abonnement Unibet Coolblue
pi_155141851
Nav de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
pi_155142462
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 20:45 schreef miss_sly het volgende:

Ze weet sowieso nog niet of ze wel wil trouwen. Ze wil wel kindjes, dat weet ze zeker, maar daarvoor hoef je niet te trouwen, weet ze.
Wij hebben er hier 1 (oudste) die wel wil trouwen, maar geen kindjes wil. De ander (jongste) heeft het niet over trouwen oid, maar kindjes wil ze wel later.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155142567
Verkering...

Amber heeft al zo'n 1,5 Jr "verkering ".
Tess heeft een tijdje geleden verkering gevraagd aan een jongetje op zwemles.

Nog 1,5 week vakantie en dan gaat school weer beginnen. Althans... als er een ruimte gevonden wordt waar de kinderen naar school kunnen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155143834
Wat een hoop verkeringen :D mijnes snapt nog maar net dat ie niet met mama kan trouwen :') en wil vooralsnog zijn hele leven gewoon bij ons wonen *O* O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_155143901
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 11:21 schreef pinquit het volgende:
Wat een hoop verkeringen :D mijnes snapt nog maar net dat ie niet met mama kan trouwen :') en wil vooralsnog zijn hele leven gewoon bij ons wonen *O* O+
Hahaha, ja. Mijn neefje laatst: Weet je wat sommige kinderen doen? Als ze groot zijn, gaan ze niet meer bij hun papa en mama wonen, maar in een eigen huis :o
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155144411
L is sinds mn post hier helemaal bijgedraaid. :o :D

Ik weet nog steeds niet wat r nou dwars zat, en zij zelf ook niet, maar ons gesprekje heeft schijnbaar geholpen. We spraken af dat ik haar vriendelijk zou zeggen dat ze lelijk deed als ze weer in zo'n bui was. Dat was maar een paar keer nodig en nu ze weer hartstikke gezellig.

Tico, jouw post over 'zelf doen' zette me ook wel aan het denken. Ze pakte dan wel dr eigen bestek, maar verder vertoonde ze best diva-gedrag eigenlijk. Er werd stiekem best veel voor r gedaan en gepakt en daar werd ze niet gezelliger van. Daar zijn we nu wat strenger in en dat lijkt ook te helpen.
pi_155146075
Nou dan volg ik je voorbeeld maar Spring, misschien helpt het:
Iemand een kleuter lenen voor een paar dagen :X
pi_155147056
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 12:52 schreef danic het volgende:
Nou dan volg ik je voorbeeld maar Spring, misschien helpt het:
Iemand een kleuter lenen voor een paar dagen :X
Ruilen? :)
Met een meidenkwartet
pi_155147133
:D
Ja? Net zo?
Alles is een strijd. Gaat ze zingen en doet zusje mee dan is ze boos omdat ze meezingt. Als zusje tegen haar aan komt liggen dan is ze boos.
Alles is }:| of :( of "nouhou"

Nu zit ze weer heerlijk rustig te kleuren, maar ze is gewoon snel verveeld op het moment.
pi_155157105
Onze dochter van dik 5 jaar toont ook wel graag diva gedrag.

Ik heb geen klagen verder want ze is altijd gezellig en vrolijk. Ze danst en zingt, knutselt en tekent en is altijd vriendelijk en blij.
Maar toch windt ze pa en ma, en haar 9 jaar oudere broer met gemak om haar vingertje en wij trappen er vaak in.

Alleen haar jongste broer trapt er niet in.
Maar hij toont dan ook graag diva gedrag ...
pi_155157265
Oh...

Je moet haar trouwens niet "uitlachen"
Dat wil zeggen, gewoon lachen omdat er iets grappigs met haar gebeurt ofzo.

Dan gaat ze wel janken.. Oei oei oei
pi_155159882
quote:
1s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 19:55 schreef lily het volgende:
Onze dochter van dik 5 jaar toont ook wel graag diva gedrag.

Ik heb geen klagen verder want ze is altijd gezellig en vrolijk. Ze danst en zingt, knutselt en tekent en is altijd vriendelijk en blij.
Maar toch windt ze pa en ma, en haar 9 jaar oudere broer met gemak om haar vingertje en wij trappen er vaak in.

Alleen haar jongste broer trapt er niet in.
Maar hij toont dan ook graag diva gedrag ...
Hier is het vooral Bram die diva gedrag vertoond, want als ik nee zeg en papa ook nee zegt dan zorgt 1 van zn zussen wel dat het toch gebeurd.

Dat heeft als resultaat, dat als de meiden er niet zijn en nee ook echt nee is, dat hij echt zwaar niet gezellig kan doen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155160342
Oh ja, dat is lastig.

Wij hebben dat wel met onze 14 jarige...die dan reageert naar onze 10 jarige.
We moeten vaker zeggen...joh, hij heeft al twee ouders. Bemoei je er niet mee.
pi_155162251
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:13 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Hier is het vooral Bram die diva gedrag vertoond, want als ik nee zeg en papa ook nee zegt dan zorgt 1 van zn zussen wel dat het toch gebeurd.

Dat heeft als resultaat, dat als de meiden er niet zijn en nee ook echt nee is, dat hij echt zwaar niet gezellig kan doen.
Herkenbaar. Er was er weer ingeslopen dat Kyan zijn speen overdag had. Dus na de vakantie waren we weer heel duidelijk speen is voor in bed.
Dus dat was huilen als hij er om vroeg en nee te horen kreeg. En dan kwam Yaro "wil jij je speentje Kyan, van mij mag dat wel hoor". En hup daar ging Kyan dan weer te keer omdat hij hem dan echt niet kreeg.
pi_155162296
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 21:27 schreef lily het volgende:
Oh ja, dat is lastig.

Wij hebben dat wel met onze 14 jarige...die dan reageert naar onze 10 jarige.
We moeten vaker zeggen...joh, hij heeft al twee ouders. Bemoei je er niet mee.
"Niet mee moeien" dat krijg ik dus van de 2 jarige.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155165476
"Sofie, Luuk heeft al een mama"

En als ze "uitgelachen " wordt, dan gilt ze keihard:"als de ander niet lacht mag jij ook niet lachen!!!!"

We hebben gisteren maar een kalender voor dr gemaakt. Maandag weer naar school, maar eerst nog 2 dagen nso, het weekend kijkdag op de nieuwe lokatie van de opvang en dan vieren ook nog beide oma's hun verjaardagen. Ze heeft enorm veel zin in school, eindelijk groep 2, maar tis ook nog wel spannend. Ze weet nog maar alleen wie de maandag, dinsdag juf gaat worden. De andere dagen is nog onbekend.
Juf die t zou gaan doen vertelde 1 dag voor de vakantie dat ze een nieuwe baan had.
*poef* nu is het weg
pi_155204777
Er wordt hier ernstig afgeteld: morgen kinderfeestje, zondag bijkomdag, maandag naar school "en dan ga ik naar groep 3!"

Ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155204972
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Er wordt hier ernstig afgeteld: morgen kinderfeestje, zondag bijkomdag, maandag naar school "en dan ga ik naar groep 3!"

Ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden!
leuk!! En spannend!

Wij hebben nog 1 week.

Gelukkig is het nu geregeld met de scholen. Amber en Tess blijven in hun eigen school. Althans... Tess houdt haar eigen klas. Amber gaat voorlopig naar lokalen van de BSO totdat de noodlokalen er staan.
En dan is het uitzingen tot de nieuwbouw klaar is.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155205015
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:16 schreef Vicky het volgende:

[..]

leuk!! En spannend!

Wij hebben nog 1 week.

Gelukkig is het nu geregeld met de scholen. Amber en Tess blijven in hun eigen school. Althans... Tess houdt haar eigen klas. Amber gaat voorlopig naar lokalen van de BSO totdat de noodlokalen er staan.
En dan is het uitzingen tot de nieuwbouw klaar is.
Pff, wat een ellende lijkt me dat zeg, met die uitgebrande scholen. Ik hoop dat het allemaal prettig geregeld kan worden!

Ja, spannend vind ik het ook, hoor. S zelf niet, geloof ik.
B brengt haar maandag weg, ik ben zo benieuwd hoe dat gaat, of ze al meteen een eigen stoeltje en tafeltje/plekje krijgt en hoe de groepjes gemaakt zijn/worden. Ik breng haar woensdag pas weg, dan kan ze het mij laten zien allemaal O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155205077
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Pff, wat een ellende lijkt me dat zeg, met die uitgebrande scholen. Ik hoop dat het allemaal prettig geregeld kan worden!

Ja, spannend vind ik het ook, hoor. S zelf niet, geloof ik.
B brengt haar maandag weg, ik ben zo benieuwd hoe dat gaat, of ze al meteen een eigen stoeltje en tafeltje/plekje krijgt en hoe de groepjes gemaakt zijn/worden. Ik breng haar woensdag pas weg, dan kan ze het mij laten zien allemaal O+
Voor onze school valt het wel mee gelukkig. Een van de andere scholen moet naar delft. Kinderen gaan elke dag met de bus heen en weer.

De andere school blijft wel in Rijswijk.


Leuk hoor! Tess blijft in een groep 2-3 klas maar nu wel als groep 3-er . Ze krijgt wel meer uitdagingen want ze loopt iets voor.

Amber heeft maandag school en gaat dinsdag op kamp.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155205179
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:21 schreef Vicky het volgende:

[..]

Voor onze school valt het wel mee gelukkig. Een van de andere scholen moet naar delft. Kinderen gaan elke dag met de bus heen en weer.

De andere school blijft wel in Rijswijk.

Leuk hoor! Tess blijft in een groep 2-3 klas maar nu wel als groep 3-er . Ze krijgt wel meer uitdagingen want ze loopt iets voor.

Amber heeft maandag school en gaat dinsdag op kamp.
Dat lijkt me rot zeg, voor die kinderen die iedere dag met de bus heen en weer gaan. Fijn dat het voor jullie wel meegaat.

Hier was groep 1-2 een combinatieklas, groep 3 is apart. En boven, de kleuterklassen zijn op de begane grond en de onderbouw is op de eerste verdieping :D Er zijn twee trappen naar boven, maar ze neemt die die bij haar oude kleuterklas omhoog gaat, zodat ze haar liefste juf iedere ochtend even kan zien. Het idee is om juf iedere ochtend even te knuffelen O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155210709
Wat een gedoe om met de bus heen en weer te moeten. Kost ook lestijd dan? Of beginnen ze eerder/eindigen ze later?

Chris gaat naar groep 5 in zijn middenbouwklas(3-4-5). Hij heeft er veel zin in om de oudste te zijn. Hier is het even rommelen met juffen (ivm vertrek oude juf in de herfstvakantie). Nu eerst 1 nieuwe juf voor 3 dagen in de week, en dan na de herfst ook een 2e nieuwe juf voor die andere 2 dagen. Opzich ook wel fijn dat ze nu nog wel een paar weken hun oude en nieuwe juf samen hebben..
pi_155215469
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 11:06 schreef miss_sly het volgende:
Er wordt hier ernstig afgeteld: morgen kinderfeestje, zondag bijkomdag, maandag naar school "en dan ga ik naar groep 3!"

Ben zo benieuwd hoe ze het gaat vinden!
Ik had het geschreven kunnen hebben ;).
Ook hier morgen kinderfeestje, ik hoop dat we het zo goed als droog houden, want we gaan naar buiten, tenzij het echt stortregent (de voorspellingen houden het spannend, want de verwachtingen liggen nogal uit elkaar als ik zo de verschillende sites bekijk. We zien het wel...

En maandag groep 3, ik ben ook heel benieuwd.
En de grote dame alweer naar groep 5 en ze gaat meedoen met de plusklas. Ik ben erg benieuwd hoe dat eruit gaat zien.

Vicky, wat gaat amber al snel op kamp... pfff bij ons is het eind van het schooljaar.
Fijn dat er nu wel een tijdelijke oplossing is voor de school, en dan maar duimen dat het snel gaat met de nieuwbouw.

DF, fijn denk ik wel om te starten met de oude juf nog even... succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155218203
Ze hebben ervoor gekozen om groep 7/8 kamp aan het begin te doen om zo de groepsvorming te doen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155218473
Hier gaat groep 6/7/8 ook in de eerste 3 weken op kamp, 2 nachten. De vorige school ging 3/4/5 en 6/7/8 ook op kamp in de 4/5e week, een nachtje. Inderdaad voor de groepsvorming.
En dan groep 8 gezamenlijk nog een midweek kamp aan het eind van het jaar, als afscheid.
pi_155219641
Leuk Sly, groep 3. Gaat ze super vinden!
Wij hebben nog 2 weken *O*
Met een meidenkwartet
pi_155224717
Hier zijn ze net voor de zomervakantie op kamp geweest, ik weet niet of dat alle klassen waren, maar volgens mij allemaal aardig aan het eind van het jaar.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155229527
We kregen vanavond mail van school. De inval juf die sofie dr groep vanaf maart vorig schooljaar gehad heeft,.krijgt een vaste baan in sofie dr nieuwe groep. *O*
Sofie weet t al, en is helemaal gelukkig en blij. Dr is nu een boel spanning minder bij t meiske O+
*poef* nu is het weg
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 01:28:42 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155230649
Verkering is peanuts... Wacht maar tot je op de trouwerij van je kindje bent...
:o
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:29:43 #30
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155233026
Moest je huilen, Leandra?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:34:33 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155233059
Ik liep leeg :') :@
M'n schoondochter liep met haar vader de zaal in het gemeentehuis binnen terwijl "Dochters" van Borsato draaide, en dat is bij mij sowieso al zo'n tranennummer (want met zonen is het niet heel anders), dus ik moest al aan de zakdoekjes voor het begonnen was :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 08:41:28 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155233107
:D
Ik kan me er nog heel weinig bij voorstellen. Ik kom ook niet uit een trouwlustige familie, dus heb mijn ouders ook niet meegemaakt bij een bruiloft. Ik weet dat mijn moeder heel stiekem teleurgesteld is dat ze dit bij geen van haar 4 kinderen heeft mogen meemaken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:06:11 #33
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155233849
Mijn kinderen weten al dat ik vreselijk ga huilen. Evenals wanneer ze slagen. Of een liedje zingen. Of balletten...😛
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 10:27:37 #34
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_155234127
Ik moest al tegen mijn tranen vechten toen ze een streetdance-uitvoering hadden. Het gevecht verloor ik trouwens :$
Dus als ze ooooit gaan trouwen, kan je me helemaal opvegen, denk ik.

Of als ze slagen, op schoolkamp gaan (A. al aankomend schooljaar :o), eindmusical/afscheid groep 8, 1e dag brugklas, etc., etc.

Maandag gaan ze weer naar school. A. gaat dus naar groep 8, dat vind ik toch ook wel een dingetje, hoor. Zal ook wel tranen worden :@
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_155235674
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 01:28 schreef Leandra het volgende:
Verkering is peanuts... Wacht maar tot je op de trouwerij van je kindje bent...
:o
Oh wauw, ja! Dat was gisteren hè?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 augustus 2015 @ 21:56:22 #36
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155248735
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 10:06 schreef Gaoxing het volgende:
Mijn kinderen weten al dat ik vreselijk ga huilen. Evenals wanneer ze slagen. Of een liedje zingen. Of balletten...😛
vooral dat liedje zingen, dan kun je me opvegen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_155248878
Trouwen....

Das echt nog 20 jaar weg ofzo :D .
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:05:25 #38
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155249008
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:56 schreef Sjeen het volgende:

[..]

vooral dat liedje zingen, dan kun je me opvegen.
Oudste had zangles gehad, en aan het eind van het jaar een uitvoerinkje. Man was er niet, dus ik stond het aan de zijkant te filmen zodat hij het terug kon zien. Ze kan heel goed dansen en acteren, maar zingen ligt echt buiten haar comfort zone. En ze stond daar toch maar, in d'r eentje. En toen zag ik haar naar haar broertje tussen het publiek kijken. En hij keek haar met z'n meest bemoedigende blik aan, alsof hij de noten uit 'r kon trekken O+ Je kon me opdweilen....
  Licht Ontvlambaar zaterdag 15 augustus 2015 @ 22:06:35 #39
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155249042
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 22:05 schreef Gaoxing het volgende:

[..]

Oudste had zangles gehad, en aan het eind van het jaar een uitvoerinkje. Man was er niet, dus ik stond het aan de zijkant te filmen zodat hij het terug kon zien. Ze kan heel goed dansen en acteren, maar zingen ligt echt buiten haar comfort zone. En ze stond daar toch maar, in d'r eentje. En toen zag ik haar naar haar broertje tussen het publiek kijken. En hij keek haar met z'n meest bemoedigende blik aan, alsof hij de noten uit 'r kon trekken O+ Je kon me opdweilen....
ik zie het zo voor me :Y
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_155249062
Trouwen, Yaro was laatst wel intens verdrietig dat papa en mama al getrouwd zijn en hij daar niet bij was. Gelukkig mag hij over 3 weken naar de bruiloft van mijn broer.

En morgen word hij alweer 5, wat gaat de tijd snel. 5 jaar geleden was ik net naar de film geweest en was er nog niets aan de hand. 8,5 uur later had ik mijn zoon in mijn armen.
En nu had ik een stuiterend jongetje die zo naar morgen uit kijkt!!!
  zondag 16 augustus 2015 @ 00:19:14 #41
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155253067
Gefeliciteerd met Yaro *O* *O*
Morgen is nu!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155254577
As gefeliciteerd met Yaro!

Wij zijn net met de maxi naar het vuurwerkfestival in Scheveningen geweest. We hebben 1.5 uur vastgestaan in de parkeergarage eer we konden vertrekken, maar gelukkig vond L het vuurwerk ontzettend tof, dat maakte het lange wachten weer een beetje goed. :) En de leer voor volgende keer is: Ga niet achterin de parkeergarage staan. :')
pi_155257662
Dank jullie wel!!!
pi_155273635
Die tranen zijn herkenbaar. Vooral als je je kind heel trots naar je ziet kijken zo van; ik doe het goed hè mam, toch!? O+
Mijnes gaat naar groep 6.. Jemig wat gaat het toch snel. Verkering en trouwen doet hij niet aan. Hij blijft alleen want dat is veel makkelijker zegt hij. :P
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 augustus 2015 @ 20:42:54 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155274430
Hier begint morgen het basisschool en daarmee het normale leven weer. Maxikleuter gaat naar groep drie, en minikleuter gaat beginnen in groep 1. Zal wel even wennen zijn om hem naar school te brengen in plaats van naar de peuterspeelzaal
SPOILER: Het kleutercommando
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zondag 16 augustus 2015 @ 20:47:08 #46
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155274589
Minikleuter is vast een klein boefje. Dat straalt hij in ieder geval uit :D
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zondag 16 augustus 2015 @ 21:01:26 #47
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155275146
Vind ik ook Livelink. Ondeugend stel, die kleuters.

Ik vind het zo'n verschil in dit topic. Sinds deze vakantie zijn twee van mijn drie zonen langer dan ik ben. (En ik ben 1,80 😄) de oudste was mij vorig jaar al voorbij maar nu dus de tweede ook ruim. Manmanman.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155276105
Gefeliciteerd as!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155277516
Dankje tico.
Het was een heerlijk geslaagde dag met een blije kleuter die zich echt jarig voelde!!!!
pi_155286290
Gefeliciteerd met Yaro!

Vanmorgen ook mijn kleuter naar school gebracht, ging al stukken beter dan de eerste wen-ochtend. :7
pi_155305877
Leuk, al die verse kleuters die gaan starten! Sterkte voor de mama's. ;)
pi_155306130
Ik moest vanmorgen ook wel weer even slikken, al is mijn kleuter voor de zomer ook nog 5 weken geweest. Hij was gesloopt aan het einde van de dag..
pi_155317460
Cas vond het een leuke dag, vandaag ook nog een hele dag en dan 3 ochtenden.
Nu nog bedenken wat ik ga doen op donderdag en vrijdagochtend :7
pi_155317689
S vond het ook erg leuk. Ze had een eigen tafel en stoeltje, en laatje onder het tafeltje. Er lagen een gum en potlood, een dobbelsteen en een klappertje van Veilig Leren Lezen.
Ze had haar dobbelsteen de hele dag op rood laten liggen, want ze wilde graag ongestoord werken :D Ze heeft de 'i' geleerd gisteren.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155318849
I. vond het ook leuk gisteren, ook de "i" geleerd :D.
Ze zit naast een van haar vriendjes, dat was een schot in de roos. Er lag een leesboekje op tafel en vanmorgen lag er al "taal" en "rekenen".
Ik stond echt een beetje met verbazing te kijken hoe groot de jongste dan toch eigenlijk wordt. Veel meer dan bij de oudste, daar leek het vanzelfsprekender ofzo.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155333311
Wat leren ze al veel hè die eerste dagen in gr 3.

Hier nog even vakantie en Ean geeft die benut om te fietsen zonder zijwieltjes *O* ze stopt nog regelmatig maar ze gaat steeds vlotter. Wel nog een begin zetje nodig.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2015 @ 21:35:34 #57
147316 crew  DJMO
#trut
pi_155337250
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:00 schreef miss_sly het volgende:
S vond het ook erg leuk. Ze had een eigen tafel en stoeltje, en laatje onder het tafeltje. Er lagen een gum en potlood, een dobbelsteen en een klappertje van Veilig Leren Lezen.
Ze had haar dobbelsteen de hele dag op rood laten liggen, want ze wilde graag ongestoord werken :D Ze heeft de 'i' geleerd gisteren.
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2015 10:52 schreef Nijna het volgende:
I. vond het ook leuk gisteren, ook de "i" geleerd :D.
Ze zit naast een van haar vriendjes, dat was een schot in de roos. Er lag een leesboekje op tafel en vanmorgen lag er al "taal" en "rekenen".
Ik stond echt een beetje met verbazing te kijken hoe groot de jongste dan toch eigenlijk wordt. Veel meer dan bij de oudste, daar leek het vanzelfsprekender ofzo.
Jan ook :D ik gaf 'm vandaag een pen met een blaadje. Hij heeft wel veertig keer de i geschreven. Ook de letter K (ze zijn begonnen met het woordje IK ) ze hebben een soort minimultomapje waarin de letters staan en echt nog ouderwets twee laatjes onder hun tafel, een voor de werkboekjes en een voor de potloden en gum enz..

en de verhalen zijn niet van de lucht. Het rateltje staat geen moment stil. Ook dat van Geert niet, maar hij is wel jaloers op Jan, die al wel leert schrijven en lezen, terwijl hij zelf net begint met binnen de lijntjes te kleuren ipv wat doelloos te krassen.

kleuters O+ O+
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  woensdag 19 augustus 2015 @ 08:25:37 #58
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_155345306
*meld* Mijn baby is zojuist met papa naar school vertrokken om te wennen :X
Oude (on)bekende.
pi_155347375
I wilde haar sokken vanmorgen niet aan, maar een ander paar. Want dat wat ik had klaar gelegd, daar kon ze zo mooi de "i" schrijfletter van maken... groep 3-er in de bocht ;).
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 11:09:40 #60
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_155347834
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 10:46 schreef Nijna het volgende:
I wilde haar sokken vanmorgen niet aan, maar een ander paar. Want dat wat ik had klaar gelegd, daar kon ze zo mooi de "i" schrijfletter van maken... groep 3-er in de bocht ;).
:D O+
Oude (on)bekende.
pi_155351684
Wat lief nijna
pi_155351715
Aaaah schattig! Klinkt alsof ze het naar haar zin heeft Nijna. :D
pi_155351787
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 08:25 schreef Mevr_Mus het volgende:
*meld* Mijn baby is zojuist met papa naar school vertrokken om te wennen :X
waarom?? jouwe is toch like... 3 maanden ofzo? :o :o
:)
pi_155353056
Whoahhh, ingehaald worden door je kinderen :o
Dat gaat hier ook gebeuren, over 'n jaar of wat.

Mijn verse 3e groeper heeft ook het woord "ik" geleerd. En gisteren "maan". Hij is zo trots op zijn werkboekjes :D
En morgen gymles in de grote gymzaal I.p.v. in het speellokaal, "Dat is tenminste stoer, want wat die kleuters doen is vét kinderachtig." Hij moet nog 6 worden _O-

Voor mijn 5e groeper begon het schooljaar iets minder florissant.
Die mocht ik gistermorgen ophalen van school met hoofdluis :X
En hij heeft LANG haar. Kammen, lotion, kammen, kammen, kammen, ellende...
.... met gevoel voor drama....
  woensdag 19 augustus 2015 @ 14:48:36 #65
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_155353153
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 13:58 schreef mignonne het volgende:

[..]

waarom?? jouwe is toch like... 3 maanden ofzo? :o :o
Ik leefde ook in die veronderstelling, maar niets is minder waar :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oude (on)bekende.
pi_155353704
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:48 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik leefde ook in die veronderstelling, maar niets is minder waar :X

Wauw O+ O+
Wat is ie groot!

Ahw Kers dat is balen zeg :{ succes met de behandeling!

Mijn maxi mag over een paar dagen starten in groep 3 en ze heeft er heel veel zin in en vindt het heel spannend. Er moest een map en een etui gekocht worden en daar sjouwt ze nu de hele tijd mee rond O+
Ook wisselt ze in noodtempo ineens haar tanden. In 2 weken tijd de 2 boventanden er uit (1 trok ze er zelf uit :X :') ) en nu ook de rechterondertand, naast de middelste tandjes zeg maar :o ik vind het best vlot geloof ik, maar ik heb eerlijk gezegd ook geen idee wat normaal is qua wisselen.

Met mn mini gaat t ook prima, die gaat na de zomervakantie eindelijk officieel echt naar groep1, ook zij heeft er erg veel zin in <3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:)
pi_155355112
Wat een knapperd Mevr Mus O+

Eva kan haar naam schrijven en vroeg een paar dagen terug hoe ze 'mama Danic' moest schrijven.Vriend het voorgeschreven, en ze schreef het zo na :o
Oké, ze had er het hele A4-tje voor nodig en ze staan niet helemaal recht, maar dat geeft vast niet als je vanaf volgende week in groep 1 gaat beginnen.
Ze gaat ineens zo snel!
Ook letterlijk, ze maakt ineens een groeispurt.
En haar zusje ook, dus na onze vakantie ga ik met beide meiden een keer apart kleding shoppen *O* Wat dat betreft heb ik ook echt twee meiden. Eva stond vanmorgen naast me in de H&M al een hele garderobe samen te stellen O+
En Rosalie wil alles passen, en dan voor de spiegel rondjes draaien O+
Vervelend genoeg is bijna alles te klein voor komende winter :P
pi_155355212
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 15:55 schreef danic het volgende:
Vervelend genoeg is bijna alles te klein voor komende winter :P
Moet ik V&A in de gaten houden? ;)
pi_155355295
Het duurt nog een jaar voordat Lars naar groep 3 gaat, maar hij kan niet wachten. Wat hij al leest, schrijft en rekent! :o O+
(Irritant al soms.. dan lees je iets voor en dan hoor je naast je "mama, dat staat daar niet!" Nee, ik improviseerde een beetje om de zin wat lekkerder te laten lopen :{ )
pi_155355350
:D so far voor het inkorten van het verhaaltje.

En ja er zal wel een heleboel 92 en 98 in V&A komen. Maar eerst vakantie, dus dat zal rond eind september worden.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 16:12:50 #71
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155355602
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:44 schreef Kersjes het volgende:
Whoahhh, ingehaald worden door je kinderen :o
Dat gaat hier ook gebeuren, over 'n jaar of wat.

Mijn verse 3e groeper heeft ook het woord "ik" geleerd. En gisteren "maan". Hij is zo trots op zijn werkboekjes :D
En morgen gymles in de grote gymzaal I.p.v. in het speellokaal, "Dat is tenminste stoer, want wat die kleuters doen is vét kinderachtig." Hij moet nog 6 worden _O-

Voor mijn 5e groeper begon het schooljaar iets minder florissant.
Die mocht ik gistermorgen ophalen van school met hoofdluis :X
En hij heeft LANG haar. Kammen, lotion, kammen, kammen, kammen, ellende...
óf een goede reden om 't een keer te kortwieken! :) (ik krijg al jeuk als ik dit lees, huu. succes ermee!)
in de haak.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 16:13:48 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155355635
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 14:48 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ik leefde ook in die veronderstelling, maar niets is minder waar :X

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
wat een binkie! O+
in de haak.
pi_155357352
Wat een leuke foto's.
Ai kers, succes! Maar moeten jullie ze dan ophalen?
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 19 augustus 2015 @ 23:12:13 #74
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155367295
Heeft iemand ervaring met Squla?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155367337
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:12 schreef Leandra het volgende:
Heeft iemand ervaring met Squla?
Ja! Wat wil je precies weten?

Mijn zoon (8) vindt het leuk. Je kan vanalles doen zoals rekenen, taal, spelling, begrijpend lezen, aardrijkskunde, geschiedenis, natuur en techniek, Engels, topografie en sova. Daarnaast citovragen oefenen.
Wat hij het leukste vindt is dat je ook wedstrijdjes tegen anderen kan spelen!
Ook heb je hele specifieke quizzen zoals bijvoorbeeld over oorlogen, jagers, computers enzovoort.

Ik vind het zelf een prettig programma. Je kan instellen op klas, dus is het te moeilijk/makkelijk dan switch je gewoon! Op die manier kun je eventueel ook 1 account voor meerdere kinderen gebruiken. Veel verschillende vragen dus ze komen niet telkens dezelfde tegen.

Oh en tijdens het spelen verzamel je automatisch munten. Daar kun je cadeautjes mee kopen zoals een cadeaukaart van de speelgoedwinkel. Hier doe je wel een hele tijd over.

Per week krijg je als ouder een rapport via de mail waar je kan zien welke onderdelen het kind gespeeld heeft en hoeveel vragen per onderdeel goed/fout.
Soms wel leuk om te zien! Zo kon ik precies zien dat mijn zoon ineens een stuk beter Engels kan.
Mijn ervaring is trouwens dat het niveau aardig overeenkomt met dat van school.

[ Bericht 26% gewijzigd door appelsap op 19-08-2015 23:33:15 ]
  woensdag 19 augustus 2015 @ 23:32:01 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155367907
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:13 schreef appelsap het volgende:

[..]

Ja! Wat wil je precies weten?
Hoe het bevalt, is het leuk voor een groep 1 kind, is dat klaarstomen voor Cito (vanaf groep 3) werkelijk nodig/wenselijk?

Ik heb een behoorlijke afkeer van Cito, dus dat Cito het ondersteunt is voor mij niet echt een aanbeveling.
Dat "echte muntjes" kunnen verdienen vind ik ook een beetje dubieus.

Maar goed, ik realiseer me dat het geen 1970 meer is, je op je 29ste met een rijbewijs en een zwemdiploma als enige diploma je geen baan meer krijgt als directeur van een bejaardentehuis, en ze dus zo vroeg mogelijk getraind moeten worden in het goed scoren op testen, en geld verdienen kennelijk ook niet vroeg genoeg aangeleerd kan worden, want daar zal hun hele leven wel om draaien...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155368157
quote:
1s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 23:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoe het bevalt, is het leuk voor een groep 1 kind, is dat klaarstomen voor Cito (vanaf groep 3) werkelijk nodig/wenselijk?

Ik heb een behoorlijke afkeer van Cito, dus dat Cito het ondersteunt is voor mij niet echt een aanbeveling.
Dat "echte muntjes" kunnen verdienen vind ik ook een beetje dubieus.

Maar goed, ik realiseer me dat het geen 1970 meer is, je op je 29ste met een rijbewijs en een zwemdiploma als enige diploma je geen baan meer krijgt als directeur van een bejaardentehuis, en ze dus zo vroeg mogelijk getraind moeten worden in het goed scoren op testen, en geld verdienen kennelijk ook niet vroeg genoeg aangeleerd kan worden, want daar zal hun hele leven wel om draaien...
Voor een groep 1 kind weet ik het niet... Over het algemeen is het gewoon op een hele speelse manier.
Ik heb de groep 4-8 versie. Ik vind dat klaarstomen voor de Cito niet nodig en heb het ook niet met die reden aangeschaft. Mijn zoon maakt de cito-opdrachten op squla eigenlijk nooit. Hij maakt de gewone vragen per categorie. Ik heb het zelf aangeschaft omdat mijn zoon gek is op rekenen, aardrijkskunde en geschiedenis. Hij vindt het leuk om daar meer over te weten. De vraagstelling vind ik wel goed, duidelijk en eenduidig. Ik denk dat het wel te danken is aan Cito.
  woensdag 19 augustus 2015 @ 23:41:29 #78
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155368187
Thnx.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155370323
quote:
0s.gif Op woensdag 19 augustus 2015 17:17 schreef Nijna het volgende:
Wat een leuke foto's.
Ai kers, succes! Maar moeten jullie ze dan ophalen?
Yep. Je wordt geacht je kind meteen op te (laten) halen zodat er gestart kan worden met behandelen, en hij niet de hele school besmet. Zijn broertje werd meteeb extra gecontroleerd, maar die had een flinke laag gel in en daar houden die kleine kruipers niet van.

Kortwieken? Liever niet :@
Mocht volgende week de nabehandeling niet aanslaan en hij nog steeds/alweer met luis zit, dan ga ik het misschien wel doen.
Maar zijn haar is zo mooi en lang nu!

Helemaal uitgekamd ziet het er zo uit:



O+
.... met gevoel voor drama....
  donderdag 20 augustus 2015 @ 07:16:27 #80
386633 Adnap
I love Life !
pi_155372064
Kortwieken heeft geen zin!!! Ze zitten tegen de hoofdhuid aan. Werd vroeger wel gedaan omdat het makkelijker kade
Wat werkt wel?
Kammen... liefst met crèmespoeling er in is het allerbeste.en dan 2x per dag. Door de crèmespoeling nalaten de neten los van de haren. Plus het werkt verstikkend.

Behandelen heeft geen zin meer omdat die beestje resistent zijn tegen die zooi.
Wij hadden op onze vmbo school vorig jaar een uitbraak en zijn daar weken mee zoet geweest.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_155372281
Ai vervelend Kers. Heb je het zelf niet?
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155372694
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 07:16 schreef Adnap het volgende:
Kortwieken heeft geen zin!!! Ze zitten tegen de hoofdhuid aan. Werd vroeger wel gedaan omdat het makkelijker kade
Wat werkt wel?
Kammen... liefst met crèmespoeling er in is het allerbeste.en dan 2x per dag. Door de crèmespoeling nalaten de neten los van de haren. Plus het werkt verstikkend.

Behandelen heeft geen zin meer omdat die beestje resistent zijn tegen die zooi.
Wij hadden op onze vmbo school vorig jaar een uitbraak en zijn daar weken mee zoet geweest.
Bij ons hielp behandelen wel.

En verder kammen kammen kammen. Ik had ook speciale foam.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155399838
quote:
0s.gif Op donderdag 20 augustus 2015 07:48 schreef Estrys het volgende:
Ai vervelend Kers. Heb je het zelf niet?
Gelukkig niet.
Devin wordt elke dag gekamd, en volgende wewk toch maar weer behandelen. Hopelijk zijn we er gauw van af. Wat een gedoe!

Vanmiddag is hij voor het eerst op vrijdag niet om 12:00 uur uit. Vanaf groep 5 gaan ze gewoon door tot 14:45 uur. Vrijdagsmiddag is creatieve middag: in verticale groepen gaan ze dan aan de slag met moeilijkere creatieve technieken, zoals o.a. werken met gips, snijden van linoleum en solderen en figuurzagen. Ook onderdelen als schaken, computerles en techniek (van bandenplakken tot elektrische schakelingen) kunnen op deze middagen aan bod komen.

Ik ben benieuwd!
.... met gevoel voor drama....
pi_155400154
Dat klinkt heel leuk die vrijdagmiddag!
Hier gaat de oudste ook naar groep 3 na de vakantie over een week. Nou ja hij blijft bij dezelfde juf in dezelfde klas bij dezelfde kindjes. Hij zit op ervaringsgericht onderwijs en daar zitten ze met groep 1-2 en 3 bij elkaar. Hij krijgt nu alleen meer instructie en moet met werkplannen werken. Hij heeft er veel zin in.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155400208
Hier ook de eerste vrijdagmiddag les kersjes. Hier worden op vrijdagmiddag de lessen Engels, kosmische lessen en nieuwsbegrip gedaan.
Groep 3/4 van de combiklas gaan wel naar huis, dus ze hebben dan een klein groepje 5, en samen met een andere groep 5 samen les. Dus juist op vrijdagmiddag de horizontale lessen. Het schijnt altijd gezellig te zijn met thee en koekjes :)

Hier is het bij luizen ook direct ophalen, maar gelukkig zijn we alle luizen bezoeken nog voorbij gekomen. In Chris zijn oude klas/school was er anderhalf jaar lang altijd wel iemand met luizen. Geen idee of het nu weg is, maar blijkbaar smaakt Chris niet zo lekker voor die beestjes ;)
pi_155400728
Engels.
Zo jammer dat ze dat bij ons op school pas in groep 7 krijgen -O-

Dan kan hij straks een band plakken, maar moet ik nog steeds de nagesynchroniseerde versies van films kijken "want ik verstaaaaaa het niet!" :')
.... met gevoel voor drama....
pi_155400891
Ondertiteling!

De eerste week zit er hier bijna op. Ze heeft her erg leuk gehad en al veel geleerd. Zo kan ze ineens touwtje springen :D
Met rekenen kreeg ze een extra boekje "dat hoeft niet af, hoor mama, maar dat wil ik wel, want dan heb ik extra veel geleerd!"

Ik zou zeggen, hou die gedachte vast :D

Vanmorgen moeite met het afscheid, vertelde B. Waarschijnlijk toch een vermoeiende week geweest.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155401295
Disney film zetten wij standaard in het engels op. Ze horen het niet eens meer.

Het leuke is dat doordat die meiden kunnen tellen in het engels dat ik opeens ook Bram "won tuw, twie, fohah, fijf" hoor roepen.

Dus het wordt tijd dat we Dora nu in het spaans zetten denk ik?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155401331
Chris leest de ondertitels inderdaad mee met films. Nu kunnen we overdag ook geen series meer kijken. Alleen nog die zonder ondertiteling. Kijken hoeveel Engels ze leren op school.. "I am Chris, I am eight years old" :P

Hij mocht gisteren ook nog trakteren voor zijn verjaardag. Ik vroeg of hij dat wilde omdat ze dan zongen voor hem, of omdat hij dan op de tafel mocht staan. Het antwoord: "Ik wil zo graag die blije gezichtjes zien"
Smelt...

Leuk miss, klinkt als een vrolijke meid!
pi_155401400
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2015 09:54 schreef Ticootje het volgende:
Disney film zetten wij standaard in het engels op. Ze horen het niet eens meer.
Dan hadden we ook met de eerste cars film. Die keek Chris ook standaard in het Engels. Tot een vriendje eens vroeg of het harder kon. Prima, maar eenmaal harder verstond hij er nog niks van. Mama zat erbij en snapte het ook niet. Tot ik me bedacht dat het Engels was. En de mama vertelde dat hij die film altijd in het Turks keek. Dan helpt extra volume dus niet :D
pi_155496862
Hier vandaag ook eerste dagje groep 3 en ook de "i" van ik geleerd ;-)
pi_155498076
Mijn ouders hebben een schotel, en ze ontvangen een of andere Turkse (denk ik, ik versta het niet) kinderzender.
Mijn kinderen kijken daar ook gewoon tekenfilms op :')
pi_155498358
Hier leert t kind Engels van gamen, maar kan me voorstellen dat je dat niet echt een verantwoorde manier vindt :P
En ondertitels idd :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  maandag 24 augustus 2015 @ 16:12:22 #94
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155499729
Hier ook (een beetje), en van Littlest Petshop en My Little Pony filmpjes. :') ik sta regelmatig versteld van haar woordenschat.
in de haak.
pi_155500147
Mijn 2 jarige zingt de hele tijd dat engelse vingersliedje. Dan hoor je in ene: Daddyfinger, where are you? Here i am here i am. How do you dooooooo. O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155502579
Vicky, hoe heeft jou grote het gehad op de tijdelijke school?
pi_155502761
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:36 schreef amaranta het volgende:
Vicky, hoe heeft jou grote het gehad op de tijdelijke school?
ze is maar een ochtendje geweest.. althans... ze had eerst gym, toen is ze even in haar klas gaan kijken en daarna had ze verkeersles. Ze was om 12.00 uur vrij.
Morgen gaat ze op kamp, t/m vrijdag. Volgende week en ws de 3w erna gaat ze naar haar tijdelijke lokaal. Er worden semi-permanente gebouwen neergezet. Met een beetje geluk zij die over 4w klaar.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  maandag 24 augustus 2015 @ 17:51:50 #98
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155503215
Nav je kinderen die Engels praten heb ik er nog wel eentje van mijn kleuter die in het 'Engels' zingt :D

Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155503290
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:26 schreef Tally het volgende:
Mijn 2 jarige zingt de hele tijd dat engelse vingersliedje. Dan hoor je in ene: Daddyfinger, where are you? Here i am here i am. How do you dooooooo. O+
Lol! ik lurk hier alleen trouwens :@ Maar die van ons zingt dat ook de ganse dag :') toevallig :D
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  Moderator maandag 24 augustus 2015 @ 17:55:37 #100
5428 crew  miss_sly
pi_155503397
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 17:51 schreef laziness het volgende:
Nav je kinderen die Engels praten heb ik er nog wel eentje van mijn kleuter die in het 'Engels' zingt :D

Wat ontzettend schattig, zijn stem, zijn blik, het liedje, de gebaartjes O+ O+
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  maandag 24 augustus 2015 @ 18:10:17 #101
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155503840
O+ O+ wat lief :D
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155504175
Lazi wat superschattig! O+

En succes met de luizen. Brrrr.. :*
pi_155505102
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:12 schreef trui het volgende:
Hier ook (een beetje), en van Littlest Petshop en My Little Pony filmpjes. :') ik sta regelmatig versteld van haar woordenschat.
Hier idem. My little Pony en de filmpjes van minecraft, maar ook van die make-up dingen en liedjes. Ze schrijft het ook nog vrij verdienstelijk... ;) ze vindt het ook heel interessant. Ze krijgen dit jaar ook engels op school en ik begreep dat ze aan het eind van het jaar ook nog een andere taal erbij mogen kiezen (ik weet niet hoe dat zit eigenlijk)
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 24 augustus 2015 @ 22:17:36 #104
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155513250
ja, minecraft en makeup apps, haha! Cato krijgt dit jaar ook engels (groep 7 pas!) op school. Ze verheugt zich er enorm op.
in de haak.
pi_155513526
Make-up apps idd.

'That's my style!' :')
pi_155513888
Hier in groep 5 engels, maar de jongste heeft afgelopen jaar in groep 2 ook al op speelse manier engels gehad, alleen weet ik niet of ze daar in 3 mee doorgaan nu ze zoveel andere dingen leren ook.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155514197
Mijn achtjarige is zichzelf Engels aan het leren met duolingo. Ze wil de liedjes van Taylor Swift beter begrijpen... :')

Geen idee wanneer ze er op school mee beginnen maar volgens mij krijgt ze het in groep 5 nog niet.
Met een meidenkwartet
pi_155536632
Wat vinden jullie?

L komt dit jaar bij 'Job' in de klas. Job heeft down. En L vindt Job stom. Want hij is volgens haar stout en pakt dingen af.

'Moet' ik bij haar begrip kweken voor Job omdat ie anders is? En if so, (hoe) leg ik dat dan uit? En wil ik überhaupt wel benadrukken dat ie anders is? Of mag ze m ook gewoon stom vinden (ondanks dat ie anders is)?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:29:09 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155536913
Ik denk een combinatie van punten, wel bijbrengen dat Job "anders" is, en dat hij daarom misschien niet zo snel begrijpt dat ze iets niet leuk vindt, maar dat ontneemt haar niet het recht hem stom te vinden.
Aan de andere kant zal ze er wel mee moeten leren omgaan, en dus ook om moeten gaan met het feit dat hij wellicht wat minder snel of goed als een ander kind begrijpt dat ze bepaalde dingen niet leuk vindt.

Overigens weet ik niet wat het beleid van de school hierin is, gebruikt men het juist om kinderen bij te brengen dat sommige kinderen idd anders zijn, of moeten ze maar doen alsof er niets bijzonders aan de hand is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:41:35 #110
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155537367
Ik zou denk ik kiezen voor de 'psycho-educatie'. Begrip kweken, zodat ze zich niet zo aan hem hoeft te ergeren. Kan ze hem alsnog stom vinden. ;)
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155537613
Eens met jullie. :) Ik was ook al begonnen met uitleggen dat Job anders is en zich daarom oa wat jonger gedraagt dan ie is, maar ik kwam er niet helemaal uit. Ik wil het ook niet beladenee maken dan het is. En twijfelde of ik 'm 'gehandicapt' moet noemen. Want Job is gewoon Job, dat moet bovenaan blijven staan wmb, niet dat ie 'gehandicapt' is.

Ik vind mensen met down ook niet echt gehandicapt btw, dat scheelt ook.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 20:54:02 #112
11682 Moonah
Jolie femme
pi_155537844
"In zijn hoofd werkt het wat anders dan bij jou en de meeste andere kinderen".
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_155538459
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 20:48 schreef -Spring het volgende:
Eens met jullie. :) Ik was ook al begonnen met uitleggen dat Job anders is en zich daarom oa wat jonger gedraagt dan ie is, maar ik kwam er niet helemaal uit. Ik wil het ook niet beladenee maken dan het is. En twijfelde of ik 'm 'gehandicapt' moet noemen. Want Job is gewoon Job, dat moet bovenaan blijven staan wmb, niet dat ie 'gehandicapt' is.

Ik vind mensen met down ook niet echt gehandicapt btw, dat scheelt ook.
Ligt natuurlijk aan je definitie van gehandicapt.;)
Maar hij is ongetwijfeld minder snel dan zij en alle andere kinderen in de klas. Zowel mentaal als fysiek. Lastig voor alle betrokkenen.

Maar wel iets waar je een hoop van kunt leren. Hoewel ik me ook wel eens afvraag hoeveel mensen op latere leeftijd nog omgaan met anderen die zo anders zijn dan zijzelf.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155538505
Ik denk dat ie het hardst kan rennen van de hele klas. En het sterkst is. :D
pi_155538756
Fijn, om niet op alles minder te kunnen.
Dat vind ik zo naar aan passend onderwijs, dat je dan het risico loopt dat een kind jaren lang op alles (net) niet meekomt.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155540480
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:26 schreef Tally het volgende:
Mijn 2 jarige zingt de hele tijd dat engelse vingersliedje. Dan hoor je in ene: Daddyfinger, where are you? Here i am here i am. How do you dooooooo. O+
Oh god ja. Hier ook de jongste de héle dag door. Gekmakend :') En dan liefst ook van dat soort filmpjes met dubieus Indiaas-Engels accent :') johnny johnny... yes papa... eating sugar?... no papa... ook zo eentje :X

Hier Engels vanaf groep 1 trouwens en ze pikken het erg snel op en t blijft ook goed hangen. Sta er zelf soms van te kijken.
:)
pi_155540956
quote:
1s.gif Op maandag 24 augustus 2015 16:26 schreef Tally het volgende:
Mijn 2 jarige zingt de hele tijd dat engelse vingersliedje. Dan hoor je in ene: Daddyfinger, where are you? Here i am here i am. How do you dooooooo. O+
Oh zo herkenbaar bij mijn vierjarige. En idd ook Johnny Johnny... En five little monkeys, three white ghosts, three little kittens enz enz. Om gek van te worden!
pi_155541134
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:03 schreef mignonne het volgende:

[..]

Oh god ja. Hier ook de jongste de héle dag door. Gekmakend :') En dan liefst ook van dat soort filmpjes met dubieus Indiaas-Engels accent :') johnny johnny... yes papa... eating sugar?... no papa... ook zo eentje :X

Hier Engels vanaf groep 1 trouwens en ze pikken het erg snel op en t blijft ook goed hangen. Sta er zelf soms van te kijken.
_O-
Van de week waren we ergens en die man stelde zich voor als johnny. Begon ze te zingen: eating sugar? NO PAPA!! :')
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_155541774
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:18 schreef Tally het volgende:

[..]

_O-
Van de week waren we ergens en die man stelde zich voor als johnny. Begon ze te zingen: eating sugar? NO PAPA!! :')
:D :')
:)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:00:50 #120
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155542825
Wat raak je daar snel uit zeg! Werkelijk geen idee waar het over gaat. :D
Mijnes wordt gewoon 16 morgen. Waddfak.

Daar rollen dan woorden uit als Turret en Skeer
:P
En een soort YOU can't tell me what to do. Maar dan de meme versie.
:D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:01:55 #121
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_155542885
Ik ken dat niet, dat Johnnylied.

De dochter van mijn buren is zwaar verstandelijk gehandicapt. Mijn kinderen zien dat wel, maar voor hun hoort dat bij haar. Ze is ergens in de 20, maar heeft het verstand van een 2 jarige. Praat ook niet.
Ze gaan lekker skelteren met haar, of foto's kijken. Ze vinden het wel gek, dat ze niet praat, maar verder niks.

Dan woont ook een meisje met down in de wijk. Daar werd mee afgesproken en gespeeld (toen ze nog bij mijn dochter in de klas zat) Vaak naast elkaar, ipv met elkaar.
Dochter merkte het best goed, maar accepteerde haar prima, soms botste het ook hoor.
De mama heeft (in gr2 toen) een spreekbeurt gehouden over syndroom van down. Vertelt over de chromosomen, en dat ze daardoor speciaal is.
Dat was best verhelderend. Mijn dochter kon alles nu beter plaatsen. En ook prima navertellen overigens.
Misschien kan de mama van Job ook eens in de klas komen vertellen.
pi_155544236
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 22:14 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Oh zo herkenbaar bij mijn vierjarige. En idd ook Johnny Johnny... En five little monkeys, three white ghosts, three little kittens enz enz. Om gek van te worden!
Waar komen al die liedjes vandaan?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  dinsdag 25 augustus 2015 @ 23:45:03 #123
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155544416
Mijn vierjarige zingt gewoon zelf verzonnen liedjes over wat hij mee maakt of keteltje dik van buik. We verzinnen ook graag nieuwe teksten op oud-hollandse kleuterliedjes.
Alle genoemde liedjes zeggen mij helemaal niks.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 26 augustus 2015 @ 01:41:23 #124
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155547443
Haha ik ken ook al die liedjes niet.. :?
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155547471
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:40 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Waar komen al die liedjes vandaan?
De duistere krochten van YouTube ;(
.... met gevoel voor drama....
pi_155549028
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 01:43 schreef Kersjes het volgende:

[..]

De duistere krochten van YouTube ;(
Ja, dat dus. Ze weet feilloos de ergste liedjes uit te kiezen :{
Wat mignonne zegt, vaak de Indiaas Engelse versies.


Veel plezier ermee :')
pi_155549401
Ghehe. Die liedjes ken ik ook niet. Maar my Little pony is ook hier favoriet. En heel eerlijk: ze zijn best geniaal (volgens mij zijn ze van dezelfde makers als de powerpuff Girls in de jaren 90. Doe waren ook zo tof en lekker dubbelzinnig).

Zo zat eva een paar weken geleden in de trein met haar vader onderweg naar Schiphol. Ze zat steeds achterstevoren tussen de twee stoelen door te kijken en een beetje te giebelen met de twee mensen achter hun.
Toen mijn vriend zei dat ze nu maar weer recht moest komen zitten omdat die mensen haar ook niet begrijpen, want Engels, ging er echt een lampje aan.
Ze steekt haar hoofd weer tussen de stoelen en roept :koetiefening!!
_O-
pi_155550191
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 07:35 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Ze weet feilloos de ergste liedjes uit te kiezen :{
Wat mignonne zegt, vaak de Indiaas Engelse versies.


Veel plezier ermee :')
Neeeeeeeeee :'( :'( :'( :') :') :') Die hoor ik ook altijd als Cas op de iPad zit :X
pi_155550301
Hier kwam onze groep 3- er van de week thuis, ze hadden een jarige gehad en nu kende ze een Frans liedje. Waarop ze begon te zingen:
"Zum Geburtstag viel Glück!" *)

Wat betreft "anders zijn", ik zou denk ik ook eens aan de leerkracht vragen hoe ze daarmee omgaan op school. Zodat je daar een beetje bij kan aansluiten.
En je hoeft niet iedereen aardig te vinden, ook niet als ze anders zijn. Wat dan niet betekent dat je lelijk hoeft te doen tegen zo iemand, maar je hoeft ook geen dikke vrienden te worden, zolang je met respect met elkaar omgaat.

Ik denk dat ik die engelse liedjes maar even niet luister ;) hahaha.
Mama van 2 lieve meiden :)
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 augustus 2015 @ 09:16:56 #130
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155550380
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat raak je daar snel uit zeg! Werkelijk geen idee waar het over gaat. :D
Mijnes wordt gewoon 16 morgen. Waddfak.

Daar rollen dan woorden uit als Turret en Skeer
:P
En een soort YOU can't tell me what to do. Maar dan de meme versie.
:D
16!!! Ik vond 11 al zo groot :o
Het klopt wel trouwens, ik hoor kleintje van Tally van het weekend vanalles zingen waarvan ik de herkomst niet kende. Isa heeft ze maar wat K3 dvd's meegegeven, dan kunnen we volgende keer samen zingen *)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_155551492
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 01:43 schreef Kersjes het volgende:

[..]

De duistere krochten van YouTube ;(
Héle duistere krochten ja ;(
In het schap naast de uitpak-filmpjes van speelgoed en surprise eieren. Bij de bouw-iets-van-play-doh filmpjes rechtsaf. :')
:)
pi_155551612
En dan het liefst in het Russisch of Spaans gesproken :7 8-)
pi_155552077
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:28 schreef Cyntiaa het volgende:
En dan het liefst in het Russisch of Spaans gesproken :7 8-)
Daar hebben mijn kinderen ook totaal geen moeite mee ;)
Heerlijk hoe ze you-tuben :D
pi_155552139
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 07:35 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Ze weet feilloos de ergste liedjes uit te kiezen :{
Wat mignonne zegt, vaak de Indiaas Engelse versies.


Veel plezier ermee :')
Ik klik. En het filmpje hefet nog geen seconde afgespeeld of er staan 2 gillende kinderen achter mij :')
pi_155552164
Buuv, van harte met jouw grote vent!
pi_155552526
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:50 schreef amaranta het volgende:

[..]

Daar hebben mijn kinderen ook totaal geen moeite mee ;)
Heerlijk hoe ze you-tuben :D
Cas gaat het ook mee- en napraten O+
pi_155552528
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 07:35 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Ja, dat dus. Ze weet feilloos de ergste liedjes uit te kiezen :{
Wat mignonne zegt, vaak de Indiaas Engelse versies.


Veel plezier ermee :')
OMG
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 26 augustus 2015 @ 12:06:23 #138
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155554460
Oh lord. Mijn kinderen youtuben niet :@ dus dit had ik nooit kunnen weten
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155558965
quote:
14s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 10:21 schreef mignonne het volgende:

[..]

Héle duistere krochten ja ;(
In het schap naast de uitpak-filmpjes van speelgoed en surprise eieren. Bij de bouw-iets-van-play-doh filmpjes rechtsaf. :')
Check :(
Maar hier kijkt alleen peuter dat. Zijn broers kijken graag gameplay-filmpjes op YouTube. Van Marvel en Minecraft enzo. Maar daar ben ik wel heel alert mee, de scheldwoorden vliegen je om de oren bij sommige filmpjes. T. roept tegenwoordig vaak "oh my goodness!" en dat is best schattig :D
Maar fuck enzo wil ik echt niet horen van ze.
.... met gevoel voor drama....
pi_155559439
Even weer een update over oudste.
Het is hier afgelopen vrijdagmiddag finaal mis gegaan, en ik heb een uitgebreide en emotionele "ik kan niet meer"-mail naar de psychologe gestuurd. Volgende week heb ik een afspraak alleen met haar, zonder D. er bij. En we hebben een afspraak bij de kinder-psychiater staan om toch maar wel medicatie te gaan proberen *slik*
Net anderhalve week op school en hij blijkt nu al van alles niet te doen, huiswerk niet mee te nemen naar huis en hij blijkt van alles wat hij vorig schooljaar kende "vergeten" te zijn :{
Hij kende vrijwel alle tafels, had die ook laten aftekenen. Maar hij kent ze niet meer... Klokkijken kan hij ineens niet meer, zijn handschrift (waar hij een jaar lang fysio voor gehad heeft) is momenteel weer dramatisch en zelfs het simpele overschrijven van woordjes lukt hem niet foutloos.
Ze hebben ook al wat werkbladen die ze op school hebben gemaakt mee naar huis gekregen. Leuke opdrachten over de vakantie enzo, om er weer een beetje in te komen.
Op de vraag: Wat heb je allemaal voor lekkere dingen gegeten in de vakantie? En was dat in bijvoorbeeld een restaurant, op de camping of gewoon thuis? En heb je geholpen om dat eten klaar te maken? En met wie heb je het opgegeten?
Daaronder 6 regels om je antwoord op te schrijven. Zijn antwoord: tostie.
Absoluut niet het niveau van een jongen uit groep 5.

Weghalen, laten staan, toch meer weghalen en weer plakken *zucht*

[ Bericht 1% gewijzigd door Kersjes op 26-08-2015 14:54:19 ]
.... met gevoel voor drama....
pi_155559806
Kersjes :*
pi_155560093
:* ach Kersjes. Goed dat je het direct oppakt.
  woensdag 26 augustus 2015 @ 15:11:36 #143
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155560236
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:47 schreef Kersjes het volgende:
Even weer een update over oudste.
Het is hier afgelopen vrijdagmiddag finaal mis gegaan, en ik heb een uitgebreide en emotionele "ik kan niet meer"-mail naar de psychologe gestuurd. Volgende week heb ik een afspraak alleen met haar, zonder D. er bij. En we hebben een afspraak bij de kinder-psychiater staan om toch maar wel medicatie te gaan proberen *slik*
Net anderhalve week op school en hij blijkt nu al van alles niet te doen, huiswerk niet mee te nemen naar huis en hij blijkt van alles wat hij vorig schooljaar kende "vergeten" te zijn :{
Hij kende vrijwel alle tafels, had die ook laten aftekenen. Maar hij kent ze niet meer... Klokkijken kan hij ineens niet meer, zijn handschrift (waar hij een jaar lang fysio voor gehad heeft) is momenteel weer dramatisch en zelfs het simpele overschrijven van woordjes lukt hem niet foutloos.
Ze hebben ook al wat werkbladen die ze op school hebben gemaakt mee naar huis gekregen. Leuke opdrachten over de vakantie enzo, om er weer een beetje in te komen.
Op de vraag: Wat heb je allemaal voor lekkere dingen gegeten in de vakantie? En was dat in bijvoorbeeld een restaurant, op de camping of gewoon thuis? En heb je geholpen om dat eten klaar te maken? En met wie heb je het opgegeten?
Daaronder 6 regels om je antwoord op te schrijven. Zijn antwoord: tostie.
Absoluut niet het niveau van een jongen uit groep 5.

Weghalen, laten staan, toch meer weghalen en weer plakken *zucht*
ik denk dat het goed kan dat genoemde kennis/vaardigheden na zo'n vakantie flink zijn weggezakt. Het klinkt een beetje of jij denkt dat het meer opstandig gedrag is? Of bedoel je dat niet. Hoe dan ook, vervelend dat je er zo doorheen zit/zat, en goed dat je meteen aan de bel getrokken hebt!
in de haak.
pi_155571597
Goed dat je aan de bel hebt getrokken Kers, hopelijk is het een kwestie van inderdaad even weggezakt.
Die tafels zijn ook hier niet meer helemaal paraat, maar ik zag dat ze het hier weer aan het herhalen zijn, lijkt me ook niet dat ze verwachten dat het er nog perfect in zit na de zomervakantie... althans, is hier niet zo ;)
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:49:12 #145
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_155576448
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 augustus 2015 23:00 schreef debuurvrouw het volgende:
Wat raak je daar snel uit zeg! Werkelijk geen idee waar het over gaat. :D
Mijnes wordt gewoon 16 morgen. Waddfak.

Daar rollen dan woorden uit als Turret en Skeer
:P
En een soort YOU can't tell me what to do. Maar dan de meme versie.
:D
Hahhaha de puber hier is 17 geworden vorige week en heeft het over skeer, paddie, fissa en ander wannabe stoer gedoe.

Ik ben SKEER, want ik koop geen duur merk hagelslag en huismerk pindakaas, want die vinden ik en partner lekkerder.
Maar dat meneer iedere week wedstrijden zijspancross doet en daar een half modaal inkomen per jaar naar toe gaat vergeet meneer maar even.

Vind het kindermishandeling dat hij geen nieuwe computer van ons krijgt nu hij zijn laptop voor een paar tientjes verkocht heeft en dat hij niet iedere drie maanden nieuwe schoenen van 150 euro krijgt is echt.. je raad het niet.. SKEER...

En wat dacht je van de merken fetish? Ralph Lauren Polo "Paddie" hier, JOTT jas daar (ja van mams lief gekregen, die ziet hij nooit maar als hij van ons iets niet krijgt weet hij haar te vinden).

Ow en wat denk je van fietsen niet op slot zetten, tegen meisjes liegen en jezelf in de bips bijten door te vergeten welke leugen je hebt opgehangen en er achter komen dat verkeerde vriendjes ook verkeerd tegen jou doen...

Heerlijk! Ik hou van het bakvissie
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
  woensdag 26 augustus 2015 @ 22:54:08 #146
189403 Mickytjuh
Flip flap floep
pi_155576640
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2015 14:47 schreef Kersjes het volgende:
Even weer een update over oudste.
Het is hier afgelopen vrijdagmiddag finaal mis gegaan, en ik heb een uitgebreide en emotionele "ik kan niet meer"-mail naar de psychologe gestuurd. Volgende week heb ik een afspraak alleen met haar, zonder D. er bij. En we hebben een afspraak bij de kinder-psychiater staan om toch maar wel medicatie te gaan proberen *slik*
Net anderhalve week op school en hij blijkt nu al van alles niet te doen, huiswerk niet mee te nemen naar huis en hij blijkt van alles wat hij vorig schooljaar kende "vergeten" te zijn :{
Hij kende vrijwel alle tafels, had die ook laten aftekenen. Maar hij kent ze niet meer... Klokkijken kan hij ineens niet meer, zijn handschrift (waar hij een jaar lang fysio voor gehad heeft) is momenteel weer dramatisch en zelfs het simpele overschrijven van woordjes lukt hem niet foutloos.
Ze hebben ook al wat werkbladen die ze op school hebben gemaakt mee naar huis gekregen. Leuke opdrachten over de vakantie enzo, om er weer een beetje in te komen.
Op de vraag: Wat heb je allemaal voor lekkere dingen gegeten in de vakantie? En was dat in bijvoorbeeld een restaurant, op de camping of gewoon thuis? En heb je geholpen om dat eten klaar te maken? En met wie heb je het opgegeten?
Daaronder 6 regels om je antwoord op te schrijven. Zijn antwoord: tostie.
Absoluut niet het niveau van een jongen uit groep 5.

Weghalen, laten staan, toch meer weghalen en weer plakken *zucht*
Troost je, die van 17 hier zit op het PraktijkOnderwijs en stuurt smsjes die er zo uit zien: "Hoi allenmaal ik ben morigen jarig maar ik vier het op een anderen dag ik laat nog wel weten waneer gr.b."

En nee, dit is niet uit luiheid.

Wordt alsjeblieft niet boos,niet op jezelf, niet op school en niet op het feit dat het zo gaat, maar focus op de dingen die ze wel goed kunnen.

Hij wordt boos als hij uit moet rekenen hoeveel eurocent een halve euro is, want hij snapt na twintig keer samen doen nog niet dat een euro honderd eurocent is.

Vierkante meters en omtrek zijn al helemaal onnavolgbaar en dat maal en keer hetzelfde is is echt hogere wiskunde.

Het klinkt als een gimmick, maar het is bittere, pijnlijke, ernst.
Mercedes weet wat mijn beperking is
Groene zeep op je rug, en af laten glijden
pi_155583963
Bij S op school leren ze de letters ook meteen in gebarentaal. Zo leuk vind ik dat, en S ook. Ze vindt gebarentaal zo interessant, dus hier geniet ze van!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155584853
Miss, leren ze de echte gebarentaal? Bij Chris gebruiken ze eentje uit het sbo, maar daar snappen doven niks van. Is echt alleen voor het leren van de klanken. Ik geloof de i met een vinger voor de mond en de e met vingers bij de mondhoeken. Het schijnt wel goed te helpen.

Kersjes, hopelijk is het de vakantie die erin geslopen is, maar goed dat je aan de bel trekt als je vermoeden hebt dat het meer is dan dat.
De tafels zijn hier ook verdwenen uit het geheugen..

Chris heeft vandaag misschien zijn boekbespreking. Hij wilde het nog graag bij de oude juf doen, omdat vorig jaar nogal een drama was (echt thuis chagerijnig ervan, uiteindelijk met spoed erdoorheen gedrukt met klasgenootje en juf. Daarna vond hij het wel leuk eigenlijk). Nu gaat die oude juf met de herfst weg. Tot de herfst is ze duo met de nieuwe juf. Blijkt deze week zijn oude juf ziek en vangt de nieuwe dat op. Ik hoorde die nieuwe juf iets zeggen over even doorpakken en dat ze er na de start van de dag op terug zou komen. Eens kijken wat ze weet te regelen. Hij was in ieder geval misschien maar 1% nerveus vergeleken met vorige keer
:P
  donderdag 27 augustus 2015 @ 11:57:38 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155586033
Maar even hier, want ik zie zo geen zwemlestopic meer....

Zwem ABC of Easyswim, en waarom de keuze voor het een of het ander?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155586280
Hier zwemles ABC. Van easyswim nog nooit gehoord, wat houdt dat in?
pi_155586385
Easyswim omdat beide jongens al enorm watervrij waren en ik het dus niet zag zitten dat ze daar eerst lessen mee kwijt zouden zijn. Ze moeten gewoon meteen aan de bak met de zwemslagen.
Oudste heeft van abc wel het peuter zwemmen gedaan en was bij de start van de lessen dus niet aan het vest gewend. Jongste deed de peutersurvival met vest en die kent dus het principe straks beter.
Wij moeten er een stukje voor rijden omdat alle andere zwemscholen in de buurt met zwem abc werken, maar de klantvriendelijkheid van ons bad maakt dat goed.
Ik heb zelf verder ook gelet op de mogelijkheid om af te zwemmen in het lesbad en of je als ouders iets van de zwemles kan zien.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_155586455
Easyswim is met een speciaal zwemvest en meteen in het diepe. Kinderen kunnen dus niet staan en leren de zwemslagen met vest en daar gaan steeds meer drijvers uit.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_155586544
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:57 schreef Leandra het volgende:
Maar even hier, want ik zie zo geen zwemlestopic meer....

Zwem ABC of Easyswim, en waarom de keuze voor het een of het ander?
Abc , enige mogelijkheid.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155586703
ABC.
Geen idee of ze easyswim hebben bij ons.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:27:04 #155
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155586706
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:10 schreef WupWup het volgende:
Hier zwemles ABC. Van easyswim nog nooit gehoord, wat houdt dat in?
Ze gaan meteen met een soort speciaal zwemvest het diepe in.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155586711
Zwem ABC, bij Akwaak. Is Easyswim met die zwemvestjes?

Ja, dus. Mijn zusje heeft haar jongens eerst met easyswim laten doen, en is nu met de jongste toch overgestapt op zwem ABC, ook Akwaak toevallig. Zit op verschillende plekken in Nederland.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:27:43 #157
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155586721
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:20 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Abc , enige mogelijkheid.
Had je voor Easyswim gekozen als dat wel een optie was?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:29:32 #158
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155586757
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:27 schreef miss_sly het volgende:
Zwem ABC, bij Akwaak. Is Easyswim met die zwemvestjes?
Ja....

Qua prijs voor een lespakket maakt het nagenoeg niets uit (¤ 30,= verschil voor een A/B pakket), dus ik vraag me af wat de voorkeur zou hebben...
Waarbij ik best wel wat winst zie in niet 2 keer per week 40 minuten in het zwembad te hoeven zitten, maar eens per week 60 minuten.... kunnen we die andere keer samen wel gaan zwemmen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155586785
Daan zit nu op kleuterzwemmen, dat is een soort pre-A badje, net als de peutersurvival?. Het a zwemmen is wel met easyswim, maar wel in het ondiepe eerst. Zodra ze watervrij zijn, gaan ze met vestje naar half diep inderdaad. En ze gebruiken ook abc- eisen. Dus eind resultaat zou hetzelfde moeten zijn. Chris kon ook zo instromen bij het B-bad.
Daan kan dat eerste badje waarschijnlijk snel door, vanwege het kleuterzwemmen. Maar er zijn hier veel aanbieders, dus maar eens rondneuzen wat de verschillen zijn. En andere ouders vragen om ervaringen.
pi_155586801
Ik vind 60 minuten lang. Mijn dame is heel energiek, dus het is bij haar niet eens dat ze 60 minuten fysiek niet vol zou houden, maar 60 minuten doen in dat water wat er van je gevraagd wordt, is best lang.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:31:51 #161
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155586809
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja....

Qua prijs voor een lespakket maakt het nagenoeg niets uit (¤ 30,= verschil voor een A/B pakket), dus ik vraag me af wat de voorkeur zou hebben...
Waarbij ik best wel wat winst zie in niet 2 keer per week 40 minuten in het zwembad te hoeven zitten, maar eens per week 60 minuten.... kunnen we die andere keer samen wel gaan zwemmen.
Wij zwemmen normaal abc, 1 keer in de week een uur *O* het ging bij de oudste heel snel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:36:24 #162
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155586906
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:31 schreef Moppert het volgende:

[..]

Wij zwemmen normaal abc, 1 keer in de week een uur *O* het ging bij de oudste heel snel.
Dat is hier dus niet.... tenminste, bij het zwembad dat mijn voorkeur heeft niet :')
ABC is 2 x 40 minuten, Easyswim 1 x 60 minuten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:37:02 #163
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155586920
Ik persoonlijk zou 1 keer in de week doen, ik vind 2 keer echt heel erg veel.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155586926
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:27 schreef Leandra het volgende:

[..]

Had je voor Easyswim gekozen als dat wel een optie was?
weet ik niet! Leyla droeg altijd een vest, die kan redelijk zwemmen nu. Die had vorige week haar eerste zwemles en die deed even voor hoe het moest.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155586944
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:37 schreef Moppert het volgende:
Ik persoonlijk zou 1 keer in de week doen, ik vind 2 keer echt heel erg veel.
Ligt eraan hoe oud ze zijn.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155586990
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe oud ze zijn.
Wij hebben nu wat inhaallessen staan en doen nu vaak twee keer in de week, en dat gaat aardig.
Maar met twee dagen opvang vond ik om te beginnen 1 keer in de week zwemmen voldoende. Bovendien kon het hier niet op zaterdag of zondag, want helemaal vol, dus moet het doordeweeks en is dat weer niet fijn in verband met afspreken na school.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155587017
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben nu wat inhaallessen staan en doen nu vaak twee keer in de week, en dat gaat aardig.
Maar met twee dagen opvang vond ik om te beginnen 1 keer in de week zwemmen voldoende. Bovendien kon het hier niet op zaterdag of zondag, want helemaal vol, dus moet het doordeweeks en is dat weer niet fijn in verband met afspreken na school.
Hier is het door de week, 1x is dan echt genoeg.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:43:44 #168
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155587117
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:39 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Wij hebben nu wat inhaallessen staan en doen nu vaak twee keer in de week, en dat gaat aardig.
Maar met twee dagen opvang vond ik om te beginnen 1 keer in de week zwemmen voldoende. Bovendien kon het hier niet op zaterdag of zondag, want helemaal vol, dus moet het doordeweeks en is dat weer niet fijn in verband met afspreken na school.
Het wordt hier sowieso doordeweeks, ik heb geen verplichtingen waardoor we op het weekend zijn aangewezen, dus de weekenden laat ik graag over aan ouders die daar wel op zijn aangewezen, maar dat betekent dus ook dat het een doordeweekse middag wordt waarop spelen met een vriendje geen optie is, en dat telt ook weer mee in m'n afweging.... plus dat er op een bepaald moment wellicht nog een andere sport bijkomt, vandaar dat die 1 x 60 minuten toch wat m'n voorkeur heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:44:17 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155587135
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:37 schreef Ticootje het volgende:

[..]

weet ik niet! Leyla droeg altijd een vest, die kan redelijk zwemmen nu. Die had vorige week haar eerste zwemles en die deed even voor hoe het moest.
:D
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155587271
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het wordt hier sowieso doordeweeks, ik heb geen verplichtingen waardoor we op het weekend zijn aangewezen, dus de weekenden laat ik graag over aan ouders die daar wel op zijn aangewezen, maar dat betekent dus ook dat het een doordeweekse middag wordt waarop spelen met een vriendje geen optie is, en dat telt ook weer mee in m'n afweging.... plus dat er op een bepaald moment wellicht nog een andere sport bijkomt, vandaar dat die 1 x 60 minuten toch wat m'n voorkeur heeft.
Is het zwem-ABC sowieso twee keer per week dan? Kun je dat niet op 1 keer per week zetten?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 27 augustus 2015 @ 12:52:04 #171
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155587335
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 12:49 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Is het zwem-ABC sowieso twee keer per week dan? Kun je dat niet op 1 keer per week zetten?
Zo te zien is dat bij m'n voorkeurszwembad idd 2 keer per week 40 minuten.
Of dat aangepast kan worden weet ik niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155587507
Wij begonnen met het sneltraject dat is 1 keer per week 120 minuten in een kleine groep en met rust/spelen tussendoor. Daar zijn we na een goede zes maanden mee gestopt. Door ziekenhuisopname en wat energieproblemen was het tempo voor oudste niet bij te benen. Nu alleen rondom diploma zwemmen twee keer per week en dan een uur. Dat gaat wel en is door de week. Jongste begint dit najaar op zaterdag en dan weer het sneltraject dus twee uur. Hopelijk zijn we dan volgend jaar zomer klaar.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_155588263
Hier ook ABC, dat is regulier 1x per week 45 min. Yaro doet nu prive les, dat is 1x per week 30 min.
Ook doordeweeks. Ik vind 1x per week ook wel genoeg zodat hij nog kan afspreken inderdaad. En met een jonger broertje die dan mee moet.
pi_155588644
Ik zou gaan voor 1 x pw eerlijk gezegd. 2 x pw vind ik erg veel. Voor je zoon, maar ook voor jezelf. Maar goed wellicht vind jij dat niet zo'n punt verder, dat kan natuurlijk :D

Ik geloof dat hier alleen de ABC in de buurt is. Hier nog steeds geen zwemles, we gaan de oudste tijdens mn verlof laten beginnen. Dan heb ik de tijd en is eea wat meer planbaar voor mij. Ze vindt het zwemmen haske leuk verder dus dat komt vast goed.
:)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 13:43:19 #175
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155588701
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:27 schreef As1981 het volgende:
En met een jonger broertje die dan mee moet.
Ja dat was voor mij ook wel een extra reden, ik moet dan met 2 andere kinderen dus 1 keer in de week die drama vond ik meer dan genoeg (en zelfs dan besteeds ik het eigenlijk altijd uit aan pax :@ )
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155588758
Ik vind twee keer per week zwemles juist een goede smoes om niet elke dag kindjes mee naar huis te hoeven nemen :7
pi_155588811
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:45 schreef L-E het volgende:
Ik vind twee keer per week zwemles juist een goede smoes om niet elke dag kindjes mee naar huis te hoeven nemen :7
mwhehehe :D óók een heel goed punt!

Hoewel ik nu de regel tijdelijk even heb dat er tot de baby er is voorlopig geen kindjes hier thuis komen spelen. Ik trek het echt even niet al dat grut wat dan geëntertained moet en herrie maakt en mn huis sloopt :') Normaalgesproken vind ik het allemaal best maar Nu.Even.Niet! :') :+
Elders spelen is okay, maar max 2 keer pw ofzo zodat ik niet 5 keer pw op mn fiets van hier naar den haag kan en weer terug door de zeikende regen }:|
:)
pi_155588822
maar hey, ik ben dan ook de flauwste moeder die er is op dit moment :7
:)
pi_155588881
Hoe lang nog tot de baby er is?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155588902
quote:
1s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:50 schreef Vanyel het volgende:
Hoe lang nog tot de baby er is?
UD 3 november. Dus tot na de herfstvakantie waarschijnlijk. daar moet ik nog even een plan voor maken qua entertainment overigens :')

-edit- nu 30 weken dus. :)
:)
pi_155589037
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

mwhehehe :D óók een heel goed punt!

Hoewel ik nu de regel tijdelijk even heb dat er tot de baby er is voorlopig geen kindjes hier thuis komen spelen. Ik trek het echt even niet al dat grut wat dan geëntertained moet en herrie maakt en mn huis sloopt :') Normaalgesproken vind ik het allemaal best maar Nu.Even.Niet! :') :+
Elders spelen is okay, maar max 2 keer pw ofzo zodat ik niet 5 keer pw op mn fiets van hier naar den haag kan en weer terug door de zeikende regen }:|
Dat kan ik me dan weer goed voorstellen. Op de 1 of andere manier spelen ze altijd hier ipv elders. Ik vind het wel gezellig eigenlijk.
pi_155589141
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:43 schreef Moppert het volgende:

[..]

Ja dat was voor mij ook wel een extra reden, ik moet dan met 2 andere kinderen dus 1 keer in de week die drama vond ik meer dan genoeg (en zelfs dan besteeds ik het eigenlijk altijd uit aan pax :@ )
Ik heb nu de mazzel dat hij op vrijdag zwemt en mijn moeder haar vrije dag is op vrijdag. Vaak blijft zij dan bij Kyan als ik mee ga naar zwemles. Want ik vind het echt niks om hem mee te nemen, in de gaten houden in de drukke kleedkamer, en Yaro helpen.
pi_155589322
Hier 1 keer in de week 45 minuten ook via akwaak. Op zondag ochtend 8.30 uur. Wel gelijk in t diepe gegaan.
Ik vindt t heerlijk om mee te gaan. Ik lees lekker een boekje en kijk zo af en toe even wat ze doet in t water. 9.30 zijn we weer thuis en dan kan de dag verder.
*poef* nu is het weg
pi_155589683
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 13:45 schreef L-E het volgende:
Ik vind twee keer per week zwemles juist een goede smoes om niet elke dag kindjes mee naar huis te hoeven nemen :7
Ja, dat zou ik dan ook vinden :D
Maar hier gaat ze al twee dagen naar de opvang, dus dan blijven er nog drie over, een minder vanwege zwemmen, dan blijven er nog maar twee over. Het is dus te overzien zo ;)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155589702
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 11:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Miss, leren ze de echte gebarentaal? Bij Chris gebruiken ze eentje uit het sbo, maar daar snappen doven niks van. Is echt alleen voor het leren van de klanken. Ik geloof de i met een vinger voor de mond en de e met vingers bij de mondhoeken. Het schijnt wel goed te helpen.

Ik dacht dat ze wel de echte gebarentaal leren, maar ik ben niet zo bekend daarmee, dat ik het zeker weet. Het is in ieder geval niet wat jij hierboven beschrijft, de gebaren zijn anders.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155591620
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 14:22 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik dacht dat ze wel de echte gebarentaal leren, maar ik ben niet zo bekend daarmee, dat ik het zeker weet. Het is in ieder geval niet wat jij hierboven beschrijft, de gebaren zijn anders.
De doventaal "i" is een knuist met de pink omhoog..

Zwemles is hier normaal 1x 45 minuten. Ze hebben ook een turbocursus van 2x een uur per week. Die is van 17:15-18:15. Ook niet echt handig met eten en bedtijd voor de jongsten..
pi_155591768
Alfabet in gebarentaal is heel simpel en heel logisch als je het door hebt. T is een soort beeldtaal :Y Kan me voorstellen dat het ondersteunend werkt voor kinderen ja. Leer je zelf ook mee mis? Is leuk!

Ik heb zo'n kaartje liggen, ff kijken.
:)
pi_155591815
Ah zoiets. Mijn kaartje is van t zelfde alfabet, maar plaatje is handiger dan foto ;)



sommige letters zijn beeldend, vergelijkbaar met hoe ze er uit zien. Andere letters zoals de P zijn een soort klank-nabootsing. Het is vergelijkbaar met het gebaar voor Praten, hence P :)
:)
pi_155592157
http://www.onderwijsgek.nl/KLANKGEBAREN.pdf
Dit gebruiken ze hier bij de kinderen. Groep 2/3 vooral. De i is iets anders, maar idee hetzelfde..

Chris blij uit school. De boekbespreking ging goed. Juf heeft lekker doorgepakt. Is dat ook mooi gedaan.
pi_155601155
Zo en ook hier zwemles gefixt weer voor Jen. Vorige week was mn schoonmoeder met Leyla naar zwemles geweest, want donderdag is omadag. De inschrijving klopte niet want er zat zo nieuw grietje achter de kassa die Leyla nog een keer ging inschrijven... En er was pas na de herfst weer plek voor Jen.
Dus ik loop vandaag even langs de juffrouw, Jen wilt graag ook C halen. Oh zegt ze, dat kan prima hoor, ik heb woensdags een heel klein B groepje, dan doet ze daar lekker mee.
Dus nu heb ik er 2 tegelijk op zwemles. :D

Volgens mij was er gister een nieuwsitem over het verdwijnen van schoolzwemmen. En dat ouders uit kostenoverweging steeds vaker hun kind niet naar zwemles doen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Ik betaal nu 76 euro per 8 weken voor 1x per week 1 uur zwemmen.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155601374
Ik vind zwemmen heel belangrijk maar ook erg prijzig.

Wij hebben Ean nu ingeschreven wel mega lang wachtlijst waarom bedenk ik niet eerder om haar in te schrijven en de kosten zijn:
Lesduur: 45 minuten

Inschrijven : aan onze receptie of klik hier voor het eenvoudig inschrijven via ons online inschrijfformulier

Inschrijfgeld : ¤ 18,50 eenmalig (inclusief startpakket), pas te betalen bij aanvang 1e les

Contributie : ¤ 37,75 per maand (m.u.v. zomervakantie), INCLUSIEF ALLES zoals gebruik les/drijfmiddelen, tussendiploma's, beloningsstickers, polsbandjes, examentraining, proefzwemmen enz.

Examenkosten : ¤ 22,75 per examen A, B of C
pi_155601550
Hier is het 46 per maand, 45 minuten per week.
Kleuterzwemmen (pre-a) kost me 19,80 per maand voor 45 minuten. Daar leren ze mooi de basis. Dat scheelt daarna weer een paar maand.
Chris zijn zwemclub kostte me 27,50 per maand voor zelfde tijden(verhuisd), dus ik ga hier in de stad nog wel even rondkijken naar iets minder commercieels voor Daan. Ligt er ook aan hoe snel ze het halen. Bij Chris waren ze gemiddeld langer bezig dan gemiddeld..

Chris heeft in de bovenbouw nog wel zwemles. 10 weken geloof ik, en dan elke bovenbouw klas een periode. Dat is in samenwerking met de studenten van de calo (sport leraar). Dus onze kinderen oefenen nog een keer, en zij hebben een groep kinderen waarop geoefend kan worden door de leerlingen ;)
pi_155601615
Hier 9 euro per les van 1 uur. Hier gaan ze 1x pw op zaterdagochtend. Voor afzwemmen en diploma betaal je ook weer bij. Ik wil serieus niet weten wat ik totaal neerleg voor 4 kinderen, A B C. (En baby, peuter, kleuterzwemmen).

Er zit trouwens een kwaliteitsverschil tussen een C diploma per zwemschool. Dat zal met andere diploma's ook wel zijn. Ik zag laatst kinderen afzwemmen voor C waarvan ik me echt afvroeg hoe het mogelijk was dat ze een diploma gingen halen.
Met een meidenkwartet
pi_155602517
Ik vind zwemles ook prijzig, maar niet gaan vind ik geen optie. We wonen bij water, dus ik wil dat hij zich enigszins kan redden.
Ik betaalde 38.50 per 4 weken voor groepsles van 45 min. Nu betaald ik 31.55 per 30 min prive les. En volgens mij betaal je ook nog voor diploma zwemmen.
pi_155602575
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:27 schreef Cathmar het volgende:
Hier 9 euro per les van 1 uur. Hier gaan ze 1x pw op zaterdagochtend. Voor afzwemmen en diploma betaal je ook weer bij. Ik wil serieus niet weten wat ik totaal neerleg voor 4 kinderen, A B C. (En baby, peuter, kleuterzwemmen).

Er zit trouwens een kwaliteitsverschil tussen een C diploma per zwemschool. Dat zal met andere diploma's ook wel zijn. Ik zag laatst kinderen afzwemmen voor C waarvan ik me echt afvroeg hoe het mogelijk was dat ze een diploma gingen halen.
Hier 3 kinderen.. Ik huil ook een beetje.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  donderdag 27 augustus 2015 @ 20:49:58 #196
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155602623
Wauw ik vind sommige echt goedkoop..
Wij betalen soms per les gewoon 23 euro 8)7 (afhankelijk van aantal lessen in de maand)
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155602989
Wow wat een verschil in prijzen.
Hier 144 euro voor een 24 lessen kaart.
45 min les per keer en tween keer per week.
pi_155603085
WIj betalen 28,31 per maand voor 1x pw 35 minuten zwemles.
Ik betaal verder niet voor afzwemmen.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2015 20:16 schreef Ticootje het volgende:


Volgens mij was er gister een nieuwsitem over het verdwijnen van schoolzwemmen. En dat ouders uit kostenoverweging steeds vaker hun kind niet naar zwemles doen. Hoe kijken jullie daar tegenaan?
Ik betaal nu 76 euro per 8 weken voor 1x per week 1 uur zwemmen.
Ik vind niet gaan geen optie. Ik vind zwemles een verplichting van de ouders. Ik vind niet dat schoolzwemmen weer ingevoerd moet worden. School is niet verantwoordelijk voor zwemles.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_155603170
Ik heb voor A+B samen 598 euro betaald. Een flinke berg geld, maar ik ben er wel in één keer vanaf.

Ik zou zwemles in ieder geval nooit laten uit kostenoverweging. Liever een jaar niet op vakantie, dan geen zwemdiploma's voor de kinderen. Ik hoop dat T en S ook gewoon een A+B pakket kunnen nemen tzt, want dan ben ik gewoon voor 1200 euro :X klaar.

Ik merk dat ik het nu ontzettend fijn vind dat L in het laatste groepje voor A zit. Ik laat haar ook nu pas een beetje los met buitenspelen (sloot op 60 meter van ons huis). Ik weet nu dat ze uit de sloot kan komen als ze erin valt. Niet dat ze bij de sloot mag spelen, maargoed het blijft een kind en een ongeluk zit in een klein hoekje.
pi_155607185
Hier is zwemles 39 euro/mnd voor 1 keer per week 45 minuten en 60 euro/mnd voor 2 keer per week. 45 minuten. Bij A is het standaard 2 keer per week, vanaf B kan je kiezen volgens mij.
Zwemmen is duur, hier ook geen schoolzwemmen, maar ik vind geen zwemles eigenlijk geen optie.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_155607307
Geen schoolzwemmen hier, en niet gaan zwemmen is geen optie wat mij betreft. Verder geen idee wat het allemaal kost. Ik geloof vergelijkbaar met wat vicky zegt ;)
:)
  donderdag 27 augustus 2015 @ 22:47:57 #202
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_155608337
Hier wel nog schoolzwemmen, 1 keer in de week in groep 3 en 4
Kost ongeveer 80 euro per jaar.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_155610891
Hier geen schoolzwemmen. Zolang ik kinderen heb ook niet geweest (twee basisscholen).

Het zwemmen kost hier 50 euro per maand voor 1 keer per week een uur.
De oudste heeft dik anderhalf jaar over A gedaan, middelste 3/4 jaar.
Het kost een bom duiten maar het 'moet' nu eenmaal.

Nu bij onze dochter hebben we de jackpot; wegens werk en hobbyverplichtingen van de jongens (voetbal) en maar 1 auto gaat zij dus op zondag om 9.00 uur zwemmen ;(
pi_155614975
Wij lessen nog niet, maar ook hier gaan ze gewoon, ongeacht de prijs. Kinderen moeten leren zwemmen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:28:26 #205
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155619057
Mijnese hebben zelfs in de brugklas nog schoolzwemmen. ^O^ Lekker afbeulen.

Wel sneu voor mijn brugsmurf dat hij maandag het eerste uur zwemmen heeft. :P
Het is bij gebrek aan genoeg gymfaciliteit maar ik ben er echt erg blij mee. Want de lat ligt toch weer wat hoger dan toen ze 6 waren.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155619110
Oh, daar zou ik ook blij mee zijn, buuf. Dat heeft die van mij niet. Zij hebben een eigen gymzaal en groot gymveld. Zelfs een fitnessruimte.
Dit jaar gelukkig niet meer de eerste 2 uur gym op maandag (wie verzint dat!).

Derde jaar alweer...time flies
pi_155619175
Oh wat goed buuf! Je bent er idd niet met het halen van je diploma's. Juist het bijhouden van je zwemconditie enzo is belangrijk. :Y
:)
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 11:58:55 #208
5428 crew  miss_sly
pi_155619868
Ik zou schoolzwemmen erg prettig vinden, maar ik vind diploma's halen wel de verantwoordelijkheid van de ouders.
Volgens mij hebben wij ook geen schoolzwemmen. Jammer, want er zit een prima zwembad vlakbij school. In groep 4-5 kunnen ze daar prima op de fiets naartoe, nog geen 5 minuten fietsen.

De gebaren die S leert, lijken toch meer op die van jou, Deepfreeze, dan die van mignonne :Y
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:01:21 #209
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155619933
Nou zwemmen mijnes nog erg veel wegens zwembad aan de overkant van de straat en een abo. Maar toch, dat wat gymleraren vragen is een ander kopje thee dan de zwemjuf.

En hier ook alle faciliteiten wel (ook fitnesszaal) maar zoveel leerlingen dat het niet meer in het rooster past.

En ja, de middelbare school gaat zóveel sneller. Kan het amper bijbenen. Oudste doet examen dit jaar. En we zijn dus op zoek naar een plek voor vervolgstudie. (En.dan.dus.waarschijnlijk.op.kamers :o :o :o :o) Middelste zit ook al in de derde. (En de brugsmurf :P )
Mijn middelste hoor ik steeds vaker over 'in het leger gaan' :{ ik snap dat. Hij is sportief, een doener, praktisch. Maar toch ben ik geen voorstander. Ik heb gelijk ptss op mijn netvlies. En het is zo'n gevoeligerd (hij ontkent dit. Maar is een feit.)

Wat zouden jullie doen. Wel of niet sturen? Ik ben een groot voorstander van eigen keuze en ik hoef zijn leven niet te leven. Maar toch. What to do?
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155620067
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:01 schreef debuurvrouw het volgende:
Nou zwemmen mijnes nog erg veel wegens zwembad aan de overkant van de straat en een abo. Maar toch, dat wat gymleraren vragen is een ander kopje thee dan de zwemjuf.

En hier ook alle faciliteiten wel (ook fitnesszaal) maar zoveel leerlingen dat het niet meer in het rooster past.

En ja, de middelbare school gaat zóveel sneller. Kan het amper bijbenen. Oudste doet examen dit jaar. En we zijn dus op zoek naar een plek voor vervolgstudie. (En.dan.dus.waarschijnlijk.op.kamers :o :o :o :o) Middelste zit ook al in de derde. (En de brugsmurf :P )
Mijn middelste hoor ik steeds vaker over 'in het leger gaan' :{ ik snap dat. Hij is sportief, een doener, praktisch. Maar toch ben ik geen voorstander. Ik heb gelijk ptss op mijn netvlies. En het is zo'n gevoeligerd (hij ontkent dit. Maar is een feit.)

Wat zouden jullie doen. Wel of niet sturen? Ik ben een groot voorstander van eigen keuze en ik hoef zijn leven niet te leven. Maar toch. What to do?
Zijn leven, zijn keuze.
Misschien verbaast hij je wel?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:12:01 #211
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155620244
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:06 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zijn leven, zijn keuze.
Misschien verbaast hij je wel?
Oh nee, ik weet zeker dat hij op z'n plek is op de stormbaan en in de werkplaats. Geen twijfel daar. Ik vraag me af of hij de consequenties kan overzien van daadwerkelijk geweld meemaken.
Er komen héél veel soldaten kapot terug van uitzending. Ik vind dat ik een 14 jarige daar een beetje moet behoeden. (En straks nét17 jarige als hij van school komt)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  Moderator vrijdag 28 augustus 2015 @ 12:14:29 #212
5428 crew  miss_sly
pi_155620306
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 12:12 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Oh nee, ik weet zeker dat hij op z'n plek is op de stormbaan en in de werkplaats. Geen twijfel daar. Ik vraag me af of hij de consequenties kan overzien van daadwerkelijk geweld meemaken.
Er komen héél veel soldaten kapot terug van uitzending. Ik vind dat ik een 14 jarige daar een beetje moet behoeden. (En straks nét17 jarige als hij van school komt)
Ik snap je wel.
Mijn neefje (paar jaar jonger dan ik, maar destijds mijn neefJE) wilde graag spanning en ging ook bij het leger en wilde bij de EOD. Hij werd in eerste instantie uitgezonden in logistieke dienst, en zat ver van het front. Dat was hem te saai. Later kwam hij wél aan het front, echt tussen de gevechten, en dat viel hem toch wel erg zwaar. Het bleek toch wel echt veel moeilijker en zwaarder dan hij ooit had gedacht.

Maar goed, ik denk dat je niet meer kan doen dan voorlichten en de communicatie open houden. Hoe moeilijk het me ook lijkt als je kind in het leger wil.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155620841
Ik denk dat je hem alleen kunt begeleiden in zijn keuze Buuv. Zorgen dat hij goede voorlichting krijgt en zo. En dan zal hij toch zijn eigen keuze moeten maken. Het blijft zijn leven. Maar ik snap je gevoel erover ook wel.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_155620908
oh buuf huuuu dat zou echt mijn nachtmerrie wel zo'n beetje zijn ja :X geen advies geen raad maar ik snap wel je dubbele gevoel erbij idd.
:)
pi_155621319
Dat zou ook niet mijn eerste keus zijn.. Kun je hem niet richting Calo/cios coachen ;)
Misschien een docu kijken, of een verhaal van "de wandeling", als voorlichting?Daar kwam ook weleens eentje voorbij die indruk maakte met voorbeelden.
Ik zou hem goed voorlichten, maar als het echt zijn keus is, doe je er waarschijnlij weinig aan.

Op kamers is hier pas over 10 jaar ofzo. En Chris wil nu de Gymleraar worden, dat kan op de Calo, 10 minuten fietsen verderop ;)


Sly, dan moet je misschien even vertellen dat dove kinderen het niet snappen. Juf heeft eens een kindje in tranen gehad, omdat ze nu nog niet kon "praten" met het dove kindje op de speeltuin..
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 13:07:52 #216
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155621443
Lastig hoor, als je kind laat vallen dat hij in het leger wil....
Ik denk dat ik zou proberen heel subtiel alternatieven aan te dragen die wel de leuke dingen meepakken en niet het gevaar met zich meebrengen, als moeder zit je er tegenwoordig helemaal niet meer op te wachten dat ze bij het leger gaan, waar vroeger de dienstplicht nog betekende dat je kind waarschijnlijk z'n tijd ergens in NL uitzat, betekent het nu eigenlijk altijd een uitzending.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155621544
Wat Estrys zegt...

De zoon van een collega wilde ook altijd het leger in. Dat stond al vast sinds zijn 10de ofzo.
Mijn collega vond het ook niet leuk maar zijn besluit stond al zoveel jaren vast.

Hij is vorig jaar gegaan op zijn 16de en dat jaar viel hem zo tegen (hij heeft ondertussen ook een vriendinnetje) dat hij gestopt is en een heel andere opleiding in de buurt gaat doen nu.

Mijn collega is van de ene kant blij maar van de andere kant hebben ze erg veel geld erin moeten stoppen (kleding, wapens, dat soort).
pi_155623427
buuv, is het anders niet een idee om hem eens te laten praten met beroepsmilitairen? (als je dat ziet zitten; die heb ik in mijn kennissenkring)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_155625034
En wat wilt hij precies bij het leger gaan doen? Ook daar heb je nog zoveel keuze.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155625218
mijn vader bleek bij de keuring voor zn dienst kleurendoof xD mocht niet mee doen dus en kreeg een administratief baantje ergens in t land voor de tijd van zn dienst :D Vond ie heul erg O-)

Ze hebben ook meeloopdagen en zulks toch bij het leger? Of hoe noem je die, van die kijkdagen.
:)
pi_155625967
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:02 schreef mignonne het volgende:
mijn vader bleek bij de keuring voor zn dienst kleurendoof xD mocht niet mee doen dus en kreeg een administratief baantje ergens in t land voor de tijd van zn dienst :D Vond ie heul erg O-)

Ze hebben ook meeloopdagen en zulks toch bij het leger? Of hoe noem je die, van die kijkdagen.
Mijn vader is tandartsassistent geweest tijdens zijn militaire dienst. Geen geweer aangeraakt.

Het gaat toch over die van 14 Buuv? Je hebt nog tijd. Eerst de oudste maar eens :)
ti amo più di ieri ma meno di domani
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:30:09 #222
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155626051
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 14:59 schreef Ticootje het volgende:
En wat wilt hij precies bij het leger gaan doen? Ook daar heb je nog zoveel keuze.
mja, Corps Mariniers dus. -O-

Gelukkig hebben die een hele strenge selectie. Maar zal je net zien. En gezien zijn aard (hij is nogal een doorzetter) is het echt wel reeel. Maar we moeten maar eens naar de landmachtdagen.
Echt dubbel. Ik gun hem zijn droom en het najagen daarvan. Maar zou het mijzelf ook kwalijk nemen als hij dan daar psychisch kapot aan gaat.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155626057
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijn vader is tandartsassistent geweest tijdens zijn militaire dienst. Geen geweer aangeraakt.

Het gaat toch over die van 14 Buuv? Je hebt nog tijd. Eerst de oudste maar eens :)
Ook goed geregeld! :D

Mijn schoonvader heeft een keer (1 keer ja :') ) een tank mogen besturen tijdens zn diensttijd. Gewoon tijdens een oefening hier in NL, niks spannends aan verder. Tegenwoordig komt dat verhaal overal en nergens naar boven en wordt het steeds groter _O- ik vind het hilarisch :D
:)
pi_155626079
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

mja, Corps Mariniers dus. -O-

Gelukkig hebben die een hele strenge selectie. Maar zal je net zien. En gezien zijn aard (hij is nogal een doorzetter) is het echt wel reeel. Maar we moeten maar eens naar de landmachtdagen.
Echt dubbel. Ik gun hem zijn droom en het najagen daarvan. Maar zou het mijzelf ook kwalijk nemen als hij dan daar psychisch kapot aan gaat.
Tan zat toch ook bij de mariniers? Zou zij je er meer over kunnen vertellen? Voor de geruststelling van je moederhart wellicht...
:)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:38:33 #225
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155626294
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:26 schreef Estrys het volgende:

[..]

Mijn vader is tandartsassistent geweest tijdens zijn militaire dienst. Geen geweer aangeraakt.

Het gaat toch over die van 14 Buuv? Je hebt nog tijd. Eerst de oudste maar eens :)
Ja joh. Maar die weet (ook) al wat ie wil. Maar dat is stukken minder gevaarlijk.
:P en dat gaat echt vrij organisch qua losmaken en voor zichzelf zorgen. (We hebben voor het eerst een feestje voor zijn verjaardag waar we bier schenken. :D :7 want de rest is wel sortakinda 18.)

Ik vind dat zo'n kloof in dit topic
:D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 15:39:14 #226
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155626311
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:31 schreef mignonne het volgende:

[..]

Tan zat toch ook bij de mariniers? Zou zij je er meer over kunnen vertellen? Voor de geruststelling van je moederhart wellicht...
die zat bij de Marine. Nuanceverschil ;)
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155626450
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

die zat bij de Marine. Nuanceverschil ;)
Ghehe weet ik veel :D goes to show hoeveel ik weet van het leger en zulks :P
:)
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:37:17 #228
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155627970
Oei Buuf, ik kan me jouw zorgen goed voorstellen. Ik zou hierin zeker mijn mening niet onder stoelen of banken steken, maar uiteindelijk mag hij wel zelf z'n keuze maken.
in de haak.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 16:37:57 #229
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155627987
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:39 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

die zat bij de Marine. Nuanceverschil ;)
haha ja dat is wel even iets anders.
in de haak.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:03:06 #230
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155628690
Oh buuf, wat een dilemma. Het lijkt me ook echt wat voor hem, inderdaad. En met dat hij het huis uitgaat, is je opvoeding (en je invloed) niet opeens weg ofzo he.... Aan de andere kant is het best een bijzonder wereldje, waar je maar net in moet passen. Ik zou zeggen dat er best een goede kans is dat hij zich nog bedenkt.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:26:25 #231
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155629243
Ik zou hem naar de kennismakingsdagen laten gaan. Mijn zus heeft 1,5 jaar op de KMA gezeten. Uiteindelijk door een beenblessure en ook doordat het een behoorlijk vrouwonvriendelijk klimaat was (is ook alweer bijna 25 jaar geleden) is ze gestopt met die opleiding. Ik snap dat je zoon zoiets wil en misschien is hij er heel erg op zijn plek. En echt niet iedere militair komt getraumatiseerd terug natuurlijk. Ik zou het absoluut niet gaan 'verbieden'. Hij is intelligent genoeg om zijn eigen afwegingen te maken, en zal ook niet blind zijn voor de eventuele psychische of fysieke schade die hij zou kunnen oplopen. Vergeet niet dat die strenge selectie ook inhoudt dat ze zijn motivatie en geschiktheid op zowel psychisch als fysiek vlak zullen testen.
  vrijdag 28 augustus 2015 @ 17:48:20 #232
386633 Adnap
I love Life !
pi_155629800
Hier heeft er een de keus gemaakt om richting de politie te gaan. Maar daar moet je 18 voor zijn dus na zijn school moet hij nog 2 jaar overbruggen.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_155652689
Boekenkafttijd :r

29 stuks :'(

en dan vooral de ladingen dunne werkboeken met ultra slappe kaft :( |:( :'( :r

dus...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:09:15 #234
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155653012
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:54 schreef lily het volgende:
Boekenkafttijd :r

29 stuks :'(

en dan vooral de ladingen dunne werkboeken met ultra slappe kaft :( |:( :'( :r

dus...
Geen kant-en-klare hoezen te koop bij jullie? Die hebben ze hier (gelukkig) in allerlei maten. Ook kun je bij de boekhandel de kaften laten lamineren, zag ik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_155653305
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2015 15:30 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

mja, Corps Mariniers dus. -O-

Gelukkig hebben die een hele strenge selectie. Maar zal je net zien. En gezien zijn aard (hij is nogal een doorzetter) is het echt wel reeel. Maar we moeten maar eens naar de landmachtdagen.
Echt dubbel. Ik gun hem zijn droom en het najagen daarvan. Maar zou het mijzelf ook kwalijk nemen als hij dan daar psychisch kapot aan gaat.
M'n broer heeft 11 jaar in het Korps gezeten en is 7x uitgezonden geweest naar oorlogsgebieden (oa Irak). Hij heeft er niets aan overgehouden, heeft alleen een bak levenservaring erbij. Maar hij was altijd al heel nuchter en liet zich niet van de wijs brengen :)
Voor het thuisfront was het erger eerlijk gezegd, zaten zelf in het thuisfrontcomité om goed op de hoogte te blijven.

Wat de anderen zeggen, goed voorlichten en eventueel een beroepsvoorbereidend jaar laten volgen oid? Dan kan hij alvast proeven.

Het Korps heeft een hele strenge selectie dus de kans dat hij erin komt is idd een stuk kleiner.
/lurk
pi_155653578
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:09 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Geen kant-en-klare hoezen te koop bij jullie? Die hebben ze hier (gelukkig) in allerlei maten. Ook kun je bij de boekhandel de kaften laten lamineren, zag ik.
Lamineren mag niet.

We hebben wel kant-en-klare hoezen maar de meeste boeken zijn hier niet geschikt voor.
Teveel slappe dunne kaften...
En sinds vorig jaar moeten de werkboeken ook terug dus moeten ook gekaft worden en dat zijn draken van dingen :(
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 augustus 2015 @ 15:40:09 #237
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155653593
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 15:39 schreef lily het volgende:

Lamineren mag niet.

We hebben wel kant-en-klare hoezen maar de meeste boeken zijn hier niet geschikt voor.
Teveel slappe dunne kaften...
En sinds vorig jaar moeten de werkboeken ook terug dus moeten ook gekaft worden en dat zijn draken van dingen :(
Ja, 't is een rotwerk -O-
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_155653634
Ja, bweh...

Maar het leed is weer geleden. We zijn klaar.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:00:25 #239
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155653953
Ik heb dágen achter elkaar zitten kaften. Ein-de-lijk klaar, wisselt mijn oudste van school. Heb ik dus 1/3 van het kaftwerk voor niks gedaan :'( (en kan ik weer aan de bak. :O )
pi_155654063
Oh nee heh ;(

Waarom wisselt hij van school dan?
pi_155654594
Ik vind en vond boeken kaften altijd heel leuk! :Y Ik kan bijna niet wachten tot ik weer mag. :D
pi_155654751
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 14:54 schreef lily het volgende:
Boekenkafttijd :r

29 stuks :'(

en dan vooral de ladingen dunne werkboeken met ultra slappe kaft :( |:( :'( :r

dus...
Mijn ma stak daar geen vinger naar uit. Ze heeft het in de brugklas 1 keer voorgedaan. "jouw school, jouw boeken"
Ze zag er wel op toe dat t gebeurde.
Professioneel gifmenger.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 augustus 2015 @ 16:50:26 #243
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155654803
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:47 schreef Buurpoes het volgende:

Mijn ma stak daar geen vinger naar uit. Ze heeft het in de brugklas 1 keer voorgedaan. "jouw school, jouw boeken"
Ze zag er wel op toe dat t gebeurde.
Ik moest het ook altijd zelf doen :Y

Zoon heeft mazzel want hier hebben ze dus die hoezen ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_155655293
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:47 schreef Buurpoes het volgende:

[..]

Mijn ma stak daar geen vinger naar uit. Ze heeft het in de brugklas 1 keer voorgedaan. "jouw school, jouw boeken"
Ze zag er wel op toe dat t gebeurde.
Mijn zoon heeft een verstoorde motoriek en is daar niet toe in staat.
De plakbandjes knippen is al een uitdaging ;)
Maar hij helpt me wel hoor. Hij vindt het zelf ook vervelend dat ik het moet doen. Hij schrijft de etiketten, knipt de plakbandjes...en zit erbij, hehe.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 29 augustus 2015 @ 17:15:14 #245
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155655356
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 17:12 schreef lily het volgende:

Mijn zoon heeft een verstoorde motoriek en is daar niet toe in staat.
De plakbandjes knippen is al een uitdaging ;)
Maar hij helpt me wel hoor. Hij vindt het zelf ook vervelend dat ik het moet doen. Hij schrijft de etiketten, knipt de plakbandjes...en zit erbij, hehe.
Jullie doen het gezellig samen ;)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_155655505
Precies ;)

Als het niet kan zoals het moet dan moet het maar zoals het kan.
pi_155655586
Mijn twee anderen kinderen zullen het ook beslist zelf doen.
Althans, mijn andere zoon kan dat wel maar zal er zeker geen zin in hebben en mijn dochter zou het denk ik alleen maar prachtig vinden.
Zij knipt en plakt, vouwt, freubelt, tekent en kleit de hele dag maar ja, zij is pas 5 dus dat duurt nog ff.

Ze zat ook met de overgebleven stukken papier te knippen en plakken en wilde dolgraag helpen, maar goed. Ik vond het al lastig met die draken van slappe kaften.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:13:45 #248
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155656530
Mijn dochter deed het gelukkig ook zelf. Youtube filmpje erbij om te zien hoe het moest en gaan met die banaan. Ze had ergens gelezen dat je ook kon kaften met papieren tasjes die je wel eens krijgt bij kledingzaken. Dus nu heeft ze een Tally Weijl-boek en een Sephora-boek :D

Ik zal kijken of ik een foto kan maken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155656760
ah, dat is leuk, livelink :D

Ja, dat zie ik die van mij ook wel doen. Die is zo creatief.
Heeft ze niet van mij trouwens. Ik heb een hekel aan tekenen, plakken, schilderen, kleien, vouwen, haken, breien en noem het maar op. Vreselijk... :{
Jammer voor haar maar gelukkig gaat ze ook zonder mij haar gang daarin.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:29:01 #250
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155656803
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 16:06 schreef lily het volgende:
Oh nee heh ;(

Waarom wisselt hij van school dan?
In het kort: hij bleef zitten in de 5e, kwam daardoor in dezelfde jaarlaag als zijn zus en hij zag o.a. als een berg tegen Grieks op. Afgelopen week moésten we iets doen en besloten samen dat hij naar het Luzac gaat. 2 jaar in 1, dus in mei toch eindexamen doen en dan Spaans Elementair ipv Grieks.
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:34:56 #251
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155656927
Klinkt als een goede keus, Spuuglokje. Wordt wel een jaartje goed aanpoten voor hem, maar het Luzac staat natuurlijk wel bekend om hun succespercentage.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155657121
Oh, nou, dat klinkt wel als een hele goede oplossing.
Ik hoop dat het hem bevalt. Spaans is zeker niet verkeerd.
Dus 'ook' in het eindexamenjaar... spannend. Hoe oud is hij nu?
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 18:49:51 #253
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155657211
Hij is 17, wordt in maart 18.
pi_155657552
Precies 3 jaar ouder dan die van ons dus.
Wat gaat het hard heh! Maar wel leuk :) die grote kerels.
pi_155658828
Hoe zit dat eigenlijk met die van jou, Spuug... wat groeien betreft.

Die van mij is van maart 14 jaar en is nu 1.92 m
Gisteren nieuwe schoenen gekocht maat 45.

Ik weet dat ik er niks aan kan veranderen hoor, maar hoe is jouw ervaring met groei tussen 14 en 17 jaar?

Ik vind het best mooi...die lengte (en imposant :P ) maar 2.00 m zou ik wel genoeg vinden.
Ook de schoenenmaat lijkt me bij 46 wel genoeg (als je nog in winkels terecht wil)...
pi_155659625
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:56 schreef lily het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die van jou, Spuug... wat groeien betreft.

Die van mij is van maart 14 jaar en is nu 1.92 m
Gisteren nieuwe schoenen gekocht maat 45.

Ik weet dat ik er niks aan kan veranderen hoor, maar hoe is jouw ervaring met groei tussen 14 en 17 jaar?

Ik vind het best mooi...die lengte (en imposant :P ) maar 2.00 m zou ik wel genoeg vinden.
Ook de schoenenmaat lijkt me bij 46 wel genoeg (als je nog in winkels terecht wil)...
Wow! Wow! Das echt heel lang. Zijn jullie ook zo lang?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_155659736
We zijn niet klein maar hij is ons al voorbij hoor.

Ik ben 1.78 (schoenmaat 41) en mijn man is 1.86 (schoenmaat 43).
Onze tweede zoon is verder ook niet zo groot. 10 jaar en 1.42 ofzo ..,. Correctie... Gemeten en hij is 1.53 :P

Leah is met 5,5 nu 1.21 m
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:06:41 #258
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_155660705
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 augustus 2015 19:56 schreef lily het volgende:
Hoe zit dat eigenlijk met die van jou, Spuug... wat groeien betreft.

Die van mij is van maart 14 jaar en is nu 1.92 m
Gisteren nieuwe schoenen gekocht maat 45.

Ik weet dat ik er niks aan kan veranderen hoor, maar hoe is jouw ervaring met groei tussen 14 en 17 jaar?

Ik vind het best mooi...die lengte (en imposant :P ) maar 2.00 m zou ik wel genoeg vinden.
Ook de schoenenmaat lijkt me bij 46 wel genoeg (als je nog in winkels terecht wil)...
Mijn kinderen groei(d)en hard maar mijn oudste twee zijn nu wel uitgegroeid. Wouter (17) is 1.96 en heeft schoenmaat 46, Sterre (15) is zeker 1.86 en heeft schoenmaat 42, Tristan (12) is bijna 1.85 en heeft schoenmaat 43 (maar hij groeit momenteel nog steeds hard!).
  zaterdag 29 augustus 2015 @ 21:49:55 #259
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155662026
Echt waar :o
Mijn (bijna) 12-jarige en mijn 13-jarige zijn allebei rond de 1.50. Ze zijn mij met mijn 1.56 nog niet voorbij. Maar ik maak me geen illusies, dat gaat niet lang duren.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155662471
Wat een schoenmaten! :D Dat duurt hier nog even. Mijn zoon zit net in maat 29. Nadat ie eerst een heel jaar in 27 heeft gezeten en toen anderhalve maand in 28. :+ Groeispurtje.
Professioneel gifmenger.
  zondag 30 augustus 2015 @ 08:57:11 #261
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_155669353
Wow, is Sterre al 1.86! En Tristan ook al zowat!
in de haak.
  zondag 30 augustus 2015 @ 09:08:30 #262
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155669425
Ik heb oudste verzocht alsjeblieft haar voeten niet meer te laten groeien, want in de meeste winkels is 42 de grootste damesmaat, en die heeft ze nu. Ze is me ook -net- voorbij nu. En jongste van 11 heeft ook maat 42, terwijl hij nog helemaal niet zo lang is.

We hadden gisteren voor allebei twee paar sportschoenen nodig. Was ik even blij dat Decathlon om de hoek zit...
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 30 augustus 2015 @ 09:21:27 #263
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_155669510
Wauw, wat worden ze groot allemaal hè? Die van mij kijkt ook al een tijd op me neer :P Hij wordt in oktober 15, is ongeveer 1,80 en heeft schoenmaat 44. Qua lengte groeit hij nog wel een eindje (als ik naar qltel kijk), qua voeten denk ik niet, zelfde maat als qltel nu en staat wat dat betreft al een tijdje stil.

Mijn lange dunne slungel :D
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  zondag 30 augustus 2015 @ 09:54:52 #264
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155669862
Pro-tip voor als de jongens voorbij schoenmaat 46 gaan, want dan wordt het lastig in de gewone winkels: Batavia-stad.
Daar had ik in de sportwinkels eigenlijk altijd keuze voor meneer toen hij naar maat 48/49 ging, en hij had uiteraard gewone sportschoenen nodig (om op rond te lopen), zaalschoenen, voetbalschoenen voor echt gras en voetbalschoenen voor kunstgras...
God wat was ik blij dat z'n voeten uiteindelijk uitgegroeid waren :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155670005
Wat een imposante lengtes! :o :D
Ik denk dat E. niet of wellicht net boven de 1.60 uit gaat komen tzt xD
:)
  zondag 30 augustus 2015 @ 10:11:34 #266
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155670155
Wow :o vooral Sterre ben ik van onder de indruk.

Mijn man is wel 1.94m dus ik ben wel benieuwd wat O. gaat doen. De voortekenen zijn er wel dat ie die kant op gaat.

Edit: papa heeft ook 46 maar met maat 29 valt de voeten groei nog mee.

[ Bericht 13% gewijzigd door laziness op 30-08-2015 10:33:31 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_155670355
Wow wat zijn die van jullie lang zeg.
Wij zijn beide niet zo groot 1.75 maar hebben wel grote voeten 42 en 45 ben benieuwd wat de meiden gaan krijgen.
pi_155670384
De papa van de onze in 1.97. Dot heeft ook al vanaf het begin een lijntje hoog boven t gemiddelde, maar die rare M zit al tijden strak op de middellijn. Zijn moeder is maar 1.68, dat scheelt dan toch wel wat lijkt t.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155674695
Mij man en ik zijn allebei 1.73.
Amber wordt volgende maand 10 en is nu net 1.40. Haar vriendinnetjes zijn zijn soms een kop groter.
Tess is 6 en is 1.20.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 30 augustus 2015 @ 14:21:18 #270
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_155674958
Ik loop er wel tegenaan dat bij sommige merken mijn net 4,5 jarige al bij de grotere jongens moet kijken en dat er de vreselijkste dingen op shirts e.d. staan. (Next bijvoorbeeld)
Jammer is dat maar daar doe je helaas weinig aan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 30 augustus 2015 @ 14:42:55 #271
386633 Adnap
I love Life !
pi_155675574
Hier ook 2 flinke mannen. Oudste is ronu de 1.92 met schoenen maat 47. Die staan stil gelukkig en jongste is On 1.80 en maat 46 nu. Kwam schoenen passen ze goed in Adidas. Du ook wij shoppen bij batavia stad
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
  zondag 30 augustus 2015 @ 19:46:09 #272
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155685162
Mijnese hebben echt poppevoetjes. 😂 oudste heeft al twee jaar mt 43 en is nu rond de 1.90(maar zit nu net weer in een spurt dus durf er even niks over te zeggen) middelste heeft schoenmaat 40,5 en is nu rond de 1,80
Mijn kleine heeft schoenmaat 38 en is 1,65-ish

Maar de papa heeft ook maar maat 42 bij 1,87 en ik heb schoenmaat 39,5 bij 1,80
Dus kleine voeten zit er wel in. 😁
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_155686407
Ben best benieuwd waar mijnese uit gaan komen 'als ze groot zijn'... ML 1,87, sm 43, ik 1,84, sm 41.5.
Vanmiddag voor Lars nieuwe gymschoenen gekocht in maatje 31, want ja, morgen begint ook voor ons eindelijk de school weer!
We waren naar het winkelcentrum geweest hier, want koopzondag en als extraatje "Minionsdag"! Lars vindt ze tof, dus tja.... waren er op het hele winkelcentrum 2 als Minion verklede mensen, met een rij van hier tot Tokio om met ze op de foto te mogen, en verder was er niets! ;( Viel wel heel erg tegen zeg...
pi_155687045
Oh jammer is dat Shandaly. Ben je nog wel in de rij gaan staan?

En wat een lengtes worden er hier in de groep gegooid. Kom ik met mijn ukkies van jongens :D alhoewel ze best een spurt gemaakt hebben in de vakantie, maar nog zijn ze klein.

Ik ben ook klein met grote voeten, man is heel gemiddeld, dus we gaan het zien :D
pi_155687551
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:39 schreef As1981 het volgende:
Oh jammer is dat Shandaly. Ben je nog wel in de rij gaan staan?

En wat een lengtes worden er hier in de groep gegooid. Kom ik met mijn ukkies van jongens :D alhoewel ze best een spurt gemaakt hebben in de vakantie, maar nog zijn ze klein.

Ik ben ook klein met grote voeten, man is heel gemiddeld, dus we gaan het zien :D
Ik vond Lars ook niet zo groot eigenlijk, maar toen ik 'm laatst langs Yaro zag staan...

En ja, we hebben in de rij gestaan... bijna een half uur. 8)7 En toen kregen we een bonnetje voor een gratis (minions)ijsje, maar bij die ijszaak stond zo'n zelfde rij! :o En aangezien m'n parkeerkaartje bijna verliep heb ik de bonnetjes maar aan willekeurige voorbijgangers gegeven, en hebben we thuis maar een ijsje gegeten. Ik was er klaar mee ;) (en heel blij dat we de schoenen en andere boodschapjes gedaan hadden vóordat we de Minions gingen zoeken ;) )
En dan krijg je dit:


Ik vond die roze minion maar gek trouwens... Er zijn toch helemaal geen meisjesminions? Waarom moet dat nou speciaal weer verzonnen worden?
pi_155687875
Lars is echt wel groot hoor (of Yaro gewoon nog kleiner dan ik dacht :o )

En ik heb geen verstand van minions die van mij vinden het helemaal niks, maar als dat inderdaad verzonnen is alleen voor daar is dat wel vreemd ja.

Wel een leuke foto!
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:11:05 #277
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155688367
Je bent wel beloond met een hele leuke foto, Shandaly. Zo schattig met die duim O+
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155688566
Anne is ook maar een kleintje met haar 1.08 met bijna 5 jaar.

Wat stom Shandaly, zo'n meisjesminion!
pi_155689534
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:14 schreef Fannetje het volgende:
Anne is ook maar een kleintje met haar 1.08 met bijna 5 jaar.

Wat stom Shandaly, zo'n meisjesminion!
Dat valt toch wel mee? Volgens mij is dat tussen gemiddeld en -1 in. Mijn oudste was ook zoiets bij 5 haar. 107 of 108 cm.

Mn jongste is nu 96 cm bij 4.5 :') maar ze pakt nu wel dr eigen lijn gewoon weer op, zakt niet verder af.
Ik ben heel benieuwd hoe de baby straks gaat groeien, min of meer gemiddeld zoals zn oudste zus of klein zoals zn jongste zus.
:)
pi_155689633
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:14 schreef Fannetje het volgende:
Anne is ook maar een kleintje met haar 1.08 met bijna 5 jaar.

Wat stom Shandaly, zo'n meisjesminion!
Ja he? Is er eindelijk een rage die neutraal is, niet perse voor jongens of meisjes... maken ze er toch weer onderscheid in... En als ze dan perse een meisjesminion willen, alleen een blauw haarstrikje is dan toch voldoende? Stomme lippenstift ook... /frustratie
pi_155690305
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Volgens mij is dat tussen gemiddeld en -1 in. Mijn oudste was ook zoiets bij 5 haar. 107 of 108 cm.
Ja, dat is ook wel zo idd. Ik bedoelde ook meer klein als ik het met al die reuzen van leeftijdsgenootjes hier op Fok vergelijk. Oh en in de klas is ze toch ook wel een van de kleinsten.
  zondag 30 augustus 2015 @ 21:51:05 #282
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_155690356
quote:
1s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:34 schreef mignonne het volgende:

[..]

Dat valt toch wel mee? Volgens mij is dat tussen gemiddeld en -1 in. Mijn oudste was ook zoiets bij 5 haar. 107 of 108 cm.

Mn jongste is nu 96 cm bij 4.5 :') maar ze pakt nu wel dr eigen lijn gewoon weer op, zakt niet verder af.
Ik ben heel benieuwd hoe de baby straks gaat groeien, min of meer gemiddeld zoals zn oudste zus of klein zoals zn jongste zus.
Waarschijnlijk enorme late reactie, maar ik wist helemaal niet dat er een baby op komst was :o
Wat leuk :D. Gefeliciteerd!
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_155690565
Minions zijn met een blauwe broek, ook de meisjes. Inderdaad onzin om het zo overdreven roze te maken.

Mijn dochter was altijd veel te klein (extra wegen op cb, peuterstoeltje op de kleuterschool) en nu is ze aan het groeien! Ze is lang niet meer de kleinste van de klas. Echt zo bizar! :D
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_155690688
Jemig wat een grote pubers allemaal! :o
Dat geeft wel heel duidelijk het verschil aan in deze groep.
Eva is bezig met een groeispurt. Ze zit nu op 105 cm bij 4 jaar en 4 maanden. Vorige maand waterschoentjes gekocht voor deze vakantie en ik zag vanmiddag dat haar tenen tegen de rand zaten. Deze vakantie kan nog, maar dan zijn ze echt te klein. Terwijl ze ruim zaten toen ik ze kocht.
Mijn bijna 2,5 jarig doet vrolijk mee en is nu zo'n 95 cm.

Gezien het volgende seizoen, ga ik als we terug zijn van vakantie eens ff met ze meten bij het cb (zijn er trouwens winkels die een meetlint hebben? H&M heeft er eentje maar doe vind ik niet heel precies) en dan beiden apart een middagje shoppen voor nieuwe winterkleren.
pi_155690693
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 21:51 schreef livelink het volgende:

[..]

Waarschijnlijk enorme late reactie, maar ik wist helemaal niet dat er een baby op komst was :o
Wat leuk :D. Gefeliciteerd!
haha dankjewel O+ :D
nu bijna 31 weken, uitgerekend begin november, een jongetje deze keer!
:)
pi_155691387
Ik vind het ook een beetje enge minions :p

Floris is iets kleiner dan gemiddeld. Zijn hele leven zit hij op de -1. Geloof nu zo'n 110 en schoenmaat 29 :p hij groeit ook niet zo snel, grootste gedeelte van de winterkleding van vorig jaar past nog. Heb wat dingen weggegaan die hij 2 jaar geleden al aanhad :')

Zijn zus van net 3 is ongeveer een meter :') die groeit wel door
pi_155691938
Op Fok inderdaad gemiddeld lange enden!
Mijn net 5 jarige is nu 116cm en heeft schoenmaat 29
Marcek (1.69) en ik (1.63) zijn beide dus vrij klein.. en de familie heeft ook weinig uitschieters (denk dat mijn broer met 1.78 de langste is?)

Ik gok dus dat O. op haar 12de stopt met groeien :+
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_155694144
Jeeeeee schoenmaat 49???? Dat zal inderdaad wel zoeken zijn...en weinig keus.....

Hier gaan we de derde schoolweek al in. Twee enthousiaste kinderen hier. Lars zit nu in groep 3. Heeft een superjuf en vindt het zo leuk dat lezen en rekenen en schrijven. Meike zit in groep 5 en zij mogen werken op een tablet voor sommige vakken. Als pilot. Ze vindt het fantastisch! Op de informatie avond heeft de juf uitgelegd hoe het allemaal gaat en ik geloof dat ik ook wel enthousiast erover ben. Vooral dat het niveau aan het kind wordt aangepast! Werken jullie kinderen ook op tablets op school?
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  Licht Ontvlambaar maandag 31 augustus 2015 @ 07:06:19 #289
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_155698614
Vandaag begint school hier, ben benieuwd hoe mijn 1.40m lange 11-jarige het gaat vinden in groep 7 :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  maandag 31 augustus 2015 @ 07:25:23 #290
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_155698703
spannend Sjeen! groep 7 alweer.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 31 augustus 2015 @ 07:26:22 #291
386633 Adnap
I love Life !
pi_155698712
Oudste heeft knieproblemen en daarom zijn er foto's gemaakt hij heeft nog maar een kleine groeischijf dus veel meer komt er gelukkig niet bij. Hij past nu precies in maat l of xl kwam kleding.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_155698797
Hier eentje van net 8 en 1,37 ongeveer redelijk gemiddeld. Kleine broer van bijna 4 hikt ergens rond de meter rond ;)

Ik vind die roze minion wel geinig. Het is toch al lekker commercieel, dan moet je toch ook de meisjes niet vergeten ;p

Karin, hier heeft de bovenbouw 4 tablets in elke klas. Bij Chris in de klas staan 3 computers, voor elke groep 1. Omdat groep 5 nogal groot is (12 kinderen tegen 6&7 in groep 3&4), mogen zij ook op de tablet van de juf werken. Waarschijnlijk komen er later ook 4 tablets in de klas bij.
Ik hoor vooral dingen over rekentuin en woordpakket(verwerking dictee). Juf had het ook nog over topologie, maar daar ik Chris pas net mee begonnen.
pi_155698891
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 07:43 schreef Deepfreeze het volgende:
Hier eentje van net 8 en 1,37 ongeveer redelijk gemiddeld. Kleine broer van bijna 4 hikt ergens rond de meter rond ;)

Ik vind die roze minion wel geinig. Het is toch al lekker commercieel, dan moet je toch ook de meisjes niet vergeten ;p
Volgens mij is dat precies het probleem: het idee dat mmeisjes alleen meetellen in het roze met lippenstift. Anders zijn het geen meisjes ofzo :?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_155698951
quote:
1s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:01 schreef Vanyel het volgende:

[..]

Volgens mij is dat precies het probleem: het idee dat mmeisjes alleen meetellen in het roze met lippenstift. Anders zijn het geen meisjes ofzo :?
Idd :Y
Mijn dochters willen helemaal geen roze minion met lippenstift, ze willen die 3 hoofdrolspelers uit die film.

Maar goed, de hype is in mijn ogen vrij geslachtsneutraal. Ik vind minions iig niet specifiek voor jongens of meisjes. Maar toch zie ik wel meer jongensspullen qua minions merchandise. T-shirts en ondergoed en zulks.
Maar goed, mijn grote vond ook een hele poos Bliksem van Cars leuk. Voor meisjes was er echter alleen spul met Sally er op te verkrijgen. Zonde.
:)
pi_155699201
Op die manier, ik heb geen meisjes, maar er zijn vast bij die alles roze willen ;) Het is in de winkel een beetje Minions vs frozen..
  maandag 31 augustus 2015 @ 08:59:13 #296
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_155699367
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 20:21 schreef Shandaly het volgende:
Ben best benieuwd waar mijnese uit gaan komen 'als ze groot zijn'... ML 1,87, sm 43, ik 1,84, sm 41.5.
Vanmiddag voor Lars nieuwe gymschoenen gekocht in maatje 31, want ja, morgen begint ook voor ons eindelijk de school weer!
We waren naar het winkelcentrum geweest hier, want koopzondag en als extraatje "Minionsdag"! Lars vindt ze tof, dus tja.... waren er op het hele winkelcentrum 2 als Minion verklede mensen, met een rij van hier tot Tokio om met ze op de foto te mogen, en verder was er niets! ;( Viel wel heel erg tegen zeg...
Ha, ik weet waar jij woont :P Nee, wij hadden het winkelcentrum maar even vermeden, gisteren :D

En de minions zijn nou net zo leuk omdat ze geslachtsneutraal zijn. Ik vind het best stom, die roze minion.

Hier vandaag alleen een introductie voor de oudste. Morgen voor allebei, en overmorgen echt aan de slag. Kunnen we mooi nog even oefenen met naar-school-fietsen, want dat was er vorige week nog niet van gekomen.
pi_155699659
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:11 schreef mignonne het volgende:

[..]

Idd :Y
Mijn dochters willen helemaal geen roze minion met lippenstift, ze willen die 3 hoofdrolspelers uit die film.

Maar goed, de hype is in mijn ogen vrij geslachtsneutraal. Ik vind minions iig niet specifiek voor jongens of meisjes. Maar toch zie ik wel meer jongensspullen qua minions merchandise. T-shirts en ondergoed en zulks.
Maar goed, mijn grote vond ook een hele poos Bliksem van Cars leuk. Voor meisjes was er echter alleen spul met Sally er op te verkrijgen. Zonde.
Zo wilde Yaro na ons Disney bezoek een t-shirt van de kleine zeemeermin. Nou niet te krijgen voor jongens. Toen wilde hij gewoon een meisjes shirt, maar dat was echt stom om te zien omdat de pasvorm toch echt anders is. Kind was zwaar teleurgesteld :D
  maandag 31 augustus 2015 @ 09:31:40 #298
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_155699698
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 09:28 schreef As1981 het volgende:

[..]

Zo wilde Yaro na ons Disney bezoek een t-shirt van de kleine zeemeermin. Nou niet te krijgen voor jongens. Toen wilde hij gewoon een meisjes shirt, maar dat was echt stom om te zien omdat de pasvorm toch echt anders is. Kind was zwaar teleurgesteld :D
Daarom vind ik het ook zo handig dat de Hema roze en blauwe maatlabels in en kleding heeft (en groen geloof ik?), want sommige echtgenoten zien anders acht niet dat ze tussen de meisjeskleding staan te zoeken :')
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_155700214
quote:
0s.gif Op maandag 31 augustus 2015 08:44 schreef Deepfreeze het volgende:
Op die manier, ik heb geen meisjes, maar er zijn vast bij die alles roze willen ;) Het is in de winkel een beetje Minions vs frozen..
Volgens mij is dat meer aanbod- dan vraaggedreven.
Zeg ik o.b.v de zeer aselecte steekproef van mijn treinen en Care (Bliksem EN Sally) liefhebbende dochter en zoon die best regelmatig met babypoppen rondsjouwt en zich verkleedt in roze prinsessenjurken.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  Moderator maandag 31 augustus 2015 @ 10:24:04 #300
5428 crew  miss_sly
pi_155700284
Wij waren zaterdag in Archeon, alwaar ze ook een gevecht tussen vikingen en 'gewone middeleeuwers' lieten zien. Er zat één meisje tussen de vechtenden, en dat vond S geweldig. Dus wilde ze graag een zwaard en schild uit het winkeltje ipv de gebruikelijke prinsessenzooi.

Beetje minder de nadruk op roze en prinsessen zou wat mij betreft geen kwaad kunnen!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155701814
quote:
0s.gif Op zondag 30 augustus 2015 23:10 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Jeeeeee schoenmaat 49???? Dat zal inderdaad wel zoeken zijn...en weinig keus.....

Hier gaan we de derde schoolweek al in. Twee enthousiaste kinderen hier. Lars zit nu in groep 3. Heeft een superjuf en vindt het zo leuk dat lezen en rekenen en schrijven. Meike zit in groep 5 en zij mogen werken op een tablet voor sommige vakken. Als pilot. Ze vindt het fantastisch! Op de informatie avond heeft de juf uitgelegd hoe het allemaal gaat en ik geloof dat ik ook wel enthousiast erover ben. Vooral dat het niveau aan het kind wordt aangepast! Werken jullie kinderen ook op tablets op school?
ja bij ons gaan ze vanaf dit schooljaar ook soms met tablets aan de slag. En dan staat er in de mail:"de leerkrachten gaan de leerlingen leren hoe ze met de tablet om moeten gaan." Euhm ik schat in dat dat meer andersom gaat zijn :D

Grappig is dat wel, dat meisjes-jongens. Wij hadden natuurlijk al een jongen en toen onze dochter erbij kwam dacht ik omdat we weinig roze prinsessengedoe hadden dat dat wel mee zou vallen met haar. Maar op de een of andere manier, zonder dat je het zelf in de gaten hebt sluipt dat er toch ergens in. Maar ook wel Lego en jongensdingen hoor, maar toch verbazend veel echt meisjesspul waar de voorkeur ligt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')