Dat is ook weer lastig en geeft veel complicaties.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 05:24 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Afschaffen en atheisme tot het enige ware geloof verheffen!
Ja, de oorlogsindustrie heeft wel een heel sterke lobby....damm....quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 05:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is ook weer lastig en geeft veel complicaties.
Echt lastig is het niet om kalashnikov te scoren.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 05:28 schreef nofuelleft het volgende:
[..]
Ja, de oorlogsindustrie heeft wel een heel sterke lobby....damm....
De meerderheid vindt die oppervlakkigheid juist prima, daar dat de mensen zijn die simpelweg niet meer diepgang hebben.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 02:22 schreef nofuelleft het volgende:
Wat me tegenstaat is de oppervlakkigheid en de algemene acceptatie daarvan.
De facade is belangrijker geworden als het fundament.
En het fundament is volgens mij langzaam aan het rotten .
Het geluk is met de dommen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 06:38 schreef magnetronkoffie het volgende:
Edit: Overigens zet ik mezelf ergens halverwege nofeulleft en fir3fly in met de volgende mededeling:
Het is waanzinnig knap en een godswonder dat de mensheid überhaubt zover gekomen is (en al helemaal een wonder dat de mensheid zichzelf niet reeds vernietigd heeft)
Dit plaatje onderstreept mijn "kop boven het maaiveld" idee trouwens wel weer dan, dus heb je met dit plaatje sowieso wel een punt, ongeacht wat je eigenlijke mening is.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:29 schreef superniger het volgende:
Hier past maar 1 plaatje bij.![]()
[ afbeelding ]
Neen, geluk moet je gewoon afdwingenquote:
Goede post.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 05:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat je schrijft dat je het vervelend vindt dat de focus ligt op eigen keuzes en eigen verantwoordelijkheid, dat is eigenlijk heel verklaarbaar en ik merk dat ik het soms ook doe.
De politiek pusht het idee uit financiele overwegingen en mensen met een vaak voorspoedig leven geloven er ook in, omdat ze tevreden kunnen zijn als hun geluk voortkomt uit hun eigen acties. Andersom voor de minder voorspoedigen: hadden ze maar....
De andere kant, dat niet alles in het leven gebeurt door eigen toedoen, brengt meer onzekerheid met zich mee. Dan is ongeluk iets dat ook een voorspoedige kan overkomen. Als je gewend bent grip op de zaak te hebben is zo'n externe factor mogelijk negatief, ongewenst, dus reduceren we die tot een minimum.
In het algemeen zijn mensen geneigd successen aan zichzelf toe te schrijven en falen aan de omgeving. Met een laag zelfbeeld kan dat omgekeerd zijn.
Dit is zo'n beetje hoe ik er ook over denk.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 05:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat je schrijft dat je het vervelend vindt dat de focus ligt op eigen keuzes en eigen verantwoordelijkheid, dat is eigenlijk heel verklaarbaar en ik merk dat ik het soms ook doe.
De politiek pusht het idee uit financiele overwegingen en mensen met een vaak voorspoedig leven geloven er ook in, omdat ze tevreden kunnen zijn als hun geluk voortkomt uit hun eigen acties. Andersom voor de minder voorspoedigen: hadden ze maar....
De andere kant, dat niet alles in het leven gebeurt door eigen toedoen, brengt meer onzekerheid met zich mee. Dan is ongeluk iets dat ook een voorspoedige kan overkomen. Als je gewend bent grip op de zaak te hebben is zo'n externe factor mogelijk negatief, ongewenst, dus reduceren we die tot een minimum.
In het algemeen zijn mensen geneigd successen aan zichzelf toe te schrijven en falen aan de omgeving. Met een laag zelfbeeld kan dat omgekeerd zijn.
Dank.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ouder1, het gaat er niet om of je gelijk hebt (sterker nog, het gaat er nieteens om of je überhaubt wel de waarheid spreekt of niet), je gaat niks veranderen.
Bespaar je de adem, negeer die domme teringzooi zoveel als je kunt en leef je leven zoveel mogelijk op de manier die jou de meeste voldoening geeft
En nog een tip: Laat die mensen in de waan dat ze slim zijn, dan laten ze jou ook links liggen en dat is toch precies wat jij wilt? In elk geval is dat het maximaal haalbare, tot zover ik weet.
En hoe doe je dat dan?quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 07:36 schreef magnetronkoffie het volgende:
Neen, geluk moet je gewoon afdwingen
Blijkbaar is het een biologisch voordeel om dom te zijn.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dank.
Vaak heb je gelijk en kan ik het beter negeren. Soms kan ik er echter niet omheen helaas zoals nu met een conflict met de gemeente.. waarbij ik gewoon geen antwoorden krijg op mijn vragen die ik stel om aan hun eisen te kunnen voldoen.
Conflicten met ambtenaren is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:10 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dank.
Vaak heb je gelijk en kan ik het beter negeren. Soms kan ik er echter niet omheen helaas zoals nu met een conflict met de gemeente.. waarbij ik gewoon geen antwoorden krijg op mijn vragen die ik stel om aan hun eisen te kunnen voldoen.
ff verbeterdquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Conflicten met ambtenarendomme mensen is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.
Ik ook maar hoe dat precies gelukt is dat blijft een raadsel.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Kweetniet, ik probeerde dat altijd al, dus nooit bewust bij stilgestaan verder.
Oké, geen probleem verder dus, netjesquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:17 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik ook maar hoe dat precies gelukt is dat blijft een raadsel.
Ik vind dat 'men' juist niet zou moeten leven op de manier die onszelf de meeste voldoening geeft.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ouder1, het gaat er niet om of je gelijk hebt (sterker nog, het gaat er nieteens om of je überhaubt wel de waarheid spreekt of niet), je gaat niks veranderen.
Bespaar je de adem, negeer die domme teringzooi zoveel als je kunt en leef je leven zoveel mogelijk op de manier die jou de meeste voldoening geeft
En nog een tip: Laat die mensen in de waan dat ze slim zijn, dan laten ze jou ook links liggen en dat is toch precies wat jij wilt? In elk geval is dat het maximaal haalbare, tot zover ik weet.
Nee, de autistquote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ga je nu de wijsneus uithangen?
Het is niet eens verschuilen achter een ander maar puur een vraag niet kunnen begrijpen, hoe simpel ook, en daarom stelselmatig met irrelevante antwoorden komen. Maar vervolgens mij wel beboeten als ik niet aan de eisen voldoe.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:16 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Conflicten met ambtenaren is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.
Dat advies was dan ook gericht aan Ouder1 en niet aan iedereen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:19 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind dat 'men' juist niet zou moeten leven op de manier die onszelf de meeste voldoening geeft.
Nee, dat is geen idealisme, dat is normaal.quote:Ik denk dat als iedereen in het klein, dus om zich heen in de eigen omgeving (je gezin, familie, vrienden, collega's, maar ook vreemden die op je pad komen), anderen zo behandelt als men zelf behandeld wil worden (meestal met vriendelijkheid en empathie), dan zou de wereld er een stuk beter uit zien. Dan hoef je 'de wereld' niet te veranderen, want uiteindelijk grijpen al die groepen in elkaar.
Ja, ik weet het, het is idealisme van de bovenste plank. Toch weiger ik het op te geven, probeer ik zo te leven en onze dochter ook mee te geven om op die manier met mensen om te gaan.
Ze doen dat omdat dat is wat hun voldoening geeft: Ze moeten constant bewijzen dat ze wel af en toe anderen "de baas zijn" (in jouw geval dus door het jou moeilijk te maken en vervolgens voor "jouw" falen te beboeten, dan zijn ze jou "te slim af" geweest en daar geilen ze op).quote:Op dinsdag 11 augustus 2015 09:21 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Het is niet eens verschuilen achter een ander maar puur een vraag niet kunnen begrijpen, hoe simpel ook, en daarom stelselmatig met irrelevante antwoorden komen. Maar vervolgens mij wel beboeten als ik niet aan de eisen voldoe.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |