abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155088505
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Van werken in Zoetermeer niet zeker?
liever rijbewijzen uitdelen dan syriers terug sturen...
pi_155092106
quote:
15s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:13 schreef Yreal het volgende:

[..]

daar zou je toch depressief van worden?
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2015 19:15 schreef IkeDubaku99 het volgende:

[..]

Van werken in Zoetermeer niet zeker?
_O_

Meer serieus: wel van de omgeving, maar qua werkzaamheden weet ik zat dingen waar ik sneller depri van zou worden. Bovendien eerst maar zien of het doorgaat. ;)
mag het weten
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 10:55:05 #103
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155108537
quote:
1s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:42 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ben al aan het solliciteren voor een juridische bijbaan. Mag ik wellicht aan de slag als hoor en beslismedewerker bij de IND _O- En dat terwijl ik niks van vreemdelingenrecht afweet. Maar dat staat kennelijk niet enorm in de weg.

Zal wel te maken hebben met de enorme toestroom aan asielzoekers. Meer aanvragen om te beoordelen, te onderzoeken en dus meer mensen nodig. Mag ik wel naar Ter Apel, terwijl IND ook in Zwolle zit ;( Tijd voor een spoedcursus basics van ons vreemdelingenrecht en een weekje meedraaien en je kent de gebruikelijke werkzaamheden wel. Ben benieuwd. :)
Oei, de IND fuik. Ze zijn nu inderdaad flink aan het werven onder hbo rechten studenten om H&B medewerker te worden. Talentvolle wo studenten krijgen een aanbod om aan de slag te gaan als medewerker op IND HQ zelf. Heeft inderdaad alles te maken met de instroom van Syriërs en Etriers.

Als je nog twijfelt of je door moet gaan met je master dan denk ik dat het een hele leerzame ervaring is om daar eens een tijdje mee te lopen. Plotsklaps wordt het je meteen duidelijk waarom die master zo fakking belangrijk is..

Wat betreft depressie: ja, die krijg je. Niet alleen vanwege het gejengel van de asielzoekers, maar ook vanwege de "hartelijke" werkomgeving binnen de IND.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155115108
quote:
11s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 10:55 schreef Ryon het volgende:

[..]
Plotsklaps wordt het je meteen duidelijk waarom die master zo fakking belangrijk is..

Wat betreft depressie: ja, die krijg je. Niet alleen vanwege het gejengel van de asielzoekers, maar ook vanwege de "hartelijke" werkomgeving binnen de IND.
Dat is mij wel duidelijk geworden de afgelopen maand door de reacties op mijn sollicitatiebrieven. ;)

Voor niet studiegerelateerd werk ben ik overgekwalificeerd met enkel wo-bachelor. En dus ben ik te zwaar voor de functie. Voor studiegerelateerd werk ben ik ondergekwalificeerd want geen master.

Qua IND zit ik ook liever op het regiokantoor in Zwolle dan op een aanmeldcentrum of uitzetcentrum nabij de landsgrenzen. Morgenmiddag telefonische intake, kan dus altijd mij bedenken.

Heen en weer naar Ter Apel, Den Bosch of Zevenaar is zeker een tocht naar the middle of nowhere. Niet zo vreemd dat de IND nu weinig mensen weet te vinden voor het werk. Flinke reistijden + werkomgeving is niet je van het.

Ik hoef dus niet perse te werken om in te zien dat een master afronden van belang is. Solliciteren geeft die duidelijkheid al. Is meer dat je je tijd toch moet opvullen als je een jaartje aanvullende vakken gaat volgen in voorbereiding op de master volgend jaar. Sollicitaties voor werkstudent zijn ook de deur uit. Maarja vakantietijd hé, ook voor degene die over stage/werkstudenten gaat.
mag het weten
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:30:04 #105
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_155117055
Je kan beter via via werk regelen, dat werkt vaak het beste.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_155182808
Vrinden, confrères,

Omdat ik op dit moment geen toegang heb tot mijn boeken... Een kleine vraag m.b.t. het privaatrechtelijk bewijsrecht.

Mijn ouders hebben maanden geleden een koopovk getekend voor een stukje grond. De wederpartij zou later tekenen, dit gaat via de makelaar. Maar nu is er een soort van stilte ontstaan. Mijn ouders kregen te horen dat men met de overdracht wilde wachten om dit samen te doen met de overdracht van de rest van de kavel met huis (het staat namelijk te koop maar mijn ouders willen een deel van de oprit kopen). Dit is een erg vreemd argument omdat naar mijn weten de notariskosten voor de koper (mijn ouders) zijn. Daarom zijn we (lees: ben ik) bang dat mijn ouders beflikkerd worden, dat de koopovk geheel niet getekend is door de wederpartij en dat de beoogde koper van het huis zelf de hele oprit wil.

Dus nu is de vraag, stel de buurman heeft wel getekend... Mijn ouders hebben echter geen afschrift of zo. Dan zijn wij toch bewijstechnisch de spreekwoordelijke lul? Ik heb het Compendium niet bij de hand maar kan ik op een of andere manier afdwingen dat ik een afschrift krijg van de makelaar?

En voor de notariëlen: ik heb destijds de overeenkomst doorgenomen en het is gewoon een standaard NVM dingetje. Het idee dat het goedkoper is te wachten tot de overdracht van de hele kavel om dat het stukje voor mijn ouders ook dan over te dragen is toch nonsens omdat mijn ouders de kosten dragen en niet de verkoper (volgens mij stond dit zo ook in de ovk maar dit is maanden geleden en volgens mij hebben ze het wel ergens digitaal maar ze zijn te lui om het voor mij op te zoeken).
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_155183731
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 16:53 schreef IPA35 het volgende:
Vrinden, confrères,

Omdat ik op dit moment geen toegang heb tot mijn boeken... Een kleine vraag m.b.t. het privaatrechtelijk bewijsrecht.

Mijn ouders hebben maanden geleden een koopovk getekend voor een stukje grond. De wederpartij zou later tekenen, dit gaat via de makelaar. Maar nu is er een soort van stilte ontstaan. Mijn ouders kregen te horen dat men met de overdracht wilde wachten om dit samen te doen met de overdracht van de rest van de kavel met huis (het staat namelijk te koop maar mijn ouders willen een deel van de oprit kopen). Dit is een erg vreemd argument omdat naar mijn weten de notariskosten voor de koper (mijn ouders) zijn. Daarom zijn we (lees: ben ik) bang dat mijn ouders beflikkerd worden, dat de koopovk geheel niet getekend is door de wederpartij en dat de beoogde koper van het huis zelf de hele oprit wil.

Dus nu is de vraag, stel de buurman heeft wel getekend... Mijn ouders hebben echter geen afschrift of zo. Dan zijn wij toch bewijstechnisch de spreekwoordelijke lul? Ik heb het Compendium niet bij de hand maar kan ik op een of andere manier afdwingen dat ik een afschrift krijg van de makelaar?

En voor de notariëlen: ik heb destijds de overeenkomst doorgenomen en het is gewoon een standaard NVM dingetje. Het idee dat het goedkoper is te wachten tot de overdracht van de hele kavel om dat het stukje voor mijn ouders ook dan over te dragen is toch nonsens omdat mijn ouders de kosten dragen en niet de verkoper (volgens mij stond dit zo ook in de ovk maar dit is maanden geleden en volgens mij hebben ze het wel ergens digitaal maar ze zijn te lui om het voor mij op te zoeken).
In een dergelijk geval krijg je enkel de oprit en de buurman het stuk grond. Hij gebruikt de oprit dan als noodweg waardoor je niets aan je oprit hebt. Mooi balen hoor.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_155184595
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 17:24 schreef Boterbartje het volgende:

[..]

In een dergelijk geval krijg je enkel de oprit en de buurman het stuk grond. Hij gebruikt de oprit dan als noodweg waardoor je niets aan je oprit hebt. Mooi balen hoor.
Het is een deel van de oprit. Mijn ouders gebruiken dat als parkeerplaats. Maar om gezeik met de toekomstige kopers te vermijden en om de de waarde van hun eigen grond te verhogen willen ze graag het stukje dat ze nu gebruiken kopen voor zichzelf.

Dan de makelaar maar bellen en vragen of er al getekend is. Maar als hij "nee" zegt en er is wel getekend zijn mijn ouders de lul. Maar ja, ze zijn dan ook niet heel slim bezig geweest...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_155209101
Heb eigenlijk wel weer zin om te beginnen aan het nieuwe collegejaar. O+ Al ga ik nog wel eerst de stad bezoeken waar alles is begonnen: Bologna _O_
pi_155230132
Kan je handelsrecht ook eerder in het jaar herkansen? vorig collegejaar werd het dacht ik op twee momenten gegeven
pi_155234908
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 01:00 schreef Henrys het volgende:
Kan je handelsrecht ook eerder in het jaar herkansen? vorig collegejaar werd het dacht ik op twee momenten gegeven
Nope, dat was alleen vorig collegejaar dat het vak twee keer werd aangeboden
pi_155238185
Wat is het thesis schrijven toch ontzettend lastig om aan te beginnen. Heb al ontelbaar veel weekbladen doorgelezen en veel nagedacht over eventuele onderwerpen, maar kom maar niet tot een goed idee. Heb voor mezelf als deadline gesteld om voor 1 september mijn proposal af te hebben. Vanaf maandag dus maar twee weken echt gaan vlammen.
  zaterdag 15 augustus 2015 @ 15:04:25 #113
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_155238496
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 14:50 schreef Lavezzi het volgende:
Wat is het thesis schrijven toch ontzettend lastig om aan te beginnen. Heb al ontelbaar veel weekbladen doorgelezen en veel nagedacht over eventuele onderwerpen, maar kom maar niet tot een goed idee. Heb voor mezelf als deadline gesteld om voor 1 september mijn proposal af te hebben. Vanaf maandag dus maar twee weken echt gaan vlammen.
Pro-tip: niet te lang nadenken over het onderwerp! Het exacte onderwerp is namelijk niet gek belangrijk en binnen een weekje komt het toch je strot uit. Maak het je zo makkelijk mogelijk en probeer niet te origineel te zijn. Daar scoor je namelijk nauwelijks tot geen punten mee, maar kan je wel veel op verliezen.

Verstandigst is (denk ik) om een vak of wet te kiezen waar je professionele belangstelling naar uit gaat en gewoon een willekeurig / eenvoudig vraagstuk op te pakken & op te lossen dat op dit moment actueel is. Of je dan concentreert op artikel X of Y van die wet maakt echt niet uit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_155238748
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:04 schreef Ryon het volgende:

[..]

Pro-tip: niet te lang nadenken over het onderwerp! Het exacte onderwerp is namelijk niet gek belangrijk en binnen een weekje komt het toch je strot uit. Maak het je zo makkelijk mogelijk en probeer niet te origineel te zijn. Daar scoor je namelijk nauwelijks tot geen punten mee, maar kan je wel veel op verliezen.

Verstandigst is (denk ik) om een vak of wet te kiezen waar je professionele belangstelling naar uit gaat en gewoon een willekeurig / eenvoudig vraagstuk op te pakken & op te lossen dat op dit moment actueel is. Of je dan concentreert op artikel X of Y van die wet maakt echt niet uit.
Thanks Ryon, goed punt. Ik studeer Fiscaal Recht en ik weet wel dat ik iets VPB/Internationaal georiënteerds wil schrijven, heb een aantal onderwerpen die ik interessant vind en waar wel genoeg info over te vinden is. Ik probeer inderdaad wat te moeilijk te denken heb ik het idee, denk dat het nu het meest verstandig is een 'afvalrace' te doen met de huidige potentiële onderwerpen.
pi_155247351
quote:
Boeiend. Kutland.

Nee, dan Nepal _O_ Die gebruiken UTC +5 uur en drie kwartier.
pi_155247876
Boeiend
pi_155248096
Bericht van alweer enige dagen terug:

http://www.mr-online.nl/j(...)toch-advocaat-worden

Getalenteerde studenten met brede opleiding dus alsnog advocaat. Wat is het punt als je bij veel Zuidas-kantoren toch meer als legal counsel fungeert op veel gebieden, dan dat je aan het procederen bent?

[ Bericht 16% gewijzigd door underground1009 op 15-08-2015 21:44:41 ]
pi_155250038
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:37 schreef underground1009 het volgende:

Getalenteerde studenten met brede opleiding dus alsnog advocaat. Wat is het punt als je bij veel Zuidas-kantoren toch meer als legal counsel fungeert op veel gebieden, dan dat je aan het procederen bent?
Gewoon. Als advocaat heb je bijv. Verschonings recht/plicht. Maargoed, geeft wel aan dat ik een goede studiekeuze heb gemaakt: Twee verschillende bachelors+masters is gewild, twee rechtenmasters voegt weinig toe..
pi_155259220
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 15:19 schreef Lavezzi het volgende:

[..]

Thanks Ryon, goed punt. Ik studeer Fiscaal Recht en ik weet wel dat ik iets VPB/Internationaal georiënteerds wil schrijven, heb een aantal onderwerpen die ik interessant vind en waar wel genoeg info over te vinden is. Ik probeer inderdaad wat te moeilijk te denken heb ik het idee, denk dat het nu het meest verstandig is een 'afvalrace' te doen met de huidige potentiële onderwerpen.
Welke onderwerpen overweeg je zoal?
  zondag 16 augustus 2015 @ 13:06:57 #122
365082 IPA35
Patriarch
pi_155261857
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2015 21:37 schreef underground1009 het volgende:

Dat lijkt me nu veel gaver als procederen. Procederen lijkt me eigenlijk helemaal niet zo leuk :@ .
pi_155262138
Oké slimmeriken, leg deze figuurreeks eens even uit aan Valid:

33 25 18 11 10 ?

A13 B12 C7 D11

Het antwoord is C, maar waarom?
pi_155262330
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2015 13:16 schreef Valid het volgende:
Oké slimmeriken, leg deze figuurreeks eens even uit aan Valid:

33 25 18 11 10 ?

A13 B12 C7 D11

Het antwoord is C, maar waarom?
Zit volgens mij totaal geen verband in.
Geen referral hier.
pi_155262356
Behalve dat hij daalt en dat C de enige optie is die lager is dan het laatste getal. Misschien is dat het.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')