quote:Het-gemaal is het grootste stoomgemaal ooit gebouwd ter wereld en is nog steeds in werking. Het gemaal staat bij Tacozijl (nabij Lemmer) en wordt gebruikt om het waterpeil in Friesland te verlagen als het J.L. Hooglandgemaal bij Stavoren onvoldoende capaciteit kan leveren.
vooruit dan maarquote:
Stand AKQ #3188:quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 14:36 schreef Stompzinnig het volgende:
Bustehouder toch? Ik hoop dat ik nu niet iets dom zeg.
lamaquote:
Stand AKQ #3188:quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 18:25 schreef Stompzinnig het volgende:
Couscous is niet goed...
Maar van mij mogen jullie verder gaan hoor.
T.....
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fokke en Sukkequote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:09 schreef Stompzinnig het volgende:
RGvT is het gezamelijke pseudoniem van drie cartoonisten. Van welke cartoonreeks?
En dat is een tajin (weet niet precies hoe je het schrijft)quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 15:50 schreef Stompzinnig het volgende:
Eenis een Marokkaans
aardewerken stoofpot. De gerechten die ermee gemaakt worden ontlenen er tevens hun naam aan. Vooral in Marokko is depopulair.
Wat is?
Tajine inderdaad. En de andere is uiteraard ook goed!quote:Op zaterdag 15 augustus 2015 19:27 schreef Mark het volgende:
[..]
En dat is een tajin (weet niet precies hoe je het schrijft)
Mijn vrouw heeft er ooit een meegebracht van vakantie. Staat sindsdien ongebruikt mooi te wezenquote:
moeilijk moeilijkquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 20:03 schreef BeamofLight het volgende:
Wat is de hoofdplaats van de Franse regio Franche Comte?
heb het al opgezocht, maar ik had nog nooit van de stad gehoordquote:
En zo kunnen we weer doorquote:
Yepquote:
Jep.quote:
Jepquote:
quote:Op zondag 16 augustus 2015 18:05 schreef rssaftw het volgende:
Wat zijn de voornamen van alle bandleden van de Beatles?
Het invoeren ging even fout, maar je hebt gelijkquote:
Checkquote:
Klopt.quote:
Hopquote:Op zondag 16 augustus 2015 18:13 schreef rssaftw het volgende:
[..]
Klopt.
Stand AKQ #3188:
1 All-out
1 lubje25
2 Stompzinnig
2 Mark
2 BeamofLight
4 Szura
2 plagvreugd
2 rssaftw
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Life isn't fair, it's just fairer than death (William Goldman)
Stand AKQ #3188:quote:
a clockwork orange?quote:Op maandag 17 augustus 2015 09:38 schreef tong80 het volgende:
Van welke succesvolle film had Stanley Kubrick het meest spijt ?
Neequote:
Ook nietquote:Op maandag 17 augustus 2015 09:46 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
kon ik me ook niet voorstellen![]()
A Space Odysee?
Hoe heet dit schiereiland?quote:Sparta was de hoofdstad van Laconië in het oude Griekenland en was eeuwenlang één van de belangrijkste poleis (stadstaten) van Griekenland. De stad lag in het noorden van de centrale Laconische vlakte op de, op de rechteroever van de rivier de Eurotas.
Missisippi Burning ?quote:Op maandag 17 augustus 2015 11:00 schreef Mark het volgende:
is een thriller/dramafilm uit 1988 onder regie van Alan Parker. Het verhaal werd gebaseerd op een gebeurtenis uit 1964 waarbij mensenrechtenactivisten J. E. Chaney, Mickey Schwerner en Andrew Goodman vermoord werden
Jazeker!quote:
Zoek het nog dichter bij huis.quote:
Helaas. Ik hoopte dat jij ook onlangs dat programma over de NOS-gijzeling had gekeken en daarom je vraag stelde.quote:
Hij is best wel eens in het nieuws geweest, en zijn stad is ook van behoorlijk formaat, daarom durfde ik hem wel te stellen. Geen Nijmegen, geen Tilburgquote:Op maandag 17 augustus 2015 13:10 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Helaas. Ik hoopte dat jij ook onlangs dat programma over de NOS-gijzeling had gekeken en daarom je vraag stelde.
Ja ik ook, maar wellicht was dat een te makkelijke hintquote:
Ik dus nietquote:
Correctquote:
Die plekken krijgen je bij een groepsreis gelukkig niet te zienquote:Op maandag 17 augustus 2015 16:00 schreef Mark het volgende:
Zuid-Afrika ben ik ooit maar een weekje geweest voor mijn werk, aparte ervaring. Werd niet aangeraden om in Johannesburg erg onvoorzichtig te zijn (plaatselijke collega reed liever door rood ipv te stoppen op bepaalde plekken)
Yep!quote:
Nopquote:
Die had ik juist al een tijdje niet gezien, dus misschien kan ik hem met deze vraag lokken.quote:
quote:
Zijn er mensen die dit gaan weten zonder het op te zoeken? ik niet in ieder gevalquote:Op maandag 17 augustus 2015 17:49 schreef Szura het volgende:
Opgezocht en juist.(Uhrovec, 27 november 1921 - Praag, 7 november 1992) was een Slowaaks politicus. Tijdens de Praagse Lente (1968-1969) was hij de politiek leider van Tsjecho-Slowakije.
Wie?
Ik denk dat leeftijd veel uitmaakt, ik schat in dat jij een stuk jonger bent dan een aantal hier?quote:Op maandag 17 augustus 2015 20:03 schreef rssaftw het volgende:
[..]
Zijn er mensen die dit gaan weten zonder het op te zoeken? ik niet in ieder geval
Ik kwam even niet verder dan, de wandelende fakkel...quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:09 schreef Mark het volgende:
Dat is Dubcek, samen met Jan Palach wel de namen die zijn overgebleven aan die tijd.
Inkopperquote:
SPOILER: Let op, bevat mogelijk een schokkend beeld!!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar zijn we/hoe heet een dergelijke locatie?
Nee, geen executieplaats.quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:33 schreef Mark het volgende:
Ik zou het kwalificeren als een soort executieplaats, zou er geen specifieke naam voor weten. Qua locatie gok ik dan maar op Cambodja
quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:45 schreef Mark het volgende:
Plek waar mensen vrijwillig aan hun eind komen? Soort bergtop als bij de Indianen?
quote:
Floortje Dessing was er geweest voor haar reisprogramma, daar ken ik het van...quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:51 schreef Mark het volgende:
Echt nog nooit zoiets gezien, bizar. Maar op zich wel logisch dat er een manier moet zijn waarop je onderzoek doet
Een boom(pje)...quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:53 schreef Mark het volgende:
Hoe noemen we 16 bij elkaar horende spellen klaverjassen ook wel?
quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:32 schreef MadMaster het volgende:
Hoe kan het antwoord op deze vraag nou dit zijn:SPOILER: Let op, bevat mogelijk een schokkend beeld!!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar zijn we/hoe heet een dergelijke locatie??quote:
Omdat er al wat eerdere antwoorden die richting op gegeven waren...quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:55 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Hoe kan het antwoord op deze vraag nou dit zijn:
[..]
?
Nou ja het is jouw vraag, maar mijn antwoord was gewoon de nederlandse benaming ervoorquote:Op maandag 17 augustus 2015 21:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Omdat er al wat eerdere antwoorden die richting op gegeven waren...
Toen was ik al bezig het punt toe te kennen...quote:Op maandag 17 augustus 2015 21:58 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Nou ja het is jouw vraag, maar mijn antwoord was gewoon de nederlandse benaming ervoor
Nee, een buitenlander...quote:
quote:
Uit die film is de afbeelding...quote:Zijn stem was volgens velen minstens van het niveau van de beroemde tenor Enrico Caruso, die hij speelde in de film "The Great Caruso" uit 1951.
het houdt bij mij op bij ECquote:Op maandag 17 augustus 2015 22:40 schreef MadMaster het volgende:
[..]
[..]
Uit die film is de afbeelding...
De mannelijke versie dan qua voornaam en zijn achternaam is dezelfde als het begin van de naam van één van de Canarische eilanden...quote:
Zie post.....quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 08:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
De mannelijke versie dan qua voornaam en zijn achternaam is dezelfde als het begin van de naam van één van de Canarische eilanden...
Zo dan...quote:
Stand AKQ #3188:quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 10:24 schreef lubje25 het volgende:
Oh nee richie valens zal je op doelen.
Close, heel close...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:01 schreef Mark het volgende:
De Tin Man uit de Wizard of Oz? Geen idee hoe die beste man heet...
Yep!quote:
Bij het CBR zak je met jouw antwoord.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 11:40 schreef Quyxz_ het volgende:
Ik vind mijn naam/omschrijving veel beter, ondanks dat Google inderdaad zegt dat het bord de arbitraire naam 'gevaarlijke kruising' heeft.
Net andersom, maar goed genoegquote:
Niet Engels...quote:
Pmasr Sharif ?quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:02 schreef Mark het volgende:
Welke acteur was ook een bekend bridgespeler? Hij overleed vorige maand
Omar voor vriendenquote:
Oma voor z'n kleinkinderen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Omar voor vrienden
Stand AKQ #3188:
1 All-out
2 lubje25
2 Stompzinnig
13 Mark
3 BeamofLight
8 Szura
3 plagvreugd
2 rssaftw
1 DragonFodder
2 pipster
3 tong80
1 Quyxz_
5 MadMaster
Heb jij ergens geen benul van knulquote:
quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:16 schreef Mark het volgende:
Was samen met Otti Roethof wel de bekendste karateka in Nederland, denk ik
Wie schreef Dorsvloer vol confetti?
Je had ook nog John Bluming. Verder ken ik er geen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 12:16 schreef Mark het volgende:
Was samen met Otti Roethof wel de bekendste karateka in Nederland, denk ik
Forrtesteijn ?quote:
Ja, ik weet wie je bedoelt, een jonge schrijfster uit Zeeland, dit was haar debuut geloof ik. Ik ga alleen helaas niet op haar naam komenquote:
Klopt helemaalquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:27 schreef All-out het volgende:
[..]
Ja, ik weet wie je bedoelt, een jonge schrijfster uit Zeeland, dit was haar debuut geloof ik. Ik ga alleen helaas niet op haar naam komen
Nee, ik heb haar naam destijds wel meegekregen, maar het is niet blijven hangen. Mijn geheugen is niet meer wat het geweest is, helaasquote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:29 schreef Mark het volgende:
[..]
Klopt helemaal(behalve dat laatste hoopte ik). Kun je niks met de initialen?
Zelfde verhaal hier...quote:Op dinsdag 18 augustus 2015 16:27 schreef All-out het volgende:
[..]
Ja, ik weet wie je bedoelt, een jonge schrijfster uit Zeeland, dit was haar debuut geloof ik. Ik ga alleen helaas niet op haar naam komen
Yep!quote:
Te simpel ja.quote:Op woensdag 19 augustus 2015 12:12 schreef plagvreugd het volgende:
caramelisatie is vast te simpel gedacht?
Yes!quote:
kikkererwtenquote:Op woensdag 19 augustus 2015 13:35 schreef bierjoost het volgende:
Waarvan wordt falafel over het algemeen gemaakt (hoofdbestandsdeel)?
1 All-outquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |