eten? Waarom? Had je een koelbox mee?quote:Op maandag 10 augustus 2015 10:57 schreef SaskiaR het volgende:
Ik had heel veel eten mee, maar dat is allemaal niet opgegaan. Van 4 naar 10 cm in twee uur was wel echt te snel om nog iets te kunnen eten of er ook maar aan te denken. Daarna kreeg ik wel heel lief twee boterhammen zodat ik niet onderuit zou gaan in de douche. Maar dat ging prima gelukkigShampoo had ik niet mee, maar er stond nog babywasgel. Dus ik rook meteen naar baby
Verder waren alle babykleertjes die ik mee had natuurlijk te groot, maargoed, daar groeit ze wel in.
Geef je je eindelijk over aan de schaamteloosheid nadat er 10 man hun handen in je mol gedouwd hebben, gaat zo'n vpk een beetje preuts doen. Zo jammer!quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:17 schreef Mariposas het volgende:
Ik was zo blij dat ik weer kon plassen, want dat kon ik bijna niet meer tijdens de laatste weken zwangerschap. Ik begon tijdens het douchen meteen trots en enthousiast te plassen toen de vpk vroeg of ik voelde of ik moest plassen, want kunnen plassen was een voorwaarde om naar huis te mogen. Maar ze bedoelde dus of het op de wc lukte.![]()
Ik wilde nog even rechtzetten dat ik je een weeenstrom heb toegewenst.quote:Op maandag 10 augustus 2015 11:02 schreef SaskiaR het volgende:
Nouja, gewoon snacks voor als ik honger zou krijgen, mueslirepen, chocolade, koekjes enzo. Ik wist ook niet hoe lang het hele inleiden zou duren (kan zo 2 dagen zijn).
Yes, had ik ook de afgelopen dagen. Groeispurt geen idee, maar het pijnlijke gevoel (vooral rond m'n navel) is heel bekend. Net of de inhoud van je buik niet meer past in je vel zeg maar. Vandaag heb ik drie keer zoveel gedaan als gister en nergens last meer van gelukkig!quote:Op maandag 10 augustus 2015 07:32 schreef Malteser het volgende:
Is ze weer met een vraag:
De hele nacht een hele strakke buik gehad. Iedere beweging zorgde voor een super harde, gespannen buik.
Kan dat een groeispurt zijn?
Ben net in de douche geweest en het lijkt nu wat minder. Buik voelt nu een tikkie soepeler.
Overigens maak ik me geen zorgen maar het voelde gewoon zeer oncomfortabel.
En ik bedenk me dat jullie dit op afstand natuurlijk ook niet kunnen beantwoorden/beoordelen maar misschien iemand ervaring mee?![]()
Nee johquote:Op maandag 10 augustus 2015 14:02 schreef Myrr het volgende:
[..]
Ik wilde nog even rechtzetten dat ik je een weeenstrom heb toegewenst.
Ik moet me echt even gaan verdiepen in dat soort dingen voor ik mensen iets toewensdacht dat dat gewoon een normaal onderdeel van een bevalling was namelijk.
Zeg maar, het laatste gedeelde van de weeën voordat je mocht beginnen met persen. Geen idee waarom, maar dat leek mij logisch.![]()
Heb ook helemaal geen ervaring nog met bevallingen. Voortaan doe ik gewoon maar een 'succes en een voorspoedige bevalling' om in de safezone te blijven.
Bij deze mijn excuses.
Inderdaad, alsof de ballon op knappen staat. Vind het zo gek voelen. Baby ligt overigens al helemaal ingedaald maar dat was vorige week ook al. Geen idee of dat nog meespeelt?quote:Op maandag 10 augustus 2015 14:23 schreef Mineola het volgende:
[..]
Yes, had ik ook de afgelopen dagen. Groeispurt geen idee, maar het pijnlijke gevoel (vooral rond m'n navel) is heel bekend. Net of de inhoud van je buik niet meer past in je vel zeg maar. Vandaag heb ik drie keer zoveel gedaan als gister en nergens last meer van gelukkig!
En! Verlof! Hoezee!!!!!!
misschien dat ze het lekker warm bij jou heeft. Helpt de verpleegkundige je hier niet bij?quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:16 schreef LuDann het volgende:
Bedankt iedereen!![]()
Ze is nu weer lekker bij ons op de kamer. Ik lig nog op een verloskamer vanwege drukte en B_N mag hier ook slapen. Hij is een natuurtalent als pappa! Helemaal gek met haar en doet alles wat ik niet kan (lees: alles behalve poging tot borstvoeden).
Borstvoeden gaat hier ook wat lastig, Saskia. Ze hapt wel aan maar valt daarna als een blok in slaap. Elke keer! We kunnen haar niet dwingen volgens de verpleging maar dat betekent wel dat ze al de hele dag niets gegeten heeft. Bij pappa is ze wakker maar zodra ze bij mij ligt *baf* slaap. Ik ga zo maar weer wat handkolven denk ik, dat heb ik afgelopen nacht ook gedaan toen ze op de couveusekamer lag (niet in een couveuse gelukkig, maar gewoon in een bakje.Ze wilden puur en alleen haar saturatie in de gaten houden en mijn kamer heeft geen centraal registratie systeem daarvoor zoals ze die op de couveusekamer wel hebben.)
Hopen dat de lactatie kundige morgen tijd heeft, want ik snap er niks van.
Volgens mij verschilt dat protocol nogal tussen ziekenhuis en thuis... Ik hoor van bijna iedereen die langer in het ziekenhuis ligt dat ze daar vaak binnen een dag al naar de bijvoeding grijpen... Bij mij begon de kraam pas na anderhalve dag de druk een beetje op te voeren, en hebben we uiteindelijk drie druppels colostrum op een lepeltje gekregen waar ze zo weer een paar uur op kon teren.quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:49 schreef Estrys het volgende:
ze hoeven nog niet perse te drinken de eerste dag toch?
O ja, lekker is dat die protocollen. Ik doe niet aan protocollenquote:Op maandag 10 augustus 2015 15:52 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Volgens mij verschilt dat protocol nogal tussen ziekenhuis en thuis... Ik hoor van bijna iedereen die langer in het ziekenhuis ligt dat ze daar vaak binnen een dag al naar de bijvoeding grijpen... Bij mij begon de kraam pas na anderhalve dag de druk een beetje op te voeren, en hebben we uiteindelijk drie druppels colostrum op een lepeltje gekregen waar ze zo weer een paar uur op kon teren.
quote:Op maandag 10 augustus 2015 15:54 schreef Estrys het volgende:
[..]
O ja, lekker is dat die protocollen. Ik doe niet aan protocollen![]()
Gewoon aan blijven leggen en niet te warm inderdaad. Onze kinderen waren wat lui aan de borst die moest ik herinneren dat ze moesten drinken door onder het voetje te kriebelen maar dat mocht ook niet te vaak want ze moeten het uit zichzelf doen. Maar hej het zijn indo's.
Je mag die van hebben. Die van mij kunnen hun ei niet kwijt aangezien ik niks mag doenquote:Op maandag 10 augustus 2015 16:18 schreef mousemicky het volgende:
LuDann, gefeliciteerd!![]()
Hier vanochtend weer controle, en na een rondje ctg/ bloeddruk 4x meten toch weer goedgekeurd. Op naar volgende week![]()
O, en ik heb een klacht. Mijn hormonen doen niet wat ze moeten doen. Ik ben al weken aan het hopen op nesteldrang/ poetswoede, maar er komt maar niks. En mijn huis is dus een troep, en kan wel een sopbeurt gebruiken. Heeft er iemand nog wat over dat ie aan mij wil doneren?
En nog een klacht: de kat heeft bedacht dat de box toch wčl fijn ligt, en dat ook de wieg getest moet worden![]()
Goede woordkeus!quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:45 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben gesloopt na een werkdag (eerste naar m'n vakantie). Ik kan niet meer zitten (of opstaan), m'n hele bekken voelt gaar. En dan die stomme
aambeien nog.
* silliegirl voelt zich onwijs zielig.
En ik stel me vast aan, maar ik zie het echt ff niet zitten voor de rest van de week![]()
Nee, dat is dat andere onderzoekquote:Op maandag 10 augustus 2015 16:02 schreef Estrys het volgende:
Ik kwam er een uur geleden achter dat ik naar de vk moest voor een echo![]()
Maar we zijn weer door de keuring. Mooie echo gehad. Alles prima in orde. Meneer de draaier ligt nu weer gewoon netjes met zijn hoofd naar beneden. Klein beetje aan het indalen. Hij is niet heel groot maar verder prima in lijn met de andere twee. Schatting tussen de 3000 en 3500 gram. Natte vinger werk lijkt me dat. Ikzelf was 400 gram aangekomen op vakantie.![]()
Verder even in de gaten houden dat ik niet teveel krampen krijg en gewoon zo rustig aan als mogelijk is met die twee aapjes thuis
Wel leuk!quote:Op maandag 10 augustus 2015 16:50 schreef Estrys het volgende:
[..]
Goede woordkeus!Nee sorry, niet leuk
Sara, hou je dat wel ff in de gaten? Hoge buikpijn, vocht vasthouden. Misschien even de bloeddruk laten checken?quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:24 schreef Sara82 het volgende:
[..]
Wel leuk!![]()
Maar vervelend Sillie![]()
Ben er hier ook ff klaar mee. Dikke vochtpoten en gezicht. (En dat moet iedereen je dan ook zeggen, alsof ik wat aan mijn ogen mankeer.) Vannacht 3 uur wakker gezeten/gelegen/gestaan/gehurkt van de hoge buikpijn. Kon er zowat niet van ademen. Wat zijn dat voor stomme grapjes?!
Oh en verlof, wat fijn! Enjoy!
LuDann, hoop dat het voeden snel lukt!
Elke dag is weer een stap vooruit joyce!quote:Op maandag 10 augustus 2015 18:34 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Sara, hou je dat wel ff in de gaten? Hoge buikpijn, vocht vasthouden. Misschien even de bloeddruk laten checken?
Hier alles nog stabiel. Vandaag weer bloeduitslagen en urineuitslagen gekregen en daar is niets in veranderd, bloeddruk lijkt wat stabieler te worden. Ook zijn ze overgestapt op een bredere band, omdat de band waarmee ze deden meten officieel niet goed is. Daar was de bloeddruk al wat lager mee gisterenmiddag, 145/96-140/90. Maar vandaag zelfs metingen van 135/85 en 122/78 gehad. Dit weekend wel weer nieuwe medicatie bijgekregen omdat hij op een gegeven moment 175/110-115 was en op die koers bleef (smallere band dan wel).
Morgen 33 weken. En durf zelfs weer richting de 34 te kijken
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |