abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:23:06 #201
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155406723
Oei Cwen, das wel heel rot als paracetamol niet helpt. Ik geloof dat er ook kinder-ibuprofen is, maar mss goed om dat even te overleggen.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 14:24:37 #202
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155406764
Geniet ervan Erish! :)
pi_155406766
Ik had oorontsteking tijdens mijn zwangerschap, ik mocht alleen paracetamol en dat hielp helaas echt helemaal niet tegen de pijn...
Oorontsteking is zo verschrikkelijk pijnlijk ik hoop voor haar dat snel minder wordt.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155410131
Beterschap voor E Cwen :*

Geniet ervan Erish
pi_155410983
Ja, pcm haalt dus niks uit, de uitjes op haar oren helpen beter... Zal ML vragen even de kinderibuprofen te vragen bij de apotheek. Ik ben er geen voorstander van, maar dit gaat ook niet. Ze blijft maar huilen :'(.
Heb ook ab gekregen maar het is een virus. Dan helpt dat toch niet?
Home is where the O+ is...
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:01:57 #206
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155411664
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 20:57 schreef L-E het volgende:

[..]

Nee, dat kan ik wel begrijpen hoor, zo staan wij er ook in. Ik drukte me wat onhandig uit, vergeef me, ik ben niet zo goed met taal :') maar ik bedoelde dat ik het heftig vind dat anderen ervoor kunnen kiezen om de dood nog weg te houden. Dat is ons niet gelukt, en ik vind het best enorm verdrietig dat mijn kindjes van 7 en 2 al weten hoe een dode baby er irl uit ziet. En dan niet zomaar een vreemde baby, maar hun zusje.

Dat gesprek met Sillie :D O+ Was Valentijn de puss van de zwangerschapspics?

Phaidra, dank je voor je ervaring! Ik heb als kind ook vervelende herinneringen aan weggehouden worden, dus wij proberen heel open te zijn in alles.

Even terug naar de peuterorde van de dag: mijnes zegt sinds gisteren houfanjou O+!
Wat lief van sticker O+ en het is inderdaad heel verdrietig dat je jochies dit al mee hebben moeten maken ;(

Poes was van ons ouderlijk huis, van de opapet in kwestie dus, de hoofdverdachte :+
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:07:16 #207
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_155411774
Wat zielig cwen, beterschap!
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 17:07:56 #208
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155411787
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 16:36 schreef Cwen het volgende:
Ja, pcm haalt dus niks uit, de uitjes op haar oren helpen beter... Zal ML vragen even de kinderibuprofen te vragen bij de apotheek. Ik ben er geen voorstander van, maar dit gaat ook niet. Ze blijft maar huilen :'(.
Misschien om nog meer infectie te voorkomen?

Wij kregen voor E om die reden ab bij waterpokken.

Hopelijk is ze hier snel vanaf, wat een ellende ;(
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 18:15:57 #209
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155413133
quote:
Volgens mij doen ze vaak een ab-kuur bij een dubbele oorontsteking. Geloof ook dat het niet ongewoon is om bij een acute middenoorontsteking een bacteriele infectie te krijgen bovenop een virus. Zo'n verstopt oor is een heerlijke broedplaats voor bacterieen.

Hopelijk helpt ibuprofen beter :*
pi_155413963
Wat zielig Cwen.. Toen Eva hier laatst dubbele oorontsteking had kregen we ook AB en dat hielp wel, na een dag of twee was het al minder aan het worden. Het is zo ongelooflijk zielig ;(
E.
pi_155414117
quote:
Als het langer aanhoudt kan het wel bacterieel worden. Mijn huisarts gaf na een dag of 5 koorts wel een kuur, daarvoor niet omdat het dan vaak viraal is, en de AB niks doet. Gelukkig kon ik het na de eerste keer sneller herkennen en oplossen met alleen neusspray en PCM. Maar de eerste keer was echt heftig, te lang niks aan gedaan behalve PCM, en dus kon de ontsteking doorzetten. het ging zo'n 36 uur na de eerste pil snel beter.
pi_155415756
We hebben het hier even heel moeilijk. Isa wil namelijk niet meer naar bed savonds. Normaal hebben we hier eigenlijk geen problem meer, maar sinds een paar dagen gaat ze echt volledig door het lint. Erger dan ik ooit heb meegemaakt. Als we aankondigen dat ze zo naar bed gaat, gaat ze al protesteren. We hebben een vast ritueel, leggen uit wat er komen gaat, wat de stappen zijn, we vertellen haar zelfs dat ze echt niet meteen hoeft te slapen als we haar in bed leggen, maar dat ze wel naar bed moet, want het is bedtijd. Ze mag best nog met haar knuffeltjes spelen, etc. Zodra we haar in bed leggen ontploft ze, volledig, de dreumesbuien die we gehad hebben zijn er niks bij en ze krijst de hele tijd wanhopig huilend om "mama". Het breekt mijn hart en ik weet niet wat ik er mee moet. We blijven rustig, we gaan naar haar toe, we vertellen weer dat het bedtijd is, etc, maar zodra we dan de kamer uit gaan is het krijsen. Gisteren zijn we tot 11 uur bezig geweest (vanaf 7 uur) en hebben we haar uiteindelijk bij ons in bed genomen want ook wij hebben slap nodig. Om middernacht kon ik haar uiteindelijk slapend over leggen. Ik ben heel erg tegen laten huilen, maar we weten het echt even niet meer. Iemand nog tips?
Sarcasme. Herken het.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 20:58:38 #213
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155417785
He bah, Spirit -O-
Wel heel erg herkenbaar, 1,5 jaar lang geen problemen met het naar bed brengen gehad en van de ene op de andere dag werd ze hysterisch zodra ik de deur uitliep. Er was niks veranderd aan het bedritueel. Na 2 weken lang haar op mijn schoot te hebben gehad tot ze wat was gekalmeerd en (half slapend) terug te leggen was in bed, hebben we een matras naast haar bed gelegd en zijn er naast gaan liggen tot ze sliep. In het begin duurde het lang, maar na een paar dagen groeide het vertrouwen dat we niet weg gaan, denk ik. We (afhankelijk wie haar naar bed brengt), blijven er nog steeds bij, maar nu duurt het meestal maar 10 min.

Is het een optie om er bij te blijven tot ze slaapt?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sylver_ op 21-08-2015 21:40:22 ]
pi_155418037
Ik zou er ook bijblijven tot ze slaapt. Het kost je je avond en dat is ruk. Maar het klinkt voor mij toch echt als geen vertrouwen in haar kamer/bed/slaap. Heeft ze een nachtmerrie gehad of kan ze uitleggen wat er is?
pi_155418291
Wij hebben een soortgelijk iets met M gehad. Bij hem blijven hielp toen ook niet, hij bleef dan overstuur. Wij namen hem altijd mee naar beneden. Even wat water drinken, beetje tv kijken en dan weer opnieuw proberen. Ging uiteindelijk ook weer vanzelf over.
pi_155418710
Wat voor AB heb je gekregen Cwen? Wij hadden er namelijk gister 1 gekregen voor Kyan en daar ging hij dus echt van over zijn nek, zo zielig. Dus vanmorgen belde ik met de assistent dat er wat anders moest komen, zei zij, oh ja die is echt HEEL veel. En bedankt arts in opleiding.

Nu hebben we toch maar een zalf voor zijn teen gekregen in de hoop dat het voldoende werkt anders moeten we weer terug (afgelopen zaterdag trok hij de wc deur over zijn grote teen heen en die is nu dus ontstoken).

Spirit hier konden we bij beide kinderen weg als ze naar bed gingen tot ongeveer 1,5 jaar. Vanaf dat moment moeten we bij ze blijven tot ze slapen. Bij Kyan gewoon in zijn kamer aanwezig zijn. Yaro moet ons echt voelen, dus een hand op zijn rug leggen bijvoorbeeld (buikslaper). Hier duurt het inderdaad nu vaak maar 5-10 min. Blijkbaar hebben onze kinderen dat nodig dus gaan wij er wel in mee.

Met Yaro wil ik straks als hij weer in zijn structuur zit op school wel gaat opbouwen naar zelf slapen, door bijvoorbeeld te zeggen dat hij dan nog wat mag lezen ofzo.
pi_155420977
We hebben amoxiciline 250 mg/ 5ml. Nog niet gegeven, wil dat wakker als ik het geef. Volgens mij had ze dat vorig jaar ook en toen ging het goed.
pi_155422730
Die had Kyan geloof ik ook met 4 maanden en ging hier ook goed. Wij hadden nu claritroycine zelfde dosering. Maar dat was dus geen succes.
Ik vond het prima om naar de arts in opleiding te gaan, ook geen probleem toen ze zei even opzoeken welke vloeibaar is. Maar wel dat ze dan iets voorschrijft wat echt heel vies is. Iets waarvan de assistente dat wel weet en waar blijkbaar dus ook andere oplossingen voor zijn.

Maar goed, nu zalf want ik denk niet dat ik er nu opnieuw een drankje in had gekregen. Hopelijk werkt dit voldoende.

Denk dat het bij E dan wel mee zal vallen morgen.
pi_155430569
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 23:03 schreef As1981 het volgende:
Die had Kyan geloof ik ook met 4 maanden en ging hier ook goed. Wij hadden nu claritroycine zelfde dosering. Maar dat was dus geen succes.
Ik vond het prima om naar de arts in opleiding te gaan, ook geen probleem toen ze zei even opzoeken welke vloeibaar is. Maar wel dat ze dan iets voorschrijft wat echt heel vies is. Iets waarvan de assistente dat wel weet en waar blijkbaar dus ook andere oplossingen voor zijn.

Maar goed, nu zalf want ik denk niet dat ik er nu opnieuw een drankje in had gekregen. Hopelijk werkt dit voldoende.

Denk dat het bij E dan wel mee zal vallen morgen.
Soms is het vieze middel de beste en dan kiezen ze daar voor en niet voor bijv de zalf die misschien minder effectief is of langer duurt voordat het aan slaat etc... Dat ze nog nooit wat hebben gevonden op de smaak van medicijnen
pi_155430575
Hier om half 6 mama ik ben wakker, nog even bij ons in bed wilde hij na 10 min ook niet meer terug naar eigen kamer boekjes lezen enzo, 6 uur mama heb gepoept luier uit en -O- schoongepoetst nog evem laten spelen 6.10 mama luier uit :(
pi_155430576
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 07:46 schreef Goitske het volgende:

[..]

Soms is het vieze middel de beste en dan kiezen ze daar voor en niet voor bijv de zalf die misschien minder effectief is of langer duurt voordat het aan slaat etc... Dat ze nog nooit wat hebben gevonden op de smaak van medicijnen
Dat snap ik maar dat was in dit geval niet zo.

Ja ze twijfelde of de zalf het zou redden dus samen besloten voor het drankje. Maar daar had er ook een andere keus in geweest. Maar goed laten we hopen dat de zalf aan gaat slaan.
pi_155430755
Oh vervelend is dat As!
Ik heb dat vorig jaar ook gehad bij de oudste volgens mij. Dat de jongste een AB had die goed werkte en niet zo heeeeel vies was. En dat F (toevallig ook bij een ha in opleiding) ook die claritromycine (dacht ik) kreeg. Ging best moeizaam :')
Ik heb ook wel eens voor de vieze ab gekozen, omdat dat die in 3 giften klaar was en de andere moest een week, 3x per dag.
Amoxiciline gaat eigenlijk altijd wel goed bij ze.
Zo klinkt het ook of ze heel vaak ab krijgen he :') Maar vorig jaar had de jongste een hele erge uitbraak van hand, voet, mondziekte waar ook iets van krentenbaard bij zat en daar is best wat ab voor nodig geweest tot dat over was (ze zaten met 3 huisartsen te kijken naar de blaren die ze had op dr voetje, was echt super zielig).
Verder wat oorontstekingen en keelontstekingen enzo

Wij zijn gisteren teruggekomen van vakantie. 2 weken naar Duitsland geweest en het was zo ontzettend fijn :D We hadden een huisje aan de speeltuin geboekt, dus ze konden lekker zelf naar de speeltuin toegaan. We hebben ook heel veel geluk gehad qua weer, 3 dagen was het wat slechter, rest van de tijd gewoon korte broeken weer.
We vonden het allemaal jammer dat het weer voorbij was :D

zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:47:10 #223
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155430901
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 20:00 schreef Spirit82 het volgende:
We hebben het hier even heel moeilijk. Isa wil namelijk niet meer naar bed savonds. Normaal hebben we hier eigenlijk geen problem meer, maar sinds een paar dagen gaat ze echt volledig door het lint. Erger dan ik ooit heb meegemaakt. Als we aankondigen dat ze zo naar bed gaat, gaat ze al protesteren. We hebben een vast ritueel, leggen uit wat er komen gaat, wat de stappen zijn, we vertellen haar zelfs dat ze echt niet meteen hoeft te slapen als we haar in bed leggen, maar dat ze wel naar bed moet, want het is bedtijd. Ze mag best nog met haar knuffeltjes spelen, etc. Zodra we haar in bed leggen ontploft ze, volledig, de dreumesbuien die we gehad hebben zijn er niks bij en ze krijst de hele tijd wanhopig huilend om "mama". Het breekt mijn hart en ik weet niet wat ik er mee moet. We blijven rustig, we gaan naar haar toe, we vertellen weer dat het bedtijd is, etc, maar zodra we dan de kamer uit gaan is het krijsen. Gisteren zijn we tot 11 uur bezig geweest (vanaf 7 uur) en hebben we haar uiteindelijk bij ons in bed genomen want ook wij hebben slap nodig. Om middernacht kon ik haar uiteindelijk slapend over leggen. Ik ben heel erg tegen laten huilen, maar we weten het echt even niet meer. Iemand nog tips?
Spirit, slaapt ze 's middags nog?

E stribbelt ook enorm tegen als ze 's middags heeft geslapen, en rekt alles dan zo dat ik een uur later pas weer beneden ben, om vervolgens zichzelf nog minstens een uur wakker te houden met verhaaltjes en liedjes.

Als ze niet slaapt, eten we supervroeg, en gaat ze daarna zonder morren naar bed, en is stil zodra ik liedjes heb gezongen en de kamer uitloop.

Long story short: is Isa misschien gewoon nog niet moe genoeg?
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 08:48:10 #224
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155430908
Sonnetje, wat een ideale locatie van dat huisje! _O_
pi_155430946
Spirit hier hebben ze beide soms wat meer behoefte aan mama en papa bij het naar bed gaan. Bang, alleen, verdrietig, van alles kan er mis zijn. In mijn ervaring gaat dat het snelste over als je mee veert en haar je nabijheid gunt :)
pi_155430967
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2015 08:48 schreef LadyBlack het volgende:
Sonnetje, wat een ideale locatie van dat huisje! _O_
Ja was beter dan we verwacht hadden :D

Die met dat springkussen was trouwens niet 'onze' speeltuin.
Dit was de onze, vanaf het balkon :D

pi_155430970
Editten is lastig :')
pi_155431772
Son; ziet er mooi uit! Duitsland is O+__!

Gevalletje FOK!wet hier; zou gisteren nog plaatsen dat we hier geen dramanachten hebben, en verrek hij wordt om 23.00 hysterisch wakker :o Helemaal over z'n toeren, roepen dat hij bang was etc.
Gauw mee naar beneden, even wat drinken en bij mij in bed. Heb hem daar nog een half uur moeten kalmeren voordat hij lief tegen me aan kroop en ging slapen.

Vanmorgen zelf van bed gegaan en de tv aan gezet (Oh en de speelgoedkast overhoop gehaald :') )
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 12:01:33 #229
445754 LadyPayton
And the circus leaves Town
pi_155432960
@sonnetje.. daar zijn wij ook geweest.. vond het een heel mooi park en ook een leuke omgeving.
Prachtig appartement hadden wij ook, helemaal boven.

Onze kleine peuter slaapt de afgelopen week makkelijk tot half 10 smorgens.. met als gevolg dat we ons al een paar keer verslapen hebben, hij is normaal altijd onze wekker blijkbaar.

En dan doet hij dus ook nog een een middagslaapje van een uurtje..

@ spirit.. dat is hier met vlagen ook zo geweest.. Ik blijf dan op zijn kamertje zitten tot hij slaapt, maar ik hou de interactie dan wel tot een minimum.. Ben gewoon aanwezig, maar we spelen niet meer samen.
Heeft goed gewerkt.. na een paar dagen gaat hij gewoon weer lekker zelf slapen.
pi_155448858
Dank voor jullie reacties!! Ik heb zelf ook het idee dat ze "iets" eng vindt, en of dat haar kamer is of het idee dat mama weg is. Ik heb nu een nachtlampje aangezet en haar deur open laten staan en met wat tegenzin mag ik dan nu haar kamer af, mits ik zichtbaar voor haar op de bovenverdieping aanwezig blijf. Ik ben gesloopt en bij haar op de kamer blijven heb ik eerst gedaan, maar dat trek ik niet avond aan avond. Na een lange dag heb ik echt even rust nodig en tijd voor mezelf. Met de iPad in bed is dus een mooie tussenoplossing. Ze lag er nu laat in wegens bbq en zonder noemenswaardige middagslaap, maar volgens mij is ze met middagslaap ook wel moe genoeg... Even afwachten en uitproberen dus.
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 22 augustus 2015 @ 22:10:59 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155449169
Mijn tante heeft ook best lang op de bovenverdieping rondgescharreld, was opvouwen oid, toen haar dochters klein waren. Inderdaad het veilige idee dat mama wel in de buurt is.

Hopelijk is het van voorbijgaande aard, krijgt ze zo het vertrouwen weer terug.

En waarschijnlijk ten overvloede, maar gewoon uitspreken he; dat je naar je slaapkamer / beneden gaat, en dat je haar komt troosten als ze bang of verdrietig is. Wie weet hoeveel er van blijft hangen.
pi_155449407
Spirit, hopelijk is het een korte fase. :*

Sonnetje, leuke foto's O+
pi_155458327
Cwen hoe is het daar? Al iets verbetering?

Slaapangsten herken ik hier niet. Ze word wel eens snachts wakker maar dat is dan 9 vd 10 keer omdat haar luier bijna overstroomt.
Dus helaas geen tips!

Ik zit me al een uur rot te denken wat ik vandaag kan gaan doen met kaylee. Ik ben alleen met haar en geen auto tot mn beschikking. En op de eendjes in het dorp is ze wel aardig uitgekeken. (Btw de eensjes vinden ons niet eens leuk meer want die zwemmen dood leuk naar de overkant als we komen kijken haha)
We zijn woonachtig in t gooi dus als iemand nog tips heeft!
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:09:06 #234
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_155458746
Samen fietsen? Naar speeltuintjes in de buurt of samen een ijsje eten of zo? Naar water om daar steentjes te gooien, met takjes en zand spelen etc. Bij iemand op visite in de buurt?

Son, leuke foto's!
  zondag 23 augustus 2015 @ 10:15:51 #235
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155458837
Stukkie fietsen en ergens een ijsje gaan eten :Y :9
pi_155459756
Fietsen blijft hier echt een hit met dit weer O+
pi_155460057
As we speak zitten we bij het theehuis te genieten van de drukte onder het genot van een koud drankje en een dennenkoek!
pi_155460385
Ik heb nog een vraag :@ Meer voor de ouders met kindjes die naar kdv / gastouder gaan. Komende jullie kindjes wel eens met "vervelende" verhalen? Isa komt net naar me toe met de melding dat XXX boos is. Toen ik vroeg waarom ze boos was, zei ze "Isa slapen nu!!". Nou slaapt ze dus slecht afgelopen week, op het kdv, dus ik kan me er iets bij voorstellen dat dit irritatie wekt. Wat ik niet vind kunnen, is dat die persoon daar boos om wordt. Ik bedoel, het is je werk, we betalen je ervoor, pluk haar desnoods uit bed als ze echt niet wil slapen. Aan de andere kant vraag ik me af hoeveel waarde ik moet hechten aan wat Isa zegt, want laatst had ze het erover dat papa haar had geslagen :@
Sarcasme. Herken het.
  zondag 23 augustus 2015 @ 12:42:45 #239
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155461051
Spirit, ik ben met zulke dingen vaak wel heel direct, en vraag het gewoon na op de psz, en het liefste waar Draak bij is. Vaak zie je dan wel aan de reactie van de leidster en aan je kind in hoeverre het verhaal waarheid is. Van daar uit beslis ik dan of ik er op doorga.
pi_155461097
Lastig Spirit. Ik zou het even aan de juf vragen wat er gebeurd is.
Hier gebeurt het vaak met de overdragen dat Riley meteen alles vertelt (niet geslapen, gevallen)

Aapie, gezellig O+
pi_155461230
Precies, wat nts zegt. Gewoon even navragen. En misschien expliciet zeggen dat ze niet hoeft te slapen als het niet gaat? Ik merk dat het helpt om daar duidelijkheid in te scheppen. Dan stoppen ze eerder met proberen.
Venus in pocketformaat
Š loveli
pi_155462711
Phaidra, dat ga ik ook zeker doen!! Bespreken en aangeven dat ze niet MOET slapen. Dat ik liever geen slaapje heb, dan dat ze haar 10 min met groot verdriet in bed laten liggen tot ze in slaap valt (wat man vorige week vertelde). Daarnaast kwam man ook met de info dat hij het gevoel kreeg dat XXX Isa niet zo leuk vindt en zich vaak negatief over haar uit laat. Hij brengt en haalt haar meestal, maar deze info zit mij echt niet lekker en dat ga ik zeker uitspreken. Ik ben gewoon heel benieuwd of mensen dit al eerder aan de hand hebben gehad, want voor ons is het een heel nieuwe situatie.
Sarcasme. Herken het.
pi_155466918
Deze situatie ken ik niet. Maar snap dat het je niet lekker zit. Goed dat je het gaat uitspreken :*
pi_155468155
Bah Spirit... wat naar dat het kdv niet de veilige plek lijkt te bieden die het eigenlijk zou moeten zijn. Ik hoop dat je het uitgesproken en opgelost krijgt :*

Hoe is het met de zieken? Cwen, al wat opgeknapt?

Het is zo stil hier in huis! :o Ben het echt niet meer gewend, kindloos huis, in het weekend, heel de dag door. Maar ze hebben het vast ontzettend naar hun zin bij oma en opa... morgenmiddag weer knuffelen!
pi_155472153
Hoe gaat het cwen?

Spirit, ik zou het gewoon bespreken. Of er iets bijzonders gebeurd is bij het slapen gaan. Dan isa gezegd heeft dat het vervelend was. En dat ze haar best uit bed mogen halen als ze niet snel gaat slapen.
Er kan vanalles zijn. Of het nou iets van de leidster is, of van je dochter, of een wisselwerking tussen beide: gewoon bespreken om het duidelijk te krijgen.
Ik had het zelfde met zijn 7 jarige nog vorig jaar. Juf heeft hem/mij toen uit kunnen leggen wat de situatie was, en dat er eigenlijk weinig aan de hand was, maar wel met veel impact.
Daan had vrijdag ook een incident op de PSZ. Hij wilde het laatste stukje banaan. Hij ging alleen voor zijn beurt en juf verwachte op dat plekje geen kindje. Ze was dus iets geschrokken. Ze reageerde nogal direct door meteen te zeggen dat het niet mocht. Een moe kind + een kind met bananen focus + directe reactie was genoeg voor een flinke huilbui. Als Daan niet moe was geweest, of als hij niet perse die banaan wilde of de juf iets milder had gereageerd. Dan was het anders gelopen. Nu dus brullen en geschrokken. Dat gebeurd gewoon. Als je er niet over kunt praten, dan is er wel iets mis ;)
pi_155473721
Shandaly, morgen weer lekker knuffelen. O+
Heb je vandaag leuke dingen gedaan.

Bij ons in het park hing een spandoek dat er deze zondag 'Cultuur borrelt' dag was. Met kinderactiviteiten. Wij daarheen. Was er maar 1 springkussen en een schminkkraampje :D En een bandje speelde muziek.
Maar Riley vond de springkussen geweldig. En elke keer als het muziek stopte, ging zij keihard klappen voor ze O+
pi_155474729
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 19:34 schreef Omentielvo het volgende:
Shandaly, morgen weer lekker knuffelen. O+
Heb je vandaag leuke dingen gedaan.
Uitslapen, luieren, bank hangen, film kijken... Niets dus.
En nu ga ik lekker borduren O+
pi_155476068
Luc klaagt al 3 dagen over pijn in zijn mond. De eerste 2 dagen had hij ook vrij hoge koorts en we probeerden wel in zijn mond te kijken maar dit stond hij niet toe. Eten deed hij weinig maar hij dronk wel goed dus ik dacht dat het niet eten meer aan de koorts etc lag.

Nu is de koorts sinds vandaag eindelijk weg, maar hij blijft klagen over pijn in zijn mond en hij eet amper. Ik mocht vandaag even in zijn mond kijken (5 seconden zo ongeveer :') ) en achterop zijn tong is het helemaal wit. Zodra hij gaat eten wordt het huilen en spuugt hij het uit. Mijn man dacht aften te zien maar weer dit ook niet zeker...
Iemand nog een tip hoe we zonder al te veel drama in zijn mond kunnen kijken of wat dit zou kunnen zijn? Morgen maar even met de huisarts bellen maar ik vrees dat Luc ook daar weigert zijn mond open te doen....

[ Bericht 5% gewijzigd door Skoap op 23-08-2015 20:40:59 ]
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:13:14 #249
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155478604
Lekkere luie dag Shandaly :)

Flink borrelende cultuur bij jullie, Omen :D Wat schattig dat Riley ging klappen als de muziek stopte O+

Oei Skoap dat klinkt niet fijn :{ Hier hielp het om samen in de spiegel te kijken en dan met een lampje in haar mond te schijnen, dat vond ze dusdanig interessant dat ze dan wel meewerkte. Alleen had Nora toen niet zoveel pijn.
Heb je niet toevallig ook blaasjes gezien op zijn handen of voeten?
  zondag 23 augustus 2015 @ 21:26:54 #250
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155479291
Agos Skoap wat sneu -O-

En Spirit, dat zou mij ook niet zo lekker zitten hoor, gewoon een keer luchtig aansnijden.
En t geeft verder ook wel wat inzicht in jullie slaaptroubles denk ik..... Als ze 's middags niet wil slapen zou ik proberen haar wakker te houden.

Mijn peuter zat vanavond om 17:45 in slaap te vallen aan tafel, dus ben met haar naar boven gegaan. Daar leefde ze weer wat op, maar uiteindelijk was ze toch om 19:00 stil. Ongelooflijk dit :D

Morgenochtend moeten we in alle vroegte op, dus dat wordt grappig :O
Trein van 7:45, naar Schiphol, en dan op het vliegtuig naar Portugal! *O*
pi_155479934
quote:
1s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:13 schreef Sylver_ het volgende:
Oei Skoap dat klinkt niet fijn Hier hielp het om samen in de spiegel te kijken en dan met een lampje in haar mond te schijnen, dat vond ze dusdanig interessant dat ze dan wel meewerkte. Alleen had Nora toen niet zoveel pijn.
Heb je niet toevallig ook blaasjes gezien op zijn handen of voeten?
Die blaasjes ben ik vanavond naar opzoek gegaan na het raadplegen van google.
Maar ik kon niks vinden...

De tip van de spiegel is een goeie die ga ik proberen!

Hij kon niet slapen, dus hij mag nu even op de bank liggen en we mochten eindelijk zowaar even in zijn mond kijken. Ik zie vooral veel witte vlekken op zijn gehemelte en tong... Naja morgen de huisarts maar even bellen. Of nog beter, hopen dat het morgen opeens over is :D
pi_155480079
LB, hele fijne vakantie *O*

Skoap, beterschap voor je mannetje. Ik ga duimen dat het morgen over is :*
pi_155480573
He skoap dat is naar!
Misschien kan je hem proberen uit te leggen dat als je in zn mond mag kijken dat je dan misschien kan zien waarom hij er pijn aan heeft?
Succes bij de dokter morgen!

Hele fijne vakantie lb!

Hier een fijne dag gehad. Toen kaylee net op bed lag (te vertellen aan nijm dat we op de fies koekiee waren wezem halen O+ ) kwam vriend ineens thuis van zn werk! Ik dacht eerst dat er werd ingebroken want ik had hem nog helemaal niet thuis verwacht. Na kaylee haar slaapje lekker met zn 3e een stuk wezel wandelen.
  zondag 23 augustus 2015 @ 22:03:06 #254
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155481248
quote:
0s.gif Op zondag 23 augustus 2015 21:36 schreef Skoap het volgende:

[..]

Die blaasjes ben ik vanavond naar opzoek gegaan na het raadplegen van google.
Maar ik kon niks vinden...

De tip van de spiegel is een goeie die ga ik proberen!

Hij kon niet slapen, dus hij mag nu even op de bank liggen en we mochten eindelijk zowaar even in zijn mond kijken. Ik zie vooral veel witte vlekken op zijn gehemelte en tong... Naja morgen de huisarts maar even bellen. Of nog beter, hopen dat het morgen opeens over is :D
Hmmm, spruw? Beterschap iig! Hopelijk is het morgen gewoon over :Y

Klinkt goed aapie! Zo schattig als ze verhalen vertellen tegen knuffels/doekjes/poppen, he O+
pi_155481869
Als ik jou was spirit, zou ik morgen bij de opvang vragen wat dr gebeurd is. Sofie kwam een paar maanden uit school met t verhaal dat ze nooooit meer mocht knutselen van juf en dar juf boos was geweest. Ik bij juf eens gepolst. Blijkt dat ze die dag niet mocht knutselen en dat juf tegen een ander kindje wat stem verheffing gebruikt had. Een situatie kam soms zo anders geīnterpreteerd worden door die kleintjes.
Ik zou het als juf jammer vinden als een ouder verhaal zou komen halen als een kind iets gezegd heeft thuis.
*poef* nu is het weg
pi_155481901
Fijne vakantie LB O+

Ja we hebben alles al 10x uitgelegd maar meneer is nogal weird met dit soort dingen helaas. Hij wil altijd zelf de controle houden met alles.
pi_155482550
Fijne vakantie LB! Heerlijk naar Portugal *O*
Ik ben jaloers :D Hier begint morgen het "normale" leven weer na de vakantie.

Lady Payton, ik vond het ook een mooi park idd, niet te massaal. Appartement wilden we niet vanwege de kinderen, maar vanuit daar heb je denk ik wel een mooi uitzicht :D
Op internet lazen we dat er in de omgeving niet veel te doen was, maar dat viel uiteindelijk best wel mee. Althans goed genoeg met de kinderen :D
Poes, ik vind Duitsland ook een fijn vakantieland :D We wilden niet te ver gaan met de auto, aangezien niet zo dol zijn op autorijden (en ze allebei dus ook wagenziek blijken te zijn :')) Dus de afstand was wel fijn.

Spirit, ik zou het inderdaad gewoon even melden aan de leidsters.
Floris werd op de opvang steeds naar bed gebracht. Hij sliep dan wel, maar hij zei toen thuis opgegeven moment dat hij zijn beer niet meer mee wilde nemen, want dan moest hij slapen. Dat vond ik toen ook wel heel sneu. Bij de opvang toen aangegeven dat hij niet naar bed hoefde daar.
Maar is wel naar als je kind met dat soort verhalen thuis komt, is toch geen fijn gevoel! Ik had dat met school een keer bij Floris, dat hij aangaf dat andere kinderen niet met hem wilden spelen. Op school aan de juf verteld, die dat dus helemaal niet herkende. Ze heeft het toen wel even in de gaten gehouden, maar even om aan te geven dat een kind soms dingen toch anders ervaart :D

Shandaly, ook wel fijn even geen kinderen. Tijd voor jezelf, heerlijk :D (en des te fijner is het als ze er weer zijn)
pi_155488987
Spirit, kunnen de 2 gebeurtenissen niet met elkaar te maken hebben? Dat de go/juf als ze daar is een negatieve sfeer creëert ivm het slapen (dat ze dus moet en streng wordt toegesproken) en dat dat dus zijn weerslag heeft op het slapen thuis?
pi_155489236
Gister zei ik nof dat nachtangsten hier niet voorkwamen. Kon ik er vanacht mooi 3 keer uit omdat kaylee helemaal over de flos ging. Elke keer als haar kleine lampje weer uitging was het weer gillen, dus straks maar eens even op jacht naar zon lampje wat je in het stopcontact doet...
pi_155489323
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:12 schreef aapieannie het volgende:
Gister zei ik nof dat nachtangsten hier niet voorkwamen. Kon ik er vanacht mooi 3 keer uit omdat kaylee helemaal over de flos ging. Elke keer als haar kleine lampje weer uitging was het weer gillen, dus straks maar eens even op jacht naar zon lampje wat je in het stopcontact doet...
FOK!wet >:)

Hier een Ikea spookje, kan eventueel ook (opgeladen) van het stroom af en mee in bed. In zo'n zacht beestje.
pi_155489389
Wij hebben ook IKEA spookjes, voor allebei één. En deze zijn ook mee logeren bij opa en oma, want veilige baken van thuis. Geniaal (al maakt die rood/roze van Femke's kamer soms een beetje een bordeel, en ziet Lars er bij dat groen/blauwe licht zelf soms uit als een spook, maar goed... )

Nog een uur of zeven en dan zijn ze weer thuis! *O*
pi_155489547
Fijn, Shandaly, dat ze snel weer thuis zijn! Nog geen school vandaag?

Skoap, klinkt heel precies als spruw! Even naar de ha.

LB, veel plezier in Portugal, ondanks je zorgen :*

Spirit, wat de anderen ook al zeiden: zou het met elkaar te maken hebben? Hoe slaapt ze nu?

AA, wat sneu! Kon ze zeggen wat er was?

Hier zijn we nog steeds ziek, wat een rotvirus! Ab hoefden we toch niet te geven maar het herstel gaat wel heeeeeel langzaam... Bah.
pi_155489961
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 08:52 schreef Cwen het volgende:
Fijn, Shandaly, dat ze snel weer thuis zijn! Nog geen school vandaag?
Nope, volgende week pas. En dan gaan we ook meteen weer voluit met zwemlessen en alles erbij... :) (Maar morgen is Lars' vriendinnetje weer terug van vakantie en op de bso, dus hij kijkt meer uit naar morgen dan volgende week ;) O+)

Beterschap! :* Gaat het al wel iets beter?
pi_155490001
Aapie, domme Fokwet ook altijd :*

Shandaly, fijn dat ze al bijna weer komen *O*
En wat leuk dat hij uitkijkt naar morgen, omdat zijn vriendinnetje er dan weer is O+

Cwen, wat zielig :*
pi_155490428
Bijna thuis shandaly..... *O*

Wat vervelend zeg Cwen :* hopelijk knappen jullie snel op.

Hopelijk was t een eenmalige drama nacht aapie.

Hier hebben beide kinderen een zeepaard met zachte muziek en licht. Al heeft Luuk m amper aan. Hij had vannacht ook paniek. Hij gilde rond 1.30 dat hij ook mee wilde naar opa en oma. Hij was helemaal in paniek. Bang dat we thuis achter lieten. Na een slokje water was hij weer rustig gelukkig.

Hij is nu bij de opvang. Ze zijn net verhuisd met de opvang. Het is dr zo mooi geworden. Hij moet nog wel wennen, maar dat is logisch.

Toen ik vrijdag ophaalde zat ie te spelen met z'n harem O+ O+

*poef* nu is het weg
  maandag 24 augustus 2015 @ 10:52:55 #266
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_155491193
Hallo even een vraagje over zindelijkheid, mijn 3 en een half jarige is een soort of zindelijk ;( :P
Hij kan het de hele dag ophouden maar op de wc wil hij niet. Als hij dan 's avonds een luier aankrijgt dan gaat hij pas plassen.
Hij is ook een beetje apart :9 want krijgt kotsneigingen als hij op zijn potje eens plast.

Afijn nu probeert hij het steeds op te houden omdat hij niet naar de wc wil (of potje). Is het nou het beste om gewoon door te zetten. Eens moet hij toch eens.
En in zijn broek plassen vind hij ook een drama dus uiteindelijk kiest hij wel voor de wc denk ik zo.
Wat is wijsheid?
Dat heen en weer geren om zijn plas op te houden is vervelend voor hem en voor mij.
Maar in november moet hij toch zindelijk zijn want dan gaat hij naar groep 1
Rayen 2½ jaar!
pi_155491378
Hier ging de oudste ook naar school vandaag. Ze had er onwijs veel zin in. Eerder ging ze 3 dagen in de week en nu gaat ze dus de hele week. Ben benieuwd of dat nu beter gaat (we hebben het al eens geprobeerd). Ze heeft een ander plekje gekregen naast een nieuw meisje en tegenover een jongetje waar ze voorheen al vaak mee speelde. Ze was helemaal gelukkig vertelde mijn man O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155491868
Kaatje _O- Kleine charmeur heb je ;)

TJ; Kotsneigingen?? Vindt hij het zo vies? :@ Misschien vertellen dat als je op de wc poept/plast dat het minder vies is, omdat je het gauw kunt doorspoelen.
Verder; omkopen! Hier in het begin met smarties, later kreeg hij een treinspoorset als hij op de wc zou poepen. Heeft 2 weken geduurd, toen was de trein verdiend.

Tally; Wat fijn dat ze het naar dr zin heeft! Mooi houden zo :Y

Spirit; wat naar dat je dochter met zulke verhalen thuiskomt! Goed om dit bespreekbaar te maken met de juf, hopelijk valt het mee..

LadyBlack; Fijne vakantie! Hopelijk kun je je zinnen even verzetten :*

Verder niet goed bijgelezen, sorry :@
pi_155491997
Omkopen voor zindelijkheid??? Sorry, maar nee. Ik zou het hem uitleggen wat er gebeurt als je plast en dat het in de wc zo weg is, mocht hij het vies vinden?

Weet je waarom hij kokhalst, TJ? En wat gebeurt er als je 'm op de wc zet?
pi_155492076
Omkopen, lekker opvoedkundigverantwoord :D werkte hier ook goed. Luc wilde niet poepen op de wc, plassen dan weer wel. Beloofd dat als hij zou poepen op de wc een cadeautje gingen uitzoeken samen. Dezelfde dag lukte het nog :')
Hij is nu al weer een paar weken zindelijk, wat een genot! En gelukkig voordat baby2 er is.

Cwen en ik maar denken dat spruw enkel iets was voor pasgeboren babies. We hebben vanmiddag om 14h een afspraak bij de dokter.
Beterschap ook voor jouw meisje.

Hier een drama nacht achter de rug, Luc sliep pas om half 2 :? Om daarna om half 5 van die night terrors te hebben tot ongeveer half 8. Hij was echt onbereikbaar en echt keihard huilen en wild doen en slaan. Gezelligheid :') Hij viel om half 8 weer in slaap. En slaapt nu nog. (Gelukkig kan ik thuiswerken)
pi_155492160
Ik heb trouwens een heerlijke nacht achter de rug! Ze is niet 1 keer wakker geworden *O*
Ikzelf uiteraard wel. Huh? Slaapt ze nog? Ja ze slaapt nog steeds. Is het al zo laat? Ze heeft me nog niet wakker gemaakt :')

En vannacht is het natuurlijk bal omdat ik hier heb zitten juichen dat het afgelopen nacht zo goed gegaan was :P
  maandag 24 augustus 2015 @ 11:44:56 #272
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_155492207
PoesopStokje, ja hij vind de geur vies. Gelukkig blijft het nu bij kotsneigingen, hij heeft zelfs al een keer overgegeven toen hij in zijn broek plaste :o
Cwen, hij vindt plas en poep vies ruiken zegt hij. Al gezegd dat het in de wc minder is omdat je het gelijk door kan spoelen.
En als je hem op de wc zet wil hij er gelijk af. en word het een strijd om hem daar vast te houden.

Hij is nogal vasthoudend of volhoudend, eerste kadootjes (kleinigheden) voor op het potje plassen heeft hij al ontvangen maar is niet genoeg stimulans.
Nu ben ik per ongeluk 2 dagen geleden op zijn potje gaan staan :+ dus die is nu kapot.
Kadootje beloofd en laten zien als hij een plasje op de wc doet maar vooralsnog werkt het niet.

En dat te weten dat hij toen wij op de vakantie waren, hij een volle week op de wc ook heeft gepoept. Maar toen we eenmaal thuis waren wilde hij hier niet meer op de wc en liever in zijn luier poepen in de keuken ;)

Maar we wisselden soms af met pogingen hem zindelijk te krijgen tussen luier en onderbroek. Maar vandaag heb ik gezegd we doen overdag geen luier meer aan.
Nu hoor je overal je moet er geen drama van maken, maar hij is slim genoeg om het op te houden (tot op een zeker moment natuurlijk) en volhardend genoeg om de wc te weigeren :P

En er zijn nu nog maar 2 maanden over om "te oefenen" natuurlijk.
Rayen 2½ jaar!
pi_155492325
Hij is met 4 nog niet leerplichtig hoor :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 12:01:48 #274
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_155492607
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 11:49 schreef L-E het volgende:
Hij is met 4 nog niet leerplichtig hoor :)
Ja weet ik ;)
Maar toch, met 4 vind ik het toch wel tijd worden om overdag zindelijk te zijn
Rayen 2½ jaar!
pi_155492737
Blijkbaar kan hij het ook wel, maar vindt hij het op de wc heel naar/vies/eng? Daar zou ik iets mee doen, kijken hoe je hem daarin kan ondersteunen. Misschien kan hij zelf mee denken? Ik denk dat je daar verder mee komt dan met kadootjes.
pi_155493440
Omkopen werkt uiteraard alleen als het kind er klaar voor is. Voelen ze het niet, dan heeft het geen nut. Hier was hij in no time zindelijk omdat hij er wat voor terug kreeg, nu is het normaal geworden. Geen omkoperij meer dus.

Is het een idee TJ om iets van luchtverfrisser te halen? Zodat zoon zelf even kan sprayen voor/na het wcbezoek?
pi_155493511
Laat hem anders tijdens het plassen of poepen een doekje met bijv lavendelolie ruiken? Dan ruikt hij de 'viezigheid' niet meer?
pi_155496637
Het is inderdaad spruw bij Luc. Medicijnen gekregen, een of andere gel. Hopelijk gaat het nu snel beter.
pi_155496685
Arme Luc, hopelijk helpen de medicijnen snel!
*poef* nu is het weg
pi_155497056
Als hij het zo vies vindt, kun je dan iets met luchtverfrisser? Om de geur voor hem aangenamer te maken en hem "in control" te brengen over de geur. Plus, met zo'n spuitbus spuiten lijkt me helemaal tof voor een peuter :P

Ik heb net het kdv gebeld, want morgen met een leidster bespreken leek me niet zo handig. Heb dus een manager te pakken gekregen (toevallig mijn favoriete leidster) en duidelijk weten te maken dat we het die ene leidster niet persoonlijk aanrekenen, maar dat haar aanpak wel een grote, negatieve indruk bij Isa heeft achtergelaten. De betreffende leidster belde direct terug om het uit te spreken, heel netjes, en het bleek bij de dag te passen dat ze haar 10 min helemaal over de zeik hebben laten huilen, dus nu snap ik het. Isa sliep toen al een dag slecht en zij wilden uitproberen of het hielp om streng te zijn en haar te laten huilen. "Isa trok daarna ineens veel meer naar me toe ook" zegt ze. Ja doos, omdat ze denkt dat je boos op haar bent en ze het goed wil maken... Nouja, heb aangegeven dat ik het begrijp, maar dat ze daarmee wel grote indruk hebben gemaakt op dat meisje, in negatieve zin, en dat ik liever niet meer heb dat ze het op die manier aanpakken. Ze gaan het noteren in haar schrift. Ben benieuwd.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:49:02 #281
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_155497134
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:35 schreef Poesopstokje het volgende:
Omkopen werkt uiteraard alleen als het kind er klaar voor is. Voelen ze het niet, dan heeft het geen nut. Hier was hij in no time zindelijk omdat hij er wat voor terug kreeg, nu is het normaal geworden. Geen omkoperij meer dus.

Is het een idee TJ om iets van luchtverfrisser te halen? Zodat zoon zelf even kan sprayen voor/na het wcbezoek?
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 12:37 schreef Cwen het volgende:
Laat hem anders tijdens het plassen of poepen een doekje met bijv lavendelolie ruiken? Dan ruikt hij de 'viezigheid' niet meer?
Ah goeie ideeen, ik ga dat eens proberen kijken of het helpt.

Kan al wel melden dat na veel drama van heen en weer lopen hij uiteindelijk op de wc heeft geplast.
En daarna 7x roepend, "dat is toch niet moeilijk of eng en dan kan je je broek optrekken en dan ben je klaar" :Y
Haha kijken of het de volgende keren ook zo of makkelijker gaat.
Rayen 2½ jaar!
pi_155497224
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 14:46 schreef Spirit82 het volgende:
Als hij het zo vies vindt, kun je dan iets met luchtverfrisser? Om de geur voor hem aangenamer te maken en hem "in control" te brengen over de geur. Plus, met zo'n spuitbus spuiten lijkt me helemaal tof voor een peuter :P

Ik heb net het kdv gebeld, want morgen met een leidster bespreken leek me niet zo handig. Heb dus een manager te pakken gekregen (toevallig mijn favoriete leidster) en duidelijk weten te maken dat we het die ene leidster niet persoonlijk aanrekenen, maar dat haar aanpak wel een grote, negatieve indruk bij Isa heeft achtergelaten. De betreffende leidster belde direct terug om het uit te spreken, heel netjes, en het bleek bij de dag te passen dat ze haar 10 min helemaal over de zeik hebben laten huilen, dus nu snap ik het. Isa sliep toen al een dag slecht en zij wilden uitproberen of het hielp om streng te zijn en haar te laten huilen. "Isa trok daarna ineens veel meer naar me toe ook" zegt ze. Ja doos, omdat ze denkt dat je boos op haar bent en ze het goed wil maken... Nouja, heb aangegeven dat ik het begrijp, maar dat ze daarmee wel grote indruk hebben gemaakt op dat meisje, in negatieve zin, en dat ik liever niet meer heb dat ze het op die manier aanpakken. Ze gaan het noteren in haar schrift. Ben benieuwd.
Mooi dat het is uitgesproken. Alleen had ze dat misschien beter eerst aan de ouders kunnen vragen of dat zou hebben in plaats van zelf experimenteren.
pi_155497231
Fijn spirit dat het uitgesproken is. Hopelijk gebeurt het nu niet nog een keer en heel netjes dat de leidster gelijk terug belde!

TJ fijn dat het plassen nu i.i.g. gelukt is! Elke stap is er toch weer 1!
  maandag 24 augustus 2015 @ 14:57:00 #284
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155497363
Beterschap voor Luc! Ik heb zelf spruw gehad toen ik 13 was en weet nog goed hoe belachelijk veel pijn het deed ;(

Ai Spirit, ik zou echt not amused zijn als ze Nora 10 min zouden laten huilen :( Arme Isa. Goed dat je het hebt besproken.

Jeetje TimeJumper, die is wel lastig hoor. Ging hij op vakantie wel ook op de wc plassen? Wel knap trouwens dat hij het zo lang kan ophouden. En goed dat het nu gelukt was! Krijgt hij er nu ook zelf een beetje vertrouwen in?
pi_155497678
Goed dat t uitgesproken is spirit.
*poef* nu is het weg
pi_155498847
Lieve hemel Spirit, ik schrik van je verhaal! Je laat een 2-jarige toch geen 10 minuten krijsen omdat ze wil slapen? Dat soort 'experimenten' zouden bij mij érg slecht vallen... Je betaalt ze verdorie om voor je kind te zķrgen!
pi_155499202
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 15:41 schreef Cwen het volgende:
Lieve hemel Spirit, ik schrik van je verhaal! Je laat een 2-jarige toch geen 10 minuten krijsen omdat ze wil slapen? Dat soort 'experimenten' zouden bij mij érg slecht vallen... Je betaalt ze verdorie om voor je kind te zķrgen!
Ik snap wat je bedoelt, maar over het algemeen genomen is een kind even laten huilen prima geaccepteerd. Daarnaast zijn ze tussendoor wel gaan kijken of alles nog goed ging. We hebben eerder niet specifiek aangegeven dit niet te willen, nu wel dus. Ik kan het ze niet kwalijk nemen en begrijp het ook, maar gegeven de indruk die dit op Isa maakte, wil ik het nu niet meer hebben en hopelijk gaan ze zich daaraan houden.
Sarcasme. Herken het.
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:15:43 #288
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155499814
/trotse modus aan
Mijne moest vandaag een rondje natekenen op het cb (stomme dingen doen ze daar toch, ook die blokjes kwamen weer tevoorschijn), dus ik zeg tegen de verpleegster dat ze ook een A kan schrijven, want thuis heeft ze er 6 op de muur gemaakt. Tekent/schrijft ze zomaar weer die A :)
En dan ook nog even die prik erin, van de verpleegster moest ik haar in een of andere houding vast houden ivm tegen stribbelen en zei tegen Anouk dat ze maar de andere kant op moest kijken. Anouk kijkt gewoon naar waar die prik erin ging en gaf geen kick :D Totdat er bloed kwam :P Dat vond ze niet zo...maar ook weer geen dikke tranen of iets.
/trotse modus uit en einde dagboek ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_155502795
Oke, nu zeg ik wellicht iets extreem raars, maar ik kan zelf mijn 'neusklepjes' heel goed bedienen (die klepjes binnen in je neus die je neus kunnen afsluiten, ook voor geuren). Ik heb eens ontdekt dat als ik bij iemand door zijn neus blaas (je mond om z'n neus zetten en dan voorzichtig blazen) dat die persoon dan min of meer automatisch die klepjes dichtdoet en dus voelt waar ze zitten. Met een klein beetje oefenen kun je die klepjes zo vrij makkelijk zelf onder controle krijgen. Dan kun je ten alle tijden die klepjes zelf dichtdoen en hoef je niets te ruiken wanneer je dat niet wilt. Misschien is dat nog iets om te oefenen met je zoontje, dan kan ie zelf kiezen om die geuren niet te ruiken?
pi_155502988
Susie, wat een stoere meid heb jij! :D En een hele slimme ook.

Spirit; mooi dat het is uitgepraat. Vind het jammer dat de leidster dit zelf besloten heeft, het heeft nogal wat indruk achtergelaten. Goed dat is afgesproken dat het niet weer gebeurd.

TJ; *O* Stapje voor stapje komen jullie er wel.

Mijn peutert kwam vanmorgen met een zelfgeplukt bosje bloemen aanzetten. O+ x 200
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:36:05 #291
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155504606
Wat goed, Susie! Ik snap dat je trots bent :Y

Wauw Poes, nog een mooi bosje bloemen ook O+

Haha Ela, ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt ontdekt bij iemand :D Zou wel handig zijn voor een vriendin van mij, die is erg gevoelig voor geuren :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:42:45 #292
348178 NotTheSame
pi_155504776
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:41 schreef elamanilo het volgende:
Oke, nu zeg ik wellicht iets extreem raars, maar ik kan zelf mijn 'neusklepjes' heel goed bedienen (die klepjes binnen in je neus die je neus kunnen afsluiten, ook voor geuren). Ik heb eens ontdekt dat als ik bij iemand door zijn neus blaas (je mond om z'n neus zetten en dan voorzichtig blazen) dat die persoon dan min of meer automatisch die klepjes dichtdoet en dus voelt waar ze zitten. Met een klein beetje oefenen kun je die klepjes zo vrij makkelijk zelf onder controle krijgen. Dan kun je ten alle tijden die klepjes zelf dichtdoen en hoef je niets te ruiken wanneer je dat niet wilt. Misschien is dat nog iets om te oefenen met je zoontje, dan kan ie zelf kiezen om die geuren niet te ruiken?
Als je die klepjes sluit, praat je dan ook nasaal, zo als je verkouden bent?
pi_155504931
Hoi! Ik las het consternazi bureau... Met 2 jaar ook prikjes? Ik moet morgen.

En wie heeft er nog meer zo'n schitterende 'BITSEA-Oudervragenlijst' gekregen? En wat hebben jullie daarmee gedaan?
pi_155504960
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 18:36 schreef Sylver_ het volgende:
Wat goed, Susie! Ik snap dat je trots bent :Y

Wauw Poes, nog een mooi bosje bloemen ook O+

Haha Ela, ik ben wel benieuwd hoe je dat hebt ontdekt bij iemand :D Zou wel handig zijn voor een vriendin van mij, die is erg gevoelig voor geuren :)
Whehe, dat via iemands neus blazen dat komt denk ik nog uit de tijd van shotjes met een joint :') En later toen mijn vriend eens wilde weten hoe ik dat deed met die klepjes (ik heb nooit last van vieze geuren, want ik kan me neus instand dichtdoen), herinnerde ik me een keer dat iemand dus z'n klepjes spontaan sealde bij zo'n door-je-neus-blaas actie :') Toen heb ik het hem zo laten voelen, waar die klepjes zaten en hoe die ze kan voelen en dus ook kan bedienen :D En hij kon het eigenlijk meteen daarna ook zelf.

NotTheSame, het klinkt dan zo ongeveer ja, iets minder slijmerig, iets droger, maar wel dat nasale inderdaad.

Ik gebruik die klepjes zelf echt vaak, ik ben ook vrij gevoelig voor geuren en op veel plekken doe ik bij voorbaat m'n neus alvast dicht. Ik kan ook heel voorzichtig een heel klein beetje ruiken en dan snel het klepje weer dichtdoen bijvoorbeeld, als ik niet zeker weet of het te doen is qua geur :D

Ik ken trouwens ook mensen die hun oorklepjes zo kunnen bedienen. Als je 's ochtends wakker wordt, soms voel/hoor je ze dan nog open gaan, 's nachts in je diepe slaap zitten die klepjes vaak dicht. Ik wil die bij mezelf ook nog gaan oefenen, die kan ik nu nog niet :') Maar ik moet nog even een goede manier vinden om ze te voelen bij mezelf. Want dat moment 's ochtends is er maar soms, weet niet hoe ik dat op moet wekken nog ;)
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:51:34 #295
348178 NotTheSame
pi_155505035
Aha, dan kan ik het nu ook :+ (zit driftig te oefenen haha).
  maandag 24 augustus 2015 @ 19:00:30 #297
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_155505327
Wat gaaf! Dat wil ik ook gaan oefenen 8-) :D O+
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  maandag 24 augustus 2015 @ 20:25:08 #298
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155508354
Ik ben al een uur aan het oefenen, maar het lukt niet. Toch even vragen of mijn man even wil blazen :+
pi_155508700
Dat wordt weer een wilde avond :D

Fijn dat het is uitgesproken Spirit :)
pi_155510442
Sylver maak even een foto van het hoofd van je man wanneer je dat vraagt :P

Net weer een Isa over de flos omdat ze niet alleen gelaten wilde worden. Gisteren kegde man haar in bed en dat ging goed. Hij is nu sporten, maar morgen mag hij het weer doen, en ze is echt wel moe! Ben samen met haar in ons bed gaan liggen en ik lig netflix te kijken op de iPad. Na 1x himym draait ze zich om, zucht, en is vertrokken :?
Sarcasme. Herken het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')