Dat snap ik prima hoor, maar ik denk dat je als horeca ondernemer veel beter vormen van marketing kan inschakelen dan zo'n kortingsactiequote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ja, nou en? Marketing = kosten = geld uitgeven in de hoop dat er later geld binnen komt.
Ze kunnen ook een tv-spotje uitzenden. Een advertentie zetten. Kost ook allemaal geld en is in jouw ogen dus verlies. Maar zo werkt dat dus niet.
Zaten wel meer foutjes in, heb ze aangepast. De grote lijn blijft het zelfde.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 15:52 schreef Inbox4me het volgende:
[..]
Zit een foutje in je berekening:
omzet eten: 29,50x2 = 59 euro
omzet drank: 6 x 4,00 + 2 x 2,50 + 1 x 7,50 = 72.5 euro
totale omzet: 102 euro > moet 131,50 zijn
Maar dan nog had ik (naïef kennelijk) niet gedacht dat restaurateurs de volledige korting + bedrag per couvert zouden betalen. Dacht dat AH hier iets in bijdroeg ivm marketing, maar kennelijk weegt het grote bereik en aantal mensen naar restaurants krijgen zwaarder
Je kan inderdaad heel goed aan die verhoudingen sleutelen, maar dan zal het product wat je koopt ook anders zijn, minder luxe en minder handelingen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 16:42 schreef MevrouwPuff het volgende:
Die 30/30/13 is natuurlijk maar een vuistregel, daar kunnen ze vast aan schaven zodat het wel uitkomt. Of de verhoudingen liggen sowieso anders ook goed mogelijk.
Eigenlijk is het vooral interessant hoeveel extra horeca bezoeken en uitgave het opgeleverd heeft. Nu weten we alleen dat iens 1 miljoen verdient heeft.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:19 schreef golfer het volgende:
http://www.nu.nl/eten-en-(...)restaurantactie.html
Hebben de horecazaken beter gedraaid of zijn de uitgaven voor de horeca hetzelfde gebleven maar heeft men meer gegeten voor dat geld?quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:48 schreef janatwork het volgende:
[..]
Eigenlijk is het vooral interessant hoeveel extra horeca bezoeken en uitgave het opgeleverd heeft. Nu weten we alleen dat iens 1 miljoen verdient heeft.
Het trekt aardig wat tijd weg helaas..quote:Op maandag 24 augustus 2015 18:58 schreef W00fer het volgende:
[..]
Is in Duitsland anders heel gebruikelijk. Ober neemt zelfs een rekenmachine / smartphone mee om het pp uit te rekenen en te laten pinnen.
Ditquote:Op maandag 24 augustus 2015 19:40 schreef Stompzinnig het volgende:
[..]
Mja, met de rekening delen ga ik ook wel uit van gewoon het totaal delen door het aantal eters. Wil je het echt 'eerlijk' doen dan mag je er wmb wel zelf voor zorgen dat het klopt.
Valt mee, als je met een mobiele pin zit, heb je in 5 minuten met 6 man afgerekend.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:30 schreef Luuksor het volgende:
[..]
Het trekt aardig wat tijd weg helaas..
bij ons heeft iedereen een eigen account in de kassa.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:40 schreef W00fer het volgende:
[..]
Valt mee, als je met een mobiele pin zit, heb je in 5 minuten met 6 man afgerekend.
Zolang de bon maar betaald wordt toch? Je kan gewoon de artikelen aanslaan per 3 (pizza'tje, ijsje en cola) en op een gegeven moment zijn alle 30 artikelen (10 man) van de bon af.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 12:24 schreef markmarkmark het volgende:
[..]
bij ons heeft iedereen een eigen account in de kassa.
als 5 man zitten te eten moet je de namen weten en de lidcode en alles moet precies per persoon op het account.
hadden we maar apart afrekenen voor iedereen, had in ons geval een stuk makkelijker geweest
zolang de bon maar betaald wordt door de juiste mensen.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 14:51 schreef W00fer het volgende:
[..]
Zolang de bon maar betaald wordt toch? Je kan gewoon de artikelen aanslaan per 3 (pizza'tje, ijsje en cola) en op een gegeven moment zijn alle 30 artikelen (10 man) van de bon af.
Dat is de keuze van de ondernemer! Men wordt niet verplicht om met deze acties mee te doen, én vaak wordt aan het menu gesleuteld dat men niet onder kostprijs serveert. Voordeel is natuurlijk dat je enkel per bezoeker een commissie afdraagt i.t.t. traditionele advertentiemethoden waar je met hagel schiet. De negatieve tendens overheerst hier naar mijn mening. Ik bedoel; deze keuze is aan de ondernemer, en juist met deze manier van adverteren is het rendement nog enigszins (achteraf) te bepalen.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 17:44 schreef janatwork het volgende:
[..]
Dat snap ik prima hoor, maar ik denk dat je als horeca ondernemer veel beter vormen van marketing kan inschakelen dan zo'n kortingsactie
Veel betere vormen van marketing weet ik niet, want de platformen waarop wordt geadverteerd zijn wellicht niet de goedkoopste, maar hebben wel een enorm bereik.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 15:52 schreef Martijn1P het volgende:
[..]
Dat is de keuze van de ondernemer! Men wordt niet verplicht om met deze acties mee te doen, én vaak wordt aan het menu gesleuteld dat men niet onder kostprijs serveert. Voordeel is natuurlijk dat je enkel per bezoeker een commissie afdraagt i.t.t. traditionele advertentiemethoden waar je met hagel schiet. De negatieve tendens overheerst hier naar mijn mening. Ik bedoel; deze keuze is aan de ondernemer, en juist met deze manier van adverteren is het rendement nog enigszins (achteraf) te bepalen.
Precies.. 5 minutenquote:Op dinsdag 25 augustus 2015 18:40 schreef W00fer het volgende:
[..]
Valt mee, als je met een mobiele pin zit, heb je in 5 minuten met 6 man afgerekend.
Vaste klanten. Welke zaak is het?quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:25 schreef Pietverdriet het volgende:
Toch is het lastig wat een horeca zaak goed doet lopen.ken een zaak met geweldig eten, moderate prijzen en stapels' letterlijk stapels zeer lovende kritieken in de lokale, regionale en landelijke pers. De bediening is goed en vriendelijk. Maar toch doen ze niet meer dan redelijk lopen, je kan er altijd een tafel krijgen en het is er nooit uitverkocht.
Is niet zo relevant welke zaak het is, dat leidt alleen maar af van het punt dat het heel lastig is om te bepalen wat een zaak goed doet lopen of niet, je kan alles goed doen en toch geen succes zijn, en je kan marginaal eten verkopen met ongeschoolden in de keuken en bediening en toch de zaak iedere keer vol hebben.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 16:52 schreef W00fer het volgende:
[..]
Vaste klanten. Welke zaak is het?
Wellicht, er zijn heel veel dynamische factoren die invloed hebben, ook op elkaar, het blijft een flinke portie geluk hebben. Horeca is een risicovolle investering als bedrijf, met kleine marges. Er is erg veel regelgeving, je voorraad bederft snel, je hebt grillige klanten, relatief veel overhead en personeelskosten en veel concurrentie.quote:
Niet falliet gaan is al een hele prestatiequote:Op woensdag 26 augustus 2015 19:16 schreef MutedFaith het volgende:
Ja. Een restaurant moet je niet starten met 't idee snel rijk te kunnen worden..
Ik betaal toch voor service in een restaurant, in tegenstelling tot een supermarkt? Dat lijkt een beetje vergeten te worden in Nederland.quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:34 schreef RobinOok het volgende:
Omdat je een ober opzadelt met jouw administratief probleem.
Stel dat ik naar een supermarkt met mijn vriendinnen, we gooien de kar vol, halen die langs de kassa en zeggen dan bij elk artikel, die is van mij, die is voor haar, die voor haar
Het is natuurlijk de vraag tot in hoeverre de service mag reiken. Ik vind zelf dat apart afrekenen niet in je verwachtingen thuishoort.quote:Op woensdag 26 augustus 2015 21:36 schreef Underdoggy het volgende:
[..]
Ik betaal toch voor service in een restaurant, in tegenstelling tot een supermarkt? Dat lijkt een beetje vergeten te worden in Nederland.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |