abonnement Unibet Coolblue
pi_155638753
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Man je doet echt alsof je overal alles van af weet :') Ik ken genoeg mensen die in vlagen last hebben van acne. Ja tot aan hun 25e toe. Ook die hebben alles geprobeerd, maar niets helpt. Ook doping dus?
joh, dat heb ik al 100x gehoord, dat verhaal van ik ken mensen die.. blablabla. het klinkt gewoon als onzin, het zit in de familie
pi_155638762
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Deze man had gewoon muziek als hobby, zijn credentials zijn gewoon legit.
Ja en daarna was zijn hobby om geld te verdienen met het verkopen van doping. En dan nu de heilige gaan uithangen? Die vent heeft geen enkel recht van spreken! Vuile zakkenvuller is het. Je kiest je helden wel lekker uit _O-
pi_155638831
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Man je doet echt alsof je overal alles van af weet :')
Opleiding is maar een papiertje heh. Sommige mensen hebben dat niet nodig.
pi_155638863
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja en daarna was zijn hobby om geld te verdienen met het verkopen van doping. En dan nu de heilige gaan uithangen? Die vent heeft geen enkel recht van spreken! Vuile zakkenvuller is het.
Je kan het ook zo zien, dat het strafsysteem werkt en dat hij zijn leven heeft gebeterd.
hij heeft zeker een recht van spreken, is ook een van de weinige die veel inzicht heeft gegeven in de wereld van sportsdoping.
pi_155638930
pi_155639033
Heerlijk toch dat we tegenwoordig via Twitter dopingcontroles kunnen uitvoeren. Scheelt een hoop kosten. Schippers positief bevonden dus. Wat zegt Twitter over de nummer twee?
pi_155639109
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:27 schreef TheArt het volgende:

[..]

Man je doet echt alsof je overal alles van af weet :') Ik ken genoeg mensen die in vlagen last hebben van acne. Ja tot aan hun 25e toe. Ook die hebben alles geprobeerd, maar niets helpt. Ook doping dus?
Het gaat natuurlijk om de combinatie van dingen. De acne (die schouders!), de stierennek, kaaklijn, de onwaarschijnlijke tijd, de huidskleur, nog maar twee maanden fulltime sprintster.

Heb haar facebook zitten bekijken en die acne lijkt ze pas vanaf 2013 echt te krijgen, het jaar van haar doorbraak.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_155639115
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:38 schreef alpeko het volgende:
Heerlijk toch dat we tegenwoordig via Twitter dopingcontroles kunnen uitvoeren. Scheelt een hoop kosten. Schippers positief bevonden dus. Wat zegt Twitter over de nummer twee?
Daar zeg je wat, aangezien de NDA arm is en nog minder test dan derde wereld landen. moet er toch wel een oplossing voor komen dat het geloofwaardig blijft.
pi_155639151
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:29 schreef alpeko het volgende:

[..]

Ja en daarna was zijn hobby om geld te verdienen met het verkopen van doping. En dan nu de heilige gaan uithangen? Die vent heeft geen enkel recht van spreken! Vuile zakkenvuller is het. Je kiest je helden wel lekker uit _O-
Hij heeft gewoon gelijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_155639156
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Daar zeg je wat, aangezien de NDA arm is en nog minder test dan derde wereld landen. moet er toch wel een oplossing voor komen dat het geloofwaardig blijft.
Publieksjury _O_
pi_155639189
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:41 schreef marcodej het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk.
Dat er getest moet worden? Joh. Maar is dat geen enorm open deur?!
pi_155639329
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat er getest moet worden? Joh. Maar is dat geen enorm open deur?!
Die testen zijn erg verschillend ook liggen de testers achter waardoor ze de samples ook 8 jaar bewaren en dan zogenaamd nog een keer testen, want er zit niet echt een systeem in het hertesten.
Verder zit er ook per WADA lab verschil in waarvoor ze kunnen testen.
Heb je ooit weleens de OP helemaal gelezen en gekeken?
pi_155639409
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:47 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Die testen zijn erg verschillend ook liggen de testers achter
Trap nog even een open deur in zeg. Ik loop al een tijdje mee hier.

quote:
Heb je ooit weleens de OP helemaal gelezen en gekeken?
Nee we hebben jou toch om te duiden hoe de vork in steel steekt?
pi_155639480
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:49 schreef alpeko het volgende:

Nee we hebben jou toch om te duiden hoe de vork in steel steekt?
tja, dat valt er niet mee te praten,he
en in dat tijdje meelopen, heb je er nog niks van geleerd.
pi_155639741
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:51 schreef THEFXR het volgende:

[..]

tja, dat valt er niet mee te praten,he
en in dat tijdje meelopen, heb je er nog niks van geleerd.
God, ben jij het?

Even voor de duidelijkheid: ik ben sceptisch en voor betere en onafhankelijke (her)controles. Heb in mijn omgeving een voormalig topatleet die vanuit het atletiekwereldje weet wat verdacht is en wat niet. Een voormalig sprintster die internationale wedstrijden liep had hem al eens laten weten dat onder de 11s niet zonder doping kon. Jouw stijltje van zonder enige know how wat roepen bevalt me alleen niet. Heel irritant. Lekker Twitter berichten plempen. Ja dan kun je iedereen wel aan de schandpaal krijgen. Wenkbrauwen fronsen? Tuurlijk. Maar kan het een tandje minder? Je vraagt om tegengas. Maar daar leer jij ook niks van??!
pi_155640208
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:43 schreef alpeko het volgende:

[..]

Dat er getest moet worden? Joh. Maar is dat geen enorm open deur?!
Volgens hem worden de juiste testen bewust niet gedaan. Bijvoorbeeld de goede testosteron test na een 100m finale. Of dat klopt, dat zullen we nooit weten. Maar de absolute sterren van de atletiek worden niet vaak gepakt, terwijl ze legio dopers verslaan. Dat is ook compleet logisch, geredeneerd vanuit een sportbond, want als Bolt en Schippers nu gepakt zouden worden zou atletiek in een Duitsland niet meer uitgezonden worden; enorm slecht voor de sport dus.

Bovenstaande zou je complottheorie kunnen noemen, of logica. Ligt er maar aan hoe je het wil framen.
pi_155640372
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Volgens hem worden de juiste testen bewust niet gedaan. Bijvoorbeeld de goede testosteron test na een 100m finale. Of dat klopt, dat zullen we nooit weten. Maar de absolute sterren van de atletiek worden niet vaak gepakt, terwijl ze legio dopers verslaan. Dat is ook compleet logisch, geredeneerd vanuit een sportbond, want als Bolt en Schippers nu gepakt zouden worden zou atletiek in een Duitsland niet meer uitgezonden worden; enorm slecht voor de sport dus.

Bovenstaande zou je complottheorie kunnen noemen, of logica. Ligt er maar aan hoe je het wil framen.
Logica is dat. Helaas. Dat komt nu eenmaal omdat de slager zijn eigen vlees keurt. De IAAF (of welke bond dan ook) heeft geen baat bij een schone sport. Alleen bij de schijn van een schone sport. Een gepakte topatleet kost gewoon sponsors. Dat schaadt de sport. Het publiek wil records zien.
pi_155640669
quote:
13s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 22:58 schreef alpeko het volgende:

[..]

God, ben jij het?

Even voor de duidelijkheid: ik ben sceptisch en voor betere en onafhankelijke (her)controles. Heb in mijn omgeving een voormalig topatleet die vanuit het atletiekwereldje weet wat verdacht is en wat niet. Een voormalig sprintster die internationale wedstrijden liep had hem al eens laten weten dat onder de 11s niet zonder doping kon. Jouw stijltje van zonder enige know how wat roepen bevalt me alleen niet. Heel irritant. Lekker Twitter berichten plempen. Ja dan kun je iedereen wel aan de schandpaal krijgen. Wenkbrauwen fronsen? Tuurlijk. Maar kan het een tandje minder? Je vraagt om tegengas. Maar daar leer jij ook niks van??!
aah, dus het gaat weer eens niet om de inhoud, maar om mijn persoonlijke stijl? hoe verrassend.
lol, ik roep maar wat haha, in jouw ogen misschien,maar daar denken anderen toch heel anders over. Het gaat niet altijd over de atleet, want de corruptie in de orgs zoals:UCI, IAAF,FINA,ATP,IOC
is veel erger.
Ik leer ervan dat mensen erg subjectief kunnen zijn en hun held verdedigen of het hun eigen familie is. Zonder die helden gaat het leven ook gewoon door.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 23:35:27 #244
138547 VASND
Happen naar het baasje
pi_155640922
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

aah, dus het gaat weer eens niet om de inhoud, maar om mijn persoonlijke stijl? hoe verrassend.
lol, ik roep maar wat haha, in jouw ogen misschien,maar daar denken anderen toch heel anders over. Het gaat niet altijd over de atleet, want de corruptie in de orgs zoals:UCI, IAAF,FINA,ATP,IOC
is veel erger.
Ik leer ervan dat mensen erg subjectief kunnen zijn en hun held verdedigen of het hun eigen familie is. Zonder die helden gaat het leven ook gewoon door.
Nou...Nee.gif
-|||---ᕙ(⇀‸↼‶)ᕗ---|||-
[b]Op woensdag 28 juli 2010 23:05 schreef Dromenvangertje het volgende:[/b]
het zou mij een eer zijn om alles voor u te doen wat uw hartje begeert.
pi_155641061
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:35 schreef VASND het volgende:

[..]

Nou...Nee.gif
goede bijdrage *) :+
pi_155641140
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

aah, dus het gaat weer eens niet om de inhoud, maar om mijn persoonlijke stijl? hoe verrassend.

Nee hoor. Ook je inhoud is niet altijd van niveau. Je beweert nog wel eens iets dat gewoon wetenschappelijk zo onderuit te halen is. Hoef ik niet te doen. Hebben andere al gedaan bij recente posts van je. Ik denk dat ik objectiever ben dan jij maar goed...

[ Bericht 7% gewijzigd door alpeko op 28-08-2015 23:48:05 ]
pi_155641374
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:19 schreef alpeko het volgende:

[..]

Logica is dat. Helaas. Dat komt nu eenmaal omdat de slager zijn eigen vlees keurt. De IAAF (of welke bond dan ook) heeft geen baat bij een schone sport. Alleen bij de schijn van een schone sport. Een gepakte topatleet kost gewoon sponsors. Dat schaadt de sport. Het publiek wil records zien.
Ik vond Schippers vandaag ook weer fantastisch. Ondanks dat je heus wel weet dat het niet klopt.

Het dopingprobleem oplossen is niet heel complex: investeer het geld dat de sport genereert in anti-doping, door een onafhankelijke organisatie, hertest alles tot in den treure, straf dopers keihard, geef prijzengeld alsnog aan de nummer 15 die na 10 jaar nog steeds clean lijkt. Etc. Dan roei je doping wel grotendeels uit denk ik, op de lange termijn. Maar waarom zou je deze maatregelen in godsnaam nemen? In de eerste jaren na zulke maatregelen is het complete anarchie in de sport. Niemand weet wie welke race wint, omdat met nieuwe testen steeds weer meer atleten alsnog gepakt worden. Terwijl nu... In Engeland denkt het gros vast dat Froome clean is -of iig genoeg mensen om wielrennen te boosten als sport-, in Nederland denken genoeg mensen dat Schippers clean is. Hell, de fucking commentatoren van de BBC denken dat Bolt clean is (of zijn zich ervan bewust dat het alleen om imago gaat, en supporten hem daarom. Ik weet niet wat erger is).

Ik begin en eindig dit cynische verhaal met een positieve note. Het maakt allemaal niets uit (voor ons dan). De winnaars blijven immens getalenteerde sporters, zowel fysiek als mentaal, die ongelooflijk hard trainen en schitterende prestaties leveren. Bij mij persoonlijk heeft kennis van doping weinig van de plezier van sport weggenomen; je kijkt er alleen anders naar.
pi_155641531
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:27 schreef THEFXR het volgende:

[..]

aah, dus het gaat weer eens niet om de inhoud, maar om mijn persoonlijke stijl? hoe verrassend.
lol, ik roep maar wat haha, in jouw ogen misschien,maar daar denken anderen toch heel anders over. Het gaat niet altijd over de atleet, want de corruptie in de orgs zoals:UCI, IAAF,FINA,ATP,IOC
is veel erger.
Ik leer ervan dat mensen erg subjectief kunnen zijn en hun held verdedigen of het hun eigen familie is. Zonder die helden gaat het leven ook gewoon door.
Er zijn genoeg users die net zo cynisch zijn als jij, maar dat zowel op een prettigere (minder schreeuwige), als een beter onderbouwde manier brengen. Je krijgt deze kritiek vaak genoeg, misschien zit er een kern van waarheid in? En moet je ook eens naar jezelf kijken?

Dat gezegd hebbende, je komt ook wel eens met interessante informatie. Als je het allemaal wat anders en minder extreem zou brengen, zouden veel meer mensen naar je luisteren :)
pi_155641625
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:42 schreef alpeko het volgende:

[..]

Nee hoor. Ook je inhoud is niet altijd van niveau. Je beweert nog wel eens iets dat gewoon wetenschappelijk zo onderuit te halen is. Hoef ik niet te doen. Hebben andere al gedaan bij recente posts van je. Ik denk dat ik objectiever ben dan jij maar goed...
Welke waardevolle info post jij dan in dit forum?, behalve op de man te spelen.
Verder zitten we in SPT, nergens vereist of verplicht dat er wetenschappelijk onderbouwt moet worden.

[ Bericht 6% gewijzigd door THEFXR op 29-08-2015 00:20:19 ]
pi_155641859
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 23:55 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Er zijn genoeg users die net zo cynisch zijn als jij, maar dat zowel op een prettigere (minder schreeuwige), als een beter onderbouwde manier brengen. Je krijgt deze kritiek vaak genoeg, misschien zit er een kern van waarheid in? En moet je ook eens naar jezelf kijken?

Dat gezegd hebbende, je komt ook wel eens met interessante informatie. Als je het allemaal wat anders en minder extreem zou brengen, zouden veel meer mensen naar je luisteren :)
Wat als het zo extreem is, dat het buiten de blik van de meeste posters valt? dat ze zich niet kunnen voorstellen dat het dopinggebruik echt zo hoog is.
Ik kan eigenlijk alleen wielrennen als een sport aanhalen waar de geschiedenis zich elke keer herhaalt.
Ik zet het idd hard/confronterend aan, dat heeft te maken met de naïviteit die de NL media in al die jaren heeft gecreëerd. Schijnbaar omdat iedereen zijn eigen baan in het wereldje wil houden.Iets wat in Duitsland niet gebeurt is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')