abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155108877
Hier weer verder (niet mijn OP):

quote:
Meer dan de helft van de Belgen vindt dat er te veel immigranten zijn in ons land. Dat blijkt uit een enquête bij 17.533 inwoners van 24 ontwikkelde landen. Uit het onderzoek komt België naar voor als een van de meest migrant-onvriendelijke landen.

Volgens cijfers van de Verenigde Naties is de migratie in de wereld in 2013 gestegen tot 230 miljoen mensen. In 1990 ging het nog om 150 miljoen mensen. Die gestegen immigratie lijdt tot meer gespannen verhoudingen tussen de autochtone inwoners en de nieuwkomers, zeker in de ontwikkelde landen.

Het onderzoeksbureau Ipsos onderzocht in 24 landen, zowel in Europa, Amerika en Azië, de houding van de bevolking tegenover migranten. De resultaten zijn ontluisterend. Zo vindt de helft van de ondervraagden dat er te veel migranten in hun land zijn en dat die de ontwikkeling van hun land negatief beïnvloeden.

In ons land is 61 procent van de ondervraagden van mening dat er te veel migranten zijn. België staat daarmee op de vijfde plaats, na Turkije (92%), Italië, Rusland en Zuid-Afrika. In Duitsland, het Europese land met de grootste toevloed van migranten, vindt 43 procent van de ondervraagden dat er te veel migranten zijn.

Op de vraag of de immigratie een negatieve invloed heeft op het land, antwoordt 58 procent van de Belgen "ja". Alleen in Turkije, Italië en Rusland zijn er nog meer ondervraagden die de komst van migranten een slechte zaak voor hun land vinden.

Nog altijd meer dan de helft van de Belgen (52 procent) vindt dat het moeilijker is om een job te vinden door de komst van migranten. Ons land neemt daarmee de zevende plaats op de lijst van 24 in. En 56 procent van de Belgen denkt dat de migranten een te grote last leggen op de dienstverlening van de overheid.

Amper 12 procent van de ondervraagde landgenoten denkt dat migranten een positieve invloed hebben op de ontwikkeling van ons land. België blijft daarmee ver onder het gemiddelde van meer dan 20 procent in de 24 onderzochte landen.

Bron: De Redactie
Nederland is helaas niet meegenomen in het onderzoek, daarom een België-centrisch artikel. Het verslag van Ipsos zelf kun je hier lezen, inclusief een beschrijving van de methodologie. De foutmarge is 3,5 (n>1000) tot 5 (1000>n>500) procentpunt.

Jammer dat Nederland niet meegenomen is, ik zou die uitslag erg graag zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 11:09:54 ]
pi_155108990
Om nog even op HeatWave terug te komen...

Die mobiele telefoontjes zeggen in mijn optiek weinig, maar als je dit dan ziet dan begrijp ik wel een beetje waarom hij zegt dat diegenen met een smartphone niet echt arm zijn:

VRAAGJE:

Kan iemand mij uitleggen waarom ik bij de meeste figuren die je te zien krijgt in dit filmpje een "naar gevoel" krijg?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 11:29:48 ]
pi_155116358
Ik zag net het NOS journaal. De situatie op Kos.

Ze zijn aan het rellen en in komen in opstand en gaan de confrontatie aan met politie.

Er kwam een vrouw in beeld die (ik citeer uit m'n hoofd) eiste / schreeuwde :

"I have no money.

Give me money.

I don't want to stay here.

I want to go to Europe."

Geeft aan hoe een deel van die mensen denkt.

Gaat nog veel gekker worden vrees ik.

Vermoed ik.
pi_155117370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:07 schreef DrMabuse het volgende:
Ik zag net het NOS journaal. De situatie op Kos.

Ze zijn aan het rellen en in komen in opstand en gaan de confrontatie aan met politie.

Er kwam een vrouw in beeld die (ik citeer uit m'n hoofd) eiste / schreeuwde :

"I have no money.

Give me money.

I don't want to stay here.

I want to go to Europe."

Geeft aan hoe een deel van die mensen denkt.

Gaat nog veel gekker worden vrees ik.

Vermoed ik.
Gevechten uitgebroken onder vluchtelingen op Kos

Op het Griekse eiland Kos zijn dinsdag in en rond een stadion gevechten uitgebroken onder zo'n 1500 vluchtelingen. De vluchtelingen moeten zich daar verzamelen om zich te registeren. Volgens persbureau AP heeft Griekse politie grote moeite de menigte in bedwang te houden.

Honderden protesterende vluchtelingen eisten een snelle registratie door de lokale autoriteiten. Ze blokkeerden de grootste kustweg van de stad Kos door een massale sit-in te beginnen. ,,Wij willen papieren. We willen eten", schreeuwden ze. Ook braken gevechten uit.

Nadat de weinige agenten die aanwezig waren om de orde te bewaken, de vluchtelingen met brandblussers bespoten en hun wapenstok gebruikten, vluchtten de protesterende vluchtelingen weg.

Worsteling
Volgens het persbureau bereiken dagelijks honderden vluchtelingen de wal van de oostelijke Griekse eilanden, waaronder Kos. Zij komen uit Syrië en Afghanistan en hebben de doorsteek gemaakt via Turkije.

De lokale Griekse autoriteiten worstelen met de grote toestroom van mensen en hebben moeite de vluchtelingen te registreren en eten en tijdelijk onderdak te geven. Op Kos slapen de meeste van hen in de parken en pleinen van de verschillende steden.

Hardhandig
Om zich te registreren vormen de vluchtelingen dagelijks lange rijen op door de lokale autoriteiten aangewezen plekken. Dat de Griekse politie op die plekken niet zachtzinnig te werk gaat om de mensen in bedwang te houden, blijkt uit foto's van met wapenstokken gewapende agenten.

Maandag ging op Twitter een foto rond van een agent die een mes in de hand hield en een vluchteling een klap in zijn gezicht gaf.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elingen-op-Kos.dhtml
Het loopt compleet uit de hand daar :o
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_155129189
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 15:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Gevechten uitgebroken onder vluchtelingen op Kos

Op het Griekse eiland Kos zijn dinsdag in en rond een stadion gevechten uitgebroken onder zo'n 1500 vluchtelingen. De vluchtelingen moeten zich daar verzamelen om zich te registeren. Volgens persbureau AP heeft Griekse politie grote moeite de menigte in bedwang te houden.

Honderden protesterende vluchtelingen eisten een snelle registratie door de lokale autoriteiten. Ze blokkeerden de grootste kustweg van de stad Kos door een massale sit-in te beginnen. ,,Wij willen papieren. We willen eten", schreeuwden ze. Ook braken gevechten uit.

Nadat de weinige agenten die aanwezig waren om de orde te bewaken, de vluchtelingen met brandblussers bespoten en hun wapenstok gebruikten, vluchtten de protesterende vluchtelingen weg.

Worsteling
Volgens het persbureau bereiken dagelijks honderden vluchtelingen de wal van de oostelijke Griekse eilanden, waaronder Kos. Zij komen uit Syrië en Afghanistan en hebben de doorsteek gemaakt via Turkije.

De lokale Griekse autoriteiten worstelen met de grote toestroom van mensen en hebben moeite de vluchtelingen te registreren en eten en tijdelijk onderdak te geven. Op Kos slapen de meeste van hen in de parken en pleinen van de verschillende steden.

Hardhandig
Om zich te registreren vormen de vluchtelingen dagelijks lange rijen op door de lokale autoriteiten aangewezen plekken. Dat de Griekse politie op die plekken niet zachtzinnig te werk gaat om de mensen in bedwang te houden, blijkt uit foto's van met wapenstokken gewapende agenten.

Maandag ging op Twitter een foto rond van een agent die een mes in de hand hield en een vluchteling een klap in zijn gezicht gaf.
[ afbeelding ]
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)elingen-op-Kos.dhtml
Het loopt compleet uit de hand daar :o
En waar ze voor een groot deel ook voor komen is nu wel duidelijk :

Money.

En Europe.

Ik zag later vandaag beelden op CNN van de belegering van de vrachtauto's.

Totaal idioot.

En ook de eisen die ze hebben.

Eten , geld , onderdak , reispapieren , nu meteen!

Zonder hard / stevig ingrijpen gaat niet goed.
pi_155129228
Verrassend, en toch stikt het van de goedpraters op FOK!. Hoop dat er een mooi opvangpunt naast hun huis komt :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_155129459
http://nos.nl/op3/video/2(...)r-migranten-kos.html

We want papers!

I want to go in Europa!

En elke dag honderden (waaronder natuurlijk ook de gelukzoekers) er weer bij.

Wat een ellende.
pi_155129520
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:36 schreef HeatWave het volgende:
Verrassend, en toch stikt het van de goedpraters op FOK!. Hoop dat er een mooi opvangpunt naast hun huis komt :').
En ook gewoon vol blijven houden ook he?

Ongelovelijk....
pi_155129630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:36 schreef HeatWave het volgende:
Vast nog wel ruimte in het salon.

Ze hoeven daar toch niet elke dag weer zitten te filosoferen lijkt mij.
pi_155129719
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:44 schreef Kanjer het volgende:

[..]

En ook gewoon vol blijven houden ook he?

Ongelovelijk....
Ongelooflijk*

Het wil nog niet zo vlotten met je spelling ^O^
pi_155129880
De vluchtelingen hebben goed door dat ze een probleem vormen als ze met heel veel zijn. Dat kan het Europese migratiesysteem niet verdragen.

Overigens is immigratie prima, maar vroeger stond er aan het einde van de rit voor een aantal van onze voorouders geen PvdA'er met een uitkeringsformulier te wachten. De links-mensen vergeten dat alle sociale voorzieningen bestaan, omdat wij allemaal een steentje bijdragen (letterlijk geld dat we inleveren voor het grotere goed). Dit werkt, zolang de maatschappij goed omgaat met dat geld (educatie, infrastructuur, gezondheidszorg etc.) kansloze Afrikanen geld en huizen geven is niet waar de 'New deal' voor stond en uitgevonden is.

Daarnaast is het voorbij Zuid Europa geen immigratie meer te noemen, Frankrijk ontvluchten naar Engeland is te zot voor woorden. Geef ze maar een paar aandelen Imtech en stuur ze terug naar Afrika. Syriers die kunnen aantonen dat ze in het oorlogsgebied wonen moeten uiteraard wel goed opgevangen worden. Het is sneu dat mensen die echt hulp nodig hebben nu het slachtoffer zijn van instagrammende Afrikanen.
pi_155130194
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:50 schreef Childofthe90s het volgende:

[..]

Ongelooflijk*

Het wil nog niet zo vlotten met je spelling ^O^
Ik doe niet aan nieuwe spelling.

Ik schrijf ook nog altijd croquette iv kroket.

De verloedering van de Nederlandse taal.
pi_155130378
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 21:54 schreef Nintex het volgende:
De vluchtelingen hebben goed door dat ze een probleem vormen als ze met heel veel zijn. Dat kan het Europese migratiesysteem niet verdragen.

Overigens is immigratie prima, maar vroeger stond er aan het einde van de rit voor een aantal van onze voorouders geen PvdA'er met een uitkeringsformulier te wachten. De links-mensen vergeten dat alle sociale voorzieningen bestaan, omdat wij allemaal een steentje bijdragen (letterlijk geld dat we inleveren voor het grotere goed). Dit werkt, zolang de maatschappij goed omgaat met dat geld (educatie, infrastructuur, gezondheidszorg etc.) kansloze Afrikanen geld en huizen geven is niet waar de 'New deal' voor stond en uitgevonden is.

Daarnaast is het voorbij Zuid Europa geen immigratie meer te noemen, Frankrijk ontvluchten naar Engeland is te zot voor woorden. Geef ze maar een paar aandelen Imtech en stuur ze terug naar Afrika. Syriers die kunnen aantonen dat ze in het oorlogsgebied wonen moeten uiteraard wel goed opgevangen worden. Het is sneu dat mensen die echt hulp nodig hebben nu het slachtoffer zijn van instagrammende Afrikanen.
Degenen die ECHT hulp nodig hebben en op de vlucht zijn voor hun leven zitten met miljoenen in oa Libanon. Die hebben geen geld of connecties.

Maar dat kan de linksche gutmensch niets schelen, die hebben het te druk met dat we gelukszoekers geen gelukszoekers mogen noemen.
pi_155131777
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Degenen die ECHT hulp nodig hebben en op de vlucht zijn voor hun leven zitten met miljoenen in oa Libanon. Die hebben geen geld of connecties.

Maar dat kan de linksche gutmensch niets schelen, die hebben het te druk met dat we gelukszoekers geen gelukszoekers mogen noemen.
Want rijke mensen kunnen niet uit een oorlogsgebied komen? :?
ROBODEMONS..................|:(
pi_155131903
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 22:04 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Dus als mensen geld hebben om uit een oorlogsgebied te vluchten zijn het geen mensen die echt hulp nodig hebben. Oké dan.
pi_155132003
quote:
Guido Thys
9 augustus om 12:57 · Bewerkt ·

Kos dag 1: honderden vluchtelingen overal in tentjes en soms ook zonder tentjes overal in de stad.

Tweede waarneming: vooral mannen en jongens, niet slecht gekleed, de meesten met een mobieltje, geen Afrikanen, allemaal ethnische Arabieren of aanverwante. Niemand heeft ogenschijnlijk honger.

Waarneming 2: de receptionist van ons hotel vertelt dat het aanvankelijk om Syriërs ging, nu ook om Iraniërs, Irakezen, Afghanen, etc. die overwegend naar Noorwegen willen maar vermoedelijk van plan zijn om een Islamitische Staat in Europa te stichten.

Opmerkelijk hoe snel je aanvoelt dat iets slechts een opinie is en niet een op feiten of persoonlijke waarneming gebaseerde vaststelling.

Eén zo'n uitspraak, één journalist/blogger in de buurt en heel Europa heeft zijn mening weer klaar. Morgen toch maar eens met de mensen zelf gaan praten?

https://www.facebook.com/guido.thys.1/posts/10207342745830514

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2015 22:35:40 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')