Die is er wel. Het toejuichen van het verdrinken van mensen omdat ze vluchtelingen zijn geeft aan hoe wordt gedacht over vluchtelingen hier en dus is dat enorm beledigend en kwetsend voor die mensen. Je kunt het zelfs als haatzaaien zien immers vluchtelingen zijn niet van belang en mogen verdrinken. Om over eventuele nabestaanden maar te zwijgen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Er is feitelijk geen enkele consequentie aan het al dan niet toejuichen van de verdronken mensen. Je brengt ze er niet mee terug, en ze verzuipen er ook niet sneller door.
HAHAHA!! Ja daar zal rutte en consorten ineens van schrikken zeg!quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat maakt wel degelijk verschil. Wanneer de meerderheid blijkbaar van mening is dat vluchtelingen mogen verdrinken, dan is onze overheid ook minder snel geneigd om actie te ondernemen. Dat roept immers weerstand op. Hoe meer mensen voorstander zijn van het redden van bootvluchtelingen, hoe eerder dat gebeurt.
Verder zegt het gewoon heel veel over een persoon als hij de dood van duizenden onschuldige mensen toejuicht.
In de taalkunde kennen we de term 'speech act'. Door iets te zeggen, zorg je tegelijk dat er iets in de werkelijkheid verandert. Een bevel is een duidelijk voorbeeld: het is maar een uitspraak, net als bijvoorbeeld "de bal is rood", maar in tegenstelling tot "de bal is rood" heeft een bevel een duidelijke uitwerking op de werkelijkheid.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het resultaat is gewoon hetzelfde, of je het nou zielig vindt of je het toejuicht, het maakt geen fuck uit.
Je creëert een politiek klimaat waarin de overheid niet zal ingrijpen om die mensen het leven te redden.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hoezo? Er is feitelijk geen enkele consequentie aan het al dan niet toejuichen van de verdronken mensen. Je brengt ze er niet mee terug, en ze verzuipen er ook niet sneller door.
Jawel, daar ging het nou juist wel over.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:00 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Daar gaat het toch dan niet over.
Ik vind mensen die de dood van onschuldige bootvluchtelingen toejuichen, geen prettige figuren. En dat wil ik best kwijt in een discussie als deze.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:01 schreef Scorpie het volgende:
Dat is een totaal andere en niet zo relevante discussie. Het is vooral voer voor de moreel superieuren onder ons, je weet wel, degenen die ook vooraan staan en hun vingertje wijzen naar alles en iedereen met een afwijkende mening.
Anno 1970 had je een punt gehad. Tegenwoordig hebben wij echt geen invloed meer op het gevoerde beleid. Als je dat nog denkt, dan ben je wel een beetje naïef.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je creëert een politiek klimaat waarin de overheid niet zal ingrijpen om die mensen het leven te redden.
De discussie is een handige hulpmiddel waarmee men kan achterkomen wie er een tokkie is en wie niet.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:54 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, het resultaat is gewoon hetzelfde, of je het nou zielig vindt of je het toejuicht, het maakt geen fuck uit.
Wat maakt het voor een vluchteling uit wat ik er van vind precies? Dit is een totale non-discussie. Er zijn een heleboel mensen die het toejuichen, en nu? Gebeurt het nu meer of minder?
Het is alleen maar jezelf goed voelen door te doen alsof je medelijden hebt en daarna ga je weer wat anders doen. En dus andere mensen beschuldigen van racisme, das ook een leuke hobby.
Het gedrag van die idioten is net als het gedrag van de zieligvinders totaal irrelevant.
Nou succes daarmee. En trouwens, als de meerderheid dat nou beslist, wat is het probleem precies. Democratie, tot het je ff niet meer uitkomt?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Je creëert een politiek klimaat waarin de overheid niet zal ingrijpen om die mensen het leven te redden.
Thanx, sportief van je, waardeer ik.quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:56 schreef mastertephon het volgende:
[..]
Niet gevolgd verder. Dan mijn excuus. Al moet ik zeggen dat ik het woord "dom" zelf ook te vaak gebruik.
Oh, zijn we tegenwoordig een absolute monarchie? Heb ik dat even gemist.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Anno 1970 had je een punt gehad. Tegenwoordig hebben wij echt geen invloed meer op het gevoerde beleid. Als je dat nog denkt, dan ben je wel een beetje naïef.
Gaan ze daar minder dood of levend van worden denk je?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:02 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Die is er wel. Het toejuichen van het verdrinken van mensen omdat ze vluchtelingen zijn geeft aan hoe wordt gedacht over vluchtelingen hier en dus is dat enorm beledigend en kwetsend voor die mensen. Je kunt het zelfs als haatzaaien zien immers vluchtelingen zijn niet van belang en mogen verdrinken. Om over eventuele nabestaanden maar te zwijgen.
Noem eens 1 groot besluit welke onder grote publieke druk in de afgelopen pak-hem-beet 15 jaar is genomen.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Oh, zijn we tegenwoordig een absolute monarchie? Heb ik dat even gemist.
Ja, en wie een smerige hypocriet, die eigenlijk buiten niets bijdragen aan het probleem ook nog eens een groep mensen zomaar wegzet als tokkie. Terwijl ze zelf dus 0,0 beter zijn, want ze zijn net zo goed onderdeel van het probleem.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef Knitted het volgende:
[..]
De discussie is een handige hulpmiddel waarmee men kan achterkomen wie er een tokkie is en wie niet.
Het gaat over de mening dat als bepaalde mensen doodgaan dat geen probleem is. Dat is tenminste waar ik het over heb.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Jawel, daar ging het nou juist wel over.
Dus als de meerderheid iets vindt, mag je niet proberen deze groep op andere gedachten te brengen? Want democratie is een onbeweeglijk iets?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou succes daarmee. En trouwens, als de meerderheid dat nou beslist, wat is het probleem precies. Democratie, tot het je ff niet meer uitkomt?
En elke belofte gedaan wordt gebroken door de politiek,maar NU opeens luisteren ze aandachtig hoor!quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Noem eens 1 groot besluit welke onder grote publieke druk in de afgelopen pak-hem-beet 15 jaar is genomen.
Mag, natuurlijk mag het, maar het vinden dat ze allemaal op moeten rotten mag ook.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus als de meerderheid iets vindt, mag je niet proberen deze groep op andere gedachten te brengen? Want democratie is een onbeweeglijk iets?
Dat is gewoon een 'ding' en dat heeft mij ook al vaak in de problemen gebracht.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Thanx, sportief van je, waardeer ik.
Wel dom dat je dom gebruikt though..... ;-)
In een democratie is uitwisseling van ideeën essentieel. Daaronder valt ook het overtuigen van andersdenkenden. Proberen mensen ervan te overtuigen dat hun denkbeelden niet correct zijn, is volledig 100% democratisch. Als de meerderheid A vindt, is het niet anti-democratisch als een kleine groep mensen hen ervan probeert te overtuigen dat B toch echt beter is.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nou succes daarmee. En trouwens, als de meerderheid dat nou beslist, wat is het probleem precies. Democratie, tot het je ff niet meer uitkomt?
Dat het voor die mensen niet meer uitmaakt doet niets af aan de kwalijke gevolgen voor andere leden van de groep. Het toejuichen dat mensen die deel zijn van een bepaalde groep verzuipen is beledigend en vaak haatzaaiend richting alle leden van de groep.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:04 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Gaan ze daar minder dood of levend van worden denk je?
Dat is het punt dan ook niet.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:06 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Mag, natuurlijk mag het, maar het vinden dat ze allemaal op moeten rotten mag ook.
Daarvoor hoef je alleen naar de verkiezingsthema's te kijken. De ontwikkeling daarvan is sterk afhankelijk van de verkiezingsuitslagen, i.e., de mening van het volk.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Noem eens 1 groot besluit welke onder grote publieke druk in de afgelopen pak-hem-beet 15 jaar is genomen.
Geef toe, je voelt je weer superieur he?quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is het punt dan ook niet.
Man man man.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |