Vault-Boy | donderdag 6 augustus 2015 @ 21:20 |
WAR, WAR NEVER CHANGES! Achtergrond/Setting: (Alternatief) De 21ste eeuw, er wordt hevig gevochten over de laatste voorraden olie en uranium op Aarde. Wat zich uit in een Europese Unie die versplinterd is tot bekvechtende staten, China die Alaska binnenvalt en de V.S. die zich gedwongen ziet tot een annexatie van Canada, om vervolgens Alaska te heroveren. Met iedere factie steeds wanhopiger wordend, door hun gebrek aan/afhankelijkheid van fossiele brandstoffen. Met als gevolg, de eerste kernoorlog. Wie als eerst schoot, blijft een raadsel. De losgelaten kernwapens zorgen, binnen een periode van 2 uur, voor de vernietiging van bijna al het leven op Aarde. Behalve in de speciaal door Vault-tec gebouwde Vaults. In eerste instantie bedoeld om de mensheid te beschermen tegen het uitbreken van de New Plague, maar ook in het geval van een gevreesde kernoorlog. Vanuit deze ondergrondse schuilbunkers zou de mensheid zich weer op moeten richten om weer een nieuwe samenleving op te bouwen. De Nasleep: * Incl. fallout.wikia-links Fallout 1 en 2: Developer: Black Isle Studios Uitgever: Interplay Entertainment Jaar: (respectievelijk)1997 en 1998 Fallout: Tactics: Developer: Micro Forté Uitgever: Interplay Entertainment Jaar: 2001 Fallout 3 en 4: Developer en Uitgever: Bethesda Softworks Jaar: (respectievelijk) 2008 en 2015 Fallout 3 DLC: Operation Anchorage, The Pitt, Broken Steel, Point Lookout, Mothership Zeta Fallout 4 DLC: TBA Fallout: New Vegas: Developer: Obsidian Entertainment Uitgever: Bethesda Softworks Jaar: 2010 DLC: Dead Money, Honest Hearts, Oldworld Blues, Lonesome Road
Fallout-topicreeksen: - Fallout3 - Fallout: New Vegas BECAUSE WAR, WAR NEVER CHANGES! | |
Marsenal | donderdag 6 augustus 2015 @ 22:05 |
Die laadtijden waren op de xbox ook niet mis, zeker als je er al een uurtje of 50 in de savegame had zitten, dan werden de tekortkomingen pijnlijk duidelijk. Gelukkig ing de radio gewoon door, negen van de tien keer nam ik de tijd om een peuk op te steken... Ik heb er van geleerd, deze fallout speel ik gewoon op de pc. Desnoods met een controller op mijn bank, lekker op de tv. Die endgame en levelcap info: | |
The_Substitute | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:32 |
In Bethesda-stijl betekent dat meestal veel onlogica, geen gebalanceerde gameplay en keuzes zonder merkbare consequenties. Dus neem 't voor wat 't is: makkelijke woorden. Het niet door kunnen spelen in F3 sloeg nergens op, maar in NV was het verre van een minpunt. | |
Marsenal | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:42 |
Ook niet vergeten dat na het uitspelen van de main storyline de wereld vaak leeg en doelloos kan aanvoelen, maar toch. Zeker voor de 100% completion idioten zoals ik een goede toevoeging. | |
TigerXtrm | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:43 |
Ben benieuwd hoe lang het duurt om level 9001 te bereiken | |
Quotidien | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:47 |
Ben op FNV aan de DLC toe, wat is de goede volgorde om ze in te spelen? Googlen levert wisselende resultaten op. | |
The_Substitute | donderdag 6 augustus 2015 @ 23:59 |
Dat ook. Daarom was het einde van NV ook goed met die Point-of-no-Return melding. Even alle sidequests afmaken en alle locaties afgaan. Wat dus mij na het eindgevecht en de epiloog 't gevoel gaf van: nou is 't klaar. Op de volgorde waarop ze zijn uitgekomen, is 't best. DM - HH - OWB - LR. Sowieso Lonesome Road als laatst doen en Dead Money doen vóór OWB. Deze drie hebben namelijk veel raakpunten. Honest Hearts kun je op elk moment doen, maar zoals ik al zei, Lonesome Road heeft wat dat betreft een climax die beter werkt als je tegen 't eind aan zit. | |
Quotidien | vrijdag 7 augustus 2015 @ 00:01 |
Kijk, bedankt. | |
Quotidien | vrijdag 7 augustus 2015 @ 18:33 |
Dead Money Dat laatste level | |
TigerXtrm | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:22 |
Dead Money had wel een bazen verhaal | |
2Happy4U | vrijdag 7 augustus 2015 @ 19:30 |
Vond Dead Money geweldig. Vooral omdat ik niet zoveel skills had in Melee of Energy weapons, voelde het een stuk meer als survival aan. | |
Vault-Boy | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:06 |
Gisteren was ik heel blij met het nieuws dat je na het einde door kan spelen en door kan levellen, maar nu ik er toch over nadenk is het misschien niet helemaal super. Je kan dus na een tijdje als je de juiste skills heb alle perks nemen en zo weer een god character maken. Het is super dat er geen levelcap is, maar hopelijk zit er wel een beetje balans in zodat je niet super overpowered wordt. In Fallout 3 was je ook al een god als je level 30 was | |
2Happy4U | vrijdag 7 augustus 2015 @ 20:40 |
Bij Skyrim had je toch ook geen max level? Alleen duurde het op een begeven moment eeuwen voordat je levelde. | |
The_Substitute | vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:33 |
Wat? Niet leuk? Moeilijk? Meeslepend? Dit. Alles klopte gewoon. 2 fantastisch verhalen met goeie thema's, beste karakters, betere gameplay en de raakpunten met Veronica, Old World Blues en Lonesome Road maakten het nog beter. Een betere uitbreiding is er voor mij niet. | |
Erasmo | vrijdag 7 augustus 2015 @ 23:37 |
Dat laatste met die kluis was echt kut | |
Rickocum | zaterdag 8 augustus 2015 @ 02:41 |
Wat ik dan weer vervelend vind in dat punt is level scaling. Maar daar hebben ze vast iets op gevonden. Het zal wel niet meer met oblivion zijn dat je simpele bandits met dikke mega armor tegen komt. | |
Lange_Lans | zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:29 |
Ik ben wel blij met het nieuws dat het gewoon heel veel op Fallout 3 gaat lijken. Een van mijn favoriete games allertijden. [ Bericht 2% gewijzigd door Lange_Lans op 08-08-2015 11:41:07 ] | |
MrStalin | zaterdag 8 augustus 2015 @ 10:58 |
| |
Quotidien | zaterdag 8 augustus 2015 @ 12:24 |
Dat laatste level met in die kluis komen was gewoon ronduit vervelend, ik heb het geduld niet voor dat soort gameplay. Daarna dat einde 6x opnieuw moeten doen omdat het niet goed ging. Eerste helft was wel echt tof maar van dat 3 uur deuren zoeken moet ik niks hebben. En dan die gold bars, hoe heb jij dat gedaan? | |
The_Substitute | zaterdag 8 augustus 2015 @ 15:03 |
Dat is juist mijn favoriete deel. Vijanden waar je niet tegen kon vechten, waardoor je dus wat betreft gameplay aangewezen was op een paar skills, sneak, science of repair. En wat betreft verhaal, hoe je kiest hoe het afloopt met je 3 companions, die er zeer goed in verweven zijn. En dat eind was wat trial & error (afhankelijk wat je wilde doen), maar dat hoort gewoon in games. Da's toch geen punt? Ik heb die goudstaven nog nooit meegenomen. Dat was voor mij een van de briljante momenten uit die dlc, die zo draait om obsessies en egoïsme van elk karakter, dood of levend, die je tegenkomt. Maar dat dus ineens in jouw richting draait. Jij hebt de kans om weg te lopen met datgene waar iedereen naar op zoek was. Geef je dus toe aan je hebzucht? Dus ik heb dat nog nooit gedaan. Elijah kan erin stikken, wat mij betreft.
| |
Quotidien | zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:46 |
Ik heb tgm gebruikt Fuck it, op dat punt heb je het echt gehad en heb je geen zin meer om met glitches aan te kloten. | |
The_Substitute | zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:50 |
Had je geen stealthboy, o.i.d.? | |
Quotidien | zaterdag 8 augustus 2015 @ 16:55 |
Die helpen niet met de weight toch? | |
The_Substitute | zaterdag 8 augustus 2015 @ 17:06 |
Toch toegegeven, hè? Wel als je ze gebruikt. Dan ben je ze kwijt. | |
Mirel | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:44 |
Is het probleem niet meer dat je fucking zwaar bent en het vet lang duurt totdat je met je over encumbered ass naar buiten loopt? Geen idee of je gewicht om laag kan doen met een console command maar een trainer lijkt me dan meer geschikt. Of eventjes noclippen naar de ingang, altijd sneller dan alle gangetjes aflopen. | |
Drankster | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:50 |
Inderdaad, liever 3 dan NV. | |
TigerXtrm | zaterdag 8 augustus 2015 @ 22:50 |
Als je dan toch gaat cheaten geef jezelf dan gewoon 50k caps. Dat gaat wat sneller | |
Pek | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:28 |
Wat Quotidien zegt: tgm (toggle god mode). Ben geen cheater, maar verrekte handig commando als je ergens vast komt te zitten tussen een paar rotsen ofzo. Gebeurde vooral in Morrowind nogal vaak. | |
2dope | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:36 |
Wat heb je aan godmode als je vastzit tussen rotsen dan? Dan lijkt me een noclip-h4x praktischer | |
Quotidien | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:39 |
tcl is makkelijker. | |
Pek | zaterdag 8 augustus 2015 @ 23:42 |
Je hebt gelijk, ik bedoelde inderdaad tcl, toggle clipping. het is alweer wat jaartjes geleden | |
bjorntju | maandag 10 augustus 2015 @ 23:06 |
Gelekte Fallout 4 beelden van de gamescom presentatie: http://www.dailymotion.com/video/k6yZleNirrDuDscp83u Kwaliteit is wel poep, maarja beter dan niks. | |
Erasmo | maandag 10 augustus 2015 @ 23:17 |
Dan zal de officiële stream ook wel spoedig volgen. | |
The_Substitute | maandag 10 augustus 2015 @ 23:24 |
'skills'....'skills'.....'skills' Vertalen perks zich in het Duits naar skills? | |
De_Dakgoot | maandag 10 augustus 2015 @ 23:26 |
Zie je die skills, je kunt ze unlocken | |
bjorntju | maandag 10 augustus 2015 @ 23:35 |
"It just works" | |
Gezicht | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:31 |
Nog maar 3 maanden | |
Vault-Boy | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:37 |
bjorntju | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:39 |
Werkende link: https://onedrive.live.com(...)key=!ADjwlVSi1OAuEPQ | |
TigerXtrm | dinsdag 11 augustus 2015 @ 12:57 |
| |
duo-penotti | dinsdag 11 augustus 2015 @ 14:47 |
Is Fallout 3 nog de moeite waard ? Heb wat beelden gechecked, maar het ziet er best verouderd uit (gameplay-wise en graphics-wise). | |
jogy | dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:04 |
Ja, ga vooral in de fanboy reeks vragen of fallout 3 nog de moeite waard is. Het is de moeite waard, wil je het voor PC halen? Dan zeker. | |
Erasmo | dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:06 |
Flikker er wat texture mods overheen en het ziet er al heel wat mooier uit. | |
duo-penotti | dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:14 |
Voor de 360 wil ik hem halen Iedereen is zo positief over die game, wil wel eens weten waar al die hype vandaag komt... Maar goed, ben zelf een beetje een graphics hoertje. Daarom hoopte ik ook dat ze een remaster zouden aankondigen van deel 3 (voor de X1 en PS4). Een game moet wel heel goed zijn wil je mij een titel uit 2008 zien spelen. Ach ja, de normale versie van Fallout 3 is op mp te vinden voor ¤5 en de GOTY voor ¤10. Zijn die extra DLCs de moeite waard ? Ga hem misschien toch maar halen. Zo kan ik meteen zien of Fallout 4 een must buy voor mij gaat worden. | |
Erasmo | dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:38 |
Fallout 3 GOTY kun je voor minder dan een tientje vinden op G2play. Ik zou toch echt voor de PC versie gaan aangezien mods het spel echt beter maken. | |
duo-penotti | dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:50 |
Heb helaas een Macbook Pro. Dus dat wordt 'm niet. Ben daarnaast altijd een console gamer geweest. Maar ik heb idd vaker gelezen dat die mods het spel beter maken. | |
jogy | dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:56 |
Console is het ook leuk hoor, zeker de eerste keer dat je er in stapt. Ondanks dat het uiterlijk gedateerd is word je er redelijk makkelijk in meegesleurd. | |
Vault-Boy | dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:56 |
Nee graphics zien er niet meer uit | |
Erasmo | dinsdag 11 augustus 2015 @ 15:59 |
Da's je eigen fout | |
MrStalin | woensdag 12 augustus 2015 @ 09:37 |
ja | |
numero_uno | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:27 |
is 'ja' al gezegd? Gedateerd of niet... Elke keer als je uit 101 stapt | |
duo-penotti | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:38 |
Is de GOTY edition de moeite waard... of is de standaard versie goed genoeg ? Die GOTY is 2e hands namelijk wat moeilijker te verkrijgen. Zie er op marktplaats maar 1 staan voor ¤15. De standaard versie kost op marktplaats ¤5 Wil best ¤10 extra betalen. Maar heb geen idee of die extra DLC pakketen echt iets toevoegen aan de ervaring Ga hem deze week in ieder geval halen. In het weekend lekker mee beginnen. | |
Marsenal | woensdag 12 augustus 2015 @ 17:51 |
Ik zou het zelf zonder dlc doen in eerste instantie. Zodra je eenmaal hooked ben kan je ze altijd nog halen. Plus, vanaf het begin kan je er nog niet zoveel mee, dan verwarren ze alleen maar de quests pagina op je pipboy. | |
Vault-Boy | woensdag 12 augustus 2015 @ 18:35 |
Wat voor autist moet je zijn om van 4 nieuwe quests in het begin al verward te raken. Je bent juist gek als je nu niet GOTY haalt. Het voegt zeker wel wat toe. Point Lookout (super dlc qua sfeer) en Broken Steel (dan kan je doorspelen na het verhaal) alleen al zijn tof. Je kan ook de normale halen, maar dan betaal je alsnog meer als je besluit de DLC los te kopen via de Xbox of Playstation. | |
Ixnay | donderdag 13 augustus 2015 @ 00:15 |
Ik denk dat een autist zoiets juist bij uitstek goed kan handelen. | |
Mirel | donderdag 13 augustus 2015 @ 05:10 |
Ik herinner me niet meer of je quests uit kan zetten, dat ze in een apart lijstje komen. Het kon in ieder geval in Borderlands. | |
The_Substitute | donderdag 13 augustus 2015 @ 07:38 |
Dit. Dus... Kon niet in Fallout. Je kon alleen maar òf een andere quest aanvinken, of die quest uitspelen, dat dan zorgde dat er even geen actieve quests waren. | |
Marsenal | donderdag 13 augustus 2015 @ 11:17 |
Autist is wat gechargeerd gezegd, ik zei niet dat het verwarrend was, maar dat het de pipboy verward. Ik bedoel natuurlijk in de zin van vervuilen, nederlands is niet mijn eerste taal. En ik blijf er bij dat je niet per se meteen de dlcs moet kopen, zo heb ik al eens iemand zo'n aankoop opgedwongen, maar die gozer haakte af zodra hij in Washington kwam, die vond het maar ern lelijk spel dat hem te veel tijd kostte. Dan kan je als je het wel tof vind altijd nog die paar euro extra uitgeven. | |
Pek | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:38 |
Fallout Shelter voor Android is leuk Ze neuken wel als konijnen, na een uurtje al drie zwanger | |
Noppie2000 | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:40 |
Pas daarmee op, door een te snelle voortplanting was binnen 2 dagen mijn vault naar de klote | |
Pek | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:43 |
Ja, ik hou de wabbits voorlopig even uit elkaar Heb ook best wel mazzel, kreeg in mijn eerste lunchboxes al twee hoog gelevelde dwellers en een Fatman | |
Jungle_Jim | donderdag 13 augustus 2015 @ 18:49 |
dat spel gaat echt supersnel vervelen.. | |
Pek | donderdag 13 augustus 2015 @ 19:24 |
Zeik niet zo man, het is gratis. Ik zie wel hoe het loopt, wellicht kan ik het uitzingen tot 10 november. | |
Notorious_Roy | donderdag 13 augustus 2015 @ 19:29 |
Gratis? DAY ONE! Dat is nu dus. *start tablet op -edit- Wat raar trouwens dat Fallout Shelter pas het 12e zoekresultaat in Google Play is. Eerst komen tig guides en tutorials. Google Play is ook echt het afvoerputje van de apps heh, tering. | |
Erasmo | donderdag 13 augustus 2015 @ 19:35 |
Die guides en tutorials staan er al sinds de Iphone release op en hebben dus een aardige voorsprong. | |
Jungle_Jim | donderdag 13 augustus 2015 @ 20:04 |
zou knap van je zijn in 3 dagen heb je alles wel gezien en dan is t geen zak meer aan. Die 3 dagen is t wel erg vermakelijk | |
Notorious_Roy | donderdag 13 augustus 2015 @ 22:51 |
Nou, heb inmiddels drie zwangere vrouwen rondlopen (allemaal van dezelfde man), maar wanneer gaan ze bevallen? Duurt een beetje lang | |
Vault-Boy | donderdag 13 augustus 2015 @ 22:56 |
Jungle_Jim | donderdag 13 augustus 2015 @ 22:56 |
duurt volgens mij een halve dag ofzo. Vtv zorgen dat je er klaar voor bent. | |
ufopiloot | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:00 |
Dat shelter gebeuren is ook al 100 keer door andere apps gedaan. Ik ben het na een dag al zat De Fallout-setting is wel leuk, maar voor de rest wacht ik liever 3 maanden op de echte game. | |
jogy | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:13 |
Ik was er ook wel heel snel klaar mee eigenlijk, dat shelter. Maar misschien dit weekend nog een keer. | |
Erasmo | vrijdag 14 augustus 2015 @ 09:31 |
Het is wel een grappig spelletje. Ik wil nog wel alles bouwen voordat ik het eraf gooi Maar zo snel gaat het ook niet, ik kan nu pas bijna de Radio Room bouwen | |
Notorious_Roy | vrijdag 14 augustus 2015 @ 10:19 |
Het gaat wat traag allemaal ja, maar ik vind het wel geinig voor nu. | |
Ixnay | vrijdag 14 augustus 2015 @ 20:24 |
Verklaar. | |
Gezicht | vrijdag 14 augustus 2015 @ 22:57 |
Vind t ook net wat te lang duren allemaal bij Shelter... Idd leuk voor een dag. | |
Notorious_Roy | zondag 16 augustus 2015 @ 00:47 |
Och, met het aanpassen van de datum van je telefoon schiet het al wat meer op | |
jogy | zondag 16 augustus 2015 @ 16:18 |
Toch vind ik het oneerlijk dat je de raiders in shelter niet kan loten eigenlijk. | |
TigerXtrm | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:39 |
Lol shit post ik gewoon in het verkeerde topic net Godver wat is dat Fallout Shelter een kut spel zeg. 28 dwellers, en ik loop gewoon weer tegen problemen aan. Niet genoeg water, iedereen wordt ziek, iedereen wordt unhappy, productie loopt achteruit, minder water, minder eten, minder stroom, hele vault gaat naar de tering en ik kan er niks aan doen. Proberen te rushen om de boel te redden en de radroaches vermoorden vervolgens 5 van mijn dwellers. Wtf... | |
ems. | dinsdag 18 augustus 2015 @ 17:50 |
Ik vind er ook geen fuck aan Het is gewoon een typische mobile game maar dan in een ander jasje. | |
Vault-Tec1986 | dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:15 |
Nog iets minder dan 3 maanden en dan is het eindelijk zover | |
Notorious_Roy | dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:36 |
Dat klinkt gewoon als 'you suck'. Radroaches zijn echt super snel dood bij mij. Alleen Raiders zijn kut, hebben ook een dooie veroorzaakt Verder overal voldoende voorraad van, minimaal 80% happiness en regelmatig nieuwe dwellers. | |
TigerXtrm | dinsdag 18 augustus 2015 @ 18:55 |
Dan snap ik niet wat ik fout doe. Heb een maximaal geupgrade water plant en constant water tekort | |
Notorious_Roy | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:09 |
Hoeveel kamers? Door er meerdere aan elkaar te zetten leveren ze meer op. | |
TigerXtrm | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:33 |
Heb ik ook. 3 achter elkaar, volledig geupgrade. | |
Notorious_Roy | dinsdag 18 augustus 2015 @ 19:39 |
Vreemd, dan weet ik het ook niet. Denk overigens wel dat je een Vault die slecht draait ook niet goed meer kunt krijgen. En een goede Vault blijft vanzelf wel goed draaien. Wat dat betreft is het ook niet echt een heel boeiende game eigenlijk. Heb ook weinig zin om mijn Dwellers te gaan trainen in bepaalde special stats bijvoorbeeld. | |
numero_uno | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:39 |
tja als je m eenmaal lopend hebt gaat er eigenlijk ook niks fout. Had 1x crisis toen de radroaches even huishielden en 5 dwellers omlegden. Gelukkig allemaal low level dus maakte niets uit. Daarna snel aangevuld Door wat vrouwen te bezwangeren niet echt heel moeilijk spelletje.. wel vermakelijk | |
Notorious_Roy | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:41 |
Dat voortplanten is ook wel mooi. Ik zet er gewoon een gast met hoog charisma neer in z'n pyama en stuur om de beurt vrouwen langs Elke vijf minuten produceert hij een kind | |
numero_uno | dinsdag 18 augustus 2015 @ 20:45 |
die van mij heeft een clownsneus en een bril... Hij heeft de hele vault al gehosseld | |
Erasmo | dinsdag 18 augustus 2015 @ 22:32 |
Hoeveel dwellers staan erin en hebben ze wel de juiste specs en kleding aan. | |
TigerXtrm | dinsdag 18 augustus 2015 @ 23:17 |
Nou ja ik heb dus totaal geen dwellers met goeie perception en ook geen kleding. Schiet dus niet echt op op die manier... | |
numero_uno | woensdag 19 augustus 2015 @ 07:48 |
hop wasteland in... Met een uurtje of 3 a 4 komen ze meestal al een radiationsuit tegen die je al een +je op PER geeft. Zelf had ik t geluk dat een dwellers een wasteland surgeon outfit vond die me een +4 gaf. Anders wachten tot de incident % weer gezakt is tot 20% dan alles wat je aan hoger dan 1 PER hebt aan dweller je water treatment in pompen en rushen die hap. | |
Quotidien | woensdag 19 augustus 2015 @ 16:30 |
Geen FO Shelter want Windows Phone.. | |
jogy | woensdag 19 augustus 2015 @ 16:32 |
Kak, de deathclaws zijn ook in fallout shelter extreem verneukt . Net van 77 inwoners en genoeg voedsel voor iedereen teruggegaan naar 50 inwoners en kansloos weinig vreten . | |
Monolith | donderdag 20 augustus 2015 @ 14:52 |
Op aanraden van vrienden toch ook maar even fallout shelter geïnstalleerd. M'n laatste weken bij m'n huidige werkgever worden waarschijnlijk iets minder productief. | |
Jungle_Jim | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:15 |
als je dat spel wekenlang blijft spelen dan is er iets goed mis met je | |
jogy | donderdag 20 augustus 2015 @ 15:58 |
Neh. Lekker een beetje rondkloten, paar minuten per dag. Geen probleem. Hou ik wel ff vol hoor. | |
jankaas020 | donderdag 20 augustus 2015 @ 16:19 |
Zelfs dat begon me te vervelen.. | |
jogy | donderdag 20 augustus 2015 @ 16:21 |
Mij ook bijna, tot ik gedecimeerd werd door deathclaws . | |
2dope | donderdag 20 augustus 2015 @ 16:24 |
Deathclaws Gewoon mega power fist critical in hun oogbal jwtz. | |
Rickocum | donderdag 20 augustus 2015 @ 18:43 |
Supersledge hammer en ripper lost alles op nikkertjes. | |
numero_uno | vrijdag 21 augustus 2015 @ 13:48 |
En een molerat invasie betekende t einde van vault 7 Net 5 dwellers op avontuur gestuurd met volle stimpacks... en een simpele ratten invasie sloopte mijn hele vault. De 5 maar teruggehaald en kijken wat er te redden is.. | |
jankaas020 | maandag 24 augustus 2015 @ 09:21 |
Notorious_Roy | maandag 24 augustus 2015 @ 09:32 |
Ik heb inmiddels zes verdiepingen en tik na de komende geboortegolf 100 dwellers aan. Dan bouw ik eindelijk die Nuka Cola-fabriek en dan is het denk ik wel klaar. Alleen nergens kunnen vinden hoe je nou een Mr. Handy maakt of koopt? | |
Monolith | maandag 24 augustus 2015 @ 09:35 |
Eerste Googlehit. | |
Notorious_Roy | maandag 24 augustus 2015 @ 09:38 |
Betaalde dlc dus. Dan skip ik m wel. Zo te lezen is 200 dwellers het 'doel' van de game trouwens. Dat is ook niet heel spannend dan verder. | |
Jungle_Jim | maandag 24 augustus 2015 @ 11:22 |
het hele spel is sowieso niet spannend meer als je eenmaal hebt uitgevogeld hoe je alles moet doen. | |
Monolith | maandag 24 augustus 2015 @ 11:33 |
Zit nu inderdaad op zo'n 60 dwellers en dan is het voornamelijk nog even de wasteland explorers erop uit sturen en hopen dat ze die leuke items vinden en de vrouwtjes roteren in de living om babies te produceren. | |
Jungle_Jim | maandag 24 augustus 2015 @ 11:43 |
en als je er dan achterkomt wat voor schraals je unlocked als je 100 dwellers hebt dan stop je met spelen | |
Monolith | maandag 24 augustus 2015 @ 11:51 |
Kreeg inderdaad het vermoeden dat er niet echt een end-game was. | |
Notorious_Roy | maandag 24 augustus 2015 @ 12:13 |
Alleen die Nuka Plant toch? Wel handig om verder te groeien omdat die zowel water als eten produceert. Verder nu wel gezien. Was een leuk spelleke voor een weekje | |
Pek | woensdag 26 augustus 2015 @ 00:06 |
Ik heb er eentje gekocht, om te kijken of het wat is. Op begane grond neergezet, zodat hij kan helpen tegen de Deathclaws. Op die verdieping heb is sowieso de hoogste levels Dwellers staan, met de beste wapens en dat werkt goed, ze komen niet ver. Maar nu is Mr. Handy al redelijk snel zwaar beschadigd en ik heb geen optie kunnen vinden om hem te repareren Afwachten maar, misschien kan ik hem gewoon reviven als hij dood gaat, maar dat zou wel lame zijn. Ben ik hem echt kwijt, dan is het geldklopperij en kan Bethesda het schudden verder | |
MrStalin | woensdag 26 augustus 2015 @ 00:23 |
huh, krijg je ook een bobblehead bij de pip-boy edition? | |
Monolith | woensdag 26 augustus 2015 @ 10:01 |
| |
Pek | woensdag 26 augustus 2015 @ 11:52 |
Bedankt, ik zat op het werk en daar werken links naar game-gerelateerde zaken niet. Maar best wel lame dus, ook al zijn caps geen probleem. | |
Quotidien | woensdag 26 augustus 2015 @ 15:46 |
Topic kan beter Fallout Shelter topicreeks genoemd worden, heel interessant hoeveel dwellers iedereen heeft. | |
Jungle_Jim | woensdag 26 augustus 2015 @ 16:22 |
uiterlijk volgende week is iedereen t al beu bovendien is er toch weinig nieuws over fallout 4. | |
ems. | woensdag 26 augustus 2015 @ 16:34 |
Toch respect voor die mensen. Ik was het na ~10 minuten beu. Het is letterlijk een van de duizenden dezelfde games op android/ios/whatever maar dan in een ander jasje Maargoed, zodra 4 er is weet niemand meer hoe "shelter" geschreven wordt. | |
Monolith | woensdag 26 augustus 2015 @ 16:35 |
Ach het Fallout sausje maakt het nog enigszins leuk. Verder vrij standaard recept inderdaad maar ik speel verder helemaal nooit mobiele games, dus voor mij is het nog niet echt meer van hetzelfde. | |
2dope | donderdag 27 augustus 2015 @ 08:37 |
Bethesda teaset de artbook op Twitter: Hardcover art book op Amazon: http://www.amazon.com/Art(...)rds=art+of+fallout+4 | |
Notorious_Roy | donderdag 27 augustus 2015 @ 18:31 |
Nuka Cola flesopener bij Gamemania als je 100 flesdoppen meeneemt op release | |
Erasmo | donderdag 27 augustus 2015 @ 23:13 |
Kut dat wordt door sparen. | |
Marsenal | donderdag 27 augustus 2015 @ 23:33 |
Ff bij de kroeg langs. | |
NothingHappened | vrijdag 28 augustus 2015 @ 00:02 |
Oooooh die past mooi bij mijn pipboy Gamen in style met een biertje erbij Maakt het uit wat voor een flesdoppen, anders wordt het flink doorzakken tot november. | |
MrStalin | zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:57 |
haha vet, ga ik zeker doen | |
Erasmo | zaterdag 29 augustus 2015 @ 12:58 |
4 kratjes en een sixpack speciaalbier | |
Azorius | dinsdag 1 september 2015 @ 13:23 |
Ik heb veel lol beleefd aan Fallout 3, maar Fallout: New Vegas heb ik nooit gespeeld. Paar dagen geleden mee begonnen (had hem maanden geleden op steam gekocht); wát een gaaf spel! Alleen die Legionary Assassins ... | |
Quotidien | dinsdag 1 september 2015 @ 14:05 |
Speel er rustig doorheen zou ik zeggen. Zoveel mogelijk sidequests doen. Als je eenmaal (en dit geldt voor veel rpg's) de main quest hebt afgerond boeien die sidequests je helemaal niks meer, doodzonde. | |
Azorius | dinsdag 1 september 2015 @ 14:33 |
Ja, dat herken ik wel een beetje van de Elder Scrolls serie. De grote "vijand" is dan immers al verslagen. | |
vaarsuvius | dinsdag 1 september 2015 @ 17:09 |
Die waren vrij lastig inderdaad, het beste is om ze ergens heen te lokken waar je wat mijnen hebt neergelegd. Ze rennen daar blind in. Of gewoon hoger lvl worden. Ik heb ze (onbewust) een tijd ontlopen omdat ik massaal aan het questen raakte rond New Vegas en toen ik ze eenmaal weer eens tegenkwam kon ik ze in no time met headshot crits afschieten. | |
Jungle_Jim | donderdag 3 september 2015 @ 15:44 |
| |
ems. | donderdag 3 september 2015 @ 15:50 |
Bij mij gaat het altijd juist andersom. Ik doe zoveel sidequests dat ik vaak verveeld ben tegen het einde om nog de main quest te doen. 276 uur in Skyrim zitten, nooit uitgespeeld Zelfde verhaal ongeveer voor oblivion en morrowind, hoewel die laatste tot mijn favorieten behoort. Maar fallout heb ik dan weer wel altijd afgemaakt. | |
jankaas020 | vrijdag 4 september 2015 @ 10:56 |
Fallout 4 heeft meer dialoog dan Skyrim en Fallout 3 gecombineerd Bethesda heeft verteld dat Fallout 4 meer 'voice lines' zal hebben dan Skyrim en Fallout 3 samen. Dit werd aangekondigd omdat gister het memorabele moment aanbrak waarop alle 110.000 zinnen uit de game opgenomen waren. Skyrim en Fallout 3 werden zeer goed beoordeeld, maar kregen wel wat kritiek te verduren op de eentonige stemacteurs. Veel NPC's hadden dezelfde stem. Omdat Fallout 4 naast pc exclusief naar Xbox One en PlayStation 4 komt, is het niet zo vreemd dat er zoveel meer dialoog-content komt. De vorige games waren nog beperkt tot de grootte van een DVD-schijf, in tegenstelling tot de Blu-rayschijven waar Fallout 4 op wordt geleverd. Fallout 4 komt op 10 november uit voor Xbox One, PlayStation 4 en pc. Bethesda denkt dat Fallout 4 hun meest succesvolle game ooit wordt. Bron Goede zaak. | |
boik | vrijdag 4 september 2015 @ 15:54 |
dat denk ik ook wel, tot de volgende elders scroll. | |
Rickocum | vrijdag 4 september 2015 @ 16:56 |
"Exclusief naar xbox1, ps4 en pc" Nouja zo exclusief is dat toch niet (vind ik prima hoor daar niet van)? Desalniettemin heb ik er wel enigszins zin in. Ben echter wel een paupertje die zulke spellen nauwelijks qua verhaallijn uitspeelt. Ben veels te veel met alle sidequests bezig en dan is t weer een x aantal maanden verder, en komt er weer een nieuwe game. | |
Jump | vrijdag 4 september 2015 @ 17:26 |
Ik kreeg gisteren trouwens een popupje in Shelter dat alle in game purchases aan halve prijs zijn tot 7 september. Dus die dat geld over hebben, het is de moment | |
2dope | vrijdag 4 september 2015 @ 17:31 |
Zie de reacties onder het artikel En beter diss je mijn shit niet G ik weet waar je woont á matti | |
2dope | vrijdag 4 september 2015 @ 17:34 |
Deze gaat ook nice worden trouwens, Power Armor figurine:
| |
Rickocum | vrijdag 4 september 2015 @ 19:22 |
A zemmel joe dom boerkoe joe. Ik heb t artikel niet gelezen (inmiddels wel). Ik ben overigens content over de informatieve wijze waarop je je artikels schrijft, props braj! Desalniettemin eens met de strekking. Datzelfde had ik ook met oblivion en inderdaad ook skyrim. Alle night elves bijna de zelfde stem. Hoewel we nooit zoiets meer terug krijgen, zou het super episch zijn om zulke humoristische en complete dialogen als in fallout 1 en 2 te hebben. Al snap ik dat je dan misschien niet eens aan 500.000 zinnen genoeg hebt. Misschien ook een beetje te nostalgisch of te cynisch. | |
Rickocum | vrijdag 4 september 2015 @ 19:23 |
Een echte armor zou ook wel vet zijn. Al zou het voor mij niks doen want ik heb al veel strength. | |
2Happy4U | vrijdag 4 september 2015 @ 19:24 |
Niet zo vreemd als het personage dat je speelt nu ook te horen is. | |
ems. | vrijdag 4 september 2015 @ 19:26 |
Niet zo vreemd ook met oog op The Witcher 3 die qua dialoog en vertelling fallout/tes ver voorbij streefde. Ze moeten we een beetje bij blijven | |
2dope | vrijdag 4 september 2015 @ 19:41 |
Amen bruuder. Ik ben ook te nostalgisch wat dat betreft (in b4 The_Substitute, nee ik heb de dlc vn NV nog niet gespeeld ), maar de leipe conversaties in F1 en F2 zijn wat mij betreft ongeëvenaard. | |
Rickocum | vrijdag 4 september 2015 @ 19:53 |
Helaas nooit gespeeld met ultra weinig intelligence omdat ik dat juist van belang vond om super episch te worden (skill points). Maar als ik dan inderdaad de filmpjes zie als je dan iemand een laag intelligence gaf zodat diegene hoogstens kon kreunen als reacties op vragen / opmerkingen van npc's, die daarop ook weer droog reageerden (het hele spel lang) dan is dat echt fantastisch vind ik. Zoveel moeite doen voor eigenlijk iets waar de meeste mensen (denk ik) niet eens energie in stopten vind ik echt heel fantastisch. Okay, men hoefde het alleen toen uit te typen. En tegenwoordig moeten AAA titels ook voiceacting hebben, maar gewoon het schrijven zelf, echt nice. Even offtopic, kan me niet echt meer een spel hedendaags herinneren waar ik echt even wat lachjes moest geven. Misschien bij South Park: Stick of Truth, maar ik kan me voorstellen dat het voor sommigen ietwat plat of kinderlijk kan overkomen. Hetzelfde geld voor die LEGO spellen, die ik persoonlijk dan weer niets vind, waar anderen dan weer hartelijk om kunnen lachen. Shit als monkey Island en dergelijke spellen. Maar fuck it, I regress. | |
The_Substitute | vrijdag 4 september 2015 @ 22:45 |
Zelfcorrectie Old World Blues gespeeld? | |
Quotidien | zaterdag 5 september 2015 @ 03:23 |
Ze cashen wel gigantisch met al die troep die ze erbij verkopen zeg. Goed op de hype ingespeeld. | |
Gezicht | maandag 7 september 2015 @ 19:16 |
Zou er een PS4 + Fallout 4 bundel komen die op 11 nov. uitkomt? Kan zo met even googlen niks vinden. | |
Rickocum | maandag 7 september 2015 @ 21:46 |
Hhmmmm nee volgens mij niet | |
MasGhibli | maandag 7 september 2015 @ 21:52 |
Aaaahhhhh nog 2 maanden! Duurt lang Met 3 en New Vegas ben ik steeds te vroeg gestopt (lees: nooit uitgespeeld). Bij deeltje 4 ga ik mij er meer in verdiepen | |
The_Substitute | maandag 7 september 2015 @ 22:09 |
Doen, als je wil lachen. | |
numero_uno | dinsdag 8 september 2015 @ 07:38 |
with your strange penishands Woooowwoooooo000000ooowwoooooooo, I sanitized it with my soft woowooing my little teddybear WHO CHANGED MY AUDIOVOLUME AGAIN? En natuurlijk de alle apparaten in the sink.. Van de gladde tuin tot de destructieve toaster Geniale DLC | |
larry_flynt | dinsdag 8 september 2015 @ 08:43 |
Ik hoop op een xbox one/fallout bundel.... | |
The_Substitute | dinsdag 8 september 2015 @ 11:10 |
Of als je als vrouwelijke courier... Echt briljant.
| |
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 12:12 |
En wat triggerde bij jou die hoop? | |
The_Substitute | dinsdag 8 september 2015 @ 12:44 |
Gezicht, die hoopte op een PS4/Fallout4 bundel. | |
Gezicht | dinsdag 8 september 2015 @ 13:08 |
Deze man weet. Ik wil graag een PS4 aanschaffen en het zou mooi zijn als dat voordelig in combinatie met FO4 kan. Maar dan graag wel op 11 november want ik ga geen dag langer wachten om Fallout 4 te kunnen doen. | |
#ANONIEM | dinsdag 8 september 2015 @ 13:14 |
Als er al een bundel komt zal dat denk ik eerder met de Xbox zijn, gezien ze daar ook in zee mee zijn gegaan met betrekking tot mods e.d. | |
larry_flynt | dinsdag 8 september 2015 @ 16:33 |
Dat ik nog een Xbox one moet kopen om hem te kunnen spelen of een nieuwe pc... | |
Gezicht | dinsdag 8 september 2015 @ 20:53 |
Ik vind het al een tijdje stil trouwens, had inmiddels wel wat nieuwe screenshots en/of informatie verwacht. | |
Notorious_Roy | dinsdag 8 september 2015 @ 20:58 |
Wat wil je nog meer weten of zien dan? Ik vind het persoonlijk wel prima zo. | |
Gezicht | dinsdag 8 september 2015 @ 20:59 |
IK WIL ALLES WETEN | |
Oscar. | dinsdag 8 september 2015 @ 21:04 |
De hype is gecreëerd, nu houden ze hun mond dicht om straks te knallen | |
2dope | dinsdag 8 september 2015 @ 23:07 |
http://www.ign.com/articl(...)r-wraps-until-launch | |
Gezicht | dinsdag 8 september 2015 @ 23:14 |
Ah, dat heb ik gemist. An sich vind ik het prima dat ze niks naar buiten brengen, des te leuker is het om alles zelf te ontdekken na de release, maar mede door de hype wil ik natuurlijk ook nu al meer weten. Al gaat dat stuk wag je citeert voornamelijk over het verhaal dus zijn algemene informatie of screenshots niet uitgesloten. | |
Notorious_Roy | woensdag 9 september 2015 @ 16:23 |
Toch voor launch al dlc en season pass aankondigingen http://bethesda.net/?hoot(...)beyond/2015/09/08/22 30 dollar (euro) | |
studentje7 | woensdag 9 september 2015 @ 16:33 |
Wat is daar mis mee? Elke game krijgt uiteindelijk DLC. Bethesda is nu ongeveer klaar met die game en dan gaan ze nadenken over DLC en daaraan beginnen... | |
Jorwol | woensdag 9 september 2015 @ 16:41 |
Ik hoop op Brahmin Armour DLC | |
Gezicht | woensdag 9 september 2015 @ 17:10 |
Ja Brahmin mounts svp | |
Notorious_Roy | woensdag 9 september 2015 @ 17:18 |
Ik vind het geen goede ontwikkeling. Heb dan het gevoel dat ze de game hebben uitgekleed. Eerst de game uitbrengen, weekje aankijken qua bugs en feedback vanuit de community en daarna pas beginnen over dlc. Dat de ontwikkeling daarvan al eerder begint is logisch, maar zwijg er over. De enige manier waarop het wel kan is zoals bij The Witcher (16 nietszeggende dlc packs aankondigen die periodiek gratis uitgebracht worden) of zoals bij Splatoon (een basisgame uitbrengen die langzaam uitgebreid wordt zonder kosten). Klein verschil, maar voor mijn gevoel een belangrijk verschil. | |
Vault-Boy | woensdag 9 september 2015 @ 17:51 |
Eerste seasonpass die ik op dag 1 meteen koop | |
The_Substitute | woensdag 9 september 2015 @ 18:09 |
Als je je bedenkt dat Bethesda (sinds Morrowind) bij elk spel uitbreidingen heeft uitgebracht en al die uitbreidingen ca. ¤20,- per stuk kostten, is dit toch zeer redelijk, wat mij betreft. We wisten al dat ze gingen komen, dus dit is toch geen rare ontwikkeling? | |
Notorious_Roy | woensdag 9 september 2015 @ 18:12 |
Je vindt het niet gek dat ze letterlijk zeggen: "We weten nog niet wat we gaan maken, maar geef ons alvast dertig euro"? | |
Vault-Boy | woensdag 9 september 2015 @ 18:13 |
Nou dan koop je hem niet | |
Jorwol | woensdag 9 september 2015 @ 18:13 |
It just works! | |
jogy | woensdag 9 september 2015 @ 18:15 |
Als EA het zou doen dan had ik wel tien keer nagedacht voor ik het zou kopen maar bij fallout 4 doe ik het op blind vertrouwen. . | |
Notorious_Roy | woensdag 9 september 2015 @ 18:16 |
| |
2dope | woensdag 9 september 2015 @ 18:19 |
Meningen ten aanzien van DLC kunnen toch gewoon besproken worden? Ik koop het waarschijnlijk ook wel, maar niks mis met een beetje kritisch blijven af en toe ipv iedere scheet m.b.t. Fallout te aanbidden. | |
The_Substitute | woensdag 9 september 2015 @ 18:25 |
Tuurlijk. Ik zal 'm in dit geval ook niet kopen. Alle recentere uitbreidingen van Bethesda zijn losse flodders, dus voor mij niet de moeite waard. Heb Dawnguard ( ) ook alleen gespeeld omdat ik 'm gekregen had. Voor fans daarentegen... | |
ems. | woensdag 9 september 2015 @ 18:27 |
Ik ben sowieso nooit echt fan geweest van de DLC's voor bethesda games, ook niet bij fallout 3/NV. Dus ik haal ze pas veel later als ze voor een laag prijsje in de sale zijn ergens. | |
Vault-Boy | woensdag 9 september 2015 @ 18:43 |
| |
bjorntju | woensdag 9 september 2015 @ 18:44 |
Hier ook Ook goed dat er bij staat "and if we do more, you'll get it all with the Season Pass.". Dus niet zoals bij Borderlands 2 bijvoorbeeld waar latere DLC weer los gekocht moest worden. Echt alle DLC die ze gaan uitbrengen zit in die season pass. [ Bericht 13% gewijzigd door bjorntju op 09-09-2015 18:49:23 ] | |
studentje7 | woensdag 9 september 2015 @ 22:30 |
Ik snap wel dat je dat gevoel hebt. Maar wat Bethesda betreft maak ik me geen zorgen om eventuele uit de normale game weggesloopte content. Naar mijn idee proberen ze juist zoveel mogelijk in de main game te stoppen en de Expansions zijn ook echt extra. De witcher 3 die je aanhaalt heeft het net zo gedaan hoor. In April (1,5 maand voor de release van de witcher 3) kondigden ze de 2 expansions al aan, de prijzen en een season pass. Ik heb er geen problemen mee zolang de main game goed is. | |
TigerXtrm | donderdag 10 september 2015 @ 02:40 |
Ik heb alle DLC voor Fallout altijd geweldig gevonden (met uitzondering van Mothership Zeta ), dus hier 30 euro voor alle DLC neerleggen heb ik totaal geen moeite mee | |
2Happy4U | donderdag 10 september 2015 @ 07:17 |
Bethesda staat inderdaad niet bekend om hun buggy games. | |
jogy | donderdag 10 september 2015 @ 08:37 |
Ik ben zo ver heen dat ik het een deel van de charme vind . | |
studentje7 | donderdag 10 september 2015 @ 12:10 |
Voor mij heeft het nog nooit het spelplezier bedorven. | |
jankaas020 | donderdag 10 september 2015 @ 14:37 |
Zo lang het geen game breaking bugs zijn, heb ik er weinig problemen mee. Zeker niet in zo'n onwijs grote, open wereld. | |
Jungle_Jim | donderdag 10 september 2015 @ 18:56 |
MasGhibli | zondag 13 september 2015 @ 21:27 |
Het blijven toch iedere keer weer leuke filmpjes om te kijken! De sfeer is ongeëvenaard | |
bjorntju | zondag 13 september 2015 @ 22:49 |
Elke week tot de launch wordt er een video net zoals die hierboven voor elke S.P.E.C.I.A.L skill uitgegeven. Ik denk dat we in de op één na laatste week nog een launch trailer krijgen en thats it. Vind ik persoonlijk niet zo heel erg. Ik heb er altijd een hekel aan als games te veel laten zien voor de launch. (*kuch* Watch Dogs *kuch*). Bij sommige games heb je dan echt al het gevoel de gehele game te hebben gezien. Bij FO4 hebben we eigenlijk alleen de reveal trailer en de presentatie en dat vind ik wel genoeg. Aan de ene kant zou ik meer gameplay wel leuk vinden maar ik denk dat het uiteindelijk leuker is als je zo min mogelijk weet over de game als hij uitkomt | |
MasGhibli | zondag 13 september 2015 @ 22:58 |
Persoonlijk vind ik de periode voorafgaand aan de release altijd het leukst. Lekker speculeren over wat gaat komen aan de hand van vrijgegeven informatie. Hetgeen Bethesda heeft vrijgegeven zorgt voor een mega positieve indruk! Over 2 maandjes is de game uit. Tot die tijd moeten we ons vermaken met alle vrijgegeven content. | |
Notorious_Roy | woensdag 16 september 2015 @ 17:04 |
Jeff89 | donderdag 17 september 2015 @ 14:28 |
Ik moet wel zeggen dat de Tribunal en Bloodmoon uitbreidingen (voor Morrowind) voor mijn gevoel wat meer om het lijf hadden dan sommige van de Fallout 3 DLCs. Tribunal en Bloodmoon stonden ook min of meer los van het Vanilla spel van Morrowind, maar toch had je nog wel redenen af en toe even terug te gaan naar het Bloodmoon eiland of Mournhould (de stad uit Tribunal waar je alleen door een soort teleport kon komen).. Bij Fallout 3 waren een aantal DLCs wbt te 'los' van de rest van de wereld. Point Lookout bijv vond ik erg geinig, maar in principe ga je er maar 1x heen, doe je alle quests en collectibles en kom je er nooit meer terug. Zelfde verhaal met die simulator DLC, Operation Anchorage ofzo? Ik hoop dat 't bij Fallout 4 meer een geheel vormt. Bij NV ben ik nooit aan de DLC toegekomen, maar volgens mij waren dat ook een soort aparte tripjes die geheel losstaan van de rest van de wereld. | |
The_Substitute | donderdag 17 september 2015 @ 17:44 |
Dat hadden ze ook. Tribunal en Bloodmoon pastten wat meer binnen de lore en voelden voor mij daardoor ook meer aan als deel van Morrowind. Ondanks dat het andere gedeeltes waren en wat betreft het verhaal ook niet aansloot. Alleen The Pitt en Broken Steel deden dat nog ietwat, omdat veel van de slaven uit the Pitt vanuit Paradise Falls doorgestuurd waren en die waterdistributie vanuit de Lincoln Memorial na de MQ. De rest stond inderdaad meer op zichzelf, jammer genoeg. Met Fallout 4 zal 't blijkbaar hetzelfde verhaal worden, als, wat Roy ook al zei, Bethesda na de release pas gaat kijken wat ze met de uitbreidingen gaan doen. Maar ik maak daarbij, m.b.t. tot het 'los staan ervan', wel het onderscheid tussen uitbreidingen die zich afspelen in hetzelfde gebied als de MQ (1) en uitbreidingen die zich in een nieuw gebied afspelen, maar wel vanuit verhalend of lore opzicht deel uitmaken van de MQ (2). Bij (1) moet je als je het ook verhalend wil laten aansluiten natuurlijk al van tevoren gaan plannen waar je 't over gaat hebben. Doe je dat niet, zoals Bethesda al aangegeven heeft, en het staat voor de rest compleet los van de MQ, dan maakt het weinig uit of het zich wel of niet afspeelt in hetzelfde, of in een nieuw gebied. Wat betreft (2), waar je ook al van tevoren moet gaan bepalen waar de uitbreidingen over gaan, dat is wat Obsidian met NV erg goed gedaan heeft. Je hoort bijvoorbeeld in de MQ al een paar keer over een andere courier, die jouw taak afsloeg toen hij je naam zag, waarom de Brotherhood midden in een lockdown zit en je hoort veel geruchten over de Burned Man. Wat zich allemaal vertaalde naar de uitbreidingen: Dus, nee de uitbreidingen van NV staan niet los van de rest van 't spel. Al zijn het inderdaad allemaal andere gedeeltes. Dead Money, Honest Hearts en Lonesome Road hebben sterke raakpunten met wat er in de Mojave speelt. Dead Money is de enige uitbreiding waarbij je niet terug kunt gaan als je klaar bent. Bij de rest wel. Old World Blues is wat dat betreft goed vergelijkbaar met Tribunal: een druk op de knop en je zit weer in The Sink (je basis in OWB)...
| |
Mirel | donderdag 17 september 2015 @ 18:39 |
de NV DLC Old World Blues en Lonesome Road zijn echt tof (Y) Overigens zijn ze alle 4 verbonden met elkaar dmv enkele characters die genoemd worden in de gewone game en die je ook zelf tegenkomt. De laatste DLC gaat vooral ook over de courier zelf. Echt een aanrader om ze te spelen, en dan dus ook op volgorde. | |
HL_Dog43 | vrijdag 18 september 2015 @ 08:04 |
Is het al November? *zucht* | |
jogy | vrijdag 18 september 2015 @ 16:51 |
Ik heb zelfs Shelter bijna uitgespeeld. 200 inwoners en elke productiekamer bijna op max. . | |
Notorious_Roy | vrijdag 18 september 2015 @ 16:56 |
Ik heb dat niet gehaald, ben gestopt na de Nuka Cola Factory. Daarna was er niets meer om naartoe te werken. Bizar hoe een game die een half jaar na aankondiging al in de winkels gaat liggen toch nog lang op zich laat wachten | |
The_Substitute | vrijdag 18 september 2015 @ 17:01 |
Vreemd joh, bij mij is dat totaal niet het geval. Heerlijk, als je ergens totaal niet naar uitkijkt, hoe snel de tijd gaat. Doe hetzelfde, zou ik zeggen. | |
studentje7 | maandag 21 september 2015 @ 15:33 |
Ik ben trouwens benieuwd of Obsidian ook weer een Fallout game mag maken van Bethesda. Ik denk het wel. Ik gok eind 2017 Fallout:LA van Obsidian. Wat denken jullie? | |
Drankster | maandag 21 september 2015 @ 15:39 |
Neh. Deel 4 vandaag in de pre order gezet. | |
Vault-Boy | maandag 21 september 2015 @ 15:43 |
Ze hadden net geen 8,5 gehaald op Metacritic ofzo om bonussen te ontvangen van Bethesda en een nieuw deel te mogen maken. Tenminste dat waren de verhalen destijds. | |
studentje7 | maandag 21 september 2015 @ 16:28 |
Nja in 2010/2011 was Bethesda zelf ook begonnen met het ontwikkelen van een nieuwe Fallout. Dus dan zou het sowieso vreemd zijn als Obsidian ook aan een nieuwe zou werken. Zoals ik het begrijp was New Vegas financieel gezien een succes voor Bethesda. Na Fallout 4 gaat Bethesda natuurlijk weer aan de Elder Scrolls werken en kan Obsidian mooi aan de slag. En uit recente interviews blijkt dat Obsidian heel graag wil. http://m.ign.com/articles(...)d-neverwinter-return [ Bericht 4% gewijzigd door studentje7 op 21-09-2015 16:46:35 ] | |
Vault-Boy | maandag 21 september 2015 @ 16:51 |
Bethesda heeft de rechten he van Fallout. Obsidian zou wel willen, maar dan nog moet Bethasda dat ook willen en dat zie ik niet gebeuren. | |
studentje7 | maandag 21 september 2015 @ 17:38 |
Waarom zou Bethesda het niet willen? Ze hebben veel geld verdiend aan New Vegas en de fans waren er ook blij mee. En Bethesda zelf kan op zijn vroegst over een jaar of 6/7 met een nieuwe Fallout komen. (ervan uitgaand dat ze na een nieuwe Elder Scrolls weer aan Fallout gaan werken, wie weet willen ze nog eerst een andere game maken). Vanuit het financiele oogpunt zou het slim zijn om Obsidian in te schakelen en de Fallout franchise na deel 4 niet te lang stof laten happen. [ Bericht 5% gewijzigd door studentje7 op 21-09-2015 17:44:24 ] | |
Gezicht | dinsdag 22 september 2015 @ 18:21 |
Voor de Snapchatgebruikers onder ons, bij Discover IGN (als je naar rechts gaat waar ook mijn verhaal staat, bovenaan) staat een kort behind the scenes stukje over Dogmeat. | |
TigerXtrm | woensdag 23 september 2015 @ 00:22 |
Twee stukjes muziek, inclusief het volledige Fallout 4 thema, zijn gepost op Bethesda's blog http://bethesda.net/#en/e(...)on-zur/2015/09/22/30 | |
bjorntju | woensdag 23 september 2015 @ 17:46 |
Gezicht | woensdag 23 september 2015 @ 22:46 |
De nieuwe main theme | |
Notorious_Roy | woensdag 23 september 2015 @ 22:50 |
Lekker, mensenvlees | |
2dope | woensdag 23 september 2015 @ 22:53 |
Niet nieuw, wel handig. | |
OMG | woensdag 23 september 2015 @ 23:05 |
Heb er zin in. Naast dat de Pipboy Edition al een tijd in de pre-order staat heb ik vandaag ook nog een Fallout 4 Loot Crate besteld. Dan kan ik lekker als stoere man met een vault dweller hoodie aan, een pipboy om, en pluche Dogmeat onder m'n arm de game spelen. | |
Notorious_Roy | woensdag 23 september 2015 @ 23:08 |
Oh ja! Dat had ik alweer verdongen, kies die optie niet. Voel ik me niet goed bij | |
studentje7 | woensdag 23 september 2015 @ 23:14 |
Zo episch... | |
TigerXtrm | woensdag 23 september 2015 @ 23:26 |
Brr, die lelijke blauwe kleur... snap niet dat ze daarvoor gekozen hebben. | |
Jungle_Jim | donderdag 24 september 2015 @ 18:46 |
The_Substitute | donderdag 24 september 2015 @ 19:37 |
Wat gepauzeerd in het filmpje... Pluspunten: sprinten (AP afname) gelinkt aan Endurance en er wordt wat meer gebruik gemaakt van Charisma (t.o.v. F3) Minpunten: perks = skills , science draait alleen maar om mods (dat hadden ze beter bij Gun-nut kunnen houden), bepaalde perks die eigenlijk iets passiefs horen te zijn, zoals hogere charisma = companions doen meer damage en hebben hogere DR, maar je moet er nu voor kiezen En Luck 'Training' [ Bericht 12% gewijzigd door The_Substitute op 24-09-2015 19:42:50 ] | |
studentje7 | donderdag 24 september 2015 @ 21:40 |
Nog een pluspunt: gratis perk poster bij je game. Het lijkt mij eigenlijk dat het nu veel logischer en gebalanceerder is verdeeld allemaal. | |
2dope | donderdag 24 september 2015 @ 21:40 |
Vaag systeem inderdaad. Had er nog niet echt bij stil gestaan dat Skills zoals we ze kennen er waarschijnlijk helemaal uitgesloopt zijn. Hoe moet ik m'n unarmed nu maxen dan!? | |
Oscar. | donderdag 24 september 2015 @ 21:46 |
jemig, heb je de eerdere delen niet gespeeld | |
2dope | donderdag 24 september 2015 @ 21:48 |
Hier de volledige tree, trouwens: (edit: nu groter) [ Bericht 29% gewijzigd door 2dope op 24-09-2015 21:55:19 ] | |
2dope | donderdag 24 september 2015 @ 21:49 |
Todd Howard's verklaring voor weghalen skills:
| |
2dope | donderdag 24 september 2015 @ 22:19 |
Uitleg over skillsSPECIAL- en perksysteem als je geen Engels kan: Character-systeem en perks Fallout 4 uitgelegd | |
Vault-Boy | donderdag 24 september 2015 @ 22:58 |
The_Substitute | vrijdag 25 september 2015 @ 01:01 |
T.o.v. F3 is alles gebalanceerder. Maar logischer? Het is in principe hetzelfde systeem; in de vorige games waren de meeste perks ook stat- en skillgebonden. Nu dus zonder skills. Maar wat ik al zei, in New Vegas had je Companion Nerve: hoe hoger je Charisma, hoe effectiever je companions waren. Nu moet je je Charisma tot 8 verhogen om te kunnen kiézen of je Charisma effect heeft op je companions. Alsof het dan pas zou werken, of een lager charisma sowieso geen effect zou hebben. Dat zou vergelijkbaar zijn, als ze bijvoorbeeld van je carry-weight (hoeveel je kunt dragen) een perk hadden gemaakt. 'Op Strenght-level 8 kun je kiezen of je dingen mee wilt kunnen nemen'. Klinkt onlogisch, toch? Dat zou gewoon een automatisch (passief) gevolg moeten zijn van de hoeveelheid punten die je in strength-stat stopt (zoals het ook altijd geweest is). Datzelfde geldt voor charisma. Het was al gemeld, maar ik hoopte stiekem nog dat ze niet serieus waren. Door je strength level 1 perk te verhogen, zo te zien. | |
2Happy4U | vrijdag 25 september 2015 @ 05:32 |
Filmpje niet gekeken maar als het is zoals jij het zei koop ik het niet op release. Wacht ik wel op een overhaul mod. Was namelijk een van de grootste redenen waarom ik Skyrim niet zo leuk vond. | |
studentje7 | vrijdag 25 september 2015 @ 11:15 |
Ik begrijp het probleem niet echt. Als je een perk wil die best ingrijpend is heb je daar een hoge SPECIAL voor nodig. Voor elke rank van die perk heb je weer een hogere SPECIAL nodig. Best logisch dat je best hoge charisma moet hebben voor zo een perk. Volgens mij willen ze zo zorgen dat je beter nadenkt over je keuzes en minder overpowerd wordt. Wat trouwens ook cool is; in de wereld zitten 100 magazines verstopt die extra perks/ranks geven (die je niet op een normale manier kan kiezen). | |
Gezicht | vrijdag 25 september 2015 @ 11:22 |
Ik denk dat dit nieuwe systeem het nog leuker maakt om de game meerdere keren (met verschillende special stats) te spelen. | |
TigerXtrm | vrijdag 25 september 2015 @ 12:12 |
Ik begin spijt te krijgen dat ik de Pipboy edition niet besteld heb Zou op z'n minst toch wel de steelcase in de kast hebben willen staan. | |
Jeff89 | vrijdag 25 september 2015 @ 12:15 |
Todd Howard Misschien begin ik gewoon een bittere oude man te worden hoor, maar ik heb het gevoel dat al sinds Morrowind al die Gamebryo-engine games steeds minder content krijgen. Vervolgens doet Howard dan een persconferentie waarin hij de vermindering van opties als een groot gewin presenteerd Dat ligt er aan of je speech checks wil passeren, Companions wil boosten of bepaalde perks wil, Todd. Omdat zelfladende geweren in kleine tot gemiddelde kalibers volgens iedere definitie onder 'small arms' vallen, Todd. Leuk dat je, zoals altijd, New Vegas compleet negeert Todd.. Daar zaten namelijk wel toffe perks/skills (die meer deden dan alleen +1 dit of dat) in zoals o.a. Hand Loader en Survival. Lees: We hebben minimaal 2 perks en 1 skill uit het spel gehaald en noemen dat vooruitgang. Er schijnt een soort wrijving te zijn tussen het team achter New Vegas en Bethesda.. Er wordt bijvoorbeeld ook geen merchandise verkocht van New Vegas. | |
jogy | vrijdag 25 september 2015 @ 12:16 |
Mijn hypetrain stoomt nu met 350 kilometer per uur over de rails en vliegt bijna uit de bocht . | |
Jeff89 | vrijdag 25 september 2015 @ 12:19 |
Mijn gevoel van hype balanceert nu ergens tussen 'laat maar' en 'misschien download ik 'm wel'... Ergens wel jammer. | |
The_Substitute | vrijdag 25 september 2015 @ 12:19 |
Ik heb 't voor mijn gevoel duidelijk uitgelegd. Er zat in Fallout-games altijd een bepaalde logica achter de game-mechanics en de gamewereld, wat het zo geloofwaardig maakte. En Bethesda haalt dat dus steeds weg, of is daar simpelweg niet (meer) toe in staat. En beter nadenken over je keuzes, daar heb je balans voor nodig, iets wat ook nog steeds een zwak punt is van Bethesda. En met zoveel toegevoegde perks e.a. optionele elementen klinkt het voor mij weer alsof ze weer zo veel mogelijk erin wilden proppen zonder het overzicht te behouden. Zoals in voorgaande games. Dus dit systeem lijkt op 't eerste gezicht leuk, omdat aan elk niveau van je Special-stats een perk vastzit. Totdat je ziet dat het eigenlijk ongeveer precies hetzelfde systeem was zoals altijd, alleen (wéér) zonder die geloofwaardigheid, omdat skills er nu geen deel meer van uitmaken en perks gebaseerd op derived stats die normaal passief waren. Dus het slaat gewoon nergens op. | |
The_Substitute | vrijdag 25 september 2015 @ 12:25 |
Hangt er vanaf. Als die perks ook terugkomen in de conversatie-opties, misschien. En wellicht wanneer als je bijvoorbeeld CHA 8 hebt (met de Inspirational-perk, m.b.t. je companions), je automatisch het eerste niveau van de perk krijgt, i.p.v. dat je er dan pas punten in kunt stoppen. Dat zou het net wat logischer en beter maken. | |
The_Substitute | vrijdag 25 september 2015 @ 12:29 |
Daar zat ik gisterenavond ook al aan te denken. Al die dingen had Obsidian er al uit gesloopt, maar hij doet alsof ze zelfkritisch zijn geweest. | |
TigerXtrm | vrijdag 25 september 2015 @ 12:32 |
Je kan niet tot het einde der tijden games blijven maken zoals ze in de jaren 90 ontworpen waren. Games veranderen. Verwachtingen veranderen. En het skill systeem van Fallout 3 en NV was gewoon niet altijd even geweldig. Hoe vaak ik me wel niet heb dood geërgerd als ik weer eens een slot tegen kwam die ik niet eens kon proberen te breken omdat mijn lockpick skill toevallig net 49 was ofzo Zelfde met hacken of met speech checks. Dat waren harde grenzen die eigenlijk nergens op sloegen. In de GNN podcast werd een interessante vergelijking gemaakt met de progressie systemen van Call of Duty of Battlefield, waar je via je skillpoints bepaalde perks kan unlocken. Het FPS gedeelte van Fallout is nooit geweldig geweest en Bethesda heeft duidelijk gezegd dat ze dat in Fallout 4 een stuk beter wilde maken. Zou dus zomaar kunnen dat het nieuwe perk systeem is afgekeken van bestaande succesvolle shooters. Ik zou het een enorme slechte zet van Bethesda hebben gevonden als ze blindelings waren doorgegaan met het bestaande systeem zonder er iets aan te veranderen. Onnodige complexiteit is nooit goed. Enige wat ik me afvraag is hoe kleding en dergelijke nu een impact gaat hebben op je character. Vroegah beinvloede kleding direct de skills. Het lijkt me onwaarschijnlijk dat kleding perks gaat unlocken of je SPECIAL tijdelijk omhoog gooit, dus ben erg nieuwsgierig. | |
Jeff89 | vrijdag 25 september 2015 @ 12:40 |
Toch vind ik het terecht dat je niet alle sloten direct open krijgt als je daar geen vaardigheid in hebt.. Zelfde met hacken. Als je een character speelt met lvl1 intelligence wiens technologische vaardigheden niet verder gaan dan met botte objecten tegen dingen aan slaan, is het toch logisch dat hij geen sloten of computers kan kraken? Het is lullig als je dan net 49 bent, maargoed, daar zijn drugs/tijdschriften voor. En je bent er zelf ook bij als je skillpoints verdeelt.Al kan de grens misschien iets minder rigide zijn.. (was het in Morrowind niet op kansen gebaseerd? dan kon je theoretisch 'hard' sloten openmaken met lage skill, als je 15 picks opofferde..) Dat zou echt meer dan debiel zijn naar mijn mening.. CoD en Battlefield 4 zijn zo'n beetje pure multiplayer games, (Ik heb van BF3 en 4 de campaign niet eens gespeeld) en de perks en unlocks in dat spel zijn 100% gericht op multiplayer shooter actie. Fallout 3 en NV waren veel meer RPG dan FPS, en ik hoop dat dat zo blijft. Onnodige complexiteit is nooit goed, maar je kan versimpelen ook te ver door trekken. Alle skills er uit? Dat klinkt inderdaad niet complex.. Maar ik weet niet wat ik er wel van moet vinden. | |
studentje7 | vrijdag 25 september 2015 @ 12:40 |
Er zijn nu meer perks dan in 3. En veel perks zijn nu ranks geworden van andere perks. | |
Jeff89 | vrijdag 25 september 2015 @ 12:42 |
Het feit dat hij dit spel vergelijkt alleen vergelijkt met 3 is ook iets waar ik 'n beetje jeuk van krijgt. Hij doet net of New Vegas niet bestaat, terwijl New Vegas naar mijn mening veel vermakelijker was. Zowel qua skills/perks als hoe de wereld en het verhaal was opgebouwd.. | |
studentje7 | vrijdag 25 september 2015 @ 12:42 |
Ik vind het nu juist geloofwaardiger. Maar ik zal wel geen Fallout purist zijn en sta te open voor verandering. Ik snap echt niet hoe het weghalen van Skills het ongeloofwaardig maakt. Als het zoals je zegt precies hetzelfde is zoals altijd waarom ben je er zo tegen? | |
2dope | vrijdag 25 september 2015 @ 12:43 |
Zijdelingse vraag hè. Hadden in Fallout 3/NV de skillpoints die je investeerde in bijv. small guns ook invloed op damage output buiten V.A.T.S. om? Of uitsluitend op de V.A.T.S.-percentages? Even de dialoogopties die je in NV had buiten beschouwing gelaten. | |
Jeff89 | vrijdag 25 september 2015 @ 12:44 |
3 heb ik al jaren niet gespeeld, maar in NV neemt gaat je dmg/dps omhoog met ieder skillpoint in een respectievelijke wapen-skill. Binnen en buiten V.A.T.S. Volgens mij in 3 net zo.. | |
Vault-Boy | vrijdag 25 september 2015 @ 13:06 |
Jullie moeten de game gewoon laten liggen dan. Bij Fallout 3 zaten jullie ook al zo te zeuren. Je weet nu al steeds een beetje hoe het gaat zijn en dat bevalt je niet? Laat het lekker liggen dan in plaats van steeds maar weer te zeuren wat Bethesda nu weer verkeerd doet en Obsidian of Fallout 1 en 2 beter deed. Ik vind het tot nu super wat ik allemaal lees, maar ja ik ben ook geen Fallout purist. | |
Jeff89 | vrijdag 25 september 2015 @ 13:13 |
Fallout 3 was inderdaad best matig.. En ik ben niet eens een Fallout purist. 3 was de eerste die ik speelde, en na 1 playthrough was ik daar wel klaar mee. De hele manier waarop de game was opgezet was een beetje flauw. 'Je hebt alle keuze, maar beter kies je wel ff het goede einde, want daar hebben we alles op ingezet'.. Ik heb nog steeds de ijdele hoop dat Fallout 4 meer in de sfeer van NV gemaakt gaat worden. | |
studentje7 | vrijdag 25 september 2015 @ 13:20 |
Ik heb deel 1,2 en 3 gespeeld en deel 3 is mijn lievelingsspel aller tijden. Skyrim vond ik dan weer te makkelijk en niks aan. Dus ik hoop dat Bethesda wel heeft geleerd van de fouten die ze bij Skyrim hebben gemaakt. | |
Drankster | vrijdag 25 september 2015 @ 13:22 |
Ik hoop het niet, NV had geen sfeer. | |
studentje7 | vrijdag 25 september 2015 @ 13:41 |
| |
ems. | vrijdag 25 september 2015 @ 13:56 |
..maar dat maakt het toch niet per se logischer? Wat nu als je wilt "roleplayen" als een slimme dude die graag aan fitness doet? Alsof het onmogelijk is om zowel sterk als slim te zijn Ik maak me persoonlijk verder niet zo druk om die skills maar de argumenten van die quote vind ik nou niet bijster sterk. | |
jogy | vrijdag 25 september 2015 @ 14:01 |
Bulky idiot als in dom persoon met een lage intelligentie,die kan intellectueel gezien science niet op 100 krijgen lijkt me. | |
TigerXtrm | vrijdag 25 september 2015 @ 14:11 |
Maar die persoon heeft wel science 100, dus terminals hacken en robots herprogrammeren... geen probleem! | |
The_Substitute | vrijdag 25 september 2015 @ 15:13 |
Ik snap niet dat je mijn kritiek interpreteert alsof dat ik geen verandering wil. Integendeel. Dan ben ik benieuwd wat geloofwaardigheid voor jou inhoudt. Voor mij...je kiest wat voor persoon je speelt (SPECIAL), op wat voor skills (class) je je focust en gebaseerd op die keuzes zijn er verschillende mogelijkheden, plus verschillende perks beschikbaar, of te behalen. Te kiezen perks zijn (humoristische) extraatjes, te behalen perks zijn meer aanvullingen van de skills, of gevolgen van andere praktische handelingen. Dit zit gewoon logisch in elkaar. Bethesda doet skills nu af als perks. Dit deden ze met Skyrim nog niet eens. Daar had je tenminste nog steeds hoger wordende skillrequirements voor opeenvolgende perks. Deze manier is weer de volgende stap in de versimpeling. Ik zei 'ongeveer hetzelfde' en ik heb die vraag al beantwoord --> het mist weer die geloofwaardigheid (ik noem het expres geen realisme). | |
inslagenreuring | vrijdag 25 september 2015 @ 15:40 |
Is het waar dat de protagonist nu praat, en al een naam enzo heeft? | |
The_Substitute | vrijdag 25 september 2015 @ 15:44 |
'Dus i.p.v. dat we zorgen dat het meer zinvol wordt, door bijvoorbeeld te zorgen voor een goede balans en weer je Tag-skills met 2 punten te verhogen met elke skillpoint die je erin stopt, zodat je spelers op die manier motiveert om te kiezen voor een bepaalde speelstijl, schrappen we het maar compleet, want dat is simpeler.' Ja en je kon je naam gaan kiezen uit iets van duizend namen o.i.d. die je dan ook ingame hoort. [ Bericht 0% gewijzigd door The_Substitute op 25-09-2015 15:54:49 ] | |
studentje7 | vrijdag 25 september 2015 @ 15:50 |
Supervet toch. Net als in de Witcher. | |
inslagenreuring | vrijdag 25 september 2015 @ 15:50 |
Oké, dat is wel jammer. Zonder stem en met je reacties maakt het toch wat meer je 'eigen personage' ofzo. Nu is het dus al preset..hmm jammer. Twijfel erg of dit hem wordt, ook met dat nieuwe skill/perk systeem. Alhoewel strongholds bouwen altijd gruwelijk is. | |
inslagenreuring | vrijdag 25 september 2015 @ 15:50 |
Ja maar fallout is geen Witcher. In Mass effect bijv. dan is je personage Shepard, dat weet je ook. Maar in Fallout ben je het eigenlijk zelf een beetje. Dat had een soort charme vond ik | |
lord_bono | vrijdag 25 september 2015 @ 15:51 |
En in mindere mate Mass Effect, als er goede namen tussen zitten vind ik het een beter dan helemaal niets. | |
studentje7 | vrijdag 25 september 2015 @ 15:53 |
Nja ik snap wel wat je bedoelt. Maar ik vind dat een voiced protagonist niet perse de immersion breekt met je character. | |
inslagenreuring | vrijdag 25 september 2015 @ 15:57 |
Uiteraard, als de voice acting sterk is kan het zelfs een toegevoegde waarde hebben. Ik ben alleen benieuwd hoe ze dat vormgeven, soms stonden er seksistische of gortdroge reactiekeuzes. Ik dacht dan hoe mijn character dat zou zeggen en lachte hardop ofzo. Nu kan zoiets ook een beetje je eigen fantasie in de weg gaan staan. Maar dat is allemaal prematuur gelul en gaan we zien | |
studentje7 | vrijdag 25 september 2015 @ 16:05 |
Dat is juist het enige waar ik sceptisch over ben. Vind het heel erg gimicky overkomen. | |
The_Substitute | vrijdag 25 september 2015 @ 16:06 |
Eens. Zeggen dat je het tof vindt dat je karakter een stem krijgt, ook. Aangezien niemand weet hoe dat uit gaat pakken. Maar Bethesda keus in stemacteurs is nou ook niet echt denderend. In Skyrim was het echt te eentonig. Dus wees gewoon lekker kritisch. | |
ems. | vrijdag 25 september 2015 @ 16:08 |
Ik ben ook geen fan van dat je karakter dus al een karakter heeft. Echter moeten ze wel met flink wat slechter nieuws komen voordat ik ook maar ga overwegen om fallout 4 niet te spelen | |
inslagenreuring | vrijdag 25 september 2015 @ 16:21 |
In dat geval vind ik het gewoon kut | |
inslagenreuring | vrijdag 25 september 2015 @ 16:22 |
Tjah wordt een beetje een karikatuur van Fallout. Maar in 3 had ik zelf een stronghold gemaakt met allerlei NPC's. Dus dan is dit wel lachen. | |
Gezicht | vrijdag 25 september 2015 @ 18:04 |
Tering heeft iedereen hier z'n fucking hoofd gestoten in de afgelopen 24 uur? Hoe kun je nu twijfels hebben over Fallout 4?!?! | |
ems. | vrijdag 25 september 2015 @ 18:07 |
Gezien de dalende lijn die TES heeft ondergaan om een meer casual publiek aan te spreken en het skillsysteem van Skyrim allicht het slechtste is wat een RPG ooit heeft durven uitpoepen lijkt enige zenuwachtigheid me wel op z'n plaats. Dat het een toffe game gaat worden staat buiten kijf. Wel kan fallout 4 vrij gemakkelijk een slechtere game worden dan 3/NV. | |
2Happy4U | vrijdag 25 september 2015 @ 18:20 |
Grote kans dat ik m pas haal met korting / GotY-editie. | |
The_Substitute | vrijdag 25 september 2015 @ 18:57 |
Jij, met je £oadsa Money? | |
2Happy4U | vrijdag 25 september 2015 @ 19:07 |
| |
Citizen.Erased | zaterdag 26 september 2015 @ 19:46 |
De PS4 is in huis. Nu nog kijken welke games ik me mee kan vermaken tot Fallout | |
Vault-Boy | zaterdag 26 september 2015 @ 20:03 |
Metro Redux om een beetje in de Fallout sfeer te komen. The Last of Us mocht je die nog niet gespeeld hebben. | |
ems. | zaterdag 26 september 2015 @ 20:23 |
En mad max is ook een degelijk tussendoortje. Maar of het de playstation-prijs waard is durf ik niet te zeggen. | |
The_Substitute | zaterdag 26 september 2015 @ 20:42 |
Ook komt over tweeënhalve week Wasteland 2: Directors Cut naar de PS4/XOne, voorloper van Fallout. | |
studentje7 | dinsdag 29 september 2015 @ 10:45 |
Gaan er nog mensen vrij nemen van hun werk voor Fallout? | |
Gezicht | dinsdag 29 september 2015 @ 10:51 |
Dat gaat me dan weer net te ver | |
Mirel | dinsdag 29 september 2015 @ 11:01 |
2dope | dinsdag 29 september 2015 @ 11:04 |
Whehe, dat is wel nice als je baas het ook herkent. Heb ook wel eens vrijgenomen voor een game (GTA V) | |
TigerXtrm | dinsdag 29 september 2015 @ 11:24 |
Maar... Fallout 4 komt uit op 10 november... | |
Oscar. | dinsdag 29 september 2015 @ 12:15 |
de 16de is een maandag. Hij wil wss gewoon een lang weekend | |
Drankster | dinsdag 29 september 2015 @ 12:35 |
Skyrim, heb mij ziek gemeld voor 4 dagen op school. | |
jogy | dinsdag 29 september 2015 @ 12:38 |
Cities: Skylines . | |
Notorious_Roy | dinsdag 29 september 2015 @ 12:51 |
Zie nu dat 10 nov een dinsdag is.... Das klote! | |
studentje7 | dinsdag 29 september 2015 @ 12:58 |
Gelukkig ben ik student en heb ik weinig contacturen. Al mijn vrije tijd in de eerste weken na de release wordt opgevuld met Fallout. | |
Vault-Boy | dinsdag 29 september 2015 @ 13:07 |
Man gewoon 1,5 maand en dan is het alweer zover Echt ik ga het 1e jaar echt niks anders spelen als dit spel er is Wellicht na dat jaar de PC versie kopen en dan met mods spelen. Fallout 3 speelde ik tot vorig jaar ook nog veel en die is alweer van 2008 | |
StateOfMind | dinsdag 29 september 2015 @ 14:08 |
Ik zit er toch heel erg sterk over te denken om hem te pre-orderen. | |
2Happy4U | dinsdag 29 september 2015 @ 14:16 |
Waarom? Er zit geen enkele bonus bij en tegenwoordig kunnen spellen toch niet meer uitverkocht worden. | |
StateOfMind | dinsdag 29 september 2015 @ 14:34 |
Ik bedoelde eigenlijk meer dat ik hem op Day One thuis op de deurmat wil hebben liggen Als je hem pre-ordert dan heb je hem toch gegarandeerd day one? Ben daar niet zo in thuis. | |
boik | dinsdag 29 september 2015 @ 14:47 |
tegenwoordig is de kans groter dat je hem al 2dagen eerder speelt als je hem gewoon in de winkel koopt | |
2Happy4U | dinsdag 29 september 2015 @ 15:06 |
Wat boik zegt. Daarnaast lees ik vaak genoeg dat men het spel pas een paar dagen na release krijgt. | |
De_Dakgoot | dinsdag 29 september 2015 @ 15:17 |
of ze stellen het eventjes uit zoals bij mgsv | |
StateOfMind | dinsdag 29 september 2015 @ 15:27 |
Dan wordt het gewoon de winkel dus | |
Drankster | dinsdag 29 september 2015 @ 15:42 |
Online pre orderen 1x gedaan, game was niet leverbaar door onbekende redenen en had het vervolgens pas na een week. Tegenwoordig alleen nog maar in de winkel pre orderen en dan vaak bij Mediamarkt omdat ze soms daar de eerste week goedkoper zijn (Witcher 3, ESO etc.) | |
Drankster | dinsdag 29 september 2015 @ 19:23 |
https://vine.co/v/eQKXU0aAvhe | |
Notorious_Roy | dinsdag 29 september 2015 @ 19:27 |
Had die besteld, maar uiteindelijk besloten weer te annuleren. 50 euro voor een miniatuur nuke vond ik teveel van het goede. Die pc-versies ga ik toch niet spelen En wat betreft pre-orderen van Fallout 4, ik twijfel ook. Moet gewoon werken die week, dus dan is het makkelijk alsie in de brievenbus ligt | |
Jungle_Jim | dinsdag 29 september 2015 @ 19:53 |
Misschien dat er weer een webshop is die m eerder verkoopt, zoals bij mgs5. Maar ik ben dan toch weg dus haal m wel een week later. | |
bjorntju | dinsdag 29 september 2015 @ 20:03 |
Heb die Fallout Anthology een paar dagen geleden ook geannuleerd. De games daarin heb ik al afgezien van FO:1 en Tactics en echt veel interesse om die te spelen heb ik ook niet. FO:4 heb ik natuurlijk wel gepre-orderd. Dit betreft wel de pip-boy editie en ik denk niet dat je zo de winkel in kan lopen om hem te kopen dus pre-orderen moet ik wel En ookal krijg ik hem een paar dagen eerder ik heb er toch niks aan omdat ik toch gebonden ben aan de releasedate op Steam. | |
Gezicht | dinsdag 29 september 2015 @ 20:16 |
Het komt de laatste jaren bij grote games wel steeds vaker voor dat ze een paar dagen te vroeg al verkocht worden dus ik twijfel ook of ik 'm pre-order. En anders idd gewoon 10 nov. bij de MediaMarkt ofzo halen of wel al reserveren. | |
Drankster | woensdag 30 september 2015 @ 13:35 |
Wel een toffe headset stand | |
jogy | woensdag 30 september 2015 @ 14:32 |
Fuck hey, die moet je niet zomaar ergens in een winkelcentrum leggen. | |
Notorious_Roy | woensdag 30 september 2015 @ 19:05 |
Hmm, daar had ik nog niet aan gedacht. Goed idee | |
The_Substitute | woensdag 30 september 2015 @ 20:52 |
Waarom niet? F1 is wat makkelijker (lees: minder gebalanceerd) dan F2. Vooral als je veel steelt, heb je binnen de kortste keren veel stimpaks, ammo e.d.. En als je besluit de vault te helpen en de Master te verslaan, eindig je met, wat mij betreft, een van de sterkere verhalende momenten in games. Echt wel de moeite waard. | |
The_Substitute | woensdag 30 september 2015 @ 20:52 |
En weer vol. |