En dan toch zoveel verstand hebben van hoe het hoort en hoe het zit! Knap hoor!quote:Op maandag 24 augustus 2015 20:52 schreef _Newman_ het volgende:
Meestal ga ik naar restaurants omdat ik er toevalig in de buurt ben of omdat iemand mij ze aanraad om te proberen. En als ik het te duur vind ga ik er niet heen (ja ik zit deels in de bijstand, kan moeilijk naar de Librije gaan).
Ik ga sowieso tegenwoordig weinig naar restaurants tenzij ik niet hoef te betalen.
Wat ben je toch ook een heldin. Was iedereen maar op deze wereld zoals jij.quote:Op maandag 24 augustus 2015 19:34 schreef RobinOok het volgende:
Omdat je een ober opzadelt met jouw administratief probleem.
Stel dat ik naar een supermarkt met mijn vriendinnen, we gooien de kar vol, halen die langs de kassa en zeggen dan bij elk artikel, die is van mij, die is voor haar, die voor haar, etc.
Ik weet niet, ik vind het gewoon stom. Maar had tijdje terug een keer dat ik niet genoeg cash bij me had en tafelgenoot ook niet. Toen stelde zij voor om alletwee een deel te pinnen. Ik had het echt niet eens kunnen verzinnen, laat staan durven voorstellen, maar de bediening vond het de normaalste zaak van de wereld. Maakte wel erger mee, zeiden ze.
Ja dat komt omdat ik TEGENWOORDIG niet veel naar restaurants ga (als in dat dit niet altijd zo geweest is). Maar het leven veranderd wel eens he. Maar aangezien goed lezen nogal moeilijk voor je is ga ik hier geen woorden aan vuil maken. toedeloe.quote:Op maandag 24 augustus 2015 21:00 schreef RobinOok het volgende:
[..]
En dan toch zoveel verstand hebben van hoe het hoort en hoe het zit! Knap hoor!
quote:Op maandag 24 augustus 2015 01:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Vraag het gewoon eens aan je werkgever? Want het zal toch wel iets anders zijn?
Heb het even na gevraagd voor wat betreft de ah actie: een bevriende restaurateur betaald 2 euro per couvert ex btw om mee te mogen doen aan de ah actie. De korting komt ook volledig voor zijn rekening.quote:Op maandag 24 augustus 2015 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
vraag me af wat die restaurants moeten betalen om mee te mogen doen aan die acties
Die ervaring heb ik ook, maar die restaurants zullen ook flink af kunnen dingen op de afdracht die ze betalen. Voor een iens is het natuurlijk prachtig om zo'n gevestigde naam te hebben staan, dat is ook markering de andere kant op.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:46 schreef golfer het volgende:
Als 2 Michelinsterrenrestaurants als Librijes Zusje meedoen aan NS-aanbiedingen of De Kromme Watergang meedoet aan een Groupondeal is mijn ervaring dat je volledig dezelfde hoge service en kwaliteit krijgt als voluit betalende gasten.
Dank.quote:Op maandag 24 augustus 2015 22:55 schreef janatwork het volgende:
[..]
[..]
Heb het even na gevraagd voor wat betreft de ah actie: een bevriende restaurateur betaald 2 euro per couvert ex btw om mee te mogen doen aan de ah actie. De korting komt ook volledig voor zijn rekening.
Uit eigen ervaring weet ik dat we 3.75 ex btw per couvert moesten betalen om mee te doen aan een iens dinner deal. de korting betaal je dan uiteraard ook zelf.
En de 50% commissie en btw regeling van groupon zoals MutedFaith beschrijft ken ik ook op die manier.
Die jongens verdienen geld als water volgens mijquote:Op maandag 24 augustus 2015 22:55 schreef janatwork het volgende:
[..]
[quote]
En de 50% commissie en btw regeling van groepon zoals MutedFaith beschrijft ken ik ook op die manier.
Tsja, niets mis met recensies op het internet, maar het verdienmodel van iens en dergelijke sites is gewoon 'betaal en je restaurant ziet er opeens veel beter uit op onze website'.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef janatwork het volgende:
Laten we eens rekenen 2 personen 3 wijn pp en fles water, koffie en menu prijs 29,50.
omzet eten: 29,50x2 = 59 euro
omzet drank: 6 x 4,00 + 2 x 2,50 + 1 x 7,50 = 72.5 euro
totale omzet: 102 euro
kosten:
inkoop 30%: 30,6
personeel 30%: 30,6
huur, rente en afschrijving 13%: 13.26
kosten ah actie: 4,00 + 29,50: 33,50
En ik zit al op meer kosten dan omzet.... Ik ben nog niet eens toe gekomen aan de btw en de overige exploitatie kosten die normaal zo'n 20% zijn. bron Het is onmogelijk om je normale menu te verkopen tijdens een ah actie zonder verlies te draaien.
de enige die er rijk van geworden is Iens, 10 miljoen vangen voor je website is geen kattepis
Ja, nou en? Marketing = kosten = geld uitgeven in de hoop dat er later geld binnen komt.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef janatwork het volgende:
Het is onmogelijk om je normale menu te verkopen tijdens een ah actie zonder verlies te draaien.
Hoe kom je op die 29.50 euro kosten AH? Dat is een korting die ze bieden, maar dat meetellen als kosten is natuurlijk onzin. Dat zit verrekend in de verminderde omzet.quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef janatwork het volgende:
Laten we eens rekenen 2 personen 3 wijn pp en fles water, koffie en menu prijs 29,50.
kosten:
En ik zit al op meer kosten dan omzet....
Zo, pittige bedragen om op te hoesten als ondernemerquote:Op maandag 24 augustus 2015 22:55 schreef janatwork het volgende:
[..]
[..]
Heb het even na gevraagd voor wat betreft de ah actie: een bevriende restaurateur betaald 2 euro per couvert ex btw om mee te mogen doen aan de ah actie. De korting komt ook volledig voor zijn rekening.
Uit eigen ervaring weet ik dat we 3.75 ex btw per couvert moesten betalen om mee te doen aan een iens dinner deal. de korting betaal je dan uiteraard ook zelf.
En de 50% commissie en btw regeling van groupon zoals MutedFaith beschrijft ken ik ook op die manier.
Zit een foutje in je berekening:quote:Op dinsdag 25 augustus 2015 14:36 schreef janatwork het volgende:
kosten:
En ik zit al op meer kosten dan omzet.... Ik ben nog niet eens toe gekomen aan de btw en de overige exploitatie kosten die normaal zo'n 20% zijn. bron Het is onmogelijk om je normale menu te verkopen tijdens een ah actie zonder verlies te draaien.
de enige die er rijk van geworden is Iens, 10 miljoen vangen voor je website is geen kattepis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |