Oh okquote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:43 schreef Gieliovd het volgende:
Gezellig topic dit.
Je hebt 1 fase aansluiting. Je moet schema 2 hebben.
Verder verwijs ik je naar het sticky topic over Perilex.
K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten
Bijna goed 2 fase dus.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 06:43 schreef Gieliovd het volgende:
Gezellig topic dit.
Je hebt 1 fase aansluiting. Je moet schema 2 hebben.
Verder verwijs ik je naar het sticky topic over Perilex.
K&W / Elektrisch koken; perilex aansluiten
Beide L zijn de fases, de N zijn de nulen, die mogen niet verwisseld, L1 hoort dus bij N1quote:Op woensdag 12 augustus 2015 09:41 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Oh ok
En hoe doe ik dat? Moet ik zo een koperen verbindinsstukje kopen bij de gamma? Hoe heet dat?
Ik heb dat topic gezien, maar ik weet nu nog steeds niet precies wat te doen.
Verder vroeg ik me af of mijn fornuis wel naar behoren kan functioneren op 1 fase, gebruikt hij
dan niet te veel stroom?
Nee, 1 fase. Dat je 2 afgaande velden gebruikt met fasedraden doet niets af aan je 1 fase aansluiting van de woning.quote:
Uiteraard zo bekeken heb je gelijk!quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:23 schreef Gieliovd het volgende:
[..]
Nee, 1 fase. Dat je 2 afgaande velden gebruikt met fasedraden doet niets af aan je 1 fase aansluiting van de woning.
Ik begin onderhand te denken dat je beter iemand kunt vragen die er wel verstand van heeft.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 11:44 schreef sirdanilot het volgende:
Heel erg bedankt voor de reacties
Maar dit betekent dus dat mijn kookplaat het nooit met meer dan 2 pitjes tegelijkertijd aan zou moeten kunnen doen?
Want eerst deden 3 van de 4 pitten het (waaronder ook de grote pit rechtsboven) dus dat lijkt me vreemd.
Heeft het zin voor mij om er iets aan te veranderen of moet ik maar blij zijn dat 2 van de pitjes het doen? Want dit maakt het koken wel erg lastig. Iets op hoog vuur bakken gaat niet, en met z'n tweeen kunnen we dan maar 2 pitten gebruiken als we tegelijkertijd koken wat ook niet handig is !
Er staat 7000 watt op de plaat. Dus dan zou het net aan moeten kunnen, behalve misschien als ik alles op 6 (de maximale stand) aanzet maar dat doe ik sowieso nooit.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:05 schreef Gieliovd het volgende:
Daar komt het wel op neer denk ik. Ze doen het dan wel alle 4, maar je zit aan een maximaal opgenomen vermogen van 7360 watt.
Als je ze dan alle 4 aan zet, zegt je groep plof, maar ik weet niet wat je plaat max. trekt.
Wat zijn de vermogens van je pitten (elk afzonderlijk) en geef anders het type even op.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:08 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Er staat 7000 watt op de plaat. Dus dan zou het net aan moeten kunnen, behalve misschien als ik alles op 6 (de maximale stand) aanzet maar dat doe ik sowieso nooit.
Ik heb nog even goed naar het stopcontact gekekenquote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:05 schreef hottentot het volgende:
[..]
Ik begin onderhand te denken dat je beter iemand kunt vragen die er wel verstand van heeft.
De klemmenstrook in je kookgeval is al goed aangesloten.
Zorg nu gewoon dat je stekker en stopcontact dusdanig worden dat de linkerautomaat op klemmen 1 (fase) en 4 (nul) terecht komt. En de rechterautomaat op 2 (fase) en 5 (nul) terecht komt.
Daarna zien we wel welke pitten nog voor kortsluiting zorgen.
En zorg eerst dat je stopcontact als volgt word zodat niet alles verkeerd zit.
[ afbeelding ]
Dat komt omdat het niet de bedoeling is dat iedereen zelf maar gaat lopen rommelen, mensen die er verstand van hebben, hebben aan de sticker met het schema en de perilex standaardisatie alle info die nodig is voor een goede installatie.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:27 schreef sirdanilot het volgende:
in de handleiding staat nauwelijks zinnige informatie
Standaard aanduiding welke je ook in de stekker vind om aansluiting te standaardiseren.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 12:57 schreef sirdanilot het volgende:
[..]
Ik heb nog even goed naar het stopcontact gekeken
Er is wel linksboven en rechtsboven een blauwe draad (nul) maar op het stopcontact staan de volgende dingen afgedrukt:
linksboven N
rechtsboven L1
linksonder L2
rechtsonder L3
Dan vraag ik me dus af of ik 1 2 of 3 fasen heb? Want het mag toch niet dat een blauwe draad aan de fase is verbonden ?!
Dat kan wel zijn, maar dit kookplaatje kostte maar een paar tientjes, dan ga ik geen monteur optrommelen wat tegen de 100 euro aan gaat lopen.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:01 schreef hottentot het volgende:
[..]
Dat komt omdat het niet de bedoeling is dat iedereen zelf maar gaat lopen rommelen, mensen die er verstand van hebben, hebben aan de sticker met het schema en de perilex standaardisatie alle info die nodig is voor een goede installatie.
De draden zijn al gestript en ik ben niet zo achterlijk dat ik de stekker niet weer terug in mekaar kan draaien hoor...quote:Mensen die deze standaardisatie niet kennen en de sticker niet begrijpend kunnen lezen zouden er af moeten blijven.
Wat je nu moet doen staat hierboven al beschreven, als dat niet duidelijk genoeg is vind ik dat je het niet zelf moet doen en zal ik je ook niet verder helpen. Dit omdat ik van mening ben dat als je dat niet begrijpt dat je ook geen idee hebt hoe vast je een schroef dient te draaien, hoe je draden goed aanstript, hoe je de draden goed onder de schroef legt e.d.
Weet je welk draadje van de stekker op welke klem in het apparaat zit?quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:32 schreef sirdanilot het volgende:
Ik heb gedaan wat je aanraadde dmv de draadjes ind e stekker om te wissel (dus linksonder met rechtsonder omgewisseld en linksboven met rechtsboven). Het resultaat? Precies hetzelfde probleem: de grote pitten klappen eruit (kortsluiting) en de kleine doen het wel gewoon.
Wat nu te doen?
Ja dat kan zelfs ik, domme leek, zien.quote:Op woensdag 12 augustus 2015 13:35 schreef hottentot het volgende:
[..]
Weet je welk draadje van kan de stekker op welke klem in het apparaat zit?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |