abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155088864
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:38 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dan ben jij een racist.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Oh, ik kan mij wel iets voorstellen bij de bezwaren tegen Zwarte Piet. De traditie hoeft wat mij betreft echter niet te verdwijnen.

En ik besef dat veel FOK!kers het heel erg vinden om een racist genoemd te worden door Quincy (en dan vol overgave de slachtofferrol omarmen), maar ik heb persoonlijk geen boodschap aan die man.

Er zijn racistische ZP-fans, maar niet alle ZP-fans zijn racistisch.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_155089041
Ik heb helemaal niks met bedrijven die uit doorgeslagen politieke correctheid zwichten voor de druk van een piepklein groepje beroepsklagers. Ik probeer de namen van die bedrijven zo goed mogelijk te onthouden en ik doe daar geen inkopen meer. De HEMA is zo'n voorbeeld.

Nederlanders moeten met hun portemonnee spreken. Breng je geld niet naar bedrijven die Zwarte Piet slachtofferen voor een handjevol beroepsklagers.
pi_155089163
Een kleine minderheid zielenpieten onder leiding van de narcistische autist Quinsy Gario verpest een groot feest voor de overgrote meerderheid blanke, bruine en zwarte Nederlanders. De militante wijze waarop hij en zijn clubje, bestaande uit anderhalve man en een paardenkop, hun mening willen opleggen, is ongekend. Ook verkondigen ze voortdurend feitelijke onjuistheden over de wijze waarop het Sinterklaasfeest is ontstaan.
pi_155089170
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:47 schreef Elfletterig het volgende:
Ik heb helemaal niks met bedrijven die uit doorgeslagen politieke correctheid zwichten voor de druk van een piepklein groepje beroepsklagers. Ik probeer de namen van die bedrijven zo goed mogelijk te onthouden en ik doe daar geen inkopen meer. De HEMA is zo'n voorbeeld.

Nederlanders moeten met hun portemonnee spreken. Breng je geld niet naar bedrijven die Zwarte Piet slachtofferen voor een handjevol beroepsklagers.
Dat maak ik nog altijd zelf wel uit, flapdrol.

Hotdogs van de HEMA zijn goed te doen, hetzelfde geldt voor het ijs. Altijd lekker tijdens de lunch.
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:52:37 #130
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_155089280
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:50 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als Afrikanen een miljoen Europeanen zouden slavenrijen en daarvoor dorpen zover als Engeland leeg voor zouden hebben geroofd?
Maar dit is toch ook gewoon gebeurd?

Bovendien waren het niet de Europeanen die dorpen leegroofden, dat was een zaak van Afrikanen onder elkaar. Europeanen kochten simpelweg het product "mens" aan de kust.

"Zelfs op Ierse, Engelse en Nederlandse kusten werden mensen gegrepen en als slaaf meegenomen."

https://nl.wikipedia.org/wiki/Barbarijse_zeerovers#Christenslaven
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_155089354
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:50 schreef Opnaarutrecht het volgende:
Een kleine minderheid zielenpieten onder leiding van de narcistische autist Quinsy Gario verpest een groot feest voor de overgrote meerderheid blanke, bruine en zwarte Nederlanders. De militante wijze waarop hij en zijn clubje, bestaande uit anderhalve man en een paardenkop, hun mening willen opleggen, is ongekend. Ook verkondigen ze voortdurend feitelijke onjuistheden over de wijze waarop het Sinterklaasfeest is ontstaan.
In de VS is momenteel iets vergelijkbaars gaande: "Black lives matter". Door politiegeweld komen mensen om (zelfs meer blanken dan zwarten), maar als het zwarten zijn, is het ineens extra erg. Het gaat zo ver dat presidentskandidaten het spreken onmogelijk wordt gemaakt. Zie hier: POL / Amerikaanse presidentsverkiezingen #7: GOP debate

Het is zowel Bernie Sanders als Martin O'Malley (democratische presidentskandidaten) al overkomen. Laatstgenoemde heeft het zelfs gewaagd om "all lives matter" te zeggen en zag zich daarna genoodzaakt om excuses aan te bieden.
pi_155089886
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:43 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Oh, ik kan mij wel iets voorstellen bij de bezwaren tegen Zwarte Piet. De traditie hoeft wat mij betreft echter niet te verdwijnen.

En ik besef dat veel FOK!kers het heel erg vinden om een racist genoemd te worden door Quincy (en dan vol overgave de slachtofferrol omarmen), maar ik heb persoonlijk geen boodschap aan die man.

Er zijn racistische ZP-fans, maar niet alle ZP-fans zijn racistisch.
Ik verwacht eerder dat heel veel fokkers bij het zien van de berichten en nieuwe topics uit ellende een kwartiertje gaan head desken om de stommigheid van deze hele discussie, Quincy en de hele antipieten of BLM beweging.
Noem mij maar lekker racist, heb ik helemaal geen last van want zelf weet ik beter!
Net als jou heb ik dus ook geen boodschap aan die man, maar aangezien alles en iedereen beticht wordt van discriminatie door de antipieten en alle aangiften/protesten sinds 2012 moeten we dat misschien eens wel doen.
Ons hard maken voor een gratis cursus 'waar komt zwarte piet vandaan?' zodat ze een beetje onderwezen worden en hopelijk al deze onzin stopt.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_155089930
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik legde hem uit dat wij het toejuichen als vluchtelingen bij bosjes verdrinken.

Toen viel alles op z'n plaats.
Je bent in de war met dobbernegers, Zwarte Pieten zijn bij St Nicolaas op de boot. Hij zorgt goed voor deze zwarte medemensen en de boot is zeewaardig, want die vaart ieder jaar vanuit Spanje naar Nederland.
(zo snapt mijn achterlijke neefje het ook)
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_155090378
Ik vind het wel grappig. Als het om de kleur van zwarte Piet gaat dan maakt het kinderen blijkbaar geen bal uit maar veel volwassenen verschieten van kleur.
pi_155090402
Het boeit me echt helemaal geen ene fuck of Zwarte fucking Piet blijft of vervangen wordt. Liever dat we eens aandacht hebben voor de fundamentele problemen in Nederland.

Zoals wanneer dat kut Feyenoord eindelijk weer eens kampioen wordt.
pi_155090439
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:21 schreef Wespensteek het volgende:
Ik vind het wel grappig. Als het om de kleur van zwarte Piet gaat dan maakt het kinderen blijkbaar geen bal uit maar veel volwassenen verschieten van kleur.
Oh en even mijn serieuze mening: Dit dus.

Het is een kinderfeest. Kinderen boeit het geen fuck. Dus waarom de ouders wel? 'Omdat ze onze tradisies afpakkuh :'( :'( '

Houd toch op man.
pi_155090558
Weetje, ze doen maar. Ik ben klaar met elk jaar deze discussie en ook met dat hele feest als we elk jaar dit soort gezeik krijgen van een stel aanstellers..
pi_155090612
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:21 schreef Wespensteek het volgende:
Het gaat om veel meer dan dat. Jammer dat je dat niet inziet. Het gaat om de vraag of een klein groepje beroepsklagers met hun slachtoffergedrag de traditie van miljoenen mensen mag aantasten of om zeep mag helpen. Stel je eens voor dat we op dezelfde manier omgingen met feesten die slechts door minderheden worden gevierd, zoals het Suikerfeest, Kwakoe of het Zomercarnaval.

Als een klein groepje klagers - nog met foute argumenten ook - een feest zo kan verzieken, kun je in dit land straks geen normaal feest meer houden. Van dorpsfeest tot Carnaval, van Koningsdag tot Sinterklaas; er zijn altijd wel wat mensen op tegen.
pi_155090844
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat om veel meer dan dat. Jammer dat je dat niet inziet. Het gaat om de vraag of een klein groepje beroepsklagers met hun slachtoffergedrag de traditie van miljoenen mensen mag aantasten of om zeep mag helpen. Stel je eens voor dat we op dezelfde manier omgingen met feesten die slechts door minderheden worden gevierd, zoals het Suikerfeest, Kwakoe of het Zomercarnaval.

Als een klein groepje klagers - nog met foute argumenten ook - een feest zo kan verzieken, kun je in dit land straks geen normaal feest meer houden. Van dorpsfeest tot Carnaval, van Koningsdag tot Sinterklaas; er zijn altijd wel wat mensen op tegen.
Ik vermoed dat wanneer een karikatuur van een Nederlander of westerling een hoofdrol zou vertolken bij de viering van het Suikerfeest, er toch wel de nodige kritiek was geuit op het evenement.
pi_155090888
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Het gaat jou om veel meer dan dat. Ik vind de hele discussie onzinnig, ik vind alle argumenten onzinnig en welke kleur een volledig bedacht figuur moet hebben maakt mij niets uit. Als het een gezellig feest is vind ik het prima.

Verder mag iedereen zich wat mij betreft bemoeien met welk feest dan ook, het schijnt de nieuwe volkscultuur te zijn om zich met elke scheet van een ander te bemoeien van wat iemand mag geloven tot hoe een fantasie figuur eruit moet zien. Ik wacht nog op de discussie of we muggen geen olifanten moeten noemen.
pi_155091267
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vermoed dat wanneer een karikatuur van een Nederlander of westerling een hoofdrol zou vertolken bij de viering van het Suikerfeest, er toch wel de nodige kritiek was geuit op het evenement.
Als er een kinderprogramma over het suikerfeest wordt gemaakt heeft het roeptoeterorkest al kritiek.
pi_155091665
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zwarte Piet is een karakter in een kinderfeest, geen karikatuur van een neger. Tradities / feesten waarbij mensen hun gezicht zwart schminken komen op tal van plaatsen in Europa (en daarbuiten) al vele honderden jaren voor. Ken je feiten.

Waar het mij om gaat, is het totaal verziekte klimaat dat in dit land ontstaat, doordat kleine groepen mensen zo graag het gekwetste slachtoffer uithangen. Ze nemen ergens aanstoot aan (omdat het kan) en de hele wereld moet dat vervolgens weten. Tegen dat soort figuren zeg ik: flikker toch een eind op met je sneue zelfmedelijden en krijg een leven of zo.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2015 20:47:32 ]
pi_155091745
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:38 schreef KoosVogels het volgende:
Had het afgelopen zaterdag met een maatje uit Ierland over het fenomeen Zwarte Piet. Die vindt het echt een van de meest bizarre en politiek incorrecte dingen die hij ooit heeft gezien.

Je zult maar een blanke met een rode baard zijn.
  maandag 10 augustus 2015 @ 20:50:56 #144
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_155091836
quote:
15s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:46 schreef Elfletterig het volgende:
Zwarte Piet is een karakter in een kinderfeest, geen karikatuur van een neger.
Natuurlijk is Zwarte Piet allebei. Maar voor sommige spruitenvreters is dat héél moeilijk om toe te geven. Geeft niks, komt vanzelf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_155091909
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Natuurlijk is Zwarte Piet allebei. Maar voor sommige spruitenvreters is dat héél moeilijk om toe te geven. Geeft niks, komt vanzelf.
Verdiep je in vredesnaam in de feiten. :N
pi_155091945
quote:
15s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:46 schreef Elfletterig het volgende:
Waar het mij om gaat, is het totaal verziekte klimaat dat in dit land ontstaat, doordat kleine groepen mensen zo graag het gekwetste slachtoffer uithangen. Ze nemen ergens aanstoot aan (omdat het kan) en de hele wereld moet dat vervolgens weten. Tegen dat soort figuren zeg ik: flikker toch een eind op met je sneue zelfmedelijden en krijg een leven of zo.
Dat geldt net zo goed voor de andere kant die zijn zin wil doordrijven. Jouw standpunt is dus ook meer ingegeven doordat je anderen geen gelijk wil geven, je verwacht ook dat anderen jouw geklaag over van alles aanhoren. Als je jouw eigen tekst langs jouw maatlat legt komt die er vast net zo zielig uit, maar jij zult wel denken dat je namens een grote meerderheid spreekt.
pi_155091946
Koos , mag deze wel van je Ierse maatje?

pi_155091991
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:50 schreef Ringo het volgende:
spruitenvreters
Wat is dat?
pi_155092071
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 16:47 schreef Daywalk3r het volgende:
Godverdetyfus nu alweer dat gezeur?
Hoezo nu al? Het is al augustus, de maand waarin de eerste winkeliers alweer de schappen vullen met Sinterklaas-zut.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_155092127
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 20:55 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Hoezo nu al? Het is al augustus, de maand waarin de eerste winkeliers alweer de schappen vullen met Sinterklaas-zut.
Het gezeur is bovendien het hele jaar al bezig....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')