abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155105312
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:24 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Afschaffen en atheisme tot het enige ware geloof verheffen!
Dat is ook weer lastig en geeft veel complicaties.
pi_155105314
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dat is ook weer lastig en geeft veel complicaties.
Ja, de oorlogsindustrie heeft wel een heel sterke lobby....damm....
See I'd like to share your point of view
As long as it's my view too
pi_155105316
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:28 schreef nofuelleft het volgende:

[..]

Ja, de oorlogsindustrie heeft wel een heel sterke lobby....damm....
Echt lastig is het niet om kalashnikov te scoren.
pi_155105425
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 02:22 schreef nofuelleft het volgende:
Wat me tegenstaat is de oppervlakkigheid en de algemene acceptatie daarvan.
De facade is belangrijker geworden als het fundament.
En het fundament is volgens mij langzaam aan het rotten .
De meerderheid vindt die oppervlakkigheid juist prima, daar dat de mensen zijn die simpelweg niet meer diepgang hebben.

Je kent het wel: "xxx will bring you down to their level and beat you with experience", vul op de kruisjes maar de oppervlakkige mens in en daar heb je gelijk ook je reden waarom die oppervlakkigheid door de meesten algemeen geaccepteerd wordt...omdat het in hun voordeel is.

Vandaar ook het idee van "steek je kop boven het maaiveld en die gaat eraf". Vandaar dat ik er schijt aan heb, maar ik ben sowieso altijd al sociaal wat beperkter geweest dus zeg ik gewoon dat het daaraan ligt :P

Edit: Overigens zet ik mezelf ergens halverwege nofeulleft en fir3fly in met de volgende mededeling:
Het is waanzinnig knap en een godswonder dat de mensheid überhaubt zover gekomen is (en al helemaal een wonder dat de mensheid zichzelf niet reeds vernietigd heeft)

[ Bericht 3% gewijzigd door magnetronkoffie op 11-08-2015 06:43:31 ]
pi_155105697
Hier past maar 1 plaatje bij. :D

quote:
Ben je teleurgesteld in de samenleving?

Waarom ben je teleurgesteld?
Ja, ik ben over veel dingen teleurgesteld. Van kleine tot grote zaken.

Ideale oplossing: Een meteoriet dat alles en iedereen op aarde kapot maakt. :{
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_155105717
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 06:38 schreef magnetronkoffie het volgende:

Edit: Overigens zet ik mezelf ergens halverwege nofeulleft en fir3fly in met de volgende mededeling:
Het is waanzinnig knap en een godswonder dat de mensheid überhaubt zover gekomen is (en al helemaal een wonder dat de mensheid zichzelf niet reeds vernietigd heeft)
Het geluk is met de dommen.
pi_155105735
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:29 schreef superniger het volgende:
Hier past maar 1 plaatje bij. :D

[ afbeelding ]

Dit plaatje onderstreept mijn "kop boven het maaiveld" idee trouwens wel weer dan, dus heb je met dit plaatje sowieso wel een punt, ongeacht wat je eigenlijke mening is.
quote:
3s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:32 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Het geluk is met de dommen.
Neen, geluk moet je gewoon afdwingen :P
pi_155105748
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat je schrijft dat je het vervelend vindt dat de focus ligt op eigen keuzes en eigen verantwoordelijkheid, dat is eigenlijk heel verklaarbaar en ik merk dat ik het soms ook doe.

De politiek pusht het idee uit financiele overwegingen en mensen met een vaak voorspoedig leven geloven er ook in, omdat ze tevreden kunnen zijn als hun geluk voortkomt uit hun eigen acties. Andersom voor de minder voorspoedigen: hadden ze maar....

De andere kant, dat niet alles in het leven gebeurt door eigen toedoen, brengt meer onzekerheid met zich mee. Dan is ongeluk iets dat ook een voorspoedige kan overkomen. Als je gewend bent grip op de zaak te hebben is zo'n externe factor mogelijk negatief, ongewenst, dus reduceren we die tot een minimum.

In het algemeen zijn mensen geneigd successen aan zichzelf toe te schrijven en falen aan de omgeving. Met een laag zelfbeeld kan dat omgekeerd zijn.
Goede post.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_155106419
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 05:17 schreef MevrouwPuff het volgende:
Wat je schrijft dat je het vervelend vindt dat de focus ligt op eigen keuzes en eigen verantwoordelijkheid, dat is eigenlijk heel verklaarbaar en ik merk dat ik het soms ook doe.

De politiek pusht het idee uit financiele overwegingen en mensen met een vaak voorspoedig leven geloven er ook in, omdat ze tevreden kunnen zijn als hun geluk voortkomt uit hun eigen acties. Andersom voor de minder voorspoedigen: hadden ze maar....

De andere kant, dat niet alles in het leven gebeurt door eigen toedoen, brengt meer onzekerheid met zich mee. Dan is ongeluk iets dat ook een voorspoedige kan overkomen. Als je gewend bent grip op de zaak te hebben is zo'n externe factor mogelijk negatief, ongewenst, dus reduceren we die tot een minimum.

In het algemeen zijn mensen geneigd successen aan zichzelf toe te schrijven en falen aan de omgeving. Met een laag zelfbeeld kan dat omgekeerd zijn.
Dit is zo'n beetje hoe ik er ook over denk.

Ja, ik ben niet blij met de huidige maatschappij. Het individualisme, het egoïsme, de veroordeling, de propaganda en de domheid van 'het volk'.
Het lijkt wel alsof veel mensen tegenwoordig in een soort cocon leven, in het groot en in het klein. Een bubbel waarin alleen hun eigen belang telt. In het klein te zien bij mensen die een doorgang blokkeren om gezellig te kletsen met iemand die ze tegenkomen.. en echt niet beseffen dat ze alle mensen om hen heen daarmee hinderen, parkeerders die met hun auto uit gemakzucht twee parkeerplaatsen innemen in een straat waar een gebrek aan parkeerplaatsen heerst.
In het groot de harde stellingen over hen die het minder getroffen hebben, uitspraken als dat een bijstandsgerechtigde geen koelkast of wasmachine nodig heeft en het dus maar met minder moet doen.
Het egoïsme waarbij kijken voorbij het eigen straatje voor veel mensen onmogelijk blijkt. Van het inpikken van algemene zaken en het niet willen delen met minderbedeelden tot het zichzelf verrijken over de rug van een ander. Daarbij tel ik ook ouders van volwassen kinderen die het hoofd nauwelijks boven water kunnen houden, die zelf geen hand toesteken naar hun kinderen maar klagen dat hun 4 vakanties per jaar toch wat minder luxe worden.
Het veroordelen van iedereen die anders is dan jij, te dik, te ziek, te arm, te laagopgeleid, werkloos, met of zonder kinderen..
De laatste jaren verbaas ik me steeds meer in negatieve zin over de propaganda in Nederland en het daverende succes daarvan. Waar het niet zo idioot lang geleden nog om vrij onschuldige zaken ging zoals de aanvaarding van een persoon als Maxima in ons koningshuis, gaat het nu om uitbuiting, uitsluiting, veroordeling, vervolging (denk Yanis Varoufakis) en regelrechte oorlogstaal.
Hetgeen mij brengt op de domheid van 'het volk' die zich laat sturen in deze en niet zelf instaat blijkt verbanden te kunnen leggen. Maar ook in communicatie waarbij ik steeds vaker oploop tegen volslagen onbenul in het lezen en antwoord geven op vragen. In emailwisselingen met bedrijven raak ik steeds vaker uitermate gefrustreerd omdat het hen onmogelijk blijkt een eenvoudige vraag te beantwoorden. In eerste instantie zoek ik altijd de fout bij mijzelf; lees ik mijn vraagstelling nog eens na om te zien of daar verwarring over kan bestaan (niet dus) en stel ik de vraag nogmaals in extreem simpele bewoordingen. Maar ja.. als ik vraag of die auto rood is en ik krijg steevast antwoorden als; Die fiets is groen... Dan rest mij uiteindelijk weinig anders dan met mijn hoofd tegen de muur te beuken.
Als laatste wil ik noemen de extreem ver gaande controle door de overheid waarbij elke beweging van de burger gevolgd wordt en vastgelegd wordt en de acceptatie daarvan door het volk.
We gaan steeds meer op de voormalige DDR lijken.. juist op die punten waar we voor de val van de muur zoveel kritiek op hadden.

Vroeger was niet alles beter maar sommige dingen wel zoals sociale controle, opvoeding door het dorp, de wijk, nabuurschap, sociale cohesie, normen en waarden.
pi_155106667
Ouder1, het gaat er niet om of je gelijk hebt (sterker nog, het gaat er nieteens om of je überhaubt wel de waarheid spreekt of niet), je gaat niks veranderen.

Bespaar je de adem, negeer die domme teringzooi zoveel als je kunt en leef je leven zoveel mogelijk op de manier die jou de meeste voldoening geeft ;)
En nog een tip: Laat die mensen in de waan dat ze slim zijn, dan laten ze jou ook links liggen en dat is toch precies wat jij wilt? In elk geval is dat het maximaal haalbare, tot zover ik weet.
pi_155106732
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
Ouder1, het gaat er niet om of je gelijk hebt (sterker nog, het gaat er nieteens om of je überhaubt wel de waarheid spreekt of niet), je gaat niks veranderen.

Bespaar je de adem, negeer die domme teringzooi zoveel als je kunt en leef je leven zoveel mogelijk op de manier die jou de meeste voldoening geeft ;)
En nog een tip: Laat die mensen in de waan dat ze slim zijn, dan laten ze jou ook links liggen en dat is toch precies wat jij wilt? In elk geval is dat het maximaal haalbare, tot zover ik weet.
Dank.

Vaak heb je gelijk en kan ik het beter negeren. Soms kan ik er echter niet omheen helaas zoals nu met een conflict met de gemeente.. waarbij ik gewoon geen antwoorden krijg op mijn vragen die ik stel om aan hun eisen te kunnen voldoen.
pi_155106785
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 07:36 schreef magnetronkoffie het volgende:

Neen, geluk moet je gewoon afdwingen :P
En hoe doe je dat dan?
pi_155106788
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dank.

Vaak heb je gelijk en kan ik het beter negeren. Soms kan ik er echter niet omheen helaas zoals nu met een conflict met de gemeente.. waarbij ik gewoon geen antwoorden krijg op mijn vragen die ik stel om aan hun eisen te kunnen voldoen.
Blijkbaar is het een biologisch voordeel om dom te zijn.
Niet alleen blijkt vaak dat praktisch gezien dom >> slim, maar ook uit het feit dat de prevalentie van domme mensen veel hoger is.
pi_155106797
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:14 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

En hoe doe je dat dan?
Kweetniet, ik probeerde dat altijd al, dus nooit bewust bij stilgestaan verder.
pi_155106806
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:10 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dank.

Conflicten met ambtenaren is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.
pi_155106820
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Conflicten met ambtenarendomme mensen is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.
ff verbeterd
pi_155106824
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Kweetniet, ik probeerde dat altijd al, dus nooit bewust bij stilgestaan verder.
Ik ook maar hoe dat precies gelukt is dat blijft een raadsel.
pi_155106838
quote:
12s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:17 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ik ook maar hoe dat precies gelukt is dat blijft een raadsel.
Oké, geen probleem verder dus, netjes
pi_155106842
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:17 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

ff verbeterd
Ga je nu de wijsneus uithangen?
pi_155106857
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:06 schreef magnetronkoffie het volgende:

Ik vind dat 'men' juist niet zou moeten leven op de manier die onszelf de meeste voldoening geeft.
Ik denk dat als iedereen in het klein, dus om zich heen in de eigen omgeving (je gezin, familie, vrienden, collega's, maar ook vreemden die op je pad komen), anderen zo behandelt als men zelf behandeld wil worden (meestal met vriendelijkheid en empathie), dan zou de wereld er een stuk beter uit zien. Dan hoef je 'de wereld' niet te veranderen, want uiteindelijk grijpen al die groepen in elkaar.

Ja, ik weet het, het is idealisme van de bovenste plank. Toch weiger ik het op te geven, probeer ik zo te leven en onze dochter ook mee te geven om op die manier met mensen om te gaan.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_155106876
quote:
5s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:18 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ga je nu de wijsneus uithangen?
Nee, de autist
pi_155106889
quote:
4s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:20 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Nee, de autist
Ok, dan snap ik het.
pi_155106890
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:16 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Conflicten met ambtenaren is sowieso kut, die verschuilen zich achter een ander, van het kastje naar de muur.
Het is niet eens verschuilen achter een ander maar puur een vraag niet kunnen begrijpen, hoe simpel ook, en daarom stelselmatig met irrelevante antwoorden komen. Maar vervolgens mij wel beboeten als ik niet aan de eisen voldoe.
pi_155106920
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind dat 'men' juist niet zou moeten leven op de manier die onszelf de meeste voldoening geeft.
Dat advies was dan ook gericht aan Ouder1 en niet aan iedereen.
quote:
Ik denk dat als iedereen in het klein, dus om zich heen in de eigen omgeving (je gezin, familie, vrienden, collega's, maar ook vreemden die op je pad komen), anderen zo behandelt als men zelf behandeld wil worden (meestal met vriendelijkheid en empathie), dan zou de wereld er een stuk beter uit zien. Dan hoef je 'de wereld' niet te veranderen, want uiteindelijk grijpen al die groepen in elkaar.

Ja, ik weet het, het is idealisme van de bovenste plank. Toch weiger ik het op te geven, probeer ik zo te leven en onze dochter ook mee te geven om op die manier met mensen om te gaan.
Nee, dat is geen idealisme, dat is normaal.
Het enige idealistische wat ik hier lees is dat je denkt dat de meeste mensen dit wel aan te leren is, daar waar ik denk dat dat niet zo is.
pi_155107000
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 09:21 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Het is niet eens verschuilen achter een ander maar puur een vraag niet kunnen begrijpen, hoe simpel ook, en daarom stelselmatig met irrelevante antwoorden komen. Maar vervolgens mij wel beboeten als ik niet aan de eisen voldoe.
Ze doen dat omdat dat is wat hun voldoening geeft: Ze moeten constant bewijzen dat ze wel af en toe anderen "de baas zijn" (in jouw geval dus door het jou moeilijk te maken en vervolgens voor "jouw" falen te beboeten, dan zijn ze jou "te slim af" geweest en daar geilen ze op).
Ze doen dit op deze manier omdat het voor hun de enige manier is om zelf ook eens te ervaren dat ze van een ander kunnen winnen, omdat ze in eerlijkere omstandigheden sowieso gewoonlijk het onderspit delven (en wat bij die mensen in het dagelijks leven wsl veelvuldig zal voorkomen).

Alleen kan je hier helaas niet zoveel mee.

Serieus, neem de eer aan jezelf en ik snap je frustratie, maar bedenk je dat dit nou eenmaal het standaardniveau van "de mens" is en dat je hier je hele leven tegenaan zult gaan lopen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')