abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 10 augustus 2015 @ 13:33:34 #201
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155074942
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:17 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Kijk dan ook gelijk naar de verschillen tussen een AK-47 en een AKM, het wapen is namelijk een AKM, een upgrade van de AK-47.
Bovendien kun je volgens mij heel goed gaan vergelijken als je foto's opzoekt van de schietpartij in Oekraïne vorig jaar Februari.
bedankt voor de tip en de extra info ^O^.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_155083859
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 13:17 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Kijk dan ook gelijk naar de verschillen tussen een AK-47 en een AKM, het wapen is namelijk een AKM, een upgrade van de AK-47.
Bovendien kun je volgens mij heel goed gaan vergelijken als je foto's opzoekt van de schietpartij in Oekraïne vorig jaar Februari.
Differences between AKM and AK47

AKM

Meeste mensen(gun enthusiasts ook) noemen de AKM ’n AK47.

Beide wapens zullen zelfde resultaat hebben op 'n lichaam....dus 't maakt geen of heel weinig verschil op de 'discussie'.

Ik denk dat de meneer Hero Brit James is helemaal niet geschoten.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_155084695
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

AKM

Beide wapens zullen zelfde resultaat hebben op 'n lichaam....dus 't maakt geen of heel weinig verschil op de 'discussie'.

Want? Ik heb tot nu toe nog geen enkel overtuigend argument gezien voor zo'n bewering.
pi_155084874
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Want? Ik heb tot nu toe nog geen enkel overtuigend argument gezien voor zo'n bewering.
Te snel.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_155084918
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ga jij dat nooit zien.
  maandag 10 augustus 2015 @ 19:02:51 #206
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_155087528
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 18:02 schreef Tingo het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ga jij dat nooit zien.
Eens.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_155088758
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 17:32 schreef Tingo het volgende:

[..]

AKM

Ik weet dat je dat denkt, ik denk juist weer dat hij niet ligt te acteren in het ziekenhuis, alsook alle anderen die het overleefd hebben niet.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:10:11 #208
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155096109
ak47 gel test met standaard kogels. Feiten zonder gore.

Als het standaard munitie is dan hoeft het geen verschrikkelijke schade op te leveren per kogel. Wel aardig wat hoor, ik zou het niet willen maar de achterkant hoeft niet perse te exploderen of zo :P.
Vrijheid
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:17:34 #209
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155096441
Vrijheid
  maandag 10 augustus 2015 @ 22:25:05 #210
269692 Divje
brr brr patapim
pi_155096795
quote:
Zo zijn er natuurlijk ook de gevallen waarbij iemand een boek in z'n binnenzak heeft die een kogel stopt _O- meestal wel een dik boek met veel verhalen ;)
oh ah toma toma vem vem vem vem
pi_155098332
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2015 22:10 schreef jogy het volgende:
ak47 gel test met standaard kogels. Feiten zonder gore.

Als het standaard munitie is dan hoeft het geen verschrikkelijke schade op te leveren per kogel. Wel aardig wat hoor, ik zou het niet willen maar de achterkant hoeft niet perse te exploderen of zo :P.
De hele pdf is de moiete waarde om te lezen voor algemene info en handig om forensic/medische taal gebruik 'n beetje te leren kennen enz.(zoektermen)

http://hospitals.clalit.c(...)thopedic%20Paper.pdf

The energy importance is represented by most shot wound classifications
such as the Red Cross classification for war injury that emphasizes wound severity in terms of tissue damage and injuries to specific anatomic structures. The injury is scored according to the size of the entry and exit wounds. It also categorizes the presence of a cavity, a fracture, or an injured vital structure and in the presence or absence of metallic bodies. The modified Red Cross for civilian injuries that incorporates the ballistic and clinical aspects of gunshot injuries, in civilians, is based on energy dissipation, vital structures injured, type of wound created, severity of bony injury, degree of contamination, and the modified Gustilo–Anderson open fracture classification system in which low-velocity gunshot wounds are designated as Grade I or Grade II,based on the size of the skin wound. All high-velocity gunshot injuries are designated Grade III injuries,regardless of wound size.
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:06:21 #212
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155098556
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:00 schreef Tingo het volgende:

[..]

De hele pdf is de moiete waarde om te lezen voor algemene info en handig om forensic/medische taal gebruik 'n beetje te leren kennen enz.(zoektermen)

http://hospitals.clalit.c(...)thopedic%20Paper.pdf

The energy importance is represented by most shot wound classifications
such as the Red Cross classification for war injury that emphasizes wound severity in terms of tissue damage and injuries to specific anatomic structures. The injury is scored according to the size of the entry and exit wounds. It also categorizes the presence of a cavity, a fracture, or an injured vital structure and in the presence or absence of metallic bodies. The modified Red Cross for civilian injuries that incorporates the ballistic and clinical aspects of gunshot injuries, in civilians, is based on energy dissipation, vital structures injured, type of wound created, severity of bony injury, degree of contamination, and the modified Gustilo–Anderson open fracture classification system in which low-velocity gunshot wounds are designated as Grade I or Grade II,based on the size of the skin wound. All high-velocity gunshot injuries are designated Grade III injuries,regardless of wound size.
Dank. Ga ik lezen :).
Vrijheid
  maandag 10 augustus 2015 @ 23:15:57 #213
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155099021
Interessant stukje.

The direct range of damage is
energy dependent and may reach a radius of a few cen-
timeters from the primary tract due to deformation of
the penetrating projectile [4]. Penetrating projectiles
(not exiting) deliver their total contained kinetic energy
whereas those perforating (exiting) transfer signifi-
cantly less kinetic energy [3, 15, 37, 38]. Almost no
extra damage, except that of direct injury to the pri-
mary tract, if “high-velocity” full-metal jacket heavy
military rifle bullets, such as those fired by the AK-47,
NATO 7.62-mm (American version), or the Israeli
Galil rifles [14, 39–43] travels only in the soft tissue of
an adult human thigh and there is almost little or no
difference between the wounding effects of a low-
velocity bullets [13].
Vrijheid
pi_155101113
quote:
14s.gif Op maandag 10 augustus 2015 23:15 schreef jogy het volgende:
Interessant stukje.

The direct range of damage is
energy dependent and may reach a radius of a few cen-
timeters from the primary tract due to deformation of
the penetrating projectile [4]. Penetrating projectiles
(not exiting) deliver their total contained kinetic energy
whereas those perforating (exiting) transfer signifi-
cantly less kinetic energy [3, 15, 37, 38]. Almost no
extra damage, except that of direct injury to the pri-
mary tract, if “high-velocity” full-metal jacket heavy
military rifle bullets, such as those fired by the AK-47,
NATO 7.62-mm (American version), or the Israeli
Galil rifles [14, 39–43] travels only in the soft tissue of
an adult human thigh and there is almost little or no
difference between the wounding effects of a low-
velocity bullets [13].
Ja. Ik denk dat als je zo 'n kogel krijgt in je arm dat 't zal helemaal doorheen gaan als 't niet tegen je bot klapt.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 00:13:49 #215
269692 Divje
brr brr patapim
pi_155101356
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:07 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ja. Ik denk dat als je zo 'n kogel krijgt in je arm dat 't zal helemaal doorheen gaan als 't niet tegen je bot klapt.
Op die manier is een afgeschoten hand ook helemaal niet zo gek.
Kogel komt precies op je gewricht, versplintert alles en je hand hangt aan een stuk vlees wrs. ( :r )
pi_155122442
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 00:13 schreef Divje het volgende:

[..]

Op die manier is een afgeschoten hand ook helemaal niet zo gek.
Kogel komt precies op je gewricht, versplintert alles en je hand hangt aan een stuk vlees wrs. ( :r )
Nee,maar als dat op 'n strand in Tunisia is gebeuren is 'n andere verhaal.
pi_155122470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

Want?
pi_155127731
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:28 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Want?
Er is al genoeg info al geplaats imo ,maar tis ook fijn als jij de officiele lezingen geloven.
Success.
  dinsdag 11 augustus 2015 @ 23:15:19 #219
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_155133691
Vreemd ik lees geregeld over gewonden bij oorlogen.. Iedereen die door een kogel geraakt wordt moet gewoon mors dood zijn.
Ik heb het al eens eerder gehoord.
Iets met geamputeerde ledematen.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_155135509
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 18:28 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoezo?

Als ik mn teennagel afscheur kan dat op een strand gebeuren maar kan het net zo goed in mn badkamer gebeuren. M'n teen reageert in beiden gevallen exact hetzelfde.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_155141663
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 augustus 2015 23:15 schreef theguyver het volgende:
Vreemd ik lees geregeld over gewonden bij oorlogen.. Iedereen die door een kogel geraakt wordt moet gewoon mors dood zijn.
Ik heb het al eens eerder gehoord.
Iets met geamputeerde ledematen.
Kan je ook onder 'traumatic amputation' en/of 'traumatic blast injury ballistics'.
Tis vermoeijend maar wel interessante. Als 't 'n beetje moeillijk voor je is kan je ook de afbeeldingen kijken.
Ik heb wat leesvoer in de Boston topic geplaats.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 10:28:45 #222
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_155142576
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 09:46 schreef Tingo het volgende:

[..]

Kan je ook onder 'traumatic amputation' en/of 'traumatic blast injury ballistics'.
Tis vermoeijend maar wel interessante. Als 't 'n beetje moeillijk voor je is kan je ook de afbeeldingen kijken.
Ik heb wat leesvoer in de Boston topic geplaats.
Ben op mijn werk en als dit NSFW is wacht ik daar even mee tot vanavond.
Hier voor jou even wat info ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adrenaline
en Engels
https://en.wikipedia.org/wiki/Epinephrine
pi_155143113
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

Ben op mijn werk en als dit NSFW is wacht ik daar even mee tot vanavond.
Hier voor jou even wat info ;)
https://nl.wikipedia.org/wiki/Adrenaline
en Engels
https://en.wikipedia.org/wiki/Epinephrine
Adrenaline is Engels....en ik weet al wat 't is.
  woensdag 12 augustus 2015 @ 11:00:29 #224
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_155143320
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2015 10:51 schreef Tingo het volgende:

[..]

Adrenaline is Engels....en ik weet al wat 't is.
Oke mooi dan weet je ook waarom ik je die info geef neem ik aan!
pi_155194846
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:48 schreef Tingo het volgende:

[..]

Hoe weet je dat zo zeker? Over de gebeurtinissen van de laatste jaren heb ik echt geen reden om de MSM/'amateur' beelden te geloven.
Even in het juiste topic verder ;)

Natuurlijk kun je nooit volledig zeker zijn, maar de wel/niet meter slaat behoorlijk uit naar wel aangezien er helemaal geen enkele rede is om zomaar een aanslag in Tunesië te faken dat overigens een inkomstenbron voor de ondernemers in dat land de nek omdraait.
Dan zou je op zijn minst verwachten dat er een goede verklaring te vinden is die dat kracht bijzet zoals we wel hebben bij 9/11 bijvoorbeeld.
pi_155208519
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2015 22:59 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Even in het juiste topic verder ;)

Natuurlijk kun je nooit volledig zeker zijn, maar de wel/niet meter slaat behoorlijk uit naar wel aangezien er helemaal geen enkele rede is om zomaar een aanslag in Tunesië te faken dat overigens een inkomstenbron voor de ondernemers in dat land de nek omdraait.
Dan zou je op zijn minst verwachten dat er een goede verklaring te vinden is die dat kracht bijzet zoals we wel hebben bij 9/11 bijvoorbeeld.
Waarom zou de 'IS' 'n aanslag daar plegen?
Ik ben geen terrorist maar ik kan 'n wat makkelijker en effectiever terreur aanslag voorstellen.
Er zijn honderden budget hotels op die kust - allemaal in competitie voor tourist geld.
Ik vraag me af hoe druk in de hotel was. Nu zijn zaken nog moeillijker, misschien gaan sommige of vele hotels dicht....lekker goedkoop real estate voor buitenlandse investors? Ik weet 't niet.
pi_155209220
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:37 schreef Tingo het volgende:

[..]

Ik ben geen terrorist maar ik kan 'n wat makkelijker en effectiever terreur aanslag voorstellen.
Er zijn honderden budget hotels op die kust - allemaal in competitie voor tourist geld.
Ik vraag me af hoe druk in de hotel was. Nu zijn zaken nog moeillijker, misschien gaan sommige of vele hotels dicht....lekker goedkoop real estate voor buitenlandse investors? Ik weet 't niet.
Hm, even denken.. een druk bezochte locatie in het hoogseizoen, terwijl het lekker weer is en ik wil veel toeristen dood schieten. Wáááár zal beginnen met zoeken..?

Hm, het strand?

kutzooi, moet ik wel mijn schoenen uitdoen..
pi_155209541
quote:

[..]

Om dezelfde reden als dat ze elke andere aanslag plegen.
quote:
Was dit zo gecompliceerd dan?
quote:
Ja, buitenlandse investors zitten echt te wachten op leegstaande hotels in Tunesie _O-

[ Bericht 1% gewijzigd door jogy op 14-08-2015 14:42:00 ]
Conscience do cost.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:24:42 #229
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_155209940
quote:
2 redelijk duidelijke doelen:
IS en gelieerde groepen hebben baat bij destabilisering. Een aanval op de grootste inkomstenbron van het land is dan heel logisch. Als het economisch slecht gaat is de kans op onrust vele malen groter. Zeker gezien de huidige politieke zaken.

De tweede is meer gericht naar ons. IS heeft baat bij een publieke opinie die ze als een legitieme bedreiging zien. Dat is goed voor rekrutering (street cred yoh) en voor (internationale) erkenning.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_155210304
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 13:59 schreef Thrilled het volgende:

[..]

Hm, even denken.. een druk bezochte locatie in het hoogseizoen, terwijl het lekker weer is en ik wil veel toeristen dood schieten. Wáááár zal beginnen met zoeken..?

Hm, het strand?

kutzooi, moet ik wel mijn schoenen uitdoen..
Er zijn miljoenen toeristen in honderden verschillende plekken.
Hoe kom je bij dat de strand druk bezocht was? Er zijn niet erg veel fotos van drukk bezochte strand. En volgens MSM waren er 1200 identified eye-witnesses.
Volgens mij zijn er honderden veel,veel drukker bezochte toeristen attractions.
Dus waarom niet 'n makkelijker, effectiever aanslag ergens anders ipv.van 'n strand in 'n moslim land?
'Terroristen' hebben toch vrienden nodig - zeker als ze zijn bezig met oorlogjes tegen grote legers.
Echt of niet de beach 'attack' slaat nergens op.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 14:44:01 #231
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155210595
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:10 schreef ems. het volgende:
Ja, buitenlandse investors zitten echt te wachten op leegstaande hotels in Tunesie _O-
Op korte termijn zullen zaken slecht gaan maar dat trekt snel genoeg weer aan. Hoe lang na een aanslag blijft een verder rustig land impopulair? Is Balie onderhand al weer populair als vakantiebestemming?
Vrijheid
pi_155211063
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Goh, ben ik het een keer met je eens. Wat is nou jouw doel in deze discussie?
pi_155211146
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:44 schreef jogy het volgende:

[..]

Op korte termijn zullen zaken slecht gaan maar dat trekt snel genoeg weer aan. Hoe lang na een aanslag blijft een verder rustig land impopulair? Is Balie onderhand al weer populair als vakantiebestemming?
Tis maar 3 jaar na de Jasmine revolution in Tunisia.
Ik denk dat Tunisia niet zo populair is/was als wat ze willen ons laten denken.
Ik heb 'n paar toerist anecdoten gelezen dat Sousse ook niet zo erg leuk en vriendelijk is.
pi_155211196
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:00 schreef Thrilled het volgende:

[..]

. Wat is nou jouw doel in deze discussie?
WTF has that got to do with you?
pi_155211410
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:04 schreef Tingo het volgende:

[..]

WTF has that got to do with you?
Dat de hele aanslag zinloos was, jij de 'attack' net zo goed nergens op vind slaan, maar toch al 3 topics lang de gemoederen bezig weet te houden zonder tot een punt te kunnen komen. Vandaar mijn vraag.

Heeft inderdaad niks te maken met mij, terechte constatering maar aardig misplaatst aangezien dat er niet toe doet.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:40:45 #236
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_155212245
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 14:35 schreef Tingo het volgende:

[..]

Er zijn miljoenen toeristen in honderden verschillende plekken.
Hoe kom je bij dat de strand druk bezocht was? Er zijn niet erg veel fotos van drukk bezochte strand. En volgens MSM waren er 1200 identified eye-witnesses.
Volgens mij zijn er honderden veel,veel drukker bezochte toeristen attractions.
Dus waarom niet 'n makkelijker, effectiever aanslag ergens anders ipv.van 'n strand in 'n moslim land?
'Terroristen' hebben toch vrienden nodig - zeker als ze zijn bezig met oorlogjes tegen grote legers.
Het strand kan anders goed vol zitten in de zomer.

[ Bericht 2% gewijzigd door jogy op 14-08-2015 16:31:12 ]
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 15:52:02 #237
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_155212674
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 15:03 schreef Tingo het volgende:

[..]

Tis maar 3 jaar na de Jasmine revolution in Tunisia.
Ik denk dat Tunisia niet zo populair is/was als wat ze willen ons laten denken.
Ik heb 'n paar toerist anecdoten gelezen dat Sousse ook niet zo erg leuk en vriendelijk is.
Tunesie is een best populair vakantie oord,
Misschien dat het wat minder is geworden an alle onrusti in de afgelopen jaren bij buurlanden.
Maar na deze aanslag zal het nu wel erg kelderen.

Ik zie niet in dat het positief voor het land, toerisme is een belangrijke bron van inkomsten , dus lijkt me sterk dat een overheid hierbij betrokken zou zijn.
pi_155212868
quote:

[..]

Waarom niet? kun je andere plaatsen aanwijzen waar westerlingen in Tunesië lekker bij elkaar in het zonnetje zitten zodat het prijsschieten wordt?
Dit komt natuurlijk niet uit het niets, er zijn meerdere aanslagen in Tunesië zoals afgelopen Maart bijvoorbeeld in het Bardo National Museum in Tunis of de zelfmoord terrorist met een bomgordel in 2013.

Dat hotel heeft een Spaanse eigenaar volgens berichten, bovendien is het zoals ems al aangeeft niet erg aantrekkelijk om in hotels te investeren die leeg staan omdat mensen wegblijven.

We hadden bij de aanslag in Maart op het museum natuurlijk ook kunnen zeggen, waarom zou IS daar een aanslag plegen? de stranden liggen vol met westerlingen, waarom daar geen aanslag plegen?

Zo gaan we fijn rond en rond.
pi_155213870
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:23 schreef Tingo in een verwijderd bericht het volgende:

[..]

Heb je wat bewijs dat je MSM verhaaltjes klopt?
Hoe is dat relevant in een BNW topic :? We gaan hier niet over MSM verhalen.

De enige die constant blijft doordraven over de massamedia zijn de mensen die er zogenaamd zo min mogelijk mee te maken willen hebben.

[ Bericht 8% gewijzigd door jogy op 14-08-2015 16:34:58 ]
Conscience do cost.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 16:34:09 #240
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155214101
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Hoe is dat relevant in een BNW topic :? We gaan hier niet over MSM verhalen.
De rode draad in BNW is natuurlijk ook wantrouw richting main stream media, toch?
Vrijheid
pi_155221521
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 16:34 schreef jogy het volgende:

[..]

De rode draad in BNW is natuurlijk ook wantrouw richting main stream media, toch?
Als je een dertien in een dozijn deelforum wilt over complotten wel. Het lijkt me in deze juist interessant om niet continu te herkauwen hoe slecht het wel niet gesteld is met het nos-journaal en je geheel te focussen op waarheidsbevinding; wat weten we, wat kunnen we daarvan leren.

Maar gezien jij de "MSM is stom en iedereen die het niet met me eens is die volgt dus de MSM" reacties consistent laat staan verschillen we daar blijkbaar over van mening.
Conscience do cost.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:10:15 #242
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155221951
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Als je een dertien in een dozijn deelforum wilt over complotten wel. Het lijkt me in deze juist interessant om niet continu te herkauwen hoe slecht het wel niet gesteld is met het nos-journaal en je geheel te focussen op waarheidsbevinding; wat weten we, wat kunnen we daarvan leren.

Maar gezien jij de "MSM is stom en iedereen die het niet met me eens is die volgt dus de MSM" reacties consistent laat staan verschillen we daar blijkbaar over van mening.
BNW is het enige overgebleven enigszins grote conspiracyforum van Nederland trouwens. En je aantijging is heel makkelijk om te draaien naar de alternatieve media. Toegegeven, er rommelt meer in de bronnen van de alternatieve media dan er aanwijsbaar rommelt in de msm maar ik zie de 'blanket statements' even hard gegooid worden over de alternatieve bronnen als dat ze over de msm bronnen worden gegooid door de respectievelijke critici. Splinter / balk dingetje zeg maar.
Vrijheid
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:12:30 #243
269692 Divje
brr brr patapim
pi_155222053
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 20:58 schreef ems. het volgende:

[..]

de "MSM is stom en iedereen die het niet met me eens is die volgt dus de MSM" reacties
Dit lijkt wel een trend te zijn geworden. Ben in dit topic ook vaak genoeg voor een 'MSM-belieber' uitgemaakt omdat ik tegen Tingo in ging. Net als anderen trouwens.

Dat terwijl ik geen kranten lees, m'n tv alleen aanzet voor Voetbal Inside en hier op FOK! af en toe in NWS kijk wat er allemaal speelt.

Wb dit topic heb ik veel bronnen gezien, MSM én conspiracy, en dat met zo een open mind mogelijk.
Kijk de filmpjes, lees linkjes die gepost worden en vorm er een beeld over. Probeer daarna mijn bevindingen over te brengen op Tingo maar die blijkt dan te lijden aan cognitieve dissonantie.

In het eerste topic werd nota bene al min of meer uitgesloten dat dit een Hoax betreft, en alsnog wordt dit topic gevuld met onderbuikgevoelens die maar 1 doel hebben: Ons te informeren dat het een hoax is.

Mijn klomp is gebroken.

Mss meer iets voor FB trouwens nu ik erover nadenk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Divje op 14-08-2015 21:27:56 ]
pi_155222505
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:12 schreef Divje het volgende:

[..]

Dit lijkt wel een trend te zijn geworden. Ben in dit topic ook vaak genoeg voor een 'MSM-belieber' uitgemaakt omdat ik tegen Tingo in ging. Net als anderen trouwens.

Dat terwijl ik geen kranten lees, m'n tv alleen aanzet voor Voetbal Inside en hier op FOK! af en toe in NWS kijk wat er allemaal speelt.

Wb dit topic heb ik veel bronnen gezien, MSM én conspiracy, en dat met zo een open mind mogelijk.
Kijk de filmpjes, lees linkjes die gepost worden en vorm er een beeld over. Probeer daarna mijn bevindingen over te brengen op Tingo maar die blijkt dan te lijden aan cognotieve dissonantie.

In het eerste topic werd nota bene al min of meer uitgesloten dat dit een Hoax betreft, en alsnog wordt dit topic gevuld met onderbuikgevoelens die maar 1 doel hebben: Ons te informeren dat het een hoax is.

Mijn klomp is gebroken.

Mss meer iets voor FB trouwens nu ik erover nadenk.
Wel redelijk relevant voor dit topic, alleen niet voor het onderwerp ;). Maar het is ook niet zo raar dat het hier nog altijd over de hoax theorie gaat. Je hebt een aantal users die dat stadium al voorbij zijn; geen aanwijzingen voor, geen gegronde redenen. Verder is er niet zoveel over te bespreken. Je hebt alleen 1 of 2 users, die vol blijven houden dat het een hoax is, wat je er ook tegen in brengt, ze geven immers zelf aan niet te overtuigen te zijn, ze willen alleen info verspreiden. Vervolgens zit je in een cirkel waar je niet uit gaat komen zolang het open is. (nee ik zeg niet dat het dicht moet)

(vet gedrukte; ik moest hardop lachen)
pi_155222630
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:10 schreef jogy het volgende:

[..]

BNW is het enige overgebleven enigszins grote conspiracyforum van Nederland trouwens.
Het handjevol mensen dat hier dagelijks wat posts neergooit? Dat lijkt me heel sterk.
quote:
En je aantijging is heel makkelijk om te draaien naar de alternatieve media. Toegegeven, er rommelt meer in de bronnen van de alternatieve media dan er aanwijsbaar rommelt in de msm maar ik zie de 'blanket statements' even hard gegooid worden over de alternatieve bronnen als dat ze over de msm bronnen worden gegooid door de respectievelijke critici. Splinter / balk dingetje zeg maar.
Met als voornaamste verschil dat er wel degelijk de tijd wordt genomen om de argumenten van de internet-MSM te bespreken. Als de vragen te moeilijk of te kritisch worden komt er altijd weer de MSM-retoriek naar boven die he-le-maal niets te maken heeft met waar het om gaat.

Het is een beetje vergelijkbaar met een discussie op F&L over god. Als je daar de gevoelige snaar raakt beginnen de gelovigen (net als de gelovigen hier) ook te klagen over de evolutie-theorie, niet beseffende dat of de evolutie-theorie wel of niet klopt helemaal niets te maken heeft met een topic dat over god gaat.

Dus nee, het is niet zo simpel als "het werkt twee kanten op". In ieder geval niet als je als doel hebt dat dit deelforum meer gaat zijn dan een veredelde linkdump. Ik begrijp dat je je als mod enigszins neutraal wilt opstellen maar in mijn ogen zinkt het BNW-schip door een verkeerde interpretatie van neutraliteit des te sneller.

En dat allemaal even los van het feit dat je als -echte- BNW'er natuurlijk alle kritiek op je bronnen en meningen moet verwelkomen. Dat is in de eerste plaats iets dat BNW'ers van de sheeple onderscheidt, niet?
Conscience do cost.
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:40:23 #246
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_155223283
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:25 schreef ems. het volgende:

[..]

Het handjevol mensen dat hier dagelijks wat posts neergooit? Dat lijkt me heel sterk.
Controleer het maar. Het is echt zo. BNW is de laatste der Mohikanen qua fora die dit soort onderwerpen vrijelijk behandelen. Er zijn wel een paar sites die conspiracy's behandelen hoor maar geen fora. Het is bevreemdend.

Op de rest ga ik nog in, het is redelijk offtopic maar als het bediscussieerd wordt zoals het nu wordt is het al drie stukken beter dan dat ik gewend ben. Het is een discussie wat me iig na aan het hart ligt.
Vrijheid
  vrijdag 14 augustus 2015 @ 21:41:30 #247
269692 Divje
brr brr patapim
pi_155223332
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:22 schreef Scrummie het volgende:

[..]

Wel redelijk relevant voor dit topic, alleen niet voor het onderwerp ;). Maar het is ook niet zo raar dat het hier nog altijd over de hoax theorie gaat. Je hebt een aantal users die dat stadium al voorbij zijn; geen aanwijzingen voor, geen gegronde redenen. Verder is er niet zoveel over te bespreken. Je hebt alleen 1 of 2 users, die vol blijven houden dat het een hoax is, wat je er ook tegen in brengt, ze geven immers zelf aan niet te overtuigen te zijn, ze willen alleen info verspreiden. Vervolgens zit je in een cirkel waar je niet uit gaat komen zolang het open is. (nee ik zeg niet dat het dicht moet)

(vet gedrukte; ik moest hardop lachen)
^O^ Zo is het idd.
even die typo verbetert :P
pi_155223447
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2015 21:41 schreef Divje het volgende:

[..]

^O^ Zo is het idd.
even die typo verbetert :P
Verbeterd }:|
pi_155223543