Ik zie het probleem niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:49 schreef Aardappelmes het volgende:
binnen 5 minuten
wat ik tot nu toe heb is ongeveer 1 minuut aan tekst.
hier hoop ik zelf ook stiekem op, verwacht ook niet dat de rest wel 5 minuten haalt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef mergbot het volgende:
Ze zeggen 5 minuten maar 1 minuut is ook prima ze hebben echt geen stopwatch aan staan
in de brief staat: Let op! je stelt jezelf in de klas voor aan de hand van een voorwerp wat je meeneemt en wat iets vertelt over jouw persoonlijkheid en jouw passie.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:53 schreef marc0871 het volgende:
binnen 5 minuten?
of moet je echt 5 minuten lang slap over jezelf ouwehoeren?
Dit dus. Is gewoon standaard introductie gelul. "zo leer je iedereen kennen"quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:52 schreef mergbot het volgende:
Ze zeggen 5 minuten maar 1 minuut is ook prima ze hebben echt geen stopwatch aan staan
Ow dat is weer iets compleet anders. Heb je al een voorwerp?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Aardappelmes het volgende:
in de brief staat: Let op! je stelt jezelf in de klas voor aan de hand van een voorwerp wat je meeneemt en wat iets vertelt over jouw persoonlijkheid en jouw passie.
deze introductie moet 5 minuten duren.
neem een voorwerp mee wat bij je hobby (vetplantjes kweken, kleedjes haken, punniken of whatever) hoort.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
hier hoop ik zelf ook stiekem op, verwacht ook niet dat de rest wel 5 minuten haalt.
ik ben vooral altijd bang dat er een probleem van wordt gemaakt, en daar zit je natuurlijk niet op de wachten op je eerste dag
[..]
in de brief staat: Let op! je stelt jezelf in de klas voor aan de hand van een voorwerp wat je meeneemt en wat iets vertelt over jouw persoonlijkheid en jouw passie.
deze introductie moet 5 minuten duren.
jaah zit ook al een paar dagen de tekst erin te stampen , maar ben toch altijd bang voor stomme versprekingen enzo. en het feit alleen al dat ik voor een groep mensen moet staan vindt ik vervelendquote:Op donderdag 13 augustus 2015 18:57 schreef Scuidward het volgende:
Het is moeilijk om van die buikpijn af te komen. Misschien dat het beter gaat als je de tekst goed uit je hoofd kent?
Wat heb je al op papier? Naam, familie, huisdieren, vrije tijd, films, muziek, games? Je kan ook een anekdote vertellen over jezelf, bijvoorbeeld hoe jij op vakantie met je ouders als enige de kaart kon lezen, dan weten ze dat je goed met kaarten overweg kan. Of vertel je lievelingsrecept. Of wat je belangrijk vindt qua wereldnieuws.
over me opleiding hiervoor enzo kan ik nog wel erbij doen ja , thnx voor de tip!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef Geerd het volgende:
Ach als je ff verteld hoe je heet Hoe oud je bent waar je woont bent geboren wat voor opleiding je hier voor hebt gedaan Hoeveel zussen/broers.
En dan je hobby's afsluiten met waarom je deze opleiding wilt doen heb je 3 min ofzo klaar toch ??
inderdaad, ik zie er altijd tegen opquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:06 schreef Anoonumos het volgende:
Zwaar kut die kennismakingsactiviteiten altijd
vragen stellen kan inderdaad wel wat tijd schelen , bedankt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:10 schreef marc0871 het volgende:
oh ja; probeer het niet af te ratelen.
praat rustig en duidelijk.
laat af en toe een korte pauze vallen.
kan zo weer een beetje tijd schelen.
vraag per onderwerp of er vragen zijn. vragen beantwoorden kost ook tijd
ik ben altijd bang dat ik te opschepperig overkom of wat dan ook. maar het idee is opzich niet verkeerd, thanks.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:11 schreef Metalfrost het volgende:
Typ op een A4'tje in koeienletters (niet koeienlettertype van een of andere fontwebsite, maar heel grote letters) vier woorden die jou het beste omschrijven. Per woord maak je een klein verhaaltje wat als voorbeeld dient om het woord aan jou te linken. Onder de vier woorden een dikke streep van 10-20px en onder die streep je passie (ook in koeienletters)
Voorbeeld:
VROLIJK altijd met een glimlach over straat, hulp aanbiedend
AMBITIEUS hardwerkend, danoontje powerrr, het doel heiligt de middelen
OOG VOOR DETAIL letten op de kleine dingen, puntjes op de i, hekel aan spelfouten
ZELFVERZEKERD niet bang om op een vreemd iemand af te stappen en mee uit te vragen, deze spreekbeurt is ook een eitje voor mij, blabla
===============
ZEILEN
En zorg ervoor dat je dit lijstje uit je hoofd kent. De opleiding zal vast vaker presentaties afdwingen.
De enige manier om achter de gedachten van mensen te komen, is door ze het te vragen. Misschien houd je nog tijd over en kun je nadien aan het publiek vragen of zij nog vragen hebben.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:15 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
ik ben altijd bang dat ik te opschepperig overkom of wat dan ook. maar het idee is opzich niet verkeerd, thanks.
hahahah dat zou wel een geniale opening zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:21 schreef Jehuty het volgende:
"Hoi, ik ben Aardappelmes. Mijn hobby's zijn hobby's, puzzelen, en misschien ben jij wel het laatste stukje."
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:23 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
hahahah dat zou wel een geniale opening zijn.
dit zou ik niet doenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:05 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
over me opleiding hiervoor enzo kan ik nog wel erbij doen ja , thnx voor de tip!
Komt er ook een live uitzending van op de staatstelevisie?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Misschien houd je nog tijd over en kun je nadien aan het publiek vragen of zij nog vragen hebben.
Alleen hier kan ik al 5 minuten over lullen, terwijl ik nog nooit heb gebasketbald.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:04 schreef Aardappelmes het volgende:
Ik heb ook een klein basketballetje mee genomen. Dit omdat ik in mijn vrije tijd ook veel basketbal met vrienden. Ook al is dit de laatste tijd wat minder. Ik heb zelf 6 jaar lang bij een basketbal club aangesloten gezeten maar ben hiermee gestopt omdat ik door blessures minder kon gaan trainen, en omdat ik minder ging trainen kon ik niet meer mee doen met wedstrijden. Nu basketbal ik meestal met een groep vrienden in mij vrije tijd zonder de verplichtingen te hebben die je bij een club wel hebt .
Wat ik dus eigenlijk het leukst vind om in mijn vrije tijd te doen is bezig zijn mijn met of voor vrienden of familie.
het gaat om schoolquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:41 schreef Renesite het volgende:
De truc is kort bondig maar wel krachtig en specifieke kenmerken noemen die een ander niet heeft waardoor je uniek bent en jezelf goed op de kaart hebt gezet
Helaas nietquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:27 schreef DeLepelaar het volgende:
[..]
Komt er ook een live uitzending van op de staatstelevisie?
jaah dit zou opzich wel kunnen, maar wordt het dan niet wat te langdradig?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:05 schreef Nelvalhil het volgende:
[..]
Alleen hier kan ik al 5 minuten over lullen, terwijl ik nog nooit heb gebasketbald.
Maak van 'Ik heb zelf 6 jaar lang bij een basketbal club aangesloten gezeten maar ben hiermee gestopt omdat ik door blessures minder kon gaan trainen, en omdat ik minder ging trainen kon ik niet meer mee doen met wedstrijden.'
Dit:
Ik heb van ... levensjaar tot ... levensjaar op basketbal gezeten, dat is zo'n 6 jaar. Toen ging ik elke dinsdag, woensdag en zaterdagochtend naar basketbaltraining. Vaak had ik zondag dan ook nog een wedstrijd. De trainingen duurden meestal zo'n uurtje, soms langer. Ik had er altijd erg veel plezier aan omdat ik bij ... wedstrijd in (jaar: 20xx) gevallen ben en een blessure heb opgelopen daardoor was ik even uit het spel en kon ik een stuk minder gaan trainen en toen ik minder ging trainen kon ik ook minder goed meedoen aan de wedstrijden.
Dat vond ik erg jammer omdat basketballen echt mijn passie is.
etc. etc. etc. je snapt me punt wel; maak het allemaal wat uitgebreider
zeer tenenkrommend inderdaad, ik ben er ook geen fan van. je leert elkaar uiteindelijk toch wel kennen ook zonder dit soort dagen. niet gaan vindt ik zelf ook geen optie ook al is er geen bier.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 23:50 schreef Wotte het volgende:
Dat ze dat op deze manier doen is wel tenenkrommend, ik had altijd zo'n schijthekel aan die onnozele introductie dagen met hun ongein, durven ze ook nog geld voor te vragen ook. Halve kutdag in groepjes door de stad heen sloffen en kinderachtige kut opdrachtjes doen onder het mom van elkaar en de stad leren kennen. ik heb een advies voor je gewoon lekker niet gaan laat ze de tiefus krijgen met hun kinderachtige spelletjes alleen gaan als ze een kamp hebben met bier en anders niet![]()
heb opzich wel hobbies maar ik wil ook weer niet te langdradig zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:15 schreef ChillTuup het volgende:
Veel success Aardappel, hatelijke opdrachten zoiets
Heb je anders geen hobbies waar je lang over kunt vertellen...desnoods neem je een printje van dit topic mee
Pak er gewoon twee en vertel waarom je het doet ofzo....dit soort opdrachten zijn helaas langdradig, al helemaal wanneer de hele groep een voor een moet. Mag voor je hopen dat je ergens aan het einde aan de beurt bent wanneer de rest al op de telefoon zit.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:17 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
heb opzich wel hobbies maar ik wil ook weer niet te langdradig zijn
hoop eigenlijk in het midden te mogenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:19 schreef ChillTuup het volgende:
[..]
Pak er gewoon twee en vertel waarom je het doet ofzo....dit soort opdrachten zijn helaas langdradig, al helemaal wanneer de hele groep een voor een moet. Mag voor je hopen dat je ergens aan het einde aan de beurt bent wanneer de rest al op de telefoon zit.
Ergens in het midden dus gewoon even je handje opsteken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:20 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
hoop eigenlijk in het midden te mogenniet als eerst dus ik kan bij andere tactiek afkijken, en niet als laatste dus als ik een faal maak is het niet het laatste wat in hun geheugen staat ;P
hahah ik hoop het ook nietquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:21 schreef ChillTuup het volgende:
[..]
Ergens in het midden dus gewoon even je handje opsteken.
Mag voor je hopen dat het niet op alfabet gaat Aardappel
Alleen als je het verteld als een zak aardappelen.. Dan wilt niet er naar luisteren, doe je het met wat energie en wat ingestudeerd is het niet zo erg om naar te luisterenquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 00:15 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
jaah dit zou opzich wel kunnen, maar wordt het dan niet wat te langdradig?
hoe kom je in de gevangenis in 2 simpele stappen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:02 schreef Roces18 het volgende:
Man ,, zeker weer zo'n hippie leraar/docent met neem een voorwerp mee. Om te kotsen vind ik dat. Neem een pistool mee. En zeg dat je last hebt van agressieve buien.
Solliciteren en aangenomen worden 😁quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:15 schreef Aardappelmes het volgende:
[..]
hoe kom je in de gevangenis in 2 simpele stappen?
ja dit denk ik ook wel ja, maar het is meer dat ik het idee niet fijn vind om voor een groep te staan. las ik er eenmaal sta lukt het meestal wel. maar met wat voorbereiding sta ik toch wat steviger in mijn schoenen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 14:14 schreef MacorgaZ het volgende:
Het is geen publiek maar het zijn klasgenoten, die zullen net als jij aan het twijfelen zijn hoe ze zichzelf moeten voorstellen maar dit is echt zwaar overdreven joh.
Ze hoeven niet 5 minuten jouw basketbalverhalen aan te horen, vertel gewoon wie je bent, waar je vandaan komt, wat je doet en leuk vindt en hou het lekker luchtig.
Dit uit je hoofd leren maakt het echt alleen maar raarder en geforceerd, het is geen sollicitatiegesprek ofzo.
hahah en dan neem ik als voorwerp een krat bier mee?quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:18 schreef Slip het volgende:
hoi ik ben ... je naam... en als je mij echt wil leren kennen dan gaan we toch eens flink zuipen
hahah hier heb ik zelf nooit zon last van gehad , gespest worden. natuurlijk is dat wel iedere keer als je een nieuwe klas krijgt de angst . maar het is bij mij nog nooit in de buurt gekomen van pesten of wat dan ook. daarbij duurt de opleiding maar 2 tot 2.5 jaar waarvan 60% stage isquote:Op vrijdag 14 augustus 2015 16:20 schreef royzegthoi het volgende:
Ik had vroeger ook moeite met voor (grote) groepen te staan. Goede voorbereiding kán helpen tegen de grootste buikpijn en zweetdruppels, maar de enigste manier is door het gewoon vaak te doen.
Bereid je voor op 4 jaar lang gepest te worden door je populaire klasgenoten.Peace out
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |