Oh gut, weer zo'n misconceptie. De minderheid regeerde met harde hand over ons.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:58 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
De tijd van de verzuiling ligt gelukkig ver achter ons.
Gelukkig bepalen minderheden niet meer wat de gang van zaken is. Helaas is dat bij sommigen hier nog niet echt doorgedrongen...
Dat sommige mensen aan het debiliseren zijn, ben ik met je eens, maar dat is dus op de sociale media, in de dagelijkse praktijk niet imho. En je ziet het in dit geval optreden aan beide kanten van de discussie.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 14:56 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Sinds het nieuwe millennium is racisme hard bezig om terug te keren. Waar we toch in de jaren 90 en daarvoor veel liberaler en toleranter waren naar onze medemens, en dan heb ik niet eens over de gekleurde medemens. Daar is de zwartepietendiscussie gewoon een gevolg van. De samenleving is verruwt, verrechtst, dommiger geworden en mensen moeten maar kunnen zeggen wat ze willen, ook as dat racistisch van aard is, maar veel mensen zien dat, onterecht, als 'mondig'.
Zwarte Pietquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zullen we anders eens een lijst maken met dingen die wel leuk zijn in dit land?
Uiteraard ziet een voetbalmanager een open doelkans wanneer die zich voordoet.quote:
Nou als je hier gaat vragen zullen ze alleen met zwarte piet komen, want dat is het enige wat telt in Nederland, want verder hebben we niks om trots op te zijn, volgens hen. Alsof je al je trotsheid aan zwarte piet wil hangen, wat een zieligheid.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Probeer niet te spreken namens "hen"quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:07 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Nou als je hier gaat vragen zullen ze alleen met zwarte piet komen, want dat is het enige wat telt in Nederland, want verder hebben we niks om trots op te zijn, volgens hen. Alsof je al je trotsheid aan zwarte piet wil hangen, wat een zieligheid.
We hebben de Gouden Eeuw nog hè, maar daar is ook van alles mis mee.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:07 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Nou als je hier gaat vragen zullen ze alleen met zwarte piet komen, want dat is het enige wat telt in Nederland, want verder hebben we niks om trots op te zijn, volgens hen. Alsof je al je trotsheid aan zwarte piet wil hangen, wat een zieligheid.
• Met zijn allen op een plein voetbal kijkenquote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hen die dit topic bevolken, en dat zijn tot in grote name mensen die zwarte piet willen. Ik ben zogezegd die 'tirannieke minderheid' die gewoon lekker zijn bek moet houden en vooral pas op de plaats moeten maken, want we kregen al te veel rechten in de vorige eeuw. Ofzo.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Probeer niet te spreken namens "hen"
Nee joh, niet in die slachtofferrol kruipen, jij bent hier degene met de grootste bek.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:11 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Hen die dit topic bevolken, en dat zijn tot in grote name mensen die zwarte piet willen. Ik ben zogezegd die 'tirannieke minderheid' die gewoon lekker zijn bek moet houden en vooral pas op de plaats moeten maken.
quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uiteraard ziet een voetbalmanager een open doelkans wanneer die zich voordoet.
'Gelukkig bepalen minderheden niet meer wat de gang van zaken is. Helaas is dat bij sommigen hier nog niet echt doorgedrongen...'quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:12 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Nee joh, niet in die slachtofferrol kruipen, jij bent hier degene met de grootste bek.
Dat bedoel ik, niet zo zielig doen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:14 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
'Gelukkig bepalen minderheden niet meer wat de gang van zaken is. Helaas is dat bij sommigen hier nog niet echt doorgedrongen...'
Dit zijn toch echt jouw woorden hoor. Wie heeft hier dan de grootste bek?
'Niet zo zielig doen'. 'Niet in je slachtofferrol kruipen.' Wat een zieligheid. Want stel je voor dat mensen met een andere mening dan de jouwe iets terugzeggen wat je niet leuk vindt of niet in je straatje past he?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:15 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Dat bedoel ik, niet zo zielig doen.
Ach joh dat interesseert me toch helemaal niet, je begint weer te brallen...quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:16 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
'Niet zo zielig doen'. 'Niet in je slachtofferrol kruipen.' Wat een zieligheid. Want stel je voor dat mensen met een andere mening dan de jouwe iets terugzeggen wat je niet leuk vindt of niet in je straatje past he?
Ga jij maak lekker voor de spiegel staan. Zo vaak als mogelijk kan, want die zul je hard nodig hebben als ik het zo mag horen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:18 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Ach joh dat interesseert me toch helemaal niet, je begint weer te brallen...
Neem er nog eentje, ik ga voor de spiegel staan
Prima, zolang zwarte piet maar verdwijnt, waar steeds een grotere meerderheid voor is. Sterker nog, straks weten mensen niet beter.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:33 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik ben het nu alweer kotsbeu.
Maak er gewoon een paarse piet van.
Geloof je in je eigen onzin ?quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:34 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Prima, zolang zwarte piet maar verdwijnt, waar steeds een grotere meerderheid voor is. Sterker nog, straks weten mensen niet beter.
Gelukkig begint DWDD ook weer.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:34 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik word ook moe van al die donkere BN'ers die nu even doen alsof heel Nederland een racistisch landje is over de rug van deze zielige discussie.
Ja ik geloof dat over 15 jaar als zwarte piet zo goed als uit het straatbeeld is verdwenen, niemand er meer aan denkt het sinterklaasfeest met zwarte piet te gaan vieren. Mensen zijn het dan gewoon vergeten, is mens eigen.quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:36 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Geloof je in je eigen onzin ?
Het belangrijkste lijkt me 2 dingen:quote:Op zaterdag 29 augustus 2015 15:34 schreef IDDGGG1 het volgende:
[..]
Prima, zolang zwarte piet maar verdwijnt, waar steeds een grote meerderheid voor is. Sterker nog, straks weten mensen niet beter.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |