Tja, jij zit nog in de hardnekkige ontkenningsfase. En met jou vele anderen. Geeft niks, komt vanzelf.quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:52 schreef Elfletterig het volgende:
Verdiep je in vredesnaam in de feiten.
mjaquote:Op maandag 10 augustus 2015 20:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Natuurlijk is Zwarte Piet allebei. Maar voor sommige spruitenvreters is dat héél moeilijk om toe te geven. Geeft niks, komt vanzelf.
Ik heb me uitvoerig in de materie verdiept. Ik heb talloze artikelen van zowel voor- als tegenstanders gelezen. De conclusie kan alleen zijn dat er overal in Europa feesten en tradities bestaan - al eeuwenlang - waarbij zwart geschminkte karakters een rol spelen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:57 schreef Ringo het volgende:
[..]
Tja, jij zit nog in de hardnekkige ontkenningsfase. En met jou vele anderen. Geeft niks, komt vanzelf.
Ik zou maar even afwachten hoe bedrijven als de Hema en AH zich dit jaar opstellen in deze discussie.quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb helemaal niks met bedrijven die uit doorgeslagen politieke correctheid zwichten voor de druk van een piepklein groepje beroepsklagers. Ik probeer de namen van die bedrijven zo goed mogelijk te onthouden en ik doe daar geen inkopen meer. De HEMA is zo'n voorbeeld.
Nederlanders moeten met hun portemonnee spreken. Breng je geld niet naar bedrijven die Zwarte Piet slachtofferen voor een handjevol beroepsklagers.
Geweldig stukquote:Op maandag 10 augustus 2015 18:53 schreef Enchanter het volgende:
http://mijngedachteover.n(...)deze-discussie-niet/
Goed leesvoer voor Glazenmaker en Koos Vogels
Wie of wat is een spruitenvreter?quote:Op maandag 10 augustus 2015 20:50 schreef Ringo het volgende:
[..]
Natuurlijk is Zwarte Piet allebei. Maar voor sommige spruitenvreters is dat héél moeilijk om toe te geven. Geeft niks, komt vanzelf.
Een mono-cultureel land waar jouw wil wet is? Je bedoelt zo'n land waar de meerderheid meteen begint te jankballen bij elke vorm van kritiek op een foute traditie?quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:34 schreef Childofthe90s het volgende:
Als je daar niet tegen kunt, moet je niet in een multi-culturele samenleving wonen, maar verhuizen naar een mono-cultureel land waar jouw wil wet is.
De traditie is niet fout. Een verwaarloosbaar groepje onwetende roeptoeters maakt hem fout.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:40 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Een mono-cultureel land waar jouw wil wet is? Je bedoelt zo'n land waar de meerderheid meteen begint te jankballen bij elke vorm van kritiek op een foute traditie?
Dusdanig verwaarloosbaar dat hier in augustus al weer een flink topic over loopt... Dat noem ik niet verwaarloosbaar.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:44 schreef Opnaarutrecht het volgende:
verwaarloosbaar groepje onwetende roeptoeters
Nee hoor, dat toon alleen aan dat de users in kwestie zelf (althans in jouw ogen) racistisch zijn.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:45 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dusdanig verwaarloosbaar dat hier in augustus al weer een flink topic over loopt... Dat noem ik niet verwaarloosbaar.
Een topic dat ook nog eens vol staat met racistische reacties... waarmee mensen hun eigen punt dat zwarte piet niet racistisch is toch wel behoorlijk ondermijnen.
Dat heeft met de grote polarisatie van de discussie te maken en het feit dat het om een groot Nederlands kinderfeest gaat. De feiten zijn dat een militante groep randmarginalen zijn mening, veelal op onwaarheden gebaseerd, wil opdringen aan de overgrote meerderheid. Dat wekt de woede op van veel mensen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:45 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dusdanig verwaarloosbaar dat hier in augustus al weer een flink topic over loopt... Dat noem ik niet verwaarloosbaar.
Ach hier was ook iemand die het over 'spruitenvreters' had.quote:
In denial?quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:09 schreef Elfletterig het volgende:
Je gezicht zwart schminken zorgt dat je minder herkenbaar bent. Het heeft van oudsher ook een functie van angst zaaien. Het zwart schminken van gezichten heeft niks te maken met het willen uitbeelden van een neger. Zwarte Piet is dus ook geen karikatuur van een neger.
Dus als blanke is het okee boeman te zijn, maar met een andere kleur ben je dan zomaar ineens een racistische stereotype? Is het sowieso niet nogal racistisch om huidskleur als criterium toe te passen bij de bepaling wie er wel of geen boeman mag zijn?quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In denial?
Je kunt maar niet toegeven dat je het oke vindt om zo mensen met een donkere huid tot boeman te maken ? Dat heet racisme
Ik vind het maar een raar stuk, wat is er op tegen om een bedachte figuur aan te passen zodat ook die kleine groep tevreden is en we allemaal gezellig Sinterklaas kunnen vieren?quote:
Yijpppp... niet meer mensen met een donkere huidskleur stigmatiseren door een donkere Piet te willen gebruiken als boeman. Kinderen bang maken voor donkere mensen is racisme.quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:02 schreef Ferdo het volgende:
Is het sowieso niet nogal racistisch om huidskleur als criterium toe te passen bij de bepaling wie er wel of geen boeman mag zijn?
In denial is van toepassing op mensen die de feiten niet onder ogen zien en die de ontstaansgeschiedenis van Zwarte Piet en talloze gelijksoortige tradities negeren.quote:Op maandag 10 augustus 2015 21:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In denial?
Je kunt maar niet toegeven dat je het oke vindt om zo mensen met een donkere huid tot boeman te maken ? Dat heet racisme
Bang maken nog wel...kan het niet nog wat dramatischer? En dan gooi je het kennelijk automatisch op de huidskleur, dat die kinderen bang zouden worden? Dát, mijn waarde, is racisme...quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:05 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Yijpppp... niet meer mensen met een donkere huidskleur stigmatiseren door een donkere Piet te willen gebruiken als boeman. Kinderen bang maken voor donkere mensen is racisme.
Het punt is : Elfletterig vindt dat ZP wel boeman moet zijn .... en dus moet hij persé donker geschilderd worden. Dat is een racistisch standpunt .quote:Op maandag 10 augustus 2015 22:07 schreef sp3c het volgende:
zwarte piet is alleen niet meer de boeman
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |