnlijk nog opties in Duitsland. Het is niet alsof dat land zo ver erg is of slecht gezondheidszorgsysteem heeftquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:55 schreef Wespensteek het volgende:
Woont hij wel legaal in Nederland dus staat hij wel ingeschreven bij de gemeente?
Gereformeerden hebben dat ook. Ik heb begrepen dat deze mensen flink doneren aan de kerk en dat de kerk voor hen betaalt bij ziektekosten. Geen solidariteit naar ongelovigen dus vooral.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:08 schreef Mickytjuh het volgende:
er is in Nederland een groep mensen die geen verzekering betaald en daar ook vrijstelling voor heeft van de overheid. Ik geloof da thet de Jehova zijn.
Ik zou eens een forum zoeken van die mensen en daar vragen hoe dat werkt?
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)nder-zorgverzekeringquote:Een basisverzekering voor de zorg is verplicht voor Nederlanders. Gemoedsbezwaarden vragen een ontheffing aan bij de Sociale Verzekeringsbank (SVB), zodat ze geen zorgpremie hoeven te betalen. In plaats daarvan dragen ze extra belasting af. Voorwaarde is dan wel dat ze ook helemaal geen andere verzekeringen afsluiten, dus ook geen opstal- of uitvaartverzekering.
Dit zal best zo zijn, maar dan is het dus wel strafbaar. Want ze zijn als het ware wel degelijk verzekerd/quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gereformeerden hebben dat ook. Ik heb begrepen dat deze mensen flink doneren aan de kerk en dat de kerk voor hen betaalt bij ziektekosten. Geen solidariteit naar ongelovigen dus vooral.
Hier in de buurt wonen nogal wat mensen van dat clubje. Die beweren zelfs onverzekerd rond te rijdenquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Gereformeerden hebben dat ook. Ik heb begrepen dat deze mensen flink doneren aan de kerk en dat de kerk voor hen betaalt bij ziektekosten. Geen solidariteit naar ongelovigen dus vooral.
In theorie wel, maar ze er is niets om aan te tonen dat ze wel verzekerd zijn. Dus zo'n boete zullen ze niet krijgen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:14 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb iets gevonden
[..]
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)nder-zorgverzekering
[..]
Dit zal best zo zijn, maar dan is het dus wel strafbaar. Want ze zijn als het ware wel degelijk verzekerd/
Juist, want als ik verzekerd ben bij VGZ heb ik ook geen solidariteit met de verzekerden van Delta Lloydquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hier in de buurt wonen nogal wat mensen van dat clubje. Die beweren zelfs onverzekerd rond te rijden
Enneuh, wat maakt dat laatste uit?
Ze zijn doorgaans wel voor auto, inboedel en opstal verzekerd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
In theorie wel, maar ze er is niets om aan te tonen dat ze wel verzekerd zijn. Dus zo'n boete zullen ze niet krijgen.
Hoe is dit relevant voor de buurman?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:14 schreef Mickytjuh het volgende:
Ik heb iets gevonden
[..]
Bron: http://www.spitsnieuws.nl(...)nder-zorgverzekering
[..]
Dit zal best zo zijn, maar dan is het dus wel strafbaar. Want ze zijn als het ware wel degelijk verzekerd/
hij heeft moeite met evenwicht bewaren.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:00 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ik begrijp niet zo goed het verband tussen huidkanker in zijn gezicht en niet op de benen kunnen staan. Heeft hij pijn? Uitzaaiingen?
Dit is relevant in de stelling die na mijn tip werd geponeerd.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe is dit relevant voor de buurman?
Het idee dat je voor ziektekosten rekeningen (verantwoording) moet afleggen bij de kerk, lijkt me vervelend. Voor volwassenen eigen keus, maar als er kinderen in het spel zijn, vind ik niet dat die daar de dupe van moeten worden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:16 schreef Keltie het volgende:
[..]
Hier in de buurt wonen nogal wat mensen van dat clubje. Die beweren zelfs onverzekerd rond te rijden
Enneuh, wat maakt dat laatste uit?
Die mensen betalen extra belasting, dat staat in je quotes. Ik denk niet dat de buurman belasting betaalt. Misschien staat hij wel niet eens ingeschreven in zijn woonplaats.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dit is relevant in de stelling die na mijn tip werd geponeerd.
De buurman kan gewoon aan die mensen vragen hoe de zorg bij hen geregeld is. dat was mijn punt.
Maar er staat niet dat de zorg daarvan betaald wordt voor henzelf.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die mensen betalen extra belasting, dat staat in je quotes. Ik denk niet dat de buurman belasting betaalt. Misschien staat hij wel niet eens ingeschreven in zijn woonplaats.
Ik weet niet wat je nou wil, hoor. De buurman is geen gewetensbezwaarde. Hij moet zich alsnog verzekeren of naar Duitsland voor behandeling.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:23 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Maar er staat niet dat de zorg daarvan betaald wordt voor henzelf.
Dat is nog geen reden om zelf niet naar de huisarts te gaan. Ik lees alleen maar dat de huisarts niet wil langskomen, niet dat die hem niet wil behandelen/doorverwijzen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:20 schreef sturmpie het volgende:
hij heeft moeite met evenwicht bewaren.
Denk je echt serieus dat je achteraf gewetensbezwaren kan verzinnen als je te pauper bent om je te verzekeren en dat je dan toch geld of zorg krijgt?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:21 schreef Mickytjuh het volgende:
[..]
Dit is relevant in de stelling die na mijn tip werd geponeerd.
De buurman kan gewoon aan die mensen vragen hoe de zorg bij hen geregeld is. dat was mijn punt.
Of voor het passantentarief a ¤25 een consult bij de huisarts.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:24 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Ik weet niet wat je nou wil, hoor. De buurman is geen gewetensbezwaarde. Hij moet zich alsnog verzekeren of naar Duitsland voor behandeling.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |