Nederland is helaas niet meegenomen in het onderzoek, daarom een België-centrisch artikel. Het verslag van Ipsos zelf kun je hier lezen, inclusief een beschrijving van de methodologie. De foutmarge is 3,5 (n>1000) tot 5 (1000>n>500) procentpunt.quote:Meer dan de helft van de Belgen vindt dat er te veel immigranten zijn in ons land. Dat blijkt uit een enquête bij 17.533 inwoners van 24 ontwikkelde landen. Uit het onderzoek komt België naar voor als een van de meest migrant-onvriendelijke landen.
Volgens cijfers van de Verenigde Naties is de migratie in de wereld in 2013 gestegen tot 230 miljoen mensen. In 1990 ging het nog om 150 miljoen mensen. Die gestegen immigratie lijdt tot meer gespannen verhoudingen tussen de autochtone inwoners en de nieuwkomers, zeker in de ontwikkelde landen.
Het onderzoeksbureau Ipsos onderzocht in 24 landen, zowel in Europa, Amerika en Azië, de houding van de bevolking tegenover migranten. De resultaten zijn ontluisterend. Zo vindt de helft van de ondervraagden dat er te veel migranten in hun land zijn en dat die de ontwikkeling van hun land negatief beïnvloeden.
In ons land is 61 procent van de ondervraagden van mening dat er te veel migranten zijn. België staat daarmee op de vijfde plaats, na Turkije (92%), Italië, Rusland en Zuid-Afrika. In Duitsland, het Europese land met de grootste toevloed van migranten, vindt 43 procent van de ondervraagden dat er te veel migranten zijn.
Op de vraag of de immigratie een negatieve invloed heeft op het land, antwoordt 58 procent van de Belgen "ja". Alleen in Turkije, Italië en Rusland zijn er nog meer ondervraagden die de komst van migranten een slechte zaak voor hun land vinden.
Nog altijd meer dan de helft van de Belgen (52 procent) vindt dat het moeilijker is om een job te vinden door de komst van migranten. Ons land neemt daarmee de zevende plaats op de lijst van 24 in. En 56 procent van de Belgen denkt dat de migranten een te grote last leggen op de dienstverlening van de overheid.
Amper 12 procent van de ondervraagde landgenoten denkt dat migranten een positieve invloed hebben op de ontwikkeling van ons land. België blijft daarmee ver onder het gemiddelde van meer dan 20 procent in de 24 onderzochte landen.
Bron: De Redactie
Jij wel; links Nederland niet.quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Jammer dat Nederland niet meegenomen is, ik zou die uitslag erg graag zien.
Uitslag: 2x de helft.quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:55 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik denk dat de meesten hier mij onder links Nederland zouden scharen.
Goeiemorgen zeg... haast een kwart miljard!quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:50 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Volgens cijfers van de Verenigde Naties is de migratie in de wereld in 2013 gestegen tot 230 miljoen mensen
Exact.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:02 schreef Jigzoz het volgende:
Ja, op zich best lastig. Die cijfers komen niet echt als een verrassing, maar dit lijkt me een vals dilemma. Er is namelijk geen sprake van een zwart/wit-kwestie. Het gaat niet om wel of geen immigratie. Het gaat over het hoe, wie en hoeveel.
Dat is wel een eh... Duidelijk standpunt. Weinig controversieel ook.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:06 schreef Wespensteek het volgende:
Ik ben ook tegen migratie tenzij dat op vrijwillige basis is
Hij is zo lang; die verveelt niet.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Word je niet moe van die langspeelplaat?
Wat is de normale bevolking?quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:18 schreef Odaiba het volgende:
Immigratie is enkel goed voor banen.. Heeft de normale bevolking dus de lasten van.
Dat mensen die het aantal immigranten te hoog vinden racisten zijn, dat hoor ik eigenlijk vaker op sarcastische wijze uit de monden van mensen zoals jij, dan dat ik mensen tegenkom die dit echt menen.quote:
En de mensen die de banen vervullen die zijn ontstaan door immigratie wonen dus niet legaal in Nederland en zijn geen goede burgers?quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:33 schreef Odaiba het volgende:
[..]
Mensen die legaal in Nederland wonen en een goede burger zijn.
Voormalig immigranten die een baan hebben en zich aan de wetten houden horen bij de normale bevolking als ik het goed lees.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En de mensen die de banen vervullen die zijn ontstaan door immigratie wonen dus niet legaal in Nederland en zijn geen goede burgers?
Ik ben tegen massa immigratie. en om het heel simpel te houden, vervul je een goede rol in de samenleving en kom je niet in aanraking met justitie dan ben je welkom, zo niet, mag je worden uitgezet naar het land van herkomst.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En de mensen die de banen vervullen die zijn ontstaan door immigratie wonen dus niet legaal in Nederland en zijn geen goede burgers?
Precies.quote:Op zondag 9 augustus 2015 13:38 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Voormalig immigranten die een baan hebben en zich aan de wetten houden horen bij de normale bevolking als ik het goed lees.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |