abonnement Unibet Coolblue
pi_155354415
Ik had afgelopen zaterdag de uitvaart van een oud-tante. Ik heb de kinderen daar niet over ingelicht. Ik ben er alleen naar toe gegaan.

Net daarvoor waren we in Blijdorp. Daar staan geregeld medewerkers langs de paden met karren. Daarop liggen dan huiden, skeletten enzo. Dus we gingen erbij kijken, hebben een tijgervel geaaid o.a. Net daarvoor had ik ze in de vlindertuin een slangenhuid laten zien. Verteld dat als de slang gaat groeien, zijn vel te klein wordt en hij eruit kruipt en dan een nieuw vel heeft.
Eva dacht dat dit met tijgers ook zo ging. Uitgelegd dat dit bij tijgers niet kon, en dat ze pas het vel eraf konden halen als de tijger dood was.
Ik dacht dat het daarmee klaar was.
Kwartiertje later kwam ze erop terug. Het begrip 'dood' was toch wel lastig. Ik merkte dat ik goed uit moest leggen dat het geen 'slapen' was.
En of dat dan zeer had gedaan bij die tijger, dat vel eraf halen. Uitgelegd dat je niks meer voelt als je dood bent.
Of wij dan later bij haar ook haar vel eraf gingen halen als ze dood ging :X
Verteld dat we dat niet gaan doen, maar dat we haar in een kistje bewaren, net als Sneeuwwitje....

Ik vond het toch best lastig. Want Eva lijkt niet te stoppen met vragen en gaat het dan reflecteren naar zichzelf. Kan geen onderscheid maken tussen de dood van een dier en van een mens.
Gelukkig was ze tevreden met de uitleg over het kistje.
pi_155354420
Hilz *O* feli!
pi_155354611
Hilz, gefeliciteerd met de Senn! *G*
pi_155354711
Gefeliciteerd hilz!

Luuk heeft een nieuw woord: krokohapt

Hij had t net effe lastig. Zus had een vriendinnetje te spelen en hij mocht eigenlijk niet mee doen. Wat ik dan van de meiden best snap.
Ik ben maar met m gaan kleien. Dat vond ie geweldig. Ik moest allemaal slangen maken. .. <3
*poef* nu is het weg
  woensdag 19 augustus 2015 @ 18:06:50 #105
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_155358350
Hilzz gefeliciteerd met je peuter! *O*
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  woensdag 19 augustus 2015 @ 18:28:55 #106
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155358751
Gefeliciteerd Hillz! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 18:37:08 #107
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155358916
Wat een lastig concept he, de dood. Ik heb het er nog niet over hoeven hebben, maar denk er wel eens overna hoe zoiets uit te leggen is aan een peuter.
Ik wil iig geen 'verhaaltjes ophangen', geen dingen vertellen die ik zelf ook niet geloof, maar ik vind het maar een lastig onderwerp.

Wel een goeie om te horen van dat kindje dat overstuur was bij het zien van zoveel sterretjes, daar had ik nog niet aan gedacht.
Wel gehoord van een vriendin waarvan haar dochter bang was om te gaan slapen en niet meer wakker te worden omdat een tante vertelde dat 'opa nu slaapt en niet meer wakker wordt'.
Daar had ik nog nooit bij stilgestaan.


In dat kader; ik was gisteren bij de kinderboerderij en hoorde opa tegen zijn 4-jarige kleindochter zeggen dat het varkentje er niet meer is: 'nee, die was ziek he, die hebben ze afgemaakt'. Tja, zo kan het natuurlijk ook :X
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155358970
Dat van het slapen gaan is ook echt een no-go, dan durft het kind nooit weer te gaan slapen :o
Sterretjes voldoen hier nog, verder is hij heel erg bezig met de beestjes buiten (slakken, torretjes, vliegen). Die zijn dan gewoon dood volgens hem.

Wij hebben vandaag poppertjes met beibeis gegeten :Y)
pi_155359010
Oh maar hier hebben we het ook niet mooier gemaakt dan het is. Dood is dood.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155359225
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 18:42 schreef Ticootje het volgende:
Oh maar hier hebben we het ook niet mooier gemaakt dan het is. Dood is dood.
Maar hoe leg je dat uit als je zélf niet weet wat ''de dood'' is? :?

Ik geloof niet in goden, de hemel en de hel. Ik kan dus geen verklaring geven dat het lichaam dood is en de ziel naar boven is vertrokken.

Nu is het heel simpel; ''Hij doet het niet meer, stuk, hij is dood.''
pi_155359242
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 18:54 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Maar hoe leg je dat uit als je zélf niet weet wat ''de dood'' is? :?

Ik geloof niet in goden, de hemel en de hel. Ik kan dus geen verklaring geven dat het lichaam dood is en de ziel naar boven is vertrokken.

Nu is het heel simpel; ''Hij doet het niet meer, stuk, hij is dood.''
Dat ja. Dood is dood.

Van nijntje heb je een boekje over oma pluis.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155359499
Hilz gefeliciteerd!

Over de dood, nog geen idee hoe we dat ooit eens gaan uitleggen.

Nog een vraagje, kaylee is nu net 2, wanneer moeten we ongeveer weer naar het cb?
pi_155359503
En je kan dat eventueel later aanvullen dat sommige mensen geloven dat er een hemel is en anderen in sterretjes.
pi_155359545
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 19:07 schreef aapieannie het volgende:


Nog een vraagje, kaylee is nu net 2, wanneer moeten we ongeveer weer naar het cb?
Riley ging bij twee jaar en twee weken. Maar ik heb toen zelf gebeld naar het cb, omdat ik nog geen oproep had gekregen
pi_155360792
Hier is CB weer net 2 jaar en 3 maanden.

Hilz, gefeliciteerd!!
Home is where the O+ is...
  woensdag 19 augustus 2015 @ 19:55:57 #116
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155360804
Hier zeiden ze dat ik met 2 jaar oproep zou krijgen, aapie. Ze is nu bijna 25 maanden, maar nog geen oproep gezien. Binnenkort eens bellen, ben wel benieuwd hoe lang ze nu is.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155363974
Ja, dan zou ik even bellen :Y
pi_155372830
Dromen... We hebben zonder gein vanaf 3 uur de hele nacht opgezeten met een hysterische Ellie. Ze wilde niet meer slapen. De reden: een droom (zei ze). Uiteraard viel ze om 6.00 toch in slaap, maar ze ligt te kreunen, te huilen en te piepen tussendoor. Geen koorts, geen poep, geen idee wat het wel kan zijn...
Kan ze echt zo heftig dromen? Herkent iemand dit?
Home is where the O+ is...
pi_155372875
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:41 schreef Cwen het volgende:
Dromen... We hebben zonder gein vanaf 3 uur de hele nacht opgezeten met een hysterische Ellie. Ze wilde niet meer slapen. De reden: een droom (zei ze). Uiteraard viel ze om 6.00 toch in slaap, maar ze ligt te kreunen, te huilen en te piepen tussendoor. Geen koorts, geen poep, geen idee wat het wel kan zijn...
Kan ze echt zo heftig dromen? Herkent iemand dit?
Dat kan zeker heftig zijn. Zij maken het echt mee. Althans denken het echt mee te maken en kunnen moeilijk nog realiteit onderscheiden.
De oudste heeft veel last van dromen. Gisteravond ook weer. En toen ze kleiner was heb ik een nacht met haar op schoot gezeten omdat ze me niet los wilde laten. Want in haar droom liep ik weg en kwam ik niet meer terug.
Gelukkig kunnen we nu duidelijk maken dat het maar een droom was. Praten we er over en kan ze weer slapen (maar niet zo vast meer als daar voor).
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155373198
Hier ook wel eens nachtmerries. Maar zo heftig dat ze niet meer durfde te slapen
Zielig voor Ellie Cwen :*
  donderdag 20 augustus 2015 @ 09:29:11 #121
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_155373517
Pas als je zelf een keer een zeer realistische droom hebt meegemaakt weet je dat t mogelijk is. (Hier aantal keer gehad dat ik niet wist of ik wakker was of droomde. Heel eng)
pi_155373755
Toch koorts... Haal haar net met 39.5 uit bed. We gaan naar de ha, want dit is de derde keer in een paar weken.
Home is where the O+ is...
pi_155373818
Koortsdromen kunnen echt naar zijn. Beterschap!

Hier is dood ook gewoon dood. Niks meer en niks minder. Nu chris ouder wordt kan ik meer uitleggen over hoe het lichaam werkt, en waarom het niet meer werkt. Ook al is het moeilijk uit te leggen, ook dat is uitleggen. Sommige dingen weten papa's en mama's ook niet. En dan geef ik mijn best mogelijk uitleg, of de uitleg van anderen (zoals optie hemel), en dat is het. Daar is Chris ook altijd wel tevreden mee geweest.
pi_155374071
Hier ook hoge koorts vannacht & heftige dromen. Maandag & dinsdag ook al maar toen geen koorts. Nu ligt er een jongetje naast me te rillen met bijna 40 graden koorts. Paracetamol doet helaas niks...

Beterschap voor je meisje Cwen en groot gelijk dat je naar de huisarts gaat.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155374075
Beterschap voor Ellie!
pi_155374306
Beterschap voor jullie peuters Cwen en Skoap :*
pi_155374754
Beterschap voor de mini's Cwen & Skoap
pi_155375087
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 08:45 schreef Tally het volgende:

[..]

Dat kan zeker heftig zijn. Zij maken het echt mee. Althans denken het echt mee te maken en kunnen moeilijk nog realiteit onderscheiden.
De oudste heeft veel last van dromen. Gisteravond ook weer. En toen ze kleiner was heb ik een nacht met haar op schoot gezeten omdat ze me niet los wilde laten. Want in haar droom liep ik weg en kwam ik niet meer terug.
Gelukkig kunnen we nu duidelijk maken dat het maar een droom was. Praten we er over en kan ze weer slapen (maar niet zo vast meer als daar voor).
Bij ons gaat het sinds korte tijd wat beter. Snapt hij dat een droom niet echt is. Hij is nog wel bang en verdrietig, maar is makkelijker te troosten en dan zet hij het van zich af.

I. heeft ook een periode gehad dat hij zijn kamertje niet meer herkende 's nachts omdat de kleuren niet klopten en sommige dingen er anders uitzagen. Helemaal hysterisch was hij en ik snapte maar niet wat hij bedoelde. Hij was echt doodsbang, en daarnaast voelde hij zich niet begrepen. Ik vond het zo ontzettend zielig. Maar dat duurde gelukkig maar een paar dagen, toen viel het kwartje en was het goed.

Beterschap voor Ellie, en Skoap ook voor L! :*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155375564
Ach gossie Cwen.. Wat zielig. Beterschap! Wat naar dat ze zoveel ziek is :*

Voor jullie ook beterschap skoap!

Gefeliciteerd hillz! Wat ongelooflijk dat de Senn gewoon een peuter is joh :o

Eva slaapt nog steeds zo verschrikkelijk slecht -O- we hebben geprobeerd of het middagslaapje overslaan zou helpen en dat was zo, 1 nacht. Daarna raakte ze steeds vermoeider en was er zowel overdag als 's nachts niets meer mee te beginnen. Een keer of zes wakker worden per nacht is geen uitzondering :Z
Ze aait me tegenwoordig heel vaak over mijn wang terwijl ze roept hoe lief ik ben O+ En voor ze gaat slapen gaan we neusje neusje doen terwijl we tegen elkaar 'ik hou van jou' zeggen. Man, dan smelt ik hoor :D
E.
pi_155375591
De mijne pakt tegenwoordig je hoofd beet met beide handjes om je een zoen te geven op je mond (of kin). O+
En ze slaapt overdag niet meer maar heeft zo nu en dan nog wel eens een dag dat ze wat slaap moet inhalen :P Dat merken we 's avonds dan weer :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155375625
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:22 schreef Tally het volgende:
De mijne pakt tegenwoordig je hoofd beet met beide handjes om je een zoen te geven op je mond (of kin). O+
En ze slaapt overdag niet meer maar heeft zo nu en dan nog wel eens een dag dat ze wat slaap moet inhalen :P Dat merken we 's avonds dan weer :')
Wij kijken nu maar gewoon naar de ochtend, hoe Eva dan is. Soms zijn er dagen dat ze alleen maar op de bank ligt, dan gaat ze slapen. Soms speelt ze nog heel actief en dan laten we haar lekker spelen. Het is wel makkelijk met een dagje uit, ze kan prima een slaapje overslaan.
E.
pi_155375639
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:24 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Wij kijken nu maar gewoon naar de ochtend, hoe Eva dan is. Soms zijn er dagen dat ze alleen maar op de bank ligt, dan gaat ze slapen. Soms speelt ze nog heel actief en dan laten we haar lekker spelen. Het is wel makkelijk met een dagje uit, ze kan prima een slaapje overslaan.
Daar hebben we gelukkig geen last van. En als dat ik dat lees van jou moet ik blij zijn met die 5 keer per nacht dat ze wakker word maar redelijk snel weer in slaap is.

Al dan niet met haar arm om mijn nek :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155375751
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:25 schreef Tally het volgende:

[..]

Daar hebben we gelukkig geen last van. En als dat ik dat lees van jou moet ik blij zijn met die 5 keer per nacht dat ze wakker word maar redelijk snel weer in slaap is.

Al dan niet met haar arm om mijn nek :')
Vind ik niet hoor, ik vind vijf keer per nacht behoorlijk wat. Je slaap wordt toch onderbroken, hoe kort ook. Eva slaapt ook veel tussen ons in, het liefste dwars in bed en dan steeds een schop tegen je oor krijgen :D
E.
pi_155375800
Cwen en Skoap :* Beterschap!

Voor zover ik weet hier geen enge dromen. Ben er wel wat huiverig voor, omdat ik zelf een slaapstoornis heb en dus élke nacht levendige nachtmerries heb. :@
pi_155375847
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 11:31 schreef .Sparkling. het volgende:

[..]

Vind ik niet hoor, ik vind vijf keer per nacht behoorlijk wat. Je slaap wordt toch onderbroken, hoe kort ook. Eva slaapt ook veel tussen ons in, het liefste dwars in bed en dan steeds een schop tegen je oor krijgen :D
Ik krijg meteen een klap (met vlakke hand) op mijn wang :')
En ik ben er nu aan gewend dat ze zo vaak wakker word dus heb ik er geen tot minder last van.
Enige wat ik vervelend vind (maar dat is iets van mijzelf) is dat ik de ene keer dus ook snel slaapt maar vaker gewoon wakker lig. Vanmorgen vanaf 5 uur al bijvoorbeeld. En dan ben ik blij dat ik er om 7 uur uit kan :')

En mijn man maar gek vinden dat ik 's avonds vaak vroeg moe ben of in slaap val :')
Die word nog niet wakker als er een bom afgaat :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155377163
Wat ik lastig vind als Riley bij me slaapt, is dat ik mijn ene arm niet goed kwijt kan. Heel moeilijk uit te leggen.
Wakker worden als je peuter nog slaapt is O+
Laatst lag ze met haar hoofdje op Ollie heel dicht tegen me aan O+
pi_155377553
Tnx voor de reacties op mijn fb-zwembandjesbedrijf-post-dinges. Ik zit niet zo lekker in mijn vel, dan ga ik overal spoken zien :@

Loj, gecondoleerd :*

Wat betreft de dood, het is hier natuurlijk een hot topic en echt, kinderen gaan daar zo normaal mee om. De dood hoeft niet vermeden te worden, het is onderdeel van het leven. Leer je kind alsjeblieft dat het er mag zijn, en wees daarin het voorbeeld: benoem het zoals het is. Sinds Elva dood is zijn wij op sommige plekken echt een paria, omdat er mensen zijn die alles rondom dood niet kunnen handelen, dat is zooo verdrietig. Ik wil er echt voor waken dat mijn kinderen zo worden, dat ze er niet eens over durven praten. Ik zelf kan echt niets met termen als sterretjes etc (no offence!), onze dochter ging dood en toen werd ze verbrand en nu staat haar as in een potje hier. Dat is ook exact wat we tegen de jongens zeggen. Vast iets minder mooi dan een sterretje worden, maar ook een stuk dichter bij de werkelijkheid, dat vinden wij fijner. Dieren gaan dood, mensen gaan dood, soms zelfs mensen die je heel erg lief hebt. Dat is helaas onvermijdelijk, en daar kun je je kind niet voor beschermen ( ;( ) maar je kunt wel je kind leren hiermee te dealen, er doorheen te worstelen, steun te vragen en te ontvangen, erover te praten. Dat helpt echt :)

Het boek 'Doodgewoon' van Bette Westera (http://www.gottmer.nl/kinderboeken/doodgewoon.html) is trouwens een aanrader O+ het is een gedichtenbundel voor kinderen en voor zowel ouder als kind heel mooi en indrukwekkend. Heel erg op kinderniveau geschreven (ik ben niet zo van de elitaire poezie).
pi_155378057
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 12:51 schreef L-E het volgende:
Tnx voor de reacties op mijn fb-zwembandjesbedrijf-post-dinges. Ik zit niet zo lekker in mijn vel, dan ga ik overal spoken zien :@

Loj, gecondoleerd :*

Wat betreft de dood, het is hier natuurlijk een hot topic en echt, kinderen gaan daar zo normaal mee om. De dood hoeft niet vermeden te worden, het is onderdeel van het leven. Leer je kind alsjeblieft dat het er mag zijn, en wees daarin het voorbeeld: benoem het zoals het is. Sinds Elva dood is zijn wij op sommige plekken echt een paria, omdat er mensen zijn die alles rondom dood niet kunnen handelen, dat is zooo verdrietig. Ik wil er echt voor waken dat mijn kinderen zo worden, dat ze er niet eens over durven praten. Ik zelf kan echt niets met termen als sterretjes etc (no offence!), onze dochter ging dood en toen werd ze verbrand en nu staat haar as in een potje hier. Dat is ook exact wat we tegen de jongens zeggen. Vast iets minder mooi dan een sterretje worden, maar ook een stuk dichter bij de werkelijkheid, dat vinden wij fijner. Dieren gaan dood, mensen gaan dood, soms zelfs mensen die je heel erg lief hebt. Dat is helaas onvermijdelijk, en daar kun je je kind niet voor beschermen ( ;( ) maar je kunt wel je kind leren hiermee te dealen, er doorheen te worstelen, steun te vragen en te ontvangen, erover te praten. Dat helpt echt :)

Het boek 'Doodgewoon' van Bette Westera (http://www.gottmer.nl/kinderboeken/doodgewoon.html) is trouwens een aanrader O+ het is een gedichtenbundel voor kinderen en voor zowel ouder als kind heel mooi en indrukwekkend. Heel erg op kinderniveau geschreven (ik ben niet zo van de elitaire poezie).
Ja LE, daar heb je helemaal gelijk ik. Zo *is* het ook gewoon. Maar waar ik dan meer mee worstel, bij een gelukkig gebrek aan overleden vrienden/familie/kennisen/huisdieren, dat mijn oudste vooral vragen stelt over iets/iemand dood maken. Dan ziet hij bijvoorbeeld een foto in de krant over oorlog of simpelweg de poes die met een muis aan komt lopen. Dan zeg ik hem dat ik het zielig vind als hij een miertje plet, maar dat de kat een muis doodmaakt, dat is dan weer prima. En: "mama, waarom is die meneer dood?" (foto in de krant) "Tja jongen, sommige mensen vinden elkaar niet zo aardig, hebben ruzie en dan maken ze elkaar dood." Het is wat het is, maar ik vind het echt moeilijk om het uit te leggen. Ik vertel dan ook dat ik dat heel zielig vind, dat ik ook niet weet waarom ze dat doen en dat het beter is om een ruzie uit te praten (oh en vaker probeer ik zo'n uitleg te voorkomen door gewoon te zeggen dat die meneer dood is omdat mensen altijd een keer dood gaan en dan begraven worden. maar dat is niet altijd afdoende).

Ik zou willen dat de wereld anders was. Altijd al, maar met kinderen nog heel veel meer.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155378173
Phaidra, is jouw oudste dan niet nog wat te jong om foto's van oorlog te bekijken? :)

Hier ook zulke gesprekken met de oudste, maar die is 7. Hij mag sinds dit jaar soms het jeugdjournaal zien. Dieren die elkaar dood maken is hier ook prima, 'dat is de natuur'. Dat vinden ze allebei heel simpel en duidelijk.
pi_155378381
Poeh dat van die oorlogsfoto vind ik wel tricky.

Kinderen halen zich zoveel in hun hoofd.... als ik zou zeggen " sommige mensen maken ruzie, en dan maken ze elkaar wel eens dood" dan zou ik heel bang zijn dat mijn zoon in zijn hoofd heeft dat hij (of ik of papa of wie dan ook) gewoon dood gemaakt kan worden als er een keer ruzie is.
pi_155378487
Laatst zat ik een natuurprogramma te kijken en daar had een inktvis een visje gevangen. Riley had helemaal niet door dat die dood was, maar zag de vis wel. Ik heb toen gezegd dat die inktvis dat visje gepakt had. Verder niks over de dood en de natuur uitgelegd.
pi_155378552
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:33 schreef Omentielvo het volgende:
Laatst zat ik een natuurprogramma te kijken en daar had een inktvis een visje gevangen. Riley had helemaal niet door dat die dood was, maar zag de vis wel. Ik heb toen gezegd dat die inktvis dat visje gepakt had. Verder niks over de dood en de natuur uitgelegd.
Bewust niet? :)
pi_155378553
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:20 schreef L-E het volgende:
Phaidra, is jouw oudste dan niet nog wat te jong om foto's van oorlog te bekijken? :)

Hier ook zulke gesprekken met de oudste, maar die is 7. Hij mag sinds dit jaar soms het jeugdjournaal zien. Dieren die elkaar dood maken is hier ook prima, 'dat is de natuur'. Dat vinden ze allebei heel simpel en duidelijk.
Nou ja, de krant ligt vaak op tafel en dan ziet hij iets. Niet altijd opzettelijk. Hij vindt het ook interessant om mee te kijken. Er staan namelijk ook wel eens vliegtuigen op de foto of grote auto's! En leuke mensen! Maar ja, niet alles is pais en vree.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155378606
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:35 schreef L-E het volgende:

[..]

Bewust niet? :)
Ja, bewust vermeden. Soort van bescherming met het idee dat ze zo jong dat nog niet hoeft te weten, zolang ze het niet echt doorheeft :@
pi_155378650
Ik moest laatst mijn Oudste vertellen over de Tweede Wereldoorlog ;(
pi_155378676
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:35 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Nou ja, de krant ligt vaak op tafel en dan ziet hij iets. Niet altijd opzettelijk. Hij vindt het ook interessant om mee te kijken. Er staan namelijk ook wel eens vliegtuigen op de foto of grote auto's! En leuke mensen! Maar ja, niet alles is pais en vree.
Ja, nadat Oudste in een onbewaakt ogenblik een foto van een lijk onder ogen kreeg toen hij jong was :@ scannen wij nu eerst de krant voordat zij mogen kijken.
pi_155378693
Ik hou dat nog wel bewust weg van Silvijn. Ik was onlangs nog een beetje boos geworden op een familielid dat een krant had laten slingeren waar doodgeschoten mensen op een strand in Tunesië meer dan goed te zien waren terwijl S en andere kleine kindjes ernaast speelden. Ik vind hem te jong om zich al om dat soort dingen druk te moeten maken. Hij maakt zich al snel druk. Als ik auto rijd en hij ziet een vrachtwagen dan zegt hij "niet tegen de vrachtwagen aan botsen he mama" of zomaar op de snelweg "niet met de auto in het water vallen he mama". Daar ga ik natuurlijk wel op in, maar ik vind het ook sneu dat hij zo jong blijkbaar wel al zorgen heeft.
pi_155378823
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:39 schreef L-E het volgende:

[..]

Ja, nadat Oudste in een onbewaakt ogenblik een foto van een lijk onder ogen kreeg toen hij jong was :@ scannen wij nu eerst de krant voordat zij mogen kijken.
Dat is wel slim inderdaad. Waarom kom ik daar niet op? :@ :').
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155378862
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:37 schreef Omentielvo het volgende:

[..]

Ja, bewust vermeden. Soort van bescherming met het idee dat ze zo jong dat nog niet hoeft te weten, zolang ze het niet echt doorheeft :@
Oh, dood in de natuur vind ik nooit naar. Niet perse heel leuk, maar daar hou ik mijn kind niet van weg eigenlijk. En zoals gezegd vinden ze het beide ook heel gewoon :)
pi_155378905
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Ik hou dat nog wel bewust weg van Silvijn. Ik was onlangs nog een beetje boos geworden op een familielid dat een krant had laten slingeren waar doodgeschoten mensen op een strand in Tunesië meer dan goed te zien waren terwijl S en andere kleine kindjes ernaast speelden. Ik vind hem te jong om zich al om dat soort dingen druk te moeten maken. Hij maakt zich al snel druk. Als ik auto rijd en hij ziet een vrachtwagen dan zegt hij "niet tegen de vrachtwagen aan botsen he mama" of zomaar op de snelweg "niet met de auto in het water vallen he mama". Daar ga ik natuurlijk wel op in, maar ik vind het ook sneu dat hij zo jong blijkbaar wel al zorgen heeft.
Oh dat hoor ik ook geregeld. En als ik dan zeg dat ik dat zeker niet zal doen, volgt standaard: Waarom? :?
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155378923
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:48 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh dat hoor ik ook geregeld. En als ik dan zeg dat ik dat zeker niet zal doen, volgt standaard: Waarom? :?
:D!
pi_155378941
Lastig onderwerp, de dood.. Ik houd Eva ook nog een beetje weg van alle narigheid in de wereld, ze heeft nog tijd genoeg om zich daar zorgen over te maken vind ik. Ze mag nu vooral nog even genieten van het onbezorgde leven dat een kind mag hebben.
Als ze over een tijdje met vragen komt zou ik daar wel eerlijk op antwoorden, waarschijnlijk wel met her en der wat aanpassingen voor haar leeftijd.
E.
  donderdag 20 augustus 2015 @ 13:51:27 #153
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155378994
Agos, wat een doordachte peutertjes :o E is daar (gelukkig) helemaal niet mee bezig.

Verder sluit ik me helemaal aan bij 'dood is dood'. En zal ik haar later wel uitleggen want andere mensen met alle eufemismen bedoelen, en waarom ze die gebruiken.

Wij hebben een kat van bijna 20 jaar, dus ik verwacht eigenlijk dat we in de nabije toekomst wel een keertje wat uitleg moeten gaan geven.
pi_155379043
Ik vind het wel heel heftig dat zoveel mensen zeggen dat ze hun kind liever weg houden van de dood, omdat ze nog onbezorgd mogen zijn. Ik denk niet dat een kind dat wel met de dood te maken krijgt perse niet meer onbezorgd is. Of dat vertel ik mezelf heel graag :')
pi_155379109
Nee, en bovendien onderschat je kinderen dan. Die kunnen uit zichzelf al met grote onderwerpen bezig zijn. Als ik les geef aan dertienjarige brugklassertjes vraag ik het ook wel aan ze, wie van hen wel eens zich heeft afgevraagd waarom mensen geweld gebruiken, oorlog voeren, en in wat wereld ze eigenlijk terecht zijn gekomen. Dan zie je veel vingertjes omhoog gaan, en sommige kinderen zijn dan heel blij dat ze even hun hart daarover kunnen luchten in de klas. Je moet kinderen daarin gewoon serieus nemen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_155379126
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:47 schreef L-E het volgende:

[..]

Oh, dood in de natuur vind ik nooit naar. Niet perse heel leuk, maar daar hou ik mijn kind niet van weg eigenlijk. En zoals gezegd vinden ze het beide ook heel gewoon :)
Klopt eigenlijk. Heel naar was het niet om te zien. :)
Thanks voor je inzichten :*
pi_155379199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:52 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel heel heftig dat zoveel mensen zeggen dat ze hun kind liever weg houden van de dood, omdat ze nog onbezorgd mogen zijn. Ik denk niet dat een kind dat wel met de dood te maken krijgt perse niet meer onbezorgd is. Of dat vertel ik mezelf heel graag :')
Nou, voor jouw geruststelling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155379216
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:52 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel heel heftig dat zoveel mensen zeggen dat ze hun kind liever weg houden van de dood, omdat ze nog onbezorgd mogen zijn. Ik denk niet dat een kind dat wel met de dood te maken krijgt perse niet meer onbezorgd is. Of dat vertel ik mezelf heel graag :')
Als hij er vragen over heeft dan houd ik hem niet weg hoor :) Ik bedoelde beelden van doodgeschoten mensen, die in rare hoeken liggen en met bloed uit hun hoofd in de krant staan (Belgische kwaliteitskrant was dat :') )

ik heb gisteren nog een gesprek gehad met Sil toen we een puzzel met letters aan het maken waren, we waren bij de V. We hadden een poes die Valentijn heette:

Ik: dit is de V van Valentijn
S: waar is Valentijn?
Ik: die is dood
S: Waarom?
Ik: Die was al heeeeel oud en dan gebeurt dat wel eens
S: Opa pet (mijn vader) is ook oud
Ik: Dat klopt, maar nog niet zo oud als Valentijn hoor, die was nog veel ouder!
S: Opa Pet heeft Valentijn doodgestampt

That escalated quickly
:D O+ Peuters O+
pi_155379271
Ik bedoel inderdaad hetzelfde als Spees. Ik zou vragen altijd eerlijk beantwoorden maar ze is er nog helemaal niet mee bezig en (gelukkig) hebben we ook nog niets meegemaakt waarom ik het moet uitleggen.
E.
pi_155379279
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:52 schreef L-E het volgende:
Ik vind het wel heel heftig dat zoveel mensen zeggen dat ze hun kind liever weg houden van de dood, omdat ze nog onbezorgd mogen zijn. Ik denk niet dat een kind dat wel met de dood te maken krijgt perse niet meer onbezorgd is. Of dat vertel ik mezelf heel graag :')
Maar Riley heeft op deze manier de dood nog niet meegemaakt.
Tijdens haar leven zijn vier mensen overleden. Drie toen zij nog een baby was en eentje vorig jaar december. Maar die kende ze niet.
Ik geloof ook zeker dat een kind echt nog onbezorgd kan zijn als ze het van zo dichtbij meemaken. Ook vind ik dat kinderen meestal heel mooi uit zichzelf al omgaan met de dood.

Wat betreft het nieuws. Nieuws kijk ik bijna nooit, dus dat krijgt ze niet mee. Kranten heb ik niet in huis. En de tv staat hier of uit. Of op Netflix (zo mooi bij laatsgekeken programma's staan Orange is the New Black en Pieter Konijn :+ )
pi_155379373
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 14:02 schreef .Sparkling. het volgende:
Ik bedoel inderdaad hetzelfde als Spees. Ik zou vragen altijd eerlijk beantwoorden maar ze is er nog helemaal niet mee bezig en (gelukkig) hebben we ook nog niets meegemaakt waarom ik het moet uitleggen.
+1
Wij hadden een crematie toen Lars 6 dagen oud was... toen hebben we hem maar niet meegenomen ;)
pi_155379380
Films kijken :')
Van de week mocht de oudste op blijven en die zat zo lekker in een hoekje te spelen met haar boekje en iPad dat we haar zo'n beetje vergaten. Gek genoeg hebben we natuurlijk wel gevraagd of ze wat te drinken wilde of wat te snoepen want Papa pakte ook iets te snoepen. Maar we gingen samen een film kijken. Mijn man en ik. Een Nederlandse film hadden we opgenomen. Dan weet je van tevoren dat er veel in gescholden (en gesekst) word. Opeens klinkt er uit het hoekje: HAHAHA PAPA hoor je dat? Huh? Wat? Hij zei Ouwe Kootslak!! (Klootzak). Toen hadden we zoiets van oeps. Vergeten dat ze er ook nog bij zat :D
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155379410
En LE, wat omen zegt inderdaad. Een kind hoeft niet ineens met zorgen te leven als ze wel met de dood te maken krijgen. Ik denk dat een kind, hoe klein ook, juist wel betrekken bij de dood heel erg goed is.
Ik was drie toen mijn oma overleed en ik mocht nergens bij, werd ervoor beschermd. In mijn hoofd heb ik toen allemaal erge verhalen gemaakt want ineens was oma er niet meer. Ik ben heel lang heel bang geweest dat mijn moeder ook zomaar weg ging.
Als ik in jullie situatie had gezeten had ik ook niet gedaan alsof de wereld alleen maar mooi is, want dat is niet zo.
Maar ik ga het voor eva niet opzoeken, er komt wel een tijd dat we ermee te maken krijgen of ze iets op tv voorbij ziet komen.
E.
pi_155379754
Haha Tally _O-

Ach, zo wil Lars heel graag durex voor z'n verjaardag, want hij zag in de reclameblokken op Fox (hij is gek op the Simpsons) altijd durexreclame voorbij komen. "Huid op huid, dat is lekker he?" :') :X :@
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:25:25 #165
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_155379762
Ik heb E. & S. (oke, die was toen pas 8 weken ;)) ook gewoon meegenomen naar de uitvaart van mijn oma. Ik weet zéker dat oma dat had gewild en de meisjes horen ook gewoon bij de familie. S. zat lekker in de draagdoek te slapen en heeft tijdens de dienst bij mij gedronken, E. was aan het spelen met haar verrekoker (verrekijker O+ ) en heeft zich heeeeel goed gedragen. Na de dienst mocht ze even rennen buiten en daarna gingen we wat drinken en eten met de familie. Ik heb ook gewoon verteld dat oma Lies ziek was en nu is overleden, dat ze niet meer terugkomt. E. haalde nog net haar schouders niet op en riep: 'oke mam!'... Ze heeft ook nooit verder doorgevraagd eigenlijk.
pi_155379835
We hebben de kinderen (toen 2,5 en 5 maanden) niet meegenomen naar de begrafenis kerkdienst maar wel naar de begraafplaats. De dienst was heel langdradig en dat wisten we van te voren.
Sofie weet dus nog echt precies te vertellen hoe t allemaal ging. Ze was er voor de begrafenis ook bij. Schoonvader lag thuis opgebaard en ze zat dr naast lekker te spelen. Toen hij de kist in ging stond ze dr met dr neus boven op. Ze vond t machtig interessant.
We hebben toen veel t boekje van nijntje gelezen.
Ze is dr nog veel mee bezig, Luuk niet. Die heeft t toen allemaal niet zo meegemaakt. Hij weet bij de foto van opa wel wie t is.
*poef* nu is het weg
  donderdag 20 augustus 2015 @ 14:53:05 #167
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_155380376
Wij hebben Draak vertelt dat, als mensen niet meer ademen, niet praten, niet meer bewegen en in een kist liggen, dood zijn. En dat die mensen, zodra de kist weg is, naar de wolken gaan.
En als we het nu over B. (Mijn stiefopa) hebben, zegt ze altijd: B., van superoma die in de wolken is.

Ze was bijna 3 toen ze meegeweest is naar de crematie van mijn oma. De dienst was niet zo lang en we hadden een kleurboek meegenomen, daar heeft ze de hele dienst in gekleurd. Ieder vond het knap dat ze 45 minuten geen kik gegeven heeft. We hadden ook afgesproken met de begeleidster dat, mocht Draak het toch te overweldigend vinden, we ten alle tijden naar een andere ruimte mochten. Na de dienst mochten we zelf afscheid nemen en toen heeft ze een hele tijd rondom de kist gelopen en d'r roosje en vlinder erop gelegd. We mochten ook nog kijken hoe de kist naar de oven ging. Draak zei, toen ze kist meenamen: Daar gaat superoma, nou gaat ze naar de wolken hè mama?
pi_155380695
Met 15 maanden hebben we I. overigens niet meegenomen naar de begrafenis van mijn moeder. Dat vond ik echt nog wel erg klein om iets aan het afscheid te hebben. Het was toevallig ook op een reguliere kdv-dag. We zijn wel samen met I. naar het crematorium geweest om met z'n drieën toen afscheid te nemen. Hij had een tekening gemaakt en die hebben we samen in de kist gelegd. Dat vond ik toen voldoende. Na afloop zijn we wel met de hele familie pannenkoeken gaan eten, daar was hij uiteraard gewoon bij :Y) O+.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155380771
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:05 schreef Phaidra het volgende:
Met 15 maanden hebben we I. overigens niet meegenomen naar de begrafenis van mijn moeder. Dat vond ik echt nog wel erg klein om iets aan het afscheid te hebben. Het was toevallig ook op een reguliere kdv-dag. We zijn wel samen met I. naar het crematorium geweest om met z'n drieën toen afscheid te nemen. Hij had een tekening gemaakt en die hebben we samen in de kist gelegd. Dat vond ik toen voldoende. Na afloop zijn we wel met de hele familie pannenkoeken gaan eten, daar was hij uiteraard gewoon bij :Y) O+.
Mijn moeder is ook overleden toen Sil een maand of 16 a 17 was. Mijn schoonvader is tijdens de dienst met hem buiten gaan wandelen en bij het afscheid met ons gezin bij de kist was hij er wel bij. Niet dat hij het echt mee kreeg maar hij hoorde er wel gewoon bij.
pi_155381142
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:08 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Mijn moeder is ook overleden toen Sil een maand of 16 a 17 was. Mijn schoonvader is tijdens de dienst met hem buiten gaan wandelen en bij het afscheid met ons gezin bij de kist was hij er wel bij. Niet dat hij het echt mee kreeg maar hij hoorde er wel gewoon bij.
Ook een fijne oplossing O+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155381285
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:26 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ook een fijne oplossing O+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh nee helemaal niet! Ik bedoel dat wij net zoals jullie wel een momentje hebben gehad waar hij wel bij was, ook al was hij niet bij de dienst. Alleen bij jullie was dat het pannenkoekenhuis, bij ons een kort momentje achteraf :)
pi_155381867
quote:
1s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 15:31 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Oh nee helemaal niet! Ik bedoel dat wij net zoals jullie wel een momentje hebben gehad waar hij wel bij was, ook al was hij niet bij de dienst. Alleen bij jullie was dat het pannenkoekenhuis, bij ons een kort momentje achteraf :)
Ah zo! Sorry zo las ik het niet helemaal ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155382691
Even luchtig tussendoor;

Billy is helemaal wc-zindelijk! *O*
Maandag de pot opgeruimd, en dat accepteerde hij gelukkig gelijk. Sindsdien alles netjes op de wc.
Vanmiddag een uur weggeweest, toen heeft hij het ook netjes opgehouden.

Op de opvang gisteren poepte hij in z'n broek :@ Dus daar nog even aan de luiers.
pi_155382790
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Even luchtig tussendoor;

Billy is helemaal wc-zindelijk! *O*
Maandag de pot opgeruimd, en dat accepteerde hij gelukkig gelijk. Sindsdien alles netjes op de wc.
Vanmiddag een uur weggeweest, toen heeft hij het ook netjes opgehouden.

Op de opvang gisteren poepte hij in z'n broek :@ Dus daar nog even aan de luiers.
Oh wat goed *O* *O*

Ik ving vanochtend toevallig op dat een meisje op het kdv elk half uur op de wc gezet moest worden op verzoek van de moeder. Dan schiet je mijns inziens het doel toch een beetje voorbij...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155382824
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh wat goed *O* *O*

Ik ving vanochtend toevallig op dat een meisje op het kdv elk half uur op de wc gezet moest worden op verzoek van de moeder. Dan schiet je mijns inziens het doel toch een beetje voorbij...
Ja dat werkt niet.. Billy geeft het zelf aan als hij moet, dan help ik even met z'n onderbroek en broek omlaag doen.
Op het kdv hebben ze standaard tijden, doen ze even een rondje wc en luiers verschonen.
pi_155382846
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:42 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Oh wat goed *O* *O*

Ik ving vanochtend toevallig op dat een meisje op het kdv elk half uur op de wc gezet moest worden op verzoek van de moeder. Dan schiet je mijns inziens het doel toch een beetje voorbij...
Ik vraag dat soms ook wel eens aan de juf. Maar niet op de wc zetten hoor maar vragen of ze moet.
Maar dan heeft ze blaasontsteking ;)
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155382953
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:44 schreef Tally het volgende:

[..]

Ik vraag dat soms ook wel eens aan de juf. Maar niet op de wc zetten hoor maar vragen of ze moet.
Maar dan heeft ze blaasontsteking ;)
Dat vind ik beide iets heel anders. Blaasontsteking is een uitzondering en dan moet je ook echt vaak. En vragen of je moet doe ik inderdaad ook geregeld (al ben ik er achter gekomen dat dat juist averechts werkt want dan zeg je toch nee en hoe nodig je ook moet dan houd je het als rechtgeaarde peuter toch nog iets langer op -> het recept voor tóch een ongelukje).

Dit was op de groep met kindjes van ca. 1,5 - 2,5 en ging voor zover ik in het voorbijgaan hoorde echt over zindelijk worden. Twee leidsters onder elkaar die het hadden over 'X heeft een onderbroekje aan en haar moeder vroeg of ze elk half uur even op de wc gezet kan worden'. Dan vraag ik me af of ze wel aan zindelijkheid toe is. En het zou bij mijn peuter op weerstand stuiten want dan moet je elke keer uit je spel gehaald worden, lijkt me niet heel prettig.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155382992
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:49 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Dat vind ik beide iets heel anders. Blaasontsteking is een uitzondering en dan moet je ook echt vaak. En vragen of je moet doe ik inderdaad ook geregeld (al ben ik er achter gekomen dat dat juist averechts werkt want dan zeg je toch nee en hoe nodig je ook moet dan houd je het als rechtgeaarde peuter toch nog iets langer op -> het recept voor tóch een ongelukje).

Dit was op de groep met kindjes van ca. 1,5 - 2,5 en ging voor zover ik in het voorbijgaan hoorde echt over zindelijk worden. Twee leidsters onder elkaar die het hadden over 'X heeft een onderbroekje aan en haar moeder vroeg of ze elk half uur even op de wc gezet kan worden'. Dan vraag ik me af of ze wel aan zindelijkheid toe is. En het zou bij mijn peuter op weerstand stuiten want dan moet je elke keer uit je spel gehaald worden, lijkt me niet heel prettig.
Mijn 2,5 jarige heb ik wel eens op de wc gezet en dat werd krijsen.
Als ik het aan haar vraag dan zegt ze: zeker niet.
Nu geeft ze wel aan dat ze moet plassen of poepen maar doet alles nog in haar luier.
Alles in haar eigen tijd hoor.

En ik vind het zo dom om ze te pushen. Als het makkelijker word als ze geen luiers meer dragen :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155383024
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Mijn 2,5 jarige heb ik wel eens op de wc gezet en dat werd krijsen.
Als ik het aan haar vraag dan zegt ze: zeker niet.
Nu geeft ze wel aan dat ze moet plassen of poepen maar doet alles nog in haar luier.
Alles in haar eigen tijd hoor.

En ik vind het zo dom om ze te pushen. Als het makkelijker word als ze geen luiers meer dragen :')
Precies. Als ze nou 3 jaar en 10 maanden zijn, dan snap ik dat je op die manier toch probeert het een handje te helpen. Maar nog voor de 2,5 jaar... :N.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_155383073
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:52 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Precies. Als ze nou 3 jaar en 10 maanden zijn, dan snap ik dat je op die manier toch probeert het een handje te helpen. Maar nog voor de 2,5 jaar... :N.
Ze wil heel graag alle wc's in de stad zien. Vooral tijdens het boodschappen denk ik :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155383255
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 16:51 schreef Tally het volgende:

[..]

Als het makkelijker word als ze geen luiers meer dragen :')
Vooral goedkoper :@
Ik merkte het gelijk in m'n pamper en doekjes voorraad.
pi_155389989
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als hij er vragen over heeft dan houd ik hem niet weg hoor :) Ik bedoelde beelden van doodgeschoten mensen, die in rare hoeken liggen en met bloed uit hun hoofd in de krant staan (Belgische kwaliteitskrant was dat :') )

ik heb gisteren nog een gesprek gehad met Sil toen we een puzzel met letters aan het maken waren, we waren bij de V. We hadden een poes die Valentijn heette:

Ik: dit is de V van Valentijn
S: waar is Valentijn?
Ik: die is dood
S: Waarom?
Ik: Die was al heeeeel oud en dan gebeurt dat wel eens
S: Opa pet (mijn vader) is ook oud
Ik: Dat klopt, maar nog niet zo oud als Valentijn hoor, die was nog veel ouder!
S: Opa Pet heeft Valentijn doodgestampt

That escalated quickly
:D O+ Peuters O+
Nee, dat kan ik wel begrijpen hoor, zo staan wij er ook in. Ik drukte me wat onhandig uit, vergeef me, ik ben niet zo goed met taal :') maar ik bedoelde dat ik het heftig vind dat anderen ervoor kunnen kiezen om de dood nog weg te houden. Dat is ons niet gelukt, en ik vind het best enorm verdrietig dat mijn kindjes van 7 en 2 al weten hoe een dode baby er irl uit ziet. En dan niet zomaar een vreemde baby, maar hun zusje.

Dat gesprek met Sillie :D O+ Was Valentijn de puss van de zwangerschapspics?

Phaidra, dank je voor je ervaring! Ik heb als kind ook vervelende herinneringen aan weggehouden worden, dus wij proberen heel open te zijn in alles.

Even terug naar de peuterorde van de dag: mijnes zegt sinds gisteren houfanjou O+!
pi_155390955
L-E, dat is gewoon enorm verdrietig :*
En bij zulke dingen, zou ik mijn dochter ook niet weghouden. :*

En je peuter die houfanjou zegt. Hoe lief O+
pi_155391196
L-E; :*

Houfanjou O+


Ik word in 4 talen geliefd O+ Elke avond het riedeltje; Ik hou van jou, I love you, Ich liebe dich en Ik hâld fan dei O+

[ Bericht 42% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2015 21:54:41 ]
pi_155392060
Luc zei vanavond: mama jij bent mijn beste vriendin *smelt* daarna zei hij "en de baby ook" en gaf een kusje op mijn buik. O+
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 07:39:04 #186
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155399889
Zo lief de houfanjou en zelfs in 4 talen bij Poes O+ En Luc O+

Ik vind het ook zo schattig als ze over mijn vale, compleet afgedragen maar-hij-zit-zo-lekker-pyjamabroek wrijft en zonder sarcasme zegt 'mooie broek mama, heel mooi :Y '

Wij hadden ons vanochtend verslapen. Nora was gisteren uitgegleden en met haar achterhoofd op een stenen trap gevallen ;( Direct een grote paarse bult op haar hoofd.
Gelukkig daarna geen tekenen van een hersenschudding, maar ze klaagde wel over hoofdpijn als ze liep.
Ik vroeg me af of ik een wekadvies moest aanhouden voor 's nachts, maar dat heeft ze zelf al geregeld - elke 2 uur wakker, want ze draaide af en toe op de pijnlijke plek 's nachts waardoor ze huilend wakker werd elke keer. En elke keer als ze wakker was had ze het over de val.

Maar doordat ze zoveel wakker was en elke keer wat water te drinken kreeg, zei ze om half 6 dat haar slaapzak en bedje nat waren. Dus ik voor dat half uurtje nog snel een droge slaapzak en bed geregeld, maar ik had niet verwacht dat ze nog ging slapen.
Kwam mijn man ons wakker maken om 6.45 u - ik moest om 7u de deur uit :o
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155399939
Gut Sylver, hopelijk slinkt de bult vandaag wat. Sterkte vandaag, na z'n nacht... c_/

Pratende peutertjes...
houfanjullie :*
pi_155400150
Och Nora, sneu toch.. Gauw opknappen!
pi_155400238
Syler, wat zielig. Hopelijk gaat het vandaag beter :*
pi_155400820
Awww Sylver :*

De dood is hier gelukkig ook nog niet aan de orde. Maar we zijn erg nuchter dus ik zal ook niet beginnen over sterretjes. Dood is dood - hoewel ik zelf in reïncarnatie geloof en dat nog wel iets extra's is om uit te leggen. Dood in de natuur vind ik ook niet moeilijk, zo gaat dat nu eenmaal, maar foto's van lijken enzo houd ik haar wel weg van. ML mag van mij ook geen gewelddadige films kijken met haar erbij, dat vind ik gewoon totaal niet nodig.

Ellie heeft trouwens een dubbele oorontsteking en ik ben ook ziek, dus we hebben een topdag hier... :N.
Home is where the O+ is...
pi_155401033
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 13:59 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Als hij er vragen over heeft dan houd ik hem niet weg hoor :) Ik bedoelde beelden van doodgeschoten mensen, die in rare hoeken liggen en met bloed uit hun hoofd in de krant staan (Belgische kwaliteitskrant was dat :') )

ik heb gisteren nog een gesprek gehad met Sil toen we een puzzel met letters aan het maken waren, we waren bij de V. We hadden een poes die Valentijn heette:

Ik: dit is de V van Valentijn
S: waar is Valentijn?
Ik: die is dood
S: Waarom?
Ik: Die was al heeeeel oud en dan gebeurt dat wel eens
S: Opa pet (mijn vader) is ook oud
Ik: Dat klopt, maar nog niet zo oud als Valentijn hoor, die was nog veel ouder!
S: Opa Pet heeft Valentijn doodgestampt

That escalated quickly
:D O+ Peuters O+
Dit vind ik grappig om te lezen, want hebben wij ook zo'n opa (ik had die vroeger zelf ook, die is overleden, maar nu heeft mijn papa die plek ingenomen voor N. :D )
pi_155402380
Beterschap Cwen en Ellie! :*

Ik had vroeger maar 1 pake, maar mijn neefje had er 2. Onze pake was ''pake noenoenoe'' :') Hij had vroeger vlaamse reuzen, en die maakten volgens neefje dat geluid.
  vrijdag 21 augustus 2015 @ 12:15:12 #193
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_155404008
Ouch, een dubbele oorontsteking ;( Beterschap voor Ellie en jou Cwen!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_155404165
Beterschap Ellie. Oorstekingen zijn echt pijnlijk..

En een varkentje heeft lekkere speklapjes en een koe lekkere biefstukjes.. Ook altijd open in geweest tegen de kinderen. Dat ze weten wat ze eten..
Foto's/video's van lijken hoeft ook nog niet zo. Had ik laatst bij die foto's van de kernbom op hiroshima, net op die bladzij toen Chris voorbij liep. Maar bij Chris is het al anders, die kun je ook meer uitleggen.
pi_155404451
Beterschap Ellie, oorontstekingen zijn zo naar :X
Cwen hopelijk knap jij ook snel op.

Sylver wat sneu zo'n bult. Hopelijk trekt die snel weer weg.
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155405555
Hier is het doodstil in huis...
Ons mannetje is gisteren gaan logeren bij mijn ouders omdat vriendlief en ik vanmiddag naar muziek festival hier in de buurt gaan! Wat gek zo zonder peuter in huis... Samen uitslapen, rustig boodschappen doen. Maar man man wat mis ik hem nu al weer! weet dat hij zich prima vermaakt bij mijn ouders want die verwennen hem vreselijk ( ze wonen een uur van ons vandaan dus zien ze hem niet zo heel vaak) morgen zodra we wakker zijn meteen weer ophalen! Maar eerst vandaag lekker samen op stap!
And then I find you here
Through your eyes
Everything's clear
And I'm home
pi_155405752
Zijn er hier meer kindjes trouwens die niet op paracetamol reageren? Ik heb geen idee wat ik haar wel kan geven nu...
Home is where the O+ is...
pi_155405767
Hier ook open mbt de natuur. Laatst met m in de dierrntuin gekeken hoe een slang een cavia verorberde. Nasty maar eigenlijk ook wel interessant :@
pi_155405892
Cwen, heb je de goede dosering? Anders nog even bellen met de huisarts misschien? Of de apotheek bellen om advies?
Oorontsteking kan ook gewoon te heftig zijn om de pijn op te lossen met PCM.
pi_155405987
Sterkte en beterschap Cwen :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')