abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_154982684
Oorspronkelijke opinie-commentaar van de Journaliste Anja Reschke:
http://www.tagesschau.de/multimedia/video/video-106579.html

(is een dagelijks voorgelezen Opinie door een journalist, waarmee de Tagesschau altijd afsluit, ze is overigens niet de nieuwslezeres, maar een journaliste die aan het eind een persoonlijke opinie voorleest)

De Topictitel is overigens onjuist, de opinie wordt door heel veel mensen toegejuicht en er is juist opvallend weinig kritiek .
Het gaat niet zozeer om bepaalde mening over de oplossing van de vluchtelingenproblematiek als 'racisme' te betitelen,
integendeel, Reschke juicht toe als de discussie zakelijk gevoerd kan worden, haar mening dat ze voor meer opvang is, is hooguit haar mening, maar waarover ze best bereid is te discussieren.

Wat ze echter beklaagt is dat de discussie over de vluchtelingenproblematiek, waaronder duitsland zeker leidt, zozeer bepaald wordt door enerzijds hetze-achtige publieke uitlatingen in sociale media die het bv toejuichen dat mensen omkomen op de vlucht of alle vluchtelingen als criminelen voorstelt, of hen 'de-humaniseert', ont-menselijkt, maar ook door een stijging aan geweldsdaden, brandaanslagen op vluchtelingen-opvangcentra en aanslaggen en bedreigingen jegens lokale politici.

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 07-08-2015 14:15:37 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_154982688
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:35 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Hoe amusant ik de discussie ook vind ik ga me niet herhalen, de onderbouwing heb ik al gegeven, lees desnoods dat hele document in de link. Op persoonlijke vragen ga ik niet in en speculeren doe ik ook niet omdat het geen toegevoegde waarde heeft.
Beledigingen en dreigen, allemaal oké, maar zodra het jouw kant opkomt, dan ga je niet speculeren en ga je er niet op in want het heeft geen toegevoegde waarde.

Bedankt voor de bevestiging ;)
pi_154982917
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:37 schreef Constermock het volgende:

[..]

Beledigingen en dreigen, allemaal oké, maar zodra het jouw kant opkomt, dan ga je niet speculeren en ga je er niet op in want het heeft geen toegevoegde waarde.

Wat loop je nou toch allemaal te bazelen, man?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154983046
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat loop je nou toch allemaal te bazelen, man?
Hij strooit met beschuldigingen maar ontwijkt zelf vragen.

En jou ken ik wel, een discussie met jou is bij voorbaat onbegonnen werk.
pi_154983378
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:51 schreef Constermock het volgende:

[..]

Hij strooit met beschuldigingen maar ontwijkt zelf vragen.

En jou ken ik wel, een discussie met jou is bij voorbaat onbegonnen werk.
Dat staat dan ook in m'n sig.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_154983476
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 13:37 schreef Constermock het volgende:

[..]

lolwut
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 14:09:22 #57
181667 Strani
Beroemde influencer
pi_154983619
De term racisme is vrij subjectief inderdaad, maar als je wenst dat mensen verdrinken op de Middellandse Zee, dan ga je die grens behoorlijk ver over.

Ik ben ook voor het tegenhouden (of limiteren) van vluchtelingen maar wens ze absoluut geen verdrinkingsdood toe.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
2006 Time Person of the Year
pi_154983763
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 14:09 schreef Strani het volgende:
De term racisme is vrij subjectief inderdaad, maar als je wenst dat mensen verdrinken op de Middellandse Zee, dan ga je die grens behoorlijk ver over.

Ik ben ook voor het tegenhouden (of limiteren) van vluchtelingen maar wens ze absoluut geen verdrinkingsdood toe.
eens
Limiteren of stoppen is geen probleem, maar doodwensen is wat anders
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:14:07 #59
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_155000379
Links heeft het hele debat over migratie en multikul jarenlang gedomineerd door iedereen die het niet met hun standpunt eens was als 'racist' te betitelen.
"Als kind vond ik het Sinterklaasfeest altijd erg leuk" => RACIST
"Mijn tante is gisteren overvallen door 2 getinte jongens" => RACIST
"Ik breng mijn kinderen toch liever niet naar een zwarte school" => RACIST
"Ik denk dat een te massale en te snelle migrate van 3e wereldbewoners naar Nederland tot problemen kan gaan leiden" => RACIST

Dan moeten ze niet raar staan te kijken wanneer 'racist' op een zeker moment eerder als geuzennaam dan als negatief wordt gezien.
The End Times are wild
pi_155002764
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:12 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Wat klopt er niet aan zijn post?
Daar kun je inderdaad op wachten als je kritiek hebt op dergelijke onzinnige teksten, er wordt ook nog gevraag of je wil uitleggen wat er niet aan klopt.
pi_155003026

[ Bericht 100% gewijzigd door luxerobots op 08-08-2015 00:29:32 ]
  zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:30:45 #62
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_155003298
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:59 schreef Confetti het volgende:
hongerneger
En hoe omschrijf jij jezelf? Als racist? Of niet?
pi_155003384
Ik mag aannemen dat dat mens inmiddels ontslagen is??

Waar haalt ze het lef vandaan op een publieke zender zonder enige gene haar persoonlijke linkse hersenscheten te spuien waar niemand op zit te wachten.

Wie denkt ze wel dat ze is? Tanja Jess? Ook zo'n dwaas.
pi_155003589
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 23:14 schreef LXIV het volgende:
Links heeft het hele debat over migratie en multikul jarenlang gedomineerd door iedereen die het niet met hun standpunt eens was als 'racist' te betitelen.
"Als kind vond ik het Sinterklaasfeest altijd erg leuk" => RACIST
"Mijn tante is gisteren overvallen door 2 getinte jongens" => RACIST
"Ik breng mijn kinderen toch liever niet naar een zwarte school" => RACIST
"Ik denk dat een te massale en te snelle migrate van 3e wereldbewoners naar Nederland tot problemen kan gaan leiden" => RACIST

Dan moeten ze niet raar staan te kijken wanneer 'racist' op een zeker moment eerder als geuzennaam dan als negatief wordt gezien.
Daar gaat het niet om...

Het gaat eerder om berichten die je hier ook vaak op FOK!frontpage of op Facebook ziet.

Dan worden de migranten uitgemaakt voor "beesten", "aasgieren", "apen" en "tuig" etcetc.

Er valt genoeg te zeggen of het nu wel of niet nuttig is om migranten op te nemen in de EU en het Nederlandse aandeel erin. Dat is ook een discussie die op normaal niveau gevoerd kan worden. Maar als mensen zich gaan keren tot zulke termen wordt het racistisch ja.

nog een bloemlezing van de frontpage:
quote:
welke menselijkheid? de meest hoogstaande technologie die Somaliers gezien hebben is een luxaflex als stapelbed of een kameel met voorpoot-drive
quote:
Stuur al dat volk gewoon terug.
quote:
Het gros is gelukszoeker.
Etcetc.

Racisme reduceert de niet blanke medemens tot een gehate onderwerp waar denigrerend over gesproken wordt.

[ Bericht 16% gewijzigd door Godshand op 08-08-2015 00:59:11 ]
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_155003923
quote:
4s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:38 schreef Godshand het volgende:

[..]

Daar gaat het niet om...

Het gaat eerder om berichten die je hier ook vaak op FOK!frontpage of op Facebook ziet.

Dan worden de migranten uitgemaakt voor "beesten", "aasgieren", "apen" en "tuig" etcetc.

Er valt genoeg te zeggen of het nu wel of niet nuttig is om migranten op te nemen in de EU en het Nederlandse aandeel erin. Dat is ook een discussie die op normaal niveau gevoerd kan worden. Maar als mensen zich gaan keren tot zulke termen wordt het racistisch ja.
Ik heb dit maanden geleden al voorspeld.

Decennia lang in de bek gespuwd door links en de islam, nu is men het zat en gaat men terugslaan.

Gewoon een logisch gevolg van een meerderheid van mensen die het zat zijn, ergo, zoals ik toen ook al zei, nu stilzitten tijdens het scheren.

Maar niet onverwacht dat links en islam weer lange tenen gedrag vertonen en om het hardst gaan huilen.
Uitdelen zijn ze goed in, ontvangen homaar.
pi_155004177
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:48 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Decennia lang in de bek gespuwd door links en de islam, nu is men het zat en gaat men terugslaan.

Gewoon een logisch gevolg van een meerderheid van mensen die het zat zijn, ergo, zoals ik toen ook al zei, nu stilzitten tijdens het scheren.

Maar niet onverwacht dat links en islam weer lange tenen gedrag vertonen en om het hardst gaan huilen.
Het is idd een logisch gevolg om mensen dood te wensen, mensen uit maken voor beesten, aasgieren ,apen, zwarte pieten, dobbernegers etc..

Of zoiets als dit:

Logisch ja...
8)7
  Redactie Frontpage zaterdag 8 augustus 2015 @ 00:56:58 #67
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_155004197
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:48 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Maar wie is wat zat dan een waarom? En welke meerderheid bedoel je precies?
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_155004291
Maar het klopt toch wat ze zegt? Zie de reacties op bepaalde nieuwssites. Ranzig rechts overheerst. En niet zo'n beetje ook.
pi_155004368
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is idd een logisch gevolg om mensen dood te wensen, mensen uit maken voor beesten, aasgieren ,apen, zwarte pieten, dobbernegers etc..

Of zoiets als dit:

[ afbeelding ]

Logisch ja...
8)7
Printscreentje van de FP zou het wat dichter bij huis houden....
pi_155004371
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 augustus 2015 12:34 schreef bijdehand het volgende:
Als het woord racisme niet meer lukraak gebruikt wordt, zal dat zal een hoop schelen. Soms worden mensen uitgemaakt voor racist terwijl daar echt geen sprake van is.
Dit. Je mag als blank persoon tegenwoordig al blij zijn dat niemand je aanspreekt als je het woord Zwart gebruikt
Live Chill
pi_155004391
Trouwens wel mooi dat je dit zegt Kanjer:

quote:
Je begon zelf al over Tanja Jess. Heb je de reacties gezien van de volgelingen van de GBL? Over kunnen incasseren gesproken.
pi_155004408
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Printscreentje van de FP zou het wat dichter bij huis houden....
Ja maar Kanjer doelt niet alleen op de Frontpage.
pi_155004435
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 00:56 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Of zoiets als dit:

[ afbeelding ]

Logisch ja...
8)7
Een heel klein groepje van de grote massa die het zat is reageert inderdaad een beetje emotioneel, niet verstandig natuurlijk maar wel verklaarbaar.

Vergeten doet ook iedereen dat vanuit vooral de islam hoek hetzelfde afkeurende gedrag al jaren gemeengoed is en er nooit aandacht aan werd of word besteed.

Overigens sluit ik zeker niet uit dat continue dezelfde photoshop van fb gebruikt worden.
pi_155004512
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:05 schreef Kanjer het volgende:

[..]

Een heel klein groepje van de grote massa die het zat is reageert inderdaad een beetje emotioneel, niet verstandig natuurlijk maar wel verklaarbaar.

Vergeten doet ook iedereen dat vanuit vooral de islam hoek hetzelfde afkeurende gedrag al jaren gemeengoed is en er nooit aandacht aan werd of word besteed.

Overigens sluit ik zeker niet uit dat continue dezelfde photoshop van fb gebruikt worden.
Ja je reageerde zelf op de post waarin die woorden onder andere werden genoemd.Eerst is het compleet logisch dat mensen zo reageren en nu ineens zijn emotioneel?

Die reacties in die screenshot zijn toevallig niet gephotoshopt. Heb ze zelf nog kunnen lezen op de pagina eergister.
pi_155004546
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 augustus 2015 01:03 schreef Yasmin23 het volgende:
Trouwens wel mooi dat je dit zegt Kanjer:

[..]

Je begon zelf al over Tanja Jess. Heb je de reacties gezien van de volgelingen van de GBL? Over kunnen incasseren gesproken.
Tanja Hess liep Geert Wilders te framen en te demoniseren door hem te beschuldigen van gebruik gaskamers en de gelukszoekers levend te willen verbranden, Tanja Hess haar woorden, niet GW.
En dan haalt ze nog laf haar tweet weg en sluit ze haar account af, lafbek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')