Het Nederlandse "nikker" is ook not done in Nederland, omdat het woord met een haat werd uitgesproken of als zodanig ervaren werd. Daarom oa, gelijk met het uitbannen van het woord ( sixties, Martin :Luther King, rassenrellen in de USA) in Amerika werd het steeds minder gebruikt in Nederland.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja ik ben nog nooit voor "kaaskop" uitgemaakt. En dat heeft wmb ook niet dezelfde lading.
Maar als een Amerikaan cheesehead zou zeggen, dan heeft-ie absoluut geen idee waar het op slaat en of dit gevoelig ligt wel of niet.
Wij weten natuurlijk wel dat het woord nigger not done is in VS en dat negers onderling dit idd wel tegenover elkaar gebruiken.
In real life kom ik het niet tegen. Niet dat openlijk discriminerend gedoe grapje-grapje op het internet. Is het dan een internetthing? Dat mensen anoniem veel eerder hufterige dingen zeggen/schrijven ? Tot voor een paar jaar , vooral sinds 2002 waren moslims en marokkanen de steen des aanstoots. Maar sinds het ZP- oproer is de agressie meer racistisch....meer openlijker,maar nog steeds niet het gewoon openlijk toegeven van mensen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:11 schreef Weltschmerz het volgende:
Het racisme neemt ook gewoon weer toe. Ik lees hier dagelijks dingen waar ik 20 of 30 jaar geleden steil van achterover was geslagen. Mensen die doodleuk beweren dat 'ze het er zelf naar maken' bijvoorbeeld. Het idee dat je een individu mag afrekenen op wat mensen met dezelfde huidskleur of afkomst hebben gedaan is echt nog niet heel lang zodanig acceptabel dat mensen dat zonder enige schroom of terughoudendheid uiten.
In de VS ligt de term Cheesehead niet echt gevoelig, sterker nog, in Green Bay dragen ze hem met trots.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, nou ja ik ben nog nooit voor "kaaskop" uitgemaakt. En dat heeft wmb ook niet dezelfde lading.
Maar als een Amerikaan cheesehead zou zeggen, dan heeft-ie absoluut geen idee waar het op slaat en of dit gevoelig ligt wel of niet.
Wij weten natuurlijk wel dat het woord nigger not done is in VS en dat negers onderling dit idd wel tegenover elkaar gebruiken.
Misschien moeten wij als Nederlanders dan maar eens wat van Yankees gaan vinden...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:51 schreef Hathor het volgende:
[..]
In de VS ligt de term Cheesehead niet echt gevoelig, sterker nog, in Green Bay dragen ze hem met trots.
Werkelijk waar? Dat hele stuk van haar draagt precies 0 argumenten aan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het Nederlandse "nikker" is ook not done in Nederland, omdat het woord met een haat werd uitgesproken of als zodanig ervaren werd. Daarom oa, gelijk met het uitbannen van het woord ( sixties, Martin :Luther King, rassenrellen in de USA) in Amerika werd het steeds minder gebruikt in Nederland.
Daarom zijn de jongeren van nu in Nederland er niet mee opgegroeid en beseffen de impact ervan niet. Ook omdat zwarte jongeren zelf het in de muziek gebruiken als geuzennaam
De NRC gedraagt zich tres lullo. Trecht dat de krant op de vingers wordt getikt.
Zijn die vooroordelen er al niet dan? Ze zijn dom, dik, arrogant...zijn er nog dingen die ik vergeet?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:00 schreef AchJa het volgende:
[..]
Misschien moeten wij als Nederlanders dan maar eens wat van Yankees gaan vinden...
1 Van de theorieen is dat het woord Yankees komt van Jan Kaas... En ik wens uiteraard niet als Yankee bestempeld te worden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:07 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zijn die vooroordelen er al niet dan? Ze zijn dom, dik, arrogant...zijn er nog dingen die ik vergeet?
Begrijp ik nu goed dat zwarte jongeren die het woord NIGGER gebruiken geen lullo's zijn, maar blanke journalisten wel? Je ziet je eigen racisme blijkbaar niet meer, dit is namelijk onderscheid maken gebaseerd op ras.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 19:42 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Het Nederlandse "nikker" is ook not done in Nederland, omdat het woord met een haat werd uitgesproken of als zodanig ervaren werd. Daarom oa, gelijk met het uitbannen van het woord ( sixties, Martin :Luther King, rassenrellen in de USA) in Amerika werd het steeds minder gebruikt in Nederland.
Daarom zijn de jongeren van nu in Nederland er niet mee opgegroeid en beseffen de impact ervan niet. Ook omdat zwarte jongeren zelf het in de muziek gebruiken als geuzennaam
De NRC gedraagt zich tres lullo. Trecht dat de krant op de vingers wordt getikt.
Die theorie ken ik, was min of meer een scheldnaam die de Britten voor de Hollanders hadden. Dat daar de verbastering "yankees" vandaan komt is op zich best grappig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
1 Van de theorieen is dat het woord Yankees komt van Jan Kaas... En ik wens uiteraard niet als Yankee bestempeld te worden.
Zeik niet zo, je lijkt wel een neger die zeurt om het woord nigger.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:12 schreef AchJa het volgende:
[..]
1 Van de theorieen is dat het woord Yankees komt van Jan Kaas... En ik wens uiteraard niet als Yankee bestempeld te worden.
Even afgezien van de extra impact door het verleden van dat woord is het in essentie wel hetzelfde. Het wordt zelf geregeld aangegeven als een van de grootste irritaties, dat ge-pssst en de 'kankerkaas, wat moet je hier'quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Volgens velen wel, ik heb het hier op Fok! iig vaker dan eens gelezen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:23 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Dan is dat ineens heel erg?
Ik vind toch wel dat er een wezenlijk verschil zit tussen kaaskop en kankerkaas, dat eerste kan zelfs nog een grappige lading hebben.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Even afgezien van de extra impact door het verleden van dat woord is het in essentie wel hetzelfde. Het wordt zelf geregeld aangegeven als een van de grootste irritaties, dat ge-pssst en de 'kankerkaas, wat moet je hier'
[..]
Volgens velen wel, ik heb het hier op Fok! iig vaker dan eens gelezen.
Ik heb toch niet geschreven dat de verantwoordelijke NRC redacteur een racist is. ?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:16 schreef HardMetal het volgende:
[..]
Begrijp ik nu goed dat zwarte jongeren die het woord NIGGER gebruiken geen lullo's zijn, maar blanke journalisten wel? Je ziet je eigen racisme blijkbaar niet meer, dit is namelijk onderscheid maken gebaseerd op ras.
Precies, en als we er dan dezelfde bekrompen kleinzielige gedachtengang op na gaan houden zou "Yankee" wel eens beledigend kunnen zijn voor de Nederlanders...quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Die theorie ken ik, was min of meer een scheldnaam die de Britten voor de Hollanders hadden. Dat daar de verbastering "yankees" vandaan komt is op zich best grappig.
Ik mag toch hopen dat de meerderheid niet zulke lange tenen heeft, ik ga me er in ieder geval niet druk om maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Precies, en als we er dan dezelfde bekrompen kleinzielige gedachtengang op na gaan houden zou "Yankee" wel eens beledigend kunnen zijn voor de Nederlanders...
Überhaupt je gekwetst voelen vanwege een quote uit een boekrecensiequote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de meerderheid niet zulke lange tenen heeft, ik ga me er in ieder geval niet druk om maken.
Ik iig ook niet. Maar ja, het is natuurlijk een beetje van hetzelfde laken een pak, misschien zien die figuren dan in hoe stompzinnig ze eigenlijk bezig zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:45 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat de meerderheid niet zulke lange tenen heeft, ik ga me er in ieder geval niet druk om maken.
Pas wakker of zo?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:03 schreef Woestijnvos het volgende:
Die negers zeggen ook zelf nigger tegen elkaar.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Gezien de context lijkt het me meer dan duidelijk dat dit niet beledigend bedoeld is. Die Amerikanen projecteren hun eigen culturele waarden op een Nederlandse krant. Ironisch, aangezien het vast dezelfde mensen zijn die zo vaak klagen over cultural appropriation.
Toen ik in New York was raakte ik ook bevriend met een neger die mij constant neger noemde. Op een gegeven moment maar de sprong gewaagd en hem ook 'nigga' gekroond. Vond hij helemaal prima.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 21:03 schreef Woestijnvos het volgende:
Die negers zeggen ook zelf nigger tegen elkaar.
Ok, dat is dus allemaal erg rechtlijnig en over de top aangezet, maar waar het om draait is dat van elk woord iemand op deze aardbol beledigd kan zijn. Als we iedereen rekening gaan houden is het einde zoek en krijgen figuren die in een Nelson Mandela pop gemaakt door overwegend gekleurde kinderen nog racistische motieven weten te vinden een mandaat om censuur toe te passen. Nu al worden acties van een kaasproducent afgelast, omdat een of andere vrouw zich .... Let op..... beledigd voelde om de term "Black Bastard" in combinatie met een bbq.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 20:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ik heb toch niet geschreven dat de verantwoordelijke NRC redacteur een racist is. ?
Ik ook niet.
Je denkt mijn verhaal te vernietigen door mij te etiketteren Je ziet je eigen kromme en ongezonde redenering niet meer
Ik zou niet weten of die redacteur blank is. Ik eigenlijk ook nietDat doet er niet toe. Idd.
De man of vrouw is een lullo.
Kijk je uit, wie weet is er een groep lullo's of anderen die gemakkelijk beledigd zijn als ze vergeleken worden met journalisten.
Een journalist heeft een extra verantwoordelijkheid wbt rustige berichtgeving.
Nee hoor, een journalist mag schrijven en quoten wat hij of zij wil, zolang hij of zij de wet niet overtreedt.
Zwarte jongeren die muziek maken hebben ook wel een extra verantwoordelijkheid.
Ze gingen het woord als geuzennaam gebruikt, terwijl ze weten dat veel zwarte ouderen de zenuwen krijgen van dat woord.
Je moest eens weten waar ik allemaal de zenuwen van krijg. Lelijke vrouwen op straat, een rij bij de kassa, file's, enz. enz. Laten we die shit allemaal bannen, dan wordt het leven voor mij een stuk aangenamer. Jammer voor lelijke vrouwen.
Jij mag hen ook lullo noemen. Dat doen veel van die ouderen ook.
Yep, ik zou ze jonge zwarte muzikanten noemen.... alhoewel.. zwarte, kan dat nog? Ehhh.... Jonge negroïde muzikanten..... Hè, dat gaat ook al niet ... negroïde --> negro... dat schijnt dus ook niet gepast te zijn..... Ah, ik weet het al..... Jonge muzikanten.... Gewoon het wat niet benoemd mag worden niet benoemen..... simpel.
Ik noem ze dombo's .
Creatief.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |