quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:44 schreef Barreltje het volgende:
nu kan ik alleen nog maar denken aan het zaad van de duivel mayonaise
Echte mayonaise, zonder suiker er inquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:45 schreef Lonaa het volgende:
Trouwens, mayonaise
Ik had gisteren een eetlepel.
Eiwitten alles!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:47 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik wist al dat jij van zaad hield.
Ja, maar zij kreeg een baby, dus dan ging het er wel aan de verkeerde kant in.quote:
Why not both?!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:48 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ja, maar zij kreeg een baby, dus dan ging het er wel aan de verkeerde kant in.
Ja hey ga je ons nou de schuld gevenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:49 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam uit bed. Toen besloot ik te gaan wandelen, een heel eind. Maar eerst ontbijt. En bijlezen op FOK!. En toen zat ik hier nog steeds. En helemaal geen zin om te gaan wandelenOver de duivel gesproken
Nou, 'FOK!' eigenlijk. En dus indirect julliequote:
Ja, door ons blijf je dik.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Nou, 'FOK!' eigenlijk. En dus indirect jullie
Het schijnt wel een soort van besmettelijk te zijn ja, dikke vrienden hebben houdt je dikquote:
Noem je mij nou dik?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het schijnt wel een soort van besmettelijk te zijn ja, dikke vrienden hebben houdt je dikOok als je elkaar weinig ziet en op afstand woont.
Dus.
Maar dikke vrienden die vervolgens afvallen zijn óók besmettelijk![]()
Dus hup, ga eens wandelen, Lonaa!
Eten we dan ook straks haar lever?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:56 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Pak jij de trechter? Dan pak ik de mayo!
Yupquote:
Ik heb al gewandeld vandaag. Met hont. En ik at ondertussen bramen, want die kwam ik tegen.quote:
Echt waar?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ook als je elkaar weinig ziet en op afstand woont.
Oh ja! Bramenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:57 schreef Lonaa het volgende:
Ik heb al gewandeld vandaag. Met hont. En ik at ondertussen bramen, want die kwam ik tegen.
Jep. Nu Hannibal gecanceld is, moeten we toch wat he?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:56 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Eten we dan ook straks haar lever?
Met jou kan ik praten.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep. Nu Hannibal gecanceld is, moeten we toch wat he?
Sally was ze op haar hoogte aan het opeten, ik op mijn hoogte, liefdequote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Oh ja! BramenNou ja, dan moet ik ook maar gaan.
Ik zou daar ook van smeltenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:59 schreef Lonaa het volgende:
Sally was ze op haar hoogte aan het opeten, ik op mijn hoogte, liefde
Het was zo schattig.quote:
Ik moet ook weer een plukrondje doen morgenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:57 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ik heb al gewandeld vandaag. Met hont. En ik at ondertussen bramen, want die kwam ik tegen.
Ik ben net langs een heleboel veelbelovende braamstruiken gewandeld, maar de enkele donkerpaarse die er aan zat was nog keihard.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:41 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik moet ook weer een plukrondje doen morgenHier verderop in de straat (aan 2 kanten zelfs) groeien er een heeeeeeleboel
Bummer.. regelmatig even langslopen dus..quote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:21 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik ben net langs een heleboel veelbelovende braamstruiken gewandeld, maar de enkele donkerpaarse die er aan zat was nog keihard.
Bij de sportschool staat het echt helemaal volquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:23 schreef Sunnythesun het volgende:
Bummer.. regelmatig even langslopen dus..
Hier worden ze ook door wespen gegeten dus ik hoop morgen nog wel wat te kunnen plukken.. even afwachten.
Sportschool! goeie! Ik zal me eens omkledenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Bij de sportschool staat het echt helemaal volDaar heb ik de afgelopen 3 jaar heel veel bramen geplukt
Frietjes met slasausquote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:14 schreef MaJo het volgende:
Isa, slasaus inderdaad dat was de mayonaise in mijn jeugd
Mijn ex-schoonmoeder deed dat ookquote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Frietjes met slasaus(echt waar!)
Zonde!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:14 schreef MaJo het volgende:
Bramen
Isa, slasaus inderdaaddat was de mayonaise in mijn jeugd
Barrel balsamicoazijn is ook goedgekeurd![]()
Hier wordt het lijstje toch minder netjes dan gepland, vriend gaat patat halen![]()
![]()
Zonde!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:24 schreef mrspoeZ het volgende:
Ja jeeeezes. Dan heb je frittata in de oven en komen je ouders opeens terug van vakantie. Hallo airfrierfriet, rosé en Franse kaasjes.
Goed bezig!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:31 schreef Sunnythesun het volgende:
Keurig aan mijn lijstje gehouden:
O: kwark met muesli
B: wandelingetje naar het dorp
L: salade met gegrilde kip
T: blokje 20+kaas
D: kruidige gehaktballetjes, naanbrood, 0%yoghurt knoflooksausje
S: Bodypump
Mijn macro's vinden het iets te hoog in vet, ik vind dat ook, maar qua kcal is het primaStraks na het douchen tijdens Great British Bakeoff nog een appeltje denk ik zo
zomg, bijna vergeten!!!quote:
ja precies datquote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:05 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Frietjes met slasaus(echt waar!)
hij is niet gecancelled toch? is nu zomerstop, maar seizoen 3 is ergens in april begonnenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:58 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Jep. Nu Hannibal gecanceld is, moeten we toch wat he?
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik heb gewoon al meer dan 1,5 week niet gesnaaid. Gewoon niet. Nada, noppes..
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
Ik kan het oprecht zelf nauwelijks gelovenquote:
Hoe? Heel erg knap!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik kan het oprecht zelf nauwelijks gelovenIk heb zo geworsteld om mezelf op de rit te krijgen zo'n driekwart jaar tot een jaar en toen die val met m'n heup en nu is in ene toch de knop om
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
Ik kan het oprecht zelf nauwelijks gelovenIk heb zo geworsteld om mezelf op de rit te krijgen zo'n driekwart jaar tot een jaar en toen die val met m'n heup en nu is in ene toch de knop om
wat goed zeg! Fijn ook dat die knop om is, dat werkt uiteindelijk toch het bestequote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:33 schreef PaarsBeestje het volgende:
Dat is inderdaad de mindfuck die dingen als friet met je doen, daarom probeer ik dat zelf altijd de eerste weken te vermijdenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:08 schreef MaJo het volgende:
[..]
wat goed zeg! Fijn ook dat die knop om is, dat werkt uiteindelijk toch het beste![]()
![]()
Ik merk dat ik door de patatjes meteen zin heb om te snaaien maar we hebben alleen gezonde dingen in huis dus ik ga gewoon aan het fruit
oeh ja, binnenkort maar weer eens maken. Met lekker veel limoensap en azijn. En een flinke schep scherpe mosterd.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Echte mayonaise, zonder suiker er in
Ach, gelukkig hebben je oogspieren en de spier die je scrollvinger aanstuurt nog beweging gehad. Lopen is overrated johquote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:49 schreef Isabeau het volgende:
Ik kwam uit bed. Toen besloot ik te gaan wandelen, een heel eind. Maar eerst ontbijt. En bijlezen op FOK!. En toen zat ik hier nog steeds. En helemaal geen zin om te gaan wandelenOver de duivel gesproken
Dan hebben de meiden die zich tijdens mijn middelbare school-jaren mijn vriendinnen noemden die memo niet gekregen. Ik bleek de 'ego-boost dikkerd' te zijn. Je weet wel: het dikkertje dat mee mag stappen waartegen de andere dames positief (en slank) afsteken.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:55 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het schijnt wel een soort van besmettelijk te zijn ja, dikke vrienden hebben houdt je dikOok als je elkaar weinig ziet en op afstand woont.
Dus.
Maar dikke vrienden die vervolgens afvallen zijn óók besmettelijk![]()
Dus hup, ga eens wandelen, Lonaa!
d'aaahww.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 17:01 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Het was zo schattig.![]()
Ze doet het ook met beleid, bekkie open, braam pakken, voorzichtig eraf trekken, *nomnomnom*, next.
Het heeft even geduurd, maar dan heb je ook wat. Fijn dat het nu eindelijk een tweede natuur lijkt te gaan worden om niet te gaan snaaien.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 20:37 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
En die Franse kaasjes dan?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:56 schreef mrspoeZ het volgende:
Mijn lijstje was prachtig
O twee volkoren boterhammen met één keer pindakaas
T L T fietsen wandelen en zoenen
D frittata (lading groente en twee eitjes)
Het werd
O twee volkoren boterhammen met één keer pindakaas
D airfrierfriet, een fles rosé en een zakje biteswelove.
Geen lunch?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:00 schreef mrspoeZ het volgende:
Die kaasjes heb ik besnuffeld en bekeken en niet opgegeten.
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 22:00 schreef mrspoeZ het volgende:
Die kaasjes heb ik besnuffeld en bekeken en niet opgegeten.
Ze smaakten goed inderdaadquote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de mindfuck die dingen als friet met je doen, daarom probeer ik dat zelf altijd de eerste weken te vermijden![]()
Maar hopelijk hebben ze wel goed gesmaakt, dan was het het waard
Dat heb ik oolk gedaan. Helemaal omdat vandaag mijn nieuw bestelde kleren voor Mysteryland binnen zijn gekomen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:58 schreef Sunnythesun het volgende:
Goed bezig SummerDat halve koffiebroodje mag je jezelf idd gewoon 'vergeven'
quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:05 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Dat heb ik oolk gedaan. Helemaal omdat vandaag mijn nieuw bestelde kleren voor Mysteryland binnen zijn gekomen.
En ik ga het niet terugsturen. Terwijl het iets is dat ik nooit eerder vond staan bij mezelf. Ik ben er nog een beetje flabbergasted van en trots om, maar ik heb gewoon hotpants gekocht. En die ga ik in het openbaar dragen![]()
En het is 2 maten kleiner dan de korte broeken die ik vorig jaar gekocht heb.
Ok, het is nog geen maatje 42 (Lonaa), maar toch, ik ben blij met mijn maat 46.
(die overigens bij de taille nog flink ruim zit, maar toch wel echt nodig is voor mijn blanke negerinnenkont)
Bij mij is het altijd na 1-2 dagen wel redelijk wegquote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:22 schreef kwakz0r het volgende:
Op de lange termijn is t geen ramp, maar ik weet nu gewoon dat ik een week bezig ben deze uitspatting in te halen
Ja misschien is dat ook wel zo.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:27 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Bij mij is het altijd na 1-2 dagen wel redelijk wegChinees eten is vooral zout en vochtvasthoudend heb ik het idee. Paar dagen goed veel water drinken en klaar
Hier was de weegschaal lief vandaagGewoon een kilo minder
Eens kijken of dat een grote dip was of dat het zo blijft
300 gram ? /nieuwsgierigquote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:49 schreef Lonaa het volgende:
Laistje:
O: Roggebrood met rauwe ham
S: Schema dag 1.
L: 300 gram , 250 gram biefstuk
D: Turks brood met groente en kalkoenfilet
T: Meloen en gerookte kip.
Lunges.Ik deed er laatst 186, Huul'n.
Ik doe het zonder gewicht.. Ik krijg anders echt te veel last van mijn heup en kniën. Het zit in de bodypump routine en het is mijn minst favoriete onderdeel.. Ik wissel ze sowieso af met een smalle squat vooral om mijn heup te ontzien, gaat al een stuk beter nu gelukkig.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 08:52 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik had ze tijden niet in mijn schema gehad. Echt na de eerste 20 deed het al zoveel pijn..... Irritante rotdingen... En dan maar met 2 x 3 kilo. Ik heb ze ook met 2x 7 kg gedaan..
Spontane actie, wel aangekondigd toen we in de dierentuin liepen dus ik heb nog geroepen dat ik dan graag rund met zwarte bonensaus wildequote:Op donderdag 13 augustus 2015 07:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Maar wist je dat ze kwamen eten en zelf eten mee zouden brengen of was het een spontane actie? Ik kan me voorstellen dat het met de dagen die komen gaan een wat minder handige uitspatting is, maar ik zou er niet teveel mee zitten.
een goede voorbereiding is vaak het halve werk. Dus prima dat je dan zelf je eten meeneemt, toch?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Spontane actie, wel aangekondigd toen we in de dierentuin liepen dus ik heb nog geroepen dat ik dan graag rund met zwarte bonensaus wilde![]()
Had ook nee kunnen zeggen, niet gedaan. Het zal natuurlijk vooral vocht zijn, die 500 gram erbij gisteren heb ik aan gewicht die avond niet eens gegeten, laat staan dat ik het ben aangekomen. En na de eigenlijk geplande soep van gisteren houd ik ook altijd veel vocht vast.
Het is idd vooral dat ik na zoiets vaak de moed meteen opgaf. Nu niet.ook weet ik nu nog beter dat ik me op morgen moet voorbereiden: lunch - wel mager beleg, 1 hard broodje, evt halve croissant, wel gebakje, maar dan s avonds bij mijn ouders zelfmeegebracht eten meenemen/boterhammen met beleg eten en rauwkost.
Lijstje vandaag:
O boterham getoast en eens tukje droge worst
T appel
L twee boterhammen met schwarzwalder schinken, halve komkommer
T twee rijstwafels met beleg
D verse pasta (125 gram) met stukjes runderworst en een tomatensaus met groenten, rauwkost erbij
T afh van hoe de dag is verlopen
Het gaat niet mis op 1 dag. Hou de lange termijn in de gaten. En daarin mag best een keertje een dagje wat meer. Als het maar lekker was, niets is zo zonde als je kcal verspillen aan iets waarvan je achteraf denkt dat het de moeite niet waard was.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Spontane actie, wel aangekondigd toen we in de dierentuin liepen dus ik heb nog geroepen dat ik dan graag rund met zwarte bonensaus wilde![]()
Had ook nee kunnen zeggen, niet gedaan. Het zal natuurlijk vooral vocht zijn, die 500 gram erbij gisteren heb ik aan gewicht die avond niet eens gegeten, laat staan dat ik het ben aangekomen. En na de eigenlijk geplande soep van gisteren houd ik ook altijd veel vocht vast.
Het is idd vooral dat ik na zoiets vaak de moed meteen opgaf. Nu niet.ook weet ik nu nog beter dat ik me op morgen moet voorbereiden: lunch - wel mager beleg, 1 hard broodje, evt halve croissant, wel gebakje, maar dan s avonds bij mijn ouders zelfmeegebracht eten meenemen/boterhammen met beleg eten en rauwkost.
Lijstje vandaag:
O boterham getoast en eens tukje droge worst
T appel
L twee boterhammen met schwarzwalder schinken, halve komkommer
T twee rijstwafels met beleg
D verse pasta (125 gram) met stukjes runderworst en een tomatensaus met groenten, rauwkost erbij
T afh van hoe de dag is verlopen
Hmm, tempting. TopVintage en Succubus zijn de webshops waar mijn werkgever direct mijn salaris naar mag overmaken zodra ik mijn streegpostuur bereikt heb.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Btw, mocht iemand nog interesse hebben, ik heb deze te koop staan in maat XL.
https://topvintage.nl/nl/(...)n&utm_content=210432
Die is leuk! Tof kleurtje ook...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Btw, mocht iemand nog interesse hebben, ik heb deze te koop staan in maat XL.
https://topvintage.nl/nl/(...)n&utm_content=210432
Bij 1,70m al boven de knie, da's bij mij (1,84) dan waarschijnlijk ergens midden op mijn bovenbenen...quote:De mooie uitlopende A-lijn rok valt bij een lengte van 1,70 m boven de knie.
Ik vind het lastig om dan niet te denken wat ik anders op dat moment gewogen zou hebbenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:27 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, van sushi / Chinees kom ik ook altijd spontaan 1-2 kilo aan hoor! Was het nu na vier dagen weer kwijt (vanochtend dus). Komt goed!
dit! Beter drie stukken gemarineerd vlees en wat rauwkost en groenten, dan 1 stuk ongemarineerd vlees met knoflooksaus, 10 plakjes stokbrood met kruidenboter en een schep kartoffelsalatquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:29 schreef kwakz0r het volgende:
Summerbreeze: over een oliegebaseerde marinade zou ik me niet zo druk maken, dat drupt er vaak een heleboel vanaf, en er blijft weinig op t vlees zitten volgens mij.
Ik eet liever wat vet op mijn vlees, dan stokbrood bij een bbq idd. Ik eet sowieso geen sauzen en smeersels, dat scheelt wel echt!
Dat weet je ook niet. Voor hetzelfde geld heb je te weinig gedronken en flink doorgelopen en was je sowieso zwaarder geweest... Echt, als je kon zien voordat je iets at hoeveel je de dag erna zou wegen, dan zou iedereen slank zijn.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om dan niet te denken wat ik anders op dat moment gewogen zou hebben
Maar ik weets, niet te druk maken enzo.
SPOILER: TMIOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.voorlopig lijstje:
O: bakje kwark
t: kiwi
L: broodjes ( lunch meeting) + sinaasappel
t: kiwi + bites nr 4
D: nog geen idee, ik heb geloof ik trek in pannenkoeken met spek
S: eens kijken of ik vanavond nog energie heb met die buik van mij, maar dan toch een poging wagen om naar de sportschool te gaan
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
is ook, en ik herken het ook. Maar ik weet ook waar dat soort gedachten weer toe leiden vaak, dus probeer toch vooruit te kijken!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:30 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik vind het lastig om dan niet te denken wat ik anders op dat moment gewogen zou hebben
Maar ik weets, niet te druk maken enzo.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:32 schreef laiveneertiekje het volgende:
[..]
Dat weet je ook niet. Voor hetzelfde geld heb je te weinig gedronken en flink doorgelopen en was je sowieso zwaarder geweest... Echt, als je kon zien voordat je iets at hoeveel je de dag erna zou wegen, dan zou iedereen slank zijn.
niet bij flared jeans neequote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:36 schreef Barreltje het volgende:
kan je de pijpen niet heel hip and happening omslaan dan SQ?
ohja.. hmm.. neuhquote:
Zoals ik zei eet ik OOK die stukken brood en smeersels niet.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:31 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
dit! Beter drie stukken gemarineerd vlees en wat rauwkost en groenten, dan 1 stuk ongemarineerd vlees met knoflooksaus, 10 plakjes stokbrood met kruidenboter en een schep kartoffelsalat
ja, sorry. Was niet direct naar jou maar meer in het algemeenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:40 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Zoals ik zei eet ik OOK die stukken brood en smeersels niet.
ik eet liever 2 stukken ongemrineerde vis, dan 1 stuk gemarineerd vlees.
bananen zijn wel een goed idee.. maar de kiwi's liggen hier op m'n buro, de bananen nietquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:38 schreef Shandaly het volgende:
Barrel, kiwi's helpen bij mij juist 'diarree-bevorderend'... misschien ruilen voor bananen ofzo?
dan koop ik liever iets wat meteen goed is, in plaats van een paar uur te moeten vloeken achter de naaimachine waarna het resultaat het nét niet isquote:
Sorry voor mijn misschien wat heftige reactie. Ben een beetje kort aangebrand vandaag. Het zit allemaal tegen op het werkquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:43 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, sorry. Was niet direct naar jou maar meer in het algemeen
dikke knuffel voor jou danquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:46 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Sorry voor mijn misschien wat heftige reactie. Ben een beetje kort aangebrand vandaag. Het zit allemaal tegen op het werk
Mag een glas whisky ook?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:22 schreef mrspoeZ het volgende:
ik ontbijt maar met mijn tomatenprutmetgegrildegroente-omelet van gisteravond. Kind moet werken straks dus het wordt ook mijn D denk ik, misschien met een naanbroodje erbij. Schaaltje kwark na het wegbrengen van de opgespaarde glasbak- en statiegeldflessen. Dat zijn meteen ook heul veul stappen.
Naar wie ga je kijken/luisteren douche-eend?
Oh en *aai* Summer. Kopje thee?
Oeh zoek je ook extraverten? Ik zal m ook invullenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Wie wil me helpen met mijn studie? Ik moet een klein onderzoekje uitvoeren over de relatie tussen de mate van introversie, de voorkeur voor een communicatiesoort en psychologische veiligheid. Ik zou ook graag respondenten hebben die niet veel op sociale media komen, dus misschien dat jullie hem ook door een partner oid willen laten invullen voor me?? Zou heel tof zijn![]()
Hier staat ie: http://www.thesistools.com/web/?id=477282
Valt FOK! onder Social Media? Of is dat meer Twitter, Instagram en al die andere meuk?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Wie wil me helpen met mijn studie? Ik moet een klein onderzoekje uitvoeren over de relatie tussen de mate van introversie, de voorkeur voor een communicatiesoort en psychologische veiligheid. Ik zou ook graag respondenten hebben die niet veel op sociale media komen, dus misschien dat jullie hem ook door een partner oid willen laten invullen voor me?? Zou heel tof zijn![]()
Ja zéker!! De mate van introversie houdt in dat het ook totaal het tegenovergestelde kan zijn hequote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:34 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Oeh zoek je ook extraverten? Ik zal m ook invullen
Alles wat je opnoemtquote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:34 schreef SummerBreeze het volgende:
[..]
Valt FOK! onder Social Media? Of is dat meer Twitter, Instagram en al die andere meuk?
Ingevuld.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:32 schreef Sunnythesun het volgende:
done!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Tof wel hoor, dat doen mensen hier nou nooit! (en ik ben nog wel zo dol op Chineesquote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:00 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Done!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:32 schreef Sunnythesun het volgende:
Nou bij mij niet hoor. Ik zie altijd gelijk wanneer ik een goede/slechte dag heb gehad en ook wanneer ik gesport heb.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:02 schreef MaJo het volgende:
Ik lees steeds hier dat mensen zeggen zwaarder te zijn door iets dat ze gisteren hebben gegeten maar dat zie je toch altijd pas na een week ofzo terug op de weegschaal? Tenminste zo werd het me een paar jaar geleden verteld in het slank topic.
Lijstje van vandaag:
O: mani berries, kop thee
S: uurtje golfen
T: banaan
L: yoghurt met frambozen, blauwe bessen en honing
T: kiwi
D: zalmtortilla's (nu echt)
T: afgesproken met een vriendin dus waarschijnlijk een glaasje rode wijn (misschien twee) en een stukje kaas
Ik zie het wel altijd de volgende (of soms die dag erna) dag.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:02 schreef MaJo het volgende:
Ik lees steeds hier dat mensen zeggen zwaarder te zijn door iets dat ze gisteren hebben gegeten maar dat zie je toch altijd pas na een week ofzo terug op de weegschaal? Tenminste zo werd het me een paar jaar geleden verteld in het slank topic.
Whoe, daar zou ik een beetje psycho van worden denk ikquote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:32 schreef Stormqueen het volgende:
Ik weeg zelfs tweemaal daagsen zet dat ook in een app. Maar alleen het gewicht van woensdag "telt" en gaat in de excel.
Combichrist. Stukje takkeherrie om mijn inner18jarige-gothic weer tevreden te stellenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 10:22 schreef mrspoeZ het volgende:
Naar wie ga je kijken/luisteren douche-eend?
Oh en *aai* Summer. Kopje thee?
Ik ben een vrouw en heb grote waardering voor de kunst der ontkennenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:44 schreef PdeHoog het volgende:
Hier een dagelijks weegmomentje. 's Ochtends. Op een weegschaal met wifi![]()
Wordt automatisch doorgestuurd naar Garmin, MFP en Runkeeper
* PdeHoog is IT-er....
Valt het op
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:47 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik ben een vrouw en heb grote waardering voor de kunst der ontkennen
Hmmmmm....je brengt me op ideeenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:49 schreef Shandaly het volgende:
Je zou dan eigenlijk je koelkast enzo ook op dat systeem aan moeten sluiten![]()
Tegenvallend weegschaalresultaat? Koelkastdeur blijft dicht! Snoeptrommel op slot!
En je fiets: hogere weerstand bij tegenvallende weegschaalupdate
Golf jij ook?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:06 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Nou bij mij niet hoor. Ik zie altijd gelijk wanneer ik een goede/slechte dag heb gehad en ook wanneer ik gesport heb.
Dat zal overigens per persoon wel verschillen, maar ook wanneer ik altijd "weer begin met gezond eten" zie ik gelijk resultaat, dus waarom zou dat andersom niet zo kunnen zijn.
Golfen is leuk!
Dit geld voor mij ook.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 11:43 schreef Stormqueen het volgende:
Het lijkt misschien obsessief, maar voor mij werkt het juist omdat ik snel in kan grijpen als het de verkeerde kant uit lijkt te gaan.
En ik leer zo de natuurlijke fluctuaties herkennen en hoe mijn lichaam op bepaald voedsel etc reageert
Maar kan me levendig voorstellen dat dat voor veel mensen niet zo werkt!
Nee ik golf niet, maar heb het wel een paar keer gedaan en vond het superleuk! Veel leuker dan verwacht.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 12:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Golf jij ook?
Ik ken echt niemand in mijn omgeving die golft. Zou wel leuk zijn als anderen het ook gaan doen dan kun je golfweekendjes gaan houden enzo
Hoe eet je het? Da's nou een van de weinige groenten waar ik maar een paar recepten mee heb (dit is trouwens echt een topper <3 : http://www.ah.nl/allerhan(...)rtel-koolrabischotel )quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:14 schreef Lonaa het volgende:
Ik vind koolrabi best lekker. /einde mededeling.
bechamelsaus uit een pakjequote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe eet je het? Da's nou een van de weinige groenten waar ik maar een paar recepten mee heb (dit is trouwens echt een topper <3 : http://www.ah.nl/allerhan(...)rtel-koolrabischotel )
Ja, maar je hoeft het niet letterlijk na te leven natuurlijk, het is een recept, geen contractquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:36 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
bechamelsaus uit een pakje![]()
Verder best een lekker idee![]()
Oh gelukkig maarquote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:42 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ja, maar je hoeft het niet letterlijk na te leven natuurlijk, het is een recept, geen contract
Nja, was wel goed dat we een zwemvijver tegen kwamen anders was het eigenlijk al iets te warm voor de hond. Maar hij dribbelde zo lekker meequote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:23 schreef Stormqueen het volgende:
Zes kilometer, respect. Ik vond een retourtje stad met de kinderwagen (3,5 km) al meer dan genoeg voor vandaag
Goed bezig weerquote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, was wel goed dat we een zwemvijver tegen kwamen anders was het eigenlijk al iets te warm voor de hond. Maar hij dribbelde zo lekker mee![]()
En ik zag een kwartelfamiliezomaar midden in een woonwijk in het wilde bloemenveldje
![]()
Wandelen![]()
Ging de hond er niet achter aan?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 14:26 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Nja, was wel goed dat we een zwemvijver tegen kwamen anders was het eigenlijk al iets te warm voor de hond. Maar hij dribbelde zo lekker mee![]()
En ik zag een kwartelfamiliezomaar midden in een woonwijk in het wilde bloemenveldje
![]()
Wandelen![]()
Ondanks dat de Cocker Spaniel oorspronkelijk gefokt is voor het opstoten van klein gevogelte (woodcock ofwel houtsnip vooral maar ook patrijs en kwartels) is die van mij niet echt snugger wat dat betreftquote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:00 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ging de hond er niet achter aan?
Uh, ik heb het in blokjes gesneden en gebakken met peper en zout, niks bijzonders dus.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 13:16 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Hoe eet je het? Da's nou een van de weinige groenten waar ik maar een paar recepten mee heb (dit is trouwens echt een topper <3 : http://www.ah.nl/allerhan(...)rtel-koolrabischotel )
resist!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:23 schreef Shandaly het volgende:
Meh! Ik heb Honger vandaag! Al twee T's toegevoegd, pakje sultana en paar kale rijstwafels, en het blijft rammelen en knorren...
Saaie klus op m'n werk vandaag helpt ook niet echt mee
Samquote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:04 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Ondanks dat de Cocker Spaniel oorspronkelijk gefokt is voor het opstoten van klein gevogelte (woodcock ofwel houtsnip vooral maar ook patrijs en kwartels) is die van mij niet echt snugger wat dat betreftOfwel: hij zag ze niet eens
oh knap! Ik krijg altijd schreeuwende honger van kauwgom.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 15:43 schreef Shandaly het volgende:
Ik heb een potje kauwgom... met die pepermuntsmaak, smaakt sowieso iets anders nergens meer naar, dus zo moet het lukken tot het avondeten...
Het is inderdaad niet veel.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:28 schreef Unfckingtitled het volgende:
Veel te druk en te warm op werk om te eten
Gisteren was het weer iets meer, zo komt het vanzelf wel weer goed. Als ik maar niet krom loop van de honger vind ik het primaquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:29 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Het is inderdaad niet veel.
Ookal heb ik ook helemaal geen eetlust vandaag door het weer
dat kan ik echt nietquote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:31 schreef Sarabi het volgende:
De meeste hier kunnen inderdaad wel tegen een dagje wat minder eten
Als het maar niet iets structureels is.
sterkte!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:35 schreef Shandaly het volgende:
Ik ga op huis aan, te voet! Nog geen onweerswolk te zien, dus zal wel goed gaan
Als het goed is blijven ze nog even weg.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 16:35 schreef Shandaly het volgende:
Ik ga op huis aan, te voet! Nog geen onweerswolk te zien, dus zal wel goed gaan
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zag mezelf in de spiegel en was niet ontevreden..
Hopelijk geen nekverrekingen. .
Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
Oh yeahquote:
Heb ik ook wel eens gedaanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:13 schreef Stormqueen het volgende:
Vruuger vrat ik wel es een 7-pack snickers. Op een dag.
Een solero is nog geen 100kcalquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:21 schreef Shandaly het volgende:
Nu heb ik ook wel zin in een solero trouwens... Of zo'n dikke magnum almond...Maar goed dat we dat niet in huis hebben (en geen fiets om even snel naar de supermarkt te fietsen
)
maak daar maar driedubbel vanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:24 schreef Sunnythesun het volgende:
[..]
Een solero is nog geen 100kcalMagnum het dubbele
drie keer súperfout eten in twee weken is een goede score? Wat at jij dan in hemelsnaam voorheen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 19:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Oh yeah![]()
Over de hele dag 2400 kcals. Maar 150 boven budgetIk ben best tevreden over de laatste 2 weken. Maar 2-3x echt superfout gegeten. En maar 1x uit eten danwel afhaal.
Ik heb twee chinezen, een pizzeria, een goeie shoarmatoko, een viszaak, een surinamer, een toko en een kippie afhaalmaaltijden in de buurt. In alle gevallen begonnen ze me te herkennen. Beantwoord dat je vraag?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
drie keer súperfout eten in twee weken is een goede score? Wat at jij dan in hemelsnaam voorheen?
En toch he. Ik heb mezelf heel vaak verteld dat 'dit kan wel, ik heb het verdiend en zo vaak doe ik dat niet'. En als ik dan kijk hoe vaak dat voorkomt, dan is dat gewoon 5x per week ofzo.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 20:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
drie keer súperfout eten in twee weken is een goede score? Wat at jij dan in hemelsnaam voorheen?
oh nee, ik geloof meteen dat je lekker bezig bent en veel veranderd hebtquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb twee chinezen, een pizzeria, een goeie shoarmatoko, een viszaak en een kippie afhaalmaaltijden in de buurt. In alle gevallen begonnen ze me te herkennen. Beantwoord dat je vraag?En af en toe kookte ik ook nog zelf
En iets te veel chocola, koek en nootjes 's avonds. Na het eten.
Dus heel eerlijk gezegd ben ik wel een beetje tevreden ook al lijkt het voor jullie misschien dat ik nog niet heel jofel bezig benAanzienlijk meer en gevarieerder fruit, zelf koken, aanzienlijk minder chocola en frisdrank, meer water. En bovendien meer beweging
Vind jouw lijstjes toch eigenlijk altijd heel weinigquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:05 schreef Spiegelei het volgende:
Ik woog me in het begin ook bijna elke dag, maar dat vind ik niks. Nu gewoon 1x per week, alhoewel. Een collega zei vandaag dat ze het echt goed kon zien en dat er nu toch wel meer af moet zijn. Toen ik thuis kwam toch maar even op de weegschaal gestaan. Na 1,5 week stilstand nu toch weer 1 kilo minder.![]()
En dat terwijl ik me heel opgeblazen voel. Dat zal wel een combi van het weer en aankomende ongesteldheid zijn.![]()
Lijstje
O kwark met sinaasappel, appel en 4 dadels
L kwark met 5 dadels en gekookt ei
T 60 gram notenmix
T avocado met olie, azijn, peper, zout
D slamix met gebakken zalm en gebakken courgette
T sinaasappel (omdat ze zo lekker zijn)
M'n koelkast was bijna leeg, dus 2x kwark vandaag, maar dat is toch niet mijn ding. Om de dag vind ik kwark prima voor afwisseling, maar verder vind ik het mhua. Weten we dat ook weer.
Gisteren Chinees gegeten, maar ik heb me ingehouden. Ik heb me beperkt tot alleen eten wat ik het lekkerst vind. We waren met z'n drieën dus de soep overgeslagen (rijsttafel voor 2 personen) en geen kroepoek. Wel veel gesjouwd en d hele dag op de been geweest (plafond verven en behangen), dus voor mijn doen behoorlijk actief.
En weten ze bij de bezorgboer ook aan je bestelling al waar het bezorgd moet worden?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik heb twee chinezen, een pizzeria, een goeie shoarmatoko, een viszaak, een surinamer, een toko en een kippie afhaalmaaltijden in de buurt. In alle gevallen begonnen ze me te herkennen. Beantwoord dat je vraag?En af en toe kookte ik ook nog zelf
En iets te veel chocola, koek en nootjes 's avonds. Na het eten.
Dus heel eerlijk gezegd ben ik wel een beetje tevreden ook al lijkt het voor jullie misschien dat ik nog niet heel jofel bezig benAanzienlijk meer en gevarieerder fruit, zelf koken, aanzienlijk minder chocola en frisdrank, meer water. En bovendien meer beweging
Vooral minder moequote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:10 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
oh nee, ik geloof meteen dat je lekker bezig bent en veel veranderd hebtmaar je had dan best een verstoord eetpatroon
voel je je fysiek ook beter nu?
Nope want www.justeat.nlquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:16 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
En weten ze bij de bezorgboer ook aan je bestelling al waar het bezorgd moet worden?
Ah, t is dus dat die er tussen zit/zatquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Nope want www.justeat.nlAlles in relatieve anonimiteit
Daarom juistquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:18 schreef Stormqueen het volgende:
Maar jouw lijstjes zijn toch ook niet echt veel meestal sarabi?
ik kom zonder haar D al op 1350 kcal als ik snel telquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:19 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Daarom juist
Als ik het al weinig vind lijken dan zit het meestal ver onder de 1400kcal
Met magere kwark en je weet geen hoeveelheden?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:24 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ik kom zonder haar D al op 1350 kcal als ik snel teldus dat valt volgens mij wel mee
die kcals komen idd niet uit de kwarkquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Met magere kwark en je weet geen hoeveelheden?
Maar misschien heb je gelijkmijn lijstjes lijken voor anderen ook altijd minder dan het is.
En rijk, want je zal best veel geld overhouden?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Vooral minder moeDas wel prettig.
Phoe nou idd! Dat tikt nogal aanquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik zie zo'n 10 dadels, 60 gram notenmix en een avocado. En nog een stukkie zalm. Dat wil wel hoor, kcal (en goede vet) technisch.
Maar niet genoeg om een dag op te functioneren, want hoeveel avocado bijvoorbeeld?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:28 schreef Lonaa het volgende:
Ik zie zo'n 10 dadels, 60 gram notenmix en een avocado. En nog een stukkie zalm. Dat wil wel hoor, kcal (en goede vet) technisch.
Failquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:18 schreef Stormqueen het volgende:
Maar jouw lijstjes zijn toch ook niet echt veel meestal sarabi?
En inderdaad, jezelf belonen met ongezond eten is iets hardnekkigs dat echt je systeem uit moet slijten, dat kan lang duren!
Ik eet echt niet (te) weinig.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:26 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Met magere kwark en je weet geen hoeveelheden?
Maar misschien heb je gelijkmijn lijstjes lijken voor anderen ook altijd minder dan het is.
Als ik alle voedingswaarde met hoeveelheden bij elkaar optel (2 x sinaasappel, 9 dadels, 60 gram notenmix, 1 ei) kom ik al aan zo'n 600 tot 700 kcal. + dan de kwark, zalm, courgette, avocado en olie.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar niet genoeg om een dag op te functioneren, want hoeveel avocado bijvoorbeeld?
Maar ik zal het wel verkeerd zien
Het ging sowieso ook niet alleen om dit lijstje
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:38 schreef kwakz0r het volgende:
Maaarrrr ik jok er tenminste niet over!
1 avocado, gewoon de hele vrucht. Nee die weeg ik niet. Mijn ervaring is dat de grootte van de avocado's niet zo ontzettend verschilt in mijn supermarkt. Zo los in het handje uitlepelen.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:31 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar niet genoeg om een dag op te functioneren, want hoeveel avocado bijvoorbeeld?
Maar ik zal het wel verkeerd zien
Het ging sowieso ook niet alleen om dit lijstje
Jup. Tell that to my old selfquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:41 schreef Lonaa het volgende:
Jokken heeft ook geen zin Kwak, dan hou je alleen maar jezelf voor de gek en jij bent de enige die er last van heeft.
*rilquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:42 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
1 avocado, gewoon de hele vrucht. Nee die weeg ik niet. Mijn ervaring is dat de grootte van de avocado's niet zo ontzettend verschilt in mijn supermarkt. Zo los in het handje uitlepelen.
Dat was idd ook een van de beweegredenenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:30 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
En rijk, want je zal best veel geld overhouden?
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:45 schreef Lonaa het volgende:
Toch he, met die krachttraining en zulks, als ik dan geen eiwitpoeder neem om aan mijn eiwitten te komen dan heb je dus een dag als vandaag waarop ik at:
1 snee roggebrood en een Turks broodje, 750 gram vlees (), 300 gram groente en 400 gram fruit.
Oh, en een stukje kaas.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:38 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Fail![]()
Ik moet ook altijd hard lachen als mensen zeggen dat afvallen in t begin zo lekker hard gaat en nog heel makkelijk vol te houden is...
Lunch werd bruin brood met kroket, cola light en thee.
T werd een grote gewone stroopwafel bij de bakker in de stad en vanavond twee (!!) kamphuisen siroopwafels. Die dingen zijn crack en ik had ze gewoon NIET moeten kopen. Zeker niet na de dag van gisteren en wat ik weet dat er morgen aankomt...
Ik vind het stom, maar morgen weer een dag.
Gelukkig wel gewandeld met kinderwagen in de stad vandaag. Kilometer of twee plus langs de gebrandschilderde ramen in de kerk. Niet heel veel maar voor mijn doen wel actief.
Zolang je geen topsport bodybuilder bent lijkt het me ook niet echt nodig.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vraag me wel serieus af of die hoeveelheden eiwit wel gezond zijn en of het echt helpt. Daarnaast is dat eiwitpoeder als supplement ook nog eens een flinke aanslag op je nieren. Daar weet Isa wel iets meer over. Het schijnt niet eens nodig te zijn
J bewaakt ze, ik mag er morgen in de auto naar fokking Anna Paulowna nog 1, de rest is voor hem.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:51 schreef Stormqueen het volgende:
[..]heb je J de andere stroopwafels al laten opeten of heb je ze weggegooid?
Maar de belangrijkere vraag geniet je ook van op deze manier te eten?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:45 schreef Lonaa het volgende:
Toch he, met die krachttraining en zulks, als ik dan geen eiwitpoeder neem om aan mijn eiwitten te komen dan heb je dus een dag als vandaag waarop ik at:
1 snee roggebrood en een Turks broodje, 750 gram vlees (), 300 gram groente en 400 gram fruit.
Oh, en een stukje kaas.
Niet om vervelend te doen hoor. Ik wil gewoon even kijken wat het verschil is, dus ik heb even het eerste de beste lijstje van jou erbij gepakt Sarabi.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 09:39 schreef Sarabi het volgende:
Nieuwe dag, nieuwe kansen ofzo
O: griekse yoghurt met honing
L: pastasalade met mango en avocado
D: schnitzel, krieltjes en gemengde bonen
T: berry & nuts
Krieltjes en schnitzel is wel heel wat anders dan een stukje zalmquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:54 schreef Spiegelei het volgende:
[..]
Niet om vervelend te doen hoor. Ik wil gewoon even kijken wat het verschil is, dus ik heb even het eerste de beste lijstje van jou erbij gepakt Sarabi.![]()
O ik zie niet heel veel verschil toch?
L oke dat was bij mij wat minder ja, vond Ik zelf ook, maar ik heb dan ook nog noten en avocado tussendoor gegeten.
D ik heb vis ipv vlees. Okee maar geen mini stukje ofzo. En ja veel groenten. De courgette zorgt voor wat meer vulling zeg maar.
Geen T s avonds dit keer voor mij; geen zin.
Vergeet ook niet dat ik een zittend beroep heb. Ik voer fysiek geen drol uit zeg maar.![]()
Maar geef kritiek hoor! Prima, ik probeer er wel naar te kijken en te checken. Ik kijk alleen niet continue naar de exacte calorieën, dat klopt.
Maar moeten we dan maar geen adviezen/tips op elkaar geven?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:57 schreef kwakz0r het volgende:
Dat commentaar op Lonaa he, dat is wel een beetje een reden waarom dikke mensen elkaar dik houden![]()
Als het werkt voor Lonaa, dan werkt het voor Lonaa zeg maar, stel dat ze nu door ons commentaar gaat twijfelem of anders eten, is de kans groot dat dat niet voor haar werkt. Ergo: dieet sabotage.
Lijkt overtrokken, is wel hoe het vaak gaat
Niet dat adviezen niet wenselijk zijn, maar ik heb soms een beetje het idee dat jij het als een heilige missie ziet om iedereen hier van advies te voorzien, terwijl de personen in kwestie vaak juist hele bewuste keuzes maken. Op echt gekke lijstjes zie ik je dan vaak weer nièt reagerenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar moeten we dan maar geen adviezen/tips op elkaar geven?
Want daar neig ik nu persoonlijk dus wel naar.
er wordt gezegd dat tijdens periode van krachtttaining en het opbouwen van spieren 1,6 tot 2 je lichaamsgewicht in grammen eiwit ideaal is. Gezien ik nog dik ben is dat nog steeds wel veel. Meer dan dat krijg ik ook niet binnen. Plus dat je lijf van alle macros het langst doet over het verteren van eiwit dus heb je langer een vol gevoel. De aanslag op de nieren heb ik nagevraagd bij mijn nefroloog, gezien ik daar onder controle ben voor een nierafwijking, en die vertelde me dat deze hoeveelheid niet schadelijk is.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ik vraag me wel serieus af of die hoeveelheden eiwit wel gezond zijn en of het echt helpt. Daarnaast is dat eiwitpoeder als supplement ook nog eens een flinke aanslag op je nieren. Daar weet Isa wel iets meer over. Het schijnt niet eens nodig te zijn
Oke dan hou ik voortaan mijn mondquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:01 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Niet dat adviezen niet wenselijk zijn, maar ik heb soms een beetje het idee dat jij het als een heilige missie ziet om iedereen hier van advies te voorzien, terwijl de personen in kwestie vaak juist hele bewuste keuzes maken. Op echt gekke lijstjes zie ik je dan vaak weer nièt reageren
Ja ik was al een beetje bang voor deze reactie. Je hoeft je mond niet te houden, maar als een lijstje wordt uitgelegd en dan heel normaal blijkt, dan hoef je daar toch niet nog zes keer op terug te komen?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oke dan hou ik voortaan mijn mond
Als jullie maar wel gewoon op mijn lijstjes blijven reageren
Hoe ik naar eten kijk? Nee. Eigenlijk niet tenzij iemand er om vraagt. De meesten hier zullen wel posten om tips te krijgenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:59 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Maar moeten we dan maar geen adviezen/tips op elkaar geven?
Want daar neig ik nu persoonlijk dus wel naar.
ik snap wat je zegt. Gelukkig voel ik het zelf niet zo. -30 op de weegschaal en steeds meer spierkracht. Ik geloof in wat ik doe.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:57 schreef kwakz0r het volgende:
Dat commentaar op Lonaa he, dat is wel een beetje een reden waarom dikke mensen elkaar dik houden![]()
Als het werkt voor Lonaa, dan werkt het voor Lonaa zeg maar, stel dat ze nu door ons commentaar gaat twijfelem of anders eten, is de kans groot dat dat niet voor haar werkt. Ergo: dieet sabotage.
en niet altijd het laatste woord en zulks. Soms heb je ook gewoon geen gelijk.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja ik was al een beetje bang voor deze reactie. Je hoeft je mond niet te houden, maar als een lijstje wordt uitgelegd en dan heel normaal blijkt, dan hoef je daar toch niet nog zes keer op terug te komen?
Advies geven is goed, is welkom, maar sta ook open voor reactie
Ja maar kennelijk kan ik dat dus niet dus dan maar zoquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:05 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja ik was al een beetje bang voor deze reactie. Je hoeft je mond niet te houden, maar als een lijstje wordt uitgelegd en dan heel normaal blijkt, dan hoef je daar toch niet nog zes keer op terug te komen?
Advies geven is goed, is welkom, maar sta ook open voor reactie
Nou, wat je eet is je eigen zaak, maar reactie is toch op zich wel inherent aan een discussieforum? Het klankbord dat je eigenlijk zelf ook al noemt.... Da's wat anders dan dat het iemands zaak is, want ultimo verdwijnt het in jouw lichaam en ben jij de enige die er last van of baat bij heeft.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Hoe ik naar eten kijk? Nee. Eigenlijk niet tenzij iemand er om vraagt. De meesten hier zullen wel posten om tips te krijgenik gebruik het als accountability naar mezelf toe: een reden om elke dag eerlijk tegen mezelf te zijn over hoe ik gegeten heb, en als klankbord/support group, zelfde schuitje enzo.
Maar dat is een ideologische opvatting over eten die weinig mensen delenwat iemand eet is wmb niemands business behalve van die persoon. Het heeft namelijk ook alleen effect op die persoon. En tips en (waarde)oordelen over dat eten zijn zelden constructief of effectief. Al eet iemand vijf marsen per dag en verder niks: zelf weten... Als ze me vragen of t gezond is zal ik zeggen van niet
Is niet de bedoeling hoor. En ik hoop dat Lonaa dat ook ziet. Ze is echter niet de eerste in mijn kennissenkring die ik eiwitpoeder zie gebruiken en ik heb gewoon mijn twijfels over het bewezen nut ervan.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 21:57 schreef kwakz0r het volgende:
Nee mag hoor,anders post ik het niet op een forum inderdaad.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:11 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Nou, wat je eet is je eigen zaak, maar reactie is toch op zich wel inherent aan een discussieforum? Het klankbord dat je eigenlijk zelf ook al noemt.... Da's wat anders dan dat het iemands zaak is, want ultimo verdwijnt het in jouw lichaam en ben jij de enige die er last van of baat bij heeft.
Maar goed, ik had eigenlijk een gedachte willen delen die bij mij op is gekomen nav jouw lijstjes, maar die hou ik dan maar even voor me
waar ging het dan wel over o blauwe sq?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:16 schreef Stormqueen het volgende:
Hooo stop, het ging er toch niet over dat er geen commentaar of tips meer mogen worden gegeven op lijstjes?
Ik had niet het idee dat ik dat deed maar het spijt me als het wel zo overkwam (dit is dus meer voor ei dan voor sun)quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Maar ik hoef niet per se van iemands gelijk overtuigd te worden als ik het idee hebt dat het (voor mij) niet klopt.
Wat sunny zegt maar ik moest er weer een slecht uitgelegd principe bijhalen. Because that's how I roll...quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zie het zo: ik post mijn lijstjes in 1e plaats als een stok achter de deur. Als jullie iets opvalt dan hoor ik dat graag en dan kijk ik vervolgens of en wat ik daarmee doeAls het zinnige feedback is dan ben ik daar alleen maar blij mee. Maar ik hoef niet per se van iemands gelijk overtuigd te worden als ik het idee hebt dat het (voor mij) niet klopt.
En ik heb het gevoel dat dat voor meer mensen hier zo werkt.
we're coolquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is niet de bedoeling hoor. En ik hoop dat Lonaa dat ook ziet. Ze is echter niet de eerste in mijn kennissenkring die ik eiwitpoeder zie gebruiken en ik heb gewoon mijn twijfels over het bewezen nut ervan.
Over niet zinloos lang door blijven gaan over iets dat al een paar keer is uitgelegd. Omdat dat al snel drammerig wordt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:17 schreef Lonaa het volgende:
[..]
waar ging het dan wel over o blauwe sq?
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:03 schreef Lonaa het volgende:
[..]
er wordt gezegd dat tijdens periode van krachtttaining en het opbouwen van spieren 1,6 tot 2 je lichaamsgewicht in grammen eiwit ideaal is. Gezien ik nog dik ben is dat nog steeds wel veel. Meer dan dat krijg ik ook niet binnen. Plus dat je lijf van alle macros het langst doet over het verteren van eiwit dus heb je langer een vol gevoel. De aanslag op de nieren heb ik nagevraagd bij mijn nefroloog, gezien ik daar onder controle ben voor een nierafwijking, en die vertelde me dat deze hoeveelheid niet schadelijk is.het poeder gebruik ik ook alleen maar als aanvulling om aan die 180 gram te komen soms.
Mee eens. Ik denk dat het als je serieus met gewichten traint wel kan helpen om genoeg binnen te krijgen zonder ook de verzadide vetten van vlees te eten... Maar er zijn zat mensen die na een cardiodessie en wat snelle low weight reps ook eiwitshakejes wegtikken. Y u no think?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:16 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Is niet de bedoeling hoor. En ik hoop dat Lonaa dat ook ziet. Ze is echter niet de eerste in mijn kennissenkring die ik eiwitpoeder zie gebruiken en ik heb gewoon mijn twijfels over het bewezen nut ervan.
Ik zag hetquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:18 schreef Lonaa het volgende:
[..]
we're cool
En ik heb een mooi antwoord voor je getypt.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:18 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Over niet zinloos lang door blijven gaan over iets dat al een paar keer is uitgelegd. Omdat dat al snel drammerig wordt.
Tenminste, dat was mijn insteek
Nou.. als ik erg leeg ben na de training en trillerig dan neem ik wel een half glaasje limonade die ze hebben staan. Geeft net ff genoeg suikers om niet om te vallenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ja. Of van die energy-shakes met druivesuiker zooi. Dat zag ik hier in de sportschool.
Ja, ik post m'n lijstjes niet dagelijks, maar ik zie het wel als een soort stok achter de deur. Een herinnering dat ik eerlijk moet zijn. En eerlijk is eerlijk ik heb het nog niet zwaar gehad he, ik ben een jonkie hierquote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:15 schreef Sunnythesun het volgende:
Ik zie het zo: ik post mijn lijstjes in 1e plaats als een stok achter de deur. Als jullie iets opvalt dan hoor ik dat graag en dan kijk ik vervolgens of en wat ik daarmee doeAls het zinnige feedback is dan ben ik daar alleen maar blij mee. Maar ik hoef niet per se van iemands gelijk overtuigd te worden als ik het idee hebt dat het (voor mij) niet klopt.
En ik heb het gevoel dat dat voor meer mensen hier zo werkt.
Je hoeft je wat mij betreft niet te verontschuldigen hoor.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:17 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik had niet het idee dat ik dat deed maar het spijt me als het wel zo overkwam (dit is dus meer voor ei dan voor sun)
Hoe vaak sport je per week?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:26 schreef Lonaa het volgende:
Ik geloof verder ook niet in heel veel supps ofzo. Ik slik magnesium als supp, omdat ik zoveel sport en het m'n spieren helpt. En soms wat eiwitpoeder omdat ik niet iedere dag een kg kwark of vlees wil eten.
Ik probeer lief te zijn voor m'n lijf in wat ik er in stop, dus weinig rotzooi en dat wat het nodig heeft. En dat werkt prima.
3 tot 5 x per week een uur. En dan intensief, intensief. Mijn spieren kunnen de ondersteuning van magnesium wel gebruiken. Toen ik het niet slikte had ik bijv. veel vaker kramp tijdens het sporten, tegenwoordig nooit meer.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:31 schreef BananaPancake het volgende:
[..]
Hoe vaak sport je per week?
Ik ging net zwemmen en ik was na 5 minuten al moemaar zwemmen is ook nooit helemaal mijn type beweging geweest. (in vergelijking; ik skeeler zonder problemen een uur)
Toch 45 minuten volgehouden met af en toe een pauze
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |