abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_155059465
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 19:26 schreef Malteser het volgende:
Ik vond het ook heel lief en aandoenlijk O+.
Maar 34 weken voelt wat vroeg voor het klaar hebben staan van een vluchttas. Ik ben daar iets nuchterder in dan man geloof ik ;).
Maar oh wat lief om te zien hoe hij helemaal blij demonsteerde hoe makkelijk de MaxiCosi op en van de FamilyFix klikt O+.
Kuch.. *zwaai* ;) :D

Rustig aan hoor ;)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_155059513
Ik ben ook benieuwd naar Ludann! Hoop dat ze aan het babysnuffelen is O+

Vluchttas denk ik pas aan nu ik dit lees... Staat hier dus nog niet klaar, ondanks vroege bevalling de vorige keer. Kamertje ook niet klaar. Alle babykleertjes en spullen moeten nog worden uitgezocht en gewassen.

De MC twee weken van tevoren pas regelen vind ik ook nog niet gek, haha. Misschien was het een reserve of had ze al oudere kinderen? Ik merk dat zelf ook, ik hoef niet alles zsm klaar te hebben. De basis is wel (ergens :+) in huis of snel geregeld.

Mignonne, wat een rotbericht. Sterkte.
pi_155059608
Ieder zn ding wat betreft tas pakken. Als je erg onrustig wordt van het idee dat ie nog niet klaar staat dan moet je hem vooral klaar zetten. Als het je allemaal niet zo boeit dan maakt het niet uit. Er hangt niks van af verder ofzo. Baby komt er toch wel uit en naast je man zijn er doorgaans ook andere mensen die eea langs kunnen brengen.

Enige wat ik altijd mee geef bij vragen over vluchttassen is dat ik er niet op ga staan wachten op het moment supreme.
Als er tijd is dan is het prima, zo niet dan geef ik gewoon aan dat we NU wegmoeten en dat die spullen later wel komen.

Overigens zie je echt van alles voorbij komen. Van plastic zakjes en handtasjes tot complete volgepropte trolleys. Die laatste zie ik steeds vaker. Een keer zelfs iemand gezien die de eigen handdoeken en zulks mee nam :o
:)
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:21:12 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155059833
Ik had een lijstje van wat er in zou moeten, en dingen die ik voor die tijd sowieso niet nodig had, die lagen er vanaf week 37 in of in de buurt. Maar pas bij week 39 stond ie echt klaar geloof ik :')

Maar wij waren ook rijkelijk laat met de naam definitief maken, en over de tweede naam waren we helemaal vergeten een beslissing te nemen. Dus hoorde ik mn vriend tegen de verpleegster als tweede naam mijn grote favoriet noemen O+
pi_155059848
Eigen handdoeken? _O-

Ik heb een kleine stevige weekend tas met wieltjes eronder en zo'n uittrekbare handvat. Dat is voor mij en voor de baby.

Vriendin van me Nam de make up doos mee. Of een fohn en stijltang..
  zondag 9 augustus 2015 @ 22:22:28 #181
171422 LadyBlack
paint it black
pi_155059889
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:21 schreef gestreeptestoel het volgende:
Eigen handdoeken? _O-

Ik heb een kleine stevige weekend tas met wieltjes eronder en zo'n uittrekbare handvat. Dat is voor mij en voor de baby.

Vriendin van me Nam de make up doos mee. Of een fohn en stijltang..
Oh please, echt?? :') Alsof je daar mee bezig bent joh....
pi_155059955
Eigen handdoeken? En die doos met het complete kraampakket dan ook maar meepakken? :P

Ik had de vorige keer geen tas klaar gezet. Werd pas onrustig toen bleek dar ze in het vruchtwater had gepoept. Toen dacht ik even ai... Want mijn man kan echt niks vinden :')
ti amo pių di ieri ma meno di domani
pi_155060073
Was jij bij mij bevalling Mignonne? ;) Vriend stopte ook steeds meer in de tas, incl. handdoeken. :D
pi_155060637
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:22 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Oh please, echt?? :') Alsof je daar mee bezig bent joh....
Ja.. Toch gebeurd t! :X

Ik heb al n elastiekje in mijn toilettas gestopt. Maak wel n staart :+
pi_155060939
Ik heb de tas bij 37 weken klaargezet, nadat m'n man er al een week om zat te zeuren. Terwijl ik met vakantie/weekendje weg altijd een dag van te voren echt al in moet pakken en dan tegen m'n man ga zeuren dat hij ook z'n spullen klaar moet leggen omdat ik anders gestresst word.

Ik heb gewoon de lijst van de kraamzorg en verloskundige erbij gepakt en daarna nog gegoogled naar lijstjes om te kijken of daar nog handige tips tussen stonden. Ik ben ook lijsten tegen gekomen waar daadwerkelijk handdoeken, kraamverband, luiers etc op stonden. Dat soort dingen hebben ze in het ziekenhuis wel ga ik vanuit! Maar als je dat soort lijsten gaat volgen heb je idd een hutkoffer nodig!
pi_155061319
Wat een rotnieuws mignonne, sterkte.

Spannend LuDann! :% :% :% hopelijk vlot het een beetje.

Wij hebben inderdaad een geboorte fotograaf geregeld. Zij rekent een uurtarief met max zoveel uur, kwam niet boven de 450,- uit. Dubbele bedragen hadden wij niet eens overwogen.

Vandaag fysiek echt een rotdag, al de hele dag buikkrampen en misselijk, uk neemt dusdanig veel ruimte in dat ik mijn buik echt bijna non stop zie verschuiven Maar blijkbaar drukt hij ook op darmen en maag? Is dat herkenbaar? Morgenochtend rijden we terug naar huis en kijk daar echt naar uit maar zie wel op tegen t werken vanaf dinsdag. Gelukkig nog maar een maand..
pi_155061521
he bah Cassandra. Misschien heb je wel gewoon een griepje te pakken?

Hier ook nog niet over tas nagedacht. Maar meer dan een t-shirt, broek en wat onderbrorken en bh's zijn uiteindelijk niet noodzakelijk, en die kan de duutser wel vinden...Voor de baby zeggen ze dat je hier eigenlijk alleen maar kleding nodig hebt voor het naar huis gaan, de rest verzorgt het ziekenhuis...

Hier gaat alles goed. Net naar vrienden gefietst en gebbqt. Ik ben zo blij dat ik nog zo mobiel ben en me zo goed voel. Alleen die nare hitte mag van mij echt over zijn, voor komende week voorspellen ze weer elke dag temperaturen boven de dertig graden...
pi_155061531
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 22:26 schreef ingee het volgende:
Was jij bij mij bevalling Mignonne? ;) Vriend stopte ook steeds meer in de tas, incl. handdoeken. :D
Mwehhe mannen on the loose O+

Wat je echt "nodig" hebt...
-eventueel een shirt om in te bevallen. (naakt doen toch maar weinig vrouwen eigk valt me op)
-kleding voor jezelf (loszittende broek, shirt, voedingsbeha)
-setje kleding voor baby in 50/56 (romper lm, pakje of broekje/shirtje, mutsje en sokjes. En iets van een dik vest voor naar huis)
- evt schoon shirt voor je man
- camera indien gewenst.

Wat fijn is maar niet doodnoodzakelijk...
- opfrisspul voor jezelf (deo, borstel, elastiekje ofzo, douchegel hebben ze in principe in het zh ook maar als je t fijn vindt je eigen douchegel. tandenborstel... iets met kotsen bij 3 en bij 8 cm ;) )
- 2e setje kleding voor baby voor als ie zn eerste onderpoept

Fijn spul neemt weinig ruimte in maar handig om bij je te hebben.
- dextro
- labello
- oordopjes

Wat volstrekt NIET noodzakelijk is en je echt niet mee hoeft te slepen
- kamerjas (tenzij je al weet dat je meerdere dagen gaat blijven ofzo)
- idd fohnen of stijltangen of what not.
- shampoo/cremespoeling (douchen na je bevalling moet je meer zien als schoonspoelen, uitgebreid je haren wassen direct na je bevalling nah.)
- je hele make-up voorraad. Nagellak? really?
- handdoeken... enough said.
- omslagdoeken/badcape voor baby
- luiers
- luiers voor jezelf :+
- dure spullen... ipads enzo. Ik weet dat het tempting is maar er wordt veel gejat uit ziekenhuizen her en der helaasch.
- voor 6 dagen kleding voor jezelf en baby
- vast nog veel meet wat ik nu vergeet :+

Je kunt altijd een tweede tas inpakken en klaar zetten voor het geval je toch moet blijven na keizersnede bijvoorbeeld. Dat je gewoon kan zeggen tegen je man/ouders/buuf dat ze die ene tas uit je woonkamet moeten komen brengen. Dan heb je toch zelf in de hand wat er klaarstaat maar hoef je niet met veel zooi te leuren.

Echt... de mensen met 2 trolleys en een shopper zijn geen uitzondering.
  zondag 9 augustus 2015 @ 23:09:03 #189
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_155061763
Toen ik bij M in het ziekenhuis lag, heeft mijn man spulletjes thuis gehaald. Met dat in gedachten heb ik dus met gebroken vliezen eerst zelf mijn tas in gepakt. Op de een of andere manier zat dat meer in mijn hoofd als het "gebroken vliezen + niet ingedaald kind (x2) = liggen" :X

Maar kleertjes voor de baby, bij prematuur hoeft dat toch nog niet dus dan is met 36 weken ook vroeg genoeg (anders ligt het ook maar zo in een tas, wordt het ook niet frisser van).

Mignonne :*
  zondag 9 augustus 2015 @ 23:25:24 #190
327807 Mariposas
יה&#14
pi_155062355
Ik mocht mijn haren niet wassen maar toen ze het bed gingen verwisselen heb ik het toch snel gedaan. O-) man, wat voelde ik me vies na de bevalling. Bloed, zweet en meconium.

Hier trouwens naakt bevallen op m'n sokken na. Die ik geheel onder het bloed weer mee terug kreeg. ;(

Ik had trouwens echt het minimale bij me en nog heb ik de helft niet gebruikt...
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_155062496
Ik had alles op voorraad, maar ben toch bevallen in het shirt waarmee ik de avond daarvoor naar bed ben gegaan. Zal wel niet te fris geroken hebben. :)

Mignonne, hoe ruikt dat nou? Van die zwetende ongewassen uit bed komende bevallende vrouwen?
pi_155062587
Hier heeft de verloskundige vriendlief aanwijzingen gegeven voor de vluchttas :D

En toen hij beneden kwam met de tas moest ik het eerst controleren :D ik mocht alleen nog maar naar de auto van haar lopen :')
pi_155062601
quote:
0s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:25 schreef Mariposas het volgende:
Ik mocht mijn haren niet wassen maar toen ze het bed gingen verwisselen heb ik het toch snel gedaan. O-) man, wat voelde ik me vies na de bevalling. Bloed, zweet en meconium.

Hier trouwens naakt bevallen op m'n sokken na. Die ik geheel onder het bloed weer mee terug kreeg. ;(

Ik had trouwens echt het minimale bij me en nog heb ik de helft niet gebruikt...
ghehe je sokken :D
ja dat mag er wel bij op de paklijst. Een plastic zakje voor je (erg) vuile ondergoed en sokken :+ die krijg je idd niet schoongewassen mee terug.

Hier twee keer naakt bevallen. Voelde voor mij fijner. Dichter bij mezelf ofzo? Zou het straks weer zo doen. Maar toch merk ik dat veel vrouwen wel iets van een shirt of hemd aan hebben. ieder zn voorkeur I guess?
pi_155062658
Ik ben naakt bevallen.... De zuster probeerde mij nog een t-shirt aan te laten trekken of sokken (ik had koude voeten schijnbaar) maar ik zat midden in een weeenstorm dus het kon mij allemaal gestolen worden :')
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_155062720
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:29 schreef ingee het volgende:
Ik had alles op voorraad, maar ben toch bevallen in het shirt waarmee ik de avond daarvoor naar bed ben gegaan. Zal wel niet te fris geroken hebben. :)

Mignonne, hoe ruikt dat nou? Van die zwetende ongewassen uit bed komende bevallende vrouwen?
Nergens naar :)
naar "bevalling". De geur van zoet vruchtwater en vers bloed. Een zweetlucht is me echt nog nooit opgevallen. Ja 1 keer tijdens een bevalling. Maar dat was niet moeder maar de aanstaande vader. Type Haagse Harry die zn trainingspak al een jaar non-stop droeg ofzo ;(

Je gaat doorgaans pas stinken als je je drie dagen niet doucht daarna ofzo :P of vooruit, de volgende dag niet doucht :+
pi_155062806
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 23:34 schreef Skoap het volgende:
Ik ben naakt bevallen.... De zuster probeerde mij nog een t-shirt aan te laten trekken of sokken (ik had koude voeten schijnbaar) maar ik zat midden in een weeenstorm dus het kon mij allemaal gestolen worden :')
aHahaha ja :D heel herkenbaar. Bij mn jongste moest alles uit want alles kriebelde en irriteerde me. Mocht niet :') ja doeg.
Bij oudste vroeg de vpk het steeds of k niet wat aan wilde. Neuh.
pi_155062961
Weet je hoe koud ik het had nadat ik onder de douche vandaan kwam... Skisokken en een fleecevest, mijn bevallingstenue :X
  zondag 9 augustus 2015 @ 23:44:24 #198
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_155062965
Ik ben bevallen in een kort nachthemdje. Moest blijven dus hij is uiteindelijk door mijn moeder schoon gewassen. Ik lag al klaar om er nog een keertje in te bevallen maar dat werd toch een ok schort :D
  maandag 10 augustus 2015 @ 00:40:06 #199
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_155064641
quote:
1s.gif Op zondag 9 augustus 2015 20:18 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ja is volgens mij iets joods-Amerikaans, in Israël heb ik het eigenlijk niet gezien.
In Israël is dat ook zo :Y
Mijn familie raakte lichtelijk in shock toen ik destijds helemaal trots foto's rondmailde van de babykamer en de kleertjescollectie voor ongeboren oudste.
En toen we daar op vakantie waren en ik mijn 6 maanden zwangere nicht een knuffeldoekje en jurkje cadeau gaf voor haar ongeboren spruit, reageerde ze verbaasd met "maar er is nog helemaal geen baby joh!" :o
Vrouwen bevallen daar standaard in het ziekenhuis, Een soort kraamhotel-idee, en daar blijven ze doorgaans minimaal een dag of 2. Intussen zorgt de familie er inderdaad voor dat alle reeds bestelde spullen worden opgehaald en ingeruimd,zodat verse moeder & baby bij thuiskomst alles tot hun beschikking hebben.

En wat haar wassen na de bevalling betreft:
Anti-klit spul!!
Door al dat gedraai en gedoe wordt je haar gemakkelijk een grote dreadlock-bende, waar je met geen mogelijkheid een kam of borstel doorheen krijgt na het wassen. Dus bij klit-gevoelig haar: minimaal 1 fles anti-klit mee in de ziekenhuis-tas!
.... met gevoel voor drama....
  maandag 10 augustus 2015 @ 01:44:11 #200
409579 LuDann
All the way
pi_155066299
Nou, ze is er hoor! Onze dochter E.lvie E.lysia. O+ Op 50 gram na inderdaad een 8 ponder. :)

Om 18.01 geboren, helaas werd het een keizersnede. De eerste helft van de bevalling ging prima, beter dan volgens het boekje. Ik zat helemaal in de zone. Helaas had ik al vanaf 6 centimeter persweeen en wilde ze niet indalen. Na 2 uur persweeen wegzuchten en een uur persen zat ze nog steeds zo hoog dat de enige oplossing een keizersnede was.

Omdat ze nogal een tik had van de algehele narcose die ik moest ondergaan ligt ze een nachtje op de couveusekamer om haar saturatie in de gaten te houden.

Ik bleek toch veel vruchtwater te hebben en een megaplacenta van meer dan een kilo. :P

Ik kan (nog) niet zeggen dat ik met een fijn gevoel terugkijk op de bevalling helaas, ik voel me best klote en schuldig dat het zo gelopen is en zal het allemaal even moeten verwerken maar ze is er en dat is natuurlijk het belangrijkst!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')