Oh okquote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:43 schreef Gieliovd het volgende:
Gezellig topic dit.
Je hebt 1 fase aansluiting. Je moet schema 2 hebben.
Verder verwijs ik je naar het sticky topic over Perilex.
K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten
Bijna goed 2 fase dus.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:43 schreef Gieliovd het volgende:
Gezellig topic dit.
Je hebt 1 fase aansluiting. Je moet schema 2 hebben.
Verder verwijs ik je naar het sticky topic over Perilex.
K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten
Beide L zijn de fases, de N zijn de nulen, die mogen niet verwisseld, L1 hoort dus bij N1quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh ok
En hoe doe ik dat? Moet ik zo een koperen verbindinsstukje kopen bij de gamma? Hoe heet dat?
Ik heb dat topic gezien, maar ik weet nu nog steeds niet precies wat te doen.
Verder vroeg ik me af of mijn fornuis wel naar behoren kan functioneren op 1 fase, gebruikt hij
dan niet te veel stroom?
Nee, 1 fase. Dat je 2 afgaande velden gebruikt met fasedraden doet niets af aan je 1 fase aansluiting van de woning.quote:
Uiteraard zo bekeken heb je gelijk!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:23 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Nee, 1 fase. Dat je 2 afgaande velden gebruikt met fasedraden doet niets af aan je 1 fase aansluiting van de woning.
Ik begin onderhand te denken dat je beter iemand kunt vragen die er wel verstand van heeft.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:44 schreef sirdanilot het volgende:
Heel erg bedankt voor de reacties
Maar dit betekent dus dat mijn kookplaat het nooit met meer dan 2 pitjes tegelijkertijd aan zou moeten kunnen doen?
Want eerst deden 3 van de 4 pitten het (waaronder ook de grote pit rechtsboven) dus dat lijkt me vreemd.
Heeft het zin voor mij om er iets aan te veranderen of moet ik maar blij zijn dat 2 van de pitjes het doen? Want dit maakt het koken wel erg lastig. Iets op hoog vuur bakken gaat niet, en met z'n tweeen kunnen we dan maar 2 pitten gebruiken als we tegelijkertijd koken wat ook niet handig is !
Er staat 7000 watt op de plaat. Dus dan zou het net aan moeten kunnen, behalve misschien als ik alles op 6 (de maximale stand) aanzet maar dat doe ik sowieso nooit.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:05 schreef Gieliovd het volgende:
Daar komt het wel op neer denk ik. Ze doen het dan wel alle 4, maar je zit aan een maximaal opgenomen vermogen van 7360 watt.
Als je ze dan alle 4 aan zet, zegt je groep plof, maar ik weet niet wat je plaat max. trekt.
Wat zijn de vermogens van je pitten (elk afzonderlijk) en geef anders het type even op.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er staat 7000 watt op de plaat. Dus dan zou het net aan moeten kunnen, behalve misschien als ik alles op 6 (de maximale stand) aanzet maar dat doe ik sowieso nooit.
Ik heb nog even goed naar het stopcontact gekekenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik begin onderhand te denken dat je beter iemand kunt vragen die er wel verstand van heeft.
De klemmenstrook in je kookgeval is al goed aangesloten.
Zorg nu gewoon dat je stekker en stopcontact dusdanig worden dat de linkerautomaat op klemmen 1 (fase) en 4 (nul) terecht komt. En de rechterautomaat op 2 (fase) en 5 (nul) terecht komt.
Daarna zien we wel welke pitten nog voor kortsluiting zorgen.
En zorg eerst dat je stopcontact als volgt word zodat niet alles verkeerd zit.
[ afbeelding ]
Dat komt omdat het niet de bedoeling is dat iedereen zelf maar gaat lopen rommelen, mensen die er verstand van hebben, hebben aan de sticker met het schema en de perilex standaardisatie alle info die nodig is voor een goede installatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:27 schreef sirdanilot het volgende:
in de handleiding staat nauwelijks zinnige informatie
Standaard aanduiding welke je ook in de stekker vind om aansluiting te standaardiseren.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb nog even goed naar het stopcontact gekeken
Er is wel linksboven en rechtsboven een blauwe draad (nul) maar op het stopcontact staan de volgende dingen afgedrukt:
linksboven N
rechtsboven L1
linksonder L2
rechtsonder L3
Dan vraag ik me dus af of ik 1 2 of 3 fasen heb? Want het mag toch niet dat een blauwe draad aan de fase is verbonden ?!
Dat kan wel zijn, maar dit kookplaatje kostte maar een paar tientjes, dan ga ik geen monteur optrommelen wat tegen de 100 euro aan gaat lopen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat komt omdat het niet de bedoeling is dat iedereen zelf maar gaat lopen rommelen, mensen die er verstand van hebben, hebben aan de sticker met het schema en de perilex standaardisatie alle info die nodig is voor een goede installatie.
De draden zijn al gestript en ik ben niet zo achterlijk dat ik de stekker niet weer terug in mekaar kan draaien hoor...quote:Mensen die deze standaardisatie niet kennen en de sticker niet begrijpend kunnen lezen zouden er af moeten blijven.
Wat je nu moet doen staat hierboven al beschreven, als dat niet duidelijk genoeg is vind ik dat je het niet zelf moet doen en zal ik je ook niet verder helpen. Dit omdat ik van mening ben dat als je dat niet begrijpt dat je ook geen idee hebt hoe vast je een schroef dient te draaien, hoe je draden goed aanstript, hoe je de draden goed onder de schroef legt e.d.
Weet je welk draadje van de stekker op welke klem in het apparaat zit?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:32 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb gedaan wat je aanraadde dmv de draadjes ind e stekker om te wissel (dus linksonder met rechtsonder omgewisseld en linksboven met rechtsboven). Het resultaat? Precies hetzelfde probleem: de grote pitten klappen eruit (kortsluiting) en de kleine doen het wel gewoon.
Wat nu te doen?
Ja dat kan zelfs ik, domme leek, zien.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Weet je welk draadje van kan de stekker op welke klem in het apparaat zit?
om te kijken of hij het dan doet ?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:58 schreef hottentot het volgende:
En waarom heb je besloten om die draden maar om te draaien?
En dat bedoel ik, i.pv. systematisch te werk te gaan pruts je lekker door i.p.v. postings op te volgen of logisch te werk te gaan. Ik heb geen zin in dit gezeik, zonde van mijn tijd. Inmiddels staat alles wat genoemd moest worden al in de postings, maar je prutst maar lekker verder. Mij zal het verder een rotozorg zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:15 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
om te kijken of hij het dan doet ?
Als ik precies had geweten hoe het moest had ik hier ook niet gepo st
kijk nog eens goed ik heb het gewoon zo gedraaid dat het klopt volgens jouw post hoor.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:17 schreef hottentot het volgende:
[..]
En dat bedoel ik, i.pv. systematisch te werk te gaan pruts je lekker door i.p.v. postings op te volgen of logisch te werk te gaan. Ik heb geen zin in dit gezeik, zonde van mijn tijd. Inmiddels staat alles wat genoemd moest worden al in de postings, maar je prutst maar lekker verder. Mij zal het verder een rotozorg zijn.
Waarom zou ik advies opvolgen, ik draai gewoon lekker lukraak zonder te weten wat ik doe de draden nog maar een keer om![]()
Je hebt het niet zo gedraaid dat het klopt met wat je hier verteld is. maar je mag gerust eigenwijs zijn.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:34 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
kijk nog eens goed ik heb het gewoon zo gedraaid dat het klopt volgens jouw post hoor.
Je zou.natuurlijk ook op een constructieve manier mensen kunnen helpen want op deze manier heb ik er natuurlijk niks aan
Hoe moet ik dat controleren?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:51 schreef hottentot het volgende:
[..]
Je hebt het niet zo gedraaid dat het klopt met wat je hier verteld is. maar je mag gerust eigenwijs zijn.
Denk je dat ik zin heb om elke keer maar te moeten bedenken wat je nu weer hebt zitten prutsen?
En jij begint over constructief? Weet je nu al met zekerheid of je wcd volgens de standaard is aangesloten, heb je dat al gecontroleerd?
Waarom vraag je dit dan niet eerder? Nu word er een aanname gedaan en daar borduur je op verder. Zit het goed dan heb je geluk, zit het fout dan lopen we lekker door te prutsen maar word het niets.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 14:55 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Hoe moet ik dat controleren?
links en rechts boven zit een blauwe draad, links en rechts onder een bruine draad' dan ga ik ervan uit dat is.aangesloten zoals in jouw post, het.betreft namelijk een nieuwe flat met duizenden appartementen.
Als ik het 100 procent zeker moet weten heb ik een multi meter nodig maar die heb ik dus niet.
Als de linker groep aan staat en rechts uit, doet de lamp het links wel en rechts nietquote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Waarom vraag je dit dan niet eerder? Nu word er een aanname gedaan en daar borduur je op verder. Zit het goed dan heb je geluk, zit het fout dan lopen we lekker door te prutsen maar word het niets.
Niet officieel maar werkt prima, pak een bureaulamp zorg dat je die contacten aansluit op de beide linker of de beide rechter contacten, zet nu één van de groepen uit, en kijk of de lamp het doet, zo nu zet de andere groep even uit en de eerste weer aan, doet je het het nu wel dan klopt dit, doet hij het niet dan doe je beide groepen even uit en draai je beide bruine of beide blauwe draden om, en probeer je het even opnieuw met je lamp om te zien of het nu wel goed is.
Ok dank maar ik denk dat ik de verkeerde kabels aan de verkeerde aansluitinge nvast heb zitten? Moet ik dat in eht fornuis aanpassen? Zwart loopt wel naar klem 1 maar volgens jouw voorstel moet ik hier een andere kabel aan koppelen/quote:Op woensdag 12 augustus 2015 15:41 schreef hottentot het volgende:
Mooi nu weten we zeker dat je wcd correct is, en werken we niet verder met een verkeerde aanname.
Bruin van links naar klem 1 van je kookapparaat via de bruine in de kabel.
Blauw van links naar klem 4 van je kookapparaat via de zwarte in de kabel.
Bruin van rechts naar klem 2 van je kookapparaat via de grijze in de kabel. (brug op 2&3 laten zitten)
Blauw van rechts naar klem 5 van je kookapparaat via de blauwe in de kabel.
Aarding spreekt voor zich.
Dan zit het ook logisch voor een volgende keer.
Als dit ook niet werkt en we gaan ervan uit dat je kabel niet defect is dan is of je kooktoestel defect of de interne bedrading is verdraaid,
Zolang de verbindingen gelijk blijven qua idee, dus bv links bruin naar 1 mag je rustig een kleur verwisselen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok dank maar ik denk dat ik de verkeerde kabels aan de verkeerde aansluitinge nvast heb zitten? Moet ik dat in eht fornuis aanpassen? Zwart loopt wel naar klem 1 maar volgens jouw voorstel moet ik hier een andere kabel aan koppelen/
Foto
[ link | afbeelding ]
Iets zegt me dat dit geen vragen zijn waar je op een forum of via Google antwoorden op gaat krijgen. Elektriciteit is geen speelgoed, zeker bij een stroomslurper als een kookplaat. Er is al eerder aan het ding gerommeld, daarna heeft het een tijd 'goed' gewerkt en nu ga je zelf knutselen. Als dit je pet te boven gaat, haal er dan een pro bij die de situatie ter plekke kan beoordelen of koop iets nieuws.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:25 schreef sirdanilot het volgende:
Ok dank maar ik denk dat ik de verkeerde kabels aan de verkeerde aansluitinge nvast heb zitten? Moet ik dat in eht fornuis aanpassen?
Oh ok, ik heb nu toch maar alles aangepast zodat het klopt volgens jouw lijst.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:37 schreef hottentot het volgende:
[..]
Zolang de verbindingen gelijk blijven qua idee, dus bv links bruin naar 1 mag je rustig een kleur verwisselen.
Ik zou er graag een pro bij halen hoor, maar dat wordt een tegenvaller van tegen de 100 euro zo niet meer. Dat is twee keer de waarde van de kookplaat.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 16:43 schreef Barrah het volgende:
[..]
Iets zegt me dat dit geen vragen zijn waar je op een forum of via Google antwoorden op gaat krijgen. Elektriciteit is geen speelgoed, zeker bij een stroomslurper als een kookplaat. Er is al eerder aan het ding gerommeld, daarna heeft het een tijd 'goed' gewerkt en nu ga je zelf knutselen. Als dit je pet te boven gaat, haal er dan een pro bij die de situatie ter plekke kan beoordelen of koop iets nieuws.
Springt de aardlek eruit als je alleen 1 aandoet? - JAquote:Op woensdag 12 augustus 2015 18:35 schreef hottentot het volgende:
Je beide kookplaten van 2000Watt per stuk doen het dus niet.
Linksvoor (noemen we even kookplaat 1, nummer we vanaf daar met de klok mee)
Rechtsachter (noemen we even kookplaat 3)
De andere twee zijn 1500Watt per stuk. (linksachter nr. 2 en rechtsvoor nummer 4)
Heel erg schoon zal hij niet zijn want student, ik zal eens kijke of een grondige schoonmaakbeurt helpt, maar hij is nou ook weer niet heel erg vochtig of extreem goor of wat dan ook. Ik zal er eens naar kijken.quote:Wat zijn de gegevens van de aardlekautomaat 0,03A / 30mA en dan 16A 25A of 35A of 40A?
Is het apparaat schoon te noemen of zit er vuil/vocht/roest aan de binnenzijde?
Ok dan ga ik morgen eens dat ding open sleutelen en kijken of er zo veel rotzooi e.d. in ligt.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:30 schreef hottentot het volgende:
1,2 en 4 zouden het op hoge stand nooit allemaal tegelijk mogen doen op 1 groep dat is 5000Watt, op lichtere stand is het mogelijk.
Ik ben extreem geneigd om te denken dat je interne bedrading niet klopt, er een lusje ligt die er niet mag liggen, er door rotzooi dingen met elkaar in verbinding of wat dan ook.
1 groep zou maar 2 pitten en de besturing mogen doen.
De andere doet dan de twee pitten. Zouden strikt gescheiden circuits moeten zijn.
Dit is dan toch het moment om dat ding open te draaien en een schema te maken van hoe de pitten zijn bedraad. (universeel meter gaat hier toch wel handig zijn, koop zo' ding bij de bouwmarkt voor een tientje heb je nog jaren plezier van)
Vanaf hier kan ik je zonder kennis van de binnenkant niet verder helpen. En wat je ook probeert, 1 pit kan natuurlijk gewoon kapot zijn en het nooit meer gaan doen.
En een schema van hoe de draden lopen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 19:47 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ok dan ga ik morgen eens dat ding open sleutelen en kijken of er zo veel rotzooi e.d. in ligt.
Eens maar dan weer jammer voor de inspanningen van Hottentot, waarvoor veel respect...quote:Op woensdag 12 augustus 2015 21:56 schreef john2406 het volgende:
Dan zou ik dus gaan uitkijken naar een nieuwe plaat.
Ik had het al veel eerder opgegeven!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 23:30 schreef DarkE het volgende:
[..]
Eens maar dan weer jammer voor de inspanningen van Hottentot, waarvoor veel respect...
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1478265quote:
TS heeft nu ook al twee goede pittenquote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:29 schreef john2406 het volgende:
[..]
http://www.voordeelmuis.nl/cgi-bin/v.cgi?a=d&d=1478265
Hier eentje van was dat de oplossing voor jouw?
Ik zie hem echter niet graag dat ding demonteren al nagelang hoeveel moeite dit al gekost heeft voor jouw dan he?quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
TS heeft nu ook al twee goede pitten
Eigenlijk drie, maar ergens gaat nog wat fout in dat ding.
Als je een blokje gaat lopen is het gemakkelijker om halverwege om te draaien dan bij een marathonquote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:35 schreef john2406 het volgende:
[..]
Ik zie hem echter niet graag dat ding demonteren al nagelang hoeveel moeite dit al gekost heeft voor jouw dan he?
Nou aan jouw de eer dan bij deze!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:36 schreef hottentot het volgende:
[..]
Als je een blokje gaat lopen is het gemakkelijker om halverwege om te draaien dan bij een marathon
Ja dat dacht ik al....quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:37 schreef john2406 het volgende:
[..]
Nou aan jouw de eer dan bij deze!
Als ze het bij mij al niet snappen haak ik snel af!quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:38 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ja dat dacht ik al....
Wil je niet samenlopen.
quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:32 schreef hottentot het volgende:
[..]
TS heeft nu ook al twee goede pitten
Eigenlijk drie, maar ergens gaat nog wat fout in dat ding.
Ik denk dat dat eerder door de ouderdom van het ding komt.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 22:25 schreef Gieliovd het volgende:
Ziet er goed uit, zwartgeblakerde draden.
Op zich heb ik dat al gepost maar als je nog meer wil weten kan ik nog meer info geven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:51 schreef hottentot het volgende:
Vandaag niet echt aan toegekomen, foto is niet echt scherp, maar zal hem morgen even uitvergroten. et voltallige bedradingsschema ga ik er niet uithalen
Ja wat wil je weten dan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 11:37 schreef hottentot het volgende:
Te weinig info aangaande de bedrading, hier kan ik zo niets mee.
Als je genoegen neemt met 3 pitten is dit wellicht een 'goedkope' oplossing: http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/30291615/quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:22 schreef sirdanilot het volgende:
Nieuwe inductie kookplaat gaat vanaf minstens 100 euro voor een tweedehands (denk dat 200 tot 300 realistischer is)
Even kijken of een magneetje onder aan je huidige pannen blijft plakken, zo ja dan kun je die gewoon gebruiken.quote:en dan heb ik ook nog eens allemaal nieuwe pannen nodig.
Ik heb niet eens gas in huis. Heel de wijk niet. Het hebben van een gasaansluiting is niet verplicht.quote:Ik vind het sowieso achterlijk dat ze appartementen verhuren zonder gasfornuis, je hoort toch gewoon te kunnen koken op gas?
Elke woning moet worden opgeleverd met een aansluiting voor een kooktoestel. Dat was vroeger 'standaard' een gasaansluiting, maar steeds vaker worden woningen opgeleverd met een perilex-aansluiting voor een elektrisch kooktoestel. Niks mis mee.quote:Op donderdag 13 augustus 2015 00:22 schreef sirdanilot het volgende:
Nieuwe inductie kookplaat gaat vanaf minstens 100 euro voor een tweedehands (denk dat 200 tot 300 realistischer is) en dan heb ik ook nog eens allemaal nieuwe pannen nodig. Ik denk niet dat dat een haalbaar alternatief is voor mij als student.
Ik vind het sowieso achterlijk dat ze appartementen verhuren zonder gasfornuis, je hoort toch gewoon te kunnen koken op gas? Alle plekken waar ik hiervoor heb gewoond hadden een gasfornuis. Maar ja ik had niet heel erg veel keuze, waar ik eerst zat was ik veel te veel huur kwijt.
En er is dus niet eens een gasaansluiiting voor zo een ouderwets gastoestelletje wat veel makkelijker zou zijn.
Preciesquote:Op zaterdag 15 augustus 2015 22:06 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Elke woning moet worden opgeleverd met een aansluiting voor een kooktoestel. Dat was vroeger 'standaard' een gasaansluiting, maar steeds vaker worden woningen opgeleverd met een perilex-aansluiting voor een elektrisch kooktoestel. Niks mis mee.
Dat is een beetje het probleem, denken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2015 01:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik denk dat dat eerder door de ouderdom van het ding komt.
quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:16 schreef bouwfraude het volgende:
[..]
Dat is een beetje het probleem, denken.
De aarde draden zijn zwart geblakerd door talrijke kortsluitingen
en iemand heeft met de bedrading lopen rotzooien.
Ja het ding heeft elke keer kortsluiting als je een 'verkeerde' pit aan zet, geen wonder hè.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:16 schreef bouwfraude het volgende:
[..]
Het probleem is dat het op een fotootje nauwelijks te zien is hoe de bedrading moet lopen en ook niet na te gaan is waarom er bij het aanzetten van bepaalde pitten kortsluiting ontstaat en hoe/of dat te verhelpen is.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:19 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
[..]Tenzij jij precies kan aanwijzen wat dan verander ik het zo weer terug maar denk niet dat mensen met deze kennis op dit forum te vinden zijn helaas
Eerder zwart omdat ze daar rechtstreeks onder de hittebron zitten, en niet door een kortsluiting.quote:Op zondag 16 augustus 2015 15:16 schreef bouwfraude het volgende:
[..]
Die perilex en de aansluiting van het snoer geloof ik wel, blijft inwendig over en daar kan ik geen goed beeld van krijgen tot op heden.quote:Op zondag 16 augustus 2015 16:20 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Het probleem is dat het op een fotootje nauwelijks te zien is hoe de bedrading moet lopen en ook niet na te gaan is waarom er bij het aanzetten van bepaalde pitten kortsluiting ontstaat en hoe/of dat te verhelpen is.
Er moet iemand bijkomen om even te meten wat er stuk is, hoe de aansluiting tussen groepenkast en wcd is gemaakt en het geval dan zodanig aan te sluiten dat alle nog goede pitten het doen en de pitten die kortsluiting maken en niet te redden zijn los te koppelen.
Welkom in de echte wereld waar niet alles met Google op te lossen is.
Zelfs voor mensen met de nodige basiskennis over elektra, kan een perilex aansluiting een hoofdbreker zijn. Juist vanwege het feit dat er meerdere aansluitmogelijkheden zijn.
Verstandig. Probeer in de tussentijd wat geld te reserveren voor de aanschaf van een vierpits inductie.quote:Op maandag 17 augustus 2015 00:16 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja de bedrading is echt niet zo ingewikkeld als hij lijkt hoor. Maar ik snap wel dat je het zelf even moet zien om het 100% zeker te weten. Dus ik laat dit project voor nu maar even rusten want ik denk niet dat dat gaat lukken.
De bedrading is super simpel, maar is niet af te lezen aan de hand van je foto, en je tekst is veel te summier.quote:Op maandag 17 augustus 2015 00:16 schreef sirdanilot het volgende:
Tsja de bedrading is echt niet zo ingewikkeld als hij lijkt hoor.
Klem 1: aangesloten op pit 2quote:Op maandag 17 augustus 2015 17:58 schreef Fer het volgende:
Begin anders een andersom. Je hebt 5 klemmen, wat zit er op iedere klem? En als bijvoorbeeld klem 3 verbonden is met pit 2 en pit 2 met pit 3, dan zitten pit 2+3 samen op klem 3.
Iedere pit moet minimaal op twee klemmen zitten, direct of via een andere pit. En met pit bedoel dus draaiknop.
Het fornuis is bedoeld voor 3 fases, dus twee grote pitten op 2 fases, 2 kleine pitten op 1 fase.
Als je hem aansluit op twee groepen, heb je of 2 pitten per groep, of een groep van 3 en een groep van 1 pit.
En hoe zit de randaarde precies, die heeft denk ik met je aardlek probleem te maken.
Weet je absoluut 100% zeker dat de stekker nu aangesloten is zoals Hottentot beschreven heeft?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |