De jeugd van de tegenwoordig ookquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:09 schreef Ryon het volgende:
Ach, christus. De jaars kunnen echt helemaal niets. Dat is dus geen arrest in TT. Hopelijk is er een mod die zo goed is deze fout nog even te willen herstellen anders zie ik het somber in.
Nee helaas, kijk maar eens naar de namen Topicreeks: SC WO Rechten van de reeks. Allemaal arresten. Het gebruik is dat in de eerste post er ook een samenvatting + rechtsvraag wordt genoemd van het aangedragen arrest.quote:
Regels zijn regels. Wat een graf tt.quote:
Dan report je het toch en dan zal een MOD het speciaal voor jou veranderen, I don't carequote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:21 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee helaas, kijk maar eens naar de namen Topicreeks: SC WO Rechten van de reeks. Allemaal arresten. Het gebruik is dat in de eerste post er ook een samenvatting + rechtsvraag wordt genoemd van het aangedragen arrest.
Zeg lekker wat je wilquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:22 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Regels zijn regels. Wat een graf tt.
Ik zeg overigens ook geen school. Hbo tsjok is trouwens hogere school lullo.
Ohoh, de opstandigheid en de "I don't care" mentaliteit van de jeugd. Tradities, mores, ze geven er allemaal niets meer om. Waar gaat het heen mensen, waar gaat het heen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:23 schreef Rickertman96 het volgende:
[..]
Dan report je het toch en dan zal een MOD het speciaal voor jou veranderen, I don't care
Hopelijk kan je vanavond wel slapen verder, dit is echt een nachtmerrie
Inderdaad, wij hebben geen historisch besef meerquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:25 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ohoh, de opstandigheid en de "I don't care" mentaliteit van de jeugd. Tradities, mores, ze geven er allemaal niets meer om. Waar gaat het heen mensen, waar gaat het heen.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Niet mensen pesten het Rick. Straks pakken ze je terug en dan wordt het huilen.
hahahahahquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:25 schreef Valid het volgende:
[..]
Niet mensen pesten het Rick. Straks pakken ze je terug en dan wordt het huilen.
Dit wel een goede test voor je, en zal ik de TT van makenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:37 schreef underground1009 het volgende:
Gelukkig dat het nu gebeurt en niet over 50 topics, dat zou pas een schande zijn. Huiswerkvraag Rickert, een arrest wat je waarschijnlijk al kent en anders zal je het binnen de eerste weken wel eens tegenkomen: Hoornse taart.
Vertel maar waar het over gaat en wat de rechtsregel is, misschien komt het dan nog goed met je
Heb je gezien wat er gezegd werd?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:38 schreef Paxcon het volgende:
Kom kom Rickert, voel je niet gelijk zo aangevallen.
okquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:42 schreef Boterbartje het volgende:
Rickert, je bent wel echt zo'n internetheld he? Pussy. Je haalt jouw bsa niet eens met zo'n instelling.
Over die man die een taart vol rattengif had gestopt, en die taart vervolgens wilde gebruiken om een andere man te vermoorden. Die taart belandde echter bij de vrouw van het doelwit, en die vrouw is vervolgens overleden na het eten van die taart.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik ben hem zelf alweer vergetenOf ik ken het onder een andere naam
Ohja natuurlijkquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:54 schreef Blistering het volgende:
[..]
Over die man die een taart vol rattengif had gestopt, en die taart vervolgens wilde gebruiken om een andere man te vermoorden. Die taart belandde echter bij de vrouw van het doelwit, en is vervolgens overleden na het eten van die taart.
Ging volgens mij over voorwaardelijk opzet.
Hoop hetquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:55 schreef Paxcon het volgende:
[..]
De meest bizarre casus gaan je straks voorbij komen, dat houdt het ook wel een beetje leuk
Ik twijfel nog steeds of ik de master strafrecht naast de master staats&bestuursrecht moet gaan doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:56 schreef Ryon het volgende:
Pure volksverlakkerij natuurlijk. Studenten denken dan dat het elke dag feest is in Nederland met moord & doodslag en Windmill arresten.
Pff.. Strafrecht. Ik zou dan iets gaan doen waar je wel werk in kan vinden. Master econometrie ofzo.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:57 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ik twijfel nog steeds of ik de master strafrecht naast de master staats&bestuursrecht moet gaan doen.
hehequote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Pff.. Strafrecht. Ik zou dan iets gaan doen waar je wel werk in kan vinden. Master econometrie ofzo.
Nee, daar kan je echt helemaal niets mee. Dat is echt treurig.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:00 schreef Blistering het volgende:
Kun je met een master criminologie nog wat trouwens? Of mag je dan ook in de rij gaan staan bij het UWV?
Potjandrie, m'n lijstje wordt steeds korter.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:01 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, daar kan je echt helemaal niets mee. Dat is echt treurig.
Iets serieuzer:quote:
Een kort lijstje is juist een dikke plus. Maakt het kiezen aanzienlijk makkelijker.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:02 schreef Blistering het volgende:
[..]
Potjandrie, m'n lijstje wordt steeds korter.
Ja, het is inderdaad omdat ik strafrecht best wel leuk vind. Ik heb eigenlijk geen aspiraties binnen het strafrecht. Thanks, privaatrecht lijkt dan inderdaad een betere optie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:03 schreef Ryon het volgende:
[..]
Iets serieuzer:
Strafrecht is een leuke master voor erbij. De kans dat je er daarna wat mee kan of gaat doen is alleen vrij klein. S&B is ook erg breed. Je moet even goed kijken wat je precies wilt gaan doen. Als je echt de "harde" bestuursrecht kant op gaat dan is het wellicht verstandiger om een privaatrecht master erbij te doen i.p.v een tweede publiekrecht master zoals strafrecht.
Dat is waar. Dan ga ik toch wat meer in de internationale richting denken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:04 schreef Ryon het volgende:
[..]
Een kort lijstje is juist een dikke plus. Maakt het kiezen aanzienlijk makkelijker.
Ja, de twee wegenleer speelt ook meequote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:05 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, het is inderdaad omdat ik strafrecht best wel leuk vind. Ik heb eigenlijk geen aspiraties binnen het strafrecht. Thanks, privaatrecht lijkt dan inderdaad een betere optie.
Windmillquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:07 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, de twee wegenleer speelt ook meeEen gemeente voert beleid uit o.g.v het privaat en/of bestuursrecht. Kennis van beide komt dus altijd van pas. Niet o.g.v bestuurs en strafrecht. Dat zijn echt gescheiden werelden met beide hun eigen dynamiek.
Ja, dat is dus een mooi voorbeeld van straf versus bestuursrecht. Voorheen werd dat gedaan door de sociale recherche (strafrecht) maar nu gaat dat via dienst Werk & Inkomen en de gemeentelijke handhaving (bestuursrecht). Die twee hebben echt niets met elkaar te maken. De sociale recherche is dan ook zwaar pissed off dat zij buiten spel zijn gezet. Hun kennis en ervaring is plotsklaps waardeloos geworden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:06 schreef Paxcon het volgende:
Lijkt me trouwens wel leuk om frauderende uitkeringsgerechtigden aan te pakken maar dat gaat ook gewoon via bestuurlijke boetes allemaal zeker.
Ohoh, dan toch maar criminologie gaan doen, Of anders culturele antropologie. Ook zo'n succesnummer.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:05 schreef Blistering het volgende:
[..]
Dat is waar. Dan ga ik toch wat meer in de internationale richting denken.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:10 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ohoh, dan toch maar criminologie gaan doen, Of anders culturele antropologie. Ook zo'n succesnummer.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:08 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ja, dat is dus een mooi voorbeeld van straf versus bestuursrecht. Voorheen werd dat gedaan door de sociale recherche (strafrecht) maar nu gaat dat via dienst Werk & Inkomen en de gemeentelijke handhaving (bestuursrecht). Die twee hebben echt niets met elkaar te maken. De sociale recherche is dan ook zwaar pissed off dat zij buiten spel zijn gezet. Hun kennis en ervaring is plotsklaps waardeloos geworden.
Nee, kijk: als je iets echt leuk lijkt moet je dat gewoon doen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:11 schreef Blistering het volgende:
[..]![]()
Is er behalve fiscaal überhaupt nog een enigszins succesvolle richting?
So much voor ''doen wat je leuk lijkt!''
Hmm, duidelijk, thanks. Komende periode ga ik voor het eerst bestuursrecht krijgen, dus hopelijk vind ik dat ook wat.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Nee, kijk: als je iets echt leuk lijkt moet je dat gewoon doen.Als je weet wat je wilt en duidelijke doelen hebt kom je er altijd wel.
90% van de studenten (ja, willekeurig gekozen getal) weet na het afstuderen nog steeds niet precies wat ze willen. Dan is het fijn om een richting te hebben gekozen met een goede en directe aansluiting met de praktijk. Vanuit de praktijk kom je dan wel op een plekje terecht waar je thuis voelt.
Strafrecht, criminologie en internationaal recht ontberen die aansluiting met de praktijk. Het staatsrecht en de rechtsfilosofie trouwens ook. Privaat / bestuursrecht heeft die aansluiting wel. Fiscaal recht zelfs erg goed. Dat zijn dus "veilige" keuzes.
Ik heb daarnet even een biertje gedronken in het vondelpark. Dat zat vol met mensen. Heb ze nog geprobeerd weg te krijgen maar dat wilden ze niet. Zit nu weer veilig binnen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:18 schreef Mshauri het volgende:
Typisch dat dit topic weer opleeft in het weekend en op één van de mooiste dagen van 't jaar
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb daarnet even een biertje gedronken in het vondelpark. Dat zat vol met mensen. Heb ze nog geprobeerd weg te krijgen maar dat wilden ze niet. Zit nu weer veilig binnen.
Het Vondelpark is dan serieus ook de laatste plek waar ik zou gaan chillen op deze dagenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:19 schreef Ryon het volgende:
[..]
Ik heb daarnet even een biertje gedronken in het vondelpark. Dat zat vol met mensen. Heb ze nog geprobeerd weg te krijgen maar dat wilden ze niet. Zit nu weer veilig binnen.
Een universiteit is niet alleen gericht op onderwijs maar is (mede) een onderzoeksinstituut. Ja, er wordt inderdaad ook onderwezen. Op een school wordt geen onderzoek gedaan.quote:
Sinds kort is het mijn achtertuin geworden. Op dit soort dagen moet ik er dus sowieso even heen om de plantjes water te geven.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:22 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Het Vondelpark is dan serieus ook de laatste plek waar ik zou gaan chillen op deze dagen
Pas op dat een agent het niet ziet anders krijg je een boetequote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:23 schreef Ryon het volgende:
[..]
Sinds kort is het mijn achtertuin geworden. Op dit soort dagen moet ik er dus sowieso even heen om de plantjes water te geven.
Arme burenquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:23 schreef Tchock het volgende:
Ik heb een drumstel gekocht en ben nu lekker aan het rammen. Lachen man.
Dat ben ik volledig met je eens. Moet ik nu ook lekker nonchalant "maar goed" zeggen?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:26 schreef Mshauri het volgende:
[..]
Dat er ook onderzoek wordt gedaan doet niks af aan dat het een instituut is waar onderwijs wordt gegeven maar goed
Leef je uitquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:27 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ben ik volledig met je eens. Moet ik nu ook lekker nonchalant "maar goed" zeggen?
Elektronisch dus de schade valt mee.quote:
Dat er ook onderzoek wordt gedaan doet niks af aan dat het een instituut is waar onderwijs wordt gegeven maar goedquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:26 schreef Mshauri het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 8 augustus 2015 18:23 schreef Tchock het volgende:
[..]
Een universiteit is niet alleen gericht op onderwijs maar is (mede) een onderzoeksinstituut. Ja, er wordt inderdaad ook onderwezen. Op een school wordt geen onderzoek gedaan.
quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:29 schreef Valid het volgende:
[..]
Bij de Hema worden broden bloemen verkocht, dus Hema is een bloemist?
Oh, dat is wel vriendelijk van je jaquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Elektronisch dus de schade valt mee.Mijn huisgenoot heeft een kamer naast de mijne gescheiden door een dichtgespijkerde glazen deur, die hoort wel echt alles
Heb je nog wat voor recht en ICT?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Strafrecht, criminologie en internationaal recht ontberen die aansluiting met de praktijk. Het staatsrecht en de rechtsfilosofie trouwens ook. Privaat / bestuursrecht heeft die aansluiting wel. Fiscaal recht zelfs erg goed. Dat zijn dus "veilige" keuzes.
Waarom punt achter je studententijd? Je kan verdomme nog tot je 70ste werken, wat is deze?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Heb je nog wat voor recht en ICT?Of moet ik dat maar scharen onder privaat en dus veilig?
Zit de laatste dagen thuisthuis alles te overpeinzen. Wel of niet door met master notarieel, wel of niet werken + aanvullende IT vakken, wel of niet gewoon een punt zetten achter mijn studententijd.
En dan ondertussen voorbereiden voor mijn afsluitend mondeling over 18 dagen. Moet deze week nog tot een beslissing komen.
minstens een deeltijd master. Minstens.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Heb je nog wat voor recht en ICT?Of moet ik dat maar scharen onder privaat en dus veilig?
Zit de laatste dagen thuisthuis alles te overpeinzen. Wel of niet door met master notarieel, wel of niet werken + aanvullende IT vakken, wel of niet gewoon een punt zetten achter mijn studententijd.
En dan ondertussen voorbereiden voor mijn afsluitend mondeling over 18 dagen. Moet deze week nog tot een beslissing komen.
ik wil nog wel waterbouwkunde studeren in wageningen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 18:00 schreef Blistering het volgende:
Ik vind een master milieurecht wel wat voor Y.
Als we Kees moeten geloven staat de halve Zuidas voor ons in de rij zodra we klaar zijnquote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:21 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ben onderhand al tien jaar onderweg. Als ik voor recht en ICT ga moet ik via open colleges / niet student komend jaar drie vakken halen voordat ik toegelaten ben tot de master recht en ICT. Haal ik die master dan ben ik 30. Qua aantal jaren werken moet je dan toch wel tot je 70e, dus die 40 jaren werken gaat er wel van komen.quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 23:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Waarom punt achter je studententijd? Je kan verdomme nog tot je 70ste werken, wat is deze?
Mja, preken voor eigen parochie enzo.quote:Op zondag 9 augustus 2015 07:46 schreef underground1009 het volgende:
[..]
Als we Kees moeten geloven staat de halve Zuidas voor ons in de rij zodra we klaar zijn
Stoppen met studeren lijkt me zonde, hoe lang ben je nu bezig en hoeveel moet je nog?
Een andere vraag die hier mee samen hangt: wat kan ik volgend jaar het beste doen met vrije ruimte? Keuzevakken, stage (voor zover mogelijk eind bachelor), buitenland, enzovoort. Wat denken jullie?
/care. Bij van Doorne loopt een advocaat stagiair van in de 30 hoorde ik. Beste man was pas na zijn 30ste op zelfstudie afgestudeerd.quote:Op zondag 9 augustus 2015 08:30 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ben onderhand al tien jaar onderweg. Als ik voor recht en ICT ga moet ik via open colleges / niet student komend jaar drie vakken halen voordat ik toegelaten ben tot de master recht en ICT. Haal ik die master dan ben ik 30. Qua aantal jaren werken moet je dan toch wel tot je 70e, dus die 40 jaren werken gaat er wel van komen.
Maar zal jij iemand van 30 aannemen terwijl je zat keuze hebt uit groentjes die op hun 22e al klaar zijn? Of iemand van 30 terwijl er zat rond 24/25 betere cv's hebben als in hogere cijferlijst, dubbele master/buitenland-ervaring de hele mikmak?
Wil niet zeggen dat ik nu zoveel kans maak. Maar dat ik met een master opeens wel een klein kansje heb want volledig afgeronde studie geloof ik niet zo. Met de kennis van nu had ik gewoon mijn hbo cursusje af moeten ronden en in deeltijd een premaster en master moeten doen. Maarja.. achteraf gezien is alles makkelijk te beredeneren.
[..]
Mja, preken voor eigen parochie enzo.Stoppen is wel zonde, maar tegelijkertijd ben ik wel toe aan een pauze. Drie jaar op rij 1 vak niet halen is niet goed voor mijn motivatie om toch door te gaan. Ben nu al 5 jaar
bezig met mijn bachelor (al heb ik in totaal inmiddels 225 EC te pakken) Met mijn laatste verplichte vak kom ik op 230. Straf 3 nieuw, ICT contracten en recht en informatiemanagement erbij zit ik op 255 EC. Zou mooi geweest zijn om dat allemaal afgelopen jaar gewoon gehaald te hebben.
Aankomend jaar kan ik dan weer proberen om wel straf 3, ict contracten en recht en informatiemanagement te halen zodat ik toegelaten word tot de master. Rond ik een keertje die master af dan ben ik 30. Maakt mij weinig uit, maar bij wie kom je op zo'n leeftijd als uni-verlater nog aan de bak? Zeker als er tig 22 tot 25 jarige medestudenten zijn met betere cijfers, betere CV's?
Qua vrije ruimte heb ik die zelf opgevuld met allerhande vakken. Uit interesse, voor volledig civiel effect, om toegelaten te worden voor de master recht en ICT. Qua stage heb ik wel rond gekeken ooit maar ze hebben liever dat je in de master een stage komt lopen. En buitenland-ervaring als je dat kunt opdoen zou ik het zeker doen. Iets met once in a lifetime
Qua studieplanning ben je ambitieus om dat allemaal in 1 jaar te gaan stoppen. Ik zou eerder een minder zwaar programma volgen en de ruimte opvullen met buitenland-ervaring, stage oid. Is diverser, zorgt ervoor dat je niet zoals ik onverplichte vakken wel haalt maar verplichte nietMaar het is je eigen keuze uiteindelijk.
quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
/care. Bij van Doorne loopt een advocaat stagiair van in de 30 hoorde ik. Beste man was pas na zijn 30ste op zelfstudie afgestudeerd.
Had tot nu toe ook die /care houding want loopt wel los. Maar tegelijkertijd..quote:Op zondag 9 augustus 2015 12:29 schreef Boterbartje het volgende:
Wat maak 30 nou uit? Zorg wel dat je, als je maar 3 vakken hebt, stage loopt ergens.
Moet ik het nog allemaal zien. Heb die hele mikmak niet, geen briljante cijferlijst. Kan wel verklaren waarom maar voor een stage door het eerste selectiefilter heenkomen (puur op cv) gaat veel geduld vergen.quote:Op zondag 9 augustus 2015 19:59 schreef Lavezzi het volgende:
Als die er niet is dan leg je het wel vaak af tegen de 24/25-jarige die dat wel allemaal heeft.
zonder master kan je het helemaal vergeten natuurlijk....quote:Op zondag 9 augustus 2015 21:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Had tot nu toe ook die /care houding want loopt wel los. Maar tegelijkertijd..
[..]
Moet ik het nog allemaal zien. Heb die hele mikmak niet, geen briljante cijferlijst. Kan wel verklaren waarom maar voor een stage door het eerste selectiefilter heenkomen (puur op cv) gaat veel geduld vergen.
Maargoed dat gaat het sowieso worden. Zelfs al doe ik geen master. Mag ik juist uitleggen waar ik nu stop met een onafgeronde studie. Leg ik liever mijn vertraging en verandering van richting uit.
wat zeg jij nouquote:Op zondag 9 augustus 2015 20:25 schreef Mshauri het volgende:
Zie ik nou een close-up van een vent die gepijpt wordt
Leg gewoon uit dat je doet wat je leuk vindt. Dat is veel belangrijker. En ga lekker die 3 vakken doen aankomend jaar, maar daarnaast heb je nog zat tijd om een stage te lopen. Met een goede stagebeoordeling op zak krijg je sneller een andere stage.quote:Op zondag 9 augustus 2015 21:20 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
[..]
Had tot nu toe ook die /care houding want loopt wel los. Maar tegelijkertijd..
[..]
Moet ik het nog allemaal zien. Heb die hele mikmak niet, geen briljante cijferlijst. Kan wel verklaren waarom maar voor een stage door het eerste selectiefilter heenkomen (puur op cv) gaat veel geduld vergen.
Maargoed dat gaat het sowieso worden. Zelfs al doe ik geen master. Mag ik juist uitleggen waar ik nu stop met een onafgeronde studie. Leg ik liever mijn vertraging en verandering van richting uit.
Geen idee in hoeverre je dit serieus meent maar hoe slecht is de arbeidsmarkt voor juristen momenteel en is er iets zinnigs te zeggen over de arbeidsmarkt over 5 jaar?quote:Op zaterdag 8 augustus 2015 17:59 schreef Ryon het volgende:
[..]
Pff.. Strafrecht. Ik zou dan iets gaan doen waar je wel werk in kan vinden. Master econometrie ofzo.
Strafrecht is altijd al slecht geweest, Nederland heeft relatief weinig criminaliteit dus is er niet veel vraag naar strafrechtadvocaten en hebben meeste criminelen niet veel geld.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:39 schreef Sefarad het volgende:
[..]
Geen idee in hoeverre je dit serieus meent maar hoe slecht is de arbeidsmarkt voor juristen momenteel en is er iets zinnigs te zeggen over de arbeidsmarkt over 5 jaar?
Ik heb natuurlijk wel meer gehoord dat de arbeidsmarkt voor juristen momenteel niet top is maar ik mis de context een beetje, geldt dat voor alle rechtsgebieden bijvoorbeeld en hoe zit het met studies die hetzelfde type persoon aantrekt zoals bijvoorbeeld economie?
Daaruit mag ik toch opmaken dat het tentamen waarschijnlijk alleen uit een essay vraag bestaat? Of is omvatten synoniem voor bevatten?quote:Het tentamen zal waarschijnlijk een essay-vraag omvatten
Denk ik ook, zou wel vrij slordig zijn, zeker voor een jurist.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:20 schreef Boterbartje het volgende:
Ik lees alleen, praktischer denk ik bevatten.
Inderdaad. Zeker in zo'n dergelijke beschrijving zou ik toch echt proberen om het zo te formuleren dat er geen discussie mogelijk is.quote:Op maandag 10 augustus 2015 17:22 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Denk ik ook, zou wel vrij slordig zijn, zeker voor een jurist.
Ben al aan het solliciteren voor een juridische bijbaan. Mag ik wellicht aan de slag als hoor en beslismedewerker bij de INDquote:Op zondag 9 augustus 2015 23:32 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Leg gewoon uit dat je doet wat je leuk vindt. Dat is veel belangrijker. En ga lekker die 3 vakken doen aankomend jaar, maar daarnaast heb je nog zat tijd om een stage te lopen. Met een goede stagebeoordeling op zak krijg je sneller een andere stage.
daar zou je toch depressief van worden?quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:42 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Ben al aan het solliciteren voor een juridische bijbaan. Mag ik wellicht aan de slag als hoor en beslismedewerker bij de INDEn dat terwijl ik niks van vreemdelingenrecht afweet. Maar dat staat kennelijk niet enorm in de weg.
Zal wel te maken hebben met de enorme toestroom aan asielzoekers. Meer aanvragen om te beoordelen, te onderzoeken en dus meer mensen nodig. Mag ik wel naar Ter Apel, terwijl IND ook in Zwolle zitTijd voor een spoedcursus basics van ons vreemdelingenrecht en een weekje meedraaien en je kent de gebruikelijke werkzaamheden wel. Ben benieuwd.
![]()
Van werken in Zoetermeer niet zeker?quote:Op maandag 10 augustus 2015 19:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
daar zou je toch depressief van worden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |